Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

 

Και νόμιζα οτι η ισχύς μας δίνει την τελική ταχύτητα. Μάλλον για αυτό και τα diesel έχουν πιο μεγάλη τελική...

 

Το tesla από κάποια στιγμή και πέρα είναι current limited για να μην λιώσει το σύμπαν από τις θερμοκρασίες.

 

Επίσης αν μπορείς δείξει μου σε πια χώρα είναι τα νόμιμα όρια των 180km/h.

 

600px-World_Speed_Limits.svg.png

 

:-)

ένα τρανό παράδειγμα είναι ο autobanden στην γερμανία που έχεις απεριόριστη ταχύτητα στην αριστερή λορίδα και αν κάνεις συνιάλο στον μπροστινό και δεν κάνει άκρη τον κοπανας και σε πληρώνει ΝΟΜΟΣ.

γενικά έξω έχουν πιο ψηλά όρια ταχύτητας γιατί εκεί σέβονται οι οδηγοί και οι δρόμοι είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση απο τους δικούς μας,εκεί δεν θα δεις λακουβιασμένα νερά όπως στην παραλιακή που πήγα να φύγω έργο στο ίσιωμα με 60.

 

η ροπή είναι άλλο πράγμα απο την ισχύ,σαν μηχανικός μπορώ να σου πω χοντρικά όταν σε έναν άξονα είτε είναι ρόδα είτε στρόφαλος έχεις μια ισχύ υπάρχει τύπος που σου βγάζει την ροπή απο τις στροφές.

η ροπή ισούται με τον τύπο ισχύς επι 5252/στροφές ανα λεπτό δηλαδή Torque = HP* 5252/rpm.

πρακτικά δηλαδή μπορεί να έχεις ένα μοτέρ πχ 200 άλογα όπως μιας δυνατής μηχανής τουρισμού που να δουλεύει όμως στις 20.000 rpm και να μην τραβάει ένα τροχόσπιτο αλλά επειδή η μηχανή είναι ελαφριά να πάει σφεντόνα και αντίστοιχα να πάρεις ένα μοτερ αυτοκινήτου 100 άλογα και να δουλεύει στις 4000 rpm και να τραβάει μια χαρά το τροχόσπιτο.

όταν πας με πολλά χιλιόμετρα η ροπή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο τράβηγμα γιατί ο τύπος της αντίστασης του αέρα είναι a7f0b1cb6faf37b39c5e31ebdbc4af20.png που σημαίνει ότι η ταχύτητα πάει στο τετράγωνο και μπορεί στα 100km/h ναι είναι πχ 100 κιλά αλλά στα 120 km/h να είναι στα 200 κιλά και εκεί θες ροπή.

θα σου πω και άλλο ένα παράδειγμα,το σταρλετάκι μου 135hp μέχρι τα 200 επιταχύνει γρήγορα αλλά μετά ψοφάει γιατί δεν έχει ροπή,το passat του πατέρα μου 1.8 στα 120 άλογα βγάζει 220-230 τελική αργά παρόλο που είναι πιο βαρύ κατα πολύ,αυτό γιατί έχει ροπή το μοτέρ,και είναι φτιαγμένο για να τραβάει,αντίστοιχα αν βάλω εγώ 4 άτομα μέσα στο σταρλετ πέθανε δεν πάει βήμα ενώ το passat απλά θα ζοριστεί λίγο.

γενικά όσο ρίχνεις τις στροφές σε έναν άξονα με σταθερή ισχύ αυξάνεται η ροπή και αντίστροφα όσο αυξάνεις τις στροφές με σταθερή ισχύ πέφτει η ροπή,δες ένα διάγραμμα ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου για να καταλάβεις γιατί δεν έχουν τελικές τα ηλεκτρικά και γιατί καίνε πολύ στις υψηλές ταχύτητες.ModelS.png

  • Απαντ. 58
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

@fubar.gr κι εσύ κάνεις το λάθος να υποθέτεις ότι η εξέλιξη στην τεχνολογία θα βαλτώσει και όλα θα μείνουν όπως τώρα. Ό,τι γινόταν κάποτε σε έναν αιώνα τώρα γίνεται σε μία δεκαετία. Κι αυτό δεν είναι κάτι τυχαίο για να σταματήσει επίσης τυχαία. Υπάρχει λόγος που έγιναν όλα αυτά και είναι η μαζική πρόσβαση στη γνώση και τα τεράστια ποσά για έρευνα.

Δημοσ.

ένα τρανό παράδειγμα είναι ο Autobahnen στην Γερμανία που έχεις απεριόριστη ταχύτητα στην αριστερή λωρίδα και αν κάνεις σινιάλο στον μπροστινό και δεν κάνει άκρη τον κοπανάς και σε πληρώνει ΝΟΜΟΣ.

γενικά έξω έχουν πιο ψηλά όρια ταχύτητας γιατί εκεί σέβονται οι οδηγοί και οι δρόμοι είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση από τους δικούς μας,εκεί δεν θα δεις λακουβιασμένα νερά όπως στην παραλιακή που πήγα να φύγω έργο στο ίσιωμα με 60.

 

η ροπή είναι άλλο πράγμα απο την ισχύ,σαν μηχανικός μπορώ να σου πω χοντρικά όταν σε έναν άξονα είτε είναι ρόδα είτε στρόφαλος έχεις μια ισχύ υπάρχει τύπος που σου βγάζει την ροπή απο τις στροφές.

η ροπή ισούται με τον τύπο ισχύς επι 5252/στροφές ανα λεπτό δηλαδή Torque = HP* 5252/rpm.

πρακτικά δηλαδή μπορεί να έχεις ένα μοτέρ πχ 200 άλογα όπως μιας δυνατής μηχανής τουρισμού που να δουλεύει όμως στις 20.000 rpm και να μην τραβάει ένα τροχόσπιτο αλλά επειδή η μηχανή είναι ελαφριά να πάει σφεντόνα και αντίστοιχα να πάρεις ένα μοτερ αυτοκινήτου 100 άλογα και να δουλεύει στις 4000 rpm και να τραβάει μια χαρά το τροχόσπιτο.

όταν πας με πολλά χιλιόμετρα η ροπή παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στο τράβηγμα γιατί ο τύπος της αντίστασης του αέρα είναι a7f0b1cb6faf37b39c5e31ebdbc4af20.png που σημαίνει ότι η ταχύτητα πάει στο τετράγωνο και μπορεί στα 100km/h ναι είναι πχ 100 κιλά αλλά στα 120 km/h να είναι στα 200 κιλά και εκεί θες ροπή.

θα σου πω και άλλο ένα παράδειγμα,το σταρλετάκι μου 135hp μέχρι τα 200 επιταχύνει γρήγορα αλλά μετά ψοφάει γιατί δεν έχει ροπή,το passat του πατέρα μου 1.8 στα 120 άλογα βγάζει 220-230 τελική αργά παρόλο που είναι πιο βαρύ κατα πολύ,αυτό γιατί έχει ροπή το μοτέρ,και είναι φτιαγμένο για να τραβάει,αντίστοιχα αν βάλω εγώ 4 άτομα μέσα στο σταρλετ πέθανε δεν πάει βήμα ενώ το passat απλά θα ζοριστεί λίγο.

γενικά όσο ρίχνεις τις στροφές σε έναν άξονα με σταθερή ισχύ αυξάνεται η ροπή και αντίστροφα όσο αυξάνεις τις στροφές με σταθερή ισχύ πέφτει η ροπή,δες ένα διάγραμμα ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου για να καταλάβεις γιατί δεν έχουν τελικές τα ηλεκτρικά και γιατί καίνε πολύ στις υψηλές ταχύτητες.

 

εικόνα

 

Εκτός από τις Autobahn στην Γερμανία, που δεν ισχύει κιόλας σε όλο το οδικό της δίκτυο, έχεις κάποιο άλλο παράδειγμα για τα 180kh/h νόμιμη ταχύτητα, γιατί κάπου μέχρι 150 είχα δει και αυτό ήταν πρόταση να γίνει, δεν εφαρμόζεται.

 

Ωραίος ο τύπος για την ροπή, αλλά δεν έχω συνηθίσει σε imperial units και lb·ft, οπότε θα προτιμούσα το P=2πNT με τις ανάλογες μετατροπές για ps/rpm κ.τ.λ.

 

Καλός και ο τύπος για την δύναμη που χρειάζεσαι για να υπερνικήσεις το drag, αλλά πάλι προτιμώ αυτόν,

 

e31430f0898268091f410282a89503b1.png

 

και βλέπεις οτι ισχύ δίνει και όχι ροπή για να έχεις μια συγκεκριμένη ταχύτητα. Μάλλον γιατί όπως λες αυτή την ισχύ μπορείς να την βγάλεις με πολλές στροφές και λίγη ροπή ή το αντίθετο. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, ίδια ισχύς.

 

Από την άλλη για τα οχήματα είναι πιο χρήσιμος αυτός ο τύπος,

 

QDvppDu.png

που βάζει μέσα και την τριβή με το έδαφος και ίσως και την επιτάχυνση. Και πάλι ισχύ σου δίνει γιατί το γράψαμε.

 

Στα βιβλία θα τον βρεις σαν road load power και αν κάτσεις και βγάλεις νούμερα για διάφορες ταχύτητες και τα ενώσεις με μια καμπύλη θα βγάλεις την road load curve, φορτίο δρόμου/καμπύλη φορτίου δρόμου νομίζω το λέμε στα ελληνικά.

 

Τώρα για την ισχύ/ροπή και ταχύτητα μιας και συγκρίνεις αμάξια, ford focus, το τελευταίο μοντέλο.

Τρεις διαφορετικοί κινητήρες,

1,0T βενζίνη 125Ps/170Nm

1,5T βενζίνη 150Ps/240Nm

1,5T diesel 120Ps/270Nm

 

Η τρίτη επιλογή θα δίνει μεγαλύτερη τελική σωστά; Έχει και πιο πολύ ροπή συνολικά και πιο πολύ ροπή στις στροφές της μέγιστης ισχύος.

 

Τέλος πάντων, εδώ με άτομα που δουλεύουν σε/για αυτοκινητοβιομηχανίες και έχω συζητήσει, δεν συμφωνούν για το ροπή/ισχύς τι είναι καλύτερο, δεν νομίζω να το λύσουμε στο Insomnia.

Δημοσ.

Εκτός από τις Autobahn στην Γερμανία, που δεν ισχύει κιόλας σε όλο το οδικό της δίκτυο, έχεις κάποιο άλλο παράδειγμα για τα 180kh/h νόμιμη ταχύτητα, γιατί κάπου μέχρι 150 είχα δει και αυτό ήταν πρόταση να γίνει, δεν εφαρμόζεται.

 

Ωραίος ο τύπος για την ροπή, αλλά δεν έχω συνηθίσει σε imperial units και lb·ft, οπότε θα προτιμούσα το P=2πNT με τις ανάλογες μετατροπές για ps/rpm κ.τ.λ.

 

Καλός και ο τύπος για την δύναμη που χρειάζεσαι για να υπερνικήσεις το drag, αλλά πάλι προτιμώ αυτόν,

 

e31430f0898268091f410282a89503b1.png

 

και βλέπεις οτι ισχύ δίνει και όχι ροπή για να έχεις μια συγκεκριμένη ταχύτητα. Μάλλον γιατί όπως λες αυτή την ισχύ μπορείς να την βγάλεις με πολλές στροφές και λίγη ροπή ή το αντίθετο. Το αποτέλεσμα είναι το ίδιο, ίδια ισχύς.

 

Από την άλλη για τα οχήματα είναι πιο χρήσιμος αυτός ο τύπος,

 

QDvppDu.png

που βάζει μέσα και την τριβή με το έδαφος και ίσως και την επιτάχυνση. Και πάλι ισχύ σου δίνει γιατί το γράψαμε.

 

Στα βιβλία θα τον βρεις σαν road load power και αν κάτσεις και βγάλεις νούμερα για διάφορες ταχύτητες και τα ενώσεις με μια καμπύλη θα βγάλεις την road load curve, φορτίο δρόμου/καμπύλη φορτίου δρόμου νομίζω το λέμε στα ελληνικά.

 

Τώρα για την ισχύ/ροπή και ταχύτητα μιας και συγκρίνεις αμάξια, ford focus, το τελευταίο μοντέλο.

Τρεις διαφορετικοί κινητήρες,

1,0T βενζίνη 125Ps/170Nm

1,5T βενζίνη 150Ps/240Nm

1,5T diesel 120Ps/270Nm

 

Η τρίτη επιλογή θα δίνει μεγαλύτερη τελική σωστά; Έχει και πιο πολύ ροπή συνολικά και πιο πολύ ροπή στις στροφές της μέγιστης ισχύος.

 

Τέλος πάντων, εδώ με άτομα που δουλεύουν σε/για αυτοκινητοβιομηχανίες και έχω συζητήσει, δεν συμφωνούν για το ροπή/ισχύς τι είναι καλύτερο, δεν νομίζω να το λύσουμε στο Insomnia.

ο τύπος είναι απο το google γιατί βαριέμαι να ψάχνω,αν δω τους τύπους απο σημειώσεις που έχω απο τα στοιχεία μηχανών έχω αλλους 2 για να σου βρω ροπή αλλά τρέχα γύρευε 5ο έτος και έχω 2 μαθήματα για πτυχίο :P  αλλά απο ότι θυμάμαι πάει Mt= X* N/n όπου X είναι μια σταθερά που αλλάζει αν είσαι σε kw η Ps ,Ν η ισχύς και n οι στροφές ανα λεπτό και ο τύπος έβγαζε Kpcm που χρησιμεύει στην μελέτη αντοχής αξόνων.

για να βγάλεις τελικές θες ροπή με κάποια ισχύ,δηλαδή δεν μπορείς να βγάλεις 200km/h με 170 nm ροπή και 1 hp ισχύ.

η τελευταία επιλογή θα έβγαζε μεγαλύτερη τελική αν ήταν βενζίνη γιατί οι κινητήρες diesel βγάζουν ροπή στις μεσαίες στροφές πχ 3-4 χιλιάδες δηλαδή εκεί που θα δουλεύεις το αμάξι πιο πολυ σε ταξίδια μετά όχι και τόσο ενώ ο βενζινοκινητήρας και ειδικά τουρμπο θα βγάλει και μέχρι τις 6000-7000 rpm άνετα πχ πάω στην εθνική με 5η και πατάω γκάζι στα 100 και φτάνει τα 180 σχετικά γρήγορα(6500 rpm σε starlet gt) επειδή ο βενζινοκινητήρας βγάζει ροπή στις ψηλές στροφές.

εγώ σου έκανα σύγκριση με κινητήρες βενζίνης (starlet-passat).

δες και ένα διάγραμμα diesel και θα καταλάβεις

TDI_TorqueCurveChart.jpg

Δημοσ.

ο τύπος είναι απο το google γιατί βαριέμαι να ψάχνω,αν δω τους τύπους απο σημειώσεις που έχω απο τα στοιχεία μηχανών έχω αλλους 2 για να σου βρω ροπή αλλά τρέχα γύρευε 5ο έτος και έχω 2 μαθήματα για πτυχίο :P  αλλά απο ότι θυμάμαι πάει Mt= X* N/n όπου X είναι μια σταθερά που αλλάζει αν είσαι σε kw η Ps ,Ν η ισχύς και n οι στροφές ανα λεπτό και ο τύπος έβγαζε Kpcm που χρησιμεύει στην μελέτη αντοχής αξόνων.

για να βγάλεις τελικές θες ροπή με κάποια ισχύ,δηλαδή δεν μπορείς να βγάλεις 200km/h με 170 nm ροπή και 1 hp ισχύ.

η τελευταία επιλογή θα έβγαζε μεγαλύτερη τελική αν ήταν βενζίνη γιατί οι κινητήρες diesel βγάζουν ροπή στις μεσαίες στροφές πχ 3-4 χιλιάδες δηλαδή εκεί που θα δουλεύεις το αμάξι πιο πολυ σε ταξίδια μετά όχι και τόσο ενώ ο βενζινοκινητήρας και ειδικά τουρμπο θα βγάλει και μέχρι τις 6000-7000 rpm άνετα πχ πάω στην εθνική με 5η και πατάω γκάζι στα 100 και φτάνει τα 180 σχετικά γρήγορα(6500 rpm σε starlet gt) επειδή ο βενζινοκινητήρας βγάζει ροπή στις ψηλές στροφές.

εγώ σου έκανα σύγκριση με κινητήρες βενζίνης (starlet-passat).

δες και ένα διάγραμμα diesel και θα καταλάβεις

 

εικόνα

 

Δεν χρειάζεται να ψάξεις κάτι, P=2πNΤ είναι ο τύπος που συνδέει ισχύ και ροπή για τους κινητήρες. Αν το Τ είναι Nm και το Ν rps, η ισχύς θα βρει σε W.

 

Η ροπή δεν παίζει ρόλο, ισχύ θες για μια συγκεκριμένη ταχύτητα είπαμε, που μπορείς να την έχεις με χαμηλές στροφές και υψηλή ροπή (diesel) ή το ανάποδο (βενζίνη)

 

QDvppDu.png

 

που παραδόξως τον βρίσκεις αυτόν τον τύπο σε βιβλία για κινητήρες ή/και αυτοκίνητα.

 

Στο παράδειγμα με το focus οι επιλογές 1 και 2 έχουν την ίδια τελική (193km/h) σύμφωνα με την εταιρία. Απίστευτο;

Αν σκεφτείς οτι η επιλογή 1 στις στροφές της μέγιστης ισχύος (125ps/6000rpm) έχει περίπου 140Nm (145) ροπής ενώ η επιλογή 3 (120ps/3600rpm) έχει 230Nm.

Τι να έμεινε ίδιο άραγε; Μάλλον η ισχύς (~120ps).

(Η δεύτερη επιλογή σου δίνει 175Nm στην μέγιστη ισχύ και έχει και την μεγαλύτερη τελική, 210km/h hmmm...)

 

Τι να συμβαίνει άραγε στο starlet με υψηλές στροφές, υψηλή ροπή, λες να μας δίνει υψηλή ισχύ αυτό το πράμα; Μάλλον...

 

Διαγράμματα έχω άπειρα να σου δείξω, οτι θες που λέει ο λόγος, δεν τα βλέπω πρώτη φορά.

  • Like 1
Δημοσ.

Δεν χρειάζεται να ψάξεις κάτι, P=2πNΤ είναι ο τύπος που συνδέει ισχύ και ροπή για τους κινητήρες. Αν το Τ είναι Nm και το Ν rps, η ισχύς θα βρει σε W.

 

Η ροπή δεν παίζει ρόλο, ισχύ θες για μια συγκεκριμένη ταχύτητα είπαμε, που μπορείς να την έχεις με χαμηλές στροφές και υψηλή ροπή (diesel) ή το ανάποδο (βενζίνη)

 

QDvppDu.png

 

που παραδόξως τον βρίσκεις αυτόν τον τύπο σε βιβλία για κινητήρες ή/και αυτοκίνητα.

 

Στο παράδειγμα με το focus οι επιλογές 1 και 2 έχουν την ίδια τελική (193km/h) σύμφωνα με την εταιρία. Απίστευτο;

Αν σκεφτείς οτι η επιλογή 1 στις στροφές της μέγιστης ισχύος (125ps/6000rpm) έχει περίπου 140Nm (145) ροπής ενώ η επιλογή 3 (120ps/3600rpm) έχει 230Nm.

Τι να έμεινε ίδιο άραγε; Μάλλον η ισχύς (~120ps).

(Η δεύτερη επιλογή σου δίνει 175Nm στην μέγιστη ισχύ και έχει και την μεγαλύτερη τελική, 210km/h hmmm...)

 

Τι να συμβαίνει άραγε στο starlet με υψηλές στροφές, υψηλή ροπή, λες να μας δίνει υψηλή ισχύ αυτό το πράμα; Μάλλον...

 

Διαγράμματα έχω άπειρα να σου δείξω, οτι θες που λέει ο λόγος, δεν τα βλέπω πρώτη φορά.

ο τύπος που λεω είναι απο στοιχεία μηχανών και αναφέρεται γενικά σε άξονες,ισχύει και στους κινητήρες όμως απλά δεν χρησιμοποιείται.

σαν μηχανικός σου λεω πως η ροπή είναι ο λόγος που κινείται το αυτοκίνητο,η ροπή και οι στροφές βγάζουν την ισχύ,ισχύς θα μπορούσε να είναι θερμική,κινητική ,ακτινοβολία και χίλια δυο το αποτέλεσμα είναι η ροπή και οι στροφές αυτής της ισχύος που είναι παροχή ενέργειας στην ουσία η ισχύς.

όπως σου ξαναείπα ο κινητήρας diesel βγάζει μικρή τελική για την ροπή του γιατί την βγάζει στις 3000 rpm και όταν εσύ πας με 193 km/h ο κινητήρας είναι στις 5000-6000 rpm και εκεί δεν έχει ροπή,ενώ ο βενζινοκινητήρας εκεί θα έχει ροπή.

μην μπερδεύεσαι με την μέγιστη ισχύ/ροπή δεν ισχύουν για όλα τα εύρη ταχύτητας/στροφών το dieselακι θα τραβάει πολύ καλύτερα αν του φορτώσεις ένα τροχόσπιτο και δουλεύει στις 3000 rpm ενώ ο βενζινοκινητήρας θα είναι πιο γρήγορος σε επιταχύνσεις/τελικές λόγο του ότι βγάζει ροπή στις ψηλές στροφές,για αυτό είναι αργά τα diesel.

Δημοσ.

Εγώ ο τύπος που λέω είναι από βιβλίο για κινητήρες και αναφέρεται σε κινητήρες. Τι να κάνουμε τώρα.

 

To diesel όταν κινείται με τελική ταχύτητα είναι στις στροφές της μέγιστης ισχύος, 3600-4000 στο παράδειγμα, η βενζίνη στις 6000, έτσι λειτουργούν. Και εκεί λοιπόν το diesel αποδίδει 120ps/230Nm, η βενζίνη 125ps/145Nm. Δεν πάνε παραπάνω γιατί μετά από αυτές τις στροφές μειώνεται η ισχύς οπότε...

(0-100 και τα 2 έχουν ίδιο χρόνο btw (11/10,5), ίσως είναι επειδή  «...ο βενζινοκινητήρας θα είναι πιο γρήγορος σε επιταχύνσεις/τελικές λόγο του ότι βγάζει ροπή στις ψηλές στροφές...»)

 

Εν κατακλείδι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε τι να κάνουμε, δεν πειράζει.

Όσο για το «σαν μηχανικός σου λεω...» κ.τ.λ. που το έχεις γράψει 2-3 φορές, τι σε κάνει να πιστεύεις οτι είσαι ο μοναδικός εδώ πέρα;

Δημοσ.

Εγώ ο τύπος που λέω είναι από βιβλίο για κινητήρες και αναφέρεται σε κινητήρες. Τι να κάνουμε τώρα.

 

To diesel όταν κινείται με τελική ταχύτητα είναι στις στροφές της μέγιστης ισχύος, 3600-4000 στο παράδειγμα, η βενζίνη στις 6000, έτσι λειτουργούν. Και εκεί λοιπόν το diesel αποδίδει 120ps/230Nm, η βενζίνη 125ps/145Nm. Δεν πάνε παραπάνω γιατί μετά από αυτές τις στροφές μειώνεται η ισχύς οπότε...

(0-100 και τα 2 έχουν ίδιο χρόνο btw (11/10,5), ίσως είναι επειδή  «...ο βενζινοκινητήρας θα είναι πιο γρήγορος σε επιταχύνσεις/τελικές λόγο του ότι βγάζει ροπή στις ψηλές στροφές...»)

 

Εν κατακλείδι δεν μπορούμε να συμφωνήσουμε τι να κάνουμε, δεν πειράζει.

Όσο για το «σαν μηχανικός σου λεω...» κ.τ.λ. που το έχεις γράψει 2-3 φορές, τι σε κάνει να πιστεύεις οτι είσαι ο μοναδικός εδώ πέρα;

ξέρω 5 πράγματα πάνω στην μηχανική,φυσική κλπ και ξέρω πως η ροπή είναι το αποτέλεσμα ενώ η ισχύς είναι η ενέργεια τόσο απλά,αν δεν το καταλαβαίνεις λυπάμαι.

το diesel δεν πάει να βγάζει 500 άλογα στις 4000 rpm αν δεν βγάζει ροπή που είναι το αποτέλεσμα δεν πας πουθενά σαν να σου λέω (μιας και ξέρεις απο κινητήρες) ωραία η βεζνίνα έχει θερμογόνο δύναμη  10 kj/kg και το μοτέρ καίει 10 κιλά/ δευτερόλεπτο αλλά η ισχύς που θα βγάλει θα είναι τόση εσύ αν μου πεις ότι η μάζα της βενζίνης επι την θερμογόνο δύναμη βγάζει 100kj/s = 100kw  ισχύς θεωρητικά αν καεί όλη τέλεια και η μετρούμενη ισχύς στην έξοδο του στοφάλου είναι 50kw αυτό θα πάρεις τα 50kw στην έξοδο που είναι το αποτέλεσμα της καύσης,έτσι και η ροπή είναι το αποτέλεσμα της ισχύος μην τα μπερδεύεις 

Δημοσ.

Οι εμβολοφοροι κινητήρες δεν έχουν σε μια πλήρη περιστροφή σταθερή ροπή. Να το πω πιο απλά μεγάλο μέρος αυτής της ροπής καταναλώνεται στην διάρκεια της συμπίεσης του καυσίμου εξού και πτώση της στις υψηλές στροφές. Μην μπερδευτε με τύπους που έχουν γραφτεί για σταθερή δύναμη καθόλη την διάρκεια της περιστροφής.

Θα πρέπει να υπολογιστούν πολλοί παράγοντες από την σχεδίαση ενός κίνητηρα για τον " έλεγχο" της ροπής .

Δημοσ.

ξέρω 5 πράγματα πάνω στην μηχανική,φυσική κλπ και ξέρω πως η ροπή είναι το αποτέλεσμα ενώ η ισχύς είναι η ενέργεια τόσο απλά,αν δεν το καταλαβαίνεις λυπάμαι.

το diesel δεν πάει να βγάζει 500 άλογα στις 4000 rpm αν δεν βγάζει ροπή που είναι το αποτέλεσμα δεν πας πουθενά σαν να σου λέω (μιας και ξέρεις απο κινητήρες) ωραία η βενζίνα έχει θερμογόνο δύναμη  10 kj/kg και το μοτέρ καίει 10 κιλά/ δευτερόλεπτο αλλά η ισχύς που θα βγάλει θα είναι τόση εσύ αν μου πεις ότι η μάζα της βενζίνης επι την θερμογόνο δύναμη βγάζει 100kj/s = 100kw  ισχύς θεωρητικά αν καεί όλη τέλεια και η μετρούμενη ισχύς στην έξοδο του στροφάλου είναι 50kw αυτό θα πάρεις τα 50kw στην έξοδο που είναι το αποτέλεσμα της καύσης,έτσι και η ροπή είναι το αποτέλεσμα της ισχύος μην τα μπερδεύεις 

 

Το αποτέλεσμα της καύσης είναι τα 100kW πάντως. (42-44MJ/kg είναι η θερμ. της βενζίνης)

 

Έστω οτι όλα αυτά ισχύουν. Εγώ λέω οτι η ισχύς είναι το αποτέλεσμα, εσύ η ροπή. Τέλος πάντως δεν συμφωνούμε σε αυτό.

 

Την ισχύ εξόδου στον κινητήρα μόνο, πως την μετράς για να υπολογίσεις efficiencies κ.τ.λ.; Τα διαγράμματα bmep γιατί ακολουθούν την καμπύλη ροπής;

 

Οι εμβολοφοροι κινητήρες δεν έχουν σε μια πλήρη περιστροφή σταθερή ροπή. Να το πω πιο απλά μεγάλο μέρος αυτής της ροπής καταναλώνεται στην διάρκεια της συμπίεσης του καυσίμου εξού και πτώση της στις υψηλές στροφές. Μην μπερδευτε με τύπους που έχουν γραφτεί για σταθερή δύναμη καθόλη την διάρκεια της περιστροφής.

Θα πρέπει να υπολογιστούν πολλοί παράγοντες από την σχεδίαση ενός κίνητηρα για τον " έλεγχο" της ροπής .

 

Προφανώς όλα τα παραπάνω. Αλλά για το average γίνεται η συζήτηση. :P

Στις υψηλές στροφές έχεις και μειωμένη/λιγότερη παροχή αέρα

Δημοσ.

Το αποτέλεσμα της καύσης είναι τα 100kW πάντως. (42-44MJ/kg είναι η θερμ. της βενζίνης)

 

Έστω οτι όλα αυτά ισχύουν. Εγώ λέω οτι η ισχύς είναι το αποτέλεσμα, εσύ η ροπή. Τέλος πάντως δεν συμφωνούμε σε αυτό.

 

Την ισχύ εξόδου στον κινητήρα μόνο, πως την μετράς για να υπολογίσεις efficiencies κ.τ.λ.; Τα διαγράμματα bmep γιατί ακολουθούν την καμπύλη ροπής;

 

 

 

Προφανώς όλα τα παραπάνω. Αλλά για το average γίνεται η συζήτηση. :P

Στις υψηλές στροφές έχεις και μειωμένη/λιγότερη παροχή αέρα

Εξαρτάται τον κινητήρα αν είναι υπερτροφοδοτούμενος δεν έχεις τόσο χαμηλή παροχή αέρα ειδικά στις υψηλές στροφές.....
Δημοσ.

Μισώ τα αυτοκίνητα (και μηχανές, αν και λιγότερο), δεν έχω οδηγήσει ποτέ, το 'χω το δίπλωμα και "κάθεται" απ' τα 29 μου που το πήρα (τώρα είμαι 46+)...

...αλλά ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ, θα το αγόραζα (αν μπορούσα)!

Είδα την επίσημη παρουσία του κι έπαθα "κοκομπλόκο"!
Σαν αμάξι απ' το "Blade-Runner" ή το "Minority Report" μοιάζει! ΦΟΒΕΡΟ είναι!

Δημοσ.

Η BMW μας παρουσιασε πως θα κανει την αλλαγη ελαστικων επιστημη ....

Tesla 3 αναμενουμε . Ολα τα αλλα ...

 

  • 3 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ.
Μισώ τα αυτοκίνητα (και μηχανές, αν και λιγότερο), δεν έχω οδηγήσει ποτέ, το 'χω το δίπλωμα και "κάθεται" απ' τα 29 μου που το πήρα (τώρα είμαι 46+)...

...αλλά ΑΥΤΟ ΤΟ ΑΜΑΞΙ, θα το αγόραζα (αν μπορούσα)!

Είδα την επίσημη παρουσία του κι έπαθα "κοκομπλόκο"!

Σαν αμάξι απ' το "Blade-Runner" ή το "Minority Report" μοιάζει! ΦΟΒΕΡΟ είναι!

Γιατι..;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...