Προς το περιεχόμενο

Η κατάντια των ελληνικών σχολείων


Flaoutistas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Υπαρχει επαγγελμα που να γινεται το αντιθετο; Το εκανε κανεις σας ποτε;

 

 

Όλα; Εξαρτάται από τον άνθρωπο; 

 

Αυτό που λες είναι μέρος της προβληματικής νοοτροπίας που θίγω στο θέμα με την πρόσληψη στο Πλαίσιο....

 

Και ναι, φυσικά και το έχω κάνει. Δεν μπορώ να δουλέψω αλλιώς και όσες φορές προσπάθησα να δουλέψω σε δουλειά που δεν με τράβαγε, έβρισκα κάτι να την κάνω να με τραβάει για να μην την βλέπω αγγαρεία. Χώρια ότι δεν το βλέπω και ηθικό να είσαι επαγγελματίας και να θεωρείς ότι κάνεις αγγαρεία... ηθικό ως προς τον εαυτό μου. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 267
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

A)Το σχολείο και δη το Λύκειο υπάρχουν απλά ως ένα σκαλοπάτι για το Πανεπιστήμιο και όχι οργανωμένα σαν ανεξάρτητες οντότητες δομημένες ώστε να είναι χρήσιμες εξ' εαυτού.

Β)Το σχολείο,όπως υπάρχει, είναι απλά η ξεκούραση των μαθητών που ο κύριος "ρόλος" τους είναι παρακολουθούν τα φροντιστήρια,γιατί υπάρχει ο λόγος Α.

Γ)Οι καθηγητές γνωρίζοντας(και συμμετέχοντας πολλές φορές) τους λόγους Α & Β, συνήθως δεν τους νοιάζει ιδιαίτερα για το λειτούργημα τους,"να περνάει η μέρα μωρέ" είναι το σύνθημα σε πολλούς.

Δ)Οι γονείς,ως κύριοι συμμετέχοντες στο εν λόγω θέατρο του παραλόγου, πιέζουν τα παιδιά ώστε να ακολουθήσουν το Α και ως εκ τούτου το Β ,που είναι όπως είπα ουσιαστικά ο μόνος λόγος ύπαρξης της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. 

 

Εάν δεν αλλάξει το από πάνω λουπ καμία αλλαγή δεν θα έχει ιδιαίτερη σημασία,διότι θα καταρρεύσει πριν ακόμη ξεκινήσει και το ίδιο θα ξαναρχίσει.

 

Επίσης δεν συμφέρει ούτε τους φροντιστηριούχους,ούτε τους ιδιώτες ένα δυνατό Δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα.Έτσι κάνουν και θα κάνουν ότι μπορούν ώστε να συνεχίσει να υπάρχει αυτή η σαπίλα.

Παλαιότερα θυμάμαι μέλη μιας κυβέρνησης(με συμφωνία από λοιπούς "αντιπάλους") είχαν κάνει τα πάντα να σζπρώξουν κάποια "μεγάλα" φροντιστήρια σε Θεσ/νικη δίνοντας τα θέματα από Πανελλήνιες & κάποια ιδιωτικά σχολεία με τον ίδιο τρόπο.

Δεν περιμένω αυτά τα άτομα,και τους συνεργάτες τους, να έχουν ιδιαίτερη καϊλα να φτιάσει η σαπίλα του Δημοσίου σχολείου...

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπαρχει επαγγελμα που να γινεται το αντιθετο; Το εκανε κανεις σας ποτε;

 

Κάποιες εποχές ναι, μέχρι και πριν 2 χρόνια (και για σχεδόν 18 έτη), ο προγραμματισμός ήταν περισσότερο χόμπυ παρά εργασία. Με πολύ ενθουσιασμό επίσης. 

Όμως η ζωή αλλάζει, όπως και οι άνθρωποι. Και φτάνεις σε ένα σημείο να θες να βρεις εργασία να περνούν οι ώρες γρήγορα και να πας σπίτι.

-----------

Όσον αφορά την συζήτηση εδώ, δυστυχώς το παλαιό ΤΕΛ (ΕΠΑΛ νομίζω λέγεται σήμερα;) το είχαν όλοι ως "άχρηστο" και παρακατιανό.

Για όσους "δεν είναι καλοί μαθητές". Δυστυχώς ήταν ο μόνος τύπος δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που παρείχε εφόδια για να βγει κάποιος στην αγορά εργασίας.

 

Μπορεί να αντιδράσετε στα παραπάνω με ένα σορώ μλκς αλλά θα πω μόνο το εξής. Εγώ που μεταπήδησα από τη Α Γενικού (με καλούς βαθμούς) στην Β ΤΕΛ Πληροφορικής ήταν το μόνο πράγμα που χρειάστηκα από την "Δημόσια Εκπαίδευση". Ούτε φροντηστήρια πήγα, και χτύπαγα και ένα 8ωρο από το μεσημέρι μέχρι το βράδυ στο μαγαζί. (Τελείωσα με 19,7 δυστυχώς και δεν έμπαινα με το 5% σε ΤΕΙ Πληροφορικής)

 

Έχω καριέρα ως προγραμματιστής σχεδόν 20 χρόνια (τα 13 Αγγλία), ακολουθώ της τεχνολογίες στον ελεύθερο χρόνο μου όπως οποιοσδήποτε επαγγελματίας πρέπει να κάνει, και δεν χρειάζομαι ούτε πτυχία, ούτε κάτι άλλο. (οκ επαγγελματικές αναγνωρίσεις τύπου MS έρχονται φυσικά με την εμπειρία).

 

Από τα 8 άτομα που είμασταν την πρώτη χρονιά, είμαι ο μόνος που συνέχισε ως προγραμματιστής. Οι υπόλοιποι είναι ΔΥ σε Δήμους και Νομαρχίες, ένας τεχνικός υπολογιστών και δύο σοβατσίδες.

 

Απλά το ΤΕΛ και η Επαγγελματική εκπαίδευση γενικότερα, κατέληξε στην πλειοψηφία να βρίσκονται μη καλοί μαθητές. Όταν πήγαιναν έξυπνα άτομα με όνειρα και στόχους, έβγαιναν πολύ καλύτεροι και χρησιμότεροι απ' ότι αν πήγαιναν σε Γενικό Λύκειο.

 

Και όπως αναφέρει ο αρχικός ομιλητής εδώ, ούτε θρησκευτικά είχε, ούτε μουσική κ.α τα οποία θεωρούνται άχρηστα πάνω του ενός έτους στο Γυμνάσιο, και ποτέ δεν το κατάλαβα, ούτε το ότι διδάσκουν την ίδια ιστορία σε "κύκλους" από το δημοτικό μέχρι το Λύκειο. 

Κανείς δεν είπε να μην διδάσκουν Ιστορία, αλλά τα ίδια και τα ίδια συνέχεια και στο τέλος ο άλλος δεν θυμάται πότε ήρθε ο δεύτερος  Βασιλιάς την Ελλάδα ή για τους Βαλκανικούς.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χρειάζεται να ξαναανακαλύψουμε τον τροχό για το θέμα της παιδείας. Υπάρχουν χώρες όπου διαπρέπουν στον τομέα αυτό, με πρώτη και καλύτερη τη Φινλανδία.

 

Μιά γρήγορη ματιά στο σύστημά παιδείας τους είναι αρκετή για να δούμε πόσο πίσω έχουμε μείνει, και κατ'επέκταση πόσο πίσω κρατάμε τα παιδιά μας και το μέλλον μας.

 

Μπορούμε να παραδειγματιστούμε και να βελτιωθούμε.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν χρειάζεται να ξαναανακαλύψουμε τον τροχό για το θέμα της παιδείας. Υπάρχουν χώρες όπου διαπρέπουν στον τομέα αυτό, με πρώτη και καλύτερη τη Φινλανδία.

 

Μιά γρήγορη ματιά στο σύστημά παιδείας τους είναι αρκετή για να δούμε πόσο πίσω έχουμε μείνει, και κατ'επέκταση πόσο πίσω κρατάμε τα παιδιά μας και το μέλλον μας.

 

Μπορούμε να παραδειγματιστούμε και να βελτιωθούμε.

 

 

Πρόσεχε να δεις το οξύμωρο...

 

 

Σε ένα θέμα για την παιδεία, έπαιξε το εξής post:

 

Υπαρχει επαγγελμα που να γινεται το αντιθετο; Το εκανε κανεις σας ποτε;

 

Και εσύ μετά λες για Φινλανδία... όπου εκεί δεν έχει "βαριέμαι" να κάνω την δουλειά μου... έχει "μου αρέσει να κάνω αυτό, το κάνω και είμαι καλά και δίνω τον εαυτό μου". 

 

Χώρια που, όπως έλεγα και στο άλλο thread με την πρόσληψη στο Πλαίσιο, οι καθηγητές και δάσκαλοι είναι ΤΥΠΙΚΟ παράδειγμα ανθρώπων που σπούδασαν είτε για να σπουδάσουν (καθηγητές) είτε για να βρουν δουλειά στο δημόσιο (δάσκαλοι). 

 

Ειδικά οι τελευταίοι, οι δάσκαλοι, είναι οι πρώτοι που πρέπει να ελεγχθούν για την αποδοτικότητά τους και να ΑΠΟΛΥΘΟΥΝ όσοι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους. Από τους 60 χρονώνε, 1 βήμα πριν την σύνταξη, μέχρι και το 24άρι που σπούδασε παιδαγωγικά για να γίνει δημόσιος υπάλληλος και στα τέτοια του εάν του αρέσει το επάγγελμα ή όχι και το λειτούργημα του δασκάλου/παιδαγωγού. 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να γίνεις δάσκαλος στη Φινλανδία πρέπει να είσαι ο καλύτερος των καλύτερων και υποχρεωτικά με master.

 

Είναι επάγγελμα με πολύ υψηλό κύρος, όπως και πρέπει.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και πως θα ελεγξεις εναν δασκαλο για την αποδοτικοτητα του;

 

Θα περιμενεις να περασουν πχ 20 χρονια και θα δεις τι ποσοστο των μαθητων του ειχε/εχει τασεις "αντικοινωνικης συμπεριφορας;"

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά και μόνο θέτοντας τον πήχη πρόσληψης στα ύψη, διασφαλίζεις ότι δάσκαλοι θα γίνουν μόνο αυτοί που πραγματικά το αξίζουν. Στατιστικά και μόνο, όπως έχει αποδειχθεί ούτως ή άλλως στη περίπτωση της Φινλανδίας, ανεβάζεις κατακόρυφα την ποιότητα των δασκάλων στο σύνολό τους.

 

Και είναι λογικό έτσι? Το παιδί σου θέλεις να διδαχθεί από τους καλύτερους και όχι κάποιους τυχαίους.

 

Από κεί και πέρα, μπαίνετε σε φαύλους κύκλους προβληματισμού, προσπαθώντας να δώσετε απαντήσεις σε προβλήματα που ήδη έχουν λύσει άλλοι. Όπως είπα δεν χρειάζεται να ξαναανακαλύψουμε τον τροχό.

 

Βλέπουμε πώς λειτουργούν επιτυχημένα συστήματα παιδείας, συγκρίνουμε με το δικό μας και αξιολογούμε πού πάσχουμε και πώς μπορούμε να βελτιωθούμε.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά και μόνο θέτοντας τον πήχη πρόσληψης στα ύψη, διασφαλίζεις ότι δάσκαλοι θα γίνουν μόνο αυτοί που πραγματικά το αξίζουν.

 

Ότι στην Ελλάδα, oπου ο καθένας έχει όνειρο να μπει στο δημόσιο, θα πάρει κάποιος το πτυχίο με το όνειρο να διοριστεί έστω σε καμιά εικοσαετία και θα έρθεις εσύ να του πεις ότι θα πρέπει να δώσει και εξετάσεις;

Όντως είσαι απτον πλανήτη B512 ε;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει και σε πολλούς η νοοτροπία θα σπουδάσω βιολόγος/χημικός/φυσικός/μαθηματικός κτλ για να γίνω καθηγητής. Μαθαίνουν μια επιστήμη και δε θέλουν να την εφαρμόσουν. Απλά αυτά που τους έλεγαν τα λένε. Κατά τη γνώμη μου πρέπει να εξελίξεις τη γνώση σου και μετά να τη μεταλαμπαδεύσεις. Όχι να λειτουργείς σαν κασετόφωνο. Θυμάμαι σαν μαθητής να ακούς συνέχεια ότι η δουλειά τους είναι πολύ κουραστική με πολλές ευθύνες και με πολλές ώρες. Όσες δουλειές γνωστών μου ξέρω μαζί με τη δικιά μου, είναι και περισσότερες ώρες και με αβεβαιότητα για το μέλλον και πιο υπεύθυνη. Το ότι επίσης συνήθως δεν έχουν επαφή  με την επιστήμη δεν βοηθάει να εμπνεύσουν και τους μαθητές. Ούτε πειράματα ούτε τίποτα. Στα 6 χρόνια της δευτεροβ΄θαμιας εκπαίδευσης 2 φορές είχαμε μπει στο εργαστήριο του σχολείου και αυτό να βλέπουμε τον καθηγητή να κάνει τα δικά του.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει και σε πολλούς η νοοτροπία θα σπουδάσω βιολόγος/χημικός/φυσικός/μαθηματικός κτλ για να γίνω καθηγητής. Μαθαίνουν μια επιστήμη και δε θέλουν να την εφαρμόσουν. .

 

 

Εδώ υπάρχει η νοοτροπία "Να κάνω το παιδί μου γιατρό/δικηγόρο".... αυτό σε πείραξε εσένα; 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τα Αρχαία: έχει διαφορά το να τα απαξιώνουμε χαρακτηρίζοντάς τα ως "άχρηστα", από το να θεωρούμε πως, έτσι όπως γίνεται το μάθημα σήμερα, δεν προσφέρει ουσιαστικές γνώσεις στον μαθητή. Φυσικά και δεν είναι άχρηστα, μόνο και μόνο για το λόγο ότι παίζουν κάποιο ρόλο στο να μάθουμε καλύτερα τη γλώσσα που μιλάμε σήμερα. Άλλο "νεκρή" γλώσσα και άλλο "άχρηστη". Και τα αρχαία και τα λατινικά αποτελούν μέρος της κλασικής παιδείας σε όλον τον κόσμο, εδώ και κάτι αιώνες.

 

Αν βοηθούν για τον σκοπό αυτό οι υπερβολικές ώρες διδασκαλίας και τα κείμενα που διδάσκονται, είναι άλλο θέμα. Εκεί θα συμφωνήσω ότι είναι ας πούμε κατάντια να αφιερώνεις περισσότερες ώρες στην αρχαία σε σχέση με τη νέα ελληνική γλώσσα, σε κάποιες τάξεις. Αλλά το ότι πρέπει να διδάσκονται είναι αδιαμφισβήτητο.

Δεν θα διαφωνήσω, αυτό που εγώ λέω είναι τουλάχιστον να το κάνουν ευκολότερο και ενδιαφέρον. Δεν χρειάζεται από την πρώτη γυμνάσιου να τους πετάνε κατεβατά και μάθε θες δεν θες......... 

Παραμένει άχρηστο γιατί κανείς δεν καταλαβαίνει τον σκοπό του μαθήματος. 

 

Υπαρχει επαγγελμα που να γινεται το αντιθετο; Το εκανε κανεις σας ποτε;

Το επάγγελμα που εγώ κάνω, δεν το βαριέμαι με τίποτα.

Είναι όμως καθαρά γιατί το επέλεξα να το κάνω... 

Ένας καθηγητής μπορεί να επέλεξε να μπει στο δημόσιο και μετά από ένα χρόνο να βαρέθηκε γιατί έχει να κάνει με μαθητές που είναι στα πρώτα στάδια της εκπαίδευσης και στα πρώτα στάδια που γίνονται άνθρωποι να είδε την γλύκα και να το κάνει από αγγαρεία και από την σιγουριά της θέσης.

Δυστυχώς δεν υπάρχει και εκπαίδευση των καθηγητών ανά τακτά χρονικά διαστήματα. Βγήκαν από το πανεπιστήμιο, μπήκαν στο σχολείο και από εκεί και πέρα παίζουν συνέχεια την ίδια κασέτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

και πως θα ελεγξεις εναν δασκαλο για την αποδοτικοτητα του;

 

Θα περιμενεις να περασουν πχ 20 χρονια και θα δεις τι ποσοστο των μαθητων του ειχε/εχει τασεις "αντικοινωνικης συμπεριφορας;"

 

 

Υπάρχουν εργαλεία... μην κοιτάς που ούτε αυτός ο κλάδος λέει τα δικά του "καλά" (όπως οι γιατροί π.χ. ή οι πολ. μηχ.). 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η ποιότητα των δασκάλων και καθηγητών είναι σοβαρό θέμα, αλλά θα έλεγα να μην περιμένουμε ιδιαίτερη βελτίωση για τα επόμενα 10-20 χρόνια τουλάχιστον.

 

Τα σενάρια, δε, για απολύσεις εκπαιδευτικών που λέτε μερικοί, είναι όνειρα θερινής νυκτός. Ειδικά μετά από αξιολόγηση! Είναι αδύνατο να συμβεί κάτι τέτοιο στην Ελλάδα με τη νοοτροπία και το κοινωνικό κλίμα που υπάρχει. Πραγματικά αδύνατο. Ο μόνος τρόπος που θα μπορούσε να γίνει κάτι προς αυτή την κατεύθυνση, είναι: 1) Απολύσεις των βεβαιωμένα ανίκανων, π.χ. λόγω πρόδηλης ανεπάρκειας, ψυχικής ασθένειας, κλπ. Πόσοι να είναι αυτοί, πάνω από μερικές εκατοντάδες αποκλείεται. 2) Απολύσεις εκπαιδευτικών συγκεκριμένων άχρηστων ειδικοτήτων, όπως και έγινε πρόπερσι, αλλά αναιρέθηκε πρόσφατα...

 

Χώρια που έτσι όπως είναι η κατάσταση με τους εκατοντάδες αποσπασμένους σε ένα σωρό υπηρεσίες, από πολιτικά γραφεία μέχρι την κεντρική υπηρεσία του υπουργείου, την ανορθολογική κατανομή των εκπαιδευτικών στα σχολεία και την αντίδραση στην αύξηση των ωρών διδασκαλίας, προκύπτουν κενά που πρέπει επειγόντως να καλυφθούν.

 

Αυτό θα συμβαίνει κάθε σχολική χρονιά, εις το διηνεκές.

 

Ο μόνος παράγοντας που θα μείωνε, σε βάθος αρκετών χρόνων, την ανάγκη πρόσληψης εκπαιδευτικών, είναι η μείωση των μαθητών, λόγω της υπογεννητικότητας...αν και τότε θα προβάλλεται ως πρότυπο διδασκαλίας η σχολική τάξη των 10-15 μαθητών, π.χ....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...