Προς το περιεχόμενο

Ο "καλός" Καταναλωτής!


kwgwkou

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πολύ ενδιαφέρουσα η συζήτηση για τον "καλό καταναλωτή". Και φαίνεται πως οι απόψεις διαφέρουν αρκετά. Ίσως για να βγάλουμε συμπεράσματα θα έπρεπε να ασχοληθούμε λίγο και με τη "γενεσιουργό αιτία", όπως ήθελε ο φίλος history, αντί να ασχολούμαστε μόνο με αγενείς ταμίες που βαρέθηκαν να χτυπάνε ένα ένα μπουκαλάκια νερό.

 

Οι επιχειρήσεις λοιπόν κάνουν προσφορές, και εμείς σπεύδουμε να τις εκμεταλλευτούμε. Κάποιοι τα σηκώνουν όλα, θέλοντας να μεγιστοποιήσουν το κέρδος τους, κάποιοι παίρνουν μόνο ότι χρειάζονται, αφήνοντας και κάτι για τους υπόλοιπους πελάτες, και κάποιοι δεν πολυασχολούνται. Κάποιοι ζητιανεύουν προσφορές από τα σούπερ μάρκετ στο facebook, "γιατί τις έχουν ανάγκη", κάποιοι άλλοι δεν αφήνουν κανένα κουπόνι ανεκμετάλλευτο, καμία συνδυαστική προσφορά, κανένα app, και δε λυπούνται το χρόνο τους στην προσπάθειά τους να τα πάρουν όλα όσο φθηνότερα γίνεται. Πολλές φορές μάλιστα ασχολούνται να τυπώσουν, να σκανάρουν, να μαζέψουν πόντους, να πάνε νωρίς νωρίς σε πολλά μαγαζιά, για να πάρουν επώνυμα προϊόντα στην ίδια τιμή που θα έβρισκαν άλλα φθηνότερα χωρίς όλη αυτή τη φασαρία. Και κάποιοι αναρωτιούνται: χάνουν ή κερδίζουν οι εταιρείες από αυτά που χαρίζουν; Κερδίζουν από άλλα πράγματα που ίσως πάρεις, από κακούς υπολογισμούς και μπερδέματα στις προσφορές; Βγάζουν τα σπασμένα από τις παραπλανητικές προσφορές; Γίνονται οι προσφορές από λάθος; Θα το προσέξουν από την εταιρεία και θα τις σταματήσουν αν το παρακάνουμε;

 

Δείτε το λίγο ανάποδα. Γιατί κάνει μία εταιρεία προσφορές; Η στρατηγική που ακολουθεί (μιλάμε για τις μεγάλες επιχειρήσεις τύπου P&G, όχι για τον κάθε franchisee της Carrefour-Μαρινόπουλος) αφορά μόνο το άμεσο κέρδος της κάθε προωθητικής ενέργειας, ή συγκεκριμένους μεσομακροπρόθεσμους στόχους αναγνωρισιμότητας, μεριδίου αγοράς, μείωσης του ανταγωνισμού;

 

Με τις προσφορές μια εταιρεία επιχειρεί να μεταβάλει την καταναλωτική συμπεριφορά προς όφελός της. Την αγοράζει, μέσω κουπονιών, καρτών και άλλων προσφορών και την αναλύει διαρκώς. Πιστεύει κανείς ότι δεν έχει βάλει σε κουτάκι και εκείνους τους καταναλωτές που νομίζουν ότι την πιάνουν κορόιδο; Αυτούς που νομίζουν ότι αγοράζουν ακριβά προϊόντα τσάμπα; Όσο πιο ακριβές είναι οι αρχικές τιμές, όσο πιο περίπλοκη και ψιλοπαράνομη η απόκτηση της προσφοράς, τόσο πιο επιθυμητό το προϊόν, και τόσο μεγαλύτερη η ικανοποίηση του πελάτη, σωστά; (ο οποίος, παρενθετικά, πάνω στην προσφορομανία του, πολλές φορές δεν προσέχει καν πότε είναι ψεύτικες). Γιατί δεν μειώνει καθολικά τις τιμές, όπως είπε πιο πάνω ο Basilhs23__; Πώς ο χρόνος που περνάμε με τα εμπορικά της σήματα στο κυνήγι των των προσφορών επηρεάζει τις σχέσεις, συνήθειας και συναισθηματικές, που αναπτύσσουμε με τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε;

 

Και τι μας νοιάζει εμάς, θα μου πείτε. Κερδίζουν αυτοί, κερδίζουμε και εμείς. Πήραμε δωρεάν πράγματα για πάνω από ένα χρόνο. Με τους πόντους ψωνίζουμε σχεδόν τσάμπα. Ψάχνουμε το μεγαλύτερο κέρδος, γιατί δεν μας περισσεύουν τα λεφτά. Ποιό είναι όμως το μέγιστο κέρδος για τον καταναλωτή; Ή αλλιώς, έχουμε εμείς ως καταναλωτές μακροπρόθεσμη στρατηγική όπως οι επιχειρήσεις; Τι κάνουμε όταν σταματήσουν οι καλές προσφορές; Όταν δεν έχει κουπόνια στις "Επιθυμίες" ή καλές εκπτώσεις κάθε δύο μέρες στο Μαρινόπουλο;

 

Η δική μου εμπειρία από την Ελλάδα (και όχι μόνο) πρόσφατα και σε προηγούμενες περιόδους είναι ότι οι περισσότεροι γκρινιάζουν για τις προσφορές που σταμάτησαν και για τις τιμές που είναι διπλάσιες από τις άλλες χώρες, κατηγορούν το κράτος, βρίζουν τις επιχειρήσεις που μας πίνουν το αίμα (δείτε στο facebook γνωστών σούπερ μάρκετ, θα γελάσετε πολύ), και τελικά ψωνίζουν πολύ ακριβότερα τα ίδια πράγματα με πριν. Όχι και εμείς, βέβαια, που θέλουμε να είμαστε καλοί καταναλωτές, έτσι δεν είναι; Θα συνεχίσουμε να ψάχνουμε τις καλύτερες τιμές. Θα τις βρούμε όμως; Και πόσο εύκολα;

 

Όταν κάποιος μας τα δίνει όλα σχεδόν δωρεάν, το κέρδος δεν το χάνει όλο αυτός. Το χάνει και ο ανταγωνισμός. Οικονομικά προβλήματα δεν έχουμε μόνο εμείς, έχουν και οι επιχειρήσεις. Και τα σούπερ μάρκετ. Έχετε προσέξει πόσα κλείνουν καταστήματα και πόσα εξαγοράζονται; Όταν μας τελειώσουν τα τσάμπα προϊόντα και αρχίσουμε να ψάχνουμε αλλού, πόσα ανταγωνιστικά προϊόντα θα έχουν χάσει τη θέση τους στα ράφια των μεγάλων σούπερ μάρκετ; Και πόσο μακριά από τη γειτονιά μας θα πρέπει να πάμε για να βρούμε άλλα σούπερ μάρκετ ή άλλα μαγαζιά;

 

Όταν φεύγει από τη μέση ο ανταγωνισμός και βρισκόμαστε αντιμέτωποι με ένα καρτέλ κάποιων λίγων που ελέγχουν τις τιμές και πουλάνε ακριβά εκμεταλλευόμενοι κάθε παραθυράκι του νόμου, θεωρούμε και γι'αυτούς ότι καλά κάνουν καi μεγιστοποιούν το κέρδος τους, αφού είναι νόμιμοι;

 

Όπως έγραψε πιο πάνω ο ts, αν δεν ψάχνουμε τις τιμές, θα είναι ακριβές, γιατί δεν ενθαρρύνουμε τον ανταγωνισμό. Περιέργως όμως, όσο πιο πολύ τρέχουμε αδιακρίτως πίσω από τις προσφορές (ή ακόμα και αν δεχτούμε ότι σαν καλοί καταναλωτές ξεχωρίζουμε μόνο αυτές που είναι πραγματικές), παροτρύνοντας και άλλους να κάνουν το ίδιο, τόσο μεγαλύτερη πιθανότητα επιτυχίας έχει o σχεδιασμός κάποιων επιχειρήσεων για τη μείωση του ανταγωνισμού.

 

Κάποιοι ονειρεύονται να φτάσουν τα επίπεδα extreme couponing που βλέπουν και θαυμάζουν σε αργόσχολες νοικοκυρές στις ΗΠΑ. Δεν δίνω και πολλά περιθώρια για κάτι τέτοιο σε μια αγορά σαν την Ελληνική, αλλά τους εύχομαι καλή επιτυχία. Η ελεύθερη αγορά προσφέρει πολλές ευκαιρίες. Έχει όμως και ένα βασικό χαρακτηριστικό. Ο μοναδικός αποτελεσματικός ρυθμιστής της είναι η ψαγμένη καταναλωτική συμπεριφορά. Οι επιχειρήσεις κάθε μέρα προσπαθούν να την αγοράσουν. Εσείς πόσο κοστολογείτε τη δυνατότητά σας να διαμορφώνετε την αγορά όπως εσείς θέλετε;

 

tl;dr: Όταν βγαίνετε για κυνήγι προσφορών, τι θέλετε να είστε; Ο πελάτης ή το εμπόρευμα;

 

Θεωρώ ότι κάπου συγκρίνεις μήλα με ροδάκινα. Για παράδειγμα τις όποιες στρατηγικές εταιριών (στο ίδιο καλάθι τις ενέργειες προώθησης, τους μεσο-μακρο-πρόθεσμους στόχους αναγνωρισιμότητας, μεριδίου αγοράς, μείωσης ανταγωνισμού, κτλ κτλ) τις βάζεις απέναντι στο αν ο αγοραστής θα μεγιστοποιήσει τη προσφορά ξυριστικών ή αναψυκτικών που είδε μια μέρα στον Μαρινόπουλο (ή P&G/Walmart/κτλ).

 

Μια πιο καλύτερη σύγκριση για μένα θα ήταν οι άνωθεν στρατηγικές απέναντι στο long-term budget planning του καταναλωτή. Μακροπρόθεση στρατηγική προώθησης σε σύγκριση με μακροπρόθεσμη στρατηγική κατανάλωσης. Βρίσκω λάθος τον υπαινιγμό ότι ο αγοραστής δεν δυνάται να μανατζάρει την οικονομική του κατάσταση και ό,τι βλέπει -50% το αγοράζει. Εξακολουθώ να το βρίσκω λάθος παρότι φαινόμενα υπερβολικών εξόδων υπάρχουν, απλούστατα επειδή για να το κάνουν αυτό οι αγοραστές τότε μάλλον δεν τους ενοχλεί και τόσο. Με αυτό έρχομαι στο τελευταίο επιχείρημα μου.

 

Προσωπικά όταν βγω (για παράδειγμα) για κυνήγι προσφορών, τότε θα βγω για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Για κυνήγι προσφορών. Ο οικονομολόγος, ο project manager ή ο business analyst δεν θα κάτσει να σκεφτεί αν εγώ αγοράζω τις προσφορές της σοκολάτας επειδή με έπιασε κατάθλιψη ή αν ξε-αγχώνομαι με το shopping therapy ακριβών ρούχων. Γιατί δεν είναι η δουλειά του να ασχολείται με καταθλίψεις, στρες ή πονοκεφάλους.  Η δουλειά του είναι απλή. Ξέρει ότι έχω βγει για κυνήγι προσφορών και να μου δώσει (αν μπορεί) ακριβώς αυτό που ζητάω. Προσφορά. Δεν θα κάτσει να μου λύσει τα ψυχοσωματικά μου, ούτε εγώ θα κάτσω να ασχοληθώ αν τύχει 500 χιλιάδες αγοραστές (σκόπιμα μεγάλο νούμερο) προτιμήσουν το 1 από τα 5-10-15 μεγαλο-μαγαζιά* και καταλήξει ο ανταγωνισμός σε μονοπώλιο.

 

*λίγο δύσκολο για μένα να γίνει κάτι τέτοιο ξαφνικά

 

 

ΥΓ. Δεν έχω διαβάσει τις υπόλοιπες σελίδες. Δεν έχω διάθεση να κάνω research μην τυγχόν κάποιος τα είπε πριν από μένα ή μην παρεξηγηθεί κανείς που δεν κοίταξα 12 σελίδες σεντόνια πριν απαντήσω. Απάντησα σε αυτό που έκανα παράθεση

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 371
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

 

Α εκεί δουλεύουν οι ψυχολόγοι;

 

Μια μεγάλη ψυχή (ξέρει αυτός ποιος είναι) έλεγε ότι τους χώνανε στα HR να τικάρουν κουτάκια

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μη σας ξεγελάνε οι εξάευρες, είναι διαφορετικό από το να παίρνεις λεφτά πίσω, σκέψου απλά ότι αν δίνεις 6Ε για αγορές και παίρνεις 1 εξάευρη πίσω, δε σου έρχεται τζάμπα η αγορά, μιας και έχεις δώσει 6Ε απλά η επόμενη αγορά σου αξίας 6Ε θα είναι τζάμπα επομένως για αγορές 12Ε έχεις δώσει 6, επομένως πήρες 50% έκπτωση...

Θα ηθελα να τονισω αυτο που εγραψε ο συμφορουμιτης που νομιζω πως οντως πολλοι στο τελος ξεγελιομαστε και απλα καταληγουμε να κανουμε μεγαλυτερο τζιρο στον ΑΒ.

Οι 6ευρες δεν ειναι λεφτα, ειναι λεφτα που ηδη εχουμε δωσει και απλα μας τα αφαιρουν με μελλοντικες αγορες...

 

Και μη μου πει κανεις οτι ψωνιζει σταθερα εδω και χρονια στα ΑΒ, γιατι φθηνος δεν ειναι σιγουρα. Αρα, πελατες ψωνισαν με αυτη την ενεργεια, βλ διπλασιασμο ποντων κλπ

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μετά και από τη γνωστοποίηση του ΑΒ για μη διπλασιασμό των δωροεπιταγων σε προϊόντα P&G αξίας 12 ευρώ ενισχύεται η άποψη μου ότι δεν έγιναν σκόπιμα την Τετάρτη, αλλά αυτό που έγραψα και για τις ανέπαφες ότι το στήσανε πρόχειρα και ότι το σύστημα τους είναι για τον πουτσο!!! Εδώ φθάσανε να λένε ότι καταργήθηκε η χρήση ανεπαφων συναλλαγών για συναλλαγές κάτω των 5 ευρώ με απόφαση των τραπεζών...απλώς, την Τετάρτη δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι, ενώ με τις ανέπαφες κατάλαβαν την μαλακια τους και το άλλαξαν...για μένα οι κινήσεις τους δεν δείχνουν ότι είναι μελετημένες, αλλά άρπα κολα, όπως πολλοί τομείς στην Ελλάδα...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολύ σωστά το θέτεις. Θα είχα μια μικρή ένσταση όσον αφορά το "πλασματικές προσφορές 40-50%", αν δεν έγραφες στη συνέχεια "κάθε δεύτερη εβδομάδα". Συμφωνώ λοιπόν ότι οι προσφορές που ανακυκλώνονται κάθε λίγο σε διάφορα/διαφορετικά S/M, είναι πράγματι πλασματικές.

Από την άλλη όμως, το να stockάρει κανείς (ή/& να προσφέρει σε άλλους) πράγματα που -ουσιαστικά- του τα χαρίζουν (όπως έγινε την προηγούμενη Τετάρτη στα ΑΒ με κάποια προϊόντα της P&G - θα δείξει μεθαύριο αν ήταν λάθος ή μελετημένη κίνηση) & σίγουρα θα τα χρειαστεί-χρησιμοποιήσει, σίγουρα δεν είναι πλασματική προσφορά για την τσέπη του!

 

 Eγώ το πλασματικές το εννούσα πολύ πιο γενικά. Άρα έχεις μια μικρή ένσταση, πράγμα καλό, αν συμφωνούσαμε σε όλα θα τελείωνε εδώ η συζήτηση :P

 

εγώ πάντως θεωρώ τις "προσφορές" ως τις "σωστές τιμές"¨των προϊόντων,

και τις "κανονικές τιμές" ως απλά υπερτιμολογημένες.

Εξ αυτού, προσπαθώ όσο μπορώ να αγοράζω τα προϊόντα που προτιμώ (ή παραπλήσια)

όταν αυτά είναι σε προσφορά (παίρνω μεγαλύτερες ποσότητες)

και να παίρνω μόνο τα απολύτως και άμεσα αναγκαία σε "κανονικές τιμές".

Ειδικά σε προϊόντα "μακράς διαρκείας" αυτό εφαρμόζεται σχετικά εύκολα.

 

- κι ας προσπαθούν να με "καθοδηγήσουν" όσο θέλουν.. τους ενημερώνω

οτι εκμεταλεύομαι τον ανταγωνισμό όσο μπορώ (όπως και οφείλω σαν "καλός καταναλωτής")

για να αγοράζω στις "τιμές μου" και όχι στις "δικές τους"   :devil:

 

Αυτό είναι ένα λογικό συμπέρασμα, αλλά είναι τα πράγματα ακριβώς έτσι; Τι συμφέρει περισσότερο τον καταναλωτή; Να μπορεί να αγοράσει π.χ. ένα απορρυπαντικό ή ένα κουτί πάνες 6-7 ευρώ όποτε το χρειαστεί, ή να το πάρει δωρεάν με συνδυασμούς προσφορών για ένα χρόνο, να κάνει στοκ, να το στοιβάξει στην αποθήκη του, και όταν του τελειώσει να πρέπει να το πληρώνει 15 ευρώ και να ζει με την ελπίδα της επόμενης προσφοράς;

 

Τι κάνει μια εταιρεία σαν την P&G; Τιμολογεί τα προϊόντα της πολύ ακριβά και κάνει συνέχεια εκπτώσεις. Η ακριβή αρχική τιμή δημιουργεί την εντύπωση ενός premium προϊόντος, καθιστώντας το στα μάτια του μέσου καταναλωτή πολύ πιο επιθυμητό από ένα άλλο παρόμοιας ποιότητας που δεν παίζει το ίδιο παιχνίδι των πλασματικών εκπτώσεων. Περιμένουν, λοιπόν, οι καταναλωτές να στοκάρουν πολυδιαφημισμένα επώνυμα προϊόντα με τις προσφορές.

 

Οι οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, μετατρέπονται συχνά σε εικονικές με πρωτοβουλία των σούπερ μάρκετ, κάποια από τα οποία κρύβουν το στοκ (ακόμα και αυτό που τους έχει δώσει η εταιρεία με έκπτωση), αδειάζουν τα ράφια, και στέλνουν τους προσφοροθήρες πελάτες τους σε σαφάρι από κατάστημα σε κατάστημα μήπως κάπου τις πετύχουν, ελπίζοντας ότι δεν θα τους μείνει χρόνος να πάνε αλλού για όλα τα υπόλοιπα ψώνια τους. Αν τις πετύχουν, πόσοι από αυτούς θα προσέξουν ότι και το ποσοστό της έκπτωσης είναι πλασματικό, αφού η τιμή του προϊόντος αυξήθηκε την προηγούμενη μέρα; Και μη μου πείτε ότι δεν έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο τυχαία είναι τα λάθη στα ταμεία, όπου πολλές φορές οι εκπτώσεις δεν εμφανίζονται, με αναπόφευκτη κατάληξη καυγάδες με την ταμία για το ποιά προϊόντα περιλαμβάνονται στην προσφορά;

 

Έστω λοιπόν ότι εμείς τις πετυχαίνουμε όλες τις προσφορές, και τα παίρνουμε όλα τσάμπα για κανένα χρόνο. Ας κάνουμε τον απολογισμό μας. Τη γλιτώσαμε την καθοδήγηση από τις εταιρείες; Πήραμε αυτό που εμείς θεωρούμε καλό σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις, ή όποιο επώνυμο προϊόν μας έκανε δώρο όποια εταιρεία έκανε την προσφορά; Επιλέξαμε μόνοι μας το κατάστημα που ψωνίσαμε, με τους δικούς μας όρους και με βάση τις δικές μας ανάγκες, ή πήγαμε όπου μας έστειλε το τμήμα marketing της P&G, τoυ ΑΒ, της MasterCard; Ξεμπερδέψαμε γρήγορα, ή γυρίσαμε όλη την πόλη μας, ξοδεύοντας χρόνο και βενζίνη μπαινοβγαίνοντας σε συγκεκριμένα καταστήματα; Πόσο χρόνο περάσαμε με τη λίστα των προϊόντων της P&G, προσπαθώντας να βγάλουμε το μέγιστο κέρδος; 

 

Εν τω μεταξύ, φάγαμε και μια εβδομάδα συζητώντας για όλα αυτά, όχι μόνο σε ένα δημοφιλές forum με χιλιάδες μέλη, αλλά και με όλους τους συγγενείς και φίλους μας, για να προλάβουν να επωφεληθούν και αυτοί που δεν είχαν πάρει είδηση. Κοινώς, κάναμε αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει η πανάκριβη διαφήμιση των συγκεκριμένων εταιριών στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το facebook, στον τύπο. Τι λέτε, είναι τα δωρεάν προϊόντα που προλάβαμε να πάρουμε αρκετή αμοιβή για όλα αυτά;

 

Το αν ήταν λάθος ή μελετημένη κίνηση δεν υπάρχει τρόπος να το μάθουμε, τουλάχιστον όχι από το τι θα γίνει την Τετάρτη. Θέλει εσωτερική πληροφόρηση. Μπορεί να ήταν λάθος από την αρχή, ή μπορεί να είχε τέτοια ανέλπιστη επιτυχία που τους τελείωσε ο προϋπολογισμός του promo νωρίτερα από ότι περίμεναν. Αλλά αν ήταν λάθος, ήταν από αυτά που όταν γίνονται ανοίγεις σαμπάνιες.

 

Για να το ξεκαθαρίσουμε, δεν έχω τίποτα εναντίον των προσφορών. Κάποια από τα προϊόντα της P&G είναι με διαφορά τα καλύτερα στην κατηγορία τους, και το ΑΒ είναι το σούπερ μάρκετ που πάντα προτιμούσα. Φυσικά καταλαβαίνω ότι ένας οικογενειάρχης χωρίς οικονομική άνεση έχει κάθε λόγο να τρέξει να προλάβει τις τσάμπα πάνες, που ίσως και να μη μπορεί να πάρει με άλλο τρόπο, γιατί είναι πανάκριβες. Πιστεύω όμως ότι είναι κρίμα που οι Έλληνες καταναλωτές δεν καταλαβαίνουν γιατί συμβαίνει αυτό, και πόσο συμβάλλουν οι ίδιοι στο να παραμείνουν πανάκριβες.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σημερινή ενημέρωση από ταμία πως τους έχει πάει οδηγία για ΜΊΑ αγορά με ανέπαφη κάρτα ανά κάρτα αβ πλας. (για τους έξτρα πενήντα πόντους αναφέρομαι )

Μα, τους έξτρα 50 πόντους στους δίνει σε μορφή κουπονιου για την επόμενη αγορά σου, και για να σου βγάλει το κουπόνι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις την κάρτα ΑΒ!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eγώ το πλασματικές το εννούσα πολύ πιο γενικά. Άρα έχεις μια μικρή ένσταση, πράγμα καλό, αν συμφωνούσαμε σε όλα θα τελείωνε εδώ η συζήτηση :P

 

 

 

Αυτό είναι ένα λογικό συμπέρασμα, αλλά είναι τα πράγματα ακριβώς έτσι; Τι συμφέρει περισσότερο τον καταναλωτή; Να μπορεί να αγοράσει π.χ. ένα απορρυπαντικό ή ένα κουτί πάνες 6-7 ευρώ όποτε το χρειαστεί, ή να το πάρει δωρεάν με συνδυασμούς προσφορών για ένα χρόνο, να κάνει στοκ, να το στοιβάξει στην αποθήκη του, και όταν του τελειώσει να πρέπει να το πληρώνει 15 ευρώ και να ζει με την ελπίδα της επόμενης προσφοράς;

 

Τι κάνει μια εταιρεία σαν την P&G; Τιμολογεί τα προϊόντα της πολύ ακριβά και κάνει συνέχεια εκπτώσεις. Η ακριβή αρχική τιμή δημιουργεί την εντύπωση ενός premium προϊόντος, καθιστώντας το στα μάτια του μέσου καταναλωτή πολύ πιο επιθυμητό από ένα άλλο παρόμοιας ποιότητας που δεν παίζει το ίδιο παιχνίδι των πλασματικών εκπτώσεων. Περιμένουν, λοιπόν, οι καταναλωτές να στοκάρουν πολυδιαφημισμένα επώνυμα προϊόντα με τις προσφορές.

 

Οι οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, μετατρέπονται συχνά σε εικονικές με πρωτοβουλία των σούπερ μάρκετ, κάποια από τα οποία κρύβουν το στοκ (ακόμα και αυτό που τους έχει δώσει η εταιρεία με έκπτωση), αδειάζουν τα ράφια, και στέλνουν τους προσφοροθήρες πελάτες τους σε σαφάρι από κατάστημα σε κατάστημα μήπως κάπου τις πετύχουν, ελπίζοντας ότι δεν θα τους μείνει χρόνος να πάνε αλλού για όλα τα υπόλοιπα ψώνια τους. Αν τις πετύχουν, πόσοι από αυτούς θα προσέξουν ότι και το ποσοστό της έκπτωσης είναι πλασματικό, αφού η τιμή του προϊόντος αυξήθηκε την προηγούμενη μέρα; Και μη μου πείτε ότι δεν έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο τυχαία είναι τα λάθη στα ταμεία, όπου πολλές φορές οι εκπτώσεις δεν εμφανίζονται, με αναπόφευκτη κατάληξη καυγάδες με την ταμία για το ποιά προϊόντα περιλαμβάνονται στην προσφορά;

 

Έστω λοιπόν ότι εμείς τις πετυχαίνουμε όλες τις προσφορές, και τα παίρνουμε όλα τσάμπα για κανένα χρόνο. Ας κάνουμε τον απολογισμό μας. Τη γλιτώσαμε την καθοδήγηση από τις εταιρείες; Πήραμε αυτό που εμείς θεωρούμε καλό σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις, ή όποιο επώνυμο προϊόν μας έκανε δώρο όποια εταιρεία έκανε την προσφορά; Επιλέξαμε μόνοι μας το κατάστημα που ψωνίσαμε, με τους δικούς μας όρους και με βάση τις δικές μας ανάγκες, ή πήγαμε όπου μας έστειλε το τμήμα marketing της P&G, τoυ ΑΒ, της MasterCard; Ξεμπερδέψαμε γρήγορα, ή γυρίσαμε όλη την πόλη μας, ξοδεύοντας χρόνο και βενζίνη μπαινοβγαίνοντας σε συγκεκριμένα καταστήματα; Πόσο χρόνο περάσαμε με τη λίστα των προϊόντων της P&G, προσπαθώντας να βγάλουμε το μέγιστο κέρδος; 

 

Εν τω μεταξύ, φάγαμε και μια εβδομάδα συζητώντας για όλα αυτά, όχι μόνο σε ένα δημοφιλές forum με χιλιάδες μέλη, αλλά και με όλους τους συγγενείς και φίλους μας, για να προλάβουν να επωφεληθούν και αυτοί που δεν είχαν πάρει είδηση. Κοινώς, κάναμε αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει η πανάκριβη διαφήμιση των συγκεκριμένων εταιριών στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το facebook, στον τύπο. Τι λέτε, είναι τα δωρεάν προϊόντα που προλάβαμε να πάρουμε αρκετή αμοιβή για όλα αυτά;

 

Το αν ήταν λάθος ή μελετημένη κίνηση δεν υπάρχει τρόπος να το μάθουμε, τουλάχιστον όχι από το τι θα γίνει την Τετάρτη. Θέλει εσωτερική πληροφόρηση. Μπορεί να ήταν λάθος από την αρχή, ή μπορεί να είχε τέτοια ανέλπιστη επιτυχία που τους τελείωσε ο προϋπολογισμός του promo νωρίτερα από ότι περίμεναν. Αλλά αν ήταν λάθος, ήταν από αυτά που όταν γίνονται ανοίγεις σαμπάνιες.

 

Για να το ξεκαθαρίσουμε, δεν έχω τίποτα εναντίον των προσφορών. Κάποια από τα προϊόντα της P&G είναι με διαφορά τα καλύτερα στην κατηγορία τους, και το ΑΒ είναι το σούπερ μάρκετ που πάντα προτιμούσα. Φυσικά καταλαβαίνω ότι ένας οικογενειάρχης χωρίς οικονομική άνεση έχει κάθε λόγο να τρέξει να προλάβει τις τσάμπα πάνες, που ίσως και να μη μπορεί να πάρει με άλλο τρόπο, γιατί είναι πανάκριβες. Πιστεύω όμως ότι είναι κρίμα που οι Έλληνες καταναλωτές δεν καταλαβαίνουν γιατί συμβαίνει αυτό, και πόσο συμβάλλουν οι ίδιοι στο να παραμείνουν πανάκριβες.

Θα συμφωνήσω και πάλι με την ανάλυση σου σχετικά με την υπερκοστολογηση των προϊόντων της P&G , αλλά δεν θεωρώ τις κινήσεις του ΑΒ τόσο επαγγελματικές...το αντίθετο μάλιστα ερασιτεχνικές...

Αναρωτιέμαι όμως τι επιλογές έχει ο καταναλωτής; παλιότερα π.χ. Όσο το αμαζον είχε δωρεάν μεταφορικά εγώ δεν αγοραζα πάνες από εδώ, αφού τις έβρισκα σταθερά 35 - 40% φθηνότερες, τώρα τι μπορείς να κάνεις παρά να περιμένεις πότε θα κάνουν 50% να στοκάρεις...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@triapoulakakathontan: πράγματι τα έβαλα όλα σε ένα τσουβάλι, γιατί δεν είχα πρόθεση να τα αναλύσω. Ο λόγος που ανέφερα τις πιο μακροπρόθεσμες στρατηγικές των εταιρειών ήταν γιατί μου έκανε εντύπωση το γεγονός ότι πολύς κόσμος φαίνεται να πιστεύει ότι όταν παίρνει κάτι δωρεάν μέσω προσφορών είναι από λάθος της εταιρείας, γιατί έχει την εντύπωση ότι οι το κάθε promo έχει στόχο να βγάλει απλά άμεσα κέρδος, ή τουλάχιστον να μη δημιουργήσει ζημιά. Ο καταναλωτής, για να μεγιστοποιήσει το κέρδος του με την έννοια που συζητήθηκε εδώ, δεν αρκεί να δει μια προσφορά στο Μαρινόπουλο, πρέπει να συνδυάσει προωθητικές ενέργειες διαφορετικού τύπου, με διαφορετικούς στόχους η κάθε μία, αλλά δε φαίνεται να συνειδητοποιεί τον τρόπο που συνδέονται μεταξύ τους. Αυτό ήθελα να εξηγήσω, όχι για να κάνω σύγκριση με το κέρδος του καταναλωτή.

 

Η σύγκριση που προτείνεις έχει ενδιαφέρον, αν και φοβάμαι ότι το συμπέρασμα στο οποίο έχω καταλήξει εγώ είναι ότι ειδικά τα τελευταία χρόνια, για μερίδα του ελληνικού αγοραστικού κοινού, που φαίνεται αρκετά μεγάλη για να διαμορφώνει τις τάσεις τις αγοράς, η δεύτερη είναι απλώς ουρά της πρώτης. Το πρόβλημα δεν είναι αν αυτό ενοχλεί τους αγοραστές, αλλά αν κατανοούν πώς επηρεάζει τις συνθήκες της αγοράς, για τα χάλια της οποίας οι περισσότεροι διαμαρτύρονται.

 

Για το κατά πόσον το marketing ασχολείται με την ψυχολογία σου, δεν έχω πολλά να προσθέσω στην απάντηση του Avon. Μόνο το ότι την ανάγκη για προσφορές, πριν την ικανοποιήσει κάποιος, πρέπει πρώτα να τη δημιουργήσει.

 

edit: μάλλον πρέπει να αρχίσουμε να βάζουμε spoiler στις μεγάλες παραθέσεις γιατί σε λίγο το topic θα είναι σελίδα και post, ήδη με tablet δύσκολα τα βλέπω για να απαντήσω :shock:

Επεξ/σία από spiderling
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

φίλε spiderling, η σωστή διαπίστωσή σου για την πολιτική των εταιιριών να υπερτιμολογούν τις "κανονικές" τους τιμές,

έτσι ώστε να κάνουν προσφορές, ενισχύει την ανάλυσή μου.

Οτι δηλαδή, οι "προσφορές" είναι οι "σωστές τιμές"¨των προϊόντων,

και οι "κανονικές τιμές" είναι απλά υπερτιμολογημένες.

 

Κλασσικό παράδειγμα οι χυμοί Αμίτα Μότιον.

Βδομάδα παρά βδομάδα πουλιούνται σε προσφορά για 1,30 το λίτρο, με κανονική τιμή 1,80.

Και τη μια βδομάδα είναι "προσφορά" στα μισά μάρκετ, την άλλη στα άλλα μισά.

Ποια είναι η σωστή τιμή του προϊόντος;; φυσικά και η τιμή της προσφοράς!

Με αυτό βέβαια δεν εννοώ πως αν τον δω στο 1,30 θα τρέξω να τον αγοράσω.. 

κάθε άλλο, μιας και εγώ δεν τον θεωρώ προσφορά εκεί, αλλά ως κανονική τιμή.

Θα πάρω λοιπόν 1-2 αν μου το έχουν ζητήσει τα παιδιά μου.

Αν τον βρώ όμως στο 1,00 (λόγω συνδυαστικής ή άλλης προσφοράς),

όσο δηλαδή και οι no-name αντίστοιχοι χυμοί, τότε μπορεί και να στοκάρω 6-8 τεμ

να υπάρχουν μέχρι την επόμενη αντίστοιχη προσφορά.

Στο 1,80 πάντως δεν θα τον αγοράσω, ας πιουν νεράκι του Θεού τα πιτσιρίκια μου  :)
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μα, τους έξτρα 50 πόντους στους δίνει σε μορφή κουπονιου για την επόμενη αγορά σου, και για να σου βγάλει το κουπόνι δεν χρειάζεται να χρησιμοποιήσεις την κάρτα ΑΒ!

Α,οκ.

Επειδή εγώ έδωσα την κάρτα θεώρησα ότι συνδέονται το κουπόνι με την κάρτα.

Κι εγώ δεν πιστεύω ότι είναι αλήθεια αυτό που είπε η ταμίας αλλά δεν έχω και χρόνο να πάω σε όλα τα αβ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δεν καταλαβαίνω το εξής.

Πως είναι δυνατόν ο μισθός να πέφτει και οι τιμές στα είδη ανάγκης να ανεβαίνουν!

Λένε ο πληθωρισμός έχει πέσει αλλά στα Σ/Μ αλλά βλέπω!

Και μετά φταίμε εμείς που κυνηγαμε τις προσφορές σάν μανιακοί!

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εγώ δεν καταλαβαίνω το εξής.

Πως είναι δυνατόν ο μισθός να πέφτει και οι τιμές στα είδη ανάγκης να ανεβαίνουν!

Λένε ο πληθωρισμός έχει πέσει αλλά στα Σ/Μ αλλά βλέπω!

Και μετά φταίμε εμείς που κυνηγαμε τις προσφορές σάν μανιακοί!

Επειδή οι τιμές στα "είδη ανάγκης" δεν εξαρτώνται μόνο από τους μισθούς. Εξαρτώνται και από τις τιμές πρώτων υλών, από τις τιμές των καυσίμων, τη φορολογία κτλ.

 

Ο πληθωρισμός έχει μειωθεί αλλά συνεχίζει να είναι θετικός, μόνο στην περίπτωση που θα ήταν αρνητικός(αποπληθωρισμός δλδ) θα βλέπαμε χαμηλότερες τιμές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απ' ότι φαίνεται την Τετάρτη δεν θα ισχύει ο διπλασιασμός των πόντων στην προωθητική του ΑΒ (το έχουν διαπιστώσει χρήστες που είδαν διαφήμιση στην τηλεόραση). Με αυτό το δεδομένο, μπορείτε να συνεχίσετε τη συζήτηση του "καλού" καταναλωτή. ;)

 

Να διευκρινίσω ότι η συζήτηση του "καλού" καταναλωτή ξεκίνησε με αφορμή τις συνδυαστικές προσφορές του ΑΒ, αλλά δεν έχει να κάνει μόνο με συγκεκριμένες προσφορές κάποιου ΑΒ-ΧΨΩ, αλλά με τη γενικότερη συμπεριφορά μας ως καταναλωτές. Χαίρομαι που αυτό έχει γίνει αντιληπτό, όπως προκύπτει από πολλά post που έχουν ήδη δημοσιευθεί.  :) 

 

 

Τι συμφέρει περισσότερο τον καταναλωτή; Να μπορεί να αγοράσει π.χ. ένα απορρυπαντικό ή ένα κουτί πάνες 6-7 ευρώ όποτε το χρειαστεί, ή να το πάρει δωρεάν με συνδυασμούς προσφορών για ένα χρόνο, να κάνει στοκ, να το στοιβάξει στην αποθήκη του, και όταν του τελειώσει να πρέπει να το πληρώνει 15 ευρώ και να ζει με την ελπίδα της επόμενης προσφοράς;

Ξεκάθαρα τον συμφέρει να το πάρει/stockάρει δωρεάν & αρκετά πριν του τελειώσει να φροντίσει ώστε να το βρει στην τιμή "προσφοράς" των 6-7€ που σίγουρα θα ξαναϋπάρχει.  ;)

 

Αυτό λέγεται "σωστός προγραμματισμός", για τον οποίο διακρινόμαστε ως λαός!  :mrgreen: 

 

 

 

Τι κάνει μια εταιρεία σαν την P&G; Τιμολογεί τα προϊόντα της πολύ ακριβά και κάνει συνέχεια εκπτώσεις. Η ακριβή αρχική τιμή δημιουργεί την εντύπωση ενός premium προϊόντος, καθιστώντας το στα μάτια του μέσου καταναλωτή πολύ πιο επιθυμητό από ένα άλλο παρόμοιας ποιότητας που δεν παίζει το ίδιο παιχνίδι των πλασματικών εκπτώσεων. Περιμένουν, λοιπόν, οι καταναλωτές να στοκάρουν πολυδιαφημισμένα επώνυμα προϊόντα με τις προσφορές.

 

Οι οποίες, ειρήσθω εν παρόδω, μετατρέπονται συχνά σε εικονικές με πρωτοβουλία των σούπερ μάρκετ, κάποια από τα οποία κρύβουν το στοκ (ακόμα και αυτό που τους έχει δώσει η εταιρεία με έκπτωση), αδειάζουν τα ράφια, και στέλνουν τους προσφοροθήρες πελάτες τους σε σαφάρι από κατάστημα σε κατάστημα μήπως κάπου τις πετύχουν, ελπίζοντας ότι δεν θα τους μείνει χρόνος να πάνε αλλού για όλα τα υπόλοιπα ψώνια τους. Αν τις πετύχουν, πόσοι από αυτούς θα προσέξουν ότι και το ποσοστό της έκπτωσης είναι πλασματικό, αφού η τιμή του προϊόντος αυξήθηκε την προηγούμενη μέρα; Και μη μου πείτε ότι δεν έχετε αναρωτηθεί ποτέ πόσο τυχαία είναι τα λάθη στα ταμεία, όπου πολλές φορές οι εκπτώσεις δεν εμφανίζονται, με αναπόφευκτη κατάληξη καυγάδες με την ταμία για το ποιά προϊόντα περιλαμβάνονται στην προσφορά;

Πολύ σωστά τα γράφεις. Εδώ φαίνεται & ποιος είναι "καλός" καταναλωτής:

  • Αυτός ο οποίος μπορεί να παίρνει τα προϊόντα που έχουν δημιουργήσει την αίσθηση του "premium" (μπορεί & πράγματι να είναι), αλλά θα γνωρίζει κι αν το ποσοστό της έκπτωσης είναι πραγματικό ή αυξήθηκε η αρχική τιμή του την προηγούμενη, όπως επίσης κι αν υπάρχει πιο vfm προϊόν στην αγορά σε σχέση με το "premium" της προσφοράς (για να την προσπεράσει).
  • Αυτός που γνωρίζει (στο περίπου, δεν μιλάμε για διαφορές λίγων λεπτών από S/M σε S/M) τις βασικές τιμές σε καθημερινά είδη ανάγκης ("ανάγκης" με την ευρύτερη έννοια - περιλαμβάνονται & είδη που έτσι κι αλλιώς θ' αγοράσει για το νοικοκυριό),
  • Αυτός που ελέγχει αν στο ταμείο έγινε η έκπτωση (δεν φταίει ο εργαζόμενος στο ταμείο αν δεν έγινε η έκπτωση, αν δεν περάστηκαν κάποιοι πόντοι, αν στο κάτω-κάτω εμείς αγοράσαμε λάθος προϊόν που δεν ήταν στην προσφορά).
  • Αυτός που θα διαμαρτυρηθεί αν δει πως επανειλημμένα δεν υπάρχουν στα ράφια τα προϊόντα που διαφημίζεται ότι είναι προσφορές (θα έχει βέβαια -πιθανότατα- άδικο να διαμαρτύρεται αν πηγαίνει λίγο πριν το κλείσιμο του μαγαζιού & περιμένει να βρει γεμάτα ράφια).
  • Αυτός που θα διαδώσει την πραγματικά καλή προσφορά στον διπλανό/γείτονα/φίλο/συγγενή.
  • Αυτός που δεν αδειάζει τα ράφια των προσφορών, αλλά παίρνει όσα χρειάζεται (για εύλογο χρονικό διάστημα - π.χ. μέχρι να του τελειώσουν ή την εκτίμηση του πότε θα γίνει η επόμενη "προσφορά") κι αφήνει να βρούνε κι άλλοι.
  • Αυτός που προσπαθεί να ενημερώνει τους υπόλοιπους για τα παιχνίδια που παίζουν σε βάρος μας (των καταναλωτών) οι διάφορες ΑΒ-ΧΨΩ πολυεθνικές (& όχι μόνο αυτές).

Έστω λοιπόν ότι εμείς τις πετυχαίνουμε όλες τις προσφορές, και τα παίρνουμε όλα τσάμπα για κανένα χρόνο. Ας κάνουμε τον απολογισμό μας. Τη γλιτώσαμε την καθοδήγηση από τις εταιρείες; Πήραμε αυτό που εμείς θεωρούμε καλό σύμφωνα με τις δικές μας προτιμήσεις, ή όποιο επώνυμο προϊόν μας έκανε δώρο όποια εταιρεία έκανε την προσφορά; Επιλέξαμε μόνοι μας το κατάστημα που ψωνίσαμε, με τους δικούς μας όρους και με βάση τις δικές μας ανάγκες, ή πήγαμε όπου μας έστειλε το τμήμα marketing της P&G, τoυ ΑΒ, της MasterCard; Ξεμπερδέψαμε γρήγορα, ή γυρίσαμε όλη την πόλη μας, ξοδεύοντας χρόνο και βενζίνη μπαινοβγαίνοντας σε συγκεκριμένα καταστήματα; Πόσο χρόνο περάσαμε με τη λίστα των προϊόντων της P&G, προσπαθώντας να βγάλουμε το μέγιστο κέρδος;

Την καθοδήγηση σαφώς & δεν την γλιτώσαμε. Αυτό που πήραμε & το μαγαζί που το πήραμε μπορεί να ήταν ή/& να μην ήταν ακριβώς αυτό που θέλαμε. Μπορεί & να καθυστερήσαμε & να ξοδέψαμε περισσότερο καύσιμο. Αν όμως το τελικό πρόσημο κέρδους είναι θετικό, γιατί πήραμε είδη "τζάμπα" (ή σχεδόν) που σίγουρα θα τα χρησιμοποιήσουμε/χαρίσουμε, τότε σίγουρα είμαστε κερδισμένοι & χαρούμενοι!  :D 

 

 

Εν τω μεταξύ, φάγαμε και μια εβδομάδα συζητώντας για όλα αυτά, όχι μόνο σε ένα δημοφιλές forum με χιλιάδες μέλη, αλλά και με όλους τους συγγενείς και φίλους μας, για να προλάβουν να επωφεληθούν και αυτοί που δεν είχαν πάρει είδηση. Κοινώς, κάναμε αυτό που δεν μπόρεσε να κάνει η πανάκριβη διαφήμιση των συγκεκριμένων εταιριών στην τηλεόραση, το ραδιόφωνο, το facebook, στον τύπο. Τι λέτε, είναι τα δωρεάν προϊόντα που προλάβαμε να πάρουμε αρκετή αμοιβή για όλα αυτά;

 

Το αν ήταν λάθος ή μελετημένη κίνηση δεν υπάρχει τρόπος να το μάθουμε, τουλάχιστον όχι από το τι θα γίνει την Τετάρτη. Θέλει εσωτερική πληροφόρηση. Μπορεί να ήταν λάθος από την αρχή, ή μπορεί να είχε τέτοια ανέλπιστη επιτυχία που τους τελείωσε ο προϋπολογισμός του promo νωρίτερα από ότι περίμεναν. Αλλά αν ήταν λάθος, ήταν από αυτά που όταν γίνονται ανοίγεις σαμπάνιες.

 

Συμφωνώ απόλυτα για τη διαφήμιση που κάναμε. Έχω γράψει σε προηγούμενο post μου πως δεν γνωρίζω αν ήταν εσκεμμένες (λόγω μεσο-μακροπρόθεσμης πρόβλεψης κέρδους από αυτή τη διαφήμιση) ή λανθασμένες οι συγκεκριμένες υπέρ-προσφορές.

 

 

Φυσικά καταλαβαίνω ότι ένας οικογενειάρχης χωρίς οικονομική άνεση έχει κάθε λόγο να τρέξει να προλάβει τις τσάμπα πάνες, που ίσως και να μη μπορεί να πάρει με άλλο τρόπο, γιατί είναι πανάκριβες. Πιστεύω όμως ότι είναι κρίμα που οι Έλληνες καταναλωτές δεν καταλαβαίνουν γιατί συμβαίνει αυτό, και πόσο συμβάλλουν οι ίδιοι στο να παραμείνουν πανάκριβες.

Υπάρχουν τόσα & τόσα πιο απλά που δεν καταλαβαίνουμε (η πλειονότητα) σαν λαός (όχλος :(), αυτό μάλλον είναι από τα πιο αναμενόμενα/φυσιολογικά να μην καταλαβαίνουμε...

 

@triapoulakakathontan: πράγματι τα έβαλα όλα σε ένα τσουβάλι, γιατί δεν είχα πρόθεση να τα αναλύσω.

 

Φαντάζομαι αν ήθελες να τ' αναλύσεις τι θα έγραφες!  :P 

Πλάκα κάνω, ειλικρινά χαίρομαι να διαβάζω καλογραμμένα post (& λυπάμαι/συγχύζομαι όταν συμβαίνει το αντίθετο).

 

 

Ο καταναλωτής, για να μεγιστοποιήσει το κέρδος του με την έννοια που συζητήθηκε εδώ, δεν αρκεί να δει μια προσφορά στο Μαρινόπουλο, πρέπει να συνδυάσει προωθητικές ενέργειες διαφορετικού τύπου, με διαφορετικούς στόχους η κάθε μία, αλλά δε φαίνεται να συνειδητοποιεί τον τρόπο που συνδέονται μεταξύ τους.

 

Φυσιολογικό δεν είναι να δυσκολεύεται να συνδυάσει κανείς τις διάφορες προωθητικές ενέργειες; Δεν μπορεί ο καθένας να έχει την ικανότητα & το χρόνο να ψάχνει να βρίσκει όλες τις προσφορές/κουπόνια/app που υπάρχουν για να κάνει τον καλύτερο δυνατό συνδυασμό ώστε να μεγιστοποιήσει το "κέρδος" του.

Γι' αυτό το λόγο υπάρχει το διαδίκτυο, ώστε όποιος "καλός" καταναλωτής ("καλός" τουλάχιστον σε ένα βαθμό) εντοπίζει κάτι να το διαδίδει, ο άλλος να το συμπληρώνει & στο τέλος αυτός που ενδιαφέρεται/παρακολουθεί να γνωρίζει ποια είναι η καλύτερη συνδυαστική προσφορά.

 

 

[...] την ανάγκη για προσφορές, πριν την ικανοποιήσει κάποιος, πρέπει πρώτα να τη δημιουργήσει.

 

Βασική δουλειά του... "marketing über alles"!  :mrgreen:

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

https://www.facebook.com/notes/mastercard/%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%B9%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7-%CE%B1%CE%B2-promo-/750844535019607

 

Επιστρέφω στο θέμα που άνοιξα το Σάββατο...Ο.Κ., τροποποίησαν το "ανεξαρτήτως ποσού" και έβαλαν όριο τα 5 ευρώ (δικαίωμα τους, αλλά επικοινωνιακά μεγάλο fail)...από εκεί και πέρα γιατί δεν συμφώνησαν σε συνεννόηση με το σύστημα του  ΑΒ τι θα γίνεται για τις συναλλαγές κάτω των 5 ευρώ και να καταγράψουν τον όρο στην τροποποιητική ανακοίνωση, ώστε να είναι καλυμμένοι; 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...