Προς το περιεχόμενο

Η κατάντια των ελληνικών σχολείων


Flaoutistas

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δε διαφωνούμε στο γενικό πλαίσιο.

 

Απλά, αυτό που θέλησα να πω, με αφορμή την αναφορά της nenya στα θρησκευτικά, είναι ότι υπάρχουν πολύ πιο απλές κινήσεις στις οποίες θα μπορούσε να προχωρήσει το κράτος ώστε να βελτιωθεί η ποιότητα της μάθησης αλλά και το κύρος του σχολείου, χωρίς να χρειαστεί να αναμετρηθεί με την εκκλησία.

 

Κι όμως δεν προχωρά σε αυτές τις κινήσεις, τις απλές, όπου δεν έχει να συμφωνήσει τίποτε με την όποια εκκλησία.

 

Οπότε, έχω τη φρικτή υποψία πως το θέμα της εξαίρεσης από το μάθημα των θρησκευτικών (κατάργηση δεν τολμάμε να πούμε ακόμη, ας πάψουμε κάποια στιγμή να αμολάμε γραβατωμένοι ή αγραβάτωτοι περιστέρια στα Θεοφάνεια και βλέπουμε) ανακινείται κάθε τόσο για να προσδώσει μια δήθεν προοδευτική χροιά στη συζήτηση περί των προβλημάτων του σύγχρονου σχολείου, ενώ παράληλλα όχι απλά δεν αμφισβητούνται, αλλά ούτε καν θίγονται εν τη ρύμει του λόγου βαθύτατα παράλογες καταστάσεις, όπως αυτή των αδικαιολόγητων απουσιών ή της απρόσκοπτης λειτουργείας κομματικών μηχανισμών μέσα και γύρω από τα σχολεία και τα πανεπιστήμια.

 

Εκεί, δε θα χρειαζόταν κανένα νταραβέρι με καμία εκκλησία. Φευ, αυτά δεν τα συζητάνε. Ο προοδευτισμός εξαντλείται αλλού.

Θα πρόσθετα και το άσυλο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 267
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Super Moderators

Θα πρόσθετα και το άσυλο

 

Είναι πολλές οι παθογένειες του συστήματος, δε νομίζω ότι θα διαφωνούσε κανείς με αυτό. Απλά, μου κάνει εντύπωση η επιμονή στο θέμα των θρησκευτικών, αφενός γιατί η "επιρροή" που ασκεί το μάθημα είναι φαιδρή, αφετέρου -όπως προείπα- γιατί υπάρχουν πολύ σοβαρότερα θέματα (σε επίπεδο λειτουργείας σχολείου, να εξηγούμαστε, όχι ευρύτερης πολιτικής, διαχωρισμού εκκλησίας/κράτους κτλ.) από ένα μάθημα αμφίβολης αξίας.

 

Και μου κάνει εντύπωση γιατί, σε τελική ανάλυση, είναι ένα μάθημα "της πλάκας", αφενός απαξιωμένο πλήρως, και αφετέρου γιατί ακόμη και ο περιορισμός του ή η μετατροπή του σε επιλογής κτλ. είναι ένα σύνθετο πολιτικό ζήτημα. Οπότε, μένουμε εκεί που (ξέρουμε, ίσως, πως) δεν πρόκειται να αλλάξει κάτι και εισπράττουμε άκοπα παράσημα προοδευτισμού, και στο αίσχος της θεσμοθετημένης κοπάνας (αδικαιολόγητες απουσίες) δεν κάνουμε τίποτε, κι ας μην έχουμε κανέναν Ιερώνυμο να μας βαστά από τις κοντές και κατσαρές, που λένε και οι Αγγλοσάξωνες.

 

(Να διευκρινίσω, αν και νομίζω ότι είναι σαφές, πως δεν αναφέρομαι στα μέλη που καλόπιστα και ειλικρινά περιγράφουν τις σκέψεις τους για το θέμα -και όπου επί της ουσίας συμφωνούμε- αλλά στον ευρύτερο πολιτικό και κοινωνικό διάλογο).

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2015 έχουμε αλλά όταν βλέπεις την άλλη να ζητάει tips στο fb για το νεογέννητο και να της απαντάνε ότι δεν πρέπει να το ακουμπήσει κάποια με περίοδο γιατί θα αφήσει σημάδι και να έρθει πάπας να εξορκίσει το παιδί(κάπως έτσι πήγαινε δεν θυμάμαι λεπτομέρειες). Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι σε αυτή την έκφραση μιλάμε για μια απαρχαιωμένη μητέρα που θα δώσει στον βλαστό της όλα αυτά τα χαρίσματα που έχει η ίδια.

 

Τέτοια περιστατικά βέβαια δεν οφείλονται στην ύπαρξη του μαθήματος των θρησκευτικών (ή γενικότερα στη θρησκεία), αλλά στην αποτυχία του εκπαιδευτικού συστήματος συνολικά. Μιας και το συζητάμε...

 

Οι θρησκείες ξέρουμε τι είναι. Για να στρέφεται όμως ένα σημαντικό ποσοστό του πληθυσμού σε μαγγανείες τέτοιου τύπου, κάτι άλλο έχει πάει τραγικά λάθος.

 

Δέχομαι προφανώς πως δεν είναι όλοι οι θρήσκοι στόκοι του παραπάνω είδους, αλλά αντιμετωπίζουν την πίστη τους περισσότερο "φιλοσοφικά" αν θες.

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2015 έχουμε αλλά όταν βλέπεις την άλλη να ζητάει tips στο fb για το νεογέννητο και να της απαντάνε ότι δεν πρέπει να το ακουμπήσει κάποια με περίοδο γιατί θα αφήσει σημάδι και να έρθει πάπας να εξορκίσει το παιδί(κάπως έτσι πήγαινε δεν θυμάμαι λεπτομέρειες). Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι σε αυτή την έκφραση μιλάμε για μια απαρχαιωμένη μητέρα που θα δώσει στον βλαστό της όλα αυτά τα χαρίσματα που έχει η ίδια.

 

Αυτό δεν είναι άλλο θέμα και άλλο πρόβλημα το οποίο δεν λύνεται από τα θρησκευτικά στο σχολείο. 

Και μου κάνει εντύπωση γιατί, σε τελική ανάλυση, είναι ένα μάθημα "της πλάκας", αφενός απαξιωμένο πλήρως, και αφετέρου γιατί ακόμη και ο περιορισμός του ή η μετατροπή του σε επιλογής κτλ. είναι ένα σύνθετο πολιτικό ζήτημα. 

 

Γιατί μέσα από την επιβολή του μαθήματος, σε συνδυασμό με την κοινωνική επιβολή της βάφτισης και άλλων θρησκευτικών παραδόσεων, συντηρείται το πέρασμα μιας λάθος απαρχαιωμένης νοοτροπίας.

 

Η νοοτροπία αυτή εκτός από το ότι αποτυγχάνει να δώσει απαντήσεις η να λύσει τα προβλήματα για τα οποία υπάρχει, περιορίζει την ελευθερία της σκέψης σε πολύ βασικά ζητήματα όπως και περιθωριοποιεί και στιγματίζει όσους τολμούν να σκεφτούν ελεύθερα. 

 

Είμαστε τυχεροί που πλέον είναι παράνομο να παίρνεις κεφάλια η να δικάσεις κάποιον με βάση θρησκευτικά κριτήρια, αλλά δεν παύει να είναι απαράδεκτο ότι το κράτος αντί να προστατεύει τους ανθρώπους από αυτές τις πρακτικές / νοοτροπίες, επιλέγει να γίνεται συνεργός και να τις συντηρεί.

 

Ας κρατάει τουλάχιστον ουδέτερη στάση. Όταν δεν το κάνει φτάνουμε σε αυτές τις γελοιότητες:

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Creation_and_evolution_in_public_education

https://en.wikipedia.org/wiki/Creationism

 

Εγώ δεν βλέπω μεγάλη διαφορά του μαθήματος των θρησκευτικών με το αμερικανάκι που διδάσκεται creationism στο σχολείο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

 

Γιατί μέσα από την επιβολή του μαθήματος [...]

 

Δεν υποτιμώ αυτούς τους προβληματισμούς, κάθε άλλο.

 

Όμως, αυτό που λέω είναι πως, σε ένα σύστημα που έχει θεσμοθετημένες κοπάνες, αν είναι ποτέ δυνατόν, που πρώτα γράφεις για να μπεις στο πανεπιστήμιο και μετά για να πάρεις απολυτήριο από το σχολείο, που πρώτα βλέπεις τι πουλιά έπιασες στις εξετάσεις και μετά δηλώνεις σχολές (οπορτουνισμός φορ δι γουίν) σε ένα σύστημα όπου μαθητές και εξωσχολικοί καταλαμβάνουν δημόσια περιουσία, σχεδόν εθιμικά πλέον και ενίοτε με καταγέλαστες δικαιολογίες, και καμαρώνουμε τους εκκολαπτόμενους επαναστάτες της φακής, είναι τουλάχιστον παράξενο να αναφέρεται ως προτεραιότητα για τη βελτίωση προβλημάτων αμιγώς λειτουργικών και ξεκάθαρα ανεπηρέαστων από την όποια ισχύ της όποιας εκκλησίας, η κατάργηση ή η απαλλαγή από το μάθημα των θρησκευτικών. 

 

Είναι σαν να λέμε πως μεταφέρεται ένας πολυτραυματίας στο νοσοκομείο και οι γιατροί συζητούν αν θα σωθεί η ζωή του με το να τον σκεπάσουν με λευκά ή σομόν ροδί σεντόνια.

 

Με άλλα λόγια, είναι ένα ζήτημα τα θρησκευτικά, αλλά μπροστά στα αγκωνάρια που προανέφερα, είναι ασήμαντο. Ως αιτία της κατάπτωσης του σχολείου, που συζητάμε. Το αν πρέπει η εκκλησία να ασκεί τέτοια επιρροή στο κράτος δεν είναι διόλου ασήμαντο ζήτημα αλλά, κατά την άποψή μου, η όποια επιρροή της μέσα από τα θρησκευτικά είναιστην καλύτερη περίπτωση, παρανυχίδα μέσα στον κυκεώνα των προβλημάτων που οδήγησαν (όχι τώρα, εδώ και δεκαετίες) το ελληνικό σχολείο στα χάλια που βλέπουμε.

 

Δε νομίζω ότι μπορώ να το εξηγήσω σαφέστερα.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παντα οι Ελληνες θα εχουν στο μυαλο τους τον καθησυχασμο των φροντιστηριων.Το παιδι μου δε μαθαινει καλα αγγλικα στο σχολειο αλλα δε πειραζει, θα παει στο φροντιστηριο.Δε παραδιδουν μαθημα σωστα οι καθηγητες στο λυκειο αλλα δε πειραζει, ας σκασω 10 χιλιαρικα να παει φροντιστηριο 2 χρονια ωστε να περασει σε ΤΕΙ μετα.

 

Και το αλλο το αστειο, αρχαια= 15 ωρες τη βδομαδα (κουρκουτιαζει το μυαλο, literally) και αγγλικα/γυμναστικη 2 ωρες τη βδομαδα οι οποιες μετατρεπονται σε ωρα του παιδιου, ακομα και για τους ιδιους τους καθηγητες.Αλλωστε τι παει σωστα σε αυτη τη χωρα για να παει το σχολειο..

 

PS: Δε διαβασα το υπολοιπο thread

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Δε νομίζω ότι μπορώ να το εξηγήσω σαφέστερα.

 

Δεν νομίζω ότι διαφωνεί κάποιος με αυτά που λες (ούτε εγώ). Απλά σε μια συζήτηση για το εκπαιδευτικό σύστημα, είναι επόμενο να συζητηθεί και το θέμα αυτό (θρησκευτικά) παρόλο που είναι "λίγο" μπροστά στα άλλα μας προβλήματα.

 

Εγώ προσπάθησα να παραθέσω την άποψή μου σχετικά με το " γιατί ακόμη και ο περιορισμός του ή η μετατροπή του σε επιλογής κτλ. είναι ένα σύνθετο πολιτικό ζήτημα" ανεξάρτητα αν θα έπρεπε να είναι πρώτο η τελευταίο στις προτεραιότητες μας

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βλέπε παραπάνω. Ξύλο ναι όπως τα λες, αλλά το παράδειγμα της σφαλιάρας μετά από προσβολή το βάζεις στην ίδια κατηγορία; Υπενθυμίζω, η σφαλιάρα δεν είναι ενστικτώδης αντίδραση. Είναι μάθημα: αν κάνεις αυτό σε κάποιον, ο κάποιος θα σου δώσει σφαλιάρα. That's how it works.

 

 

το πήρες out of context. 

 

Ή, εκτός και εάν θες να πεις ότι το "όπου δεν πίπτει λόγος πίπτει ράβδος" είναι applicable στο "παράδειγμα της σφαλιάρας". 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πιστεύω θα έπρεπε να υπάρχουν περισσότερες κατευθύνσεις και μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ τους. Πχ στο 3ο πεδίο τα μαθηματικά κατεύθυνσης ψιλοάχρηστα είναι, καλύτερα να υπήρχε φυσιολογία ή ανατομία που είναι και πιο χρήσιμα και πιο ενδιαφέροντα για την ειδικότητα αυτή. Επίσης η ύλη της φυσικής δεν κολλάει τόσο με τις σχολές του τρίτου πεδίου. Ή το άλλο το κόλπο που τα τα επιλογής "ανοίγουν πεδία" αν και έχει αλλάξει το σύστημα και δεν το έχω προσέξει. Επίσης δεν καταλαβαίνω γιατί κάποιος που θέλει να γίνει αισθητικός πρέπει να εξεταστεί σε φυσική και μαθηματικά κατεύθυνση, ή πως γίνεται για να μπεις στο χημικό η χημεία να μην είναι στα μαθήματα που θα δώσεις. Θα έβρισκα πολύ όμορφο επίσης να μάθαιναν στα παιδιά από μια τέχνη. Τα καλλιτεχνικά και η μουσική όπως διδάσκονται αποτυγχάνουν παταγωδώς. Και πραγματικά, έτσι όπως έχουν κάνει τα πράγματα, τα παιδιά προτιμάνε να πάνε φροντιστήριο παρά σχολείο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μπορέσεις να μεταδώσεις την γνώση στα παιδιά πρέπει και να την έχεις! Μήπως ζητάμε πολλά από τους εκπαιδευτικούς μας?

Όταν στην χώρα που εδώ και πενήντα χρόνια κυριαρχεί η λούφα, το βύσμα, το μέσον, οι πολιτικές γνωριμίες, η ανικανότητα, η αδικία, όταν σε όλους τους τομείς αυτό το κράτος είναι ένας οίκος ανοχής τότε πως περιμένουμε να λειτουργεί έστω και στοιχειωδώς θετικά το εκπαιδευτικό μας σύστημα??

Ότι μας αξίζει παίρνουμε, τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τα παιδιά μας εμείς τους διορίσαμε εκεί με αναξιοκρατικα κριτήρια!

όσον αφορά τα θρησκευτικά παρόλο που είναι ουτοπική κάθε συζήτηση η γνώμη μου είναι πως όντως το τελευταίο πρόβλημα είναι το μάθημα στα σχολεία! Ας ξεκουμπιστεί από πάνω μας η εκκλησία και ας μείνει το μάθημα προαιρετικό, σαν μια μακρινή ανάμνηση για να μαθαίνουμε από τα λάθη μας

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για να μπορέσεις να μεταδώσεις την γνώση στα παιδιά πρέπει και να την έχεις! Μήπως ζητάμε πολλά από τους εκπαιδευτικούς μας?

 

Και εγώ πιστεύω ότι ζητάμε πολλά.

Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τόσο παλιότερα όσο και στην σύγχρονη εποχή υπήρχαν και θα υπάρχουν κακοί εκπαιδευτικοί.

Θυμάμαι πρώτα έτη σπουδών περπατούσαμε με έναν δάσκαλο 4οετή πκσίτη με κατεύθυνση την Καμάρα και περνάμε από το συντριβάνι όπου και βλέπει αφίσα αραγε εακ για μια συναυλία που διοργανωνόταν και την πήρε και την έσκισε.Μου είχε κάνει ιδιαίτερα άσχημη εντύπωση.Αυτον τον τύπο εγώ δεν θα γούσταρα να κάνει μάθημα στο παιδί μου μιας και δεν έχει μάθει να σέβεται ο ίδιος.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

περνάμε από το συντριβάνι όπου και βλέπει αφίσα αραγε εακ για μια συναυλία που διοργανωνόταν και την πήρε και την έσκισε.Μου είχε κάνει ιδιαίτερα άσχημη εντύπωση.Αυτον τον τύπο εγώ δεν θα γούσταρα να κάνει μάθημα στο παιδί μου μιας και δεν έχει μάθει να σέβεται ο ίδιος.

 

Λέω, μήπως το παρατραβάμε λίγο; Με ποιό ακριβώς τρόπο είναι ασεβής αυτός που σκίζει αφίσες; Μήπως είναι ασεβής και αυτός που παίρνει το flyer στο χέρι και το πετάει άκλαφτο;

 

ΥΓ δε θυμάμαι τι αφίσες έχω σκίσει στη ζωή μου κωλοβαρώντας αλλά σίγουρα δεν είχε σημασία το τι έγραφαν επάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λέω, μήπως το παρατραβάμε λίγο; Με ποιό ακριβώς τρόπο είναι ασεβής αυτός που σκίζει αφίσες; Μήπως είναι ασεβής και αυτός που παίρνει το flyer στο χέρι και το πετάει άκλαφτο;

 

ΥΓ δε θυμάμαι τι αφίσες έχω σκίσει στη ζωή μου κωλοβαρώντας αλλά σίγουρα δεν είχε σημασία το τι έγραφαν επάνω.

 

Το σκέφτηκα και εγώ ότι ίσως είναι λίγο τραβηγμένο το σκεπτικό μου,αλλά ο τύπος δεν διαφωνούσε με το κονσεπτ των αφισων αφου κολλούσε και ο ίδιος,αλλά της δικιάς του παράταξης.Όμως εδώ δεν του αρασε το ΕΑΑΚ.Για μένα φαουλ,δεν προωθεί την διαφορετικότητα.

Εγώ δεν εχω σκίσει αφίσες,ειδικά όταν προωθούν κάποια συναυλία, μιας και μπορεί να ενδιαφέρει κάποιον.Είμαι περίεργος?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ελληνική εκπαίδευση ? Η κατάντια της χώρας.

Σκέφτομαι αυτούς που θέλουν πολυτεχνείο ηλ.μηχανικός Η/Υ κ δεν θα δώσουν καν προγραμματισμο αλλά θα δώσουν χημεία. Και τους μηχανολογους που δεν θα δώσουν μαθηματικά γενικής κ μιγαδικους. Γενικά όλα είναι μπουρ@@. Ότι και να πεις πάλι λίγο θα είναι

 

Αποστολή από το C2105 με τη χρήση Insomnia App

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

λέτε για να θρησκευτικά αλλά το μεγαλύτερο παραμύθι και αρλούμπα διδάσκεται στην ιστορία, αλοιμονο αν ισχύει έστω και ένα 10% απο αυτά που διδάσκουν στα παιδια. Όσοι περνάνε μετά στο πανεπιστήμιο στο ιστορικο τραβάνε τα μαλλιά τους με αυτά που είχαν μάθει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...