Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Όπως συμβαίνει στην σύγχρονη Formula 1 και σε ορισμένα υβριδικά αυτοκίνητα, η ενέργεια που υπό φυσιολογικές θα χανόταν (π.χ όταν μετατρέπεται σε θερμότητα) μπορεί να ανακτηθεί, να αποθηκευτεί και να επαναχρησιμοποιηθεί.Στην Formula 1 (παρεμπιπτόντως έχει αγώνα πρωταθλήματος αυτό το Σαββατοκύριακο στο Albert Park στην Αυστραλία) το λεγόμενο Power Unit, είναι ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο σύστημα, το οποίο αποτελείται από ένα υπερτροφοδοτούμενο (Turbo) κινητήρα εσωτερικής καύσης 1,6 λίτρων και από δύο ηλεκτροκινητήρες που έχουν και τον ρόλο ηλεκτρικών γεννητριών, με τις ονομασίες MGU-K (Motor Generating Unit - Kinetic) και MGU-H (Motor Generating Unit - Heat) καθώς και από το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS (Energy Recovery System).

 

Το MGU-K με απλά λόγια συνδέεται στον στρόφαλο (κινητική ενέργεια), ενώ το MGU-H στον άξονα της φτερωτής του υπερτροφοδότη (θερμότητα). Το MGU-K φορτίζει στην συνέχεια τους συσσωρευτές (μπαταρίες) που ονομάζονται Energy Store, μπορεί να ανταλλάξει ενέργεια με το MGU-H, και συνολικά το όλο σύστημα μπορεί να προσφέρει έως και 120kW επιπλέον ισχύος (160PS) στο μονοθέσιο.

Επομένως, σε ένα σύγχρονο μονοθέσιο Formula 1, χάρη στο σύστημα ERS υπάρχει σημαντική ανάκτηση ενέργειας που στην συνέχεια με το πάτημα του γκαζιού και ανάλογα την χαρτογράφηση του κινητήρα αποτυπώνεται στο γκάζι (υπάρχουν χιλιάδες συνδυασμοί και προγράμματα λειτουργίας για τα MGU-K, MGU-H, του κινητήρα, της κατανάλωσης κ.ά).

 

Ξεφύγαμε αρκετά από το θέμα της είδησης, αλλά η εταιρεία Goodyear θέλει να κάνει κάτι παρόμοιο χρησιμοποιώντας αυτό που ξέρει να κάνει καλύτερα, και δεν είναι άλλο από την κατασκευή ελαστικών. Έτσι, επινόησε ένα προϊόν που θεωρητικά θα μπορούσε να μετατρέψει την θερμότητα που παράγεται από την κίνηση των ελαστικών σε ηλεκτρική ενέργεια, η οποία θα μπορούσε να αποθηκευτεί στις μπαταρίες για παράδειγμα ενός υβριδικού ή ηλεκτρικού οχήματος για να χρησιμοποιηθεί.

 

Το BH-03 όπως είναι η ονομασία του εγχειρήματος της Goodyear θα μπορούσε να λειτουργήσει με δύο τρόπους, με το να μετατρέπει την θερμότητα που παράγεται από την τριβή του ελαστικού με το οδόστρωμα σε ηλεκτρική ενέργεια και από την απορρόφηση της θερμότητας από τον ήλιο ή με το να χρησιμοποιηθούν πιεζοηλεκτρικά υλικά στο πέλμα.

 

Η τεχνολογία της Goodyear βρίσκεται ακόμα σε πειραματικό στάδιο και δεν αναμένεται να μετατραπεί σε καταναλωτικό προϊόν αν δεν περάσει τουλάχιστον μία δεκαετία.

 

 

Link.png Site: Engadget

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

γιατι να μην τα φτιαχνουν τα λαστιχα απο μαλι και τους δρομους απο κεχριμπαρι και να εκμεταλευονται τον στατικο ηλεκτρισμο ;

 

γκλουπ ! 

btw ο διας κατι τετοιο ηταν , απογονος απο εναν πολιτισμο που ειχαν μαθει να αξιοποιουν τον στατικο ηλεκτρισμο . 

  • Like 5
Δημοσ.

να σου πω μου θυμιζει κατι χοντρες που εκει που καταβροχθιζουν τα παντα μετα ζητανε μια κοκακολα ζιρο γιατι κανουν διαιτα. Εχω την εντυπωση οτι ελαχιστη ενεργεια μπορεις να ανακτησεις απο αυτο, δηλαδη σοβαρα ειναι λυση οτι ο ηλιος θα ζεσταινει τα λαστιχα και απο αυτο θα παιρνουμε το 1% σε ρευμα?

 

πιστευω ειναι πιο πρακτικο να βγει ενας νομος κ να πει κομμενα τα suv και τα αμαξια μεγαλου κυβισμου κ να γινει υποχρεωτικο να ειναι ειτε υβριδικο ειτε μικρο κ οικονομικο. θα εχεις τουλαχιστον 50% μειωση  

  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ.

Αφηνουν τα καρτελ του πετρελαίου να γινει αυτο; ;;;

 

:P

Δημοσ.

Εχω την εντυπωση οτι ελαχιστη ενεργεια μπορεις να ανακτησεις απο αυτο, δηλαδη σοβαρα ειναι λυση οτι ο ηλιος θα ζεσταινει τα λαστιχα και απο αυτο θα παιρνουμε το 1% σε ρευμα?

Η τριβή του ελαστικού με τον δρόμο θα παράγει ένα σοβαρό ποσό ηλεκτρισμού, μην κοιτάς μόνο την μια μεριά του νομίσματος.

  • Like 2
Δημοσ.

Και γιατί δεν βάζουνε ένα μαγνήτη και όπως γυρνάει ο τροχός να βγάζει ρεύμα όπως κάνουνε τα ποδήλατα με τα φωτάκια;

  • Like 3
Δημοσ.

Αφηνουν τα καρτελ του πετρελαίου να γινει αυτο; ;;;

 

:P

 

Σωστά, άλλωστε η κατανάλωση καυσίμου των αμαξιών δεν έχει αλλάξει καθόλου εδώ και δεκαετίες.. :rolleyes:

  • Like 2
Δημοσ.

Οι ζαντες θα παραγουν μεγαλύτερα ποσα ενεργιας αποτι τα λάστιχα.Γιατι δεν ασχολούνται με αυτές που ειναι και πιο ευκολο?

  • Like 1
Επισκέπτης
Δημοσ.

Σωστά, άλλωστε η κατανάλωση καυσίμου των αμαξιών δεν έχει αλλάξει καθόλου εδώ και δεκαετίες.. :rolleyes:

 

Επισης εχω διαβασει πολλα ποστ απο παιδια "γνώστες" που λενε οτι αυτο το καρτελ δεν αφηνει να εφευρεθουν  πολυ αποδοτικες  μπαταριες.

 

 

Δημοσ.

Και γιατί δεν βάζουνε ένα μαγνήτη και όπως γυρνάει ο τροχός να βγάζει ρεύμα όπως κάνουνε τα ποδήλατα με τα φωτάκια;

Το κάνουνε ήδη αυτό στο Prius και σε άλλα πιστεύω, ηλεκτρομαγνήτες στα φρένα.

 

Εάν πατήσεις ήπια το πεντάλ δεν ενεργοποιούνται το σέρβο και οι δαγκάνες των φρένων και όλη η ενέργεια απορροφάται από την μπαταρία.

 

Σημασία έχει να πάρεις ακόμη και το 1% από όπου μπορείς. 1% από 10 σημεία κάνει 10% στο σύνολο.

Δημοσ.

Επισης εχω διαβασει πολλα ποστ απο παιδια "γνώστες" που λενε οτι αυτο το καρτελ δεν αφηνει να εφευρεθουν  πολυ αποδοτικες  μπαταριες.

 

Η καραμέλα πρέπει να υπάρχει... γιατί πρέπει να είναι κακιά κάθε μεγάλη εταιρεία. Γιατί ας πούμε την ηλεκτρική ενέργεια με την οποία θα φορτίζουμε τις μπαταρίες δε θα πρέπει να χρησιμοποιήσουμε πετρέλαιο για να την παράξουμε...

 

Το πετρέλαιο και το φυσικό αέριο τα χρησιμοποιούμε επειδή με την καύση τους απελευθερώνουν μεγάλα ποσά ενέργειας. Και επειδή πυρηνική ενέργεια και ανανεώσιμες πηγές θέλουν δεκαετίες ακόμη για να καλύψουν σε επαρκή βαθμό την παγκόσμια ζήτηση, αν η μετατροπή της χημικής ενέργειας σε κάποια χρήσιμη μορφή δε γίνεται στον κινητήρα του αυτοκινήτου, θα γίνεται σε κάποιο εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...