Προς το περιεχόμενο

Αγορά DSLR και χρήση παλιών φακών


ΤΟΜ

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Σκέφτομαι να αγοράσω την NIKON 3300 με τον 18-105 και έχω από παλιά (κοντά 40 χρόνια) τον παρακάτω εξοπλισμό. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ποιές δυνατότητες της NIKON 3300  θα αχρηστευθούν; Τι εξαρτήματα χρειάζονται και υπάρχουν στο εμπόριο;

 

  1. Φακός TAMRON 80-210 CF TELE MACRO BBAR MC φ58, 1:3,8  1:4/210 βιδωτός σε σώμα PRAKTICA MTL3
  2. Φακός SOLIGOR C/D  28-105  ,    1:3,5~ 4,5 ,  φ72  βιδωτός σε σώμα PRAKTICA MTL3
  3. Φακός PENTACON  1,8/50  βιδωτός σε σώμα PRAKTICA MTL3
  4. Φακός TAMRON MC TELE CONVERTER 2X for P/U βιδωτός σε σώμα PRAKTICA MTL3
  5. Φακός KENLOCK CLOSE UP ZOOM ATTACHMENT SER-VII  49mm βιδωτός σε σώμα PRAKTICA MTL3
  6. Φλάς TUMAX 300TCZ Thyristor
  7. Φλάς MIKONA MV-220 Thyristor
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με m42 converter θα δουλεψουν καλα σε mirrorless οπως π.χ. η σειρα axxxx της sony, αυτο που χανεις ειναι προφανεστατα το autofocus, οπως επισης δεν υπαρχει καμια επικοινωνια με την μηχανη, οποτε δεν εχεις exif και γενικα η μηχανη δεν ξερει τι φακο εχεις πανω, ομως η φωτομετρηση δουλευει καλα, φτανει ο φακος οταν αλλαζεις το διαφραγμα να το κανει επιτοπου, να μην μενει δηλαδη μονιμα ανοιχτος και οταν πατας κλικ (στην παλια μηχανη) να κλεινει το διαφραγμα αναλογα τι εχεις επιλεξει.

 

Πιστευω οι prime αξιξουν, καποιοι εχουν μοναδικο look και ειναι και παραδοξως καλοι. Οι zoom απο την αλλη δεν αξιζουν καθολου ειναι πολυ κατωτεροι απο τους σημερινους.

Επεξ/σία από Razor333
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούτε οι prime του μπορούνε να αποδώσουνε το resolving power της D3300.

 

Πέραν της φάσης "παίζω με ρετρό και αντάπτορα και είμαι full manual bitchez" δεν αξίζει τον κόπο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

πάρε κάποια mirror less sony και zhongyi lens turbo adapter για μ42 η canon και μετά απο μ42 canon  απλούς αντάτωρες για τους φακούς σου θα έχεις κάδρο σαν να χρησιμοποιείς full frame και +1 stop φωτεινότητα σε όλους 

γενικά οι μοντούρα νικον είναι οτι χειρότερο για πειραματισμούς και τα entry level σώματα της δεν φωτομετρούν 

Επεξ/σία από hayas88
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ούτε οι prime του μπορούνε να αποδώσουνε το resolving power της D3300.

 

Πέραν της φάσης "παίζω με ρετρό και αντάπτορα και είμαι full manual bitchez" δεν αξίζει τον κόπο.

 

Βασικα το τελευταιο προβλημα στην D3300 θα ειναι το resolving power του φακου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Αν θελήσω για κάποιες περιπτώσεις να δουλέψω εκτός αυτόματων ρυθμίσεων ή μόνο με προτεραιότητα διαφράγματος, ποιός αντάπτορας μετατρέπει βιδωτό φακό σε κατάλληλο για την NIKON D3300, και πόσο στοιχίζει περίπου;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

οχι, τιποτα απο αυτα δεν δουλευει!μην τα δοκιμασεις καν 

Καλό είναι να μην δίνονται τέτοιες απαντήσεις, ειδικά δίχως αιτιολόγηση... Μια χαρά μπορούν να δουλέψουν οι φακοί με κάποιον αντάπτορα και μερικοί ενδεχομένως να είναι και αρκετά καλοί. Φιλικά.

 

Η δική μου άποψη είναι να παραγγείλεις 1-2 αντάπτορες M42 σε Nikon από το εξωτερικό (~7ε ο ένας, προσοχή όμως να έχει infinity focus glass) και να πειραματιστείς με τον κάθε φακό. Όσοι δεις ότι αποδίδουν καλά τους κρατάς και τους χρησιμοποιείς. Φυσικά δεν θα έχουν επικοινωνία με τη μηχανή, ίσως να δουλεύει μόνο η φωτομέτρηση, κάτι που σημαίνει πως οι ρυθμίσεις και φυσικά η εστίαση θα γίνονται χειροκίνητα.

 

Εγώ έχω την 3200 και με έναν αντάπτορα M42 χρησιμοποιώ 2 παλιούς φακούς οι οποίοι αποδίδουν μια χαρά(έναν 50 f/2 και έναν 75-150 f/4). Όλες οι ρυθμίσεις γίνονται χειροκινητα βέβαια αλλά έχω συνηθίσει πλέον. Το μόνο που ίσως σε δυσκολέψει λίγο είναι η εστίαση όταν χρησιμοποιείς το σκέπευτρο, λόγω ότι τα φθηνότερα μοντέλα δεν έχουν μεγάλη μεγέθυνση. Μια λύση που μπορείς να δοκιμάσεις (το σκέφτομαι και εγώ) είναι να βάλεις split focus screen, όπως είχαν και οι παλιότερες μηχανές με φιλμ.

 

Πάντως η άποψη μου, αν είναι να μείνεις αποκλειστικά με αυτούς τους φακούς, είναι να πάρεις κάποια sony mirrorless (5100/6000) που έχουν focus peaking (google it) και θα σε βοηθήσει πάρα πολύ στην εστίαση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ποιό θα είναι το πρόβλημά του ?

 

Νομιζω τα σημαντικοτερα προβληματα τα ανελυσε ο tsourakis13 και θα συμφωνησω μαζι του, στις mirrorless αξιζουν περισσοτερο αυτοι οι φακοι οπως και χιλιαδες αλλοι που υπαρχουν απο προηγουμενες δεκαετιες, δεν ειναι τυχαιο που τα τελευταια χρονια απο εκει που τους πουλαγανε χωμα, εχουν παρει αξια, κυριως οσοι πραγματικα αξιζουν.

 

Αλλα και σε nikon, απο την στιγμη που θα εχεις και συγχρονο φακο και τους παλιους τους εχεις βρει κληρονομια, δεν υπαρχει λογος να μην ασχοληθεις, την στιγμη που ενας ανταπτορας ειναι μηδαμινο εξοδο, να βασιστεις αποκλειστικα σε αυτους τους φακους ή ακομα χειροτερα να αγορασεις μια d3300 με σκοπο να παιξεις μονο με αυτους τους φακους, φυσικα και δεν αξιζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τα post τα διαβάζεις ολόκληρα ή απλά έτσι για το γαμώτο ?

 

Βασικα η απαντηση για σενα τελειωσε στο πρωτο κομμα, λαθος που δεν ηταν τελεια και δεν ξεκινησα απο κατω γιατι τα υπολοιπα ηταν για τον ts.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Γενικά πάντως οι Nikon έχουν την μεγαλύτερη απόσταση αισθητήρα - πίσω στοιχείο του φακού οπότε πολλές φορές δεν θα βρεις φακό άλλης εταιρείας με αντάπτορα που να σου δουλεύει καλά, δεν θα εστιάζει στο άπειρο.

Ο αντάπτορας με focus ring με τα 5 ευρώ πιστεύω θα έχει μεγάλη επίπτωση στο image quality. Σα να βάζεις ένα φθηνό UV.

Εγώ στην 5100 έβαλα τον Helios 44-2 με αντάπτορα αλλά χρειάστηκε να ανοίξω τον φακό και να βάλω ένα λαστιχάκι στο πίσω κρύσταλλο ώστε να μην μπαίνει τέρμα μέσα στο φακό και να 'ναι πιο κοντά στον αισθητήρα και να εστιάζει στο άπειρο. Με τέτοιους τρόπους μπορείς να πάρεις φακούς με 10-20 ευρώ που να 'ναι διαμάντια... 

Πάντως αν επικεντρωθείς σε αυτό με 1000 πάνε σε sony mirroless οπού μπορείς να βάλεις σχεδόν τα πάντα. Αν έπαιρνα ξανά κάμερα από την αρχή κάτι τέτοιο θα έκανα γιατί με γοητεύουν πολύ οι παλιοί φακοί στο θέμα της αισθητικής τους (και ας μην είναι πάντα τόσο sharp)....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mamiya sekor MSX 50mm f/2 με αντάπτορα με γυαλί για εστίαση στο άπειρο, είναι πιο οξύς από τον κιτ στα 55mm f/5.6 ακόμα και από f/2,8. Με γρατσουνιές και κάμποση σκόνη μέσα, ενώ ο κιτ είναι "του κουτιού". Αυτό νομίζω λέει πολλά.

 

Το μόνο "πρόβλημα" είναι ότι λόγω της μεγάλης απόστασης από τον αισθητήρα, αλλάζει και η εστιακή απόσταση. Δηλαδή ο 50αρης που γράφω πιο πάνω, πρέπει να γίνεται 57-60(~85-90 σε ff) μιας και σε σύγκριση με τα 55mm που δείχνει ο κιτ, η εικόνα είναι πιο κοντά στο θέμα, δηλαδή πιο κλειστή.

 

Επίσης άλλη μια διαφορά είναι ότι τα χρώματα του κιτ δείχνουν λίγο πιο έντονα αλλά και πιο ξεπλυμένα, σε αντίθεση με τον 50αρη που έχει μεγαλύτερη αντίθεση και τα χρώματα είναι λίγο πιο "βαθιά".

Η εστίαση στο άπειρο, όπως και στον 75-150 γίνεται κανονικά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...