bedazzled Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Για το Splatoon παντως ειχα δικαιωθει εγω προσωπικα στο insomnia πανω σε αυτο που ελεγα περι nintendo exclusive και χαμηλες τιμες. Day One στην Ελλαδα 34ευρω και με το Amiibo 43ευρω(που αν υπολογισει καποιος οτι το amiibo κοστιζει τουλαχιστον 12-15ευρω)βγαινει ακομα φθηνοτερα ετσι το απλο παιχνιδι. Και βεβαια πρωτου μου πει καποιος οτι ''ελα μωρε νεο ip ειναι το βαλανε επιτηδες πιο φθηνα για να πουλησει'' να αναφερω και ενα αλλο exclusive το οποιο οχι μονο δεν ηταν τοσο καλο οσο το Splatoon αλλα και κοστιζε ακριβοτερα https://www.skroutz.gr/s/7133218/Devil-s-Third-Wii-U.html?from=catspan Συγκρίνεις ανόμοια παιχνίδια. Το Devil's Third υποτίθεται ότι έχει ανώτερα production values (φωτορεαλιστικά γραφικά, mature theme), γι' αυτό το τιμολόγησαν ακριβότερα, άσχετα αν ήταν φόλα. Και όπως ξαναπεί, θα δούμε αν το Splatoon 2 κάνει €40 αντί για €60-70... θυμίζω ότι στην Αμερική (που λατρεύουν τα shooters) έκανε $60* και όχι $40. Δεν θέλει πολλή σκέψη το γιατί. * http://www.amazon.com/Splatoon-Wii-U/dp/B00KWFCV32/ref=sr_1_1?s=videogames&ie=UTF8&qid=1456678503&sr=1-1&keywords=splatoon Δεν κάνουν μια συμφωνία για συνεργασία με sony να κάνουν όργια? το χρωστάνε στην ιστορία. ουτοπικό αλλα θα το ήθελα! Ίσως μετά από 20 χρόνια να γίνει συνεργασία στυλ Nintendo-Sega (εξίσου ουτοπικό στα 90s).
Fulgore Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Συγκρίνεις ανόμοια παιχνίδια. Το Devil's Third υποτίθεται ότι έχει ανώτερα production values (φωτορεαλιστικά γραφικά, mature theme), γι' αυτό το τιμολόγησαν ακριβότερα, άσχετα αν ήταν φόλα. Και όπως ξαναπεί, θα δούμε αν το Splatoon 2 κάνει €40 αντί για €60-70... θυμίζω ότι στην Αμερική (που λατρεύουν τα shooters) έκανε $60* και όχι $40. Δεν θέλει πολλή σκέψη το γιατί. * http://www.amazon.com/Splatoon-Wii-U/dp/B00KWFCV32/ref=sr_1_1?s=videogames&ie=UTF8&qid=1456678503&sr=1-1&keywords=splatoon Ίσως μετά από 20 χρόνια να γίνει συνεργασία στυλ Nintendo-Sega (εξίσου ουτοπικό στα 90s). Και στην Ευρωπη ομως http://www.amazon.de/Nintendo-2325140-Wii-U-Splatoon/dp/B00UN1FCZ4/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1456678664&sr=8-1&keywords=splatoon Ναι καταλαβαινω οτι εσυ το πας με την επιτυχια και εμπορικοτητα(το βλεπουμε και στο Bloodborne αλλωστε με τις τιμες),απλα οπως και να εχει η χαμηλη τιμη σε exclusive παιχνιδι βοηθαει,ειτε η κονσολα εχει πολλες ειτε λιγες πωλησεις.
bedazzled Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Fulgore, δεν με κατάλαβες τι εννοώ... το 40άρι ισχύει μόνο για Ευρώπη (και Ιαπωνία? δεν θυμάμαι), όχι για Αμερική (λόγω gun culture λατρεύουν τα shooters) όπου είχε και έχει ακόμα $60 (άντε λίγο φθηνότερα πες). Δεν είχαν 40άρι εκεί (αδικία, αλλά μια φορά ας ευνοηθεί και η Ευρώπη ). Κανείς από την Nintendo δεν ήξερε πως θα τα πάει εμπορικά ένα shooter στην Ευρώπη, γι' αυτό και το 40άρι...
Fulgore Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Fulgore, δεν με κατάλαβες τι εννοώ... το 40άρι ισχύει μόνο για Ευρώπη (και Ιαπωνία? δεν θυμάμαι), όχι για Αμερική (λόγω gun culture λατρεύουν τα shooters) όπου είχε και έχει ακόμα $60 (άντε λίγο φθηνότερα πες). Δεν είχαν 40άρι εκεί (αδικία, αλλά μια φορά ας ευνοηθεί και η Ευρώπη ). Καλα αυτοι μπορει απο το amazon να μην εχουν το 40ρι αλλα ολο και καποια προσφορα θα εχει παιξει κατα καιρους για φθηνοτερη τιμη,ειδικα στα τοπικα καταστηματα μην τρελαθουμε.Επισης εκει παιζουν και αλλοι μισθοι οποτε ακομα και 50-60δολλαρια για ενα παιχνιδια στην πραξη ειναι φθηνοτερα απο οτι για μας οπως ειπες αρα δεν εχει να λεει.
bedazzled Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Πάλι δεν είναι σωστή σύγκριση... μιλάω για MSRP/RRP day 1 τιμή... 40 vs 60. Δεν συγκρίνω RRP με προσφορά τύπου Black Friday. Προσφορά με προσφορά και day 1 τιμή με day 1 τιμή. Συνήθως δεν λέμε ότι οι τιμές είναι 1:1; Ε εδώ δεν ισχύει αυτό. Αυτό με τους μισθούς ισχύει, αλλά κι εκεί ξέρεις πόσοι παραπονιούνται για το 60άρι; Όλοι θέλουν να δίνουν λιγότερα... εδώ παραπονιόντουσαν για τα $600 του PS3, ενώ στην Ευρώπη έκανε €660 με πετσοκομμένο PS2 BC και με ισοτιμία EUR/USD στα ύψη. Αμφιβάλλεις ότι η σαφής προτίμηση της Αμερικής στα shooters έπαιξε ρόλο στην τιμολογιακή πολιτική της Nintendo America; Εδώ μέχρι και στα εξώφυλλα των παιχνιδιών βάζουν επίτηδες όπλα για να πουλήσουν παραπάνω... κάθε αγορά/ήπειρος είναι ξεχωριστή, καλώς ή κακώς.
Fulgore Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Αν το πας απο πλευρας εκμεταλλευσης λογω του συγκεκριμενου ειδους,προφανως.Τα shooters τους ειναι οτι για μας τα ποδοσφαιρακια ενα πραγμα ισχυει αυτο(γιατι ολως τυχαιως και τα περισσοτερα bundle στην Ελλαδα ειναι με pro/fifa). 1
ikaruga24 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 28 Φεβρουαρίου 2016 @ikaruga Δεν μπορώ να πω ότι με διαφώτισες ιδιαίτερα για το τι ακριβώς εννοείς περί διαχρονικού gameplay, αλλά μέσες-άκρες αυτό που έχω καταλάβει (μπορεί να κάνω και λάθος) είναι ότι πιστεύεις Japan > West στο gaming, σωστά; Υπάρχει κάποιο δυτικό παιχνίδι και κάποιος δυτικός developer που να θαυμάζεις/σέβεσαι ή θεωρείς ότι είναι top of the top/αξεπέραστοι οι Ιάπωνες; (δεν αντιλέγω ότι κάποτε ήταν, αλλά οι καιροί έχουν αλλάξει) Η πλειοψηφία των studios σήμερα είναι δυτικά και όχι ιαπωνικά... κάποτε ήταν το αντίθετο. Έχει ευθύνες η Ιαπωνία για αυτό και είναι μεγάλη συζήτηση το γιατί (επιγραμματικά θα πω ότι έχει να κάνει με την περίεργη κουλτούρα τους). Για το Splatoon που ρώτησες, δεν έχει τα κλασικά online modes π.χ. σε LAN multiplayer. Έχει ένα υποτυπώδες 1v1 mode, όπου ο ένας παίζει στην TV και ο άλλος στο gamepad και σκάνε μπαλόνια... χάνεις σημαντικό κομμάτι του fun factor αν κλείσουν οι servers. Αυτό το έχω δηλωμένο κανονικότατα. Japan > West σε ότι αφορά το design και τη φιλοσοφία των παιχνιδιών. Ακόμα και στα δικά μας χωράφια είναι καλύτεροι (βλέπε Souls σειρα ή Dragons Dogma ας πούμε). Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι οι δυτικοί δεν έχουν ιδέα από gameplay mechanics και γενικότερο design. Το ρίχνουν σε "εύκολα" και μετρήσιμα σκηνικά που δεν θέλουν καμιά σκέψη για να τα "δέσεις" μεταξύ τους αλλά απαιτούν Χ ώρες εργασίας και Χ επίπεδο εξοπλισμού για να επιτύχουν το Α αποτέλεσμα. Δεν είναι όπως οι Ιάπωνες που έχουν σαφής σχεδιαστικές βλέψεις. Ακόμα και φαινομενικά απλά παιχνίδια έχουν πολύ περισσότερο βάθος από ότι θα νόμιζε κάποιος που θα τα έβλεπε με μια ματιά (παράδειγμα τα Musou ή earth defense force παιχνίδια). Δυτικοί είναι ελάχιστοι που καταφέρνουν να έχουν τέτοιου είδους "καθαρότητα" όσο αφορά τον σχεδιασμό (Super Meat Boy παράδειγμα ή Shovel Knight ή Grim Dawn) όπου τα καταφέρνουν πολύ καλά. Είναι ελάχιστοι όμως. Η πλειοψηφία των στούντιο σήμερα που είναι δυτικά και όχι ιαπωνικά είναι επειδή υπάρχει η διαφορά φιλοσοφίας και creative vision of one που λέμε. Τα δυτικά στούντιο δεν χρειάζονται τον "one" για να παράγουν ένα παιχνίδι. Για τα δυτικά στούντιο γενικά 1+1 = 2. Εύκολο και μετρήσιμο. Για τον τζαπανέζο δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Εχω δει και έχω διαβάσει άπειρα άρθρα (και έχω ακόμα από κάτι EDGE και τέτοια) που αν τα διαβάσεις θα πάθεις πλάκα με το πως ξεκινάει ζωή ένα παιχνίδι στην Ιαπωνία. Δηλαδή σκέψου λίγο τη σήμερον ημέρα σε ένα δυτικό στούντιο να πας και να πεις "Λοιπόν παιδιά, θα φτιάξουμε ένα παιχνίδι όπου θα ελέγχεις έναν Ιταλό γεματούλη υδραυλικό. Αυτός όμως ο υδραυλικός δεν βρίσκεται στον κόσμο μας, βρίσκεται στον μανιταρόκοσμο όπου θα μαζεύει λεφτά από το περιβάλλον και θα έχει κάποιες ικανότητες μόλις πάρει ναρκωτικά όπως μανιτάρια, φυτά κτλ κτλ....Ελπίζω να με καταλαβαίνεις πόσο γελοίο ακούγεται σήμερα. 1
lepaterious Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Αυτό το έχω δηλωμένο κανονικότατα. Japan > West σε ότι αφορά το design και τη φιλοσοφία των παιχνιδιών. Ακόμα και στα δικά μας χωράφια είναι καλύτεροι (βλέπε Souls σειρα ή Dragons Dogma ας πούμε). Αυτό που έχω καταλάβει είναι ότι οι δυτικοί δεν έχουν ιδέα από gameplay mechanics και γενικότερο design. Το ρίχνουν σε "εύκολα" και μετρήσιμα σκηνικά που δεν θέλουν καμιά σκέψη για να τα "δέσεις" μεταξύ τους αλλά απαιτούν Χ ώρες εργασίας και Χ επίπεδο εξοπλισμού για να επιτύχουν το Α αποτέλεσμα. Δεν είναι όπως οι Ιάπωνες που έχουν σαφής σχεδιαστικές βλέψεις. Ακόμα και φαινομενικά απλά παιχνίδια έχουν πολύ περισσότερο βάθος από ότι θα νόμιζε κάποιος που θα τα έβλεπε με μια ματιά (παράδειγμα τα Musou ή earth defense force παιχνίδια). Δυτικοί είναι ελάχιστοι που καταφέρνουν να έχουν τέτοιου είδους "καθαρότητα" όσο αφορά τον σχεδιασμό (Super Meat Boy παράδειγμα ή Shovel Knight ή Grim Dawn) όπου τα καταφέρνουν πολύ καλά. Είναι ελάχιστοι όμως. Η πλειοψηφία των στούντιο σήμερα που είναι δυτικά και όχι ιαπωνικά είναι επειδή υπάρχει η διαφορά φιλοσοφίας και creative vision of one που λέμε. Τα δυτικά στούντιο δεν χρειάζονται τον "one" για να παράγουν ένα παιχνίδι. Για τα δυτικά στούντιο γενικά 1+1 = 2. Εύκολο και μετρήσιμο. Για τον τζαπανέζο δεν είναι τόσο απλά τα πράγματα. Εχω δει και έχω διαβάσει άπειρα άρθρα (και έχω ακόμα από κάτι EDGE και τέτοια) που αν τα διαβάσεις θα πάθεις πλάκα με το πως ξεκινάει ζωή ένα παιχνίδι στην Ιαπωνία. Δηλαδή σκέψου λίγο τη σήμερον ημέρα σε ένα δυτικό στούντιο να πας και να πεις "Λοιπόν παιδιά, θα φτιάξουμε ένα παιχνίδι όπου θα ελέγχεις έναν Ιταλό γεματούλη υδραυλικό. Αυτός όμως ο υδραυλικός δεν βρίσκεται στον κόσμο μας, βρίσκεται στον μανιταρόκοσμο όπου θα μαζεύει λεφτά από το περιβάλλον και θα έχει κάποιες ικανότητες μόλις πάρει ναρκωτικά όπως μανιτάρια, φυτά κτλ κτλ....Ελπίζω να με καταλαβαίνεις πόσο γελοίο ακούγεται σήμερα. Διαφωνώ απόλυτα με αυτό! Άσχετα αν θαυμάζεις την ιαπωνική αισθητική σε σχέση με την δυτική, κάνεις μεγάλο λάθος να θεωρείς ότι οι δυτικοί δεν ξέρουν από mechanics και design. O Γιαπωνέζος ακολουθεί μια σχεδιαστική γραμμή παντού. Σχεδόν δεν αλλάζει ποτέ σε ένα είδος το gameplay και φυσικά παίζει με το ίδιο style παντού. Οι χαρακτήρες ειδικά είναι όλοι με αφύσικα χαρακτηριστικά, ραμμένοι με περίεργα συνολάκια και όλοι έχουν τεράστια έκταση μαλλιών. Στα του κόσμου βλέπεις παντού έντονα χρώματα είτε είναι ψυχρά είτε θερμά. Και επίσης προσωπικά δεν αντέχω το japanese soundtrack που βγαίνει αποκλειστικά από αρμόνιο. Βεβαία υπάρχουν εξαιρέσεις και ευτυχώς μερικοί devs καταλάβανε ότι πρέπει να δυτικοποιήσουν λίγο τα παιχνίδια τους γιατί αλλιώς κουράζουν. Ακόμα μέχρι την εποχή που εγώ έπαιζα japanese games ποτέ δεν ασχολήθηκαν να κάνουν voice-over έναν διάλογο, τώρα δεν ξέρω τι γίνεται. Ευτυχώς που δεν είμαστε και δεν σκεφτόμαστε σαν Ιάπωνες που η δύναμη της συνήθειας είναι τεράστια εκεί. Στον γιαπωνέζο αν αλλάξεις έστω και λίγο το πως παίζει θα φας άκυρο. Το ίδιο ισχύει και ότι έρχεται από japan και ότι κυκλοφορεί εκεί. Βλέπεις ο κοτζίμας αποφάσισε το metal gear να το κάνει δυτικότερο, φυσικά έχει τα japan στοιχεία, άλλα ο ίδιος το άλλαξε γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να πουλήσει τόσο καλά άμα το άφηνε. Ακόμα και η σειρά dark souls είναι δυτική. Οι δυτικοί είναι πάρα πολλοί που καταφέρνουν να δώσουν απίστευτα παιχνίδια με βάθος και ωραία αισθητική, είναι περισσότερο κινηματογραφικά, με σωστή παλέτα χρωμάτων, σωστός ήχος, οι χαρακτήρες έχουν φυσικά χαρακτηριστικά, πατάνε και ίδιοι πάνω σε κάποιους κανόνες όπως οι γιαπωνέζοι αλλά το αποτέλεσμα είναι τις περισσότερες φόρες άριστο. Και όχι είναι το ίδιο δύσκολο να πετύχεις ένα άριστο αποτέλεσμα σήμερα.... Γιατί στον δυτικό κόσμο υπάρχει η έννοια του obselete, σκέψου αν για παράδειγμα αύριο κυκλοφορούσαν 10 παιχνίδια σαν το the last of us, θα χανόταν η μαγεία. Φυσικά υπάρχουν τίτλοι που το έχουν τεντώσει όπως COD άλλα αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έχουμε πλέον ποικιλία σε διαφορετικό gameplay,story,design, όπως για παράδειγμα το xcom. Πιστεύω για τον γιαπωνέζο δεν είναι εύκολα τα πράγματα γιατί τον βάζουν να σχεδιάσει έναν τίτλο που θέλει άρμεγμα. Πολύ αυστηρά πράγματα στην δημιουργικότητα. Ξέρουν τι πουλάνε στον δυτικό και έτσι επιμένουν εκεί. Κοίτα εκείνη την εποχή φαινόταν ωραία ιδέα να βγει και το Chiller και να πουν ναι αυτός είναι τίτλος. Σημασία έχει ότι σήμερα τα δυτικά στούντιο θέλουν φρέσκες ιδέες, και το κοινό θέλει φρέσκα πράγματα όχι ένα replay παλιών μεγαλείων.
Επισκέπτης Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Σκέψου όμως οτι οι δυτικοί τα τελευταία χρόνια είναι στα καλύτερα τους και οι Ιάπωνες έχουν πέσει πολύ. Θα ήθελα να δω μια Ιαπωνία σε φόρμα πάλι.
lepaterious Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Σκέψου όμως οτι οι δυτικοί τα τελευταία χρόνια είναι στα καλύτερα τους και οι Ιάπωνες έχουν πέσει πολύ. Θα ήθελα να δω μια Ιαπωνία σε φόρμα πάλι. Κοίτα ο κοτζίμας έκανε την αρχή, θα μπορούσαν να κάνουν ένα πάντρεμα ιδεών και κουλτούρας, δεν είναι απαραίτητο ότι πρέπει να είναι αυστηρά japan ή west.
Bourdoulas Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Σκέψου όμως οτι οι δυτικοί τα τελευταία χρόνια είναι στα καλύτερα τους και οι Ιάπωνες έχουν πέσει πολύ. Θα ήθελα να δω μια Ιαπωνία σε φόρμα πάλι. Δεν είναι τυχαίο που έπεσαν. Μεγάλο ρόλο έπαιξαν αυτά που ανέφερε ο lepaterious. Για αυτό και παίρνουν παράδειγμα από τη Δύση πλέον. Βέβαια όλα είναι κύκλος και πιστεύω θα επανέλθουν στην παλιά τους αίγλη.
ikaruga24 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Διαφωνώ απόλυτα με αυτό! Άσχετα αν θαυμάζεις την ιαπωνική αισθητική σε σχέση με την δυτική, κάνεις μεγάλο λάθος να θεωρείς ότι οι δυτικοί δεν ξέρουν από mechanics και design. O Γιαπωνέζος ακολουθεί μια σχεδιαστική γραμμή παντού. Σχεδόν δεν αλλάζει ποτέ σε ένα είδος το gameplay και φυσικά παίζει με το ίδιο style παντού. Οι χαρακτήρες ειδικά είναι όλοι με αφύσικα χαρακτηριστικά, ραμμένοι με περίεργα συνολάκια και όλοι έχουν τεράστια έκταση μαλλιών. Στα του κόσμου βλέπεις παντού έντονα χρώματα είτε είναι ψυχρά είτε θερμά. Και επίσης προσωπικά δεν αντέχω το japanese soundtrack που βγαίνει αποκλειστικά από αρμόνιο. Βεβαία υπάρχουν εξαιρέσεις και ευτυχώς μερικοί devs καταλάβανε ότι πρέπει να δυτικοποιήσουν λίγο τα παιχνίδια τους γιατί αλλιώς κουράζουν. Ακόμα μέχρι την εποχή που εγώ έπαιζα japanese games ποτέ δεν ασχολήθηκαν να κάνουν voice-over έναν διάλογο, τώρα δεν ξέρω τι γίνεται. Ευτυχώς που δεν είμαστε και δεν σκεφτόμαστε σαν Ιάπωνες που η δύναμη της συνήθειας είναι τεράστια εκεί. Στον γιαπωνέζο αν αλλάξεις έστω και λίγο το πως παίζει θα φας άκυρο. Το ίδιο ισχύει και ότι έρχεται από japan και ότι κυκλοφορεί εκεί. Βλέπεις ο κοτζίμας αποφάσισε το metal gear να το κάνει δυτικότερο, φυσικά έχει τα japan στοιχεία, άλλα ο ίδιος το άλλαξε γιατί δεν υπήρχε περίπτωση να πουλήσει τόσο καλά άμα το άφηνε. Ακόμα και η σειρά dark souls είναι δυτική. Οι δυτικοί είναι πάρα πολλοί που καταφέρνουν να δώσουν απίστευτα παιχνίδια με βάθος και ωραία αισθητική, είναι περισσότερο κινηματογραφικά, με σωστή παλέτα χρωμάτων, σωστός ήχος, οι χαρακτήρες έχουν φυσικά χαρακτηριστικά, πατάνε και ίδιοι πάνω σε κάποιους κανόνες όπως οι γιαπωνέζοι αλλά το αποτέλεσμα είναι τις περισσότερες φόρες άριστο. Και όχι είναι το ίδιο δύσκολο να πετύχεις ένα άριστο αποτέλεσμα σήμερα.... Γιατί στον δυτικό κόσμο υπάρχει η έννοια του obselete, σκέψου αν για παράδειγμα αύριο κυκλοφορούσαν 10 παιχνίδια σαν το the last of us, θα χανόταν η μαγεία. Φυσικά υπάρχουν τίτλοι που το έχουν τεντώσει όπως COD άλλα αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έχουμε πλέον ποικιλία σε διαφορετικό gameplay,story,design, όπως για παράδειγμα το xcom. Πιστεύω για τον γιαπωνέζο δεν είναι εύκολα τα πράγματα γιατί τον βάζουν να σχεδιάσει έναν τίτλο που θέλει άρμεγμα. Πολύ αυστηρά πράγματα στην δημιουργικότητα. Ξέρουν τι πουλάνε στον δυτικό και έτσι επιμένουν εκεί. Κοίτα εκείνη την εποχή φαινόταν ωραία ιδέα να βγει και το Chiller και να πουν ναι αυτός είναι τίτλος. Σημασία έχει ότι σήμερα τα δυτικά στούντιο θέλουν φρέσκες ιδέες, και το κοινό θέλει φρέσκα πράγματα όχι ένα replay παλιών μεγαλείων. Εχεις κάνει ένα τρομακτικό λάθος. Αυτά στα οποία αναφέρεσαι δεν έχουν καμιά σχέση με το gameplay και το design που λέγαμε παραπάνω. Οταν λέμε design δεν εννοούμε το στυλ εμφάνισης και παρουσίασης. Μιλάμε καθαρά για τη μηχανική gameplay και design (παράδειγμα το layout και ο σχεδιασμός μιας πίστας). Δεύτερον, οι δυτικοί δίνουν "όγκο" στα παιχνίδια τους. Συνήθως μπερδεύεται ως βάθος. Πάρε παράδειγμα το Skyrim. Τόσα πολλά να κάνεις, τόσα πολλά να δεις και όμως είναι τόσο βαθύ όσο μια κουταλιά νερό. Αντίθετα το Dark Souls έχει τόσο σφιχτό "οικοδόμημα" που όλα έχουν λόγο και σκοπό που βρίσκονται εκεί πέρα και φυσικά τα gameplay mechanics της μάχης που είναι μέρος του "οικοδομήματος". Γενικότερα τα δυτικά παιχνίδια στερούνται πραγματικό βάθος. Το ρίχνουν στον όγκο, στο "cinematic" εφέ, στο ευκολοχώνευτο στυλ που δεν χρειάζεται να μάθεις κάτι πριν παίξεις (δεν είναι απαραίτητο να έχεις πολλά να μάθεις, μπορείς να βάλεις έναν απλό κανόνα και να σχεδιάσεις γύρω από αυτό) και όπως είπα γενικά μετρήσιμα και "εύκολα" γιατί δεν χρειάζεται να είναι παρόν ο ένας που κάνει τη διαφορά. Ελάχιστοι δυτικοί πέρασαν που είχαν creative vision (Warren Spector παράδειγμα) και αυτό ήταν για λίγο καιρό ή ένα παιχνίδι. Αντίθετα οι τζαπανέζοι έχουν συνέχεια παιχνιδάρα πίσω από παιχνιδάρα. Συνήθως όταν ακούς ότι ο ΤΑΔΕ Ιαπωνέζος είναι πίσω από το Χ project αυτόματα ανεβαίνει level το παιχνίδι γιατί αυτός ο άνθρωπος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει μαλακίες με τα παιχνίδια του. Μπορείς να πεις το ίδιο για τους δυτικούς; Δεν είναι τυχαίο που έπεσαν. Μεγάλο ρόλο έπαιξαν αυτά που ανέφερε ο lepaterious. Για αυτό και παίρνουν παράδειγμα από τη Δύση πλέον. Βέβαια όλα είναι κύκλος και πιστεύω θα επανέλθουν στην παλιά τους αίγλη. Παίζουν ρόλο λόγο βλακείας του σημερινού gamer. Οπως είπα ακόμα και στα δικά μας χωράφια είναι καλύτεροι οι τζαπανέζοι (βλέπε Souls που είναι δυτικό theme αλλά μηχανικά είναι τζαπανέζικο παιχνίδι) που τους παίρνουν τα σώβρακα τους δικούς μας. Η ακόμα και σε πιο hardcore επίπεδο με παιχνίδια τύπου Legend of Grimmrock που θα έπρεπε να τους πατήσουμε κάτω τους τζαπανέζους τα τυπάκια έχουν χρόνια που δίνουν καλύτερα παιχνίδια του είδους σε φορητές κονσόλες. Αντε γεια λέμε. 1
bedazzled Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 (επεξεργασμένο) Αν κατάλαβα καλά εννοείς ότι έχουν ολιστική προσέγγιση στο design. Θυμάμαι είχα διαβάσει μια έρευνα ότι ο εγκέφαλος των Ασιατών λειτουργεί διαφορετικά από των δυτικών. Αυτοί βλέπουν μια εικόνα σαν σύνολο, ενώ οι δυτικοί το αντίθετο. Βέβαια αυτό είναι cultural trait, όχι genetic αν θυμάμαι καλά.Από δυτικά παιχνίδια πιστεύεις ότι ούτε το TLOU δεν συγκρίνεται; Γιατί και εκεί το όλο οικοδόμημα είναι προσεκτικά σχεδιασμένο και κάθε πράγμα έχει τον σκοπό του.Θα αναφέρω και ένα πράγμα που δεν μου αρέσει στην κουλτούρα των Ασιατών και το συναντάμε στα παιχνίδια τους (ειδικά στα jRPG): το υπερβολικό grinding για να ανεβάσεις τον χαρακτήρα σου.Οι Ασιάτες γενικά έχουν κοινωνίες με στρατιωτική δομή, όπου προμοτάρουν το σύνολο και υποβαθμίζουν το άτομο. Δες ας πούμε τους Κινέζους στις φάμπρικες. Ανελέητο grinding και κανένας σεβασμός στην προσωπικότητα του ατόμου. Μυρμηγκάκια που δουλεύουν εξαντλητικά για ένα κοινό σκοπό.Το ίδιο ισχύει και για Κορεάτες, Ιάπωνες (δείτε πχ πως φέρονταν στους εργαζόμενους της Konami) και γι'αυτό πάνε οι αυτοκτονίες σύννεφο.Για να πω και του στραβού το δίκιο, αυτό το στοιχείο του grinding έχει περάσει και στα δυτικά παιχνίδια (βλ. MMORPG: WoW, Destiny, The Division) και φυσικά δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η ακραία εκμετάλλευση του skinner box concept (βλ. ανθρώπινη ψυχολογία, ντοπαμίνη).Λίγο grinding και ένα υποτυπώδες skill tree δεν με πειράζει, αλλά εδώ μιλάμε για τεχνητή αύξηση της διάρκειας ενός παιχνιδιού, με σκοπό να γυρνάς την ρόδα συνέχεια σαν hamster και να ελπίζεις ότι θα σου πετάξει το σπάνιο RNG loot... στο εντωμεταξύ αυξάνεις και τα XP για να κάνεις level up και να αποκτήσεις καλύτερα abilities για πιο δυνατούς εχθρούς.Γενικά αυτόν τον ψυχαναγκασμό τον έχουν έντονο στην Ασία και τους βγαίνει σε μερικά παιχνίδια τους... όχι στο Splatoon ή στο Mario, αλλά π.χ. στο Xenoblade. Επεξ/σία 29 Φεβρουαρίου 2016 από bedazzled
lepaterious Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Εχεις κάνει ένα τρομακτικό λάθος. Αυτά στα οποία αναφέρεσαι δεν έχουν καμιά σχέση με το gameplay και το design που λέγαμε παραπάνω. Οταν λέμε design δεν εννοούμε το στυλ εμφάνισης και παρουσίασης. Μιλάμε καθαρά για τη μηχανική gameplay και design (παράδειγμα το layout και ο σχεδιασμός μιας πίστας). Δεύτερον, οι δυτικοί δίνουν "όγκο" στα παιχνίδια τους. Συνήθως μπερδεύεται ως βάθος. Πάρε παράδειγμα το Skyrim. Τόσα πολλά να κάνεις, τόσα πολλά να δεις και όμως είναι τόσο βαθύ όσο μια κουταλιά νερό. Αντίθετα το Dark Souls έχει τόσο σφιχτό "οικοδόμημα" που όλα έχουν λόγο και σκοπό που βρίσκονται εκεί πέρα και φυσικά τα gameplay mechanics της μάχης που είναι μέρος του "οικοδομήματος". Γενικότερα τα δυτικά παιχνίδια στερούνται πραγματικό βάθος. Το ρίχνουν στον όγκο, στο "cinematic" εφέ, στο ευκολοχώνευτο στυλ που δεν χρειάζεται να μάθεις κάτι πριν παίξεις (δεν είναι απαραίτητο να έχεις πολλά να μάθεις, μπορείς να βάλεις έναν απλό κανόνα και να σχεδιάσεις γύρω από αυτό) και όπως είπα γενικά μετρήσιμα και "εύκολα" γιατί δεν χρειάζεται να είναι παρόν ο ένας που κάνει τη διαφορά. Ελάχιστοι δυτικοί πέρασαν που είχαν creative vision (Warren Spector παράδειγμα) και αυτό ήταν για λίγο καιρό ή ένα παιχνίδι. Αντίθετα οι τζαπανέζοι έχουν συνέχεια παιχνιδάρα πίσω από παιχνιδάρα. Συνήθως όταν ακούς ότι ο ΤΑΔΕ Ιαπωνέζος είναι πίσω από το Χ project αυτόματα ανεβαίνει level το παιχνίδι γιατί αυτός ο άνθρωπος έχει αποδείξει ότι δεν κάνει μαλακίες με τα παιχνίδια του. Μπορείς να πεις το ίδιο για τους δυτικούς; Παίζουν ρόλο λόγο βλακείας του σημερινού gamer. Οπως είπα ακόμα και στα δικά μας χωράφια είναι καλύτεροι οι τζαπανέζοι (βλέπε Souls που είναι δυτικό theme αλλά μηχανικά είναι τζαπανέζικο παιχνίδι) που τους παίρνουν τα σώβρακα τους δικούς μας. Η ακόμα και σε πιο hardcore επίπεδο με παιχνίδια τύπου Legend of Grimmrock που θα έπρεπε να τους πατήσουμε κάτω τους τζαπανέζους τα τυπάκια έχουν χρόνια που δίνουν καλύτερα παιχνίδια του είδους σε φορητές κονσόλες. Αντε γεια λέμε. Θεωρώ πως παίζουν όλα βασικό ρόλο, μπορεί να έχεις το παιχνίδι αριστούργημα σε σενάριο και ο τρόπος που επιλέγει να στο πει να είναι λάθος. To skyrim όπως και όλη η σειρά elder scroll από το daggerfall έχει έναν τρόπο να σου πει την ιστορία του! Επίσης μετά από άπειρες ώρες σε όλη την σειρά μπορώ να πω ότι το βάθος είναι τεράστιο. Βάθος ενός παιχνιδιού είναι και αυτό να έχεις έναν τεράστιο χάρτη να εξερευνήσεις και το skyrim ειδικά το έχει! Παράδειγμα εγώ, αγνοούσα ένα μεγάλο κομμάτι του skyrim που αφορά στο σενάριο γιατί δεν το προσέγγισα με τέτοιο τρόπο ώστε να το δω, για έμενα αυτό είναι επιτυχία. Δεν ακολουθεί ένα συγκεκριμένο pattern όσο προχωράς ανακαλύπτεις. Δεν ξέρω γιατί δεν το βλέπεις, ίσως να μην ασχολήθηκες αρκετά. Από την άλλη εγώ δεν μπορώ προσωπικά να σου μιλήσω για το dark souls το έπαιξα ένα τρίωρο με κούρασε απίστευτα και το παράτησα. Δεν ξέρω προσωπικά δεν αντέχω πλέον παιχνίδια που είναι υπερβολικά δύσκολα χωρίς λόγο! Το challenge ενός παιχνιδιού πρέπει να έχει δομή, όχι να σου πετάει σε 1 lvl χαρακτήρα, 15 lvl boss, αυτό δεν είναι challenge αυτό λέγεται figure it out πως θα τον βγάλεις, προσωπικά δεν με χαλάει με κουράζει όμως να μην έχω option B, οπότε η παρατάς το game η το παλεύεις ατελείωτες ώρες! Αναγκαστικά σε διώχνει το παιχνίδι που πλήρωσες. Τα σημερινά δυτικά παιχνίδια δεν στερούνται τίποτα, είναι ο δυτικός έτσι. Αυτό του αρέσει. Διαφορετική αισθητική, ατμόσφαιρα. Γιατί να χρειάζεται σήμερα να μάθω κάτι καινούργιο σε ένα παιχνίδι 10 ωρών? Σε μεγάλα παιχνίδια όπως skyrim, xcom,witcher ναι εκεί μαθαίνω γιατί εκεί έχει νόημα να μάθω να το παίζω, αλλά με δικαιώνει και το παιχνίδι. Δεν χρειάζεται να με κάνει να νιώθω noobas και να νιώθω σαν τον παππού μου που δεν έχει πιάσει ποτέ χειριστήριο στα χέρια του. Τα δυτικά παιχνίδια επίσης έχουν πολλούς τρόπους να σου πουν μια ιστορία, πάρε παράδειγμα το portal και το witcher δυο διαφορετικά είδη καταρχήν και δυο διαφορετικοί τρόποι αφήγησης. Αυτό για έμενα είναι επιτυχία. Όπως επίσης για εμένα είναι επιτυχία να δοκιμάζεται ένας νέος τρόπος δομής και σεναρίου, "διακόσμησης" και ικανοτήτων. Δεν πηγαίνουν συνέχεια με την ίδια συνταγή επειδή έτσι πούλησε πέρσι. Αν κατάλαβα καλά εννοείς ότι έχουν ολιστική προσέγγιση στο design. Θυμάμαι είχα διαβάσει μια έρευνα ότι ο εγκέφαλος των Ασιατών λειτουργεί διαφορετικά από των δυτικών. Αυτοί βλέπουν μια εικόνα σαν σύνολο, ενώ οι δυτικοί το αντίθετο. Βέβαια αυτό είναι cultural trait, όχι genetic αν θυμάμαι καλά. Από δυτικά παιχνίδια πιστεύεις ότι ούτε το TLOU δεν συγκρίνεται; Γιατί και εκεί το όλο οικοδόμημα είναι προσεκτικά σχεδιασμένο και κάθε πράγμα έχει τον σκοπό του. Θα αναφέρω και ένα πράγμα που δεν μου αρέσει στην κουλτούρα των Ασιατών και το συναντάμε στα παιχνίδια τους (ειδικά στα jRPG): το υπερβολικό grinding για να ανεβάσεις τον χαρακτήρα σου. Οι Ασιάτες γενικά έχουν κοινωνίες με στρατιωτική δομή, όπου προμοτάρουν το σύνολο και υποβαθμίζουν το άτομο. Δες ας πούμε τους Κινέζους στις φάμπρικες. Ανελέητο grinding και κανένας σεβασμός στην προσωπικότητα του ατόμου. Μυρμηγκάκια που δουλεύουν εξαντλητικά για ένα κοινό σκοπό. Το ίδιο ισχύει και για Κορεάτες, Ιάπωνες (δείτε πχ πως φέρονταν στους εργαζόμενους της Konami) και γι'αυτό πάνε οι αυτοκτονίες σύννεφο. Για να πω και του στραβού το δίκιο, αυτό το στοιχείο του grinding έχει περάσει και στα δυτικά παιχνίδια (βλ. MMORPG: WoW, Destiny, The Division) και φυσικά δεν μου αρέσει καθόλου αυτή η ακραία εκμετάλλευση του skinner box concept (βλ. ανθρώπινη ψυχολογία, ντοπαμίνη). Λίγο grinding και ένα υποτυπώδες skill tree δεν με πειράζει, αλλά εδώ μιλάμε για τεχνητή αύξηση της διάρκειας ενός παιχνιδιού, με σκοπό να γυρνάς την ρόδα συνέχεια σαν hamster και να ελπίζεις ότι θα σου πετάξει το σπάνιο RNG loot... στο εντωμεταξύ αυξάνεις και τα XP για να κάνεις level up και να αποκτήσεις καλύτερα abilities για πιο δυνατούς εχθρούς. Γενικά αυτόν τον ψυχαναγκασμό τον έχουν έντονο στην Ασία και τους βγαίνει σε μερικά παιχνίδια τους... όχι στο Splatoon ή στο Mario, αλλά π.χ. στο Xenoblade. Έτσι είναι οι japanese, χωρίς κανένα λόγο ένα πρωί αποφάσισαν ότι η ζωή είναι πολύ εύκολη και την δυσκόλεψαν, ακόμα και στα games αντί να παίζουν για να χαλαρώσουν, παίζουν για να τσιτώνονται. Θεωρώ πως και τα παιχνίδια τους τα βλέπουν σαν ένα είδος "δουλειάς" και όχι διασκέδασης.
ikaruga24 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Δημοσ. 29 Φεβρουαρίου 2016 Μα εκεί είναι το μυστικό φίλος. "Θεωρώ πως παίζουν όλα βασικό ρόλο, μπορεί να έχεις το παιχνίδι αριστούργημα σε σενάριο και ο τρόπος που επιλέγει να στο πει να είναι λάθος." Οι τζαπανέζοι πάνω σε αυτό θα κοιτάξουν πρώτα το gameplay, την μηχανική, το πως δένει το ένα με το άλλο και έπειτα θα σχεδιάσουν στην πράξη αυτό που έχουν σκεφτεί τι και πως και γιατί. Μιλάς για grinding αλλά δεν είναι απαραίτητο αυτό πλην κάποιων περιπτώσεων που το grinding είναι μέρος του παιχνιδιού (όπως το Dragon Quest 8) αλλά γι αυτό το λόγο είναι τόσο "σφιχτά" τα γρανάζια που τρέχουν από πίσω ως πως το τι καλείσαι εσύ να κάνεις και να μάθεις για να πας παρακάτω. Το ότι δεν αντέχεις τα υπερβολικά δύσκολα παιχνίδια χωρίς λόγο έχει να κάνει καθαρά με τους κανόνες που λέγαμε παραπάνω. Ενα παιχνίδι μπορεί να είναι δύσκολο με τον λάθος τρόπο (απλά φουσκώνοντας HP και στατιστικά στο Θεό) και με τον σωστό τρόπο που θα σχεδιάσεις κάθε μάχη και εχθρό ξεχωριστά για την κάθε περίσταση και ας είναι και δύσκολο αλλά θα πρέπει εσύ να έχεις κατανοήσει κάποια πράγματα για να τα βγάλεις πέρα. Από την άλλη δεν είναι μόνο τα RPG. Εχουμε και άλλα παιχνίδια όπως τα ξυλίκια παντός τύπου. Εκεί οι τζαπανέζοι υπερέχουν ξεκάθαρα γιατί είναι το είδος που πραγματικά δείχνει την υπεροχή τους ως προς τους μηχανισμούς που πρέπει να έχει ένα παιχνίδι πριν βγει από την πόρτα του στούντιο τους. Γενικά παρατηρείς ότι όπου υπάρχουν σοβαρές απαιτήσεις σε μηχανισμούς gameplay (σε όλα τα επίπεδα) οι δυτικοί απλά αποτυγχάνουν. Θες να το πεις διαφορετική κουλτούρα; Πες το και έτσι. Εγώ το λέω ανεπάρκεια και ανικανότητα. Το δυτικό παιχνίδι πάντα ήταν "εύκολο" στη δημιουργία του. Χρειάζεται απλά χρόνο και χρήμα για "μετρημένα" πράγματα. Συνήθως έτοιμα. Τουλάχιστον οι τζαπανέζοι σκέφτονται και κάτι διαφορετικό ΚΑΙ δίνουν ένα σοβαρό παιχνίδι (μηχανικά ντε) μαζί με αυτό. Από τους δυτικούς τόσα χρόνια που είναι και περισσότεροι και πετάν και περισσότερα παιχνίδια στην αγορά τι βλέπουμε συνέχεια; Μήπως τα ίδια και τα ίδια και το ένα μηχανικά χειρότερο από το άλλο; Πιστεύεις ότι παιχνίδια σαν το Batman Arkham Knight/City/Asylum θα ήταν τα ίδια αν τους αλλάζαμε ρούχα και τους βάζαμε μέσα σε ένα εντελώς original περιβάλλον; Δεν θα αλλάζαμε τίποτα άλλο μηχανικά, μόνο τα ρούχα. Αντίθετα οι τζαπανέζοι δημιουργούν μηχανικές βάσεις τόσο δυνατές που μπορείς άνετα να πάρεις το μοντέλο μηχανικής και να το αναπτύξεις όπου διάολο γουστάρεις εσύ και το άλλο παιχνίδι θα είναι εξίσου καλό ακόμα και με διαφορετικά ρούχα.
Προτεινόμενες αναρτήσεις