zio10 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Ότι και να διαβάσεις, όσα video reviews και να δεις, το "δια ζώσης" δεν αντικαθίσταται. Για αυτό και όλα αυτά που γράφουμε ισχύουν για διαδικτυακές αγορές (ή από απόσταση τέλος πάντων) Προφανώς αν πάρεις κάτι από κατάστημα όλα αυτά δεν ισχύουν, αφού είχες τη δυνατότητα να το δείς/ψάξεις. Μερικά παραδείγματα στα γρήγορα: Απόκριση/αίσθηση πληκτρολογίου Χρώματα σε οθόνη/τηλεόραση Αίσθηση (στην αφή) πλαστικού/μετάλλου (σε οτιδήποτε) Ότι υπάρχουν και θα υπάρχουν καταναλωτές που θα κάνουν κατάχρηση, υπάρχουν Για μένα ο νόμος είναι μια χαρά (αρκεί όπως έγραψα πριν να τον σέβεσαι). Για το τελευταίο που λες βρίσκω το νόμο μονόπλευρο και άδικο. Το κόστος είναι μόνο του μαγαζιού, αφού ή θα έχει δυσαρεστημένους πελάτες ή θα αναγκαστεί να πουλήσει φτηνότερα χωρίς να φταίει το ίδιο. Γι'αυτό είπα ότι θα το έβλεπα πιο δίκαιο να επιτρέπει στα μαγαζιά να πουλάνε ένα προϊόν με ανοιγμένη συσκευασία ή κάποια σημάδια αν δουλεύει κανονικά και έχει όλα τα παρελκόμενα μέσα. 1
l337 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Είπα να μη το συνεχίσω άλλο αλλά ας επιστρέψω λοιπόν μιας και δεν μπορώ να διαβάζω αυθαίρετες διατυπώσεις (πιο πολύ για να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις σε άλλους που διαβάζουν)http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/returning-unwanted-goods/index_el.htm Προσοχή! Σημειώστε ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε τα εμπορεύματα που παραλάβατε προτού αποφασίσετε να υπαναχωρήσετε από την αγορά. Το δικαίωμα υπαναχώρησης σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε το προϊόν όπως θα το κάνατε σε ένα κατάστημα, και όχι να το χρησιμοποιήσετε ελεύθερα για 14 ημέρες. Πρέπει να γνωρίζετε επίσης ότι ισχύουν ιδιαίτεροι κανόνες για το ψηφιακό περιεχόμενο (π.χ. την τηλεφόρτωση ή τη διαδικτυακή μετάδοση μουσικής ή βίντεο). Συγνώμη που χαλάω τη σούπα και τη φαντασία μερικών Καλή συνέχεια. 2
naruto14 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Είπα να μη το συνεχίσω άλλο αλλά ας επιστρέψω λοιπόν μιας και δεν μπορώ να διαβάζω αυθαίρετες διατυπώσεις (πιο πολύ για να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις σε άλλους που διαβάζουν) http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/returning-unwanted-goods/index_el.htm Συγνώμη που χαλάω τη σούπα και τη φαντασία μερικών Καλή συνέχεια. Ποιος μίλησε για χρήση περα από αυτήν που θα έκανες σε ένα κατάστημα; επίσης όταν κάθεσαι να δοκιμάσεις την συσκευή σε ένα κατάστημα κάνεις δεν σου δίνει χρονικό περιθώριο για το πόσο θα την χρησιμοποιείς. Δηλαδή θα είσαι μισή ώρα για να δοκιμάζεις μια τηλεόραση και θα σου πουν φύγε δεν επιτρέπεται παραπάνω; οπότε σύμφωνα με αυτά που παρέθεσες η αποσφραγιση της συσκευής και η χρήση της σε φυσιολογικά πλαίσια επιτρέπεται κανονικότατα.
l337 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Ποιος μίλησε για χρήση περα από αυτήν που θα έκανες σε ένα κατάστημα; επίσης όταν κάθεσαι να δοκιμάσεις την συσκευή σε ένα κατάστημα κάνεις δεν σου δίνει χρονικό περιθώριο για το πόσο θα την χρησιμοποιείς. Δηλαδή θα είσαι μισή ώρα για να δοκιμάζεις μια τηλεόραση και θα σου πουν φύγε δεν επιτρέπεται παραπάνω; οπότε σύμφωνα με αυτά που παρέθεσες η αποσφραγιση της συσκευής και η χρήση της σε φυσιολογικά πλαίσια επιτρέπεται κανονικότατα. Ερμηνεύεις όπως εσύ νομίζεις. Εσύ δηλαδή πας σε ένα κατάστημα, βγάζεις το προιόν από το σφραγισμένο κουτί, ανοίγεις ζελατίνες και το χρησιμοποιείς και μετά αν δε σου κάνει το αφήνεις πίσω και πας παραπέρα; (μη μπερδεύεσαι με τα εκθεσιακά προιόντα)
saxos55 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Είπα να μη το συνεχίσω άλλο αλλά ας επιστρέψω λοιπόν μιας και δεν μπορώ να διαβάζω αυθαίρετες διατυπώσεις (πιο πολύ για να μη δημιουργούνται εσφαλμένες εντυπώσεις σε άλλους που διαβάζουν) http://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/returning-unwanted-goods/index_el.htm Συγνώμη που χαλάω τη σούπα και τη φαντασία μερικών Καλή συνέχεια. Τελικά όποτε θες επικαλείσαι τις Οδηγίες και όποτε δε σε βολεύει στα επιχειρήματά σου πουλάς πνεύμα ότι δεν είναι νόμοι και "δασκαλεύεις". Επίσης λέει να μη χρησιμοποιήσεις, αλλά μετά το διευκρινίζει: Όπως θα έκανες σε ένα κατάστημα. Να υποθέσω δεν έχεις πάει ποτέ στον Κωτσόβολο να παίξεις PS4 ή να βάλεις ένα στικάκι σε μια τηλεόραση να δεις χρώματα;
l337 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Τελικά όποτε θες επικαλείσαι τις Οδηγίες και όποτε δε σε βολεύει στα επιχειρήματά σου πουλάς πνεύμα ότι δεν είναι νόμοι και "δασκαλεύεις". Επίσης λέει να μη χρησιμοποιήσεις, αλλά μετά το διευκρινίζει: Όπως θα έκανες σε ένα κατάστημα. Να υποθέσω δεν έχεις πάει ποτέ στον Κωτσόβολο να παίξεις PS4 ή να βάλεις ένα στικάκι σε μια τηλεόραση να δεις χρώματα; Δες παραπάνω τι έγραψα. Εσύ δηλαδή πας σε ένα κατάστημα, βγάζεις το προιόν από το σφραγισμένο κουτί, ανοίγεις ζελατίνες και το χρησιμοποιείς και μετά αν δε σου κάνει το αφήνεις πίσω και πας παραπέρα; (μη μπερδεύεσαι με τα εκθεσιακά προιόντα) [offtopic]Φιλικά, η ad hominem επιχειρηματολογία δεν προάγει τον όποιο διάλογο.[/offtopic]
Super Moderators Thresh Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Super Moderators Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Ερμηνεύεις όπως εσύ νομίζεις. Εσύ δηλαδή πας σε ένα κατάστημα, βγάζεις το προιόν από το σφραγισμένο κουτί, ανοίγεις ζελατίνες και το χρησιμοποιείς και μετά αν δε σου κάνει το αφήνεις πίσω και πας παραπέρα; (μη μπερδεύεσαι με τα εκθεσιακά προιόντα) Όχι, υποτίθεται ότι έχουν εκθεσιακά για να τα ελέγξεις από κοντά... Επειδή όμως σε eshop αυτό δεν γίνεται, ο νόμος σου δίνει το δικαίωμα να τα βγάλεις από τις συσκευασίες και να τα δεις σαν να ήταν εκθεσιακά...
zio10 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Από τη στιγμή που δεν μιλάει για άνοιγμα ή όχι συσκευασίας για μένα υπάρχει ασάφεια. Δεν θα είναι κανείς σπίτι σου να δει πως θα το χρησιμοποιήσεις 14 μέρες. Μπορεί να το χρησιμοποιείς 24 ώρες τη μέρα και να μη φανεί τίποτα πέρα από την ανοιγμένη συσκευασία.
saxos55 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Σε μένα πάντως εχει γίνει πολλές φορές. Πήγαινε τώρα σε ένα κατάστημα (καλύτερα να μην έχει έκθεση, ή αν έχει βρες κάτι που δεν είναι στην έκθεση γιατί αν εκτίθεται προφανώς δε θα στο ανοίξουν, θα σου πουν δες το ανοιχτό) και ζήτα να στο ανοίξουν να το δεις. 9/10 θα το ανοίξουν. Συνεχίζεις να απαντάς επιλεκτικά πάντως και με ειρωνείες (για όνειρα και σούπες κτλ) EDIT: Μάλιστα μία φορά που πήγα να βοηθήσω τον υπάλληλο (προϊστάμενο να το ξαναβάλει μέσα (καφετιέρα ήταν), μου λέει "άστο, θα το βάλω στο ράφι να φαίνεται". Το κατάστημα Ηλεκτρονική συγνώμη, Κολομβούνη
naruto14 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δηλαδή βλέποντας το κουτί μιας τηλεόρασης εσύ μπορείς να γνωρίζεις πως αποδίδει; βλέποντας ένα παπούτσι στην βιτρίνα μπορείς να ξέρεις ότι θα βολεύει στο πόδι σου; για αυτό υπάρχουν τα εκθεσιακα προϊόντα. Πως θα δοκιμάσεις κάτι σε ένα κατάστημα αν το μόνο που κοιτάς είναι το κουτί του; ποια είναι η διαφορά από το να το δεις στο ίντερνετ τότε; Εδώ μου δημιουργείται η εξής απορία. Η παραγγελία γίνεται μέσω ίντερνετ, αλλά η παραλαβή θα γίνει μέσω καταστήματος. Στην περίπτωση που το κατάστημα δεν έχει εκθεσιακα προϊόντα, αν θες να δοκιμάσεις την λειτουργία του πρέπει να το κάνεις μέσα στο κατάστημα αν σου δίνεται η δυνατότητα ή μπορείς και στο σπίτι; ο νόμος δεν διευκρινίζει κάτι τέτοιο
saxos55 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Σωστά. Η ΚΥΑ που παράθεσα, βγήκε μόνο και μόνο για ένα λόγο. Για να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία, αυτή εδώ την οδηγία της ΕΕ. Σύμφωνα με την οδηγία αυτή (σελ. 7, άρθρο 47): Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών. Προκειμένου να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών, ο καταναλωτής θα πρέπει να τα χειρίζεται και να τα εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατάστημα. Παραδείγματος χάριν, ο καταναλωτής θα πρέπει μόνο να δοκιμάσει κάποιο ρούχο και δεν θα πρέπει να του επιτραπεί να το φορέσει. Κατά συνέπεια, ο καταναλωτής θα πρέπει να χειρίζεται και να εξετάζει τα αγαθά με τη δέουσα προσοχή στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι υπο χρεώσεις του καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή από την άσκηση του δικαιώματός του να υπαναχωρήσει. Βλέπεις ότι έχει προβλεφθεί η διαφορά "χρήσης" και "διαπίστωσης χαρακτηριστικών", με λεπτομέρεια (χρήση όπως σε ένα κατάστημα κτλ). Επιπλέον λέει ότι κατά την περίοδο της υπαναχώρησης να τα χειρίζεσαι με προσοχή. Τώρα να εννοεί το κουτί της τηλεόρασης; Μπορεί. Επίσης, αφού το γυρίσαμε στας Ευρώπας τελικά, πως εξηγείται αυτό το άρθρο που εξηγεί αναλυτικά ότι μπορείς να "χρησιμοποιήσεις" κάτι, αλλά όχι να το χρησιμοποιήσεις; Σου λέει, το παπούτσι/ρούχο φόρα το, μπορείς. Αλλά μη βγεις το βράδυ με αυτό. Νομίζω χωρίς καμία διάθεση ειρωνείας (γιατί ο γραπτός λόγος παρεξηγείται) εσύ μπερδεύεσαι επειδή γράφει δε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε: Από εδώ, quotαρες αυτό πριν: Προσοχή! Σημειώστε ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε τα εμπορεύματα που παραλάβατε προτού αποφασίσετε να υπαναχωρήσετε από την αγορά. Το δικαίωμα υπαναχώρησης σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε το προϊόν όπως θα το κάνατε σε ένα κατάστημα, και όχι να το χρησιμοποιήσετε ελεύθερα για 14 ημέρες. Πρέπει να γνωρίζετε επίσης ότι ισχύουν ιδιαίτεροι κανόνες για το ψηφιακό περιεχόμενο (π.χ. την τηλεφόρτωση ή τη διαδικτυακή μετάδοση μουσικής ή βίντεο). Το ίδιο, στα αγγλικά: Warning! Please note that you may not use goods that you have received before deciding to withdraw from the purchase. The right to withdraw exists to allow you to examine the product in the same way as you would in a shop, not to give you 14 days free use. Be aware also that more specific rules apply to digital content (e.g. downloading or streaming music or video). Πως θα κάνεις examine κάτι (όπως στο κατάστημα) χωρις να το αποσυσκευάσεις; Με ακτίνες x; Επίσης, ότι γράφει ο naruto14. Αν δεν ήταν να τα "ελέγξεις" (ανοίγοντάς τα προφανώς, τι νόημα έχει η Οδηγία); Και αντε, να δεχτώ ότι εννοεί ότι θα το εξετάσεις όπως είναι κλειστό σε ένα κατάστημα. Δε θα ήταν πιο απλό να έγραφε sealed ή in its original unaltered package ή οτιδήποτε άλλο που να το κάνει σαφές Άσε που δε γράφει examine packaging, γράφει examine product.
naruto14 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Μέλος Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Εγώ απορώ, γιατί να γίνεται όλη αυτή η φασαρία αν το προιόν παραμένει σφραγισμένο. Είναι προφανές πως και από κατάστημα να πας να αγοράσεις κάτι, αν έχει ακόμη τη ζελατίνα του έχεις δικαίωμα να το επιστρέψεις (βέβαια δεν είμαι σίγουρος για το αν δικαιούσαι επιστροφή χρημάτων ή πίστωση του ποσού). Επομένως γιατί να παραγγείλω κάτι και να πληρώσω για να το επιστρέψω όταν δω τη συσκευασία του? Μπορεί να μην μου αρέσει το κουτί του δηλαδή και να το γυρίσω πίσω? Πολύ σοβαρός λόγος για να χρεωθώ 2 φορές μεταφορικά...
Ivory Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Εγώ πάντως είχα ένα πρόβλημα με το pc. Ήρθε ο τεχνικός μου είπε κάτι σούξου μόυξου, 100ευρώ. Με τα πολλά πάει να κάνει τα χακερίστικα και μου λέει ότι "φταίει το μόντεμ, πρέπει να το αλλάξω". "ΟΚ" του λέω "πάρε το μπούλο τώρα". "Μα δε θα με πληρώσεις" μου λέει. Του λέω "όχι, φίλε γιατί δε μου έφτιαξες το pc". Αυτά στο εξωτερικό....
Super Moderators Thresh Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Super Moderators Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Για το τελευταίο που λες βρίσκω το νόμο μονόπλευρο και άδικο. Το κόστος είναι μόνο του μαγαζιού, αφού ή θα έχει δυσαρεστημένους πελάτες ή θα αναγκαστεί να πουλήσει φτηνότερα χωρίς να φταίει το ίδιο. Ναι άδικο και μονόπλευρο μόνο εδώ στην Μπανανία, σε άλλες χώρες είναι κορόιδα...
zio10 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Ιανουαρίου 2016 Επίσης, αφού το γυρίσαμε στας Ευρώπας τελικά, πως εξηγείται αυτό το άρθρο που εξηγεί αναλυτικά ότι μπορείς να "χρησιμοποιήσεις" κάτι, αλλά όχι να το χρησιμοποιήσεις; Σου λέει, το παπούτσι/ρούχο φόρα το, μπορείς. Αλλά μη βγεις το βράδυ με αυτό. Νομίζω χωρίς καμία διάθεση ειρωνείας (γιατί ο γραπτός λόγος παρεξηγείται) εσύ μπερδεύεσαι επειδή γράφει δε μπορείτε να χρησιμοποιήσετε: Από εδώ, quotαρες αυτό πριν: Προσοχή! Σημειώστε ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε τα εμπορεύματα που παραλάβατε προτού αποφασίσετε να υπαναχωρήσετε από την αγορά. Το δικαίωμα υπαναχώρησης σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε το προϊόν όπως θα το κάνατε σε ένα κατάστημα, και όχι να το χρησιμοποιήσετε ελεύθερα για 14 ημέρες. Πρέπει να γνωρίζετε επίσης ότι ισχύουν ιδιαίτεροι κανόνες για το ψηφιακό περιεχόμενο (π.χ. την τηλεφόρτωση ή τη διαδικτυακή μετάδοση μουσικής ή βίντεο). Το ίδιο, στα αγγλικά: Warning! Please note that you may not use goods that you have received before deciding to withdraw from the purchase. The right to withdraw exists to allow you to examine the product in the same way as you would in a shop, not to give you 14 days free use. Be aware also that more specific rules apply to digital content (e.g. downloading or streaming music or video). Πως θα κάνεις examine κάτι (όπως στο κατάστημα) χωρις να το αποσυσκευάσεις; Με ακτίνες x; Επίσης, ότι γράφει ο naruto14. Αν δεν ήταν να τα "ελέγξεις" (ανοίγοντάς τα προφανώς, τι νόημα έχει η Οδηγία); Και αντε, να δεχτώ ότι εννοεί ότι θα το εξετάσεις όπως είναι κλειστό σε ένα κατάστημα. Δε θα ήταν πιο απλό να έγραφε sealed ή in its original unaltered package ή οτιδήποτε άλλο που να το κάνει σαφές Άσε που δε γράφει examine packaging, γράφει examine product. Εγώ συνεχίζω να μην μπορώ να καταλάβω ποιος κρίνει αν το χρησιμοποίησες ή το "χρησιμοποίησες" ή αν το "εξέτασες". Ναι άδικο και μονόπλευρο μόνο εδώ στην Μπανανία, σε άλλες χώρες είναι κορόιδα... Συνολικά το βρίσκω έτσι, όπου κι αν ισχύει. Κι ας με βολεύει.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα