Προς το περιεχόμενο

φωτογράφιση αθλητικών δραστηριοτήτων


sw6juf

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Θέλω την γνώμη σας για τον φακό που πρεπει να εχω στην μηχανή μου ωστε να φωτογραφίζω τους ποδοσφαιρικούς αγώνες της ομάδας της πόλης μου και αγώνες χαντμπολ στο κλειστό γήπεδο επίσης.

Για το γήπεδο λέω να πάρω τον 55-200 VRII και στο κλειστό πιστεύω να με καλύψει ο sigma 17-50 που έχω,Τόν τελευταίο τον δοκίμασα αλλά δεν με ευχαρίστησε γιατί δεν κλειδώνει γρήγορα και οι φωτογραφίες ειναι χάλια τόσο στο γήπεδο αλλά και στο κλειστό θα έλεγα.Τό σώμα της μηχανής ειναι nikon 3300 και την ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου κάπου μεταξύ 1/80 και 1/125.Αν κάποιος μπορεί ας μας πεί την εμπειρία του ή την προτασή του για φακούς που πρέπει νά έχω μαζί μου.

Θέλω να τραβάω φωτογραφίες για να τις ανεβάζω σέ ένα τοπικό αθλητικό σαιτ που θα συνεργάζομαι την φετινή αθλητική χρονιά.

Επεξ/σία από sw6juf
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχην η εστιαση εξαρταται κατα πολυ κ απο την μηχανη κ η entry level D3300 ειναι λιγη για σπορ. Οπως επισης κ οι ταχυτητες που δοκιμασες ειναι πολυ αργες για να πιασεις κινηση. Αν εχεις την οικονομικη δυνατοτητα πρεπει να πας τουλαχιστον σε D7100

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  σώμα της μηχανής ειναι nikon 3300 και την ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου κάπου μεταξύ 1/80 και 1/125.

 

 

 

για τι άθλημα μιλάμε? εγώ σε μπάσκετ ήμουν 500-1000 με την d3300 μου με 18-55 και ήταν τέλειες όλες

Θέλω την γνώμη σας για τον φακό που πρεπει να εχω στην μηχανή μου ωστε να φωτογραφίζω τους ποδοσφαιρικούς αγώνες της ομάδας της πόλης μου και αγώνες χαντμπολ στο κλειστό γήπεδο επίσης.

Για το γήπεδο λέω να πάρω τον 55-200 VRII και στο κλειστό πιστεύω να με καλύψει ο sigma 17-50 που έχω,Τόν τελευταίο τον δοκίμασα αλλά δεν με ευχαρίστησε γιατί δεν κλειδώνει γρήγορα και οι φωτογραφίες ειναι χάλια τόσο στο γήπεδο αλλά και στο κλειστό θα έλεγα.Τό σώμα της μηχανής ειναι nikon 3300 και την ρύθμιση της ταχύτητας κλείστρου κάπου μεταξύ 1/80 και 1/125.Αν κάποιος μπορεί ας μας πεί την εμπειρία του ή την προτασή του για φακούς που πρέπει νά έχω μαζί μου.

Θέλω να τραβάω φωτογραφίες για να τις ανεβάζω σέ ένα τοπικό αθλητικό σαιτ που θα συνεργάζομαι την φετινή αθλητική χρονιά.

 

 

https://www.facebook.com/lucastproductionz/photos/?tab=album&album_id=152928531819904

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο την αρχή το έγραψα δεν πειράζει δεν τον πρόσεξες φίλε.Πολύ καλές οι φωτογραφίες απο το μπάσκετ και με τον 18-55 φίλε.Δέν ξέρω χτές τράβηξα με τον sigma 17-50 2.8 στο γ'ηπεδο ποδόσφαιρο και δεν είμαι ικανοποιημένος.Μπορεί να φταίει και η ταχύτητα κλείστρου.Θέλω να τραβάω δράση και βιάζομαι μάλλον πρίν λοκάρει η μηχανή.Βάζω κι εγώ το λίνκ απο το facebook να δείτε και να πείτε.https://www.facebook.com/media/set/?set=oa.1193670117350865&type=1

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
λάθος ταχύτητα είσαι

 

500-1000 8es να παγώνεις τις εικόνες με 1600 iso

 

πάντα για κλειστό γήπεδο- έξω είναι πιο εύκολα τα πράγματα

Επεξ/σία από KINGLUCAS
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν φταιει ο φακος που οπως λες δεν κλειδωνει γρηγορα. Η φωτογραφηση σπορ ειναι δυσκολο εγχειρημα και για να τα καταφερεις σωστα θελει καλο και ακριβό εξοπλισμο και σε μηχανη και σε φακο.

 

Για την φωτογραφιση σε εξωτερικο χωρο κουτσα στραβα θα τα καταφερεις ισως σε συνθηκες φωτεινες. Για την φωτογραφηση σε εσωτερικο χωρο ομως υπαρχουν θεματακια πολλα.

 

Κατ'αρχην οπως ειπωθηκε και πριν σε φωτογραφηση σπορ ολα εξαρτωνται απο την ταχύτητα. Ταχύτητα πρωτα του AF. Αυτο εξαρταται απο τον επεξεργαστη της μηχανής σου για το AF, τα AF points αλλα κυριως απο τα cross type AF points. Entry level μηχανες αλλα και πιο advanced δυσκολευονται πολυ με τα σπορ. Ακόμη και η D7100 που αναφέρθηκε δεν επαρκει συνηθως. Η πιο βασικη που μπορει να αγοραστει για αυτο τον σκοπο ειναι η D300s (μεταχειρισμενη φυσικα). Εχει πολυ καλυτερο AF απο την D7100 και μεγαλυτερο buffer. Μετα πας σε πιο ακριβες τυπου D700. Η D3300 εχει μονο 1 cross type AF ενω η D300s 15 και φυσικα πολυ καλυτερο επεξεργαστη.

 

Δευτερον. Σημασια εχει και η ταχυτητα του AF του φακου σου. Υπαρχουν εως και μεγαλες διαφορες σε ταχυτητα αναμεσα στους διαφορους φακους. Ο Sigma 17-50 f/2.8 θεωρειται ταχυς αλλα δεν ξερω εαν αυτον εχεις.

 

Τριτον. Στα σπορ για να πετυχεις μια καλή φωτο θα πρεπει να βγαζεις πολλες συνεχόμενες στασεις οποτε εχει μεγαλη σημασια το burst mode με AF και το buffer. Η D3300 εχει ταχυτητα 5fps και μπορει να τραβηξει μονο 5-6 φωτο μεχρι να γεμισει το buffer της και να αρχισει να επιβραδυνει περιπου στο 1fps. Η D300s τραβαει με 7fps 100 JPG, 17 RAW, 15 RAW+JPG μεχρι να γεμισει το buffer και μετα τραβαει με 3fps. Η D7100 ειναι καπως πιο αργη και με μικροτερο buffer αλλα αν την βαλεις να τραβαει στα 15Mp (αντι 24) φτανει τα επιπεδα της D300s.

 

Τεταρτον. Αφου σημασια εχει η ταχυτητα του διαφραγματος για να αποτυπωσεις σωστα κατι σε κινηση, θελεις μεγαλες ταχυτητες. Αρα θελεις σε καθε περιπτωση φωτεινους φακούς που ειναι ακριβοι (ειδικα εαν πας σε τηλεφακους). Μιλαμε για κοστη 1000€+. Ο Sigma 17-50 f/2.8 ειναι φωτεινος και μου κανει εντυπωση που δεν σου δινει καλα αποτελεσματα. Ο 55-200 VRii εχει f/4-5.6 και θα δυσκολέψει σε εσωτερικο χωρο πολυ την ταχυτητα. Σε εξωτερικο πιθανα θα ειναι οκ, εκτος απο συνεφια ισως.

 

Πεμπτον. Το zoom. Αναλογως που θα βρισκεσαι και πως ακριβως θελεις να φωτογραφησεις πιθανα θα χρειαστεις και μεγαλυτερα zoom ή θα χρειαστει να κανεις μεγαλο crop στις φωτο σου. Ο 17-50 θα σου δωσει ανοιχτα πλανα στο κλειστο εαν εισαι ψηλα ή για να εισαι πιο κοντα θα εισαι χαμηλα. Τον 55-200 στο γηπεδο θα τον εχεις στα 200 και λογικα δεν θα σου φτανουν παρα μονο για γενικα πλανα. Δοκιμασε το. Συνηθως οι καλες φωτο θελουν και κοντινα σε δραση που δειχνουν πιο ζωντανες. Τα 24Mp της καμερας θα σου δωσουν με καλο φωτισμο δυνατοτητα για αρκετα μεγαλο crop αλλα πολυ λιγοτερο στο κλειστο οπου οι φωτο θα εχουν περισσοτερο θορυβο. Να ξερεις ομως οτι φωτο τραβηγμενη απο μακρια και με crop δεν θα εχει πολυ καλη εστιαση παντα εαν κανεις μεγαλο κοντινο crop (για διαφορους λογους).

 

Εκτον. Παρε μια γρηγορη καρτα ωστε να εκμεταλευτεις στο επακρο την μεγιστη ταχυτητα εγγραφης της μηχανης σου σε burst mide και απο φωτο σε φωτο.

 

Γενικα θες φακο φωτεινο, με γρηγορο AF και με μεγαλο zoom αρα και πανακριβο. Οποτε δοκιμαζεις και κανεις επιλογη σε σχεση με τα διαθεσιμα χρηματα σου ή τους διαθεσιμους φακους σου. Ξεκινας με λαθος σωμα αλλα πάλεψέ το και κανε οτι καλυτερο μπορεις. Στην πραξη εχω βγαλει εξαιρετικες φωτο σε εξωτερικο χωρο και αρκετα καλες φωτο σε εσωτερικο χωρο (πισινα) σε αγωνες πολο με μια Lumix FZ200 με φακο με σταθερο f/2.8 και αισθητηρα μολις 1/2.3 αλλα ομως με zoom 24X (25-600mm).

 

Δοκιμασε αρκετα για να αποκτησεις εμπειρια αλλα και να αξιολογησεις τους φακους σου σε αγωνες πριν απο αυτους που θελεις να καλυψεις ωστε να δεις και να βελτιωσεις τεχνικη, ρυθμισεις κλπ. Σιγουρα ακομη κι ετσι μπορεις να βγαλεις αρκετες καλες φωτο.

 

Συμβουλη μου να εχεις μεγαλη καρτα και να τραβας πολλες σε burst mode. Μαθε να προβλεπεις την φαση πριν να γινει. Διαλεξε καλες θεσεις για τις φωτο σου. Σκαρφαλωσε εαν ειναι αναγκη καπου. Μετα απο λιγους αγωνες θα βγαζεις πολυ καλυτερες φωτο. Φυσικα λιγες θα κρατησεις τελικα ως αξιολογες απο τις χιλιαδες που θα βγαλεις.

Επεξ/σία από SeNNinhA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

λάθος ταχύτητα είσαι

 

500-1000 8es να παγώνεις τις εικόνες με 1600 iso

 

πάντα για κλειστό γήπεδο- έξω είναι πιο εύκολα τα πράγματα

Σαφεστατα ειναι βασικο λαθος σου η ταχυτητα. Ο συγκεκριμενος Sigma θεωρειται και γρηγορος σε AF και ειναι αρκετα φωτεινος με το f/2.8. Εαν σου επαρκει το zoom του χρησιμοποιησε τον οσο περισσοτερο μπορεις. Επιβαλεται να αυξησεις την ταχυτητα του κλειστρου. Γενικα πρεπει να δοκιμασεις και να μαθεις. Μην μενεις σε κατι δεδομενο αφου δεν σου βγαζει το αποτελεσμα που θελεις. Τις περισσοτερες φορες φταιει ο φωτογραφος και οχι ο εξοπλισμός.

 

Για να σε διευκολυνω. Βαλε την D3300 στο αυτοματο στο "sport mode" και τραβα μερικες στασεις. Δες ταχυτητα, διαγραγμα και ISO που εχει χρησιμοποιησει και παιξε κοντα σε αυτα

Επεξ/σία από SeNNinhA
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

SeNNinhA

Φίλε να σε ευχαριστήσω για τό άρθρο σου.Έκανες μια πολύ καλή ανάλυση εδώ όχι μόνο για μένα και για όλα τα μέλη που θέλουν να ασχοληθούν με την συγκεκριμένη φωτογράφιση.

Βιάστικα λίγο να κάνω ερώτηση μια και είμαι στην αρχή των δοκιμών και θέλω χρόνο να δοκιμάσω τον φακό μου στην φωτογράφιση σε αγώνες ποδοσφαίρου σε ανοικτό χώρο και σε κλειστό γυμναστήριο μπάσκετ και χαντμπολ.

Οταν λές σε burst mode εννοείς να έχω ρύθμιση συνεχής λήψη που έχει πίσω ενα κουμπί η 3300 για επιλογή και το AF να το έχω στο AC συνεχής εστίαση λειτουργία AF.Η ρύθμιση λειτουργία επιλογής περιοχής AF που είναι καλύτερα να είναι στο αυτόματο που το είχα ή στο AF μονού σημείου?

Για την D300 που αναφέρεις την έχω στα υπόψιν αν βρώ κάποια καλή ευκαιρεία σε μεταχειρισμένη να την κτυπήσω.Χρήματα για φακούς δεν υπάρχουν μόνο σε ερασιτεχνική βάση ασχολούμαι.Την μηχανή την πήρα εδώ ελλάδα ακριβά και τον sigma 17-50 F2.8 που έχω τον πήρα καινούργιο απο το εξωτερικό αφού πούλησα κάποιους φακούς και ραδιοερασιτεχνικά μηχανήματα.

Μορεί αν με πιάσουν οι ανάποδες να τα πουλήσω όλα αυτά και να δώ μπορεί να κτυπησω κάποια FF μεταχειρισμένη αν βρώ στις αγγελίες.

Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποια άλλη καλή πρόταση σε μεταχειρισμένη εκτός απο την nikon D300.

Ευχαριστώ φίλε και πάλι για την απαντησή σου!

Επεξ/σία από sw6juf
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ασε την FF. Θα σε βαλει σε εξοδα και για αγορα σωματος και για ακριβους φακους. Καλυτερα να δινεις χρηματα σε φακους. Απ οσο καταλαβαινεις και εσυ εχεις πολυ δρομο μπροστα σου μεχρι πραγματικα να μην σε καλυπτει η D3300. Μπορεις να καταφερεις εξαιρετικες φωτο και με αυτη. Φαντασου οτι εγω φωτογραφιζω σπορ των μικρων με Lumix FZ200 με 1/2.3" sensor!!! Ο Sigma ειναι πολυ καλός. Πειραματίσου, διάβασε και φωτογραφισε. Δες τι δεν πηγε καλα στις φωτο σου και δοκιμασε κατι αλλο στην επομενη φορα. Στα σπορ θα βελτιωθεις αναμενοντας την φαση και οχι ακοκουθοντας την.

 

Burst mode ειναι η επιλογη που βγαινουν συνεχομενες φωτο οσο εχεις κρατημενο το κουμπι. Ναι. Σε AFC και σε Spot θα βοηθησει την ταχυτητα εστιασης.

 

Μην περιμενεις να βγαλεις πολλες και αξιολογες ουτε και πολλες in focus ή να πετυχαινεις παντα την σωστη στιγμη. Εαν καταφερεις να εχεις 1/5 καλες θα ειναι επιτευγμα. Παιζει καθε σειρα burst να μην ειναι ουτε μια καλη αλλα παιζει να ειναι και πολλες. Παιζει ρολο η εμπειρια να αναμενεις τι θα γινει και να ξεκινας να τραβας πριν να ξεκινησει η φαση. Θα πεταξεις πολλες. Παρα πολλες. Θα μεινουν ομως λιγες καλες.

 

Μεγαλη σημασια εχει και η γωνια ληψης σε μια καλη φωτογραφια σπορ. Πισω απο τα διχτυα πχ με τα διχτυα να φαινονται. Πανω σε μια διεκδικηση κεφαλιας, κοντινο μονο σε ποδια, μονο σε κεφάλι, σε γαντια τερματοφυλακα. Ληψη ξαπλωμενος κατω εντελως. Σκαρφαλωμενος σε ενα δεντρο η στον προβολεα. Γενικα εχεις πολλες δυνατοτητες. Αλλαζε θεση μεσα στο ιδιο ματς για να μην ειναι ολο τονσετ μονοτονο. Βαλε λιγο φαντασια και μπορει να βγαλεις φοβερη φωτογραφια ακομη κι αν δεν ειναι εστιασμενη πολλες φορες σωστα. Η αργη ταχυτητα μπορει να σου δωσει το εφε της κινησης εαν ξερεις να το χρησιμοποιησεις σωστα.

 

Η φωτογραφια εχει πολλα μυστικα. Κρατα τον εξοπλισμο σου και επενδυσε καλυτερα σε χρονο για να μαθεις τα μυστικα της. Ακομη και με μια D800 κανενας δεν μπορει να βγαλει καλες φωτογραφιες εαν πραγματικα δεν ξερει τον τροπο.

 

Χρησιμοποιησε και τις αυτοματες ρυθμισεις (πχ σε sport mode) και μετα δες τα δεδομενα και μαθε απο αυτα. Δοκιμασε. Ψηφιακα ειναι, τε βλεπεις επιτοπου και τα διαγραφεις και διορθωνεις. Τσεκαρε τις φωτο σου εκεινη την στιγμη και αλλαξε ρυθμισεις εαν δεν σε ικανοποιει το αποτελεσμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πολύ σωστά όσα λέει ο SeNNinhA.

Επίσης να πούμε ότι εφόσον ο φωτισμός είναι σταθερός να τραβάς πάντα σε manual ρυθμίσεις ώστε να μην χρειάζεται να κάνει μετρήσεις συνέχεια η μηχανή. Όταν τραβάς έξω και περάσει κανένα σύννεφο το βλέπεις και κατεβάζεις το κλείστρο.

Έξω αν βλέπεις ότι σε παίρνει μπορείς να κλείσεις λίγο το διάφραγμα για να έχεις καλύτερη οξύτητα. Μεσα στο κλειστό πάντα τέρμα ανοιχτό.

 

Επίσης κάτι άλλο σημαντικό. Οι φθηνοί φακοί και οι entry-level μηχανές δεν έχουν γρήγορα συστήματα εστίασης. Ίσως θα πρέπει να δοκιμάσεις να παίζεις με manual εστίαση αλλά και προεστιαση σε τόσο γρήγορες φάσεις. Δοκιμασε να εστιάσεις σε ένα σημείο που βλέπεις να γίνονται συνέχεια φάσεις (πχ μικρή περιοχή) και άσε το focus στο manual. Διαφορετικα εστίασε και κράτα το κουμπάκι που την κλειδώνει αν σε βολεύει καλύτερα.

Και τέλος όπως αναφέρθηκε και πριν άλλαξε πολλά ποστα μέχρι να βρεις από ποιο σημείο μπορείς να έχεις τα καλύτερα αποτελέσματα.

Επεξ/σία από tsourakis13
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενα βασικο που ξέχασα να αναφέρω ειναι οτι οι DSLR εχουν καλό, γρηγορο και ακριβες AF μονο οταν εστιαζεις απο το viewfinder διοτι τοτε χρησιμοποιούν το PHASE detect AF συστημά τους το οποιο ειναι πολύ καλυτερο παντα απο το Contrast detect AF και ως συστημα αλλα και διοτι οι φακοί τους ειναι κατασκευασμενοι και βελτιστοποιημενοι για αυτο.

 

Όταν χρησιμοποιειτε το Live View (χρηση της οθονης για την ληψη της φωτογραφιας) σε μια DSLR μηχανη τοτε αυτη χρησιμοποιει αναγκαστικα το CONTRAST detect AF συστημα που ειναι σαφεστατα πιο αργο και λιγοτερο ακριβες. Επειδη δε οι φακοι τους δεν ειναι βελτιστοποιημενοι για αυτο (αλλα και για αλλους τεχνικους κατασκευαστικους λογους) το AF σε Live View ειναι χειροτερο απο το AF των mirrorless μηχανων.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ενα βασικο που ξέχασα να αναφέρω ειναι οτι οι DSLR εχουν καλό, γρηγορο και ακριβες AF μονο οταν εστιαζεις απο το viewfinder διοτι τοτε χρησιμοποιούν το PHASE detect AF συστημά τους το οποιο ειναι πολύ καλυτερο παντα απο το Contrast detect AF και ως συστημα αλλα και διοτι οι φακοί τους ειναι κατασκευασμενοι και βελτιστοποιημενοι για αυτο.

 

Όταν χρησιμοποιειτε το Live View (χρηση της οθονης για την ληψη της φωτογραφιας) σε μια DSLR μηχανη τοτε αυτη χρησιμοποιει αναγκαστικα το CONTRAST detect AF συστημα που ειναι σαφεστατα πιο αργο και λιγοτερο ακριβες. Επειδη δε οι φακοι τους δεν ειναι βελτιστοποιημενοι για αυτο (αλλα και για αλλους τεχνικους κατασκευαστικους λογους) το AF σε Live View ειναι χειροτερο απο το AF των mirrorless μηχανων.

 

Ισχυει, αλλα οχι για ολες τις DSLR, βλεπε νεοτερες Canon κ Pentax

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...