Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Το παρελθον ειναι γραμμικο και το μελλον εχει απειρες εκδοχες

 

 

Σε γενικές γραμμές συμφωνώ με τη γνώμη σου για την ταινία. Τη βρήκα πολύ καλή, αλλά όχι εξαιρετική. Για το συγκεκριμένο θέμα, όμως, νομίζω δεν μπορεί να εκφέρει κανείς απόλυτη άποψη.

 

 

Η ταινία υιοθετεί την άποψη ότι το μέλλον είναι επίσης [edit] γραμμικό προδιαγεγραμμένο [/edit], όπως και το παρελθόν (τουλάχιστον εγώ έτσι κατάλαβα). Οπότε σχεδόν όλα όσα γράφεις μετά από αυτό, δε λειτουργούν γιατί έχεις στο μυαλό ως παραδοχή ότι το μέλλον πρέπει να έχει άπειρες εκδοχές. Δεν έχει (για την ταινία).

 

Καμία από τις δύο απόψεις (το μέλλον είναι προδιαγεγραμμένο ή μεταβλητό) δεν μπορεί να αποδειχθεί, οπότε και οι δύο είναι στο τραπέζι συνεχώς, εδώ και χιλιάδες χρόνια, όσοι ιδιοφυείς άνθρωποι και αν έχουν συζητήσει για το θέμα.

 

Επεξ/σία από Επισκέπτης
  • Απαντ. 165
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Σε ολες τις ταινιες που εχουν θεμα τον χρονο παντα οδηγουν σε παραδοξο . Απλα το παραβλεπουμε δεν εχει νοημα να το σκεφτεσαι καθως δεν εχει λογικη . 

Δημοσ.

 

Όχι, η ταινια σίγουρα δεν υιοθετεί την άποψη ότι το μέλλον και γενικότερα ο χρόνος είναι γραμμικός. Παρελθόν, παρόν και μέλλον είναι κάτι ενιαίο, απλά ο ανθρώπινος νους το συλλαμβάνει γραμμικά γιατί δε μπορεί διαφορετικά μέχρι τώρα

 

 

re post κατά λάθος

Δημοσ.

 

Όχι, η ταινια σίγουρα δεν υιοθετεί την άποψη ότι το μέλλον και γενικότερα ο χρόνος είναι γραμμικός.

 

 

Από πού το συμπεραίνεις; Αν δεν την υιοθετεί, έχει πράγματι πρόβλημα, αλλά δεν κατάλαβα από πουθενά κάτι τέτοιο.

Δημοσ.

Ναι, ΟΚ, χρησιμοποίησα τη λάθος λέξη:

 

 

Ούτε το παρελθόν, ούτε το μέλλον είναι γραμμικό. Η αντίληψή μας για αυτό είναι. Αλλά αμφότερα είναι προδιαγεγραμμένα. Οπότε δεν υπάρχουν άπειρες εκδοχές για το μέλλον. Υπάρχει μια.

 

Δημοσ.

Εξαιρετικη ταινια.

 

 

 

Σε κανενα σημειο δεν αναφερει οτι το μελλον ειναι προδιεγραμμενο. Το μελλον που εβλεπε, ητανε αυτο που θα ακολουθουσε, στην περιπτωση που αποφασιζε να παντρευτει τον Hawkeye και να κανουνε παιδι. Θα μπορουσε να αποφασισει να μην το κανει, αυτος ητανε αλλωστε και ο λογος που τους εγκατελειψε ο Hawkeye, επειδη θεωρησε οτι εφοσον ηξερε πως θα κυλησουνε τα πραγματα θα επρεπε να το ειχε αποφυγει. 

 

Δεν υπηρχει θεμα time travel paradox, γιατι δεν υπαρχει time travel. Ητανε απλα μια ματια σε ενα πιθανο μελλον, που θα μπορουσες να επιλεξεις ομως κατι διαφορετικο. 

 

 

  • Like 7
Δημοσ.

Εξαιρετικη ταινια.

 

 

 

Σε κανενα σημειο δεν αναφερει οτι το μελλον ειναι προδιεγραμμενο. Το μελλον που εβλεπε, ητανε αυτο που θα ακολουθουσε, στην περιπτωση που αποφασιζε να παντρευτει τον Hawkeye και να κανουνε παιδι. Θα μπορουσε να αποφασισει να μην το κανει, αυτος ητανε αλλωστε και ο λογος που τους εγκατελειψε ο Hawkeye, επειδη θεωρησε οτι εφοσον ηξερε πως θα κυλησουνε τα πραγματα θα επρεπε να το ειχε αποφυγει. 

 

Δεν υπηρχει θεμα time travel paradox, γιατι δεν υπαρχει time travel. Ητανε απλα μια ματια σε ενα πιθανο μελλον, που θα μπορουσες να επιλεξεις ομως κατι διαφορετικο. 

 

 

 

 

Δε χρειάζεται να το αναφέρει. Δεν γίνεται να υπάρχει ελεύθερη βούληση και επιλογές, αφού η γλώσσα εξελίσσει την (περιορισμένη) αντίληψη που έχουμε για τον χρόνο, αυτόν της γραμμικότητας, όπου υπάρχει παρελθόν, παρόν και μέλλον. Σε βοηθάει να αντιληφθείς το χρόνο σαν κάτι διαφορετικό. Αφού δεν υπάρχει λοιπόν παρελθόν, παρόν και μέλλον, παρά μόνο "ο χρόνος", δεν υπάρχει και πιθανό μέλλον, όπως δεν υπάρχει και πιθανό παρελθόν. Υπάρχει μόνο μια ενιαία πραγματικότητα, την οποία μπορείς απλά να αντιληφθείς χωρίς να χρειάζεται να περιορίζεσαι στη γραμμική αντίληψη των ανθρώπων.

 

Η ταινία προφανώς περιορίζεται από τους ίδιους περιορισμούς που έχει ο άνθρωπος ως είδος, οπότε η παρουσίαση πρέπει να γίνει γραμμικά, αλλιώς η ταινία θα έπρεπε να είναι ένα frame που να δείχνει όλη την ιστορία (και δε θα την έβλεπε κανένας, χεχε)

 

Δημοσ.

Εξαιρετικη ταινια.

 

 

 

Σε κανενα σημειο δεν αναφερει οτι το μελλον ειναι προδιεγραμμενο. Το μελλον που εβλεπε, ητανε αυτο που θα ακολουθουσε, στην περιπτωση που αποφασιζε να παντρευτει τον Hawkeye και να κανουνε παιδι. Θα μπορουσε να αποφασισει να μην το κανει, αυτος ητανε αλλωστε και ο λογος που τους εγκατελειψε ο Hawkeye, επειδη θεωρησε οτι εφοσον ηξερε πως θα κυλησουνε τα πραγματα θα επρεπε να το ειχε αποφυγει. 

 

Δεν υπηρχει θεμα time travel paradox, γιατι δεν υπαρχει time travel. Ητανε απλα μια ματια σε ενα πιθανο μελλον, που θα μπορουσες να επιλεξεις ομως κατι διαφορετικο. 

 

 

 

Υπαρχει ομως προβλεψη ενος μελλοντος,οποτε για να συμβει αυτο το μελλον πρεπει να ΜΠΟΡΕΙ να συμβει.Και στην προκειμενη περιπτωση δεν μπορει να συμβει το συγκεκριμενο μελλον,διοτι αυτη δεν γνωριζει την φραση και τον αριθμο του κινεζου με κανονικα μεσα.Δηλαδη δεν ειναι ενα απτα πιθανα μελοντα βασισμενο στις επιλογες τις και απλα επιλεγει να διαλεξει αυτο που θα σωσει τους εξωγηινους.

 

Εκει ειναι το paradox.Αν δε θες να το πεις time travel paradox,πες το time prediction paradox.Ωστοσο υπαρει και δυστυχως ειναι το κεντρικο plot point της ταινιας,το ολο gift που αποκτα και πως το χρησιμοποιει.

Δημοσ.

Γιατί αγνοείται όλοι το πιο βασικό πράγμα;

 

 

 

Ο χρόνος δεν είναι γραμμικός. Δεν υπάρχει πιθανό μέλλον, δεν υπάρχει καν παρελθόν, παρόν και μέλλον. Υπάρχει ο χρόνος που περιλαμβάνει μέσα όλα τα γεγονότα ταυτόχρονα. Ο άνθρωπος μπορεί να τον βιώνει γραμμικά, αλλά στην πραγματικότητα (της ταινίας) δε συμβαίνει αυτό.

 

Το θέμα της ελεύθερης βούλησης είναι κάπως πιο πολύπλοκο, καθώς θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ακόμη και με την παραδοχή ότι ο χρόνος δεν είναι γραμμικός, ο καθένας μπορεί να πάρει προσωπικές αποφάσεις που απλά πραγματώνονται ταυτόχρονα σε όλες τις χρονικές στιγμές (προφανώς δεν υπάρχουν λέξεις για να εκφράσω ακριβώς αυτό το πράγμα, αφού η γλώσσα μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί μόνο σε γραμμικό χρόνο, αλλά ελπίζω ότι καταλαβαίνετε τι εννοώ). Προφανώς κάποιος που δε γνωρίζει τη γλώσσα των εξωγήινων και δεν έχει την ικανότητα να αντιληφθεί διαφορετικά το χρόνο, το βιώνει όπως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος: πιστεύει ότι οι αποφάσεις παίρνονται σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές, άρα σε μια σειρά. Οι άνθρωποι δηλαδή έχουν κάτι ως παρόν (λόγω της μειωμένης τους αντίληψης) και οι αποφάσεις του παρελθόντος θεωρούνται "τελειωμένη" υπόθεση, ενώ οι αποφάσεις του μέλλοντος θεωρούνται διαπραγματεύσιμες.

 

Από τη στιγμή όμως που δεν υπάρχει γραμμή, παρελθόν, παρόν και μέλλον, όλες οι αποφάσεις είναι απλά αυτές που είναι, όποτε και αν συνέβησαν πάνω στον άξονα του χρόνου. Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν απαιτεί απόλυτα πως οι αποφάσεις αυτές δεν πηγάζουν από τον ίδιο τον άνθρωπο και τη βούλησή του.

 

Εδώ που τα λέμε, είναι ακριβώς όπως μια ταινία. Η ταινία υπάρχει ολοκληρωμένη, άσχετα αν εμείς πρέπει να τη δούμε γραμμικά και από την αρχή προς το τέλος. Για τον θεατή υπάρχει παρόν (το σημείο που βλέπει τώρα), παρελθόν (ότι έχει δει μέχρι τώρα) και μέλλον (ότι δεν έχει δει). Αυτό αφορά όμως μόνο την αντίληψή του.

 

 

Δημοσ.

Γιατί αγνοείται όλοι το πιο βασικό πράγμα;

 

 

 

Ο χρόνος δεν είναι γραμμικός. Δεν υπάρχει πιθανό μέλλον, δεν υπάρχει καν παρελθόν, παρόν και μέλλον. Υπάρχει ο χρόνος που περιλαμβάνει μέσα όλα τα γεγονότα ταυτόχρονα. Ο άνθρωπος μπορεί να τον βιώνει γραμμικά, αλλά στην πραγματικότητα (της ταινίας) δε συμβαίνει αυτό.

 

Το θέμα της ελεύθερης βούλησης είναι κάπως πιο πολύπλοκο, καθώς θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι ακόμη και με την παραδοχή ότι ο χρόνος δεν είναι γραμμικός, ο καθένας μπορεί να πάρει προσωπικές αποφάσεις που απλά πραγματώνονται ταυτόχρονα σε όλες τις χρονικές στιγμές (προφανώς δεν υπάρχουν λέξεις για να εκφράσω ακριβώς αυτό το πράγμα, αφού η γλώσσα μας είναι φτιαγμένη για να λειτουργεί μόνο σε γραμμικό χρόνο, αλλά ελπίζω ότι καταλαβαίνετε τι εννοώ). Προφανώς κάποιος που δε γνωρίζει τη γλώσσα των εξωγήινων και δεν έχει την ικανότητα να αντιληφθεί διαφορετικά το χρόνο, το βιώνει όπως κάθε φυσιολογικός άνθρωπος: πιστεύει ότι οι αποφάσεις παίρνονται σε συγκεκριμένες χρονικές στιγμές, άρα σε μια σειρά. Οι άνθρωποι δηλαδή έχουν κάτι ως παρόν (λόγω της μειωμένης τους αντίληψης) και οι αποφάσεις του παρελθόντος θεωρούνται "τελειωμένη" υπόθεση, ενώ οι αποφάσεις του μέλλοντος θεωρούνται διαπραγματεύσιμες.

 

Από τη στιγμή όμως που δεν υπάρχει γραμμή, παρελθόν, παρόν και μέλλον, όλες οι αποφάσεις είναι απλά αυτές που είναι, όποτε και αν συνέβησαν πάνω στον άξονα του χρόνου. Η αλήθεια είναι ότι αυτό δεν απαιτεί απόλυτα πως οι αποφάσεις αυτές δεν πηγάζουν από τον ίδιο τον άνθρωπο και τη βούλησή του.

 

Εδώ που τα λέμε, είναι ακριβώς όπως μια ταινία. Η ταινία υπάρχει ολοκληρωμένη, άσχετα αν εμείς πρέπει να τη δούμε γραμμικά και από την αρχή προς το τέλος. Για τον θεατή υπάρχει παρόν (το σημείο που βλέπει τώρα), παρελθόν (ότι έχει δει μέχρι τώρα) και μέλλον (ότι δεν έχει δει). Αυτό αφορά όμως μόνο την αντίληψή του.

 

 

 

 

Λαθος.Το παρελθον μια χαρα τελειωμενη υποθεση ειναι,αλλιως οι εξωγηινοι θα το αλλαζαν και δεν θα υπηρχε λογος να ζητησουν βοηθεια απτους ανθρωπους.

 

Δευτερον,το μελλον μια χαρα υπακουει στους περιορισμους που θετει το παρελθον,αλλιως θα διαλεγαν οι εξωγηινοι ενα απτα μελλοντα που τους βολευε και δεν θα ειχαν προβλημα επιβιωσης για να ζητησουν βοηθεια απτους ανθρωπους.Αρα σημαινει οτι στην κατασταση που βρεθηκαν οι εξωγηινοι οταν βρεθηκαν,δεν μπορουσε να αλλαξει μελλοντικα,αρα υπηρχε περιορισμος στα πιθανα μελλοντα και ηταν ολα δυσοιωνα για αυτους.

 

Νομιζω η αγαπη καποιων για την συγκεκριμενη ταινια θελει να δωσει αλλοθι στο πολυ μετριο σεναριο(αν και ωραιο concept)

 

Η σουμα της ταινιας ειναι οτι οι εξωγηινοι στο δικο τους timeline βρεθηκαν σε υπαρξιακο dead end,γυρισαν πισω στον χρονο για να μαθουν στους ανθρωπους να σκεφτονται οπως αυτοι,δηλαδη να "ζουνε" τα πθανα μελλοντα στο μυαλο τους(οπως κανει η πρωταγωνιστρια), ουτως ωστε να μπορεσουν να ενωθουν και να βοηθησουν τους εξωγηινους 3.000 χρονια μετα.

 

Το προβλημα ειναι οπως ειπαμε οτι για να γνωριζε το τηλεφωνο του κινεζου η πρωταγωνιστρια και τις λεξεις της γυναικας του,πρεπει να υπηρχε καποιος τροπος να τα γνωριζε ηδη η να τα μαθαινε στα τελευταια λεπτα της ταινιας π.χ να χακαρε καποιον υπολογιστη εκει στην βαση που να ειχε πληροφοριες κατασκοπιας για τον κινεζο,λεμε τωρα) για να αποτρεψει την επιθεση των κινεζων.

 

 

 

 

 

Δεν νομιζω να χρειαζεται να ειπωθει κατι παραπανω για την ταινια,φιλοδοξο κονσεπτ,ωραια foreboding ατμοσφαιρα,αλλα πολυ μετριο σεναριο και ξυλινοι χαρακτηρες περαν της πρωταγωνιστριας.

 

That's it

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...