Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οταν σταματαμε καπου για 1-2 λεπτα ειναι προτιμοτερο να σβηνουμε την μηχανη και να την ξανααναβουμε μετα ή ειναι πιο οικονομικο να παραμενι αναμενη στο ρελαντι ?

  • Απαντ. 43
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Υπάρχει μία πιθανότητα αν κάνει πάρα πολύ κρύο να προλάβει να πέσει η θερμοκρασία της σε 2 λεπτά, και μέχρι να ξαναφτάσει στην φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας να καίει λίγο παραπάνω βενζίνη, ίσως περισσότερη από όση θα έκαιγε αν ήταν ρελαντί αυτά τα 2 λεπτά.

 

Νομίζω πως οι διαφορές αυτές δεν γίνονται αντιληπτές στην κατανάλωση, οπότε ας σβήνουμε την μηχανή όποτε μπορούμε έστω για περιβαλλοντολογικούς λόγους.

  • Like 2
Δημοσ.

Υπαρχει καποιος "κανονας" ποσο καιει η μηχανη στην εκκινηση παραπανω απο οτι οταν κινειται το αυτοκινητο ?

 

Αντιστοιχει για παραδειγμα σε καυσιμο για 500 μετρα 1000 μετρα ή καπως ετσι ?

Δημοσ.

Δεν είμαι σίγουρος πως κατάλαβα, αλλά δεν γίνεται να υπάρχει τέτοιος κανόνας που να ισχύει έστω μπακαλίστικα σε όλα τα αυτοκίνητα επειδή η κατανάλωση εξαρτάται από δεκάδες παράγοντες, οι περισσότεροι μη υπολογίσιμοι.

 

Σε γενικές γραμμές την βελτίωση στην κατανάλωση βοηθάει πάρα πολύ η σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, η σωστή πίεση στα ελαστικά, η ομαλή οδήγηση προφανώς, και η σωστή συντήρηση (αν μπαγκάρει αισθητήρας λ π.χ μπορεί να ανέβει κατακόρυφα η κατανάλωση).

Δημοσ.

Στα αυτοκίνητα που έχουν start and stop σύστημα δεν σβήνει και στα φανάρια η μηχανή; Για οικονομία δεν το κάνουν;

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι για οικονομια το κανουν αλλα εχουν και πιο ενισχυμενη μιζα και μπαταρια. Αν σε ενα αυτοκινητο χωρις start & stop κανεις συχνες εκκινησεις στη μιζα ανα 5-10 λεπτα ας πουμε επειδη πρεπει να κανεις στασεις δεν κανεις και το καλυτερο στη μπαταρια ισως αφου δεν προλαβαινει να  "φορτισει" τα χαμενα mah της. Οποτε κατι τετοιο απο "φαναρι σε φαναρι" το ξεχναμε..

 

Καποια στιγμη νομιζω θυμαμαι στο top gear που εκαναν ενα challenge ποιος θα φτασει πιο μακρυα με καποια συγκεκριμενα λιτρα βενζινης νομιζω ειχαν πει οτι κατα την εκκινηση του κινητηρα μπορει να καψει λιγο περισσοτερο απο οσο θα εκαιγε στο ρελαντι σε 1 λεπτο... ισχυει κατι τετοιο? 

 


 

Επεξ/σία από nick#18
  • Like 3
Δημοσ.

Υπάρχει μία πιθανότητα αν κάνει πάρα πολύ κρύο να προλάβει να πέσει η θερμοκρασία της σε 2 λεπτά, και μέχρι να ξαναφτάσει στην φυσιολογική θερμοκρασία λειτουργίας να καίει λίγο παραπάνω βενζίνη, ίσως περισσότερη από όση θα έκαιγε αν ήταν ρελαντί αυτά τα 2 λεπτά.

 

Αυτό εξ'ορισμού δεν μπορεί να συμβαίνει. Αφού σβήσεις και αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία του μοτέρ, μειώνεται και ο ρυθμός που αυτό χάνει θερμότητα προς το περιβάλλον. Άρα συνολικά θα χάσει λιγότερη θερμότητα από το να ήταν αναμένο. Σε κάθε περίπτωση σε 2 λεπτά δε μεταβάλεται σημαντικά η θερμοκρασία.

 

Εφόσον ξέρεις πως θα σταματήσεις πάνω από μισό λεπτό αξίζει να σβήσεις το μοτέρ. Μην το κάνεις όμως στα απλά φανάρια σε αμάξι χωρίς start-stop γιατί είτε θα πάρεις τη μίζα στο χέρι είτε θα μείνεις από μπαταρία (δύσκολο αυτό εκτός αν είσαι μόνο κέντρο)

Δημοσ.

Αυτό εξ'ορισμού δεν μπορεί να συμβαίνει. Αφού σβήσεις και αρχίσει να πέφτει η θερμοκρασία του μοτέρ, μειώνεται και ο ρυθμός που αυτό χάνει θερμότητα προς το περιβάλλον. Άρα συνολικά θα χάσει λιγότερη θερμότητα από το να ήταν αναμένο.

 

Το θέμα είναι τι θερμοκρασία έχει ο κινητήρας.

Τι σημασία έχει πόση θερμότητα θα χάσει;

 

Ναι θα χάνει παραπάνω (προς το περιβάλλον) υποθετικά αν μένει αναμμένο, γιατί πολύ απλά θα εξακολουθεί να παράγει θερμότητα. Μόνο που αυτό δεν μας ενδιαφέρει. :P

Δημοσ.

Οταν βαζεις το αμαξι μπρος, ενω ο κινητηρας ειναι κρυος, το ρελαντι ειναι κοντα στις 900 στροφες μετα απο ενα λεπτο κατεβαινουν στις 600 στροφες, αυτο γινεται για να ανεβει λιγο η θερμοκρασια του κινητηρα.

 

Οταν ειναι ζεστος και θες να σταματησεις νομιζω καλυτερο θα ταν ναα το σβηνειςς το κινητηρα.

 

Παιρνω σαν παραδειγμα οταν εισαι σε μποτιλιαρισμα, σταματα για λιγο ξεκινα, δουλευει η μηχανη στο ρελαντι μετα σηκωνει στροφες, εχεις πολλες πιθανοτητες αν δεν δουλευει καλα το συστημα ψυξης να ανεβασεις θερμοκρασία με κινδυνο να ξεπερασεις τα ορια

Δημοσ.

Προσωπικά σε μικρές στάσεις μέχρι 2-3 λεπτά δεν το σβήνω συνήθως...(νομίζω δηλαδή γιατί μπορεί να το κάνω μηχανικά και να μην το έχω προσέξει! :)  )

  • Like 1
Δημοσ.

Προσωπικά σε μικρές στάσεις μέχρι 2-3 λεπτά δεν το σβήνω συνήθως...(νομίζω δηλαδή γιατί μπορεί να το κάνω μηχανικά και να μην το έχω προσέξει! :)  )

 

 

Κι εγω αυτο κανω αν και δεν ειμαι σιγουρος αν πρεπει .Αυριο θα ρωτησω μαστορα που ετσι κι αλλοιως θα πηγαινα .

  • Like 1
Δημοσ.

Στα αυτοκίνητα που έχουν start and stop σύστημα δεν σβήνει και στα φανάρια η μηχανή; Για οικονομία δεν το κάνουν;

 

για να χαλανε πιο γρήγορα τα εξαρτηματα του κινητηρα το κανουν...  :mad:

 

Απο τότε που το απενεργοποιώ σταματησαν να καιγονται πολλαπλασιαστες και η μπαταρία κελαηδάει παρα τα 6 χρόνια της (ακόμα η εργοστασιακή 80Α και τη μετρησαν προχθές και την εβγαλαν "κακη" με 67Α)...

 

Σα συμπερασμα; Οχι μη σβηνετε τον κινητηρα...

Προσωπικά δε το σβήνω (και ειχα δει επισης και εγω το ντοκυμαντερ με το πόσο καύσιμο καίει στην εκκινηση αν και μου φάνηκε λιγο υπερβολικο)

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...