Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ο στόχος ενός review, μιας παρουσίασης, κριτικής ή ανασκόπησης, είναι να πληροφορήσει τον αναγνώστη για το ποιόν του αντικειμένου του, αναλύοντας θετικά και αρνητικά στοιχεία και εκφέροντας βάσει αυτών μια καθαρά υποκειμενική άποψη –που εκφράζει τον γράφοντα και ενίοτε και το Μέσο που τη φιλοξενεί.

Τα περισσότερα reviews αποτελούνται από κείμενα, φωτογραφίες και βίντεο (ενίοτε συνδυασμούς τους και άλλοτε κάτι απ’ αυτά εξ ολοκλήρου), ωστόσο πλειστάκις τα παραπάνω πλαισιώνονται από επιπρόσθετες πληροφορίες με τη βοήθεια των οποίων ο αναγνώστης μπορεί να πάρει μια πρώτη εικόνα από το παιχνίδι/ταινία/κατάστημα όπως φερ’ ειπείν τα σημαντικότερα στοιχεία και τα θετικά/αρνητικά σε “bullet points”, κάποια facts και μία βαθμολογία. Ε, γι’ αυτή την τελευταία θα μιλήσουμε σήμερα.

 

Την άτιμη…

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Η κλίμακα βαθμολογίας κάποτε και τώρα. Η αριθμολαγνεία στα καλύτερά της.

 

Η ανάγκη για έναν αριθμό

 

Δεν έχει νόημα να ψάχνουμε να βρούμε από πού προέκυψε η ανάγκη του ανθρώπου να πλαισιώνει τις αξιολογήσεις του με “ξερούς” αριθμούς. Κάποιοι θα πουν ότι αυτοί οι αριθμοί τους βοηθούν να καταλάβουν το ποιόν ενός παιχνιδιού, εν προκειμένω, χωρίς καν να χρειαστεί να διαβάσουν μια αράδα απ’ τη γνώμη εκείνου που ξόδεψε κάποιες ώρες από τη ζωή του για να είναι σε θέση να εκφέρει άποψη. Κάποιοι άλλοι θα ικανοποιήσουν τον “φανμποϊσμό” τους συγκρίνοντας τον μέσο όρο βαθμολογιών που απέσπασε το παιχνίδι/πλατφόρμα τους έναντι του ανταγωνισμού, στη λογική του “ποιος την έχει μεγαλύτερη”. Για κάποιους χαρτογιακάδες, αυτός ο αριθμός μπορεί να μεταφράζεται σε έναν ακόμα στόχο ή αρκετά εκατομμύρια. Σημασία έχει ότι οι βαθμολογίες υπάρχουν και θα συνεχίσουν να το κάνουν διότι πολύ απλά αντανακλούν τη βασιλεύουσα κουλτούρα της εποχής μας, ήτοι την “αλά fast food κατανάλωση πληροφοριών”.

 

Τι εννοώ με το παραπάνω; Ο άνθρωπος εκτίθεται πλέον σε έναν τεράστιο όγκο πληροφοριών σε καθημερινή βάση. Τα ερεθίσματα που παίρνει ο εγκέφαλός του, τα δεδομένα που καλείται να διαχειριστεί είναι τόσα πολλά που από ένα σημείο και μετά σταματά να τα επεξεργάζεται και τα καταναλώνει παθητικά: τα δέχεται χωρίς καν να τα αμφισβητήσει. Είναι δεδομένο πως θα ψάξει να βρει τον τρόπο να καταναλώσει ευκολότερα και ταχύτερα την πληροφορία με την πρώτη ευκαιρία και, μαντέψτε, η βαθμολογία σε ένα review του δίνει ακριβώς αυτή τη δυνατότητα: όταν οι 1.000, 2.000, 3.000 λέξεις μιας εις βάθος ανάλυσης και παρουσίασης καταλήγουν σε έναν ξερό αριθμό, πόσοι θα είναι εκείνοι που θα κρατήσουν αυτόν χωρίς καν να μπουν στον κόπο να διαβάσουν τις παραγράφους που προηγούνται; Μην το ψάχνετε: πολλοί. Και δεν το λέω εγώ αλλά τα Analytics.

 

Είχα την ευκαιρία να δω στοιχεία από ελληνικά και ξένα sites του ειδικού Τύπου που ασχολείται με την αγορά των videogames και τα δείγματα ήταν απογοητευτικά. Σε review τριών σελίδων, η δεύτερη δεν είχε ούτε τα μισά “κλικ” συγκριτικά με την πρώτη ή την τρίτη. Τι γινόταν: ο κόσμος έμπαινε στην παρουσίαση, όμως από την πρώτη σελίδα πήγαινε απ’ ευθείας στην τρίτη ώστε να δει τη βαθμολογία, τα θετικά/αρνητικά και τον επίλογο!

 

Το υπόλοιπο κείμενο πήγαινε υπέρ πίστεως, κάτι που μαρτυρούσε και ο χρόνος παραμονής στις σελίδες του review που δεν υπερέβαινε το ένα λεπτό –η μόνη περίπτωση να ανέβει ήταν στο τέλος να υπάρχει και κάποιο βίντεο με gameplay ώστε να κάτσει λίγο παραπάνω ο επισκέπτης. Τα παραπάνω μου παρουσιάστηκαν 5-6 χρόνια πριν και με δεδομένο ότι δεν υπάρχει κάτι που να μαρτυρά βελτίωση της κατάστασης, το πιθανότερο είναι πως ισχύουν και σήμερα.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Λίστες σαν κι αυτή καθορίζουν σε μεγάλο βαθμό την κατάληξη των διαπραγματεύσεων ανεξάρτητων στούντιο με μεγάλους εκδότες. Αν τα πρώτα δεν έχουν να επιδείξουν κάτι φοβερό και τρομερό στο Metacritic, τότε εύκολα οι δεύτεροι επιβάλλουν τους όρους τους.

 

Η γενιά του Metacritic

 

Όταν ξεκινούσαν τα Metacritic και GameRankings η κατάσταση ήταν τελείως διαφορετική: η γενικότερη αντίληψη ήθελε τις βαθμολογίες να είναι πραγματικά συνοδευτικές και όχι αντιπροσωπευτικές ενός review. Τα δύο sites όντως βοήθησαν αρκετά στη λογική του aggregator” όμως, καθώς ο καθείς μπορούσε να βρει εύκολα και γρήγορα και δίχως να ψάχνει σε 1315 sites, reviews για το παιχνίδι που ήθελε –όπως συμβαίνει επί παραδείγματι με το Skroutz για τις τιμές στην ελληνική αγορά. Μπορεί να μην περιελάμβαναν όλα τα έντυπα και online Μέσα, ωστόσο είχαν την πλειοψηφία των μεγαλύτερων ανά χώρα (το Metacritic, μιας που το GameRankings είχε ως προαπαιτούμενη την αγγλική γλώσσα) και μπορούσαν να δώσουν μια εικόνα που αν μη τι άλλο ανταποκρινόταν στην πραγματικότητα.

 

Κάπου εκεί ήταν που χάθηκε και η μπάλα αφού η βαθμολογία του Metacritic –που γιγαντώθηκε, σε σχέση με το GameRankings που απλώς μεγάλωσε- απέκτησε τεράστια σημασία. Σε αρκετές κυκλοφορίες η στοχοθέτηση περιλαμβάνει και ελάχιστη βαθμολογία Metacritic ενώ δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που βάσει αυτής καθορίζεται και το μπόνους επίτευξης στόχων των εργαζόμενων. Η βαθμολογία μετατράπηκε σε αυτοσκοπό, με εκδοτικές, στούντιο και PR agencies να μην υπολογίζουν τίποτα μπροστά στον στόχο τους: ο σκοπός αγιάζει τα μέσα και κάπως έτσι έχουν βγει στην επιφάνεια ιστορίες εκβιασμού, δωροδοκίες για 5 μονάδες αβάντα στις τελικές βαθμολογίες, μαύρες λίστες με όσους δίνουν βαθμούς με το σταγονόμετρο, ανεπιθύμητους δημοσιογράφους και άλλα τέτοια ωραία. Μην τους αδικείτε: αν από αυτό εξαρτιόταν το μπόνους σας των $15-20.000, πιθανότατα τα ίδια θα κάνατε/με.

 

Το κακό είναι πως μαζί με τις εταιρείες, την ίδια βαρύτητα στις βαθμολογίες και μόνο σ’ αυτές άρχισε να δίνει και το κοινό. Δεν πα’ να ‘κανε κατάθεση ψυχής ο αρθρογράφος στο κείμενό του, όλοι στέκονταν στην τελική βαθμολογία. Ο κόσμος άρχισε να συγκρίνει ανόμοια πράγματα διότι πολύ απλά αξιολογούνταν βάσει της ίδιας κλίμακας. Σου λέει ο άλλος, “γιατί να μη συγκρίνουμε το Dark Souls με το Grand Theft Auto; 89% πήρε το ένα, 98% το άλλο, άρα το GTA είναι καλύτερο”.

 

Τι να του πεις μετά εσύ που έχεις μείνει παγωτό; Εκτός αυτού, οι βαθμολογίες πολλές φορές είναι αναίτια σχολαστικές: αν υποθέσουμε ότι έχουμε δύο παιχνίδια δράσης ανοιχτού κόσμου, όπου το ένα έχει πάρει 93% και το άλλο 92%, θα βρεθεί κάποιος να δικαιολογήσει αυτό το ρημάδι το 1%; Δηλαδή το 93άρι τι παραπάνω είχε από το 92; Καλύτερη αντίθεση στα credits; Η εμπειρία που προσφέρει ένα παιχνίδι δεν δύναται να αποτυπωθεί σε έναν αριθμό, πολύ περισσότερο διότι για να περιγραφεί όσο το δυνατόν πιο παραστατικά απαιτούνται λέξεις, εικόνες.

 

Δημοσιευμένη Εικόνα

Αλήθεια, έχετε αναρωτηθεί ποτέ τι παίζει ρόλο στις βαθμολογίες των reviews; Σύμφωνα με έρευνα της EEDAR οι βαθμολογίες, λέει, είναι κατά κύριο λόγο... σχετικές! Έχουν να κάνουν με τα προηγούμενα επεισόδια ενός franchise, τον ανταγωνισμό, ακόμα και το κατά πόσο ένας τίτλος κάλυψε τις προσδοκίες του εκάστοτε reviewer!

 

Είναι υποκειμενικό

 

Το Eurogamer πριν μερικά χρόνια αποφάσισε να κόψει τις βαθμολογίες από τα reviews του και κατ’ επέκταση να “κατέβει” από το Metacritic. Γενναία απόφαση, ειδικά αν αναλογιστεί κανείς τους αγώνες sites που πάσχιζαν να μπουν στην υπηρεσία, που όμως δείχνει και το ειδικό βάρος του Μέσου: αντί να ακολουθήσει το ρεύμα, αποφάσισε να εκπαιδεύσει το ίδιο το κοινό του, διαφοροποιώντας εαυτόν παράλληλα από τον ανταγωνισμό. Αν ρίξετε σήμερα μια ματιά σε μία παρουσίαση τίτλου στο site, θα δείτε ότι απαρτίζεται από κείμενο, φωτογραφίες, ένα βίντεο και σε κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις τη σήμανση του προτεινόμενου/απαραίτητου. Ίσως το Eurogamer εν τέλει να το έχει παρακάνει ελαφρώς όμως μέσα από αυτή την υπερβολή διαφαίνεται η έμφαση στην ουσία που δίνει το Μέσο: προβάλλοντας το review και μόνο αυτό, χωρίς το παραμικρό “συνοδευτικό”, η έμφαση στην άποψη του συντάκτη είναι αν μη τι άλλο ξεκάθαρη.

 

Το ζητούμενο ενός review δεν είναι η βαθμολογία αλλά να καταφέρει να “περάσει” το σκεπτικό του γράφοντος στους αναγνώστες. Μια κριτική δεν μπορεί παρά να είναι υποκειμενική άλλωστε: ο αρθρογράφος αξιολογεί ένα παιχνίδι εξηγώντας τι του άρεσε και τι όχι, προκειμένου οι αναγνώστες του, διαβάζοντας τα ανωτέρω να αποφασίσουν αν μπορούν να ταυτιστούν μαζί του ή όχι. Μη μπερδευτείτε: η ταύτιση απόψεων δεν είναι απαραίτητη. Αρκεί μια σωστή ανάλυση για να αντιληφθεί ο αναγνώστης αν αυτό που περιγράφει ο reviewer θα αρέσει στον ίδιο ή όχι. Από εκεί και πέρα, όλα τα “εξτραδάκια” (βλ. θετικά/αρνητικά, σήμανση, βαθμολογία, “με μια λέξη” κλπ) είναι για να κάνουν το έργο του αναγνώστη ευκολότερο, να του επιτρέψουν να καταλάβει τα όσα θέλει να του μεταφέρει ο γράφων, ευκολότερα. Η παγίδα έγκειται στο γεγονός πως μόνα τους δεν έχουν καμία αξία αφού λειτουργούν συμπληρωματικά στο κυρίως περιεχόμενο. Κι όμως, τόσος και τόσος κόσμος επιμένει να την πατάει…

 

Η βαθμολογία είναι κάτι το υπερτιμημένο. Κάποιος θα προτιμήσει ένα παιχνίδι για τους έξυπνους γρίφους του, την επιβλητική του ατμόσφαιρα, την καταιγιστική του δράση, τον τεράστιο κόσμο του, την κινηματογραφική πλοκή του, τα ρεαλιστικά του γραφικά και animation και όχι γιατί πήρε 9/10 στο τάδε site. Με την πληθώρα των Μέσων που υπάρχουν στο διαδίκτυο, υπάρχουν reviews για όλους: είτε κάποιος θέλει μία σύντομη, to the point παρουσίαση ενός τίτλου, είτε μία εις βάθος ανάλυση, δεν υπάρχει περίπτωση να μη βρει ένα site που να τον καλύπτει.

 

Εντοπίστε το Μέσο που σας ικανοποιεί και σεβαστείτε τη δουλειά, την προσπάθεια και τον κόπο του αρθρογράφου. Δεν σας κυνηγά κανείς: χαλαρώστε και αρχίστε την ανάγνωση ή την παρακολούθηση, αν πρόκειται για video review. Ξέρετε, οι αριθμοί μπορεί να μη λένε ποτέ ψέματα, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως λένε και πάντα όλη την αλήθεια…

  • Απαντ. 38
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Οι κοινοτοπία στον τίτλο μου θυμίζει ένα online ενημερωτικό site που σε κάθε δεύτερο τίτλο άρθρου γράφει "ΣΟΚ", "ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ" κτλ. :D

 

Κατά τα άλλα, το άρθρο καλό. 

Δημοσ.

Στον έντυπο χώρο του μέταλ, πρίν περίπου 20 χρόνια περιοδικό έκλεισε ύστερα από μία πολύ κακή κριτική σε δίσκο τεράστιου συγκροτήματος του οποίου ή δισκογραφική ήταν σπονσορας του περιοδικού. Ο καρκίνος της βαθμολογίας είναι παντού και επικίνδυνος για την τέχνη ή τη διασκέδαση.

  • Like 5
Δημοσ.

Στον καιρό του YouTube και οι βαθμολογίες δευτερεύουσες είναι. Πλέον έχεις δει καλά τι αγοράζεις.Που είναι οι καιροί που αγοράζαμε game με ένα screenshot και μία πιθανά πληρωμένη κριτική σε Ελληνικό περιοδικό...

  • Like 9
Δημοσ.

προτού αγοράσω κάτι, βλέπω πολλά βίντεος youtube, αν υπάρχει demo σίγουρα το κατεβάζω και σίγουρα τσεκάρω και πόσες ώρες κρατάει το παιχνίδι, συνήθως στο howlongtobeat. Βαθμολογίες συνήθως τι ακούω βερεσε... πολλές φορές GOTY ήταν απλώς καλά.... και πολλές φορές με παιχνίδια του 8.5 έχω περάσει τέλεια και παιχνίδια του 9 τα έχω βαρεθεί απελπιστικά...

Δημοσ.

Μια χαρα δουλευει το metacritic εχει σωσει κοσμο απο παιχνιδια μουφες τυπου thief και duke nukem γιαυτο οι εταιρειες το μισουν και το τρεμουν.
Οσα μεσα δεν βαζουν βαθμολογιες υπηρετουν τα συμφεροντα των εταιρειων και εγω τουλαχιστον τα βλεπω πολυ υποπτα.

Δημοσ.

μαζευω ξενα περιοδικα βιντεοπαιχνιδιων κοντα στα 20 χρονια και εχω ολα τα τευχη πολλων ελληνικων περιοδικων του παρελθοντος (Gamepro, Games, Playstation Power, Nintendo World, Sega Power κτλ).

 

Οπως μπορει καποιος να καταλαβει, μου αρεσει το συστημα της βαθμολογίας και μαλιστα την θεωρώ υποχρεωτικη για τους εξης λογους:

 

⚫ Κάποιος που αγοραζει πχ ενα παιχνιδι τον μηνα και θελει να βρει την επομενη του αγορα, δεν μπορει να κατσει να διαβασει 30 reviews. Θα κοιταξει τις βαθμολογιες και αν κατι του τραβηξει την προσοχη, θα διαβασει και το review να δει αν αυτό ανταποκρινεται στις αναγκες του.

 

⚫ Η βαθμολογία όσο υποκειμενικη και να ειναι, δεν απεχει ιδιαιτερα απο την αντικειμενικη αξία του προϊοντος (τουλαχιστον στον σοβαρο τυπο, γιατι υπηρχαν και κατι περιοδικα τυπου Games (το ελληνικο) που εβαζε 70+ σε ολα, και στην πατατα του μηνα 50 έτσι για να κανει μια αλλαγη.

 

⚫ Η βαθμολογία ειναι αυτη ουσιαστικα με την οποια δουλευουν ολα τα ψηφιακα καταστημα και βοηθουν τον gamer να βρει ευκολοτερα τι αξιζει να κατεβασει (ετσι και αλλιως reviews στα καταστηματα των sony & microsoft δεν υπαρχουν οπότε πρέπει να υπάρχει καποιος τροπος για να βρει καποιος την επομενη του αγορά.) Εξαλλου μιλάμε για βαθμολογία από gamers για gamers οπότε δεν μπορει παρα να ειναι οσο πιο αντικειμενικη γινεται. Το ιδιο ισχυει και απο site τυπου Metacritic που μπορει να εχει 4-5 βαθμολογιες απο μεγαλα site αλλα εχει και αλλες 30 απο ιδιωτες (οποτε καποιος μπορει απλα να αγνοησει τις πρωτες για να εχει μια οσο το δυνατον πιο αντικειμενικη αποψη)

 

 

Σαφως και δεν βλεπουμε ολοι με το ιδιο ματι τα παιχνιδια που παιζουμε. Υπαρχουν πολλα μετρια παιχνιδια που εχω αγορασει στο παρελθον γιατι εμενα με διασκεδαζανε (πχ Dynasty Warriors) αλλα μπορω να καταλαβω οτι ειναι ενας μετριος και επαναλαμβανομενος τίτλος και αντικειμενικα, αξιζει μετρια βαθμολογια.

 

Τέλος δεν πρεπει να ξεχναμε οτι το 50%+ της βαθμολογιας ειναι το gameplay οποτε ενω με ενα review θα λεγαμε απλα οτι ενας τιτλος εχει αθλια γραφικα αλλα ειναι παρα πολυ διασκεδαστικός και αξίζει να τον αγορασει καποιος, μια βαθμολογία 92% το λεει ακομα καλύτερα.

 

 

Και μιας και μιλάμε για βαθμολογία από gameplay, να ανεβασω την βαθμολογία που με δικαιωσε οσο καμια αλλη για μια απο τις χειροτερες μου σειρες ever (παρολο που εχει διορθωθει πολυ απο τότε)

 DSC05492.JPG?dl=1  

 

 

  • Like 3
Δημοσ.

να πω την αλήθεια, το άρθρο ήταν πολύ μεγάλο, δεν το διάβασα όλο. θα βοηθούσε να έχει μια βαθμολογία στο τέλος που να βαθμολογεί τις βαθμολογίες  ;)

  • Like 1
Δημοσ.

Παλαιότερα που είχες 1-2 πηγές για ενημέρωση τα reviews είχαν κάποια επιρροή.

Τώρα με 800 reviews και άλλα τόσα full game playthroughs οι reviewers έχάσαν τη δύναμη τους και ψάχνουν ευθύνες...

 Tο metacritic με τόσα games που βγαίνουν πλέον είναι μια χαρά  εργαλείο να ανακαλύπτεις και να ξεχωρίζεις καινούρια παιχνίδια που πολλές φορές ούτε γνωστά site δεν τα προβάλουν από γνωστές σαβούρες.

Αυτό που θεωρώ κάνει η πλειοψηφία  πλέον είναι το αντίστροφο. Αφότου παίξει ένα παιχνίδι θα διαβάσει,δει 3,4reviews από  άτομα που εκτιμά και εμπιστεύεται για να δει κατά πόσο η εμπειρία  που αποκόμισε από ένα παιχνίδι ταυτίζεται με το review.

  • Like 2
Δημοσ.

Μην πάμε μακριά... εδωωωω σε εμάς τα βλέπεις αυτά...

 

μην μας δώσουν ενα μαραφέτι... αμέσως να του κολλήσουμε αυτό αβλεπί :P

 

recommended.png

  • Like 3
Δημοσ.
‘Uncharted 4: A Thief’s End’ review: This four-part series should have ended after Part One

 

https://www.washingtonpost.com/news/comic-riffs/wp/2016/05/12/uncharted-4-a-thiefs-end-review-this-four-part-series-should-have-ended-after-part-one/

 

Να πω την αλήθεια μου και μένα το uncharted δεν μου αρέσει σαν σειρά, δεν την εχω παίξει όλη βέβαια μονο το δυο και αυτο δεν το τερμάτισε κιόλας. Δεν μου αρέσουν γενικά και τα παιχνίδια με πιατολιδια και το μονο που θυμάμαι απο το δυο είναι το ατέλειωτο πιστολίδι. Είχε φοβερά γραφικά για την εποχή αλλά δεν με εβαζε στο κλίμα και το story, αυτο μου έβγαζε. Εχουν κάνει τον drake comic relief και εξυπνακια αλλά το παράκάνουν. Αμέτρητες φορές στο 2 θέριζε με το καλασνικοφ δεκάδες εχθρούς και την επόμενη στιγμή έλεγε αστειάκια στον εκάστοτε partner που είχε στο level. WTF man, μόλις ξεκληρισες 10 οικογένειες δεν έβαλες γκολ στο 5χ5, δωσε λίγο συναίσθημα λίγη ένταση κάτι. Όπως είχα διαβάσει καπου, δεν έπρεπε να λέγετε among thieves αλλά among killers, με τον drake τον μεγαλύτερο ψυχοπαθή δολοφόνο.

 

Αυτο που θέλω να πω είναι πως αν θα σου αρέσει ενα game είναι καθαρά υποκειμενική υπόθεση. Για μένα τα skyrim και shogun 2 είναι τα καλύτερο game όλων των εποχών ωστόσο κάποιοι μπορεί να τα βαρεθουν στο μισάωρο κ να τα παρατήσουν. Σίγουρα αυτή η βαθμολογία της WP για το thief's end είναι λίγο φάουλ ( και μονο για τα γραφικά θα του βάζα 70, όσο μάπα κ αν βρισκω το gameplay ). Ακόμα πιο φάουλ όμως βρίσκω την αντίδραση του community των παιχτών του ps4 που είχαν λυσσάξει τότε να αλλάξει την βαθμολογία η εφημερίδα.

Δημοσ.

Εγώ βρίσκω διασκεδαστικά κάποια άρθρα άσχετα αν θα ασχοληθώ με το παιχνίδι όπως βέβαια μου αρέσει να διαβάζω άρθρα που θάβουν παιχνίδια (βίτσιο). Και υπάρχουν και φορές που βλέπω βαθμολογία και αν είναι πάνω από 75 περίπου, διαβάζω το άρθρο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...