Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπερα παιδια,σκεφτομαι να ξεκινησω ενα προτζεκτ με οτι αφορα αυτο που λεμε αναπαρασταση ζωης σε συνδυασμο γενικα με την δημιουργια ενος υπολογιστικου περιβαλλοντος οπου θα μπορω να δω την αντιδραση ολου αυτου του συστηματος(εξελιξη κλπ)...Ωστοσο δεν εχω ασχοληθει ποτε με αυτο που λεμε τεχνητη νοημοσυνη.Οποτε απο που αρχιζω?ποιες γλωσσες ειναι οι πιο χρησιμες?

 

ΥΓ Ασχολουμαι γενικα με προγραμματισμο πολλα χρονια(και λογω της σχολης μου).Ξερω σε αρκετα καλο βαθμο c,c++,java και γενικα εχω αποκτησει μια εμπειρια ωστε να μαθαινω γρηγορα νεες γλωσσες

  • Moderators
Δημοσ.

Πιο πιθανό είναι να έχεις πρόβλημα στη μοντελοποίηση αυτού που θες παρά στην υλοποίηση επειδή η ΧΥΖ γλώσσα δεν είναι "αρκετά χρήσιμη". Δεν ξέρω κατά πόσο ανήκει στην ΤΝ αυτό που λες.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_programming_languages_for_artificial_intelligence

http://www.r-bloggers.com/google-ai-challenge-languages-used-by-the-best-programmers/

  • Moderators
Δημοσ.

Δεν ξέρω αλλά δε νομίζω. Φαντάζομαι έχουν κοινά στοιχεία αλλά δεν ξέρω κατά πόσο μπορείς να πεις "το ALife είναι μέρος του AI".

Δημοσ.

Οκ αν και βασικα αυτο που θελω να κανω δεν θα το χαρακτηριζα ακριβως artificial life.Γενικα οταν γραφω αναπαραστασης ζωης δεν εννοω την αναπαρασταση ενος πολυπλοκου γηινου οργανισμου...Η σκεψη μου  αρχικα για πειραματισμο τουλαχιστον ειναι η δημιουργια ενος αντικειμενου που θα  εκτελει καποιες απαραιτητες λειτουργιες(συναρτησεις) ως απαραιτητες συμβασεις ζωης(πχ λειτουργια 1=φαγητο) και συναρτησεις οπου θα εκτελουνται με βαση την τεχνητη νοημοσυνη αυτου του οντος.Απο εκει και περα θελω αυτο που θα δημιουργησω να τρεξει σε ενα περιββαλον που θα δημιουργησω οπου θα μπορουν οι συναρτησεις αυτες να ικανοποιηθουν.

Γενικα αυτο το κανω τελιως ερασιτεχνικα οποτε δεν υπαρχει καμια βιασυνη και αρχικα θα ηθελα να φτιαξω το πρωτο κομματι και μετα το περιβαλλον

Δημοσ.

Καλησπέρα,

 

Πιστέυω ότι αυτό που θέλεις να κάνεις είναι όντως AI/ Machine Learning.

 

Δες λίγο εδώ τις "διαφορές"

http://numenta.com/blog/machine-intelligence-machine-learning-deep-learning-artificial-intelligence.html

 

https://www.quora.com/What-are-the-main-differences-between-artificial-intelligence-and-machine-learning

 

http://upfrontanalytics.com/data-mining-vs-artificial-intelligence-vs-machine-learning/

 

Γνώμη μου είναι να ασχοληθείς με την Python η οποία χρησιμοποιείται πάρα πολύ σε machine learning.

Ένα δυνατό πακέτο είναι http://scikit-learn.org/stable/.

 

Έχει πολλές πληροφορίες στο διαδίκτυο αν το ψάξεις.

Για πχ

http://machinelearningmastery.com/blog/

http://ipython-books.github.io/featured-04/

 

και φυσικά αρκετά courses  σε edx,coursera κτλ.

Δημοσ.

ΟΡ, όχι. Σε όλα. Όπως το περιγράφεις δεν είναι ΑΙ. Δεν ξέρεις τι είναι ΑΙ, οπότε έχεις πολλά να δεις. Τόσο από θεωρία όσο και από υλοποίηση.

 

Τέλος, ggeo επίσης όχι. Το scikit δεν είναι το μαγικό ραβδάκι, για ότι έχει το scikit υπάρχει αντίστοιχο σε άλλη γλώσσα (π.χ. JML, Caffe κτλ), και αυτό που θέλει να κάνει ΔΕΝ είναι ούτε ML ούτε ΑΙ.

 

Γενικά, όχι.

Δημοσ.

Εκείνο που φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στις απαιτήσεις σου είναι ένα State-Driven Agent Design το οποίο

μπορεί να υλοποιηθεί σχετικά εύκολα με FSMs (Finite State Machines) και θα ρυθμίζει την συμπεριφορά του

αντικειμένου σου ανάλογα με την κατάσταση που το θέτεις.

Επίσης, αν θέλεις το αντικείμενό σου να έχει αυτόνομη συμπεριφορά χρειάζεται ένα Goal-Driven Agen Behavior

system και ίσως κάποιες τεχνικές για Autonomously Moving Agents.

 

Για κάποιον που έχει ασχοληθεί με το game programming οι παραπάνω τεχνικές είναι κοινοτοπίες και

δεν έχουν καμία δυσκολία. 

 

-

Δημοσ.

Είχα φτιάξει σε ΓΛΩΣΣΑ (τη σχολική γλώσσα), το Μοντέλο Ανθρώπου:

http://www.spinet.gr/glossomatheia/programs/viewtopic.php?f=7&t=79

 

 

Γενικά στήνεις μια υπόθεση και βάζεις τις αρχικές συνθήκες και ζητάς για κάθε περίοδο "διεργασιών" να αποφασίσει ο άνθρωπος τι θα κάνει. Κάθε περίοδος εργασιών αλλάζει την κατάσταση (είναι ένα state machine το πρόγραμμα), και τερματίζει σε συγκεκριμένες περιόδους. Το αποτέλεσμα εξαρτιέται από τις επιμέρους αποφάσεις μας-ενέργειές μας.

Δημοσ.

Ευχαριστω για τις απαντησεις σας.

ggeo Θα τσεκαρω τα λινκ που μου εστειλες αν οντως γινεται με python πιθανον να το κανω ετσι

groot Μπορεις να μου προτεινεις καποια βιβλια tutorials ή οτιδηποτε για να διαβασω AI?

V.I. Smirnof  Επεσες αρκετα κοντα σε αυτο που θελω να κανω ωστοσο η ρυθμιση της συμπεριφορας του αντικειμενου πρεπει οχι μονο να ναι αυτονομη αλλα και να εξελισσεται (αυτο οντως ξεχασα να το αναφερω πριν ,εκει κολαει το Al ή το machine learning και εκει ειναι που θελω να εμβαθυνω )

M2000 Ειδα το προγραμμα σου που εξαρταται καθαρα απο τις εισοδους του χρηστη και δινει ενα αποτελεσμα σαν παιχνιδι...Εγω αυτο που πειριγραφω ειναι ενα αντικειμενο που δρα αυτονομα καθοριζομενα απο καποιες βασικες συμβασεις επιβιωσης(ενστικτα) και αναπτυσσει μια συμπεριφορα που ξεφευγει απο την αρχικη που δινω(πχ λογω επιβιωσης)

Δημοσ.

Κρατάω το "επιβίωσης". Ξεκίνα να διαβάσεις για εξελικτικούς αλγόριθμους (evolutionary algorithms) και δες πχ, γενετικούς αλγόριθμους, γενετικό προγραμματισμό, εξελικτικό προγραμματισμό, κλπ. Δες το βιβλίο, Genetic Programming του Koza

 

Επίσης κοίταξε swarm αλγόριθμους, πχ ant colony optimization, particle swarm optimization, κλπ

Δημοσ.

@noserviam

Το απλό πρόγραμμα που σου έδειξα έχει το στοιχείο της "επόμενης γενιάς", δηλαδή με τη δική μας παρέμβαση αλλάζουμε συνθήκες, αλλά η συμπεριφορά του μοντέλου είναι με μαθηματικό τρόπο καθορισμένη. Αυτό που περιγράφεις ως ένστικτα είναι προγραμματιστικά κάποιες F...Fm(x...xn) όπου για τις n παραμέτρους δίνουν m αλλαγές που αυτές οι m δηλώνουν την τρέχουσα κατάσταση.

Αν παρατηρήσεις το μοντέλο που έγραψα έχει ορισμένες μεταβλητές ως τρέχουσα κατάσταση.

Άρα τρία είναι τα συστατικά: Η τρέχουσα κατάσταση, οι συναρτήσεις νέας γενιάς (ή επόμενης κατάστασης αν προτιμάς) και ένας τρόπος παρέμβασης εξωτερικής. Τώρα αν θες να προσθέσεις ανάδραση, τον έλεγχο της παρέμβασης, σημαίνει ότι θα δώσεις ενεργητικές δυνατότητες στο μοντέλο (κάτι που δεν έδωσα στο πρόγραμμα).

Δημοσ.

noserviam

 

Για να φτάσεις στο ΑΙ πρέπει να περάσεις από στατιστική, classification/regression/pattern recognition, mathematical programming/function optimization, machine learning και ταυτόχρονα να γνωρίζεις το φυσικό πρόβλημα που θέλεις να κάνεις για να μοντελοποιήσεις σωστά την διαδικασία που θα ακολουθήσεις αλλά και build systems (κυρίως σε compiled γλώσσες) ή/και να σετάρεις με άνεση περιβάλλοντα (σχεδόν και απέξω-απέξω sys admin).

 

Αφού μάθεις όλα αυτά χρειάζεσαι τεχνικές pre-processing για τα data σου. Ενδεχομένως να τις συναντήσεις στο classification/regression/pattern recognition εάν καταπιαστείς με υλοποιήσεις και δεν κολλήσεις σε θεωρία. Τέλος, εάν δεν έχεις καλό μηχάνημα (ήτοι: GPU με μνήμη > 8GB, at least 8 cores CPU και available system memory > 32GB) θα χρειαστεί να μπλέξεις με code optimization στην γλώσσα που θα επιλέξεις ή να αρχίσεις να κοιτάς sensing και sparse coding. Άρα, και γνώση για το πως λειτουργούν διάφοροι μηχανισμοί under the hood ή/και γνώση για contemporary science/engineering fields.

 

No offense, αλλά όπως το περιγράφεις είναι ακριβώς σαν τα παιδιά λυκείου που λένε "τι να σπουδάσω/διαβάσω για να ασχοληθώ με game developing" με την διαφορά ότι το game developing (πλέον) έχει εξευγενιστεί και δεν χρειάζεται το bg που περιγράφω. "Έναν" σχεδιαστή να έχεις, μία καλή game engine και κάνεις δουλειά. Στο ΑΙ, που δεν θέλεις ΑΙ αλλά (για κάποιο λόγο) έχεις κολλήσει με τον όρο, θέλεις αρκετά καλό bg που όταν το αποκτήσεις ξέρεις και τι να κάνεις από εκεί και πέρα.

 

 

Άρα, ακολούθησε την συμβουλή που σου έδωσε ο V.I. γιατί αφενός αυτό θέλεις (αλλά, όπως έγραψα, έχεις κολλήσει με το ΑΙ για κάποιο λόγο) και, αφετέρου, είναι κάτι που θα μπορέσεις να υλοποιήσεις και μόνος σου και σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Δημοσ.

Καπιοι ανθρωποι κολανε με καποια πραγματα τα βλεπουν ολα δυσκολα.Κοιτα ειμαι στην αντικειμενικα πιο δυσκολη σχολη της ελλαδας(ηλεκτρολογος μηχανικος) και πιστεψε με δεν μου λειπουν οι γνωσεις στιατιστικης και ουτε θα δυσκολευτω να μαθω τους 10 ορους που μου περιεγραψες.Τελος παντων  το project το κανω καθαρα απο επιστημονικο ενδιαφερον .Απο εκει και περα κατα την γνωμη μου τουλαχιστον ετσι οπως το εχω εγω στο μυαλο μου τεχνητη νοημοσυνη θα χρειαστει.Αν διαβασω και μαθω καποια πραγματα τοτε ισως αλλαξω γνωμη ομως θελω να μπω σε αυτην την διαδικασια.Για αυτο κανω το τοπικ και ισως ειναι λαθος που περιεγραψα το project για να μου δωθουν πηγες,βιβλια,tutorials κλπ για να ξεκινησω.Ολες οι συμβουλες ειναι καλοδεχουμενες δωστε μου υλικο ομως αυτο με ενδιαφερει.

Δημοσ.

Καπιοι ανθρωποι κολανε με καποια πραγματα τα βλεπουν ολα δυσκολα.Κοιτα ειμαι στην αντικειμενικα πιο δυσκολη σχολη της ελλαδας(ηλεκτρολογος μηχανικος) και πιστεψε με δεν μου λειπουν οι γνωσεις στιατιστικης και ουτε θα δυσκολευτω να μαθω τους 10 ορους που μου περιεγραψες.Τελος παντων  το project το κανω καθαρα απο επιστημονικο ενδιαφερον .Απο εκει και περα κατα την γνωμη μου τουλαχιστον ετσι οπως το εχω εγω στο μυαλο μου τεχνητη νοημοσυνη θα χρειαστει.Αν διαβασω και μαθω καποια πραγματα τοτε ισως αλλαξω γνωμη ομως θελω να μπω σε αυτην την διαδικασια.Για αυτο κανω το τοπικ και ισως ειναι λαθος που περιεγραψα το project για να μου δωθουν πηγες,βιβλια,tutorials κλπ για να ξεκινησω.Ολες οι συμβουλες ειναι καλοδεχουμενες δωστε μου υλικο ομως αυτο με ενδιαφερει.

Αφενός θα ήθελα να μάθω πολύ το αντικειμενικό μέγεθος της μέτρησης δυσκολίας βάσει του οποίου εκφέρεις αυτή την άποψη περί της αντικειμενικής δυσκολίας και, αφετέρου, ιδού η Ρόδος κτλ.

 

Εάν δεν θα δυσκολευτείς να μάθεις τα παραπάνω κάνε το. Μέχρι να το κάνεις, άσε μερικούς να πιστεύουν ότι τα παραπάνω που έγραψες είναι κλασικό δείγμα άγνοιας (των νέων) ανακατεμένο με έπαρση και ημιμάθεια (των υφισταμένων). :)

 

No hard feelings.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...