Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators
Δημοσ.

Tι γράφει αυτός ο Άρης, θεέ μου.

 

Το Airbus που έπεσε στον Ατλαντικό, ήταν της Air France, το εισιτήριο ακριβό, η εταιρία δεν ήταν low cost και όμως τρεις πιλότοι έκαναν σειρά από λάθη.

 

Βρήκε τώρα τις low cost να τους φορτώσει τα πάντα λες και οι low cost προκάλεσαν την κρίση στις αεροπορικές εταιρίες. Την εκτίναξη των καυσίμων, τη συρρίκνωση της αγοράς. Low cost ήταν οι εταιρίες τις οποίες στόχευσαν οι τρομοκράτες το Σεπτέμβριο του '11. 

 

Ό,τι φανεί του λωλοστεφανή. Κι αυτός ο άνθρωπος πιλοτάριζε αεροσκάφος; Τρέμω. Σοβαρά.

 

Πάντως, θα συμφωνήσω μαζί του πως άριστα έκανε και έφυγε από το χώρο. Άνθρωπος με τέτοιο συντακτικό (για να μην επεκταθώ στους συλλογισμούς του) που του "γυρνάνε τα νεύρα", καλό είναι τα πιλοτήρια να τα βλέπει από τους προσομοιωτές της Microsoft, το πολύ.

  • Like 3
  • Απαντ. 552
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Γράφει ο Άρης Κοσμίδης, Πιλότος, Συγκυβερνήτης Airbass 320 

 

Επειδή κουράστηκα όλο και συχνότερα σε παράξενα αεροπορικά ατυχήματα να διαβάζω παράξενες εξηγήσεις από κάθε είδους ειδήμονες, αποφάσισα να σας εμπιστευτώ τη γνώμη μου. 

 

Πολλά από τα τελευταία ατυχήματα κατά την κρίση μου, έχουν έμμεσα κοινές αιτίες. 

 

Πρώτα θα ήθελα να αναλογιστείτε πώς είναι δυνατό, με 30€ να αγοράζετε ένα εισιτήριο για να πετάξετε από την Αθήνα στο Λονδίνο. Τι μπορούν να καλύψουν αυτά τα 30€; 

 

Όταν ήμουν μικρός το επάγγελμα του πιλότου ήταν ένα από τα πλέον περιζήτητα. Οι μισθοί των πιλότων ήταν απίστευτοι και το βιοτικό τους επίπεδο αξιοζήλευτο. 

 

Μετά την εμφάνιση των εταιριών Low cost, όλα αυτά χάθηκαν. Οι εταιρίες αυτές επηρέασαν και τις υπόλοιπες, με αποτέλεσμα οι πιλότοι σε όλο τον πλανήτη να τρέχουν και να μη φτάνουν.

 

Το επάγγελμα δεν είναι πλέον τόσο περιζήτητο και τα standards μειώθηκαν. 

 

Ο εμπειρότατος Κυβερνήτης της GermanWings είχε 6000 ώρες πτήσεων, αλλά εγώ με 6500 ώρες δεν μπόρεσα να γίνω Κυβερνήτης.

Όταν είχα την εμπειρία του καμικάζι συγκυβερνήτη, συνέχισα να πετώ για μια δεκαετία μέχρι να μπω στο Αirbus, με 5500 ώρες (αυτός μπήκε με 500 ώρες!!!). 

 

Προτίμησα να παραιτηθώ από τις αεροπορικές μου δραστηριότητες, διότι σε συνδυασμό με την υψηλή φορολογία στη χώρα μας, το επάγγελμα αυτό κατάντησε ένα ακριβό hobby.

 

Όλοι οι συνάδελφοι μου έγιναν μετανάστες και ζουν σε χώρες τις Ασίας (κοντινές έως πολύ μακρινές).

 

Αν κρίνω από τα ωράρια εργασίας τους και τις οικογενειακές καταστάσεις που αντιμετωπίζουν, πολύ πιθανό κάποιοι να πάσχουν από βαριές μορφές κατάθλιψης. 

 

Η εικόνα του πιλότου που αφήνει το πιλοτήριο για να πάει στην τουαλέτα, είναι μια κατάσταση που έχει παίξει πολύ τα τελευταία χρόνια σε ατυχήματα.

Δεν είναι το κατούρημα μόνο, έχει και μέλι πίσω, και η μονοτονία μεγάλη, από τότε που μας κλείδωσαν μπροστά.

Ε, λοιπόν αυτό μου γυρνά τα νεύρα!

 

Δε θυμάμαι στις 6500 ώρες, να άφησα ποτέ τη θέση μου και νομίζω ότι δεν θα το έκανα ούτε αν πετούσα υπερατλαντικά. Δεν είναι σωστός επαγγελματισμός! 

 

Έτσι, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα ότι οι άνθρωποι που βρίσκονται μπροστά είναι ανεπαρκείς για τις θέσεις αυτές. Και αυτό μάλλον θα πρέπει να το δεχθούμε ως σημείο των καιρών μας…

 

After all, you get what you pay for!

 

Μαλιστα, βρηκε ευκαιρια για μπουρδο-κλαμα ο Αρης.

  • Like 3
Δημοσ.

 ο Λούμπιτς μοιάζει να τον παροτρύνει να παέι στην τουαλέτα, θυμίζοντάς του δύο φορές πως όποτε θέλει μπορεί να βγει από το πιλοτήριο για να την χρησιμοποιήσει.  

 

 

αν ισχυει αυτο, ειναι ευτυχες το γεγονος οτι του ηρθε κατουρημα πανω απο τις Αλπεις

Επισκέπτης
Δημοσ.

αν ισχυει αυτο, ειναι ευτυχες το γεγονος οτι του ηρθε κατουρημα πανω απο τις Αλπεις

Αν δεν ήταν αυτή η φορά, θα ήταν η επόμενη. Κάποια στιγμή θα γινόταν.

Το θέμα είναι η πρόληψη.

  • Super Moderators
Δημοσ.

Tι γράφει αυτός ο Άρης, θεέ μου.

 

Το Airbus που έπεσε στον Ατλαντικό, ήταν της Air France, το εισιτήριο ακριβό, η εταιρία δεν ήταν low cost και όμως τρεις πιλότοι έκαναν σειρά από λάθη.

 

Βρήκε τώρα τις low cost να τους φορτώσει τα πάντα λες και οι low cost προκάλεσαν την κρίση στις αεροπορικές εταιρίες. Την εκτίναξη των καυσίμων, τη συρρίκνωση της αγοράς. Low cost ήταν οι εταιρίες τις οποίες στόχευσαν οι τρομοκράτες το Σεπτέμβριο του '11. 

 

Ό,τι φανεί του λωλοστεφανή. Κι αυτός ο άνθρωπος πιλοτάριζε αεροσκάφος; Τρέμω. Σοβαρά.

 

Πάντως, θα συμφωνήσω μαζί του πως άριστα έκανε και έφυγε από το χώρο. Άνθρωπος με τέτοιο συντακτικό (για να μην επεκταθώ στους συλλογισμούς του) που του "γυρνάνε τα νεύρα", καλό είναι τα πιλοτήρια να τα βλέπει από τους προσομοιωτές της Microsoft, το πολύ.

 

Θυμάσαι πριν μερικά χρόνια που είχαμε ένα περιστατικό με Έλληνα πιλότο (γιος πολύ πολύ γνωστού ...τραγουδοποιού) που έπαθε αμόκ σε κάποιο αεροδρόμιο και πλακώθηκε με άλλους και έκανε ζημιές στο χώρο? Και μετά βγήκαν και συνάδελφοι κλπ και τόνιζαν πως ο χαρακτήρας του είναι προβληματικός και έχουν ξανασυμβεί περιστατικά εντός και εκτός αεροπλάνου?

 

Ε, αυτός λοιπόν μια χαρά πετάει ακόμη όπως έμαθα... :P

Δημοσ.

Πίκρα να ζεις στη Κωνσταντινούπολη και να πρέπει να τη βγάζεις με 5.000Ε+ το μήνα...

 

Τι τραβάνε και αυτοί οι πιλότοι στη ξενιτιά... κρατικοποίηση της Ολυμπιακής και πρόσληψη όλων με ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα 10,000Ε για να αντιμετωπίσουμε την ανθρωπιστική κρίση και να έρθει επιτέλους η ανάπτυξη

  • Like 3
Δημοσ.

διαολε, οι κραυγες στο τελος, damn... :fear:

 

απορια, τα μικροφωνα στο πιλοτηριο ειναι τοσο δυνατα που μπορουν να πιασουν και τους ηχους απο τις θεσεις επιβατων;

Ναι, ίσως απαιτείται βέβαια και κατάλληλη επεξεργασία και ανάλυση του ήχου εκ των υστέρων από ειδικούς. Κάπου διάβασα ότι μπορούν να ακούσουν και τα πλήκτρα που πατάνε οι πιλότοι, αλλά ακόμα και να ξεχωρίσουν ποιο πλήκτρο έχει πατηθεί τη συγκεκριμένη στιγμή, καθώς απ ότι φαίνεται το κάθε πλήκτρο κάνει το δικό του χαρακτηριστικό ήχο.

Στη περίπτωση μας δηλαδή φαίνεται να ακούνε τον Λούμπιτς να πατάει το lock, αποτρέποντας έτσι το ξεκλείδωμα της πόρτας από έξω. Γι αυτό μεταξύ άλλων μπορούσαν να πουν με σιγουριά ότι ο Λούμπιτς έκανε συνειδητά ότι έκανε...

 

cockpit-door-lock.png?w=670

 

 

Απ'ότι διαβάζω  καμία αεροπορική εταιρεία δεν κάνει ετήσια ψυχολογικά τέστ μετά από την πρόσληψη, παρά μόνο ένα ετήσιο τέστ σωματικής υγείας.

Το θέμα από την άλλη είναι ότι, σε αντίθεση με τα τεστ σωματικής υγείας, μια ψυχολογική εξέταση παραποιείται σχετικά εύκολα από τον εξεταζόμενο. Πόσο πιθανό είναι ένας ψυχασθενής πιλότος να μιλήσει ανοιχτά για το πρόβλημα του, όταν κάτι τέτοιο μπορεί να του κοστίσει το πιλοτικό δίπλωμα; Επίσης η ψυχολογική κατάσταση μεταβάλλεται γρήγορα, οπότε ένα ετήσιο τεστ δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτικό και αξιόπιστο. Νομίζω ένα τέτοιο μέτρο θα είχε αποτέλεσμα αν μιλάγαμε για συχνή παρακολούθηση από ψυχολόγο, δηλαδή τουλάχιστον κάθε μήνα.

Δημοσ.

 

 

Το θέμα από την άλλη είναι ότι, σε αντίθεση με τα τεστ σωματικής υγείας, μια ψυχολογική εξέταση παραποιείται σχετικά εύκολα από τον εξεταζόμενο. Πόσο πιθανό είναι ένας ψυχασθενής πιλότος να μιλήσει ανοιχτά για το πρόβλημα του, όταν κάτι τέτοιο μπορεί να του κοστίσει το πιλοτικό δίπλωμα; Επίσης η ψυχολογική κατάσταση μεταβάλλεται γρήγορα, οπότε ένα ετήσιο τεστ δεν είναι απαραίτητα αντιπροσωπευτικό και αξιόπιστο. Νομίζω ένα τέτοιο μέτρο θα είχε αποτέλεσμα αν μιλάγαμε για συχνή παρακολούθηση από ψυχολόγο, δηλαδή τουλάχιστον κάθε μήνα.

 

 

Δεν είναι τόσο εύκολο να ξεγελάσεις έναν ειδικό ψυχίατρο και τα αντίστοιχα ψυχολογικά τεστ, αλλά όχι και απίθανο φυσικά. Οπως βλέπουμε και ο συγκεκριμένος (Lubitz) δεν τα ξεγέλασε... παρόλο που λογικά είχε κάθε συμφέρον να τα ξεγελάσει.

 

Αν τον υποχρέωνε η εταιρεία (ή και η νομοθεσία) να προσκομίσει τα έγγραφα κάθε χρόνο με φόβο απόλυσης αν δεν τα έφερνε δεν θα είχαμε αυτό το πρόβλημα.

Δημοσ.

Ο Λουμπιτς επισκέφθηκε οικειοθελώς κάποιον ιδιωτικό γιατρό και κάποια κλινική και γνώριζε ότι κάτι τέτοιο δε θα διακινδύνευε τη καριέρα του, λόγω του ιατρικού απορρήτου. Εκτός βέβαια και αν παραδεχόταν ανθρωποκτονικές τάσεις, οπότε και κάποιος γιατρός θα μπορούσε να παραβιάσει το απόρρητο, αλλά υποθέτω ότι δε θα έφτασε σε τέτοιο σημείο... Απο τον εργοδότη του πάντως μια χαρά την έκρυψε τη ψυχοσύνθεση του (και πιθανώς ακόμα και από τους γιατρούς του μέχρι ενός σημείου).

Μονο με συχνή παρακολούθηση μπορεί ένα ειδικός να πει ποιος ενδεχομένως δε μπορεί να αντεπεξέλθει στις υποχρεώσεις του και ποιος είναι εν δυνάμει επικίνδυνος για τον εαυτό του ή για τους γύρω του, ώστε να μπορούν να ληφθούν και κατάλληλα μέτρα. 1 εξέταση το χρόνο δε λέει τίποτα... Για συχνή παρακολούθηση πάντως θα ήμουν υπέρ σε τέτοιου είδους επαγγέλματα.

Επισκέπτης
Δημοσ.

Σε 'μενα δεν αρέσει πάντως αυτό το κράξιμο που πέφτει εις βάρους του Κοσμίδη. Ειδικά σχόλια σχετικά με το μισθό κλπ. 

Κανείς δεν ξέρει πόσο δύσκολο είναι ένα επάγγελμα αν δεν το κάνει. Όπως εγώ δεν μπορώ να ξέρω τις δυσκολίες του πιλότου ή του μηχανικού ή του ηλεκτρολόγου και όπως δεν θα μου άρεσε να λένε για το πόσο εύκολο είναι το επάγγελμά μου και τι εύκολα λεφτά που βγάζω δεν μου αρέσει επίσης να το κάνω.

 

Είναι ένας άνθρωπος του χώρου όπου μπορεί να λέει και κάποιες αλήθειες παρά την πικρία που βγάζει. 

 

Ετσι για να κάνω και το δικηγόρου του διαβόλου.  :-)

 

Παρατήρησα ότι αρκετά μέλη ήταν κάθετοι με τα λεγόμενά του, οπότε μάλλον έχω χάσει επεισόδια.

Δημοσ.

Ε ρε σανό που μας ταίζουνε! Τι έγινε με το 2ο μαύρο κουτί; Διάβασα σήμερα ότι εξανεμίζονται οι ελπίδες να το βρουν. Καλά μας δουλεύουν;

Θα δημοσιεύσουν τις συνομιλίες που "αποκάλυψε" το πρώτο μαύρο κουτί; εε; μόνο τότε θα δεχτώ τις χαζομάρες που μας λένε.

Κύριοι, όπου υπάρχει χρήμα (και μάλιστα πολύ), τα πράγματα μεθοδεύονται. Τόσο απλά! Όποιος δε μπορεί να το καταλάβει αυτό από μόνος του, τότε είναι αφελής και δεν έχει νόημα να προσπαθήσεις να τον πείσεις.

Εγώ ως Ευρωπαίος πολίτης (καλά λέμε τώρα...) έχω την απαίτηση οι αρχές που διερευνούν το συμβάν να με πείσουν για την αλήθεια των λεγομένων τους. Εαν δεν το κάνουν, έχω και εγώ κάθε δικαίωμα να μην τους πιστεύω και να λέω τα δικά μου.

Δημοσιεύστε το ηχητικό για να μας πείσετε. Απλά πράγματα.

Μου θυμίζει 11η Σεπτεμβρίου που έλεγαν οι αρχές ότι το πεντάγωνο το χτύπησε αεροπλάνο. Βγήκαν μερικοί χιλιάδες αεροπόροι και είπαν ότι δε γίνεται να κάνει τέτοια πτήση-μανούβρα ένα αεροπλάνο. Δε βρέθηκαν συντρίμια του αεροπλάνου στις φωτογραφίες μετά το συμβάν, ήταν άθικτοι οι στύλοι φωτισμού του περιβάλλοντα χώρου (που θα έπρεπε να είχαν κοπεί από τα φτερά του υποτιθέμενου αεροπλάνου) και πολλά άλλα. Εν τω μεταξύ η περιοχή εκεί καλυπτόταν από κάμερες τις κασέτες των οποίων κατέσχεσε το ΕφΜπιΑι εντός λίγης ώρας από το συμβάν. Θες να με πείσεις;; Δείξε μου την κασέτα. Γιατί δεν το κάνεις; Κάτι κρύβεις. Υπάρχει κάποια άλλη εξήγηση;

Όσο λοιπόν οι αρχές κρύβουν κάτι, τότε αφήνουν τη φαντασία του κόσμου να οργιάζει και να σκέφτεται ένα σωρό πράγματα. Έρχονται μετά κάποιοι φελλοί και κατηγορούν αυτούς που είναι δυσκολόπιστοι ότι πιστεύουν σε νεφελίμ, λιακόπουλους, ανωτερότητα της ελληνικής φυλής και άρες μάρες κουκουνάρες.

 

Κατέθεσα και εγώ τη σκέψη μου.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...