Super Moderators Snoob Δημοσ. 2 Αυγούστου 2016 Super Moderators Δημοσ. 2 Αυγούστου 2016 Η Slitherine ανακοίνωσε ότι βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης από τη Straylight Entertainment, νέο στούντιο με έδρα τη Σκοτία, ένας νέος τίτλος στο σύμπαν του Warhammer 40k, με τίτλο Sanctus Reach. Πρόκειται για ένα παιχίδι στρατηγικής/τακτικής, turn-based, και περιγράφει τη σύγκρουση μεταξύ των Orcs και των Space Wolves, στο Sanctus Reach, το τελευταίο προπύργιο της ανθρωπότητας στο συγκεκριμένο πλανητικό σύστημα. Το παιχνίδι θυμίζει αρκετά το επιτραπέζιο από το οποίο προέρχεται, καθώς τα διάφορα units στοιχίζουν πόντους και υπάρχει η ευχέρεια συγκρότησης στρατών ανάλογα με τις προτιμήσεις του κάθε παίκτη, ενώ σημαντικό ρόλο παίζουν οι πλαγιοκοπήσεις αλλά και η αξιοποίηση του εδάφους. Αντίθετα με άλλους πρόσφατους τίτλους της Slitherine που ακολουθούν το σύστημα των hexes, εδώ έχουμε μια 3D προσέγγιση, με προσπάθεια πιστής απόδοσης των διαφόρων μονάδων των δύο στρατών. Το παιχνίδι με την κυκλοφορία του θα περιλαμβάνει δύο campaigns, ένα για τα Orcs (Stormclaw) και ένα για τους Space Wolves (Hour of the Wolf), ενώ θα υπάρχει και δυνατότητα για skirmishes και PBEM. Σύμφωνα με τη σελίδα του παιχνιδιού στο Steam, θα είναι διαθέσιμο το Νοέμβριο. 6
Super Moderators Snoob Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2016 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 2 Δεκεμβρίου 2016 Ανάμεικτα συναισθήματα, τόσο καιρό που είμαι στη beta. Οι ιδέες είναι καλές, η υλοποίηση ακόμη πάσχει, αλλά κινείται σε καλή κατεύθυνση. Το γκρίζο κάποια στιγμή κουράζει πολύ. Σήμερα μας έστειλαν νέα beta. Με τα NDA που έχουμε υπογράψει δεν μπορώ να πω τίποτε πιο συγκεκριμένο για το τι βλέπω, αλλά στο site έχουν σήμερα ανακοίνωση ημερομηνίας κυκλοφορίας: 19/1/2017. Και πάλι, πάρα πολύ νωρίς μου φαίνεται, σε ενάμισι μήνα από τώρα, αλλά έχουν υλικό που δεν μας έχουν εμφανίσει ακόμη. Με την κυκλοφορία θα έχω περισσότερα να πω. Πάντως, είναι ό,τι πλησιέστερο σε μεταφορά της tabletop εμπειρίας σε pc game, από όσες έχω δει.
Super Moderators Snoob Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2017 Κυκλοφόρησε επίσημα σήμερα. Μέχρι τέλους τους έγραφα ότι είναι πάρα πολύ νωρίς για να το βγάλουν. Προ ολίγου είχαμε και D-1 patch... Θα δω τι έκαναν σε σύγκριση με αυτά που βλέπαμε στη beta και θα επανέλθω. (Δυστυχώς κάποια πράγματα που τα γράφαμε έχουν αρχίσει να επισημαίνονται στα πρώτα reviews και προφανώς δεν τα άλλαξαν). Σήμερα ή αύριο πρώτες "επίσημες" εντυπώσεις. 1
Super Moderators Snoob Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 19 Ιανουαρίου 2017 Έχουν προσθέσει video tutorials και ένα πολύ μικρό, βασικότατο tutorial. Είναι κάτι που τους το είχαμε επισημάνει αρκετοί beta testers. Υπάρχουν δύο campaigns, το Stormclaw που είναι το απλούστερο, και το Hour of the Wolf που είναι πιο σύνθετο. Η πρώτη αποστολή του Stormclaw ήταν αρχικά (πρώτος μήνας του beta testing) πάρα πολύ δύσκολη, κατάρριψη μεταγωγικού, υπεράσπισή του απέναντι σε κύματα orcs, άφιξη ανίκητων ενισχύσεων και φυγή των επιζόντων: καταπληκτικό σενάριο μεν, πρακτικά δεν λειτουργούσε. Έβγαινε, αλλά με ισχυρή δόση τύχης. Τη βελτίωσαν στην πορεία της beta αλλά και πάλι είχε θέματα. Στην επίσημη κυκλοφορία είναι αλλαγμένη, πολύ πιο ισορροπημένη, εύκολη και εισαγωγική. Εισακουστήκαμε, έστω κι αν δεν προλάβαμε να τη δούμε στη beta. Ακόμη και τώρα, παρότι τους το είχα πει, η περιγραφή των στόχων είναι νοηματικά λάθος (κατάληψη δύο σημείων στο χάρτη μέχρι το τέλος του 7ου γύρου και όχι έλεγχός τους "επί 7 γύρους", όπως γράφει τώρα: ψιλά γράμματα, αλλά όταν λέμε κάποια πράγματα μήνες και δεν... Τέλος πάντων). Ακολουθούν κάποια skirmishes που δεν πρόλαβα να δω απόψε, μάλλον για αύριο πηγαίνουν. Ανάλογα με το τι θα συναντήσω εκεί θα σας πω αν το προτείνω σε νέους στο χώρο των tbs ή μόνο σε φίλους του Warhammer 40K. Αισθητικά έχουν κάνει πολύ καλή δουλειά και έχουν την πλατφόρμα να βγάζουν campaigns για πολύ, πολύ καιρό, αλλά θα χρειαστεί βελτιώσεις (μετά τις αποστολές η οθόνη με τα αποτελέσματα ήταν μετριότατη στη beta και βελτιώθηκε οριακά για την επίσημη κυκλοφορία). 2
Super Moderators Snoob Δημοσ. 20 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 20 Ιανουαρίου 2017 Ειλικρινά δεν ξέρω τι μας δείχνανε στη beta: μέχρι τέλους υπήρχαν θέματα που δεν έφτιαχναν, και τώρα βλέπω στην επίσημη έκδοση ένα πολύ πιο στρωμένο παιχνίδι, που θέλει κάποια -λίγα- πράγματα για να γίνει σπουδαίο, για τους φίλους των tbs. Η δομή των campaigns έχει ως εξής: υπάρχουν ορισμένα σενάρια με "υπόθεση" και κάποια skirmishes, οι συγκρούσεις που οδηγούν στα σενάρια της κυρίως ιστορίας (και δεν παρακάμπτονται γεωγραφικά, δηλαδή αν νικήσεις σε skirmish που γειτνιάζει με το χώρο της επόμενης κυρίως μάχης, δεν σε αφήνει να συνεχίσεις, πρέπει να κάνεις και τα υπόλοιπα skirmishes). Το ωραίο -λογικό κι επόμενο, αλλά δεν το είδαμε ποτέ στη beta- είναι πως οι μονάδες που χρησιμοποιείς και εξοντώνουν αντιπάλους κερδίζουν πόντους εμπειρίας, οπότε σταδιακά βελτιώνονται. Γιατί δεν μας το έδειξαν στη beta δεν ξέρω, ούτε και γιατί μέχρι τέλους επέμεναν να μας δίνουν 5000 πόντους για επιλογή μονάδων από το πρώτο κιόλας skirmish -και τυχαία, με επιστροφή στο στρατηγικό χάρτη και νέα επιλογή μπορεί να σου έδινε 1800, ας πούμε- με εξαιρετικά προηγμένες μονάδες: εκεί που στο πρώτο σενάριο πολεμούσες με βασικούς space marines στη διάθεσή σου, ξαφνικά έσκαγαν Whirlwind, terminators, της Παναγιάς τα μάτια. Τέλος πάντων, τώρα το έφτιαξαν: υπάρχει μια ομαλή εξέλιξη στους διαθέσιμους πόντους και τη συνθετότητα των μονάδων. Στα skirmishes αντίστοιχους πόντους έχει και η αντίπαλη ΑΙ (και πρόσβαση σε αντίστοιχου επιπέδου μονάδες) αλλά το πώς θα τις διαθέσει είναι δική της απόφαση. Λ.χ. σε μια μάχη εγώ είχα ένα fast support και δύο ήρωες, η ΑΙ δύο fast support, έναν ήρωα και 3 flamers, συν διάφορες μονάδες πεζικού. Πάντως, σε skirmish δεν θα βρεθείς απέναντι σε μονάδες που δεν έχεις δει αντίστοιχές τους. Στα skirmishes κυρίως ο στόχος είναι να ελέγξεις την πλειοψηφία των VP's στο χάρτη. Η ΑΙ έχει ενδιαφέρον, γιατί κρατάει εφεδρίες και επιχειρεί να δημιουργήσει υπεροχή τοπικά, αντί να απλώνεται για να καλύψει όλο το χάρτη: δηλαδή, "κρίνει" ποιο σημείο την ευνοεί περισσότερο, ανάλογα με τις μονάδες που έχει, και προσπαθεί να χτυπήσει εκεί. Επίσης, τα orcs βγάζουν μια πειστική επιθετικότητα -όταν τα παίρνει- που σημαίνει ότι έχει σημασία το πώς θα τοποθετηθούν οι μονάδες. Λ.χ. εγώ "διάβασα" λάθος το χάρτη, δεν πρόσεξα πως ένα κτίριο όπου επέλεξα να τοποθετήσω τα φλογοβόλα μου δεν είχε έξοδο διαφυγής προς τα πίσω, μόνο στο πλάι, το πλάι μου το έκλεισε η ΑΙ, πάπαλα τα flamers... Η ΑΙ αν δει απροστάτευτη μονάδα, θα επιτεθεί. Με δυο λόγια, τελικά είναι ένα παιχνίδι προσβάσιμο σε νέους παίκτες, τα tooltips εξηγούν αρκετά πράγματα κα σιγά-σιγά με την εμπειρία μαθαίνεις πώς να αξιοποείς καλύτερα το χάρτη. Τα μοντέλα είναι πολύ όμοφα (στο zoom in είναι σαν να βλέπεις πραγματικά μινιατούρες της GW), οι χάρτες καλοί, το περιβάλλον μπορεί να καταστραφεί αλλά δύσκολα από το πεζικό, που σημαίνει θέλεις βαριά όπλα, υπάρχουν επιθέσεις ΑοΕ που καθιστούν το "μπούκωμα" σε ένα σημείο επικίνδυνη υπόθεση, και σταδιακά το παιχνίδι σε ενθαρρύνει να φέρεις ισχυρότερες μονάδες στη σύνθεση του στρατού. Είναι μια καλή βάση, όπως ανέφερα και στο προηγούμενο μήνυμά μου, για πάρα πολλά campaigns. Βασικά, όρεξη να έχουν να βγάζουν... Η τιμή είναι τσιμπημένη (27-29 ευρώ, ανάλογα από πού θα το πάρετε) και αυτό ενδεχομένως να αποθαρρύνει κάποιους, όμως για τους φίλους των tbs και ειδικά του Warhammer 40k είναι μια πολύ καλή πρόταση, με εξαιρετικες προοπτικές για το μέλλον. 3
Super Moderators Snoob Δημοσ. 20 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 20 Ιανουαρίου 2017 Η πρώτη αναποδιά ήρθε από πάγωμα του παιχνιδιού (είχε να μου συμβεί από τον πρώτο μήνα της beta): στο τρίτο skirmish πριν τη δεύτερη μεγάλη μάχη (timed extraction, αν θυμάμαι σωστά, με πυροβολικό και αισθητό upgrade στις μονάδες) ενώ μου έβγαλε ένα ισορροπημένο σενάριο, με καλό χάρτη (γερή κάλυψη στην αριστερή και δεξιά πτέρυγα, ανοιχτό κέντρο) και αφετηρία με ίδια VP (2:2, που σημαίνει η ΑΙ δεν μπορεί να καθίσει πίσω τελείως και να σε περιμένει) παγώνει το άτιμο, restart και (επειδή όπως είπα είναι τυχαίοι οι χάρτες στα skirmish, απλά πλέον έχουν σταθερά force points και γκάμα μονάδων, όχι όπως στη beta) μου πετάει ένα παλουκάκι ωραιότατο: Χάρτης για επιθετικό σενάριο, 3 τα VP, 0 για εμένα, 3 στον αντίπαλο, που σημαίνει πρέπει να πάρω τα δύο. Και τι χάρτης: το ένα, στο τέρμα αριστερά, περιτριγυρισμένο από καλή κάλυψη, πίσω από βούρκους... Τα άλλα δύο, με αρκετή κάλυψη πίσω τους (shooting alley κλασικό), και ανάμεσα στις θέσεις μου και τις θέσεις του αντιπάλου, βούρκοι, δέντρα και δεν συμμαζεύεται. Λογικά η ΑΙ φορτώνει την πτέρυγα με τα δύο μαζεμένα VP (στο άλλο αποδείχτηκε πως είχε αφήσει 1 μονάδα, απλά για να έχει "μάτια" στην περιοχή) και με περιμένει. Προσπαθώ να σπάσω την αμυντική του διάταξη, το μεταγωγικό μου να μην μπορεί να περάσει από τους βούρκους και τα δέντρα, πάνω που πλησιάζω καλό cover πεζός εμφανίζεται orc leader, ένα γομάρι με ένα τσεκούρι ίσαμε το μπόι του, επιτίθεται στους Grey Hunters που προωθούνταν, πετάει χειροβομβίδα, τσακίζει τη μία μονάδα μου (2ου επιπέδου, με seeker ammunition, δηλαδή άριστοι στο ranged combat), σκοτώνει 2/3 με τη χειρβομβίδα, την αποτελειώνει σε melee, και έτσι πριν καταλάβω τι γίνεται χάνω τους καλύτερους ranged marines μου... Εκεί η ΑΙ έκανε το λάθος και ανοίχτηκε για να υποστηρίξει τον αρχηγό της, έπεσε tangle grenade από τους δικούς μου, ουσιαστικά παγίδευσα 3 μονάδες του αντιπάλου στη no man's land, γύρω από τα πτώματα των δικών μου, σκότωσα τον αρχηγό των orcs, πετσόκοψα και 2 μονάδες που ήρθαν για ενίσχυση, και κάπως έτσι μπόρεσα σιγά-σιγά να πλησιάσω και να πετύχω το στόχο μου. Ήταν, όμως, άσχημη απώλεια οι Grey Hunters που μου έφαγε. Και δεν μπορώ να πω ότι έκανα κάτι πολύ λάθος (όπως με τα φλογοβόλα στην προηγούμενη μάχη). Ο χάρτης ήταν στριφνός και την πάτησα. Σκέφτομαι πως αν είχα πάει από την αδύνατη πλευρά με το 1 VP ίσως να είχα βγει πίσω από το δάσος και τους βούρκους αλώβητος, αλλά εκτός από τελείως υποθετικό σενάριο (προφανώς θα είχε μετακινήσει ενισχύσεις η ΑΙ, αντιδράει, δεν είναι στατική) είναι και οριακό το περιθώριο σε γύρους για κάτι τέτοιο. Τέλος πάντων, στο επόμενο σενάριο εμφανίζεται Whirlwind, θα κλάψουν μανούλες. Το ερώτημα είναι τίνος οι μανούλες...
Super Moderators Snoob Δημοσ. 20 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 20 Ιανουαρίου 2017 Πάντως, το campaign είναι πολύ μέτριο. Τα skirmishes δεν λένε τίποτε, κι αν δεν σου αρέσει ο χάρτης που σου βγάζει πας πίσω και επιλέξεις ξανά, άρα χάνεται κάθε νόημα (σε επίπεδο σχεδιασμού, δηλαδή, την κράτησαν την αστοχία που είχαμε σχολιάσει 100 φορές). Εντωμεταξύ, core army δεν υπάρχει, τους leaders τους βγάζει τυχαία στα skirmishes και scripted στις "κυρίως" αποστολές. Κρίμα, υπάρχει η βάση για κάτι πολύ καλό αλλά (υποθέτω λόγω πίεσης χρόνου) αρκέστηκαν σε κάτι πολύ βασικό. Ελπίζω σε βελτιωμένη συνέχεια μέσω των DLC, αλλά με τέτοια τιμή το base game έπρεπε να μας είχαν ακούσει και να ξαναδούλευαν το campaign. Καιρός υπήρχε. Τέλος πάντων, ό,τι έγινε, έγινε.
Moderators GhostRiderLSOV Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2017 Moderators Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2017 Από σενάριο και briefings / "cutscenes", έχει τίποτα;
Super Moderators Snoob Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 21 Ιανουαρίου 2017 Cutscenes καθόλου. Υπάρχει μια (πολύ) γενική υπόθεση, μη φανταστείς τίποτε το ιδιαίτερο, που δεν υποστηρίζεται όμως. Κατεβαίνουν οι Space Wolves στον πλανήτη, τα Orcs έχουν ήδη πιάσει πόστα και ξεκινά η μάχη. Έχουν κάνει βασικά λάθη σχεδιασμού, και έτσι όπως το είχαν φανταστεί αρχικά, και όπως κατέληξε να είναι στην επίσημη κυκλοφορία. Λ.χ., τους είχα εξηγήσει κατ' επανάληψη ότι δεν νοείται campaign που δεν αφήνει στον παίκτη μια αίσθηση εξέλιξης: κάποιες core μονάδες με τις οποίες πορεύεσαι, μια σταδιακή εισαγωγή νέων μονάδων κτλ. Σαν να μιλούσα σε τοίχο. Εντωμεταξύ, καμία επικοινωνία σε επίπεδο πέραν του "ευχαριστούμε για το feedback". Δηλαδή, δεν συμφωνούσαν (προφανώς ή δεν τους έπαιρνε ο χρόνος...) μαζί μου. Σεβαστό, δεν διεκδικώ κανενός είδους αλάθητο. Εξήγησέ μου, όμως, γιατί αρχικά στις δύο πρώτες κεντρικές αποστολές βάζεις τον παίκτη σε θέση όχι απλά άμυνας, αλλά ουσιαστικά του ζητάς να αποφύγει τη συντριβή; Αυτού του είδους οι αποστολές είναι για αργότερα, όταν ο παίκτης έχει κατακτήσει κάποια βασικά πράγματα (συνδυασμό δυνάμεων, κάλυψη αδύναμων στόχων κτλ.) όχι για τις δύο πρώτες αποστολές. Τίποτε, απάντηση καμία. Το ίδιο και με αυτά τα ακατανόητα skirmishes. Τρία, για κάθε μία κεντρική αποστολή. Πολύ πιο απλά, αλλά και πάλι με στοιχεία τύχης: δεν μπορεί σε παίκτη που τώρα ξεκινάει (δεν λέμε για εμάς που λιώσαμε το παιχνίδι στη beta) να του δίνεις τυχαία leader units, άλλοτε healers, άλλοτε σκέτα melee, άλλοτε combo με απλή πανοπλία ή με terminator. ΔΕΝ είναι το ίδιο, τι θα πρωτομάθει ο παίκτης σε επίπεδο χειρισμού των μονάδων και -εξαιρετικά βασικό- τι είδους δέσιμο θα αποκτήσει με αυτές τις μονάδες; Τέλος πάντων, αναπτύσσω κάποιες μονάδες μέσω των skirmish, αποκτούν κάποια χρήσιμα skills (εδώ να πω ένα θετικό, παρότι αυτόματη η επιλογή skill, δεν είναι γραμμική, δηλαδή υπάρχει μια γκάμα ικανοτήτων για κάθε μονάδα, δεν σου βγαίνουν όλες ίδιες μόλις πάρουν 2ο επίπεδο). Αποκτώ ένα χρήσιμο (tangle grenade, ουσιαστικά δημιουργεί έναν περίπου αδιάβατο χώρο εκεί που τη ρίχνει). Χρησιμότατη ικανότητα για το δεύτερο σενάριο, όπου υποχωρείς ενώ σε καταδιώκουν. Ε, για κάποιο λόγο, δεν μου δίνει στην επιλογή μονάδων αυτούς τους Grey Hunters. Ελπίζω, τώρα που "μεγάλα ονόματα", όπως το RPS, τους επισημαίνουν τα προβλήματα με το campaign, είτε να αρχίσουν να το καταλαβαίνουν (αν υποτεθεί ότι τόσους μήνες που τους το έλεγαν οι ταπεινοί testers δεν...) ή, αν αυτό που βλέπουμε είναι λόγω πίεσης να το κυκλοφορήσουν, να διαθέσουν το χρόνο που χρειάζεται για να το φτιάξουν. Και, το ξαναλέω, είναι κρίμα γιατί οι βάσεις είναι πολύ καλές, σαν να έχεις το tabletop στα χέρια σου, αλλά τους ξέφυγαν σε επίπεδο σχεδιασμού παιδαριώδη πράγματα. 1
Super Moderators Snoob Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 22 Ιανουαρίου 2017 Οκ, προφανώς δεν ασχολείται κανείς άλλος () αλλά όσο περισσότερο το βλέπω, τόσο πιο πολύ λυπάμαι που δεν έφτιαξαν σωστό campaign, θα έκανε μεγάλη διαφορά. Εντωμεταξύ, για κάποιο λόγο ούτε review battlefield έχει -και τους το είχαμε πει, δεν μπορώ να φανταστώ ότι είναι δύσκολο- και φτωχό screen μετά τη μάχη. Έχει και κάτι κουλά θέματα, όπως λ.χ. ότι ενώ έχεις ανεβάσει επίπεδο σε κάποιες μονάδες που είναι διαθέσιμες ως κατηγοριά για την αποστολή (λ.χ. Grey Hunters με bolters) δεν σου δίνει αυτούς, σου βγάζει κάτι νιούφηδες. Γιατί, δεν μπορώ να καταλάβω. Και ήταν κάτι που δεν μπορούσαμε να σχολιάσουμε στη beta, γιατί δεν μας έδειξαν ποτέ πώς θα λειτουργούσε το σύστημα βελτίωσης των μονάδων. Παράξενα πράγματα: τα low production values (απουσία cutscenes κτλ.) τα καταλαβαίνω. Το γιατί να μη σου επιτρέπει να έχεις core units, όμως... Ή, μάλλον, να σου τα βγάζει τυχαία. Αλλόκοτες σχεδιαστικές επιλογές. 2
Super Moderators Snoob Δημοσ. 24 Ιανουαρίου 2017 Μέλος Super Moderators Δημοσ. 24 Ιανουαρίου 2017 Βγήκε το patch 1.0.1. Και γράφει πως διόρθωσαν την περιγραφή των στόχων στην πρώτη αποστολή του ενός από τα δύο campaigns (έχω που το αναφέρω κάτι εβδομάδες). Κι εκεί που πάω να συγκινηθώ και ψάχνω χαρτομάντηλο να σκουπίσω το δάκρυ που θα αργοκυλήσει μόλις δω τη διορθωμένη περιγραφή, τρέχω την αποστολή και γράφει ακόμη άλλα αντ' άλλων. Γκρ. Αναμένεται νέο patch μέσα στην εβδομάδα. Τους τα λέγαμε, Μας γράψανε. Ας τρέξουν τώρα, δεν τους φταίει κανείς.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα