Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Διάβασε ξανά το ποστ μου, έκανα edit (για το μακροχρόνιο και τις φασαρίες το προέβλεψα και σου έγραψα)

  • Απαντ. 106
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Δεν υπάρχει καμία ασάφεια.

 

Θα σου πω και γιατί:

 

Η ΚΥΑ που παράθεσα, βγήκε μόνο και μόνο για ένα λόγο.

Για να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία, αυτή εδώ την οδηγία της ΕΕ.

 

Σύμφωνα με την οδηγία αυτή (σελ. 7, άρθρο 47):

 

Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο

από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών.

Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών. Προκει­μένου να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η

λειτουργία των αγαθών, ο καταναλωτής θα πρέπει να τα χειρίζεται και να τα εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον

οποίο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατά­στημα. Παραδείγματος χάριν, ο καταναλωτής θα πρέπει

μόνο να δοκιμάσει κάποιο ρούχο και δεν θα πρέπει να του επιτραπεί να το φορέσει. Κατά συνέπεια, ο καταναλωτής θα

πρέπει να χειρίζεται και να εξετάζει τα αγαθά με τη δέουσα προσοχή στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι υπο­

χρεώσεις του καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή από την

άσκηση του δικαιώματός του να υπαναχωρήσει.

 

 

Βλέπεις ότι έχει προβλεφθεί η διαφορά "χρήσης" και "διαπίστωσης χαρακτηριστικών", με λεπτομέρεια (χρήση όπως σε ένα κατάστημα κτλ).

Επιπλέον λέει ότι κατά την περίοδο της υπαναχώρησης να τα χειρίζεσαι με προσοχή. Τώρα να εννοεί το κουτί της τηλεόρασης; Μπορεί.

 

Άρα ισχυρίζεσαι ότι ο Έλληνας νομοθέτης, προκειμένου να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία το παραπάνω, έβγαλε την παραπάνω ΚΥΑ. Δεν είναι λίγο αντιφατικό;

 

Επιπλέον, εγώ δε διαβάζω τίποτα για αρχική κατάσταση και κλειστή συσκευασία στο Νόμο, παρόλα αυτά τα έχεις βάλει με bold, μην τυχόν και τα χάσει κανείς που θα το διαβάσει στα κλεφτά.

 

Παρόλα αυτά, επειδή δεν είμαι νομικός, εγώ έγραψα (για το "μία στο εκατομμύριο" να κάνω λάθος)

 
 

 

Ενώ εσύ μιλάς με σιγουριά.

 

Και μετά μου "τη λες" εμένα για αυθαίρετη ερμηνεία, που για να γράψω τον οδηγό τυφλώθηκα στο διάβασμα δύο βδομάδες.

 

Καλή φάση.

 

Τεσπά, δεν έχω καμία όρεξη για διαμάχη, υπάρχουν όλα στο net, καλό διάβασμα.

 

Over and out

Καταρχήν δεν θυμάμαι να "στην είπα" κάπου.

 

Κατά δεύτερον, την διαφορά "οδηγίας" και "νόμου" την γνωρίζεις;

 

Υπάρχουν όλα στο net, συμφωνούμε :)

 

http://europa.eu/eu-law/decision-making/legal-acts/index_el.htm

 

 

 

Οδηγίες

Οι οδηγίες είναι νομοθετικές πράξεις που ορίζουν έναν στόχο τον οποίο πρέπει να επιτύχουν όλες οι χώρες της ΕΕ. Ωστόσο, εναπόκειται σε κάθε χώρα να θεσπίσει τους δικούς της νόμους για την επίτευξη των στόχων αυτών. Ένα παράδειγμα είναι η οδηγία της ΕΕ για τα δικαιώματα των καταναλωτών, η οποία ενδυναμώνει τα δικαιώματα των καταναλωτών σε όλη την ΕΕ, π.χ. εξαλείφοντας κρυφές χρεώσεις και έξοδα στο διαδίκτυο, και παρατείνοντας την περίοδο κατά την οποία οι καταναλωτές μπορούν να υπαναχωρήσουν από μια σύμβαση πώλησης.

Άλλο η ευρωπαική οδηγία και άλλο το τι τελικά ισχύει (με νόμο) στην συγκεκριμένη εθνική χώρα (Ελλάδα).

 

Το υπόλοιιπο παραλήρημα το παραβλέπω..

Δημοσ.

Επίσης αν κάνεις καταγγελία στη ΓΓΚ και δικαιωθείς δε θα κερδίσεις κάτι, απλά θα φάνε πρόστιμο

 

Για να δικαιωθείς πρέπει είτε να προσφύγεις στο συνήγορο του καταναλωτή, ή εδώ.

 

Για μένα, προσπέρασέ τους και απλά κάνε καταγγελία στη ΓΓΚ ότι έχουν καταχρηστικούς όρους στη σελίδα τους

 

Το γνωρίζω αυτό. Αλλά και μόνο αυτό που έχω στα bold σαν "απειλή" αρκεί για να τους κρατήσεις με το μέρος σου. Αμφιβάλλω αν το κατάστημα θα προτιμήσει να δεχτεί το πρόστιμο από το να συμμορφωθεί στην κοινή υπουργική απόφαση.

Δημοσ.

Κατά δεύτερον, την διαφορά "οδηγίας" και "νόμου" την γνωρίζεις;

 

Τη γνωρίζω πολύ καλά, γι' αυτό και έγραψα ότι ο Νόμος βγήκε να ενσωματώσει την Οδηγία.

Επίσης έγραψα ότι είναι λίγο παράξενο ένας Νόμος που βγήκε για να ενσωματώσει την Οδήγία, τελικά δεν την ενσωματώνει, αλλά αυτό το προσπέρασες

 

 

Καταρχήν δεν θυμάμαι να "στην είπα" κάπου.

 

 

 

Εδώ:

 

 

 

Καλό είναι να μην ερμηνεύουμε αυθαίρετα.

 

 

Στο πόσταρα και πρώτο πρώτο πριν αλλά πάλι προσπέρασες

 

Τα συμπεράσματα βγήκαν για όποιον μας διαβάζει.

Δημοσ.

Εμένα μου φαίνεται εντελώς λογικό να αγοράσω μια οθόνη από e-shop, να μη μου αρέσουν τα χρώματα (υποκειμενικό κριτήριο) και να το γυρίσω πίσω. Να το πάρει ο μαγαζάτορας να το στείλει στείλει στην αντιπροσωπεία. Η αντιπροσωπεία να το πάρει να το στείλει στη Κίνα στο εργοστάσιο. Το εργοστάσιο να το καθαρίσει και να το ξανα-πακετάρει. Να το στείλει ξανά στην αντιπροσωπεία. Η αντιπροσωπεία να το ξανα- στείλει στο μαγαζί για πώληση. 

  • Like 3
Δημοσ.

Εμένα μου φαίνεται εντελώς λογικό να αγοράσω μια οθόνη από e-shop, να μη μου αρέσουν τα χρώματα (υποκειμενικό κριτήριο) και να το γυρίσω πίσω. Να το πάρει ο μαγαζάτορας να το στείλει στείλει στην αντιπροσωπεία. Η αντιπροσωπεία να το πάρει να το στείλει στη Κίνα στο εργοστάσιο. Το εργοστάσιο να το καθαρίσει και να το ξανα-πακετάρει. Να το στείλει ξανά στην αντιπροσωπεία. Η αντιπροσωπεία να το ξανα- στείλει στο μαγαζί για πώληση. 

 

Όσο λογικό και αν ακούγεται, άλλο τόσο παράλογο φαίνεται αν το δεις από τη σκοπιά της εταιρίας. Θα μπλέξουν με τόση φασαρία επειδή δεν άρεσε σε έναν καταναλωτή το προϊόν. Για αυτό δεν βγάζει πολύ νόημα η συγκεκριμένη απόφαση και ο κάθε καταστηματάρχης φαίνεται την ερμηνεύει όπως τον βολεύει.

Δημοσ.
 

Εμένα μου φαίνεται εντελώς λογικό να αγοράσω μια οθόνη από e-shop, να μη μου αρέσουν τα χρώματα (υποκειμενικό κριτήριο) και να το γυρίσω πίσω. Να το πάρει ο μαγαζάτορας να το στείλει στείλει στην αντιπροσωπεία. Η αντιπροσωπεία να το πάρει να το στείλει στη Κίνα στο εργοστάσιο. Το εργοστάσιο να το καθαρίσει και να το ξανα-πακετάρει. Να το στείλει ξανά στην αντιπροσωπεία. Η αντιπροσωπεία να το ξανα- στείλει στο μαγαζί για πώληση. 

 

Δεν ειναι υποχρεωτικό να το κάνει αυτό.

Αν δεν έχεις πειράξει απολύτως τίποτα, μπορεί να το ξαναπουλήσει

Αν έχεις πειράξει κάτι μπορεί να το πουλήσει ως μεταχειρισμένο με μικρή μείωση τιμής

Αν έχεις πειράξει πολλά μπορεί να το βάλει στο stock house

 

Σιγά μην κάτσω να ασχοληθώ τι θα την κάνει το e-shop (αν εγώ είμαι σωστός και νόμιμος και όντως κάτι δε μου αρέσει, όχι αν την πήρα να την χρησιμοποιήσω 14 μέρες και να την επιστρέψω)

Δημοσ.

Όσο λογικό και αν ακούγεται, άλλο τόσο παράλογο φαίνεται αν το δεις από τη σκοπιά της εταιρίας. Θα μπλέξουν με τόση φασαρία επειδή δεν άρεσε σε έναν καταναλωτή το προϊόν. Για αυτό δεν βγάζει πολύ νόημα η συγκεκριμένη απόφαση και ο κάθε καταστηματάρχης φαίνεται την ερμηνεύει όπως τον βολεύει.

Νομίζω ειρωνικά το λέει :)

 

 

 

Δεν ειναι υποχρεωτικό να το κάνει αυτό.

Αν δεν έχεις πειράξει απολύτως τίποτα, μπορεί να το ξαναπουλήσει

Αν έχεις πειράξει κάτι μπορεί να το πουλήσει ως μεταχειρισμένο με μικρή μείωση τιμής

Αν έχεις πειράξει πολλά μπορεί να το βάλει στο stock house

 

Σιγά μην κάτσω να ασχοληθώ τι θα την κάνει το e-shop (αν εγώ είμαι σωστός και νόμιμος και όντως κάτι δε μου αρέσει, όχι αν την πήρα να την χρησιμοποιήσω 14 μέρες και να την επιστρέψω)

 

Αφού σου δίνει το δικαίωμα να το κρατήσεις 14 μέρες και να το επιστρέψεις και όπως λες αν έχεις πειράξει πολλά ας το πουλήσουν στο stock house...άρα όλα νόμιμα είναι!

Δημοσ.

Νομίζω ειρωνικά το λέει :)

Αφού σου δίνει το δικαίωμα να το κρατήσεις 14 μέρες και να το επιστρέψεις και όπως λες αν έχεις πειράξει πολλά ας το πουλήσουν στο stock house...άρα όλα νόμιμα είναι!

 

Δεν μου φάνηκε να το λέει ειρωνικά. Όπως και να έχει ας το επιβεβαιώσει και ο ίδιος :)

Δημοσ.

Δεν μου φάνηκε να το λέει ειρωνικά. Όπως και να έχει ας το επιβεβαιώσει και ο ίδιος :)

 

Ειρωνικά το λέει (φαίνεται κι απ το like στον l337),

αλλά επειδή μας διαβάζουν κι άλλοι, εγώ απαντάω σοβαρά.

Δημοσ.

Τη βρίσκω πολύ μονόπλευρη οδηγία πάντως και κάπως άδικη θα έλεγα. Ειδικά σε αυτή την εποχή που υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε θέλεις να αγοράσεις.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Τη βρίσκω πολύ μονόπλευρη οδηγία πάντως και κάπως άδικη θα έλεγα. Ειδικά σε αυτή την εποχή που υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε θέλεις να αγοράσεις.

Όσο λογικό και αν ακούγεται, άλλο τόσο παράλογο φαίνεται αν το δεις από τη σκοπιά της εταιρίας. Θα μπλέξουν με τόση φασαρία επειδή δεν άρεσε σε έναν καταναλωτή το προϊόν. Για αυτό δεν βγάζει πολύ νόημα η συγκεκριμένη απόφαση και ο κάθε καταστηματάρχης φαίνεται την ερμηνεύει όπως τον βολεύει.

 

Γίνεται "παντού" στον υπόλοιπο πολιτισμένο κόσμο και το έχουν δεχτεί "όλοι", το να έχουμε μόνο εδώ "αδικημένους" καταστηματάρχες είναι το τελείως παράλογο...

  • Like 1
Δημοσ.

Τη βρίσκω πολύ μονόπλευρη οδηγία πάντως και κάπως άδικη θα έλεγα. Ειδικά σε αυτή την εποχή που υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε θέλεις να αγοράσεις.

 

Ότι και να διαβάσεις, όσα video reviews και να δεις, το "δια ζώσης" δεν αντικαθίσταται.

Για αυτό και όλα αυτά που γράφουμε ισχύουν για διαδικτυακές αγορές (ή από απόσταση τέλος πάντων)

Προφανώς αν πάρεις κάτι από κατάστημα όλα αυτά δεν ισχύουν, αφού είχες τη δυνατότητα να το δείς/ψάξεις.

 

Μερικά παραδείγματα στα γρήγορα:

 

Απόκριση/αίσθηση πληκτρολογίου

Χρώματα σε οθόνη/τηλεόραση

Αίσθηση (στην αφή) πλαστικού/μετάλλου (σε οτιδήποτε)

 

Ότι υπάρχουν και θα υπάρχουν καταναλωτές που θα κάνουν κατάχρηση, υπάρχουν

Για μένα ο νόμος είναι μια χαρά (αρκεί όπως έγραψα πριν να τον σέβεσαι).

Δημοσ.

Τη βρίσκω πολύ μονόπλευρη οδηγία πάντως και κάπως άδικη θα έλεγα. Ειδικά σε αυτή την εποχή που υπάρχουν πληροφορίες για οτιδήποτε θέλεις να αγοράσεις.

 

Το ότι έχεις διαθέσιμη πληοροφορία για αυτό που πας να αγοράσεις δεν σημαίνει ότι ξέρεις και πως θα ταιριάζει στις δικές σου απαιτήσεις όταν το δεις από κοντά...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...