noserviam Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Μέλος Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Dr fuzzy καλο απογευμα και καλη ανασταση 1
Alithinos Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Για εμένα το καλύτερο θα ήταν να αρχίσεις από το να μαθαίνεις πως λειτουργεί ο νους, τι είναι η ίδια η νοημοσύνη, και αφού καταλάβεις πως λειτουργεί ένας πραγματικός νους, φτιάχνεις και τον τεχνητό. Αυτό που θες να φτιάξεις είναι ένα είδωλο, μια εξομείωση του πραγματικού. Πως θα το κάνεις αυτό άμα δεν ξέρεις το πραγματικό ? Άρα το ερώτημα αντί για "Ποιες γλώσσες θα ήταν καλύτερες για αυτό", πιστεύω θα έπρεπε να ήταν " πως λειτουργεί ένας νους ?"
M2000 Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 @Alithinos, Δύσκολο το κόβω να κάνει αυτό που του προτείνεις. Η δική μου σχέση με τα έμπειρα συστήματα, επιγραμματικά: Είχα αγοράσει δύο βιβλία τη δεκαετία το 80. Τότε παράδειγμα για ψευδαίσθηση νοημοσύνης, ήταν το Eliza, το είχα περάσει στον υπολογιστή, μια έκδοση για BBC Model B, το είχα πληκτρολογίσει δηλαδή γιατί δεν υπήρχε Internet τότε, και πλήρωνες αρκετά για να μάθεις, σε ξενόγλωσσα περιοδικά και βιβλία. Το πρόγραμμα έκανε μια γραμματική ανάλυση, και γύρναγε τη συζήτηση στην οικογένεια. Στα βιβλία που αγόρασα όμως είχε την βάση γνώσης, με τα βάρη, και το πιο σπλό, τα expert συστήματα που ενσωματώνουν ένα δένδρο ερωτήσεων που οδηγεί σε απόφαση και είχε ένα ωραίο παράδειγμα με έναν αυτόματο πωλητή, διαδραστικό πωλητή. Σε καμία περίπτωση δεν αναφέρονταν σε εξομοίωση του ανθρώπινου εγκεφάλου. Σε κάθε περίπτωση έχουμε μια εκκίνηση και έναν τερματισμό,να δούμε. Η Τ.N. πρέπει να έχει σκοπό, τις συνθήκες τερματισμού.Αν δεν τις έχουμε ξεκαθαρίσει τότε αυτό που φτιάχνουμε θα είναι ένας ιδιόρρυθμος ταλαντωτής, που θα αλλάζει καταστάσεις, όπως ένα σύστημα αυτόματου ελέγχου, όπου αλλάζοντας την ρύθμιση αλλάζουμε θέση ισορροπίας, ή κέντρο ταλάντωσης Έτσι λοιπόν θα πρέπει να ξεκαθαρίσουμέ ότι δεν φτιάχνουμε ένα σύστημα ρυθμιζόμενο, δηλαδή θα έχει ένα στόχο και μόνο, και εν τέλει αυτός πρέπει να προσδιοριστεί πριν ξεκινήσει η παραγωγή κώδικα. Στο παράδειγμα με το μοντέλο ανθρώπου, δεν έχουμε Τ.Ν. επειδή ο στόχος δεν είναι μέρος του προγράμματος. Δίνουμε τιμές και βλέπουμε τις αλλαγές ώστε να δούμε αν οι συναρτήσεις μας όντως μοντελοποιούν, όσο αφαιρετικά μπορούμε, τον άνθρώμο. Στην ουσία εκτελούμε την ρύθμιση με το σκοπό στο νού μας με την δική μας νοημοσύνη. Ελπίζω από τα παραπάνω, και ειδικά η ενσωμάτωση του σκοπού, να βοηθήσουν..,
sundance_kid Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Για μένα, (χωρίς να έχω την παραμικρή ιδέα απο ΑΙ), θα άρχιζα απο αυτό που σου είπε πιο πριν o elorant. Ξεκίνα με data & enviroment. Κάπου που θα μπορεί η οντότητα σου να κινείται, να τρώει, να αναπτύσσεται, να μαθαίνει, να κινδυνέυει κ.ο.κ.
Επισκέπτης Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Όταν λέω data εννοώ data. Δηλαδή πληροφορίες. Αν θελήσω να φτιάξω μια AI που προσπαθεί να καταλάβει αν μια φωτογραφία δείχνει μια γάτα ή μια κούπα του καφέ θα πρέπει να έχω κάτι εκατομμύρια φωτογραφίες να χρησιμοποιήσω για testing. Γιατί ουσιαστικά δεν μιλάμε για πραγματική AI, αλλά για machine learning. Τώρα όσον αφορά την αρχική ερώτηση δεν ξέρω ποια γλώσσα είναι καλύτερη. Προσωπικά γνωρίζω C# κι έχω διαβάσει κι αυτό το βιβλίο που τα εξηγεί πολύ καλά, αλλά είναι γραμμένο για F#. http://www.amazon.com/Machine-Learning-Projects-NET-Developers/dp/1430267674/ Παρόλα αυτά, αν ξεκινούσα τώρα θα μάθαινα Python. Έχει ένα σκασμό βιβλιοθήκες κι είναι όλες δωρεάν. Γενικά στο machine learning χρησιμοποιούν γλώσσες που έχουν καλό μαθηματικό υπόβαθρο/βιβλιοθήκες. R, F#, Matlab, C++ είναι μερικές.
groot Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Δημοσ. 25 Απριλίου 2016 Αυτό που λέει ο elorant είναι ένα από τα bottlenecks της διαδικασίας. Και data να έχεις, εάν δεν ξέρεις mathematical programming/optimization, τι είναι classification και τι regression, τι είναι projection σε διαφορετικό χώρο ΚΑΙ το πρόβλημα που θες να μοντελοποιήσεθς μαζί με τους αλγόριθμους που παίζουν εκεί έξω, τότε απλά είσαι ένα monkey που πατά κουμπιά και αλλάζει hyper parameters. Και άντε και έχεις τα data.... Ένα απλό decision tree που στην ευχή θα το στήσεις με 1GB data; Σε CPU θα πάρει (για ένα απλό C4.5), κάποιες μέρες. Πόσες παραμέτρους θέλεις να αλλάξεις επί πόσες διαφορετικές τιμές (π.χ. το 3 με το 3.1 είναι διαφορετικά) επί πόσες μέρες;
noserviam Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Μέλος Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Ευχαριστω για τις συμβουλες σας μαγκες.Λογικα θα ξεκινησω να ασχολουμαι αυριο μεθαυριο απο τα πιο απλα σταδια του προβληματος.Τελικος σκοπος ειναι ενας τυπος αναπαραστασης ζωης αν και πλεον ειναι ξεκαθαρες οι διαφορες ενος κλασικου προγραμματος τν και ενος προγραμματος τεχνητης ζωης.Λογικα θα γινει σε python. 1
sundance_kid Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Θα είχε ενδιαφερον να το μοιραστεις μαζί μας! 1
Lanike71 Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Ένα απλό decision tree που στην ευχή θα το στήσεις με 1GB data; Σε CPU θα πάρει (για ένα απλό C4.5), κάποιες μέρες. Πόσες παραμέτρους θέλεις να αλλάξεις επί πόσες διαφορετικές τιμές (π.χ. το 3 με το 3.1 είναι διαφορετικά) επί πόσες μέρες; Νοικιάζεις από services στην Amazon.Αλλά αυτό είναι το μόνο εύκολο στην πορεία. Πάντως ενδιαφέρον θα είχε το τελικό αποτέλεσμα όπως είπε ο φίλος παραπάνω.
groot Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Δημοσ. 26 Απριλίου 2016 Νοικιάζεις από services στην Amazon.Αλλά αυτό είναι το μόνο εύκολο στην πορεία. Could be... και τοπικά το στήνεις με GPU acceleration και "parallelization" μεταξύ CPU και GPU, περνώντας στην GPU τα απαραίτητα slices από τα data σου. Αλλά όλα αυτά (both GPU-CPU και amazon) απαιτούν μια εξοικείωση με programming.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα