Προς το περιεχόμενο

Συζήτηση περί του δημοψηφίσματος.


jackc

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Γ.Ντάισενμπλουμ: "Και "ΟΧΙ" να ψηφίσουν οι Ελληνες την Κυριακή θα μείνουν στο ευρώ" (upd)

 

Mε μια δήλωση που "καταπίνει" όλες τις προηγούμενες δηλώσεις του ιδίου και άλλων κοινοτικών αξιωματούχων, ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Algemeen Dagblad, δηλώνει πώς “Το "όχι" στο ελληνικό δημοψήφισμα δεν σημαίνει κατ' ανάγκην Grexit” και πρακτικά θέλει να προλάβει αυτό που όλοι βλέπουν: Το "ΟΧΙ" είναι πιθανότερο από το "ΝΑΙ" στο δημοψήφισμα της Κυριακής, όσο και αν το "ΝΑΙ" λόγω του κλεισίματος των τραπεζών από ΕΚΤ και ΤτΚ.
 
Την ίδια στιγμή έκθεση-φωτιά δημοσίευσε το ΔΝΤ για το ελληνικό χρέος, στην οποία ζητά την ελάφρυνσή του και δηλώνει πως δεν είναι βιώσιμο, όπως αναφέρει το προσχέδιο ανάλυσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους με ημερομηνία 26 Ιουνίου 2015.
 
Το ΔΝΤ ζητεί κούρεμα του Χρέους κατά 30%. Σύμφωνα με την Έκθεση, το ΔΝΤ προβλέπει ότι το Χρέος της χώρας θα βρίσκεται στο 150% του ΑΕΠ το 2020 και κοντά στο 140% του ΑΕΠ ΤΟ 2022.
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 2,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

H χρυση αυγη θα ψηφισει οχι. Εσυ;

 

Τρόμος και πανικός. Πάμε να ψηφίσουμε ΝΑΙ, μαζί με όλους τους κλέφτες και προδότες της χώρας, για να μην μας πουν ακροδεξιούς.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά το ΣΚΑΙ από τις 6 το πρωί μέχρι τώρα δεν έχει σταματήσει τις ενημερωτικές εκπομπές. 24ωρη κασέτα :P

 

 

Έχουμε καμιά καλύτερη πηγή; Καλό νέο, αλλά όχι και να ακούμε το defencenet.

 

http://www.capital.gr/oikonomia/3040202/dijsselbloem-to-oxi-den-simainei-kat-anagki-grexit

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το "Οχι" του ιστορικου αναλφαβητισμου :

 

 

Μεταξύ των πολλών θυμάτων της καιροσκοπικής, ανεύθυνης αλλά και πολιτικά ανήθικης απόφασης της κυβέρνησης να προκηρύξει δημοψήφισμα πάνω σε ανύπαρκτη πρόταση, με θεσμικά απαράδεκτες συνθήκες και με την οικονομία να καταρρέει, είναι και η ελληνική ιστορία.

Η ταύτιση του ελληναράδικου «όχι» με το ιστορικό ελληνικό ΟΧΙ του 1940 αλλά και με άλλες κορυφαίες στιγμές της ελληνικής ιστορίας ήταν ταυτόχρονα τραγική και γελοία. Αυτό το ιστορικό καραγκιοζιλίκι που θα είδατε να κρέμεται στο Facebook και τα άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι αποκαλυπτικό. Υπήρχε βέβαια και πριν ως ιστορικός σκουπιδότοπος στο διαδίκτυο. Ιστοσελίδες, ιστότοποι και σελίδες του Facebook γεμάτοι ψεκασμένη ιστορία. Χώροι ηλεκτρονικής συνάθροισης ανθρώπων λειτουργικά αναλφάβητων, επιρρεπών στη συνωμοσιολογία, λούμπεν απ’ όλες τις απόψεις.

Όμως τις τελευταίες ημέρες αυτό το ίζημα ανέβηκε στον αφρό και περιέλουσε ακόμα και ανθρώπους (ιδιαίτερα νέους ανθρώπους!) που δυστυχώς δεν έχουν αντιστάσεις γιατί το έλλειμμά τους σε γνώσεις, αναλυτική σκέψη και κριτική ικανότητα είναι μεγάλο. Περικεφαλαίες, όπλα, αντάρτες, σπαρτιάτες, σουλιώτες και μακεδονομάχοι σε ένα κιτς υπερθέαμα ιστορικού αναλφαβητισμού.

Αυτό καταρχήν αποτελεί μια ζοφερή ένδειξη της ποιότητας εκπαίδευσης που παρέχεται σε όλες τις βαθμίδες – όχι φυσικά μόνο στο μάθημα της Ιστορίας. Το αποτέλεσμα το βλέπουμε, είναι η εθνική μας ιδεολογία. Αντιγράφω εδώ την περιγραφή αυτής της εθνικής ιδεολογίας από παλαιότερο άρθρο μου στα Νέα:

«Αυτή η ιδεολογία είναι βαθιά αντιδραστική: ανορθολογισμός, αντι-διαφωτισμός, αντι-δυτικισμός, μισαλλοδοξία, ξενοφοβία, εθνικισμός, ρατσισμός, σχετικοποίηση της βίας, απέχθεια και φόβος απέναντι στην ανοικτή κοινωνία, την ελεύθερη αγορά, τον εκσυγχρονισμό και τις μεταρρυθμίσεις, τεχνοφοβία, πατερναλισμός, ηθικισμός και συνωμοσιολογία. Αυτή η εθνική ιδεολογία αναπαράγεται από το εκπαιδευτικό σύστημα και έχει υιοθετηθεί επιλεκτικά από όλα τα πολιτικά κόμματα, δεξιά και αριστερά.»

Η αποτυχία μας (όλων όσων ασχολούμαστε με την εκπαίδευση) είναι τρανταχτή. Οι νέες Ελληνίδες και οι νέοι Έλληνες πολίτες δεν γνωρίζουν, για παράδειγμα, πως ένα από τα πρώτα αιτήματα των Ελλήνων επαναστατών ήταν η ένταξή τους στην Ευρώπη: «θέλοντες να εξομοιωθώμεν με τους λοιπούς συναδέλφους μας Eυρωπαίους» γράφουν στην ιστορική «Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας της Ελλάδος». Πρόκειται για ένα συγκλονιστικό κείμενο που διαπνέεται από τα δημοκρατικά και φιλελεύθερα ιδεώδη του Διαφωτισμού, της αμερικανικής και της γαλλικής επανάστασης. Γράφτηκε κυρίως από μία ομάδα τεσσάρων φιλελεύθερων εκσυγχρονιστών διανοούμενων και πολιτικών. Από τον Αλέξανδρο Μαυροκορδάτο, τον σημαντικότερο φορέα των φιλελεύθερων ιδεών κατά τη διάρκεια της ελληνικής επανάστασης και πρώτο Έλληνα πρωθυπουργό, τον Αναστάσιο Πολυζωίδη, τον σημαντικότερο Έλληνα γνήσιο φιλελεύθερο διανοούμενο της περιόδου (και στενό συνεργάτη του Μαυροκορδάτου), τον ιδιόρρυθμο Θεόδωρο Νέγρη και τον Vincenzo Gallina, έναν καρμπονάρο, φιλελεύθερο νομικό, «επαγγελματία» επαναστάτη, που βρέθηκε στην Ελλάδα την κατάλληλη στιγμή.

Ο 19χρονος Πολυζωίδης όμως ήταν αυτός που επηρέασε καταλυτικά το τελικό κείμενο. Δεν είναι τυχαίο ότι η Ελληνική Διακήρυξη μοιάζει τόσο πολύ με την Αμερικανική της 4ης Ιουλίου 1776. Ο Πολυζωίδης γνώριζε πολύ καλά την Αμερικανική όπως αποδεικνύεται από τη μετάφρασή της που είχε ετοιμάσει και δημοσίευσε δύο χρόνια αργότερα (το 1824) στο Μεσολόγγι. Τη συμπεριέλαβε σε έναν τόμο που περιείχε μεταξύ των άλλων αναλυτικές παρουσιάσεις των βρετανικών και αμερικανικών συνταγματικών θεσμών. Η έκδοση αυτή είχε σκοπό να επηρεάσει την κατάρτιση του τελικού ελληνικού συντάγματος - και πράγματι επηρέασε το τρίτο επαναστατικό σύνταγμα της Τροιζήνας, το πλέον φιλελεύθερο και δημοκρατικό σύνταγμα της εποχής του.

Πώς αυτοί οι «δυτικότροποι διανοούμενοι» κατόρθωσαν να ασκήσουν «δυσανάλογη επιρροή» και να εξασφαλίσουν ότι «το κυοφορούμενο κράτος θα ήταν εξοπλισμένο με τα χαρακτηριστικά του φιλελεύθερου συνταγματικού πολιτεύματος»; (όπως χαρακτηριστικά αναρωτιέται το 2002 ο Richard Clogg, Καθηγητής της Σύγχρονης Ελληνικής Ιστορίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης). Έχουν γραφεί πάρα πολλά για το θέμα. Αν θέλει κάποια/ος να εμβαθύνει περισσότερο θα πρέπει να ξεκινήσει απαραιτήτως από το τρίτο κεφάλαιο του πολύτιμου βιβλίου του Νικηφόρου Διαμαντούρου Οι Απαρχές της Συγκρότησης Σύγχρονου Κράτους στην Ελλάδα, 1821-1828 (ΜΙΕΤ, 2006). Ο Διαμαντούρος δίνει μια ενδιαφέρουσα απάντηση. Τα κατάφεραν γιατί ακολούθησαν «ταυτόχρονα μια πολιτική στραμμένη προς την ενίσχυση της θέσης τους μέσω της εκμετάλλευσης του εγχώριου συστήματος πελατειακών σχέσεων και συμμαχιών, και μια άλλη που πρόσβλεπε στην Ευρώπη, στην οποία ήθελαν να ανήκει η Ελλάδα και από την οποία ήξεραν ότι εξαρτιόταν η τελική ευόδωση των προσπαθειών τους.»

Πώς έφτασε λοιπόν να ταυτίζεται ένας θρυλικός εθνικοαπελευθερωτικός αγώνας που συγκλόνισε την Ευρώπη με την ελληναράδικη θρασύδειλη ψευτομαγκιά του φραπέ; Αυτή που οδήγησε σε τρεις εθνικές καταστροφές; Το 1897, το 1922 και το 1974.

Διότι στην Ελλάδα είχαμε την τύχη να έχουμε έναν μεγάλο εκσυγχρονιστή, τον Χαρίλαο Τρικούπη αλλά και την ατυχία να έχουμε ως αντίπαλό του έναν μεγάλο λαϊκιστή, τον Θεόδωρο Δηλιγιάννη. Οι πολιτικοί απόγονοί τους συνεχίζουν να συγκρούονται και δυστυχώς οι δεύτεροι επικρατούν συχνότερα των πρώτων, παρά το γεγονός ότι η χώρα μας βρίσκεται στη σημερινή προνομιακή της θέση στην Ευρώπη διότι ο ελληνικός λαός μπόρεσε να εμπιστευθεί τους δύο μεγαλύτερους έλληνες πολιτικούς του 20ου αιώνα, τον Ελευθέριο Βενιζέλο και τον Κωνσταντίνο Καραμανλή – όμως και άλλους μικρότερους αλλά σημαντικούς. Το κοινό των εκσυγχρονιστών πολιτικών (παρά τις όποιες αδυναμίες και τα λάθη τους) ήταν πάντα η προσήλωση στην ευρωπαϊκή θέση της χώρας. Εξαιτίας τους η σύγχρονη Ελλάδα βρέθηκε σε μια θέση που ίσως δεν της άξιζε.

Στα λόγια του μεγαλύτερου Έλληνα πολιτικού όλων των εποχών, του Ελευθερίου Βενιζέλου, θα αφιερώσω τον επίλογο αυτού του άρθρου. Αποτελούν εθνική παρακαταθήκη:

«Δημαγωγούντες εκάστοτε τον ελληνικόν λαόν και καπηλευόμενοι τον πατριωτισμόν, διά να παραστήσωμεν εις αυτόν ότι είναι λαός περιούσιος [...] καταντήσαμεν να πείσωμεν αυτόν ότι εις τον αγώνα του πολιτισμού και εις τον αγώνα της προόδου και εις τον αγώνα της αμίλλης δεν έχει ανάγκην, όπως επικρατήση, να μεταχειρισθή τα ίδια όπλα τα οποία μεταχειρίζονται οι άλλοι λαοί. [...] Πάντα ταύτα κατορθώσαμεν να πείσωμεν τον λαόν ότι ήσαν περιττά. Συγχρόνως αφήσαμεν αυτόν να επαναπαύεται ότι, εάν του λείψουν όλα τα άλλα εφόδια, δύναται όμως, κρατών επάνω εις τον δίσκον της επαιτείας τας παρελθούσας δόξας του, να προσέρχεται εκάστοτε προς τους ισχυρούς εκείνους, οι οποίοι κατ’ άλλον τρόπον εργασθέντες εγένοντο ισχυροί, διά να ζητή υπέρ εαυτού ως επαιτείαν, επί τη βάσει των παλαιών περγαμηνών του, όπως υπερασπίζη τα δίκαιά του.»

* Ο Αριστείδης Χατζής είναι αναπληρωτής καθηγητής Φιλοσοφίας Δικαίου και Θεωρίας Θεσμών στο Πανεπιστήμιο Αθηνών.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τρόμος και πανικός. Πάμε να ψηφίσουμε ΝΑΙ, μαζί με όλους τους κλέφτες και προδότες της χώρας, για να μην μας πουν ακροδεξιούς.

Οχι, να πατε να ψηφισετε οχι μαζι με τους δηλωμενους ναζι.

 

Εξαλλου εσεις το πατε ετσι, με τα γραφικα meme, οτι πχ οποιος ψηφισει ναι ανηκει σε κλικα προδοτων κλπ.

Εσεις πατε να βγαλετε οτι στην πλευρα του οχι εχουν μαζευτει ολα τα αγια και αδικημενα παιδια του εθνους, ενω την πλευρα του ναι ως βολεμενους, διαπλεκομενους και κομματοσκυλα.

Γενικα, εσεις κανετε τετοιου τυπου γενικευσεις και διαχωρισμους.

 

Ε δικαιουμαι να απαντησω με αντιστοιχου επιπεδου επιχειρηματα, ετσι δεν ειναι;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

H χρυση αυγη θα ψηφισει οχι. Εσυ;

η χρυσή αυγή αν και δεν χωνεύω τις ιδέες τους έχει ακραίες απόψεις προς συγκεκριμένα θέματα , όχι όμως προς το κακό της χώρας , ίσα ίσα που υποστηρίζουν πως το μόνο που έχει σημασία ειναι η χώρα μας και όλοι οι άλλοι ψόφο (μέσες άκρες, μην το αναλύσουμε) άρα αν επηρεάσει την ψήφο σου η ψήφος κάποιου κόμματος (τραγικό, θα πρέπει να είμαστε σκεπτόμενοι ατομικά) τότε ο καθένας που θέλει το καλό της χώρας και επηρεάζεται όπως είπα θα το έβλεπε σαν ένα επιπλέον λόγο να ψηφίσει όχι ανεξαρτήτως αν χωνεύει η απεχθάνεται το εν λόγο κόμμα.  :)

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Γ.Ντάισενμπλουμ: "Και "ΟΧΙ" να ψηφίσουν οι Ελληνες την Κυριακή θα μείνουν στο ευρώ" (upd)

 

Mε μια δήλωση που "καταπίνει" όλες τις προηγούμενες δηλώσεις του ιδίου και άλλων κοινοτικών αξιωματούχων, ο πρόεδρος του Eurogroup, Γερούν Ντάισελμπλουμ σε συνέντευξή του στην εφημερίδα Algemeen Dagblad, δηλώνει πώς “Το "όχι" στο ελληνικό δημοψήφισμα δεν σημαίνει κατ' ανάγκην Grexit” και πρακτικά θέλει να προλάβει αυτό που όλοι βλέπουν: Το "ΟΧΙ" είναι πιθανότερο από το "ΝΑΙ" στο δημοψήφισμα της Κυριακής, όσο και αν το "ΝΑΙ" λόγω του κλεισίματος των τραπεζών από ΕΚΤ και ΤτΚ.
 
Την ίδια στιγμή έκθεση-φωτιά δημοσίευσε το ΔΝΤ για το ελληνικό χρέος, στην οποία ζητά την ελάφρυνσή του και δηλώνει πως δεν είναι βιώσιμο, όπως αναφέρει το προσχέδιο ανάλυσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για τη βιωσιμότητα του ελληνικού χρέους με ημερομηνία 26 Ιουνίου 2015.
 
Το ΔΝΤ ζητεί κούρεμα του Χρέους κατά 30%. Σύμφωνα με την Έκθεση, το ΔΝΤ προβλέπει ότι το Χρέος της χώρας θα βρίσκεται στο 150% του ΑΕΠ το 2020 και κοντά στο 140% του ΑΕΠ ΤΟ 2022.

 

 

Ναι θα είμαστε στο ευρώ με κλειστές τις τράπεζες και χωρίς φράγκο στο σπίτι, από βδομάδα το 60αρι θα μειωθεί κι άλλο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...