Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
Δημοσ.

Εχω στειλει ενα mp3 για σερβις και ξερω οτι ειναι ελλατωματικο και δεν επισκευαζεται (mp3 sony αδιαβροχο). Η τιμη του εχει αναβει αλλα απο οτι θυμαμαι αν ειναι εντος εγγυησης ειναι υποχρεωμενοι να σου δωσουν το ιδιο τσαμπα ακομη και αν ειναι πιο ακριβο. Ξερει καποιος τι ισχυει ακριβος και αν υπαρχει πουθενα νομος κτλ?

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

http://www.insomnia.gr/topic/536024-%CE%B2%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BF%CE%B4%CE%B7%CE%B3%CF%8C%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%BA%CE%B1%CE%B9%CF%8E%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1-%CF%84%CE%BF%CF%85-%CE%BA%CE%B1%CF%84%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CF%89%CF%84/

 

 

Εγγύηση Καλής Λειτουργίας

                Όσον αφορά την εγγύηση που προσφέρει ο κατασκευαστής, ο Νόμος 2251/94, άρθρο 5, παράγραφος 3, ορίζει:

                Η διάρκεια της εγγύησης πρέπει να είναι εύλογη σε σχέση με την πιθανή διάρκεια ζωής του προϊόντος. Σίγουρα θα έχετε παρατηρήσει πως υπάρχουν προϊόντα με εγγύηση ΠΑΝΩ από δύο έτη. Από την άλλη, υπάρχουν προϊόντα (κυρίως με προέλευση τις Η.Π.Α.) που προσφέρουν εγγύηση ενός έτους. Συνεπώς η εγγύηση καλής λειτουργίας (η λεγόμενη "εμπορική εγγύηση") εξαρτάται από τον κατασκευαστή και το προϊόν. Εφόσον την προσφέρει ο κατασκευαστής, όταν θέλουμε να κάνουμε χρήση της εγγύησης, απευθυνόμαστε στην αντιπροσωπεία.

                Παράδειγμα: Αγοράζω έναν ανεμιστήρα με 10ετή εγγύηση. Μετά από 5 χρόνια χρήσης, πάω να τον ανοίξω μια μέρα και διαπιστώνω πως δε λειτουργεί (έχει καεί το μοτέρ π.χ.). Απευθύνομαι στην αντιπροσωπεία για τον επισκευάσει δωρεάν ή να τον αντικαταστήσει ή να κάνει ότι προβλέπει η εγγύηση.

                Κάποια από τα σημεία που προβλέπει ο Νόμος για τις εγγυήσεις είναι:

                1) Η εγγύηση θα πρέπει να είναι οπωσδήποτε στα ελληνικά.

                2) Μια εγγύηση δε θα πρέπει να αναιρείται από υπερβολικές ρήτρες εξαιρέσεων. (δηλ. να μην περιέχει πολλές εξαιρέσεις, ειδικές περιπτώσεις και καταχρηστικούς όρους που να την καθιστούν "άχρηστη")

                3)  Δε μπορεί να ζητάει από τον καταναλωτή την παραίτηση του από τα δικαιώματα που του προσφέρει ο Νόμος.

                4) Ακόμα και αν παραβιάζει τις διατάξεις του Νόμου, ο καταναλωτής μπορεί να ζητήσει την εφαρμογή της.

                Για παράδειγμα: Αν αγοράσουμε κάτι που η εγγύηση του είναι γραμμένη μόνο στα αγγλικά και αυτό παρουσιάσει ελάττωμα εντός εγγύησης και απευθυνθούμε στην αντιπροσωπεία για να το επισκευάσει/αντικαταστήσει κτλ., δεν μπορούν να ισχυριστούν ότι "ξέρετε, η εγγύηση δεν ισχύει γιατί δεν ήταν στα ελληνικά και αν πάμε στα δικαστήρια θα τη βρουν άκυρη". Παρότι παραβιάζει λοιπόν τις διατάξεις του Νόμου, είναι δικαίωμά μας να ζητήσουμε την εφαρμογή της.

                5) Σε περίπτωση αντικατάστασης του προϊόντος ή ανταλλακτικού του, η εγγύηση αυτόματα ανανεώνεται για όλη της τη διάρκεια ως προς το προϊόν ή ανταλλακτικό.

                Συνοψίζοντας, η (εμπορική) εγγύηση που δίνεται μαζί με ένα προϊόν είναι μία σύμβαση με τον κατασκευαστή ότι θα μας παρέχει υποστήριξη για το προϊόν αυτό για ένα χρονικό διάστημα. Ο τρόπος υποστήριξης και το χρονικό διάστημα της υποστήριξης διαφέρουν από κατασκευαστή σε κατασκευαστή και από προϊόν σε προϊόν.

 

               ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα ορίζει: "Τα δικαιώματα του αγοραστή λόγω πραγματικού ελαττώματος ή έλλειψης συνομολογημένης ιδιότητας παραγράφονται μετά την πάροδο πέντε ετών για τα ακίνητα και δύο ετών για τα κινητά" και στο άρθρο 555 πως "Η παραγραφή αρχίζει από την παράδοση του πράγματος στον αγοραστή". Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο Νόμος μας καλύπτει για ελαττωματικά προϊόντα για περίοδο δύο χρόνων, η λεγόμενη και "νόμιμη εγγύηση". Όπως όλοι οι Νόμοι, βρίσκεται πάνω από την εγγύηση του κατασκευαστή. Όταν θέλουμε να κάνουμε χρήση της νόμιμης εγγύησης, απευθυνόμαστε στον πωλητή και όχι στον κατασκευαστή ή την αντιπροσωπεία. 

                Το ίδιο ισχύει στην Ε.Ε.:

 

Δωρεάν, διετής εγγύηση (νόμιμη εγγύηση)

Όταν αγοράζετε προϊόντα είτε σε κατάστημα είτε ηλεκτρονικά, δικαιούστε, σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ, ελάχιστη εγγύηση διετούς διάρκειας χωρίς επιπλέον κόστος.

Η 2ετής αυτή εγγύηση είναι μόνο η ελάχιστη που δικαιούστε και ενδεχομένως, η εθνική νομοθεσία της χώρα σας μπορεί να προβλέπει πρόσθετη προστασία. Μην ξεχνάτε ότι κάθε απόκλιση από τους κανόνες της ΕΕ πρέπει να είναι πάντοτε προς όφελος του καταναλωτή.

Εάν το προϊόν που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, ο πωλητής οφείλει είτε να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει δωρεάν, είτε να σας επιστρέψει τα χρήματά σας ή να σας προτείνει έκπτωση στην τιμή.

 

καθώς και:

 

Μια αληθινή ιστορία

Η διάρκεια της διετούς εγγύησης δεν μπορεί να μειωθεί επειδή παρέχεται και συμπληρωματική εγγύηση

Η Κάρλα αγόρασε ένα πιστολάκι μαλλιών με εξάμηνη εγγύηση από τον πωλητή.

Όταν χάλασε μετά από οκτώ μήνες, το πήγε πίσω στο κατάστημα. Ο υπάλληλος του καταστήματος της είπε ότι η εγγύησή της είχε λήξει και ότι δεν δικαιούταν επιστροφή χρημάτων.

Η Κάρλα ορθώς του υπέδειξε ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ περί προστασίας των καταναλωτών, το προϊόν της καλυπτόταν από διετή εγγύηση και ότι η εξάμηνη εγγύηση από τον πωλητή αποτελούσε μόνο μια πρόσθετη υπηρεσία.

 

 

Εάν το προϊόν που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, ο πωλητής οφείλει είτε να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει δωρεάν, είτε να σας επιστρέψει τα χρήματά σας ή να σας προτείνει έκπτωση στην τιμή. Σε ορισμένες χώρες της ΕΕ σας δίνεται εξαρχής η δυνατότητα επιλογής μεταξύ των τεσσάρων μέσων προστασίας. Διαφορετικά, μπορείτε να ζητήσετε την πλήρη ή μερική επιστροφή μόνον όταν δεν είναι δυνατή ή ενδεδειγμένη η επισκευή ή η αντικατάσταση του προϊόντος.

 

[Πηγή: http://europa.eu/you...es/index_el.htm]

Επεξ/σία από spyros4776
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

αφού δεν επισκευάζεται (πως είσαι τόσο σίγουρος; ) και κυκλοφορεί ακόμα το συγκεκριμένο μοντέλο θα σου δώσουν κάποια καινούργια συσκευή.

σου είπαν κάτι άλλο από το service;

Επεξ/σία από _chris_
Δημοσ.

αφού δεν επισκευάζεται (πως είσαι τόσο σίγουρος; ) και κυκλοφορεί ακόμα το συγκεκριμένο μοντέλο θα σου δώσουν κάποια καινούργια συσκευή.

σου είπαν κάτι άλλο από το service;

Αφού είναι αδιάβροχο λογικά δεν θα το σφραγίσουν εργοστασιακά ;)

  • Moderators
Δημοσ.

αφού δεν επισκευάζεται (πως είσαι τόσο σίγουρος; ) και κυκλοφορεί ακόμα το συγκεκριμένο μοντέλο θα σου δώσουν κάποια καινούργια συσκευή.

σου είπαν κάτι άλλο από το service;

γιατι πριν το στειλω για σερβις ειχα μιλησει με την Sony μηπως μπορουσα να το παω καπου εδω που ειμαι (δεν βρισκομαι Ελλαδα) και μου ειχε πει οτι το συγκριμενο mp3 ανηκει στην κατηγορια των προιοντων τα οποια δεν επισκευαζονται. Οποτε οταν υπαρχει καποιο θεμα απλα το βγαζουν αχρηστο. Και ειναι η δευτερη φορα που μου βγαζει (το εχω αλλαξει ηδη μια φορα δηλαδη) το ιδιο προβλημα (το ενα ακουστηκο ακουγεται πιο χαμηλα).

δεν ειναι ξεκαθαρο ομως τι γινεται σε αυτη την περιπτωση.

 

Εγω εχω το μοντελο αυτο NWZ-W273S αγορασμενο 60ευρο ενω το τορινο ειναι NWZ-W273SΒ και κανει 90. Οποτε τι γινετε σε αυτη τη περιπτωση? παιρνω 60 και παω σπιτι ή απαιτω το καινουριο μοντελο χωρις εξτρα χρεωση?

Δημοσ.

Κοιτα ειτε θα πρεπει να στο αντικαταστησουν με το ιδιο στα χρηματα μοντελο,ειτε θα πρεπει να σου βγαλουν ενα πιστωτικο τιμολογιο για να παρεις κατι αλλο και να αφερεθει η διαφορα.

 

Εγω στην θεση σου θα ελεγα να μου βγαλουν το πιστωτικο τιμολογιο

  • Moderators
Δημοσ.

Κοιτα ειτε θα πρεπει να στο αντικαταστησουν με το ιδιο στα χρηματα μοντελο,ειτε θα πρεπει να σου βγαλουν ενα πιστωτικο τιμολογιο για να παρεις κατι αλλο και να αφερεθει η διαφορα.

 

Εγω στην θεση σου θα ελεγα να μου βγαλουν το πιστωτικο τιμολογιο

σε περιπτωση που δεν μου δωσουν αλλο απλα απαιτω μετρητα και οχι πιστωτικο. 

Δημοσ.

σε περιπτωση που δεν μου δωσουν αλλο απλα απαιτω μετρητα και οχι πιστωτικο. 

 

Επειδη δεν εισαι ελλαδα,μπορει να γινει,εδω πολυ δυσκολα παντως.

  • Moderators
Δημοσ.

Επειδη δεν εισαι ελλαδα,μπορει να γινει,εδω πολυ δυσκολα παντως.

θα μαι για 10 μερες Ελλαδα. ΤΟ μπ3 ειναι αγορασμενο απο παμπλικ οποτε θα γινουν ολα οταν παω εκει. Συμφωνα με αυτο

 

Εάν το προϊόν που αγοράσατε οπουδήποτε στην ΕΕ αποδειχτεί ελαττωματικό ή δεν ταιριάζει στις προδιαγραφές της διαφήμισής του, ο πωλητής οφείλει είτε να το επισκευάσει ή να το αντικαταστήσει δωρεάν, είτε να σας επιστρέψει τα χρήματά σας ή να σας προτείνει έκπτωση στην τιμή.

 

 

εγω την δυνατοτητα επιστροφης χρηματων δεν μπορουν να με αναγκασουν να παρω κατι απο εκει

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...