darkshadow254 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2015 Έλα ντε, ποιος? εγω σοβαρα μιλαω δεν γνωριζω και δεν χρειαζεται να ειρωνευεσαι
Joshua21 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 1 Νοεμβρίου 2015 εγω σοβαρα μιλαω δεν γνωριζω και δεν χρειαζεται να ειρωνευεσαι Δεν ήταν ειρωνεία, απλά δεν κατάλαβα την ερώτηση. Ούτε είχα υπόψιν τις τιμές των συγκεκριμένων διαστάσεων ελαστικών, είχα στο μυαλό μου τον γενικό κανόνα που λέει πως η σειρά 60 είναι ακριβότερη από τη σειρά 65. Πρέπει να βάλεις κάποια από τις διαστάσεις που προτείνει ο κατασκευαστής γιατί αλλιώς αλλάζει η κατανάλωση, αλλάζει η ένδειξη ταχυμέτρου, αλλάζει η γεωμετρία της ανάρτησης και μαζί της η συμπεριφορά του αυτοκινήτου κτλ. Τώρα αν σε ενδιαφέρουν τα παραπάνω και σε ενδιαφέρει μόνο το κόστος των ελαστικών, μπορείς να επιλέξεις τη φτηνότερη διάσταση.
petaw-se-oneiro Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2015 Το 185/60/14 είναι λάθος, όπως επίσης λάθος είναι και αυτό που φοράει τώρα. Οι διαστάσεις ελαστικού που προτείνει ο κατασκευαστής του αυτοκινήτου σου με 14' ζάντα είναι 175/65/14 ή 185/65/14. Όσο για οικονομία, σίγουρα θα έχεις αν διαλέξεις το στενότερο. Επίσης το σωστό είναι να βάλεις πίσω τα καινούργια(στην περίπτωση που αλλάζεις δυάδα), και όχι μπροστά. Και τέλος απαγορεύεται να έχουν διαφορετικές διαστάσεις τα πίσω με τα μπροστινά λάστιχα, καλύτερα κάνε υπομονή και βάλε τα όλα μαζί. Απο που και ως που;;
Joshua21 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2015 Απο που και ως που;; Για μεγιστοποίηση του ελέγχου του αυτοκινήτου σε δύσκολες καταστάσεις. Το συνιστούν άλλωστε ΟΛΟΙ οι κατασκευαστές ελαστικών.
Joshua21 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 2 Νοεμβρίου 2015 Οφείλω να ομολογήσω ότι έχεις επιχειρήματα...
petaw-se-oneiro Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2015 Το πιο απλό....σε ένα απότομο φρενάρισμα θα χρειαστείς περισσότερο τα μπροστινα ή τα πίσω λάστιχα;;
Joshua21 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 3 Νοεμβρίου 2015 Το πιο απλό....σε ένα απότομο φρενάρισμα θα χρειαστείς περισσότερο τα μπροστινα ή τα πίσω λάστιχα;; Εξαρτάται από την ολισθηρότητα του οδοστρώματος, σε βρεγμένο δρόμο θα χρειαστείς περισσότερο τα πίσω.
Liverpool89 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Η δυναμη της πεδησης κατανέμεται μπρος καιι πισω το ιδιο; Εγω ξερω οτι μπροστα ειναι 65%/70% περιπου
Joshua21 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Η δυναμη της πεδησης κατανέμεται μπρος καιι πισω το ιδιο; Εγω ξερω οτι μπροστα ειναι 65%/70% περιπου Όχι, η κατανομή της πέδησης μπροστά και πίσω δεν είναι η ίδια, πάντα είναι μεγαλύτερη μπροστά. Επίσης το ποσοστό κατανομής δεν είναι πάντα το ίδιο, μεταβάλλεται. 1
Dare-Devil Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 καλησπερα παιδια εχω μια ερωτηση..προσφατος πηρα ενα μεταχειρισμενο αυτοκινητο το οποιο για τα αλογα του 1,400 κυβικα 80 αλογα ειναι πολυ φαρδια...συγκεκριμενα 195/60/14 και ελεγα να τα κατεβασω σε 185/60/14...επειδη ομως υπαρχει οικονομικη στενοτητα λεω να βαλω μπροστα τα 185 αυτο τον μηνα και τον επομενο να αλλαξω και την πισω δυαδα.....ειναι εφικτο η θα εχω προβληματα?επισης διαφορα στην καταναλωση θα δω? Διαστάσεις ΜΟΝΟ ότι προτείνει ο κατασκευαστής !
Dare-Devil Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 (επεξεργασμένο) Η δυναμη της πεδησης κατανέμεται μπρος καιι πισω το ιδιο; Εγω ξερω οτι μπροστα ειναι 65%/70% περιπου Όχι ! Στα αυτοκίνητα με ABS υπάρχει το EBD . Είναι ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης . Ελέγχει με τους αισθητήρες του ABS διαφορά στην γωνιακή ταχύτητα περιστροφής των τροχών και κοιτάζει και το ρυθμό επιβράδυνσης του τροχού και του αυτοκινήτου με κάποιο αλγόριθμο και νομίζω με κάποιο αισθητήρα επιβράδυνσης. Όταν ανιχνεύσει πιθανό μπλοκάρισμα κάποιου τροχού κατανέμει την πίεση του κυκλώματος . Παράδειγμα απλό : Φρενάρεις στην ευθεία . Η κατανομή πέδησης είναι μεγαλύτερη στους μπροστά τροχούς απο ότι πίσω εξαιτίας της μετατόπισης φορτίου προς τα μπροστά και γενικά επειδή το μπροστινό μέρος είναι πιο βαρύ . Αλλο παράδειγμα : Σε στροφή αριστερή φρενάρεις . Οι εσωτερικοί τροχοί οι αριστεροί έχουν μικρότερο grip απο τους εξωτερικούς . Οπότε η κατανομή πέδησης είναι ποσοστιαία μεγαλύτεροι στους εξωτερικούς τροχούς απο τι στους εσωτερικούς . (παίρνουμε ως απραδοχή ότι η τριβή του οδοστρώματος είναι ομοιόμορφη ) Στην ουσία το EBD είναι ένα extra συστημα που προστεθηκε στο ABS (και χρησιμοποιεί την διάταξη του ABS) όπου με την σωστή κατανομή της πέδησης σου δίνει μικρότερη απόσταση φρεναρίσματος και καλύτερο ελεγχο του αυτοκινήτου σε ελιγμούς με φρεναρισμα . Eίναι αυτό που παρεμβαίνει για να μην γλιστρίσουν οι τροχοί κατανέμοντας καλύτερα την πέδηση και αν αυτό δεν είναι αρκετό τότε ενεργοποιείται το ABS . Αν ένα αμάξι φρεναρε 60 % μπροστά 50 % πίσω και η πίσω τροχοί πηγαίναν να μπλοκάρουν τότε το ABS εμπαινε σε λειτουργία για να μην μπλοκάρουν . ΟΜΩΣ χωρίς την παρουσία του EBD το ποσοστό πέδησης που δώθηκε στους πίσω τροχούς θα πήγαινε χαμένο . Ο κατανεμητής πέδησης στην ουσία παίρνει το αχρείαστο ποσοστό πέδησης απο τους πίσω τροχούς και το κατανέμει στους μπροστά ! Yπάρχει και μηχανικός κατανεμητής πέδησης . Λέγεται brake load proportioning valve . Τον συναντάς σίγουρα σε μικρά φορτηγάκια και pick up . Αισθάνεται με μηχανικό τρόπο το βάρος του πίσω μέρους και κατανέμει αναλογα την πέδηση . Σε γενικές γραμμές ! Επεξ/σία 4 Νοεμβρίου 2015 από Dare-Devil 1
petaw-se-oneiro Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Όχι, η κατανομή της πέδησης μπροστά και πίσω δεν είναι η ίδια, πάντα είναι μεγαλύτερη μπροστά. Επίσης το ποσοστό κατανομής δεν είναι πάντα το ίδιο, μεταβάλλεται. Αφού το ποστοστό κατανομής είναι μεγαλύτερο μπροστά, που χρειάζεται να έχεις καλύτερα λάστιχα;; στην ρεζέρβα;;
Joshua21 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Όχι ! Στα αυτοκίνητα με ABS υπάρχει το EBD . Είναι ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης . Ελέγχει με τους αισθητήρες του ABS διαφορά στην γωνιακή ταχύτητα περιστροφής των τροχών και κοιτάζει και το ρυθμό επιβράδυνσης του τροχού και του αυτοκινήτου με κάποιο αλγόριθμο και νομίζω με κάποιο αισθητήρα επιβράδυνσης. Όταν ανιχνεύσει πιθανό μπλοκάρισμα κάποιου τροχού κατανέμει την πίεση του κυκλώματος . Παράδειγμα απλό : Φρενάρεις στην ευθεία . Η κατανομή πέδησης είναι μεγαλύτερη στους μπροστά τροχούς απο ότι πίσω εξαιτίας της μετατόπισης φορτίου προς τα μπροστά και γενικά επειδή το μπροστινό μέρος είναι πιο βαρύ . Αλλο παράδειγμα : Σε στροφή αριστερή φρενάρεις . Οι εσωτερικοί τροχοί οι αριστεροί έχουν μικρότερο grip απο τους εξωτερικούς . Οπότε η κατανομή πέδησης είναι ποσοστιαία μεγαλύτεροι στους εξωτερικούς τροχούς απο τι στους εσωτερικούς . (παίρνουμε ως απραδοχή ότι η τριβή του οδοστρώματος είναι ομοιόμορφη ) Δεν είναι έτσι όπως τα λες. Πρώτα από όλα το EBD υπάρχει μόνο σε μερικά αυτοκίνητα με ABS, και όχι σε όλα τα αυτοκίνητα με ABS όπως αφήνεις να εννοηθεί. Επίσης το EBD διορθώνει τη κατανομή πέδησης μόνο ανά άξονα και όχι ανά τροχό όπως αναφέρεις, αυτό το κάνει ένα άλλο σύστημα(εφόσον υπάρχει) το ESP. Το ABD στην ευθεία αυξάνει την πίεση των φρένων στους πίσω τροχούς ώστε να σταματήσει το αυτοκίνητο πιο γρήγορα, στις στροφές μειώνει την πίεση στους πίσω τροχούς ώστε να μην υπερστρέψει το αυτοκίνητο, και γενικότερα σε πολύ ολισθηρό οδόστρωμα μεταφέρει περισσότερη δύναμη φρεναρίσματος στον άξονα που έχει καλύτερη πρόσφυση. Yπάρχει και μηχανικός κατανεμητής πέδησης . Λέγεται brake load proportioning valve . Τον συναντάς σίγουρα σε μικρά φορτηγάκια και pick up . Αισθάνεται με μηχανικό τρόπο το βάρος του πίσω μέρους και κατανέμει αναλογα την πέδηση . Σε γενικές γραμμές ! Αυτός υπάρχει σε ΟΛΑ σχεδόν τα αυτοκίνητα, όχι μόνο σε φορτηγάκια και pick up. Πολλά επιβατικά μάλιστα έχουν δύο τέτοιους, έναν για κάθε πίσω τροχό. Η δουλειά του όμως δεν είναι να αλλάζει την κατανομή, απλά μειώνει την πίεση του κυκλώματος ΜΟΝΟ στα πίσω φρένα ανάλογα με το πόσο βυθισμένη είναι η πίσω ανάρτηση. Όσο πιο δυνατά φρενάρεις τόσο περισσότερο βάρος μεταφέρεται μπροστά λόγο αδράνειας, οπότε τόσο μειώνεται η δύναμη πέδησης στους πίσω τροχούς. Επίσης αυτός δεν έχει καμία σχέση με τον κεντρικό κατανεμητή πίεσης μεταξύ μπροστά και πίσω φρένων. 2
Joshua21 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Δημοσ. 4 Νοεμβρίου 2015 Αφού το ποστοστό κατανομής είναι μεγαλύτερο μπροστά, που χρειάζεται να έχεις καλύτερα λάστιχα;; στην ρεζέρβα;; Θα στο κάνω ακόμα πιο λιανά. Σε μια δύσκολη κατάσταση όπως γλιστερό οδόστρωμα, αν χάσουν την πρόσφυση οι μπροστινοί τροχοί ο οδηγός θα χάσει προσωρινά την κατευθυντική ικανότητα του αυτοκινήτου. Αν όμως χάσουν την πρόσφυση οι πίσω τροχοί το πιο πιθανό είναι να χάσει οριστικά τον έλεγχο του αυτοκινήτου. Να γιατί είναι προτιμότερο να βάζουμε πίσω τα καινούργια ελαστικά.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα