Ονειρολογίτης Δημοσ. 21 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 21 Οκτωβρίου 2015 html και CSS. Τωρα CSS απλα δεν θυμαμε καπιους κωδικες,οπως θυμαμε παραδειγμα σε html ολα τα attributes. Απλα εχω ενα σημειωματαριο για να θυμαμε οταν τα ξεχναω. Καλα δεν ειναι web develop. Γιατι δεν θεωρειτε web develop αν δεν ξερεις back-end. Τελος παντων λαθος εκφραση. παιζω στα δαχτυλα το front. Unity engine.
Moderators Kercyn Δημοσ. 21 Οκτωβρίου 2015 Moderators Δημοσ. 21 Οκτωβρίου 2015 Μα δεν είναι θέμα απομνημόνευσης. Ούτε HTML/CSS είναι το απόλυτο front-end πακέτο. Υπάρχουν τόσα frameworks για front-end. Unity χρησιμοποιεί C# και UnityScript (κάτι σαν Javascript). 1
visualizer Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Γενικά φαίνεται πως δεν καταλαβαίνεις και πολλά πράγματα αλλά θα καταλάβεις στην πορεία μιας και είσαι μικρός. Αυτό που θα σε συμβούλευα είναι ποτέ να μην θεωρείς πως ξέρεις κάτι τέλεια αυτός ο τρόπος σκέψης δεν βοηθάει στην εξέλιξη σου ..αντιθέτως να αμφισβητείς αυτά που ξέρεις και πάντα να ψάχνεις καλύτερες λύσεις μόνο έτσι εξελίσσεσαι , αυτός που θεωρεί ότι τα ξέρει όλα μένει στάσιμος.Στην περίπτωση σου θα καταλάβεις πως σκέφτεσαι λάθος με τον εξής τρόπο ..βρες μια μοντέρνα ιστοσελίδα και προσπάθησε να κάνεις το ίδιο. 1
Ονειρολογίτης Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Γενικά φαίνεται πως δεν καταλαβαίνεις και πολλά πράγματα αλλά θα καταλάβεις στην πορεία μιας και είσαι μικρός. Αυτό που θα σε συμβούλευα είναι ποτέ να μην θεωρείς πως ξέρεις κάτι τέλεια αυτός ο τρόπος σκέψης δεν βοηθάει στην εξέλιξη σου ..αντιθέτως να αμφισβητείς αυτά που ξέρεις και πάντα να ψάχνεις καλύτερες λύσεις μόνο έτσι εξελίσσεσαι , αυτός που θεωρεί ότι τα ξέρει όλα μένει στάσιμος.Στην περίπτωση σου θα καταλάβεις πως σκέφτεσαι λάθος με τον εξής τρόπο ..βρες μια μοντέρνα ιστοσελίδα και προσπάθησε να κάνεις το ίδιο. Συμφωνω. Παντα υπαρχει καποιος καλυτερος. Να σου πω δεν το εχω σκεφτει να προσπαθησω να μιμηθω μια ιστοσελιδα. Θα ειναι ωραιο ομως να δω μεχρι τι μπορω να κανω. Εστω στο front. Ευχαριστω πολυ Μα δεν είναι θέμα απομνημόνευσης. Ούτε HTML/CSS είναι το απόλυτο front-end πακέτο. Υπάρχουν τόσα frameworks για front-end. Unity χρησιμοποιεί C# και UnityScript (κάτι σαν Javascript). ναι το ξερω.Εχω δει λιγο το unity. Γι'αυτο οταν ακουσα οτι για παιχνιδια, μπαινει και C++ καπου τα εχασα. προφανως αυτος, μιλουσε για αλλο engine....
Apoll Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Γειά σας ! Τι γνώμη έχετε για το cumputer programming certificate του harvard ?? Σας παραθέτω το link: https://www.extension.harvard.edu/academics/professional-graduate-certificates/programming-certificate Βέβαια, οφείλω να πω, οτι οι γλώσσες που εχει..... δεν βοηθάν ιδιαίτερα(εκτος της JavaScipt) για αυτό που θέλω να κάνω. Δηλαδή το game development. Πιστέυεται οτι αξίζει όμως ?? Πάνε ένα βιβλίο για Unity Engine. Το Sam Teach yourself είναι πολύ καλό, μιας και φτιάχνεις 5 μικρά παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου και ενός racing. Αν πας για εργασία στο χώρο θα σε ρωτήσουν αν μπορείς να γράψεις παιχνίδια, και τί καλύτερο να τους τα δώσεις να τα δουν. Γιατί ιδίως στο εξωτερικό την δουλειά την πέρνει πάντα αυτός που έχει την εμπειρία και μπορεί αποδεδειγμένα να την κάνει, και όχι αυτός που έχει ένα αόριστο χαρτί από κάπου. Θύμαμαι σε κάποιο παρόμοιο(?) thread κάποιος μέλος του insomnia( ίσως ο defacer?) ανέφερε τι συζητήθηκε στη συνεντευξή του για τη νέα του δουλειά. Απ όσο θυμάμαι καθ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης δεν υπόθηκε πουθενά τίποτα περί πτυχίου παρά μόνο στο τέλος όταν ήταν να φύγει, του τύπου: -Ααα και που σαι? έχεις κάποιο πτυχίο? -Ναι, το τάδε - Οκ, τα λέμε. Δηλαδή και όχι να έλεγε δε νομίζω να έπαιζε κάποιο ρόλο. Ο μόνος λόγος αυτής της ερώτησης (όπως είχε πει κ εκείνος) ήταν για να δουν αν έστρωσες το κώλο σου κάτω ώστε να πετύχεις να πάρεις κάτι που ήθελες(και το οποίο ήθελε διάβασμα, αφιέρωση χρόνου). Η άποψη μου είναι πως το πτυχίο στο συγκεκριμένο κλάδο(προγραμματισμό) ψιλό είναι 'άχρηστο' (άντε θα σου δώσει ένα extra +). Αν έχεις να δείξεις projects/δουλείες δεν έχεις να φοβηθείς κανέναν πτυχιούχο που θα είναι απλά με το πτυχίο στο χέρι και projects 0. Αν δεν το έχει γράψει ο defacer θα το έχω γράψει εγώ. 13 χρόνια στην Αγγλία και μία φορά με ρώτησαν σε συνέντευξη, στο τέλος, αν είχα κάποιο πτυχίο. Με απολυτήριο ΤΕΛ είμαι, και 20 χρόνια εμπειρία εδώ. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η πτυχιολαγνεία της Ελλάδα μόνο εκεί υπάρχει. 1
Ονειρολογίτης Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Πάνε ένα βιβλίο για Unity Engine. Το Sam Teach yourself είναι πολύ καλό, μιας και φτιάχνεις 5 μικρά παιχνίδια, συμπεριλαμβανομένου και ενός racing. Αν πας για εργασία στο χώρο θα σε ρωτήσουν αν μπορείς να γράψεις παιχνίδια, και τί καλύτερο να τους τα δώσεις να τα δουν. Γιατί ιδίως στο εξωτερικό την δουλειά την πέρνει πάντα αυτός που έχει την εμπειρία και μπορεί αποδεδειγμένα να την κάνει, και όχι αυτός που έχει ένα αόριστο χαρτί από κάπου. Αν δεν το έχει γράψει ο defacer θα το έχω γράψει εγώ. 13 χρόνια στην Αγγλία και μία φορά με ρώτησαν σε συνέντευξη, στο τέλος, αν είχα κάποιο πτυχίο. Με απολυτήριο ΤΕΛ είμαι, και 20 χρόνια εμπειρία εδώ. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η πτυχιολαγνεία της Ελλάδα μόνο εκεί υπάρχει. Να ενας ακομα. Παιδια τσαμπα ανησυχουσα για τι πτυχιο !! Θα το δω αυτο που λες σχετικα με το Sam teach Yourself. Δεν το εχω ακουστα. Προφανως ειναι καποιο βιβλιο για να μαθεις καλυτερα το unity ε ?? Απλα unity, χωρις να ξερεις C# δεν λεει. Κι ακομα δεν ξερω. Δεν μπορω συχνα να πληρωνω τα 25αρια στο δασκαλο και παω πολυ αργα. Σας ευχαριστω ολους παρα πολυ για τις απαντησεις σας. Μου δωσατε μια πολυ καληαισθηση του τι γινετε. Και παλι σας ευχαριστω !
Apoll Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Να ενας ακομα. Παιδια τσαμπα ανησυχουσα για τι πτυχιο !! Θα το δω αυτο που λες σχετικα με το Sam teach Yourself. Δεν το εχω ακουστα. Προφανως ειναι καποιο βιβλιο για να μαθεις καλυτερα το unity ε ?? Απλα unity, χωρις να ξερεις C# δεν λεει. Κι ακομα δεν ξερω. Δεν μπορω συχνα να πληρωνω τα 25αρια στο δασκαλο και παω πολυ αργα. Σας ευχαριστω ολους παρα πολυ για τις απαντησεις σας. Μου δωσατε μια πολυ καληαισθηση του τι γινετε. Και παλι σας ευχαριστω ! Αγόρασε το βιβλίο που σου πρότεινα και θα δεις ό,τι χρειάζεσαι είναι εκεί για να ξεκινήσεις. £16 έχει στο Άμαζον UK. Βέβαια το υπάρχον βιβλίο καλύπτει την έκδοση 4, το επόμενο που καλύπτει την έκδοση 5 βγαίνει στις 3 Δεκ. Και δεν είχα κάπου να χρειάζεται γνώσεις C# τουλάχιστον στο να μάθεις αυτά που διδάσκει το βιβλίο. Αλλά πάρτο και ξεκίνα τώρα. Και όταν βγει το επόμενο βιβλίο αποφασίζεις αν θα το αγοράσεις. (εγώ θα το κάνω). Προσωπική άποψη που το έχω μελετήσει και έχω φτιάξει όλα τα παιχνίδια εκεί, είναι τρομερό και έμαθα πάρα πολλά, ενώ σκέφτομαι να φτιάξω και το δικό μου παιχνίδι μόλις έχω κάποιο κεφάλαιο και χτυπήσω 6 μήνες εκτός εργασίας. Και ξεκίνα πάντα από την συμβουλή που φαίνεται πιο απλή, και όχι αυτές που σου λένε ότι χρειάζεσαι 100 διαφορετικά πράγματα. Αν έχεις την έμπνευση και την φυσική κλήση προς την τέχνη του προγραμματισμού, δεν σε σταματάνε ούτε χαρτιά ούτε η κάποια έλλειψη γνώσεων πριν ξεκινήσεις να φτιάξεις κάτι. 1
liberostelios Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 open source projects.... καλη ιδεα. 1 μικρο προβλημα και ενα σουπερ μεγαλο προβλημα. Το μικρο ειναι καταρχας να βρεις μια καλη συννενοησημη ομαδα για κατι τετιο. Δεν ξερω κατα ποσο ειναι ευκολο. Το σουπερ μεγαλο προβλημα, ειναι οτι απ'οτι καταλαβα λες να μην παρω κανενα certificate-πτυχιο. Εκανα μεγαλο ψαξημο, και σε αυτο το φορουμ, και στο the lab και σε πολλα αλλα, καθως και μεγαλη προσωπικη ερευνα. Εκει που κατεληξα(μεχρι τωρα τουλαχιστον) ειναι, οτι για να πεις οτι μπαινεις σε μια καλη δουλεια χωρις καθολου certificate,(για μια δουλεια για προγραμματιστες back end ιστοσελιδων ΠΧ) σε μια μεγαλη εταιρια με καλο μισθο,(μιλαω για οσες περνουν τετιους, γιατι πρα πολλες δεν εχουν αυτη την επιλογη καν) θες τουλαχιστον 8 χρονια γραπτης προυπηρεσιας. Και το 8 ειναι συγκεκρημενο γιατι το εχω δει. Το πρώτο πρόβλημα δε σε αφορά καν... Φτιάχνεις Github account, κάνεις fork projects και οτιδήποτε τελειώνεις κάνεις ένα pull request στο αρχικό project για να το πάρουν. Εσύ έχεις κάνει την πρακτική σου και, φυσικά, η συνεισφορά σου φαίνεται φάτσα-κάρτα στο profile σου. Από εκεί και πέρα, αν "κάτσει" η επικοινωνία με την ομάδα που συντηρεί το project, μπορεί σιγά-σιγά να αρχίσεις να έχεις μία επικοινωνία μαζί τους. Αλλά, γενικά, πλέον, το να κάνεις contribution σε project δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη επικοινωνία. Το μεγάλο πρόβλημα, για μένα δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα. Σίγουρα στην Ελλάδα η έννοια του πτυχίου έχει λίγο μεγαλύτερη αξία, αλλά γνωρίζω άτομο χωρίς κανένα πτυχίο που δούλεψε σε πολλές εταιρείες και αυτή τη στιγμή είναι στο εξωτερικό με πολύ καλά χρήματα. Φυσικά, πρέπει να φτιάξεις μόνος σου ένα portfolio, δηλαδή να έχεις μία εμπειρία για να (απο)δείξεις την αξία σου. Και είναι σημαντικό να εξειδικευθείς, δηλαδή να εντοπίσει κάποιο τομέα στον οποίο να μπορείς να αποκτήσεις ένα πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Γενικά, πάντως, μπορείς να βρεις πολλά online courses στο coursera ή στο udacity κλπ. Τα πάντα είναι θέμα επιλογών. Το σημαντικό είναι να αποκτήσεις μία εμπειρία. Με "σκέτη" HTML/CSS δεν πας πουθενά σήμερα για web development. Θες οπωσδήποτε μία server-side scripting language/framework (PHP/Laravel, Ruby on Rails, Django, NodeJS) και φυσικά client-side scripting (JavaScript). Και, φυσικά, πρέπει οπωσδήποτε να ξέρεις Git ή έστω κάποιο άλλο revision system. 1
Ονειρολογίτης Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Αγόρασε το βιβλίο που σου πρότεινα και θα δεις ό,τι χρειάζεσαι είναι εκεί για να ξεκινήσεις. £16 έχει στο Άμαζον UK. Βέβαια το υπάρχον βιβλίο καλύπτει την έκδοση 4, το επόμενο που καλύπτει την έκδοση 5 βγαίνει στις 3 Δεκ. Και δεν είχα κάπου να χρειάζεται γνώσεις C# τουλάχιστον στο να μάθεις αυτά που διδάσκει το βιβλίο. Αλλά πάρτο και ξεκίνα τώρα. Και όταν βγει το επόμενο βιβλίο αποφασίζεις αν θα το αγοράσεις. (εγώ θα το κάνω). Προσωπική άποψη που το έχω μελετήσει και έχω φτιάξει όλα τα παιχνίδια εκεί, είναι τρομερό και έμαθα πάρα πολλά, ενώ σκέφτομαι να φτιάξω και το δικό μου παιχνίδι μόλις έχω κάποιο κεφάλαιο και χτυπήσω 6 μήνες εκτός εργασίας. Και ξεκίνα πάντα από την συμβουλή που φαίνεται πιο απλή, και όχι αυτές που σου λένε ότι χρειάζεσαι 100 διαφορετικά πράγματα. Αν έχεις την έμπνευση και την φυσική κλήση προς την τέχνη του προγραμματισμού, δεν σε σταματάνε ούτε χαρτιά ούτε η κάποια έλλειψη γνώσεων πριν ξεκινήσεις να φτιάξεις κάτι. Αχα... μαλιστα. ΟΚ. Θα το παρω το βιβλιο εννοειτε. Τωρα βεβαια μετο βιβλιο που υπαρχει τωρα, για το unity 4 θα τη βγαλω. βεβαια εχω unity 5, αλλα τεσπα. θα τα βρω τα πραματα. Το πρώτο πρόβλημα δε σε αφορά καν... Φτιάχνεις Github account, κάνεις fork projects και οτιδήποτε τελειώνεις κάνεις ένα pull request στο αρχικό project για να το πάρουν. Εσύ έχεις κάνει την πρακτική σου και, φυσικά, η συνεισφορά σου φαίνεται φάτσα-κάρτα στο profile σου. Από εκεί και πέρα, αν "κάτσει" η επικοινωνία με την ομάδα που συντηρεί το project, μπορεί σιγά-σιγά να αρχίσεις να έχεις μία επικοινωνία μαζί τους. Αλλά, γενικά, πλέον, το να κάνεις contribution σε project δεν απαιτεί κάποια ιδιαίτερη επικοινωνία. Το μεγάλο πρόβλημα, για μένα δεν είναι ιδιαίτερο πρόβλημα. Σίγουρα στην Ελλάδα η έννοια του πτυχίου έχει λίγο μεγαλύτερη αξία, αλλά γνωρίζω άτομο χωρίς κανένα πτυχίο που δούλεψε σε πολλές εταιρείες και αυτή τη στιγμή είναι στο εξωτερικό με πολύ καλά χρήματα. Φυσικά, πρέπει να φτιάξεις μόνος σου ένα portfolio, δηλαδή να έχεις μία εμπειρία για να (απο)δείξεις την αξία σου. Και είναι σημαντικό να εξειδικευθείς, δηλαδή να εντοπίσει κάποιο τομέα στον οποίο να μπορείς να αποκτήσεις ένα πλεονέκτημα έναντι των υπολοίπων. Γενικά, πάντως, μπορείς να βρεις πολλά online courses στο coursera ή στο udacity κλπ. Τα πάντα είναι θέμα επιλογών. Το σημαντικό είναι να αποκτήσεις μία εμπειρία. Με "σκέτη" HTML/CSS δεν πας πουθενά σήμερα για web development. Θες οπωσδήποτε μία server-side scripting language/framework (PHP/Laravel, Ruby on Rails, Django, NodeJS) και φυσικά client-side scripting (JavaScript). Και, φυσικά, πρέπει οπωσδήποτε να ξέρεις Git ή έστω κάποιο άλλο revision system. Μαλιστα. ΟΚ. Η αληθεια ειναι οτι αυτο το ?πλεονεκτημα"δεν το εχω βρει ακομα ! Ισως ειναι νωρις κιολας. Δεν ξερω Github. καλη ιδεα. Οποτε ετσι θα εχω και υπολογισιμη "εμπειρια" ?
Moderators Kercyn Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Moderators Δημοσ. 22 Οκτωβρίου 2015 Μην πάρεις για Unity 4, είναι outdated. Καλύτερα δες tutorials στο Internet και αν θες βιβλίο πάσει θυσία περίμενε να βγει για την 5. 1
liberostelios Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2015 Μαλιστα. ΟΚ. Η αληθεια ειναι οτι αυτο το ?πλεονεκτημα"δεν το εχω βρει ακομα ! Ισως ειναι νωρις κιολας. Δεν ξερω Github. καλη ιδεα. Οποτε ετσι θα εχω και υπολογισιμη "εμπειρια" ? Καλά, γενικά μην "τρελαίνεσαι" ακόμα με το να βερις το πλεονέκτημα. Τα πράγματα αλλάζουν διαρκώς (από την αγορά μέχρι τα ίδια σου τα... "μυαλά"), οπότε ότι και να σχεδιάζεις σήμερα πιθανόν να είναι διαφορετικό σε 2-3 χρόνια και κατά 99% δε θα έχει συμβεί όπως το έχεις σκεφτεί. Είναι αυτό που λέμε ότι όταν κάνεις σχέδια για το μέλλον, γελάει μαζί σου ο θεός! Άρα, το βασικό είναι ξεκίνα να αποκτάς εμπειρία και να μαθαίνεις πράγματα. Το πως θα εντοπίσεις το τελικό πεδίο που θα δραστηριοποιηθείς πιστεύω ότι θα έρθει μόνο του. Κυρίως μέσα από κάποια δουλειά ή κάτι, τέλος πάντων, με το οποίο θα ασχοληθείς και θα σου δώσει την εμπειρία και την αυτοπεποίθηση να πεις ότι "σε αυτό έχω αρχίσει να γίνομαι καλός". Καλό είναι να "ψάχνεσαι" και μόνος σου, να δεις τι παίζει στην αγορά και κάποια εξειδίκευση εφαρμογών που πιθανόν σε ενδιαφέρει, αλλά αν δεν κάτσει η ευκαιρία από μόνη της δεν είναι εύκολο να πεις "αυτό θα κάνω" και τελικά όντως να καταλήξεις εκεί. Το Github σίγουρα θεωρείται υπολογίσημη εμπειρία, αρκεί φυσικά να δομείς σωστό κώδικα. Αν θες να βελτιωθείς ως προγραμματιστής (σε object-oriented συστήματα, δηλαδή σε όλα αυτά που συζητάμε -web, game development κλπ.-), κάτσε να μάθεις τι είναι το unit testing και τα design patterns για να καταλάβεις πως πρέπει να προγραμματίζεις. Εν συνεχεία, καθώς προγραμματίζεις θα δεις στην πράξη πόσο δύσκολο είναι να γράφεις σωστό κώδικα. Όλα αυτά είναι προσωπικές απόψεις, πάντα. Μη θεωρείς τίποτα από τα παραπάνω ως απαράβατους κανόνες, απλά λάβε τα υπόψη σου και κάνε ότι θεωρείς εσύ καλύτερο. 1
Ονειρολογίτης Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2015 Μην πάρεις για Unity 4, είναι outdated. Καλύτερα δες tutorials στο Internet και αν θες βιβλίο πάσει θυσία περίμενε να βγει για την 5. Nαι. Βρηκα tutorials παρα πολυ καλα. Του jimmy vegas. Εκανα ειδη ενα terrain σπιτακια και ενα ανθρωπακι FPS Καλά, γενικά μην "τρελαίνεσαι" ακόμα με το να βερις το πλεονέκτημα. Τα πράγματα αλλάζουν διαρκώς (από την αγορά μέχρι τα ίδια σου τα... "μυαλά"), οπότε ότι και να σχεδιάζεις σήμερα πιθανόν να είναι διαφορετικό σε 2-3 χρόνια και κατά 99% δε θα έχει συμβεί όπως το έχεις σκεφτεί. Είναι αυτό που λέμε ότι όταν κάνεις σχέδια για το μέλλον, γελάει μαζί σου ο θεός! Άρα, το βασικό είναι ξεκίνα να αποκτάς εμπειρία και να μαθαίνεις πράγματα. Το πως θα εντοπίσεις το τελικό πεδίο που θα δραστηριοποιηθείς πιστεύω ότι θα έρθει μόνο του. Κυρίως μέσα από κάποια δουλειά ή κάτι, τέλος πάντων, με το οποίο θα ασχοληθείς και θα σου δώσει την εμπειρία και την αυτοπεποίθηση να πεις ότι "σε αυτό έχω αρχίσει να γίνομαι καλός". Καλό είναι να "ψάχνεσαι" και μόνος σου, να δεις τι παίζει στην αγορά και κάποια εξειδίκευση εφαρμογών που πιθανόν σε ενδιαφέρει, αλλά αν δεν κάτσει η ευκαιρία από μόνη της δεν είναι εύκολο να πεις "αυτό θα κάνω" και τελικά όντως να καταλήξεις εκεί. Το Github σίγουρα θεωρείται υπολογίσημη εμπειρία, αρκεί φυσικά να δομείς σωστό κώδικα. Αν θες να βελτιωθείς ως προγραμματιστής (σε object-oriented συστήματα, δηλαδή σε όλα αυτά που συζητάμε -web, game development κλπ.-), κάτσε να μάθεις τι είναι το unit testing και τα design patterns για να καταλάβεις πως πρέπει να προγραμματίζεις. Εν συνεχεία, καθώς προγραμματίζεις θα δεις στην πράξη πόσο δύσκολο είναι να γράφεις σωστό κώδικα. Όλα αυτά είναι προσωπικές απόψεις, πάντα. Μη θεωρείς τίποτα από τα παραπάνω ως απαράβατους κανόνες, απλά λάβε τα υπόψη σου και κάνε ότι θεωρείς εσύ καλύτερο. Ετσι. Γι'αυτο πιστευω, οτι καλα ειναι να ασχοληθεις με αυτο που σου αρεσει περισσοτερο, γιατι μπορει σημερα να μην εχει περαση, σε 2 χρονια μπορει να γινεται χαμος. Μετα παλι τιποτα και μετα παλι ξανα. Οποτε περνεις μια σταθερη και βλεπεις. Βεβαια το game development ειναι κατι πολυ σταθερο. Για οσο ενας game developer(ενας καλος) εξελισσεται, δεν νομιζω οτι υπαρχει πιθανοτιτα να μηνει χωρις δουλεια. Νομιζω τουλαχιστον... Αχα... μαλιστα... ΟΚ.
defacer Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 23 Οκτωβρίου 2015 Θύμαμαι σε κάποιο παρόμοιο(?) thread κάποιος μέλος του insomnia( ίσως ο defacer?) ανέφερε τι συζητήθηκε στη συνεντευξή του για τη νέα του δουλειά. Απ όσο θυμάμαι καθ όλη τη διάρκεια της συνέντευξης δεν υπόθηκε πουθενά τίποτα περί πτυχίου παρά μόνο στο τέλος όταν ήταν να φύγει, του τύπου: -Ααα και που σαι? έχεις κάποιο πτυχίο? -Ναι, το τάδε - Οκ, τα λέμε. Δηλαδή και όχι να έλεγε δε νομίζω να έπαιζε κάποιο ρόλο. Ο μόνος λόγος αυτής της ερώτησης (όπως είχε πει κ εκείνος) ήταν για να δουν αν έστρωσες το κώλο σου κάτω ώστε να πετύχεις να πάρεις κάτι που ήθελες(και το οποίο ήθελε διάβασμα, αφιέρωση χρόνου). Η άποψη μου είναι πως το πτυχίο στο συγκεκριμένο κλάδο(προγραμματισμό) ψιλό είναι 'άχρηστο' (άντε θα σου δώσει ένα extra +). Αν έχεις να δείξεις projects/δουλείες δεν έχεις να φοβηθείς κανέναν πτυχιούχο που θα είναι απλά με το πτυχίο στο χέρι και projects 0. Δε θυμάμαι συγκεκριμένα αν και πού το έγραψα αυτό αλλά it sounds like me. Μιας που αναφέρθηκε όμως θα ήθελα να πω δυο πράγματα για να είναι κατά το δυνατό ισορροπημένη η παρουσίαση. First the good news: δε χρειάζεται απαραίτητα να έχεις πάπυρους για να βρεις δουλειά. Στην αρχή το πτυχίο μπορεί να βοηθήσει επειδή δεν έχεις να δείξεις και πολλά οπότε το πτυχίο είναι κάτι ή να είναι απαιτούμενο προσόν για κάποια θέση σε μεγάλο οργανισμό που έχει αυστηρά τυπικά κριτήρια, αλλά αυτά είναι κατά την άποψή μου η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Πρακτικά μιλώντας αν φτάσεις μέχρι τη συνέντευξη δεν είναι το πτυχίο αυτό που κυρίως θα κρίνει το αποτέλεσμα. Και όταν πλέον έχεις ιστορικό/εμπειρία θα μετράει αυτή και μόνο αυτή, ενώ μπορεί κάλλιστα να έχεις συστάσεις από τον κύκλο σου οι οποίες ενίοτε μετράνε πάρα πολύ. Κι αυτό που έκανα bold είναι 100% αλήθεια. Τα "bad news" είναι πως υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις που μπορείς να χάσεις μια θέση επειδή δεν έχεις κάποιο κατάλληλο τυπικό προσόν. Αυτό το πράγμα σε τακτικό επίπεδο μπορεί να συμβεί στον καθένα για οποιοδήποτε λόγο (όχι μόνο για τυπικό προσόν) οπότε δε χρειάζεται να σε απασχολεί. Εκείνο που πρέπει να σε απασχολεί είναι ότι αν έχεις στρατηγικό στόχο και είναι τέτοιος που χρειάζεται συγκεκριμένα προσόντα τότε μπορεί να μην έχεις άλλη επιλογή από το να τα αποκτήσεις. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για τα πτυχία. Οχι, μεσα στο θεμα εισαι. Μαλιστα. Δεν το ηξερα αυτο. Αρα απο τα μεχρι τωρα, βγαζω το εξης. Καλυτερα να μην τρελαθω με τα πτυχια. Καλυτερα να κατσω να διαβασω, να εχω και εναν δασκαλο, και να μαθω τις γλωσσες που θελω, να παρω μερος σε καπια project(να χω και χαρτι που να το λεει φυσικα), κι ετσι ουσιαστηκα να γινει η ολη φαση. Κι αν υπαρχει και καποιο πτυχιο ΑΕΙ/ΤΕΙ εχει καλος. Αλλα να μην ειναι ο πρωτος στοχος μου το πτυχιο δηλαδη. ΟΚ. Το web development το παιζω στα δαχτυλα. Την html την ξερω καλυτερα απο την προσθεση και την CSS λιγα πραματα, γιατι βαριεμαι να την δω. Οποτε δεν θα στηριξω το μελλον μου εκει. Αλλα νομιζω οτι PHP παραδειγμα, που ειναι για server(back-end), και ειναι web development, ειναι καλη γλωσσα. Ειδα, οτι πολλες φορες, ψαχνουν προγραμματιστες, μοναχα γι'αυτη τη γλωσσα. Αληθευει αυτο η κανω λαθος ?? κατι ακυρο με το θεμα. Μου λεγαν οτι μονο 2 γλωσσες ειναι για game development, java script και C#. Αλλα τελικα μου λενε, οτι και με C++ γραφεις σκριπτακια για game dev. Ειναι ετσι ? Πολυ υποκειμενικα ειναι τα πραγματα στον προγραμματισμος.... 1. Ναι μην τρελαθείς σε καμία περίπτωση. Την όποια απόφαση να την πάρεις ψύχραιμα ζυγίζοντας αντικειμενικά τους στόχους και τους πόρους (λεφτά, χρόνο, δυνατότητες) που διαθέτεις. Μπορεί το ΧΥΖ πτυχίο να είναι καλή επιλογή αλλά ας μη ξεχνάμε ότι τους πόρους που θα αναλώσεις για να το πάρεις δε θα μπορέσεις να τους διαθέσεις αλλού. 2. Ο καθένας έχει διαφορετικό mode απόκτησης γνώσεων και εμπειρίας. Πέρα από το τι μπορεί να λέμε εμείς, είναι μεγάλο πράγμα να ξέρεις το δικό σου mode και να μπορείς να το ενεργοποιείς κατα βούληση. Με την ευκαιρία, το μεγαλύτερο ώφελος και με μεγάλη μάλιστα διαφορά που πήρα εγώ από τις σπουδές μου ήταν το ότι κατανόησα σε βάθος το πως και τι με το δικό μου learning mode. Φαντάσου το σαν το πρόγραμμα προπόνησης ενός αθλητή. Αν έχεις βρει το κατάλληλο πρόγραμμα για σένα και μπορείς να το ακολουθείς η επιτυχία είναι σίγουρη. Κι αν έχεις ταυτόχρονα και ταλέντο απλά παίζεις σε άλλο επίπεδο από το 95% του ανταγωνισμού. 3. You know nothing Jon Snow. Την HTML την ξέρεις καλύτερα από πρόσθεση; Για ποιό λόγο δεν είναι valid HTML το παρακάτω fragment? <p> <div>Foo</div> </p> To point μου είναι ότι ίσως κάποια στιγμή στη ζωή σου να γίνεις πραγματικός master στην HTML ή σε κάτι άλλο. Πριν από αυτό θα έρθει αναγκαστικά η στιγμή που θα καταλάβεις πόσα λίγα ξέρεις (αν δεν έρθει ποτέ, δε θα γίνεις ποτέ master). Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή κράτα λίγο πισινή. 4. Για την PHP μπορώ να σου πω πρώτον ότι σα γλώσσα προγραμματισμού με την έννοια της ποιότητας κατασκευής του εργαλείου είναι για τα μπάζα. Επίσης ότι σε σχέση με άλλες τεχνολογίες πληρώνει λιγότερο όταν με το καλό βρεις δουλειά. Αλλά επίσης μπορώ να σου πω και το παρακάτω ανέκδοτο που είναι βγαλμένο απ' τη ζωή: - How do you call someone who is good at PHP? - Employed. Είναι ίσως ότι λιγότερο sexy μπορείς να βρεις μετά την COBOL, αλλά δε νομίζω να υπάρχει κανένας που μετάνιωσε ποτέ ότι έμαθε PHP για να βρει δουλειά. 5. Αυτά που γράφεις ότι σου είπαν για game development, αν σου τα είπαν έτσι και δεν έγινε σπασμένο τηλέφωνο δεν έχουν ιδέα τι τους γίνεται. 2
Ονειρολογίτης Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2015 Δε θυμάμαι συγκεκριμένα αν και πού το έγραψα αυτό αλλά it sounds like me. Μιας που αναφέρθηκε όμως θα ήθελα να πω δυο πράγματα για να είναι κατά το δυνατό ισορροπημένη η παρουσίαση. First the good news: δε χρειάζεται απαραίτητα να έχεις πάπυρους για να βρεις δουλειά. Στην αρχή το πτυχίο μπορεί να βοηθήσει επειδή δεν έχεις να δείξεις και πολλά οπότε το πτυχίο είναι κάτι ή να είναι απαιτούμενο προσόν για κάποια θέση σε μεγάλο οργανισμό που έχει αυστηρά τυπικά κριτήρια, αλλά αυτά είναι κατά την άποψή μου η εξαίρεση και όχι ο κανόνας. Πρακτικά μιλώντας αν φτάσεις μέχρι τη συνέντευξη δεν είναι το πτυχίο αυτό που κυρίως θα κρίνει το αποτέλεσμα. Και όταν πλέον έχεις ιστορικό/εμπειρία θα μετράει αυτή και μόνο αυτή, ενώ μπορεί κάλλιστα να έχεις συστάσεις από τον κύκλο σου οι οποίες ενίοτε μετράνε πάρα πολύ. Κι αυτό που έκανα bold είναι 100% αλήθεια. Τα "bad news" είναι πως υπάρχουν συγκεκριμένες περιπτώσεις που μπορείς να χάσεις μια θέση επειδή δεν έχεις κάποιο κατάλληλο τυπικό προσόν. Αυτό το πράγμα σε τακτικό επίπεδο μπορεί να συμβεί στον καθένα για οποιοδήποτε λόγο (όχι μόνο για τυπικό προσόν) οπότε δε χρειάζεται να σε απασχολεί. Εκείνο που πρέπει να σε απασχολεί είναι ότι αν έχεις στρατηγικό στόχο και είναι τέτοιος που χρειάζεται συγκεκριμένα προσόντα τότε μπορεί να μην έχεις άλλη επιλογή από το να τα αποκτήσεις. Αυτό βέβαια δεν ισχύει μόνο για τα πτυχία. 1. Ναι μην τρελαθείς σε καμία περίπτωση. Την όποια απόφαση να την πάρεις ψύχραιμα ζυγίζοντας αντικειμενικά τους στόχους και τους πόρους (λεφτά, χρόνο, δυνατότητες) που διαθέτεις. Μπορεί το ΧΥΖ πτυχίο να είναι καλή επιλογή αλλά ας μη ξεχνάμε ότι τους πόρους που θα αναλώσεις για να το πάρεις δε θα μπορέσεις να τους διαθέσεις αλλού. 2. Ο καθένας έχει διαφορετικό mode απόκτησης γνώσεων και εμπειρίας. Πέρα από το τι μπορεί να λέμε εμείς, είναι μεγάλο πράγμα να ξέρεις το δικό σου mode και να μπορείς να το ενεργοποιείς κατα βούληση. Με την ευκαιρία, το μεγαλύτερο ώφελος και με μεγάλη μάλιστα διαφορά που πήρα εγώ από τις σπουδές μου ήταν το ότι κατανόησα σε βάθος το πως και τι με το δικό μου learning mode. Φαντάσου το σαν το πρόγραμμα προπόνησης ενός αθλητή. Αν έχεις βρει το κατάλληλο πρόγραμμα για σένα και μπορείς να το ακολουθείς η επιτυχία είναι σίγουρη. Κι αν έχεις ταυτόχρονα και ταλέντο απλά παίζεις σε άλλο επίπεδο από το 95% του ανταγωνισμού. 3. You know nothing Jon Snow. Την HTML την ξέρεις καλύτερα από πρόσθεση; Για ποιό λόγο δεν είναι valid HTML το παρακάτω fragment? <p> <div>Foo</div> </p> To point μου είναι ότι ίσως κάποια στιγμή στη ζωή σου να γίνεις πραγματικός master στην HTML ή σε κάτι άλλο. Πριν από αυτό θα έρθει αναγκαστικά η στιγμή που θα καταλάβεις πόσα λίγα ξέρεις (αν δεν έρθει ποτέ, δε θα γίνεις ποτέ master). Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή κράτα λίγο πισινή. 4. Για την PHP μπορώ να σου πω πρώτον ότι σα γλώσσα προγραμματισμού με την έννοια της ποιότητας κατασκευής του εργαλείου είναι για τα μπάζα. Επίσης ότι σε σχέση με άλλες τεχνολογίες πληρώνει λιγότερο όταν με το καλό βρεις δουλειά. Αλλά επίσης μπορώ να σου πω και το παρακάτω ανέκδοτο που είναι βγαλμένο απ' τη ζωή: - How do you call someone who is good at PHP? - Employed. Είναι ίσως ότι λιγότερο sexy μπορείς να βρεις μετά την COBOL, αλλά δε νομίζω να υπάρχει κανένας που μετάνιωσε ποτέ ότι έμαθε PHP για να βρει δουλειά. 5. Αυτά που γράφεις ότι σου είπαν για game development, αν σου τα είπαν έτσι και δεν έγινε σπασμένο τηλέφωνο δεν έχουν ιδέα τι τους γίνεται. 1-2. Καταλαβαινω τι λες. Δεν ειμαι σιγουρος για το mode μου. Το ψαχνω ακομα 3. Εγω ειπα οτι ξερω την ξερω καλυτερα απο την προσθεση. Δεν ειπα οτι ειμαι ο καλυτερος εσε αυτην... εχει μια διαφορα... οσο για το fragment, δεν βλεπω καποιο προβλημα. Απλα το να βαλεις απευθειας μια div μεσα σε φραση, μπορει να σου τρελλανει τον browser. Μπορει να δημιουργησει προβληματα δηλαδη. 4. χαχαχα ωραιο αυτο. Δεν το ηξερα το ανεκδοτο. Ειδα βασικα ομως, οτι παρα πολλοι ζηταν PHP developers. Και νομιζω οτι ειναι χρησιμο, οχι μονο για ιστοσελιδες, αλλα κομα και για να βαλεις επιλογη "activation" με serial numbers σε ενα προγραμμα. Απο την πλευρα του server μιλαω, εννοειτε. Αχα... μαλιστα.... 5. Οταν λες "αυτα" που γραφω για game development ?? Για ποιο κομματι αναφερεσαι οτι ειναι λαθος ??
defacer Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2015 Δημοσ. 26 Οκτωβρίου 2015 3. Εγω ειπα οτι ξερω την ξερω καλυτερα απο την προσθεση. Δεν ειπα οτι ειμαι ο καλυτερος εσε αυτην... εχει μια διαφορα... οσο για το fragment, δεν βλεπω καποιο προβλημα. Απλα το να βαλεις απευθειας μια div μεσα σε φραση, μπορει να σου τρελλανει τον browser. Μπορει να δημιουργησει προβληματα δηλαδη. Άρα όντως "δεν ξέρεις τίποτα". Ξέρω = μπορώ να το εξηγήσω λεπτομερώς. "Είναι κάτι σαν..." = δεν ξέρω. Η σωστή απάντηση στο γιατί το fragment είναι invalid είναι "επειδή το content model του <p> tag είναι phrasing content, ενώ το <div> αποτελεί flow content, και άρα το δεύτερο δε μπορεί να ενσωματωθεί μέσα στο πρώτο". Για να δώσεις αυτή την απάντηση θα πρέπει να ξέρεις τι είναι content model και βέβαια ποιό είναι το ποιόν των <p> και <div> συγκεκριμένα. Για να το ξέρεις αυτό θα πρέπει να έχεις διαβάσει τουλάχιστον μια φορά το HTML spec, κ.ο.κ. Αυτός είναι και ο λόγος που αν δοκιμάσεις θα δεις ότι στην πραγματικότητα ο user agent θα πρέπει είτε να αρνηθεί να επεξεργαστεί το document που περιέχει το εν λόγω fragment, είτε στην πράξη προσπαθώντας να μαζέψει τα σπασμένα θα κάνει render 2 παραγράφους, μία πριν και μία μετά το div. Συγκεκριμένα βλέποντας το <div> θα θεωρήσει ότι έπρεπε πρώτα να κλείσει </p> εφόσον δεν επιτρέπεται να περιέχει <div>, και βλέποντας το τελικό </p> θα θεωρήσει ότι έπρεπε να έχεις και ένα άνοιγμα <p> πιο πριν αλλά το ξέχασες. Όλα αυτά τα λέω μόνο και μόνο για να καταλάβεις πόσο απέχεις από το καλύτερα από την πρόσθεση, παίζω στα δάχτυλα το front, κλπ. Εγώ προσωπικά που θεωρώ ότι απέχω πάρα πολύ από το καλύτερα από την πρόσθεση θα περιέγραφα το επίπεδό σου όπως το αντιλαμβάνομαι σαν "δεν είναι τελείως άσχετος". Αν θες να φτάσεις κάπου πρώτα απ' όλα πρέπει να ξέρεις ακριβώς πού βρίσκεσαι. 5. Οταν λες "αυτα" που γραφω για game development ?? Για ποιο κομματι αναφερεσαι οτι ειναι λαθος ?? Μου λεγαν οτι μονο 2 γλωσσες ειναι για game development, java script και C#. Αλλα τελικα μου λενε, οτι και με C++ γραφεις σκριπτακια για game dev. Οι κατ' εξοχήν γλώσσες game development είναι C++ (#1 με διαφορά σε "βαρύ" game development) και C. Επίσης πολύ δυνατές ανάλογα με τον τομέα είναι οι Java και C#, μετά πάμε σε άλλες (π.χ. Python και JS).
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα