jimisvog Δημοσ. 13 Σεπτεμβρίου 2015 Δημοσ. 13 Σεπτεμβρίου 2015 Καλησπέρα παιδιά και μεγάλοι Τελευταία μελετώντας κάποια πρωτόκολλα και την συμπεριφορά τους στα δίκτυα (κυρίως TCP/UDP) θέλω να εμβαθύνω περισσότερο και να καταλάβω τι επηρεάζει τελικά την συμπεριφορά ενός δικτύου και τις μεταδόσεις μέσω αυτού. Συγκεκριμένα ένα μεγάλο κομμάτι είναι οι ουρές. Θα ήθελα να καταλάβω την θεωρία πίσω απο της ουρές, ως ειναι δομημένες και εν τέλει πως αυτές, η δομή τους και η συμπεριφορά τους επηρεάζει μια μετάδοση (TCP or UDP)(συμφόρηση, επαναμεταδόσεις κ.λ.π). Έχει κανείς να προτείνει κάποιο καλό βιβλίο για να διαβάσω πάνω σε αυτά; Να προσθέσω οτι ταυτόχρονα δοκιμάζω και ελέγχω σε simulations που φτιάχνω με το OMNET++ οπότε και θα προσπαθήσω αυτά να τα φτιάξω και να τα δω και στην πράξη. Ευχαριστώ Ιδιαίτερα V.
Επισκέπτης Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2015 Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2015 Τα πρωτόκολλα του 4ου επιπέδου OSI (TCP/UDP) είναι εντελός διαφορετικά μεταξύ τους, χρησιμοποιούνται για διαφορετικούς λόγους - εφαρμογές και περιέχουν ή όχι μηχανισμούς για την αντιμετώπιση προβλημάτων (είτε απο συμφόρηση, χαμένα πακέτα, out of order, κλπ). Το TCP φτιάχτηκε για να διασφαλίζει πως μεταξύ αποστολλέα και παραλλήπτη υπάρχει μια συννενόηση που δίνει την δυνατότητα να επιβεβεωθεί πως ότι έχει σταλεί έχει παραληφθεί ή όχι, επομένως υπάρχει η δυνατότητα της αποστολής εκ νέου των πακέτων που δεν έχουν παραληφθεί. Μπορείς να βρείς πως δουλεύει ο αλγόριθμος TCP tahoe/reno για την αποφυγή της συμφόρησης, retransmissions, κλπ κλπ διαβάζoντας και σχετικά RFCs (RFC 2581 TCP Congestion Control, RFC 3782 The NewReno Modification to TCP's Fast Recovery Algorithm, RFC 5681 TCP Congestion Control, RFC 6582 The NewReno Modification to TCP's Fast Recovery Algorithm) όπως και σχετικά papers στο Internet. To UDP πρωτόκολλο απο την άλλη δέν έχει κανένα μηχανισμό για να ανταπεξέρθει σε συμφόρηση, δεν πραγματοποιεί επαναμεταδόσεις γιατι πολύ απλά δεν παρέχει καμία διασφάλιση ως προς την παραλαβή των πακέτων (δλδ ο αποστολέας απλά στέλνει πακέτα στον παραλήπτη χωρίς να υπάρχει επιβεβέωση πως έχει γίνει ή όχι η παραλαβή τους, RFC 782 User Datagram Protocol, RFC 3828 The Lightweight User Datagram Protocol (UDP-Lite)). Τώρα το πως θα γίνει η μετάδοση των δεδομένων (Layer 7 applications---- > Layer 4 segments ---> Layer 3 packets----> Layer 2 framing---> Layer 1 transmision signals) και η τοποθέτηση τους σε ουρές/rings (τοπικά σε μια συσκευή πχ router ή server) είναι κάτι το οποίο εξαρτάται απο το hardware/vendor. Σχετικά με sockets programming concepts (άν ψάχνεις κάτι τέτοιο) υπάρχει βιβλιογραφία πχ TCP/IP Sockets in C: Practical Guide for Programmers (όπως και άλλα γύρω απο το θέμα αυτό). Τέλος (αν ψάχνεις για κάτι άλλο σε επίπεδο περί ουρών/transmisioning) σε ένα δίκτυο υπάρχουν μηχανισμοί QoS που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την αποφυγή περίπτωση συμφόρησης, εξασφάλιση μετάδοσης πακέτων σε συνθήκες μεγάλου φόρτου κλπ (policing, shapping, Queueing (FIFO, WFQ, CBWFQ, Priority Queeing), RED/WRED για congestion avoidance, etc). Η υλοποίηση τους διαφέρει απο vendor σε vendor αλλά σε γενικές γραμμές θα βρείς public documentation (από Cisco, Juniper πχ) με θέματα γύρω απο μηχανισμούς QoS.
jimisvog Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2015 Μέλος Δημοσ. 14 Σεπτεμβρίου 2015 Σε ευχαριστώ για την απάντηση. Τα περισσότερα απο αυτα που μου αναφέρεις (TCP/UDP και πως λειτουργούν) τα γνωρίζω ήδη. Αυτό που προσπαθώ να καταλαβω είναι πως οι ουρές (δομή, μέγεθος, τρόπος λειτουργίας) επηρεάζουν την μετάδοση με όποιο τρόπο είναι αυτη στημένη (TCP/UDP).
Επισκέπτης Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2015 Δημοσ. 15 Σεπτεμβρίου 2015 Προφανός επηρεάζουν την μετάδοση μιας και έχουν άμεση σχέση με τον παράγοντα latency (πχ μεγάλου μεγέθους queues εισάγουν latency το οποίο δεν είναι καλό για UDP flows πχ voice εφαρμογές αλλά απο την άλλη αποφεύγεις τα drops σε TCP flows) και επηρεάζουν το σχετικό performance (throughput), που σε περίπτωση απουσίας μηχανισμών QoS απο ενδιάμεσες συσκευές μεταξύ αποστολέα - παραλήπτη, επαφίεται στο εκάστοτε πρωτόκολλο η διαχείρηση του προβλήματος.
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα