Sellers Δημοσ. 29 Ιουνίου 2016 Δημοσ. 29 Ιουνίου 2016 Ότι και καλά πετάνε λεφτά σε εκνευριστικές διαφημίσεις γιατί έτσι Νορμαλ διαφημίσεις κάνουν τα υπόλοιπα παιχνιδιδάδικα. κι αν ζητήσεις από τον μέσο καταναλωτή να σου πει 5 καταστήματα ζήτημα να αναφέρει πάνω από 2, κι απίθανο να σου αναφέρουν το Ζαχαριά πχ, πριν σου αναφέρουν το Τζάμπο. Δυστυχώς μας ξέρουν πολύ καλύτερα από αυτό που λέμε και ισχυριζόμαστε ότι ξέρουμε για εμάς. πχ αν ρωτήσεις 100 καταναλωτές και δη γυναίκες ποιο σαπούνι προτιμούν καλύτερα θα σου αναφέρουν αυτό που καθαρίζει καλύτερα. Actually 90+ θα προτιμήσουν αυτό που μυρίζει ωραιότερα στα blind tests (για να μην επηρεαστούν από το brand). True story. Το σκέφτηκα αυτο που λες όταν έγραφα το ποστ μου. Και μενα να ρωτήσεις να σου πω 5 παιχνιδάδικα, μονο το jumbo θα σου πω. Αλλά και 10 χρονια πριν να με ρωτούσες, πριν απο ολες αυτες τις διαφημίσεις, πάλι μονο το jumbo θα σου έλεγα. Για αυτό δεν ειμαι τοσο σιγουρος στο κατα πόσο η διαφήμιση έκανε όντως κάτι που δεν υπήρχε εξαρχής.
Praetorianos Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Και μενα να ρωτήσεις να σου πω 5 παιχνιδάδικα, μονο το jumbo θα σου πω. Αλλά και 10 χρονια πριν να με ρωτούσες, πριν απο ολες αυτες τις διαφημίσεις, πάλι μονο το jumbo θα σου έλεγα. Για αυτό δεν ειμαι τοσο σιγουρος στο κατα πόσο η διαφήμιση έκανε όντως κάτι που δεν υπήρχε εξαρχής.Πριν 10 χρονια ηταν παιχνιδαδικο, τωρα ανταγωνιζεται τα παντα, απο το Μουστακα, μεχρι το παντοπωλειο του Παντελη, το περιπτερο της γειτονιας, το ΙΚΕΑ, το Πλαισιο, γενικα πουλαει απο πακοτινια μεχρι επιπλα. Κι ακομα το brand ειναι πανισχυρο. Σοβαρα παντως focus groups, conjoint analysis, t-test, regression, CHAID, Clustering κι αλλα important sounding μακρυναρια χρησιμοποιουνται καθημερινως απο αυτες τις εταιριες για να εξακριβωσουν τι πουλαει και τι οχι. Οι ανθρωποι που διαχειριζονται τους τζιρους του Τζαμπο και τις διαφημιστικες καμπανιες τετοιων εταιριων δεν κανουν μακροχρονια τεστ "κι αμα κατσει εκατσε". Δες και τις διαφημιστικες καμπανιες του AXE/Lynx. Sexist και ολοκλασσικες οσο δεν παει, αλλα η γατα του τμηματος πωλησεων κλαιει αν η Μαρια απο το Παγκρατι ή αν η Mary απο το Brighton τις απεχθανεται αφου ΔΕΝ ανηκει στο target group. Αντιστοιχα δεν νομιζω καποιος εθελοντης αιμοδοτης να ειπε "φακ ιτ, εδινα αιμα τοσο καιρο, αλλα το χεσανε, δεν ξαναπαω". Αλλα απο τα ανευρα διαφημιστικα που παιζουν τοσα χρονια, εγω το βρισκω "προτιμοτερο". Το αν ειναι επιτυχημενη η οχι, δεν το ξερει κανεις απο δω μεσα, θα πρεπει να γινει αξιολογηση απο το ιδιο το τμημα να δουν αν εβλαψε η ωφελησε, τωρα οτι και να ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι εκανε ειναι ασχετο. 3
Scullbag Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Είναι μεγάλη συζήτηση το τι θεωρείται πετυχημένη διαφήμιση. Και είναι μεγάλη συζήτηση και το ποιος είναι ο στόχος μιας καμπάνιας.Κολοσσιαίες επιχειρήσεις όπως η Coca Cola κάνουν διαφημιστικές καμπάνιες για να προκαλέσουν αίσθηση. Και δεν είναι ποτέ προσβλητικές. Η Diageo, που έχει τις Smirnoff, Guiness, Johnnie Walker κ.τ.λ. επίσης κάνει αξιομνημόνευτες διαφημίσεις. Εκεί είσαι σε ένα επίπεδο που δεν διαφημίζεις πλέον προϊόν, δεν υπάρχει η ανάγκη.Η Unilever είναι σε άλλη φάση. Καταρχάς είναι "εταιρεία παραγωγής καταναλωτικών προϊόντων". Κοινώς, οι θυγατρικές της είναι ό,τι να 'ναι. Και αυτό της δημιουργεί προβλήματα. Από τη μια λέει στις γυναίκες "να είσαι ο εαυτός σου, να νιώθεις καλά με το σώμα σου, πάρε Dove" και από την άλλη έχει τα σεξιστικά του axe, με target group single men 16-24. Η καμπάνια του Axe έχει απαγορευτεί σε πολλές χώρες, πολλές φορές (και μάλιστα είχαν ρίξει το χρήμα του αιώνα το 2014 για να προβληθεί μια διαφήμισή τους στο Αμερικάνικο Super Bowl, και η διαφήμιση απαγορεύτηκε και πήγε όλο το χρήμα τσάμπα). Την έχουν πατήσει βέβαια γιατί πλέον είναι αδύνατον (ή τουλάχιστον πολύ δύσκολο) να διαχωρίσουν το προϊόν από την εικόνα αυτή και έχουν πέσει σε έναν φαύλο κύκλο. Καλά να πάθουν Στην τελική πάντως παρ' ολ' αυτά, ακόμα κι αν μια κακόγουστη διαφήμιση "πετύχει", δεν παύει να είναι σεξιστική/ρατσιστική/χυδαία κ.τ.λ. Και οι κακόγουστες διαφημίσεις ξεχνιούνται και εύκολα.
Sellers Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Το αν ειναι επιτυχημενη η οχι, δεν το ξερει κανεις απο δω μεσα, θα πρεπει να γινει αξιολογηση απο το ιδιο το τμημα να δουν αν εβλαψε η ωφελησε, τωρα οτι και να ΝΟΜΙΖΟΥΜΕ οτι εκανε ειναι ασχετο. Ε αυτό δεν είπα; Ειναι αυτο που εκανες bold στην πρωτη σου απάντηση: Απλά, δεν γνωρίζω αν εχει γινει καποια έρευνα η οποία δειχνει ότι όντως τα jumbo πχ, αυξησαν τις πωλήσεις τους λόγο χαζων διαφημίσεων και ότι νορμαλ διαφημίσεις δεν θα είχαν τα ίδια αποτέλεσματα.
Praetorianos Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Δημοσ. 30 Ιουνίου 2016 Είναι μεγάλη συζήτηση το τι θεωρείται πετυχημένη διαφήμιση. Και είναι μεγάλη συζήτηση και το ποιος είναι ο στόχος μιας καμπάνιας. Στην τελική πάντως παρ' ολ' αυτά, ακόμα κι αν μια κακόγουστη διαφήμιση "πετύχει", δεν παύει να είναι σεξιστική/ρατσιστική/χυδαία κ.τ.λ. Κοίτα, μεγάλη συζήτηση δεν είναι. Επιτυχημένη διαφήμιση είναι αυτή που (α) ενισχύει το brand και (β) αυξάνει τις πωλήσεις ή για μη κερδοσκοπικές αυξάνει τη συμμετοχή εθελοντών. The End. Αυτός είναι ο σκοπός, γι αυτό δημιουργήθηκε, γι' αυτό χρηματοδοτήθηκε και είναι ο μοναδικός λόγος που θα μείνει ή θα πεθάνει μια διαφήμιση. Ισχύει όμως ότι είναι μεγάλη κουβέντα αν μια διαφήμιση είναι αστεία, διασκεδαστική, ρατσιστική, αξιομνημόνευτη, σεξιστική, ενοχλητική ή whatever, στην οποία κουβέντα υπεισέρχεται ο υποκειμενικός παράγοντας, και δεν έχει και καμία σχέση με το αν είναι επιτυχημένη, άρα συμφωνούμε/διαφωνούμε με τη δεύτερη σου πρόταση. Η Dove πχ, δεν χρειάζεται καν να τη συσχετίσεις με το Axe και τη μαμά εταιρία, το ίδιο ακριβώς το μήνυμα της είναι διφορούμενο, "αγάπα το σώμα σου όπως είναι" αλλά χώστου και λίγο Dove γιατί πως θα γίνεις έτσι μωρή πατσαβούρα. Σαν το Cosmopolitan και γενικά όλο το industry διαφήμισης γύρω από τις γυναίκες, 700+1 τρόποι να χάσεις τα ψωμάκια, αλλά 500+1 λόγοι για να αγαπήσεις το σώμα σου όπως είναι. Και στη δεύτερη μου παράγραφο όμως και στην τρίτη ισχύει ότι ποσώς ενδιαφέρει την εταιρεία αν στα μάτια εκτός του target group της φαίνεται αυτοαναιρούμενη, ρατσιστική, χαζή, ηλίθια ή εκνευριστική. Δεν ενδιαφέρει το Cosmo να προσελκύσει εμένα, δεν ενδιαφέρει την Axe να προσελκύσει εσένα. Ε αυτό δεν είπα; Ειναι αυτο που εκανες bold στην πρωτη σου απάντηση: Κάτσε, με μπέρδεψες. Οι διαφημίσεις του Τζάμπο αυξάνουν τις πωλήσεις γι' αυτό και συνεχίζουν τόσα χρόνια στο ίδιο μοτίβο, είναι ο τρόπος που λειτουργεί το industry και ο σκοπός όλων των διαφημιστικών, μέσω των εργαλείων που ανέφερα. Για την αιμοδοσία δεν ξέρουμε ακόμα γιατί ήταν one-off. Δεν ξέρω ποιο από τα δύο κατάλαβες, γιατί έχεις κάνει διαφορετικά quote, αλλά αυτό εννοούσα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα