Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σωστο εν μερη, αλλα με το που ακουμπησει η κοιλια του αεροπλανου σε εδαφος (οχι σε διαδρομο αεροδρομιου προφανως) αλλα σε κακοτραχαλο path(που κατα 90% θα σπασει το συστημα προσγειωσης) …. εχει αρπαξει φωτια σε κλασματα δευτερολεπτων και πριν καν σταματησει θα ανατιναχθει…… η λεγομενη τριβη….. 

 

(η περιπτωση που αναφερω εχει να κανει με την ικανοτητα του πιλοτου να το φερει σε ευθεια για προσγειωση και με την καταλληλη ταχυτητα)

 

αλλιως

 

αυτο για την προσκρουση που ανεφερε ο Μidi_Miliz

 

Ουτε και αυτο το λες ''success story''  :-)

Γνώσεις σχετικά δεν έχω, αλλά η πτώση στη θάλασσα δεν είναι το ίδιο σαν πτώση σε τσιμέντο;

  • Απαντ. 552
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Γνώσεις σχετικά δεν έχω, αλλά η πτώση στη θάλασσα δεν είναι το ίδιο σαν πτώση σε τσιμέντο;

 

Αν ένα αεροπλάνο πέσει "με τη μούρη" σε ένα ανεξέλκγτο σπιράλ πχ όπουκαι να πέσει λιαμπόγιαλο θα γίνει.

 

Το θέμα είναι ότι να πέσει κάπως πιο μαλακά θα ήθελες να πέσεις κάπου που αν τιναχθείς από τα συντρίμια , εκεί που θα πέσεις να μπορείς να ζήσεις έστω αναίσθητος μέχρι να σε βρούνε

Δημοσ.

Δεν είπα ότι είναι το ευκολότερο πράγμα

 

αλλά σίγουρα τα αεροπλάνα δε τινάζονται στον αέρα όπως στις ταινίες.

 

υπάρχουν πολλά περιστατικά που αεροπλάνα έπεσαν (όχι απλά κάνανε προσπάθεια αναγκαστικής) και αρκετοί άνθρωποι επέζησαν. Σπασμένα κόκαλλα κάργμα, αναισθητοι ή άναπηροι ίσως αλλά επέζησαν , αυτόι αν βρισκόταν στο νερό θα είχαν πνιγεί.

 

επίσης η εικόνα που έχεις στο μυαλό σου με τις σπίθες από τη τριβήείναι λόγω της ασφάλτου σε προσγειώσεις χωρίς σύστημα προσγείωσης. Δεν είναι η τυπική "ανώμαλη προσεγείωση" (μακάρι να ήταν όλες έτσι).

 

 

Μπορώ να σου πω πχ την περίπτωση του αεροπλάνου της ιστορίας των "επιζησάντων" στις άνδεις

 

http://en.wikipedia.org/wiki/1972_Andes_flight_disaster

 

όπουτο αεροπλάνο ΣΤΟΥΚΑΡΕ δεν έκανε ανώμαλη προσγέιωση, πάρα πολλοί ζήσανε της αρχικής σύγκρουσης, πεθάνανε πολλοί στην κατολίσθηση. το αεροπλάνο στην προσκουση κόπηκε στα 2. Πολλοί είχαν κατάγματα και απλά στάθηκαν τυχεροί. Με τον Χ,Ψ τρόπο ζήσανε στη μέση του στεριανού πουθενά ... στη μέση του ειρηνικου πόσοι θα είχαν πνιγεί ή θα ζούσαν έστω και 1 μέρα στα κρύα νερά της περιοχής?

 

Αλλά σκέψου το και λογικά ... ιδανικά θα ηθελες να πετάς όσο το δυνατό κοντά σε εναλλακτικά αεροδ΄ρομια για παν ενδεχόμενο ... έ, τα "περισσότερα" ΄τετοια είναι στη στεριά. άρα όλων των άλλων ίσων θα ήθελες να πετάς κατά το δυνατό πάνω από στεριά.

 

Εν πάσει περιπτώση εγώ το βλέπω λογικότερο να είναι ασφαλέστερο να πετά ένα αεροπλάνο πάνω από στεριά για τους λόγους που είπα. Αν κάποιος έχει άλλη άποψη ΟΚ αλλιώς κάποιος τρίτος μπορεί να μας παραπέμψει σε βιλβιογραφία ή κάποιο στατιστικό.

 

Απο αποσυμπιεση μια χαρα ανατιναζονται στον αερα….. (παντα υπο προυποθεσεις, αλλα συμβαινει) 

 

Και αν η στερια ειναι κατοικημενη περιοχη ? Εκει τι κανεις? (οχι προφανως εσυ, εγω ) 

 

Collateral Damages…. μεγαλωνει ο αριθμος των θυματων…… 

 

Γνώσεις σχετικά δεν έχω, αλλά η πτώση στη θάλασσα δεν είναι το ίδιο σαν πτώση σε τσιμέντο;

 

Αναλογως την ταχυτητα και την γωνια προσκρουσης…..

Δημοσ.

Αν ένα αεροπλάνο πέσει "με τη μούρη" σε ένα ανεξέλκγτο σπιράλ πχ όπουκαι να πέσει λιαμπόγιαλο θα γίνει.

 

Το θέμα είναι ότι να πέσει κάπως πιο μαλακά θα ήθελες να πέσεις κάπου που αν τιναχθείς από τα συντρίμια , εκεί που θα πέσεις να μπορείς να ζήσεις έστω αναίσθητος μέχρι να σε βρούνε

Ε αυτό λέω, το ίδιο είναι, είτε ξηρά είτε θάλασσα, δεν πέφτει σε πούπουλα.

Στη θάλασσα όμως μετά θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το βύθισμα του αεροπλάνου, οι πόρτες λόγω πίεσης του νερού θα είναι δυσκολότερο να ανοίξουν, οι περισσότεροι πιλότοι έχουν περισσότερη εκπαίδευση σε έδαφος παρά σε προσθαλάσσωση, τα σωστικά συνεργεία έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στη στεριά, μεγαλώνει κατά πολύ η περιοχή έρευνας στη θάλασσα, κίνδυνοι υποθερμίας, καρχαρίες, κτλ

 

Σε γενικές γραμμές, γιατί σε ειδικές όλα εξαρτώνται. Αν πας και στουκάρεις στην κορυφή των Άνδεων πχ με καιρό στους -60, προτιμάς τη θάλασσα, εκτός και αν δεν έχεις προβλήματα κανιβαλισμού :P πχ

Δημοσ.

Ε αυτό λέω, το ίδιο είναι, είτε ξηρά είτε θάλασσα, δεν πέφτει σε πούπουλα.

Στη θάλασσα όμως μετά θα πρέπει να αντιμετωπιστεί το βύθισμα του αεροπλάνου, οι πόρτες λόγω πίεσης του νερού θα είναι δυσκολότερο να ανοίξουν, Οι περισσότεροι πιλότοι έχουν περισσότερη εκπαίδευση σε έδαφος παρά σε προσθαλάσσωση, τα σωστικά συνεργεία έχουν πιο εύκολη πρόσβαση στη στεριά, μεγαλώνει κατά πολύ η περιπχή έρευνας στη θάλασσα, κίνδυνοι υποθερμίας, καρχαρίες, κτλ

 

Σε γενικές γραμμές, γιατί σε ειδικές όλα εξαρτώνται. Αν πας και στουκάρεις στην κορυφή των Άνδεων πχ με καιρό στους -60, προτιμάς τη θάλασσα, εκτός και αν δεν έχεις προβλήματα κανιβαλισμού :P πχ

 

 

Οι πορτες εχουν ειδικο μηχανισμο για depressure του εισερχομενου νερου. (αλλα δυστυχως δεν το γνωριζουν οι περισσοτεροι αεροσυνοδοι για να εκκινησουν την διαδικασια) 

 

Για καποιο λογο υπαρχουν μονο σωσιβια στα αεροπλανα….. :-)

 

Τα σωστικα συνεργεια εκει που επεσε σημερα το αεροπλανο ΜΟΝΟ με ελικοπτερα μπορουν να πανε…..

 

Εν αντιθεσει, αν πεσει σε θαλασσα, εχει καλυψη και απο Αερα και απο θαλασσα και υποβρυχια….  :ph34r:

Δημοσ.

Απο αποσυμπιεση μια χαρα ανατιναζονται στον αερα….. (παντα υπο προυποθεσεις, αλλα συμβαινει) 

 

Και αν η στερια ειναι κατοικημενη περιοχη ? Εκει τι κανεις? (οχι προφανως εσυ, εγω ) 

 

Collateral Damages…. μεγαλωνει ο αριθμος των θυματων…… 

 

 

Αναλογως την ταχυτητα και την γωνια προσκρουσης…..

 

έτσι όπως το είπες καταλαβα ότ μιλάς για ανατίναξη πχ από καυσιμα

 

Αεροπλάνο (δομικά σωστό) από αποσυμπίεση δε θυμάμαι να έχω διαβάσει ότι έχει "σκασει" ... ένα στο περίπου θυμάμαι στη χαβάη που είχε προσγειωθεί "κάμπριο" (έφυγε μεγάλο μέρος του πάνω μισού)

 

αλλά αυτό τi σχέση έχει με στεριά/θάλασσα?

 

για τις κατοικημένες είπα, όπου έχει γίνει κάτι τε΄τοιο ήταν συνήθως σε φάση προσγείωσης/απογείωσης (άρα μη σχετικό)

 

....

 

αυτό για υποβρύχια το διαβάζω μόνο σαν αστείο.

 

 

....

 

anyway ... βγήκαμε offtopic εδώ και αρκετή ώρα.

Δημοσ.

έτσι όπως το είπες καταλαβα ότ μιλάς για ανατίναξη πχ από καυσιμα

 

Αεροπλάνο (δομικά σωστό) από αποσυμπίεση δε θυμάμαι να έχω διαβάσει ότι έχει "σκασει" ... ένα στο περίπου θυμάμαι στη χαβάη που είχε προσγειωθεί "κάμπριο" (έφυγε μεγάλο μέρος του πάνω μισού)

 

αλλά αυτό τη σχέση έχει με στεριά/θάλασσα

 

για τις κατοικημένες είπα, όπου έχει γίνει κάτι τε΄τοιο ήταν συνήθως σε φάση προσγείωσης/απογείωσης (άρα μη σχετικό)

 

....

 

αυτό για υποβρύχια το διαβάζω μόνο σαν αστείο.

 

Υποβρυχια προφανως και εννοω τις υποβρυχιες ερευνες και οχι τα submarines…. :P

 

Στον αερα σπανια θα ανατιναχθει απο καυσιμα…… αλλα και παλι, ποτε δεν ξερεις…. ανεφερα την αποσυμπιεση, πανω σε αυτο που ειπες οτι δεν ανατιναζονται ετσι απλα….

 

Σε εξομοιωτες στην Bombardier και στην Gulfstream οταν ξημερωβραδιαζομουν εκει περα, εδινε 12 στα 20 σεναρια απο οτι θυμαμαι malfunction πανω απο θαλασσα….

(μπορει να ηταν και παραπανω σεναρια γενικα, αλλα τα περισσοτερα αφορουσαν θαλασσα) 

Δημοσ.

Στον αερα σπανια θα ανατιναχθει απο καυσιμα…… αλλα και παλι, ποτε δεν ξερεις…. ανεφερα την αποσυμπιεση, πανω σε αυτο που ειπες οτι δεν ανατιναζονται ετσι απλα….

 

Εννοούσα ότι σε ανώμαλη περιπτωση δεν έιναι σαν τις ταινίες που χτυπά αεροπλάνο στο έδαφος και πάντα γίνεται μια μπάλα φωτιάς.

(επειδή είχες πει για σπίθες/τριβή κλπ).

  • Like 1
Δημοσ.

Οι πορτες εχουν ειδικο μηχανισμο για depressure του εισερχομενου νερου. (αλλα δυστυχως δεν το γνωριζουν οι περισσοτεροι αεροσυνοδοι για να εκκινησουν την διαδικασια)

 

Για καποιο λογο υπαρχουν μονο σωσιβια στα αεροπλανα….. :-)

 

Τα σωστικα συνεργεια εκει που επεσε σημερα το αεροπλανο ΜΟΝΟ με ελικοπτερα μπορουν να πανε…..

 

Εν αντιθεσει, αν πεσει σε θαλασσα, εχει καλυψη και απο Αερα και απο θαλασσα και υποβρυχια…. :ph34r:

Τι να σου κάνουν τα υποβρύχια ρε, να χρησιμοποιήσουν το σονάρ να βρουν επιζώντες να τους στείλουν καμιά τορπίλη να ξεμπερδεύουν ταχύτερα ή να ανοίξουν τα παράθυρα να μπει φως να δουν τι γίνεται στο βυθό της θάλασσας;

 

 

Επίσης, με τα σωσίβια γίνονται πολλά λάθη και δεν προστατεύουν ούτε από υποθερμία ούτε από κακοκαιρία.

 

 

Δημοσ.

 

Τα σωστικα συνεργεια εκει που επεσε σημερα το αεροπλανο ΜΟΝΟ με ελικοπτερα μπορουν να πανε…..

 

Εν αντιθεσει, αν πεσει σε θαλασσα, εχει καλυψη και απο Αερα και απο θαλασσα και υποβρυχια….  :ph34r:

 

Πως φαντάζεσαι τα "υποβρύχια σωστικά συνεργία" ?

 

όταν λέμε "σωστικά" δε λέμε τα συνεργεία που ψάχνουν τα μαύρα κουτιά.

 

αλλά και έστω ...

 

Τι είναι πιο έκολο ... να πας κάπου με ελικόπτερο ή με πλόίο ή "υποβρύχια" ... αν το ελικόπτερο τότε το ότι μπορείς να πας ΚΑΙ με τα άλλα δυο κακό είναι.

 

Είναι σαν να λες ότι μπορώ να πάω πιο ευκολα στη Κρήτη παρά στη θεσαλλονίκη γιατί μπορώ να πάω και με πλοίο/υποβρύχιο πέρα από ελικόπτερο

Δημοσ.

Εννοούσα ότι σε ανώμαλη περιπτωση δεν έιναι σαν τις ταινίες που χτυπά αεροπλάνο στο έδαφος και πάντα γίνεται μια μπάλα φωτιάς.

(επειδή είχες πει για σπίθες/τριβή κλπ).

 

Το καταλαβα βρε, ειχα πει σπιθες για κακοτραχαλα path που κατα 90% σπαει το συστημα προσγειωσης…. (δεν γινεται μπαλα φωτιας αρχικα, εχει καποια σταδια μεχρι να φτασει να γινει μπαλοφωτια, τα οποια διαρκουν ελαχιστα δευτερολεπτα-λεπτα) 

 

Οπως ειπες φυσικα, ανωμαλη προσγειωση απο ανωμαλη προσγειωση διαφερει κατα πολυ… 

Τι να σου κάνουν τα υποβρύχια ρε, να χρησιμοποιήσουν το σονάρ να βρουν επιζώντες να τους στείλουν καμιά τορπίλη να ξεμπερδεύουν ταχύτερα ή να ανοίξουν τα παράθυρα να μπει φως να δουν τι γίνεται στο βυθό της θάλασσας;

 

 

Επίσης, με τα σωσίβια γίνονται πολλά λάθη και δεν προστατεύουν ούτε από υποθερμία ούτε από κακοκαιρία.

 

 

 

 

 

Πως φαντάζεσαι τα "υποβρύχια σωστικά συνεργία" ?

 

όταν λέμε "σωστικά" δε λέμε τα συνεργεία που ψάχνουν τα μαύρα κουτιά.

 

αλλά και έστω ...

 

Τι είναι πιο έκολο ... να πας κάπου με ελικόπτερο ή με πλόίο ή "υποβρύχια" ... αν το ελικόπτερο τότε το ότι μπορείς να πας ΚΑΙ με τα άλλα δυο κακό είναι.

 

Είναι σαν να λες ότι μπορώ να πάω πιο ευκολα στη Κρήτη παρά στη θεσαλλονίκη γιατί μπορώ να πάω και με πλοίο/υποβρύχιο πέρα από ελικόπτερο

 

 

Διαβαστε το ποστ #76 (οχι 73)  να καταλαβετε για τα ''υποβρυχια'' :P

 

Yποβρυχια καλυψη εννοω….. απο τα συμφραζομενα φαινεται αλλωστε…..

 

misunderstanding εγινε… :)

Δημοσ.

Έστω υποβρύχια κάλυψη, τι θα σου κάνει;

Πως διάολο το έλεγαν το πλοίο που βυθίστηκε από τους γιαπωνέζους στο Περλ Χάρμπορ και είχαν παγιδευτεί μέσα ναύτες οι οποίοι τελικά πέθαναν από ασφυξία; Και ήταν και δίπλα στο λιμάνι.

 

Άντε και υπάρχει ειδικό υποβρύχιο, και κατεβαίνει σε βάθος 1-2 χιλιόμετρα, και βρίσκει την άτρακτο και μέσα παγιδευμένους επιζώντες. Θα φυτρώσει ξαφνικά τεράστια μηχανικά χέρια να το σηκώσει να το πάει στην επιφάνεια ή θα βγουν από μέσα του ιατρικό προσωπικό με σκάφαντρα να πάνε να σώσουν τους τραυματίες πριν πεθάνουν από ασφυξία;

Δημοσ.

Έστω υποβρύχια κάλυψη, τι θα σου κάνει;

Πως διάολο το έλεγαν το πλοίο που βυθίστηκε από τους γιαπωνέζους στο Περλ Χάρμπορ και είχαν παγιδευτεί μέσα ναύτες οι οποίοι τελικά πέθαναν από ασφυξία; Και ήταν και δίπλα στο λιμάνι.

 

Άντε και υπάρχει ειδικό υποβρύχιο, και κατεβαίνει σε βάθος 1-2 χιλιόμετρα, και βρίσκει την άτρακτο και μέσα παγιδευμένους επιζώντες. Θα φυτρώσει ξαφνικά τεράστια μηχανικά χέρια να το σηκώσει να το πάει στην επιφάνεια ή θα βγουν από μέσα του ιατρικό προσωπικό με σκάφαντρα να πάνε να σώσουν τους τραυματίες πριν πεθάνουν από ασφυξία;

 

Προφανως και οχι….

 

Σου θετω αλλο σεναριο, παει καρφωνεται στις Αλπεις σε κορυφογραμμη, που το οξυγονο ειναι ελαχιστο σε εκεινο το σημειο λογω υψομετρου, προσβαση δεν υπαρχει απο πουθενα, ουτε καν απο ελικοπτερο λογω αραιου αερα που δεν επιτρεπει την ανωση σε ελικοφορο…….

 

Τι γινεται εκει ?

 

Ακριβως το ιδιο με το σεναριο που εδωσες για την θαλασσα…..

 

Και στις 2 περιπτωσεις ειναι καταδικασμενοι οι οποιοι επιζωντες…..

 

:-)

 

 

Το ποιντ ειναι να μην πεσει….. ειτε σε θαλασσα ειτε σε στερια, απαξ και πεσει οι πιθανοτητες μειωνονται δραματικα για να επιζησει καποιος….. 

 

 

To πλοιο στο PH λεγοταν USS Arizona….  :-D

Δημοσ.

Προφανως και οχι….

 

Σου θετω αλλο σεναριο, παει καρφωνεται στις Αλπεις σε κορυφογραμμη, που το οξυγονο ειναι ελαχιστο σε εκεινο το σημειο λογω υψομετρου, προσβαση δεν υπαρχει απο πουθενα, ουτε καν απο ελικοπτερο λογω αραιου αερα που δεν επιτρεπει την ανωση σε ελικοφορο…….

 

Τι γινεται εκει ?

 

Ακριβως το ιδιο με το σεναριο που εδωσες για την θαλασσα…..

 

Και στις 2 περιπτωσεις ειναι καταδικασμενοι οι οποιοι επιζωντες…..

 

:-)

 

 

Το ποιντ ειναι να μην πεσει….. ειτε σε θαλασσα ειτε σε στερια, απαξ και πεσει οι πιθανοτητες μειωνονται δραματικα για να επιζησει καποιος…..

 

 

To πλοιο στο PH λεγοταν USS Arizona…. :-D

Κοίτα, παίρνοντας τον νόμο των πιθανοτήτων, πόσες πιθανότητες έχει να πέσει αεροπλάνο στην κορυφή των Άλπεων ή σε οποιαδήποτε κορυφή και πόσες στη θάλασσα.

Δεύτερον, αν είχα να διαλέξω ανάμεσα σε κολύμπι, υποθερμία, κούραση, καρχαρίες, θαλασσοταραχή, έλλειψη τροφής, ΝΕΡΟΥ,

χωρίς δεύτερη σκέψη θα διάλεγα το κρύο των Άλπεων και λιγότερο οξυγόνο, χωρίς κούραση από κολύμπι, ίσως με τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσω την άτρακτο ή συντρίμια για προστασία, ρούχα και τρόφιμα και εργαλεία από βαλίτσες, χιόνι για ΝΕΡΟ και περιμένω να με σώσουν, ΚΟΝΤΑ στον τόπο του ατυχήματος χωρίς να αρμενίζω εκατοντάδες χιλιόμετρα μακρυά λόγω της θάλασσας και να με ψάχνουν στα τυφλά σαν ψύλλους στα άχυρα.

 

Σε αναζήτηση στο ίντερνετ που κάνω, η προσθαλάσσωση χάνει πανηγυρικά.

πχ

http://philip.greenspun.com/bboard/q-and-a-fetch-msg?msg_id=000tll

 

Ψάξε και μόνος σου να δεις.

 

 

Thanks για το πλοίο, ναι το Αριζόνα ήταν.

  • Like 1
Δημοσ.

Προφανως και οχι….

 

Σου θετω αλλο σεναριο, παει καρφωνεται στις Αλπεις σε κορυφογραμμη, που το οξυγονο ειναι ελαχιστο σε εκεινο το σημειο λογω υψομετρου, προσβαση δεν υπαρχει απο πουθενα, ουτε καν απο ελικοπτερο λογω αραιου αερα που δεν επιτρεπει την ανωση σε ελικοφορο…….

 

Ένα Super Puma έχει ceiling (wikipedia) 6.100m ... 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...