we_will_rise Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Καλησπέρα, το θέμα αυτό δεν αφορά άμεσα τον προγραμματιστμό αλλά αφορά αυτούς που επαγγέλονται προγραμματιστές. Προσωπικά μπήκα στον χώρο συμμετέχοντας σε μια ομάδα που παρήγαγε λογισμικό που προορίζεται για in house χρήση. Μιλούσα ως επί το πλείστον με τον project leader, και μιλούσαμε την "ίδια γλώσσα". Στην τωρινή μου θέση παράγουμε λογισμικό για άλλους και έχω άμεση επικοινωνία με τους πελάτες μας. Τις περισσότερες φορές μιλάω με τους υπεύθυνους του IT τμήματος αλλά τυχαίνει να μιλήσω και με τον τελικό χρήστη. Αυτός ο τελικός χρήστης λοιπόν, τυχαίνει να είναι ένα 55χρονος επαγγελματίας οδηγός φορτηγού/γερανού που δεν έχει και δεν θέλει να έχει επαφή με την τεχνολογία. Τα κουτσοκαταφέρνει να κάνει κλήσεις και να στείλει/διαβάσει μηνύματα αλλά η mobile εφαρμογή του λογισμικού μας τον δυσκολεύει πολύ (ενώ ειλικρινά είναι ΠΟΛΥ user friendly). Πως συνηθίζετε να συνεργάζεστε με τέτοια άτομα; Και δεν εννοώ το πως κρατάτε την ψυχραιμία σας, αλλά το πως καταφέρνετε να μάθετε στον τελικό χρήστη πως να λειτουργεί το λογισμικό που παράγετε.. Ευπρόσδεκτες και οι όποιες κωμικοτραγικές εμπειρίες σας πάνω στο θέμα..
defacer Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Πως συνηθίζετε να συνεργάζεστε με τέτοια άτομα; Και δεν εννοώ το πως κρατάτε την ψυχραιμία σας, αλλά το πως καταφέρνετε να μάθετε στον τελικό χρήστη πως να λειτουργεί το λογισμικό που παράγετε.. Πρώτα εξαντλείς όλα τα περιθώρια του να μάθεις εσύ να παράγεις το λογισμικό που μπορεί να λειτουργήσει ο χρήστης χωρίς μάθημα. Ακούγεται ίσως κοινότυπο αλλά ακόμα κι όταν έχεις φτάσει στο σημείο να σκεφτείς ότι όλα είναι φτιαγμένα πολύ εύχρηστα, το γεγονός ότι ο χρήστης δεν καταλαβαίνει είναι από μόνο του πολύ ισχυρό επιχείρημα για το αντίθετο. Και βέβαια κατανοώ ότι "things should be made as simple as possible, but no simpler", αλλά πιστεύω πως ανθρώπινα το "είναι ήδη as simple as possible" το λέμε σχετικά εύκολα. Σα να λέμε "δεν αντέχω άλλο τρέξιμο, δε μπορώ να κάνω ούτε βήμα" -- όμως αν σε κυνηγούσαν ζόμπι μάλλον τελικά θα μπορούσες. Οπότε σαν πρώτη προσέγγιση: δες το από την πλευρά του χρήστη. Είναι δυσνόητο; Βρες απλούστερο τρόπο. Μα πώς γίνεται απλούστερα; Δεν ξέρω. Αλλά αυτός είναι ένας από τους λόγους που πληρωνόμαστε. 1
we_will_rise Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Μέλος Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Πρώτα εξαντλείς όλα τα περιθώρια του να μάθεις εσύ να παράγεις το λογισμικό που μπορεί να λειτουργήσει ο χρήστης χωρίς μάθημα. Ακούγεται ίσως κοινότυπο αλλά ακόμα κι όταν έχεις φτάσει στο σημείο να σκεφτείς ότι όλα είναι φτιαγμένα πολύ εύχρηστα, το γεγονός ότι ο χρήστης δεν καταλαβαίνει είναι από μόνο του πολύ ισχυρό επιχείρημα για το αντίθετο. Και βέβαια κατανοώ ότι "things should be made as simple as possible, but no simpler", αλλά πιστεύω πως ανθρώπινα το "είναι ήδη as simple as possible" το λέμε σχετικά εύκολα. Σα να λέμε "δεν αντέχω άλλο τρέξιμο, δε μπορώ να κάνω ούτε βήμα" -- όμως αν σε κυνηγούσαν ζόμπι μάλλον τελικά θα μπορούσες. Οπότε σαν πρώτη προσέγγιση: δες το από την πλευρά του χρήστη. Είναι δυσνόητο; Βρες απλούστερο τρόπο. Μα πώς γίνεται απλούστερα; Δεν ξέρω. Αλλά αυτός είναι ένας από τους λόγους που πληρωνόμαστε. Απ'όσο έχω καταλάβει υπάρχουν δύο δρόμοι για να πουλήσεις λογισμικό σε κάποιον.. 1. Παράγεις το λογισμικό που καλύπτει τις ανάγκες που ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ότι έχει ο πελάτης και εκτελεί τις λειτουργίες του με τρόπο που ΠΙΣΤΕΥΕΙΣ ότι βολεύει τον πελάτη. Στην συνέχεια εντοπίζεις επίδοξους πελάτες, τους demάρεις το λογισμικό, τους αρέσει, bingo! 2. Πρώτα εντοπίζεις τον επίδοξο πελάτη, τον πείθεις ότι μπορείς να κατασκευάσεις λογισμικό που χρειάζεται και λίγο πολύ δουλεύεις μόνο γι'αυτόν μέχρι να είναι ικανοποιημένος. Στην εταιρία που δουλεύω τα συνδιάζουμε. Η εταιρία υπάρχει εδώ και 28 χρόνια άρα μάλλον το κάνουμε σωστά. Δηλαδή, όταν πρωτοξεκινούσανε, βρήκανε έναν πελάτη και τον μηχανογράφησανε. Μετά έναν δεύτερο. Μετά έναν τρίτο ο οποίος είχε κάποιες κοινές ανάγκες με τους 2 πρώτους και κάποιες ολόδικές του. Μην τα πολυλογώ, έχουμε ένα λογισμικό (σύντομα κλείνει 12 μήνες στην αγορά) που καλύπτει (με τα κατάλληλα preferences & settings) τις ανάγκες 150 πελατών μεσαιο/μεγάλου βεληνεκούς (40 έως 150 χρήστες + τους δικούς τους πελάτες -100άδες-). Από ένα σημείο και μετά, ΔΕΝ ΓΙΝΕΤΑΙ να το κάνεις ΑΚΡΙΒΩΣ όπως θέλει ο ένας πελάτης, γιατί τότε δεν καλύπτεται η ανάγκη του άλλου. Ειλικρινά, αυτό το σημείο είναι πολύύύύύ μετά από το as simple as possible. Είναι πολύ μετά ακόμα και από το επίπεδο της προβλεπόμενης "παραξενιάς" του πελάτη..
techm Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Αυτός ο τελικός χρήστης λοιπόν, τυχαίνει να είναι ένα 55χρονος επαγγελματίας οδηγός φορτηγού/γερανού που δεν έχει και δεν θέλει να έχει επαφή με την τεχνολογία. Τα κουτσοκαταφέρνει να κάνει κλήσεις και να στείλει/διαβάσει μηνύματα αλλά η mobile εφαρμογή του λογισμικού μας τον δυσκολεύει πολύ (ενώ ειλικρινά είναι ΠΟΛΥ user friendly). Με το στανιό;Και τι να την κάνει την εφαρμογή ο φορτηγατζής εδώ που τα λέμε;
we_will_rise Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Μέλος Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Αυτός ο τελικός χρήστης λοιπόν, τυχαίνει να είναι ένα 55χρονος επαγγελματίας οδηγός φορτηγού/γερανού που δεν έχει και δεν θέλει να έχει επαφή με την τεχνολογία. Τα κουτσοκαταφέρνει να κάνει κλήσεις και να στείλει/διαβάσει μηνύματα αλλά η mobile εφαρμογή του λογισμικού μας τον δυσκολεύει πολύ (ενώ ειλικρινά είναι ΠΟΛΥ user friendly). Με το στανιό;Και τι να την κάνει την εφαρμογή ο φορτηγατζής εδώ που τα λέμε; Του στέλνουν παραγγελίες απ´τα κεντρικά, ενημερώνει αυτός τα κεντρικά και πολλά πολλά άλλα..Sent from my iPhone using Insomnia
CMD Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Να του ανοίξεις το κεφάλι να βάλεις μέσα δεν γίνεται, θα πρέπει αναγκαστικά να κοπιάσει και αυτός λίγο. Επανάληψις, μήτηρ πάσης μαθήσεως
V.I.Smirnov Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 20 Μαρτίου 2015 Η δυσχρηστία του λογισμικού γενικά οφείλεται στο ότι ο κατασκευαστής δεν μπορεί να δει το προϊόν του από την πλευρά του αδαούς χρήστη. Η ορθή κατασκευή interface, ειδικά για περίπλοκο λογισμικό, δεν είναι τετριμμένη υπόθεση όπως νομίζουν οι αδαείς. Υπάρχει ειδικός κλάδος ονόματι "Human - computer interaction" που ασχολείται ακριβώς με αυτό και που συχνά οι δήθεν σούπερ-ντούπερ προγραμματιστές έχουν μακάρια άγνοια επ' αυτού. Το αντικείμενο δεν αφορά μόνον το interface και το GUI για λογισμικό υπολογιστών αλλά γενικότερα, π.χ. τα menu και τον προγραμματισμό μιας TV ή ενός φούρνου μικροκυμάτων. Aν έχετε δοκιμάσει να ρυθμίσετε την ώρα σε ηλεκτρική κουζίνα και δεν τα καταφέρατε δεν φταίει το iq σας αλλά οι άσχετοι που έστησαν το μενού με τις ρυθμίσεις. -
lion2486 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Θα πρότεινα να δώσεις κίνητρο για χρήση στον τελικό χρήστη. Τι θα κερδίσει αυτός, τι θα κάνει πιο εύκολα/καλύτερα και τι νέο μπορεί να κάνει που δεν μπορούσε και χρειάζεται!
PC_MAGAS Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Η δυσχρηστία του λογισμικού γενικά οφείλεται στο ότι ο κατασκευαστής δεν μπορεί να δει το προϊόν του από την πλευρά του αδαούς χρήστη. Η ορθή κατασκευή interface, ειδικά για περίπλοκο λογισμικό, δεν είναι τετριμμένη υπόθεση όπως νομίζουν οι αδαείς. Υπάρχει ειδικός κλάδος ονόματι "Human - computer interaction" που ασχολείται ακριβώς με αυτό και που συχνά οι δήθεν σούπερ-ντούπερ προγραμματιστές έχουν μακάρια άγνοια επ' αυτού. Το αντικείμενο δεν αφορά μόνον το interface και το GUI για λογισμικό υπολογιστών αλλά γενικότερα, π.χ. τα menu και τον προγραμματισμό μιας TV ή ενός φούρνου μικροκυμάτων. Aν έχετε δοκιμάσει να ρυθμίσετε την ώρα σε ηλεκτρική κουζίνα και δεν τα καταφέρατε δεν φταίει το iq σας αλλά οι άσχετοι που έστησαν το μενού με τις ρυθμίσεις. - Άσε έχω καεί από αυτό.
ALLisCHAOS Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Εγώ θα διαφωνήσω λίγο... Νομίζω πως ο τελικός χρήστης θα πρέπει να ξέρει τα βασικά για να χρησιμοποιήσει κάποιο τελικό προιόν. Αυτό ισχύει για όλους τους τομείς. Αν δώσω έγω το smartphone στο πατέρα μου και του πω να το ξεκλειδώσει και να στείλει ένα μήνυμα θα φταίει η google-apple-ms που δεν το σχεδίασε σωστά ή αυτός που δε ξέρει γενικά απο smartphone? Οσο user friendly και να είναι κάτι αν ο άλλος δε ξέρει τα απολύτως βασικά: -ΔΕΝ-. Ετσι και στη περίπτωση σου, ο 50άρης κύριος δεν θέλει να ασχολείται και να μάθει περι τεχνολογίας και αν δε κάνει και την ελάχιστη προσπάθεια από τη μεριά του δεν θα μάθει ποτέ το app όσο απλό και αν το κάνετε.
paparovic Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Ωραία τα λέτε, αλλά αν ο κύριος είναι ο χρήστης κι όχι ο πελάτης, ο λόγος που "δεν μπορεί" είναι άλλος, μη τεχνολογικός.
cabdik Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 η χρυση τομη ειναι -οπως παντα αλλωστε- καπου στη μεση..! Κανενα, ΜΑ ΚΑΝΕΝΑ, προγραμμα-εφαρμογη δεν μπορει να ειναι τοσο απλη, ωστε να μπορει να την δουλεψει ενας αδαης, ειτε 30, ειτε 40, ειτε 50, ειτε 80 ετων...!!! κατ΄εμε, χρειαζονται απαραιτητως 2 συστατικα. το ενα ειναι το User Interface να ειναι οσο πιο απλο και λιτο γινεται, ωστε ο τελικος χρηστης να βλεπει οσο το δυνατον λιγοτερα κουμπακια και επιλογες γινεται, για να μην ζαλιστει μονο που θα το δει....!!!! αν δει οτι εχει να κανει με 5-10 κουμπακια-επιλογες θα σκεφτει οτι "ενταξει μωρε, δεν ειναι πολλα, θα τα μαθω..!!". αν δει ομως ενα UI με 10αδες κουμπακια και επιλογες, τοτε θα "πνιγει" μονο που θα το κοιταζει....!! το δευτερο, οπως σωστα ειπωθηκε ηδη, ειναι, και ο τελικος χρηστης να εχει την διαθεση, να στρωσει λιγο τον πωπο του κατω και να κατσει να μαθει..!! αν δεν κατσει να ασχοληθει, οσο και απλη να ειναι η εφαρμογη (ακομα και να κανει μια κληση σε smartphone), δεν θα μπορεσει..!!
ParhsG Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Μιλάμε για LOB εφαρμογές; Γενικά σε τέτοιες περιπτώσεις απο την εμπειρία μου πάντα κάποιοι θα διαμαρτύρονται και οι περισσότεροι θα ειναι ουδέτεροι. Αυτοί που δε θέλουν/αρέσει γιατί βαριούνται η λύση είναι όταν τους το επιβάλει να το μάθουν ο αφέντης τους. Μου έχει τύχει περιπτωση που θέλαν να διαχειρίζονται δεδομένα πελατών (1000+) και 6 αρχεία/φορμες ανα πελάτη απο χαρτιά σε αρχεία word και να έχουν όλα αυτά δικαιωματα χωριστά ανα χρήστη.Αν ηθελες να ψάξεις κάτι θα έπρεπε να κανεις search σε φακελο και γενικά copy/paste. Η δυσχρηστία του λογισμικού γενικά οφείλεται στο ότι ο κατασκευαστής δεν μπορεί να δει το προϊόν του από την πλευρά του αδαούς χρήστη. Η ορθή κατασκευή interface, ειδικά για περίπλοκο λογισμικό, δεν είναι τετριμμένη υπόθεση όπως νομίζουν οι αδαείς. Υπάρχει ειδικός κλάδος ονόματι "Human - computer interaction" που ασχολείται ακριβώς με αυτό και που συχνά οι δήθεν σούπερ-ντούπερ προγραμματιστές έχουν μακάρια άγνοια επ' αυτού. Το αντικείμενο δεν αφορά μόνον το interface και το GUI για λογισμικό υπολογιστών αλλά γενικότερα, π.χ. τα menu και τον προγραμματισμό μιας TV ή ενός φούρνου μικροκυμάτων. Aν έχετε δοκιμάσει να ρυθμίσετε την ώρα σε ηλεκτρική κουζίνα και δεν τα καταφέρατε δεν φταίει το iq σας αλλά οι άσχετοι που έστησαν το μενού με τις ρυθμίσεις. - Ακαδημαϊκά ναι στη πράξη όχι. Καποια πράγματα θέλουν γνώσεις.Αν βάλω τη γιαγιά μου να σχεδιάσει σε autocad και δε μπορεί ή το μπάρμπα γιώργο φταίει το autocad ή οτι δεν έχουν όρεξη να το μάθουν;
V.I.Smirnov Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δημοσ. 21 Μαρτίου 2015 Δεν είναι ακαδημαϊκές φιλοσοφίες, εφαρμόζεται κι επαληθεύεται στην πράξη. Το παράδειγμα με τη γιαγιά και το autocad είναι άστοχο διότι το κάθε λογισμικό απευθύνεται σε αντίστοιχες ομάδες χρηστών με τις δικές τους ανάγκες/απαιτήσεις. Το σωστό είναι να ρωτήσεις πόσο εύκολα μπορεί να το μάθει ένας μηχανικός όχι η γιαγιά σου. Πέραν αυτού, το να γίνονται εδώ (ήτοι στο Insomnia) τέτοιες ερωτήσεις υποδηλώνει ότι η εταιρεία δεν μάλλον δεν έχει σοβαρή τεχνική ομάδα. Τέτοιες συζητήσεις γίνονται σε εξειδικευμένα forums όπου συζητούν τα προβλήματά τους επαγγελματίες προγραμματιστές με γνώσεις, πολλά ή/και δύσκολα projects και τεχνικό υπόβαθρο. Κι αν δεν υπάρχουν ελληνικά, υπάρχουν ξένα. Τι απαντήσεις περιμένετε να δοθούν σ' ένα forum γενικής χρήσης όπου γράφει η σάρα κι η μάρα ότι της καπνίσει; -
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα