Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

H Νορβηγία ανακοίνωσε πρόσφατα μία ακόμη πρωτοβουλία ενάντια στους ρύπους των αυτοκινήτων: ένα νέο δίκτυο ποδηλατόδρομων.

Ως μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου για την μείωση των ρύπων και την προστασία του περιβάλλοντος, η χώρα θα επενδύσει 8 δισεκατομμύρια Νορβηγικές Κορόνες (περίπου $923 εκατομμύρια) στην δημιουργία δέκα μεγάλων ποδηλατόδρομων δύο λωρίδων μέσα ή και κοντά στις εννέα μεγαλύτερες Νορβηγικές πόλεις, επιτρέποντας σε ποδηλάτες μεγάλων αποστάσεων να ταξιδεύουν με ταχύτητα αλλά και ασφάλεια.

 

Σύμφωνα με τα σχέδια, οι ποδηλάτες θα μπορούν να κινούνται με τουλάχιστον 40 χλμ./ω στους συγκεκριμένους ποδηλατόδρομους υψηλής ταχύτητας, και αν τελικά το έργο επιτύχει, τότε θα αποσυμφορήσει σημαντικά τόσο τα μέσα μαζικής μεταφοράς όσο και τους δρόμους στις πόλεις.

 

Βεβαίως, τα σχέδια αυτά ορισμένοι τα αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό, προβάλλοντας ορισμένες αντιστάσεις. Για παράδειγμα, η ποδηλασία στην Νορβηγία δεν είναι και ιδιαίτερα δημοφιλής τουλάχιστον σε σύγκριση με τα Σκανδιναβικά πρότυπα, και οι νέοι ποδηλατόδρομοι υψηλής ταχύτητας θα κατασκευαστούν σε ορεινές τοποθεσίες που επικρατεί κρύο αλλά και σκοτάδι.

 

Το συγκεκριμένο έργο όπως αναφέραμε αποτελεί μέρος ενός μεγαλύτερου σχεδίου της Νορβηγίας, και μίας σειράς από μέτρα που έχουν στόχο να μειώσουν σημαντικά τους ρύπους από τα αυτοκίνητα και τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

 

Μέχρι το 2030, το 75% των λεωφορείων και το 50% των φορτηγών που θα κινούνται στην χώρα πρέπει να εξοπλίζονται με τεχνολογία κινητήρων χαμηλών ρύπων ενώ το 40% των πλοίων μικρών αποστάσεων θα πρέπει είτε να είναι χαμηλών ρύπων, είτε να χρησιμοποιούν βιοκαύσιμα.

 

Link.png Site: Citylab

Δημοσ.

40χλμ/ω? Μόνο χομπίστες και επαγγελματίες ποδηλάτες μπορούν να διατηρήσουν σταθερά 40χλμ/ω, και χρειάζεται να έχεις κούρσα για να φτάσεις τέτοιες ταχύτητες.

 

Ο μέσος αστικός ποδηλάτης τρέχει με 15-20χλμ/ω.

Ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί το σχέδιο της Νορβηγίας.

  • Like 6
Δημοσ.

40χλμ/ω? Μόνο χομπίστες και επαγγελματίες ποδηλάτες μπορούν να διατηρήσουν σταθερά 40χλμ/ω, και χρειάζεται να έχεις κούρσα για να φτάσεις τέτοιες ταχύτητες.

 

Ο μέσος αστικός ποδηλάτης τρέχει με 15-20χλμ/ω.

Ενδιαφέρον να δούμε πως θα εξελιχθεί το σχέδιο της Νορβηγίας.

Μην ξεχνας και τα ηλεκτρικα που με λιγο πεταλι πας για πλακα σταθερα 40km/h

  • Like 2
Δημοσ.

Πλάκα έχουν, σε ψυχος και σκοτάδι περιμένουν να κάνουν ποδήλατο. Ούτε για βόλτα δεν θα το έκανα!

 

40χλμ/ώρα είναι πολλά! άλλο να τα πιάσεις για λίγο (σε καμιά κατηφόρα) και άλλο να πηγαίνεις με μέση ταχύτητα.

  • Like 6
Δημοσ.

Καλά, πόσο πίσω είναι αυτοί οι Νορβηγοί...

Πάνε να αντιγράψουν τον ποδηλατόδρομο υψηλής ταχύτητας της Χαλκίδας...

 

Άνευ πλακώς, πόσο θα γούσταρα να είχε και η ρημαδο-Αττική υποδομές για ποδήλατο.

  • Like 5
Δημοσ.

Ένα χιλιόμετρο ποδηλασίας καίει περίπου 30 θερμίδες. Το κόστος μεταφοράς του φαγητού είναι το 10% του βάρους σε πετρέλαιο, δηλαδή πάμε στο ελάχιστο στις 33 θερμίδες (αν η τροφή είναι αποξηραμένη και δεν έχει νερό). 

 

Το 30% των θερμίδων αυτών συνήθως είναι κρέας/ γαλακτοκομικά, οπότε οι θερμίδες αυτές 20πλασιάζονται, καθώς για την παραγωγή ενός κιλού κρέατος σπαταλούνται 20 κιλά φυτικών ζωοτροφών. Συνεπώς πάμε στις 33*20/3 + 33*2/3 = 220 + 22 = 242 θερμίδες ανά χλμ. Ένα λίτρο πετρελαίου είναι 9000 θερμίδες. 

 

Ένα αμάξι χρησιμοποιεί 5-7 λίτρα ανά 100χλμ, δηλαδή 630 θερμίδες ανά χλμ. Εάν είναι 4 οι επιβάτες του αμαξιού το κόστος πέφτει στις 157 θερμίδες!

 

Ένα λεωφορείο καίει 40-50 λίτρα ανά 100χλμ, δηλαδή 4500 θερμίδες ανά χλμ. Συνήθως έχει 30-100 επιβάτες. Δηλαδή κατανάλωση 45-150 θερμίδες ανά χλμ ανά επιβάτη.

 

Το συμπέρασμα; Η ποδηλασία βοηθάει το περιβάλλον μόνο όταν ο ποδηλάτης είναι vegan και πολύ αυστηρός για το από που λαμβάνει το φαγητό του.

  • Like 18
Δημοσ.

Το προβλημα τους οσον αφορα το ποδηλατο δεν ειναι οι δρομοι τους (οι οποιοι ειναι πολυ καλοι) αλλα το κλιμα τους.

Οι ποδηλατες στη Νορβηγια και στις αλλες σκανδιναβικες χωρες ειναι πολυ λιγοι, καθως δεν βοηθαει καθολου το κλιμα.

Δημοσ.

Το προβλημα τους οσον αφορα το ποδηλατο δεν ειναι οι δρομοι τους (οι οποιοι ειναι πολυ καλοι) αλλα το κλιμα τους.

Οι ποδηλατες στη Νορβηγια και στις αλλες σκανδιναβικες χωρες ειναι πολυ λιγοι, καθως δεν βοηθαει καθολου το κλιμα.

 

Οι ποδηλάτες στις βόρειες χώρες είναι σαφώς περισσότεροι.

 

cycling-percentages.jpg

  • Like 4
Δημοσ.

Δηλαδή έχουν λύσει όλα τα αλλά τους προβλήματα σαν χώρα;

Σε σύγκριση με εμάς , ναι έχουν λύσει πάρα πολλά προβλήματα

Καλά, πόσο πίσω είναι αυτοί οι Νορβηγοί...

Πάνε να αντιγράψουν τον ποδηλατόδρομο υψηλής ταχύτητας της Χαλκίδας...

 

Άνευ πλακώς, πόσο θα γούσταρα να είχε και η ρημαδο-Αττική υποδομές για ποδήλατο.

Εδώ δεν έχει δρόμους για τα αυτοκίνητα ή πεζοδρόμια για τους πεζούς..

  • Like 9
Δημοσ.

40χλμ/ω? Μόνο χομπίστες και επαγγελματίες ποδηλάτες μπορούν να διατηρήσουν σταθερά 40χλμ/ω, και χρειάζεται να έχεις κούρσα για να φτάσεις τέτοιες ταχύτητες.

Και μάλιστα μόνο σε σχηματισμό (peloton).

  • Like 1
Δημοσ.

Εδω ομως χαλάνε τα κερατα τους αλλα θα έχουμε τραμ και στον Πειραιά.

Γιατι απο ολα τα αλλα στο οδικο τα χουμε.

Ζήλια που θα κανει η Ευρώπη με το τραμ μας.

Ειμαστε πολύ μπροστα λεμε σε πιανου την τσεπη πανε ομως

  • Like 1
Δημοσ.

Δηλαδή έχουν λύσει όλα τα αλλά τους προβλήματα σαν χώρα;

 

Δηλαδή πρώτα πρέπει να έχουμε παγκόσμια ειρήνη πριν φτιάξουν τους ποδηλατόδρομους;

 

Γκρίνια για τη γκρίνια.

  • Like 20

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...