Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Ναι από μαγαζί. Πως το ερμηνεύεις δηλαδή; μπορεί να ανοιχτεί το προϊόν για δοκιμή ή αυτοί περιμένουν να τους το επιστρέψεις σφραγισμένο για να πάρεις όλο το ποσό που πληρωσες πίσω;

Νομίζω ότι λέει ξεκάθαρα να μην ανοιχτεί για να σου επιστραφούν στο ακέραιο τα χρήματα.

  • Απαντ. 106
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Νομίζω ότι λέει ξεκάθαρα να μην ανοιχτεί για να σου επιστραφούν στο ακέραιο τα χρήματα.

Και πως γίνεται να δοκιμάσεις διαφορετικά τη λειτουργία του; επίσης αυτό έρχεται σε αντίθεση με το ποστ του saxos55, από τη στιγμή που δεν μπορείς να δοκιμάσεις το προϊόν όπως θα έκανες σε ένα κατάστημα αν δεν το ανοίγες;

Δημοσ.

Και πως γίνεται να δοκιμάσεις διαφορετικά τη λειτουργία του; επίσης αυτό έρχεται σε αντίθεση με το ποστ του saxos55, από τη στιγμή που δεν μπορείς να δοκιμάσεις το προϊόν όπως θα έκανες σε ένα κατάστημα αν δεν το ανοίγες;

Στην ουσία λέει ότι δεν μπορείς να το δοκιμάσεις.

Δημοσ.

Ωραία τα λένε. Μου φαίνεται ψάχνουν για κορόιδα...

 

Απάντησες μόνος σου.

Ο Νόμος σαφής, η πρόθεσή τους να τη "σκαπουλάρουν" σαφέστερη.

Προσπερνάς και πας στο επόμενο μαγαζί. Υπάρχουν άφθονα.

 

Αν για κάποιο λόγο πρέπει οπωσδήποτε να ψωνίσεις από αυτούς (προσφορά, επαρχία κτλ), τους στέλνεις συνημμένο το pdf, τους γράφεις και τα άρθα και τους λες πως η πολιτική τους είναι αντίθετη με τη νομοθεσία.

 

Σε πάρα πολλά προϊόντα υπάρχουν ιδιότητες που αν δεν ανοίξεις τη συσκευασία δε μπορείς να διαπιστώσεις, είναι προφανές.

Πχ. σε ένα πληκτρολόγιο πως θα σου περιγράψει την αίσθηση ή την απόκριση που έχουν τα πλήκτρα, απ' το τηλέφωνο;

  • Like 1
Δημοσ.

Απάντησες μόνος σου.

Ο Νόμος σαφής, η πρόθεσή τους να τη "σκαπουλάρουν" σαφέστερη.

Προσπερνάς και πας στο επόμενο μαγαζί. Υπάρχουν άφθονα.

 

Αν για κάποιο λόγο πρέπει οπωσδήποτε να ψωνίσεις από αυτούς (προσφορά, επαρχία κτλ), τους στέλνεις συνημμένο το pdf, τους γράφεις και τα άρθα και τους λες πως η πολιτική τους είναι αντίθετη με τη νομοθεσία.

 

Σε πάρα πολλά προϊόντα υπάρχουν ιδιότητες που αν δεν ανοίξεις τη συσκευασία δε μπορείς να διαπιστώσεις, είναι προφανές.

Πχ. σε ένα πληκτρολόγιο πως θα σου περιγράψει την αίσθηση ή την απόκριση που έχουν τα πλήκτρα, απ' το τηλέφωνο;

Το ίδιο ισχύει και για την οθόνη που κοιτω να αγοράσω εγώ. Το θέμα είναι πως υπάρχει διαθέσιμη μόνο σε αυτό το κατάστημα αυτή η οθόνη. Επικοινώνησα με το κατάστημα με e-mail, μου παρέθεσαν ξανά το κείμενο και ζήτησα περαιτέρω διευκρίνηση ωστόσο δεν με έχουν απαντήσει ακόμη. Αν δεν απαντήσουν δεν αξίζει να ασχοληθώ.

 

Όπως και να έχει ευχαριστώ για τις απαντήσεις, εισασταν κατατοπιστικοτατοι :)

Δημοσ.

Απάντησες μόνος σου.

Ο Νόμος σαφής, η πρόθεσή τους να τη "σκαπουλάρουν" σαφέστερη.

Προσπερνάς και πας στο επόμενο μαγαζί. Υπάρχουν άφθονα.

 

Αν για κάποιο λόγο πρέπει οπωσδήποτε να ψωνίσεις από αυτούς (προσφορά, επαρχία κτλ), τους στέλνεις συνημμένο το pdf, τους γράφεις και τα άρθα και τους λες πως η πολιτική τους είναι αντίθετη με τη νομοθεσία.

 

Σε πάρα πολλά προϊόντα υπάρχουν ιδιότητες που αν δεν ανοίξεις τη συσκευασία δε μπορείς να διαπιστώσεις, είναι προφανές.

Πχ. σε ένα πληκτρολόγιο πως θα σου περιγράψει την αίσθηση ή την απόκριση που έχουν τα πλήκτρα, απ' το τηλέφωνο;

Ο νόμος είναι αυτός που παρέθεσες νωρίτερα; Είναι ξεκάθαρο ότι το μαγαζί αναλαμβάνει το κόστος να καθαρίσει και να επανασυσκευάσει τα προϊόντα και ίσως να τα στείλει πίσω στην εταιρεία να το κάνει;

Δημοσ.

Στη νομοθεσία δεν αναφέρεται πουθενά η διαδικασία μετά την υπαναχώρηση.

 

Αυτό έλειπε, να ρυθμίζει και σε τέτοια λεπτομέρεια την αγορά.

 

Ο καταστηματάρχης μπορεί να κάνει ό,τι θέλει: να το δώσει στον προμηθευτή, να το πουλήσει ως ανοιγμένο, να το βγάλει σε bazzar, να το φάει.

 

Το θέμα είναι να σέβονται το νόμο (και τον πελάτη τους) και όχι να φτιάχνουν πολιτικές που τους βολεύουν.

 

Σκέψου να υπήρχε όρος στη σελίδα: Δεν πουλάμε σε ΠΑΟΚια (sorry pa0ki)

Θα είχε πέσει τέτοιο κράξιμο που θα είχε κατέβει σε μια ώρα.

 

Τώρα επειδή είναι κάτι που δεν το ξέρει ο πολύς ο κόσμος, περνάει.

99 στους 100 δε θα πολυψαχτούν.

Θα πουν αφού έτσι γράφετε στη σελίδα σας, έτσι θα'ναι

Δημοσ.

Στη νομοθεσία δεν αναφέρεται πουθενά η διαδικασία μετά την υπαναχώρηση.

 

Αυτό έλειπε, να ρυθμίζει και σε τέτοια λεπτομέρεια την αγορά.

 

Ο καταστηματάρχης μπορεί να κάνει ό,τι θέλει: να το δώσει στον προμηθευτή, να το πουλήσει ως ανοιγμένο, να το βγάλει σε bazzar, να το φάει.

 

Το θέμα είναι να σέβονται το νόμο (και τον πελάτη τους) και όχι να φτιάχνουν πολιτικές που τους βολεύουν.

 

Σκέψου να υπήρχε όρος στη σελίδα: Δεν πουλάμε σε ΠΑΟΚια (sorry pa0ki)

Θα είχε πέσει τέτοιο κράξιμο που θα είχε κατέβει σε μια ώρα.

 

Τώρα επειδή είναι κάτι που δεν το ξέρει ο πολύς ο κόσμος, περνάει.

99 στους 100 δε θα πολυψαχτούν.

Θα πουν αφού έτσι γράφετε στη σελίδα σας, έτσι θα'ναι

Δεν είναι κάτι ασήμαντο. Θα πρέπει ή να πουλάνε φτηνότερα (άρα αρκετό κόστος) ή να πουλάνε στην ίδια τιμή κι ας είναι ανοιγμένα. Για μένα το δίκαιο θα ήταν να το δεχόμαστε κι εμείς ως πελάτες αυτό, αφού είναι δικαίωμά μας να το ανοίξουμε να το δούμε, άρα το ίδιο κάνει κι ένας άλλος πελάτης.

Δημοσ.

Με ένα γρήγορο ψάξιμο που έκανα παρατήρησα κάποια άλλα καταστήματα στα οποία γράφουν ακριβώς το ίδιο κείμενα. Δεν ξέρω τώρα πόσο σωστό είναι να παραθέσω ονόματα των καταστημάτων (γιατί μερικά είναι γνωστ) αλλά αν πρόκειται να συνεχίσει πιο εύκολα η συζήτηση ευχαρίστως να το κάνω.

 

Το θέμα είναι να επιβεβαιωσουμε αυτό το δικαίωμα πριν γίνει η αγορά για να μην τρέχουμε μετά. Βέβαια τώρα αν δεν σου απαντάνε όπως στην περίπτωση μου αντε να βγάλεις άκρη...

Δημοσ.

Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται η χρήση και το κατάστημα προφανώς έχει κάθε δικαιώμα να μην το δεχτεί μετά.

 

 

2. Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας

των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των

αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη

διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λει−

τουργίας των αγαθών. Ο καταναλωτής δεν ευθύνεται σε

καμία περίπτωση για οποιαδήποτε μείωση της αξίας των

αγαθών όταν ο προμηθευτής δεν έχει παράσχει κοινοποίη−

ση του δικαιώματος υπαναχώρησης σύμφωνα με το άρθρο

3β παράγραφος 1 περίπτωση η)

 

 

Καλό είναι να μην ερμηνεύουμε αυθαίρετα.
Κατανοώ ότι δεν αναγράφεται με σαφήνεια αλλά αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι χωρίς να ανοιχτεί η συσκευασία (μιας και δεν θα είναι πλέον στην αρχική του κατάσταση ακόμη κι αν την ξανακλείσουμε) να δουμε το προιόν, να δούμε το μοντέλο (πιθανόν και τα χαρακτηριστικά του) και μετά να κρίνουμε αν είναι αυτό που θέλαμε. Μην σας μπερδεύει το "λειτουργίας των αγαθών". Εννοεί ότι αν πήρες πχ μια pstn συσκευή (φαίνεται στο κουτί χωρίς να ανοιχτεί) και τελικά βλέπεις ότι χρειαζόσουν isdn, τότε μπορείς να το επιστρέψεις. Άλλο παράδειγμα, πχ. αγοράζεις ένα game και στην παραλαβή (χωρίς να ανοιχτεί πάλι), βλέπεις από τα minimum requirements (κουτί) ότι δεν μπορείς να το χρησιμοποιήσεις (λειτουργήσεις). Έτσι, έχεις δικαίωμα να το επιστρέψεις.

 

Και ναι, πιστεύω πως είναι επίτηδες έτσι ασαφες..


Πολύ συνοπτικά πάντως, ισχύει ό,τι έγραψα παραπάνω.

 

 

Θα πρέπει το προιόν να είναι ακριβώς στην αρχική του κατάσταση.
(με ό,τι συνεπάγεται αυτό)

  • Like 1
Δημοσ.

Καλό είναι να μην ερμηνεύουμε αυθαίρετα.

 

Σωστά.

 

 

Κατανοώ ότι δεν αναγράφεται με σαφήνεια αλλά αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι χωρίς να ανοιχτεί η συσκευασία (μιας και δεν θα είναι πλέον στην αρχική του κατάσταση ακόμη κι αν την ξανακλείσουμε) να δουμε το προιόν, να δούμε το μοντέλο (πιθανόν και τα χαρακτηριστικά του) και μετά να κρίνουμε αν είναι αυτό που θέλαμε. Μην σας μπερδεύει το "λειτουργίας των αγαθών". 

 

Δεν υπάρχει καμία ασάφεια.

 

Θα σου πω και γιατί:

 

Η ΚΥΑ που παράθεσα, βγήκε μόνο και μόνο για ένα λόγο.

Για να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία, αυτή εδώ την οδηγία της ΕΕ.

 

Σύμφωνα με την οδηγία αυτή (σελ. 7, άρθρο 47):

 

Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο

από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών.

Στην περίπτωση αυτή, ο καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών. Προκει­μένου να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η

λειτουργία των αγαθών, ο καταναλωτής θα πρέπει να τα χειρίζεται και να τα εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον

οποίο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατά­στημα. Παραδείγματος χάριν, ο καταναλωτής θα πρέπει

μόνο να δοκιμάσει κάποιο ρούχο και δεν θα πρέπει να του επιτραπεί να το φορέσει. Κατά συνέπεια, ο καταναλωτής θα

πρέπει να χειρίζεται και να εξετάζει τα αγαθά με τη δέουσα προσοχή στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι υπο­

χρεώσεις του καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή από την

άσκηση του δικαιώματός του να υπαναχωρήσει.

 

 

Βλέπεις ότι έχει προβλεφθεί η διαφορά "χρήσης" και "διαπίστωσης χαρακτηριστικών", με λεπτομέρεια (χρήση όπως σε ένα κατάστημα κτλ).

Επιπλέον λέει ότι κατά την περίοδο της υπαναχώρησης να τα χειρίζεσαι με προσοχή. Τώρα να εννοεί το κουτί της τηλεόρασης; Μπορεί.

 

Άρα ισχυρίζεσαι ότι ο Έλληνας νομοθέτης, προκειμένου να ενσωματώσει στην ελληνική νομοθεσία το παραπάνω, έβγαλε την παραπάνω ΚΥΑ. Δεν είναι λίγο αντιφατικό;

 

Επιπλέον, εγώ δε διαβάζω τίποτα για αρχική κατάσταση και κλειστή συσκευασία στο Νόμο, παρόλα αυτά τα έχεις βάλει με bold, μην τυχόν και τα χάσει κανείς που θα το διαβάσει στα κλεφτά.

 

Παρόλα αυτά, επειδή δεν είμαι νομικός, εγώ έγραψα (για το "μία στο εκατομμύριο" να κάνω λάθος)

 

Ελληνικός Νόμος (Κοινή Υπουργική Απόφαση, αλλά το ίδιο είναι) για όσους τον ψάχνουν:

 

Κοινή Υπουργική Απόφαση Z1-891 του 2013:

 

Άρθρο 3ι

Υποχρεώσεις του καταναλωτή

σε περίπτωση υπαναχώρησης

(σελίδα 7 του pdf)

 

2. Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας

των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των

αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη

διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λει−

τουργίας των αγαθών. Ο καταναλωτής δεν ευθύνεται σε

καμία περίπτωση για οποιαδήποτε μείωση της αξίας των

αγαθών όταν ο προμηθευτής δεν έχει παράσχει κοινοποίη−

ση του δικαιώματος υπαναχώρησης σύμφωνα με το άρθρο

3β παράγραφος 1 περίπτωση η)

 

Που σημαίνει (δική μου ερμηνεία τουλάχιστο):

 

 

Ενώ εσύ μιλάς με σιγουριά.

 

Και μετά μου "τη λες" εμένα για αυθαίρετη ερμηνεία, που για να γράψω τον οδηγό τυφλώθηκα στο διάβασμα δύο βδομάδες.

 

Καλή φάση.

 

Τεσπά, δεν έχω καμία όρεξη για διαμάχη, υπάρχουν όλα στο net, καλό διάβασμα.

 

Over and out

  • Like 1
Δημοσ.

Για τα παιχνίδια και το software υλικό διευκρινίζεται πως αν αποσφραγιστεί, δεν δέχεται επιστροφή. Και φυσικά αυτό είναι λογικό.

 

Επίσης πως αυτό:

 

Προκειμένου να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών, ο καταναλωτής θα πρέπει να τα χειρίζεται και να τα εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατάστημα
 
Είναι το ίδιο με αυτό;
 

2. Ο καταναλωτής ευθύνεται για τυχόν μείωση της αξίας

των αγαθών μόνο ως αποτέλεσμα της διαχείρισης των

αγαθών άλλης πλην εκείνης που είναι αναγκαία για τη

διαπίστωση της φύσης, των χαρακτηριστικών και της λει−

τουργίας των αγαθών. Ο καταναλωτής δεν ευθύνεται σε

καμία περίπτωση για οποιαδήποτε μείωση της αξίας των

αγαθών όταν ο προμηθευτής δεν έχει παράσχει κοινοποίη−

ση του δικαιώματος υπαναχώρησης σύμφωνα με το άρθρο

3β παράγραφος 1 περίπτωση η)

 

 

 
Είναι δυνατόν τελικά κάθε κατάστημα να ακολουθεί τη δικιά του πολιτική? Ή είναι όλοι υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν σύμφωνα με αυτήν την απόφαση?
 
 
@Saxos55 φυσικά και δεν πρόκειται για καμιά διαμάχη. Να βοηθήσουμε ο ένας τον άλλον προσπαθούμε. Και ο οδηγός σου είναι πολύ κατατοπιστικός και βοηθητικός. Απλά το παράξενο είναι ότι τα περισσότερα καταστήματα στις πολιτικές επιστροφών γράφουν κείμενο που δεν ταιριάζει απόλυτα με την ΚΥΑ.
 
Και εδώ έρχομαι ξανά στο προηγούμενο ερώτημα μου. Είναι όλα τα καταστήματα υποχρεωμένα να ακολουθούν αυτήν την απόφαση? Μπορεί να γίνει καταγγελία σε περίπτωση που αρνηθούν την επιστροφή του προιόντος ενώ αυτό έχει ανοιχθεί αλλά παραμένει σε άριστη κατάσταση γιατί απλά έχει δοκιμαστεί η λειτουργία όπως θα γινόταν σε ένα κατάστημα?
Δημοσ.

 

Είναι δυνατόν τελικά κάθε κατάστημα να ακολουθεί τη δικιά του πολιτική? Ή είναι όλοι υποχρεωμένοι να συμμορφωθούν σύμφωνα με αυτήν την απόφαση?

 

 

 

Είναι υποχρεωμένα να συμμορφωθούν

Το κάνουν γιατί "τους παίρνει"

 

 

 

 

Και εδώ έρχομαι ξανά στο προηγούμενο ερώτημα μου. Είναι όλα τα καταστήματα υποχρεωμένα να ακολουθούν αυτήν την απόφαση? Μπορεί να γίνει καταγγελία σε περίπτωση που αρνηθούν την επιστροφή του προιόντος ενώ αυτό έχει ανοιχθεί αλλά παραμένει σε άριστη κατάσταση γιατί απλά έχει δοκιμαστεί η λειτουργία όπως θα γινόταν σε ένα κατάστημα?

 

 

Φυσικά και είναι υποχρεωμένα και φυσικά και μπορεί να γίνει.

Απλά καλύτερα να μην ξεκινήσεις τέτοια διαδικασία και να προσπεράσεις.

Επίσης αν κάνεις καταγγελία στη ΓΓΚ και δικαιωθείς δε θα κερδίσεις κάτι, απλά θα φάνε πρόστιμο

 

Για να δικαιωθείς πρέπει είτε να προσφύγεις στο συνήγορο του καταναλωτή, ή εδώ.

 

Για μένα, προσπέρασέ τους και απλά κάνε καταγγελία στη ΓΓΚ ότι έχουν καταχρηστικούς όρους στη σελίδα τους

Δημοσ.

Είναι υποχρεωμένα να συμμορφωθούν

Το κάνουν γιατί "τους παίρνει"

 

Δηλαδή γιατί στην ουσία προσπαθούν να "εξαπατήσουν" κόσμο που πιθανόν να μην γνωρίζει πως λειτουργεί και έχει διαμορφωθεί η συγκεκριμένη διαδικασία? Το πιο παράλογο από όλα είναι ότι αρνούνται να το συζητήσουν. Ο λόγος που έχω ανοίξει το συγκεκριμένο θέμα και δεν προχώρησα σε κατευθείαν αγορά και αν δεν μου αρέσει να το επιστρέψω είναι γιατί δεν θέλω να εμπλακώ σε φασαρίες με το κάθε κατάστημα για το τι πρέπει να ισχύει κλπ. Ειδικά όταν δεν σε παίρνει να μείνεις καιρό με κάτι που έχεις αγοράσει, οφείλεις να αποφύγεις τυχόν φασαρίες που θα σε κάνουν να μην έχεις το προιον που αγόρασες για αρκετό καιρό.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...