Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Για σου ρε computer engineer με της τρελές σου γνώσεις.

Όσα χρόνια και να περάσουν και όσο multithreaded και να γίνουν τα προγράμματα και τα παιχνίδια,οι αρχές της πληροφορικής δεν αλλάζουν,όλα τα παιχνίδια στηρίζονται σε ένα κεντρικό νήμα,δες στο άρθρο το main game loop .

Το αποτέλεσμα αυτού;

Εδώ βλέπεις ότι η ταχύτητα του ενός πυρήνα περιορίζει τους υπόλοιπους πυρήνες με αποτέλεσμα να χάνεται πολύ δύναμη,όσους παραπάνω πυρήνες έχεις τόσο ποιο πολύ χάνεις,το παιχνίδι αν και mutithreaded δεν μπορεί να ξεπεράσει την ταχύτητα που του καθορίζει η ταχύτητα του πυρήνα.  

 

Οι πολλοί πυρήνες είναι έξοχοι για distributed computing εφαρμογές και για τίποτα άλλο. 

  • Απαντ. 162
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοφιλείς Ημέρες

Δημοσ.

Το θέμα μας και αυτο που ρώτησε το TS ειναι πρόταση για cpu για παιχνίδια και συγκεκριμένα για i5 4570 vs ή fx-8320  , ας μείνουμε στις προτάσεις που εχει ο καθένας και μην αναλωνόμαστε σε γενικότερη συζήτηση για παιχνίδια , πυρήνες και intel vs amd.

 

Αν θέλετε μπορεί να γίνει συζήτηση σε αλλο θέμα πάντα με κόσμιο τρόπο και χωρίς χαρακτηρισμούς που κάνουν ορισμένοι , για την ώρα παρακαλώ ας μείνουμε στην ουσία αυτου που ρωτάει ο TS

 

Edit : οfftopic μηνύματα θα σβήνονται

  • Like 1
Δημοσ.

Για σου ρε computer engineer με της τρελές σου γνώσεις.

Όσα χρόνια και να περάσουν και όσο multithreaded και να γίνουν τα προγράμματα και τα παιχνίδια,οι αρχές της πληροφορικής δεν αλλάζουν,όλα τα παιχνίδια στηρίζονται σε ένα κεντρικό νήμα,δες στο άρθρο το main game loop .

Το αποτέλεσμα αυτού;

Εδώ βλέπεις ότι η ταχύτητα του ενός πυρήνα περιορίζει τους υπόλοιπους πυρήνες με αποτέλεσμα να χάνεται πολύ δύναμη,όσους παραπάνω πυρήνες έχεις τόσο ποιο πολύ χάνεις,το παιχνίδι αν και mutithreaded δεν μπορεί να ξεπεράσει την ταχύτητα που του καθορίζει η ταχύτητα του πυρήνα.  

 

Οι πολλοί πυρήνες είναι έξοχοι για distributed computing εφαρμογές και για τίποτα άλλο. 

Ναι μεν τα -περισσότερα- games τρέχουν σε main thread (με πιθανώς secondary threads) αλλά τα λες απόλυτα. Μιλάς για εκτέλεση εντολών σειριακά. Μα... σε multithreading, out of order executions SMT μπορεί να είναι πιο efficient από την λογική της ιντελ με ΗΤ SMT. Το έχει πει και η .. ιδια η Intel αυτό! Εκτός αν δεν μιλάμε για Multithreaded games ΚΑΘΟΛΟΥ.

 

Αλλά είναι αλήθεια πως τα περισσότερα games ως επι το πλείστον τρέχουν σε 1, αντε 2 main threads και έχουν αλλα 1,2 secondary threads.

Όμως, δεν τρέχουν ΟΛΑ τα games σε ένα ή δύο main threads μόνο. Ένα process μπορεί να έχει πολλά secondary threads, ακόμα και αν τρέχει σε ένα main thread. Παράδειγματα Crysis, Tomb Raider, κ.λ.π. όπου το scaling των CPU στο gaming (μεταξύ Intel vs AMD) είναι όμοιο, ή αν θες πολύ κοντά.

 

Και τέλος.... η ουσία είναι αλλού. Η εμμονή σε πολλούς (αγοραστές) να χαίρονται με το single core performance των intel, εχει αρνητικό αντίκτυπο στο Software και την εξέλιξη του (που ακολουθεί την ζήτηση της αγοράς), και εν έτει 2015 θα έπρεπε να τρέχουν τα ΠΑΝΤΑ σε multithreading και μάλιστα ΒΑΡΥ multithreading. Aντ'αυτού καθόμαστε και ασχολούμαστε με single threads αντί να έχουμε high level of parallelization παντού. ΑΥΤΟ θα έπρεπε να απασχολεί περισσότερο όλους μας και όχι οι φανμποϋσμοί και έτερες βλακείες.

 

Ακόμα και η intel που έχει καλύτερο single core performance, ζητάει να γινουν πιο multithreaded τα games.

Εγώ νομίζω ότι με το DX12 τα πράγματα θα αλλάξουν στο gaming.

 

Αυτά τα ολίγα.

 

 

  • Like 4
Δημοσ.

Αλλά, δεν είναι ΟΛΑ τα games με ένα main thread μόνο. Ένα process μπορεί να έχει πολλά threads, ακόμα και αν τρέχει σε ένα main thread.

Η εικόνα που ανέβασα δείχνει αυτό ακριβώς,το process του παιχνιδιού μαζί με όλα τα Threads του.

 

η ουσία είναι αλλού. Η εμμονή σε πολλούς (αγοραστές) να χαίρονται με το single core performance των intel, εχει αρνητικό αντίκτυπο στο software, που εν έτει 2015 θα έπρεπε να τρέχουν τα ΠΑΝΤΑ σε multithreading και μάλιστα ΒΑΡΥ multithreading.

Αυτό είναι σαν να λες ότι θα καλέσεις 7 φίλους για να φας εσύ ένα αρνί στο 1/8 του χρόνου.

Μακάρι να μπορούσαν όλα να γράφονται με βαρύ multithreading αλλά απλά δεν το επιτρέπει η φύση των υπολογισμών.

Στης πολλές πράξεις που γίνονται για ένα πρόγραμμα πολλές από αυτές στηρίζονται σε προηγούμενα αποτελέσματα,δεν μπορούν να υπολογιστούν αν δεν βγουν πρώτα τα προηγούμενα. 

Και για τα παιχνίδια ,δεν μπορείς να υπολογίσεις κάτι πριν να συμβεί,η κεντρική ουσία σε ένα παιχνίδι είναι να κάνεις εσύ κάτι και να αντιδρά ο Η/Υ (ή και ανάποδα) και όχι να γίνονται τυχαία πράγματα όλα μαζί ταυτόχρονα.

  • Like 1
Δημοσ.

Εδώ βλέπεις ότι η ταχύτητα του ενός πυρήνα περιορίζει τους υπόλοιπους πυρήνες με αποτέλεσμα να χάνεται πολύ δύναμη,όσους παραπάνω πυρήνες έχεις τόσο ποιο πολύ χάνεις,το παιχνίδι αν και mutithreaded δεν μπορεί να ξεπεράσει την ταχύτητα που του καθορίζει η ταχύτητα του πυρήνα.  

 

Οι πολλοί πυρήνες είναι έξοχοι για distributed computing εφαρμογές και για τίποτα άλλο. 

 

εε; Εγώ γιατί βλέπω χρήση cpu κοντά στο 90% ;

 

--------

 

Οπότε σύμφωνα με αυτό που λες για αυτό το παράδειγμα ένας pentium AE στα 5,0GHz θα τρέχει πιο γρήγορα το bf4 ;

Δημοσ.

Στης πολλές πράξεις που γίνονται για ένα πρόγραμμα πολλές από αυτές στηρίζονται σε προηγούμενα αποτελέσματα,δεν μπορούν να υπολογιστούν αν δεν βγουν πρώτα τα προηγούμενα. 

Και για τα παιχνίδια ,δεν μπορείς να υπολογίσεις κάτι πριν να συμβεί,η κεντρική ουσία σε ένα παιχνίδι είναι να κάνεις εσύ κάτι και να αντιδρά ο Η/Υ (ή και ανάποδα) και όχι να γίνονται τυχαία πράγματα όλα μαζί ταυτόχρονα.

Το θέμα είναι το Load balancing. Τι εννοώ;

Σαφώς μερικά events σε έναν κώδικα δεν μπορούν να συμβούν πριν άλλα (event dependency), αλλά αν είχαμε π.χ. out of order execution θα μπορούσε ο κώδικας να δίνει τα data στο cpu και αυτό να υπολογίζει real time κάθε φορά το αποτέλεσμα αλλάζοντας τις παραμέτρους. Δεν θα μπω σε διαδικασία να εξηγώ τι και πως, γιατί δεν νομίζω ότι θα βοηθήσει κανέναν. Το μόνο που θέλω να τονίσω είναι ότι υψηλό parallelization μπορεί να επιτευχθεί στα games.

 

Αν ήταν τα πράγματα απόλυτα, τότε δεν θα μπορούσαμε να έχουμε multithreaded games. Και ξαναλέω, μιλάω για τύπο κώδικα με ένα Main thread και πολλά secondary threads, κάτι που είναι απολύτως εφικτό στα games.

 

Πως να γίνει δηλαδή, το hardware paralellization είναι το μέλλον. Και στην τελική, δεν γίνεται ρε παιδιά να έχουμε πολυπύρηνους επεξεργαστές εδώ και μια 10ετία κοντά, και στα games οι μισοί πυρήνες να κάθονται. Αν είναι έτσι να γυρίσουμε σε εποχές P4 με 1 θηριώδες core να χαιρόμαστε με τα 8Ghz σε έναν πυρήνα. :P Γραφικό το παράδειγμα, αλλά υποθέτω καταλάβατε τι εννοώ.

  • Like 1
Δημοσ.

εε; Εγώ γιατί βλέπω χρήση cpu κοντά στο 90% ;

Για δες πάνω αριστερά που λέει System idle process 17% (όπως και τέρμα κάτω αριστερά το cpu usage ~83% ) και μιλάμε για παιχνίδι με 4 σχετικά μεγάλα thread,όταν σε παιχνίδι που είναι για quad χάνεις 17%  σε quad επεξεργαστή τότε τι άλλο να πούμε;

Το ένα νήμα φτάνει στα 22,5 από τα 25% και τα υπόλοιπα υπό λειτουργούν.

Δημοσ.

TheELF δεν έχω καταλάβει πραγματικά που θες να καταλήξεις... 

 

Εγώ πάντως προτιμώ να έχω 4 (8 threads) και να ξύνονται οι μισοί παρά να έχω 2 να δουλεύουν στο 100%

Δημοσ.

Εγώ πάντως προτιμώ να έχω 4 (8 threads) και να ξύνονται οι μισοί παρά να έχω 2 να δουλεύουν στο 100%

Εγώ πάλι δεν προτιμώ να πληρώνω για 8 και τα μισά μου λεφτά να εξατμίζονται.

(ή μάλλον να μετατρέπονται σε θερμότητα)

Αν θέλω να ξύνεται ο μισός επεξεργαστής βάζω έναν fps limiter και τον βάζω εγώ να ξύνεται,όχι με το ζόρι επειδή με δουλεύει μια εταιρία.

  • Like 1
Δημοσ.

Εγώ πάλι δεν προτιμώ να πληρώνω για 8 και τα μισά μου λεφτά να εξατμίζονται.

(ή μάλλον να μετατρέπονται σε θερμότητα)

Αν θέλω να ξύνεται ο μισός επεξεργαστής βάζω έναν fps limiter και τον βάζω εγώ να ξύνεται,όχι με το ζόρι επειδή με δουλεύει μια εταιρία.

Ναι αλλά όταν με έναν διπύρηνο απλά δεν τρέχουν κάποια παιχνίδια τι κάνεις? 

Δημοσ.

Όλα τρέχουν.

Όταν όμως πληρώνεις για 8 πυρήνες (150€ + ) και τρέχεις κάτι ποιο αργά και από celeron των 35€ εκεί τι κάνεις;

Δημοσ.

Για δες πάνω αριστερά που λέει System idle process 17% (όπως και τέρμα κάτω αριστερά το cpu usage ~83% ) και μιλάμε για παιχνίδι με 4 σχετικά μεγάλα thread,όταν σε παιχνίδι που είναι για quad χάνεις 17%  σε quad επεξεργαστή τότε τι άλλο να πούμε;

Το ένα νήμα φτάνει στα 22,5 από τα 25% και τα υπόλοιπα υπό λειτουργούν.

 

Οπότε σύμφωνα με αυτό που λες για αυτό το παράδειγμα ένας pentium AE στα 5,0GHz θα τρέχει πιο γρήγορα το bf4 από έναν π.χ. ι5-4440 στα 3,1GHz ;

 

ΝΑΙ ή ΟΧΙ ;; 1 λέξη.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

https://www.amd.com/Documents/Cores_vs_Threads_Whitepaper.pdf

Δες εδώ πως υπολογίζεται η single, όταν δουλεύει όλος ο επεξεργαστής, από την ίδια την amd

8000/8=1000

7000/4=1750

Είναι 75% διαφορά ή κάνω κάπου λάθος;

75% oc δεν μπορεί να κάνει ο fx,για λογικές καταστάσεις καθημερινής χρήσης.

 

Και 75% να εκανε οβερκλοκ παλι δε γινοταν. Εχουν διαφορετικο scaling λογω διαφορετικης αρχιτεκτονικης και διαφορετικου IPC. Ο ι7 920 για παραδειγμα στα 2.6 παιζει μπαλα με τον 8350 στα 4, οταν ομως κλοκαρεις και τους 2 ο 920 ξεφευγει για αυτον ακριβως τον λογο. Και οι διαφορες ειναι μεγαλυτερες οταν συγκρινει κανεις τους νεοτερους sandy/ivy/has που ειναι δυνατοτεροι απο την πρωτη γενια nehalem.

Επεξ/σία από TRILOBYTER
Δημοσ.

Φίλος με i5 2400 -->                                                   1,32 single core (cinebench 11.5)

Σύστημα που έστησα πρόσφατα με pentium  -->       1.40 single core (cinebench 11.5)

Ειδικά αν ήταν και ο unlocked pentium η διαφορά στο single core μπορεί να εκτοξευτεί.

Από το review του insomnia για τον pentium g3258

Ποιον είναι καλύτερος για gaming;

i5 2400/2500 ή ο haswell pentium με το δυνατότερο πυρήνα;

 

Cinebench.jpg

 

 

Δημοσ.

Όλα τρέχουν.

Όταν όμως πληρώνεις για 8 πυρήνες (150€ + ) και τρέχεις κάτι ποιο αργά και από celeron των 35€ εκεί τι κάνεις;

Το watch dogs με G3258 απλά δεν έτρεχε. Με τον i7 4770K παίζει πολύ άνετα. Με την ίδια κάρτα γραφικών φυσικά

  • Like 1
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...