Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
8 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

 

Όμως το 1440p uw, ιδιαίτερα σε μεγάλες διαγωνίους (τύπου 35") θεωρώ ότι είναι η χρυσή τομή για ένα PC monitor (που το βλέπεις αναγκαστικά από κοντά), και για να μην έχεις θεόρατα pixel, και για να σου γεμίζει σωστά το οπτικό πεδίο, και για να μη χρησιμοποιείς dpi scaling για την καθημερινή σου ενασχόληση.

Διαφωνώ σε αυτό. Όταν είσαι σε κοντινή απόσταση 1440p σε 35 οθόνη έχεις μικρό ppi. 

  • Like 1
  • Απαντ. 7,8k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Με 23" 1920x1080 είσαι στα 95PPI, ενώ με 3440x1440 35" είσαι στα 106.

Με 27" 4k ξέρεις πού είσαι? Στα 163!!! Το ένα συνηθίζεται (διαφορά ~11%), το άλλο με καμία παναγία!

Το PPI δεν πάει με την απόσταση, είναι fix.

Επεξ/σία από GeorgeMan
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
27 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Ναι, αν θεωρήσουμε ως "1k" το 1080p, κάπως έτσι πάει.

1080p = 2.073.600 pixels
uw 1080p = 2.764.800 (+33% από 1080p)
1440p = 3.686.400 (+33% από 1080p uw, +78% από 1080p)
uw 1440p = 4.953.600 (+34% από 1440p, +79% από 1080p uw, +139% από 1080p)
4k = 8.294.400 (+68% από 1440p uw, +125% από 1440p, +200% από uw 1080p, +300% από 1080p)

Άρα καταλαβαίνεις ότι για να πας από 1080p σε 1440p uw και να έχεις τα ίδια fps, θα πρέπει η κάρτα γραφικών σου να έχει σχεδόν 2,5 φορές περισσότερη απόδοση (αυτό που εσύ λες 2,5k).
Για να πας από 1080p σε 4k πρέπει να έχει ακριβώς 4πλάσια απόδοση (λογικό), ενώ για να πας από uw 1440p σε 4k πρέπει να έχει +70%, νούμερο τεράστια διαφορά και σίγουρα όχι "ένα σκαλί της τάξης του 30-35%"!

Γενικά το 4k "πατώνει" όλες τις κάρτες γραφικών, αλλά και λόγω ιδιαίτερα περισσότερων pixel σε σχέση με τα υπόλοιπα, καθιστά αναγκαία τη χρήση dpi scaling σε μη 3D εφαρμογές (π.χ. Windows), που όλοι ξέρουμε τι σημαίνει... Εκτός αν κάποιος μπορεί να τα βλέπει ψείρες και να μην τον ενοχλεί.

Όμως το 1440p uw, ιδιαίτερα σε μεγάλες διαγωνίους (τύπου 35") θεωρώ ότι είναι η χρυσή τομή για ένα PC monitor (που το βλέπεις αναγκαστικά από κοντά), και για να μην έχεις θεόρατα pixel, και για να σου γεμίζει σωστά το οπτικό πεδίο, και για να μη χρησιμοποιείς dpi scaling για την καθημερινή σου ενασχόληση.

4k είναι ταμάμ για τηλεόραση, αλλά εγώ που βλέπω από τα 4-4,5 μέτρα την 106" του προβολικού δε θα μου χρειαστούν για τα επόμενα χρόνια. ^_^^_^

Γενικά σπρώχνουν όλοι προς 4k, κυρίως γιατί αποτελεί στάνταρ στις τηλεοράσεις, αλλά θεωρώ ότι για τα επόμενα χρόνια δεν είμαστε ακόμα εκεί. Ούτε θα μπορεί ο πολύς κοσμάκης να παίζει ταπανταολα high details με κάρτες του 200-250ρικου, όπως κάνει στο fhd από το 2016 με τις GTX1060/RX470 (ασχέτως πού πήγαν οι τιμές με το mining). Πιθανόν αυτό να αλλάξει με την επόμενη γενιά κονσολών, όπου θα εκμεταλλεύονται οι devs το συγκεκριμένο hardware πολύ καλύτερα, αλλά και αυτό δε θα συμβεί θεωρώ για τουλάχιστον 1-1,5 γεμάτο χρόνο ακόμη, συν ότι τα πρώτα παιχνίδια δε θα είναι αντιπροσωπευτικά των δυνατοτήτων, ποτέ δεν ήταν.

Άψογο ποστ κάπως έτσι είναι τα πράγματα. Απλά το UW σου δίνει πραγματικό παραπάνω πληροφορία ενώ το 2k 4k ανεβάζει την ανάλυση. Το 2.5kUW είναι το ιδανικό και καλά να είμαστε κάποια στιγμή εκεί θα πάω με νέα κάρτα. 

13 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Με 23" 1920x1080 είσαι στα 95PPI, ενώ με 3440x1440 35" είσαι στα 106.

Με 27" 4k ξέρεις πού είσαι? Στα 163!!! Το ένα συνηθίζεται (διαφορά ~11%), το άλλο με καμία παναγία!

Το PPI δεν πάει με την απόσταση, είναι fix.

Το ppi είναι fixed απλά η απόσταση παίζει το βασικό ρόλο στο ποσό μπορείς να καταλάβεις τα pixels. Σε 50αρα στο 1 μέτρο τα 100ppi είναι πολύ λίγα. Σε 25αρα στο 1 μέτρο τα 100ppi είναι υπεραρκετά. Για αυτό δεν πήγα και στην 34αρα 2560x1080 η 29αρα έχει αρκετά καλύτερο ppi. Το κινητό πχ έχει 380 που έχω και 540 το άλλο. 

Εγώ είμαι στα 96 ppi στα 50 εκατοστά η 34 θα πήγαινε στα 81 είναι τεράστια διαφορά. 

 

Η 55αρα full HD που έχω είναι 40 ppi. Στα 3 μέτρα όμως δεν έχει κανένα νόημα. Είναι άψογη η εικόνα σε blu-ray αρχείο. Όλα έχουν να κάνουν με την απόσταση σε αναλογία με τις ίντσες. 

Επεξ/σία από Heybro
Δημοσ.

Ευχαριστούμε τους "ειδικούς" που βγάλανε το συμπέρασμα. 

2k ultrawide το ιδανικό για gaming 

σωστά;

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, mcrae13 είπε

Ευχαριστούμε τους "ειδικούς" που βγάλανε το συμπέρασμα. 

2k ultrawide το ιδανικό για gaming 

σωστά;

Το ιδανικό είναι ότι βολεύει τον καθένα. Άλλος πάει σε 144hz λόγω competitive άλλος θέλει 4k και 60fps άλλος παίζει στα 30fps σε 65αρα 4k άλλος σε UW και 75fps όπως εγώ. Δεν υπάρχει ιδανικό όλα έχουν να κάνουν με τις ανάγκες του καθενός. 

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
6 minutes ago, mcrae13 said:

Ευχαριστούμε τους "ειδικούς" που βγάλανε το συμπέρασμα. 

2k ultrawide το ιδανικό για gaming 

σωστά;

Ασφαλώς. Και γνωρίζεις από πριν ότι θα παίζεις με μαύρες μπάρες εκατέρωθεν σε παλαιότερους τίτλους και emulators, κανένα πρόβλημα με αυτό.
Ήρθες εδώ για να προσφέρεις κάτι ή μόνο για το flame? :-)

Επεξ/σία από GeorgeMan
Δημοσ.
Μόλις τώρα, GeorgeMan είπε

Ασφαλώς. Και γνωρίζεις από πριν ότι θα παίζεις με μαύρες μπάρες εκατέρωθεν σε παλαιότερους τίτλους και emulators, κανένα πρόβλημα με αυτό.

Σε dolphin και cemu έχω κανονικά ολόκληρη οθόνη ρε συ. Αν λες για πιο παλιούς δεν γνωρίζω. Γενικά με hack στο hex πολλά παλιά παιχνίδια παίζουν σε UW. 

  • Moderators
Δημοσ.
Just now, Heybro said:

Σε dolphin και cemu έχω κανονικά ολόκληρη οθόνη ρε συ. Αν λες για πιο παλιούς δεν γνωρίζω. Γενικά με hack στο hex πολλά παλιά παιχνίδια παίζουν σε UW. 

Ε χωρίς παραμόρφωση εννοώ. Αν ένα παιχνίδι είναι φτιαγμένο να παίζει 4:3 πώς στην ευχή θα παίξει wide χωρίς παραμόρφωση? 

Δημοσ.
Μόλις τώρα, GeorgeMan είπε

Ε χωρίς παραμόρφωση εννοώ. Αν ένα παιχνίδι είναι φτιαγμένο να παίζει 4:3 πώς στην ευχή θα παίξει wide χωρίς παραμόρφωση? 

Ναι σε αυτά σίγουρα ούτε σε 16:9 θα παίζουν σωστά. Δεν γνωρίζω παιχνίδια σε 4:3. Στο Mario galaxy και breath of the wild ειναι πολυ κομπλέ ειδικά στο Zelda άλλο παιχνίδι. Το little nightmares με ξενέρωσε που έχει μπάρες και μάλλον θα το παίξω στην μεγάλη δεν μπορώ τις μπάρες. 

Δημοσ.

Ακόμα σε οθόνες παίζετε; Εδώ είμαστε στη εποχή του vr. Έβαλα το far cry 5 στην 27αρα 1440p με την 1080ΤΙ και μου φαίνεται αστείο να σημαδεύω με το ποντίκι και να κοιτάζω μέσα από ένα μικρό επίπεδο παραθυράκι. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
5 ώρες πριν, BabisTs είπε

Για οθόνες αλλού γράφουμε παίδες......Μπαίνουμε να διαβάσουμε κανά νεό και γίνετε της πόπης με τις οθόνες σε νήμα για gpu......

Εν μερη σε Pascal θεμα(που πανω κατω εχει τελειωσει αυτη η σειρα,ειτε αργησουν οι νεες,ειτε οχι)τι νεο να διαβασεις εν μερη?:P

Πλεον η μπαλα παει στην επομενη σειρα,ειτε αυτη αργησει,ειτε ειναι rebrand,ειτε κατι αλλο.

Για το διπλα θεμα εχεις δικιο,αλλα πριν την Computex δεν προκειται να υπαρχει καποιο νεο,ξεκαθαρα πραγματα.

Επεξ/σία από Fulgore
Δημοσ.
54 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Με 23" 1920x1080 είσαι στα 95PPI, ενώ με 3440x1440 35" είσαι στα 106.

 

Αυτό σου λέω. ¨Ότι 1440p σε 35 ειναι σαν να βλέπεις 1080p σε 23. 

  • Moderators
Δημοσ.
2 minutes ago, Acmilangr2 said:

Αυτό σου λέω. ¨Ότι 1440p σε 35 ειναι σαν να βλέπεις 1080p σε 23. 

Κομπλέ δηλαδή. Ούτε χοντρά pixels (τύπου 1080p σε 27+), ούτε ψείρες (τύπου 4k σε <30).

Δημοσ.
3 λεπτά πριν, Acmilangr2 είπε

Αυτό σου λέω. ¨Ότι 1440p σε 35 ειναι σαν να βλέπεις 1080p σε 23. 

35ara 2k έχει 84ppi. Εγώ έχω 96. Για αυτό λέω ότι δεν έχει να κάνει full HD με 2k. Πιο καλή ποιότητα έχω στην 29αρα παρά αν είχα 2k 35αρα. Μην θεωρείτε ότι επειδή παίζω σε 2560x1080 έχω κακή ποιότητα μια χαρά ppi έχω. 

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, GeorgeMan είπε

Κομπλέ δηλαδή. Ούτε χοντρά pixels (τύπου 1080p σε 27+), ούτε ψείρες (τύπου 4k σε <30).

Όχι. Ειναι μέτριο το ppi. Σε τι ακριβώς ειναι κακό να ειναι ψείρες τα pixels;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...