Προς το περιεχόμενο

Οδηγική συμπεριφορά ποδηλατών


johnbond

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Suntory, όπως ο ίδιος γράφεις στο τέλος της πρώτης παραγράφου, υπάρχει τεράστια διαφορά μεταξύ αυτού που λες (λόγω ανάγκης) και του σκηνικού να οδηγεί το ποδήλατο στη μεσαία λωρίδα έτσι απλά επειδή μπορεί.

 

Προχτές γυρνώντας σπίτι το βράδυ πέτυχα στην κάθοδο της Αλίμου 4 ποδηλάτες, οι οποίοι είχαν πιάσει όλη τη δεξιά λωρίδα, με τον αριστερό μάλιστα να πηγαίνει ακριβώς ανάμεσα στις λωρίδες, ιππαστί στη γραμμή. Με 20χαω το πολύ. Για φώτα και κράνη, ούτε λόγος.

 

Και που να δεις στην παραλιακή τι γίνεται, κυρίως τα καλοκαίρια. Έχω δει να καβαλάνε τη γραμμή ανάμεσα στη μεσαία και την αριστερή, ή απλά κάθονται στην αριστερή (τα περιστατικά αυτά με λίγες ημέρες διαφορά). Δε λέω, όταν υπάρχει σχετική κίνηση (αλλιώς την αλοιφή δεν την γλυτώνουν) αλλά και πάλι, το κέρατο μου μέσα, μυαλό κουκούτσι;

 

Είναι αυτό που είπα πιο πριν. Όποιος έχει σωστή οδηγική (και όχι μόνο) παιδεία συμπεριφέρεται το ίδιο είτε καβαλάει ποδήλατο, είτε τριαξονικό. Οι υπόλοιποι απλά βελάζουν για τα «δικαιώματα» τους και τη «διαφορετικότητα» τους στο δρόμο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 99
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

 Καταλαβαίνω την ενόχληση σου για τους ποδηλάτες που οδηγούν στη μέση του δρόμου, αλλά δεν συμφωνώ απολυτως. Και ένα φορτωμένο φορτηγό που πάει τα ζώα μου αργά σε δρόμο μιας λωρίδας 'ενοχλεί' δημιουργώντας ισως μια, μικρή, ουρά απο αυτοκίνητα. Υπομονή ομως και προσπέραση οταν υπάρχει η νόμιμη ευκαιρία.

Ο ποδηλατης που αναφέρεις που πάει με 20 μπορεί να χρειάστηκε να βγει στη μέση γιατί η άκρη έχει πεσμένα δεντρα/κλαδια/παρκαρισμενα αυτοκίνητα. Υποθέτω οτι, μάλλον, δεν αναφερεσε σε αυτήν την περίπτωση, απλά ήθελα να το επισημάνω.

 

Εννοείται φίλε μου, δεν είμαι κάφρος :) Και συνήθως δεν με ενοχλούν οι ποδηλάτες στη μέση του δρόμου, γιατί δεν βιάζομαι.

Αυτό που με ενοχλεί είναι η νοοτροπία και αν πρόσεξες η απάντηση μου προήλθε από αυτό που έγραψε κάποιος φίλος ποδηλάτης ότι σε μικρούς δρόμους κινείται εκ συστήματος στη μέση και μάλιστα υποστήριζε ότι δεν ενοχλεί κιόλας.

Το κακό με τους ποδηλάτες που δεν έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου ή μηχανής είναι ότι δεν γνωρίζουν τον ΚΟΚ. Δεν έχουν ιδέα ότι κι αυτοί έχουν υποχρεώσεις και περιορισμούς όταν βγαίνουν στον δρόμο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Διάβασε τον ΚΟΚ. Έχω αναρτήσει το σχετικό άρθρο. Αν κινείσαι ΔΕΞΙΑ δεν με ενοχλείς με όσα κι αν πηγαίνεις, αν όμως κινείσαι στη ΜΕΣΗ του δρόμου (ΠΟΥ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ για τα ποδηλατα) τότε ενοχλείς.

 

εμένα με ενοχλούν που κινούνται γενικότερα στο δρόμο.. και παραβιάζουν ΣΤΟΠ.. φανάρια.. πάνε ανάποδα. Και πολλοί δεν φορούν καν κράνος για ποδήλατο.. οπότε πάνε δεν πάνε δεξιά δεν με ενδιαφέρει, τρώνε κορνάρισμα που πάει καπνός.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

εμένα με ενοχλούν που κινούνται γενικότερα στο δρόμο.. και παραβιάζουν ΣΤΟΠ.. φανάρια.. πάνε ανάποδα. Και πολλοί δεν φορούν καν κράνος για ποδήλατο.. οπότε πάνε δεν πάνε δεξιά δεν με ενδιαφέρει, τρώνε κορνάρισμα που πάει καπνός.

πιστευεις οτι αυτο το πραγμα που λεγετε κρανος ποδηλατου αν το φοραει και τυχη να πεσει θα τον σοσει;;;

εχω δει να τρονε μουτρα και που φορανε κρανος.απλα για να το φορανε ειναι οταν παίσεις με την μουρη  η πανω σε καμια γωνια παιζοδρομιου πες μου αν σωθεις απο το πεπονι που λεγεται κρανος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πιστευεις οτι αυτο το πραγμα που λεγετε κρανος ποδηλατου αν το φοραει και τυχη να πεσει θα τον σοσει;;;

εχω δει να τρονε μουτρα και που φορανε κρανος.απλα για να το φορανε ειναι οταν παίσεις με την μουρη  η πανω σε καμια γωνια παιζοδρομιου πες μου αν σωθεις απο το πεπονι που λεγεται κρανος.

 

Δηλαδή πιστεύεις οτι είναι καλύτερα χωρίς κράνος; ή είναι το ίδιο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πιστευεις οτι αυτο το πραγμα που λεγετε κρανος ποδηλατου αν το φοραει και τυχη να πεσει θα τον σοσει;;;

εχω δει να τρονε μουτρα και που φορανε κρανος.απλα για να το φορανε ειναι οταν παίσεις με την μουρη  η πανω σε καμια γωνια παιζοδρομιου πες μου αν σωθεις απο το πεπονι που λεγεται κρανος.

 

Θα τον προστατέψει ναι...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχώς στην χώρα που ζούμε πάσχουμε από έλλειψη παιδείας.

Και γι αυτό όποιο τιμόνι και αν πιάσει μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού (για να μην τσουβαλιάσω όλο το σύνολο) στα χέρια του γίνεται αυτομάτως άρχοντας του δρόμου και μ@λάκας.

Για να οδηγήσουμε πρέπει να έχουμε σεβασμό προς τον ίδιο μας τον εαυτό, προς τους άλλους οδηγούς και συμπολίτες μας αλλά και σεβασμό προς το ίδιο το όχημα είτε αυτό είναι αυτοκίνητο, είτε ποδήλατο είτε διαστημόπλοιο.

 

Λέμε ότι τα κράνη, τα ανακλαστικά, τα φώτα ανήκουν στην σφαίρα της φαντασίας του έλληνα ποδηλάτη, αλλά έτσι ανήκουν και στην σφαίρα φαντασίας του έλληνα οδηγού οι ζώνες ασφαλείας, η τήρηση των ορίων ταχύτητας, γύρισμα του κεφαλιού για ματιές στις τυφλές γωνίες, αποφυγή χρήσης του τηλεφώνου, ζώνες ασφαλείας στους πίσω επιβάτες, φορεμένα σωστά και όχι μισοφορεμένα κράνη μοτοσυκλετιστών και πολλά πολλά άλλα...

 

 

Ωστόσο, ο οδηγός του μηχανοκίνητου έχει ρίξει έστω μια ματιά στην ζωή του στους κυκλοφοριακούς κανόνες για να δώσει εξετάσεις (ασχέτως το πώς τις πέρασε ο καθένας, έστω και φωτογραφικά κάτι θα μείνει!)

Οι περισσότεροι ποδηλάτες παρατηρώ ότι έχουν όχι μόνο μαύρα μεσάνυχτα για τους κανόνες αλλά θεωρούν ότι ακριβώς επειδή οδηγούν ποδήλατο είναι υπεράνω αυτών των κανόνων! Καραμπινάτες περιπτώσεις τρικυμίας εν κρανίω!

Μου έχει τύχει σε πόλη, ενώ κινούμαι σε κυκλική διαδρομή, ποδηλάτης οδηγάει αντίστροφα της φοράς των αυτοκινήτων στο αριστερό πεζοδρόμιο της κυκλικής πλατείας, ξαφνικά μπαίνει ανάποδα στην κυκλοφορία για να διασχίσει τον δρόμο, χωρίς καν να δίξει απο πριν την προθεσή του.. Ο μόνος λόγος που δεν έγινε χαλκομανία πάνω μου ήταν η χαμηλή ταχύτητα που είχα..απο εκείνον άκουσα την εξής πίπα όταν τρόμαξε και ξαπλώθηκε φαρδής πλατύς: "ποδήλατο οδηγάω, επιτρέπεται να πηγαίνω και ανάποδα, και να διασχίζω τον δρόμο και να κάνω ότι θέλω.." WTF!!!

 

 

Εν κατακλείδι πάντα πίστευα ότι η κυκλοφοριακή αγωγή πρέπει να διδάσκεται από αρετά μικρή ηλικία τόσο σε θεωρητικό όσο και πρακτικό επίπεδο, ειδικά από την στιγμή που οι περισσότεροι γονείς δεν μπορούν να μεταφέρουν αυτή την παιδεία. Όσο μεγαλύτερη τριβή έχεις με ένα αντικείμενο, τόσο πιο καλός γίνεσαι, γίνεται κομμάτι του εαυτού σου.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εννοείται φίλε μου, δεν είμαι κάφρος :) Και συνήθως δεν με ενοχλούν οι ποδηλάτες στη μέση του δρόμου, γιατί δεν βιάζομαι.

Αυτό που με ενοχλεί είναι η νοοτροπία και αν πρόσεξες η απάντηση μου προήλθε από αυτό που έγραψε κάποιος φίλος ποδηλάτης ότι σε μικρούς δρόμους κινείται εκ συστήματος στη μέση και μάλιστα υποστήριζε ότι δεν ενοχλεί κιόλας.

Το κακό με τους ποδηλάτες που δεν έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου ή μηχανής είναι ότι δεν γνωρίζουν τον ΚΟΚ. Δεν έχουν ιδέα ότι κι αυτοί έχουν υποχρεώσεις και περιορισμούς όταν βγαίνουν στον δρόμο.

 

Ναι, ετσι είναι, όλοι έχουν τις υποχρεώσεις τους, και οφείλουν να γνωρίζουν ανεξαρτήτως διπλώματος αυτοκινήτου.  Στην Ελλαδα το ποδήλατο ειναι σχετικά καινούργια μέθοδος μετακίνησης στις πόλεις, οπότε θέλω να πιστεύω οτι σε λίγα χρόνια οι γενιές που μεγαλώνουν με αυτό θα ειναι πιο ώριμοι στον χειρισμό του.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακάρι να είναι περισσότερο ώριμοι από μεγάλο ποσοστό χειριστών μηχανοκίνητων οχημάτων, οχημάτων που δεν αποτελούν "σχετικά καινούργια μέθοδο μετακίνησης" αλλά πολλοί χειριστές τους είναι επιεικώς κινούμενοι δολοφόνοι.

Όλα είναι θέμα παιδείας, σεβασμού και κυκλοφοριακής αγωγής όπως έγραψα και πριν, και γι αυτό είμαι και ελαφρως απαισιόδοξος για το αν σε λίγα χρόνια θα αλλάξει κάτι.

 

Από περιέργεια, έκανα μια απλή αναζήτηση στο net σε ποδηλατικές σελίδες.

Είδα δράσεις αιμοδοσίας, ποδηλατοπορείες, δράσεις για περιορισμούς ορίων ταχύτητας, ενημερωτικές δράσεις για τα πλεονεκτήματα του ποδηλάτου ως μέσο μεταφοράς και εκγύμνασης, για διεκδίκηση περισσότερων ποδηλατόδρομων κ.α..... Καμιά εκδήλωση - δράση για ενημέρωση των ποδηλατών με τα άρθρα του Κ.Ο.Κ που συνδέονται με την χρήση ποδηλάτου?

Υπάρχουν και δεν το βλέπω εγώ? Παρακαλώ αν ναι, ας με διορθώσει κάποιος.

 

Παραθέτω ενδεικτικά και για όποιον ενδιαφέρεται, τα σχετικά αυτά άρθρα του ΚΟΚ (ναι, τον αναθεωρημένο, αυτόν με την φωτογραφία του πρώην υπουργού μεταφορών που κυκλοφορούσε με πλαστές πινακίδες στην 2η σελίδα -  ΛΟΛ   :wacko:  )

 

 

 

O αναθεωρημένος Κ.Ο.Κ. βρίσκεται εδώ

Παρακάτω είναι τα άρθα που είναι σχετικά με το ποδήλατο τα οποία βρήκα ήδη απομονωμένα από αυτή εδώ την σελίδα: http://www.snowguide.gr/mountain-bike/item/kodikas-odikis-kykloforias-podilatou

 

Άρθρο 1/ν.3542/2007

1. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 2 ο ορισμός «Ποδήλατο» αντικαθίσταται και προστίθεται με την οικεία αλφαβητική σειρά ορισμός ως εξής:

Ποδήλατο: Το όχημα δύο τουλάχιστον τροχών το οποίο κινείται με τη μυϊκή δύναμη εκείνων που επιβαίνουν και μπορεί να υποβοηθείται με βοηθητικό ηλεκτροκινητήρα μέγιστης συνεχούς ονομαστικής ισχύος 0,25 KW και η ισχύς του οποίου μειώνεται σταδιακά και τελικά μηδενίζεται όταν η ταχύτητα του οχήματος φθάσει τα 25 χλμ/ώρα ή νωρίτερα, εάν σταματήσει η ποδηλάτηση.

2.Η περίπτωση γ ́ της παραγράφου 2 του άρθρου 2 αντικαθίσταται ως εξής:

γ. οποιοδήποτε μικρό όχημα χωρίς κινητήρα ή δίκυκλο ή τρίκυκλο όχημα με κινητήρα, ο οποίος δεν είναι σε λειτουργία.

Άρθρο 2 ν.2696/1999

Ποδηλατόδρομος: Οδός ή τμήμα οδού αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτων.

Άρθρο 16 ν.2696/1999

Θέση επί της οδού

    Στο οδικό δίκτυο της χώρας ισχύει η δεξιά κατεύθυνση κυκλοφορίας. Ο οδηγός κάθε οχήματος υποχρεούται, τηρουμένων των διατάξεων των άρθρων 12 παρ. 1 και 17 παρ. 6 του παρόντος Κώδικα, να οδηγεί το όχημά του πλησίον του δεξιού άκρου του οδοστρώματος και αν ακόμη ολόκληρο το οδόστρωμα είναι ελεύθερο.
    2.       Ο οδηγός, με εξαίρεση την περίπτωση απολύτου ανάγκης, υποχρεούται να κινείται αποκλειστικά στις καθορισμένες για την κατηγορία του οχήματός του ειδικές οδούς, οδοστρώματα και λωρίδες κυκλοφορίας όπου υφίστανται τέτοιες ………… οι δε οδηγοί μοτοποδηλάτων, ποδηλάτων και μη μηχανοκίνητων οχημάτων, καθώς και οι οδηγοί ζώων, υποχρεούνται να κινούνται κατά μήκος οποιουδήποτε προς την κατεύθυνση της κυκλοφορίας βατού ερείσματος της οδού, εφόσον υπάρχει, και δεν προκαλείται δυσχέρεια στους χρησιμοποιούντες αυτό, άλλως πλησίον του άκρου δεξιού του οδοστρώματος.

Άρθρο 14 ν3542/2007

Η παράγραφος 8 του άρθρου 16 αντικαθίσταται ως εξής:

    8.      Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις των μεν παραγράφων 1 έως και 3 του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ.

Άρθρο 17 ν.2696/1999 Κυκλοφορία σε στίχους

1.Ο οδηγός επιτρέπεται να προσπεράσει προπορευόμενο όχημα μόνον εφόσον μπορεί να το κάνει χωρίς κίνδυνο ή παρακώληση της κυκλοφορίας και εφόσον  προιδοποιήσει έγκαιρα για αυτό,σύμφωνα με το άρθρο 21 παρ.2 του παρόντος κώδικα.

2.Το προσπέρασμα επιτρέπεται ,κατα κανόνα απο τα αριστερά.Κατ΄εξαίρεση το προσπέρασμα επιτρέπεται απο τα δεξιά  αν ο προπορευόμενος οδηγός έχει δώσει σήμα οτι προτίθεται να στρίψει αριστερά και έχει μετακινήσει το όχημα ή το ζώο του προς την πλευρά αυτήν.

3.Το προσπέρασμα απαγορέυεται γενικά στις εξής περιπτώσεις

δ)Αμέσως προ ή επί μη κυκλικού ισόπεδου οδικού κόμβου, εκτός αν:

 δδ)Το όχημα το οποίο προσπερνάται είναι ποδήλατο,μοτοποδήλατο ή μοτοσικλέτα χωρίς καλάθι.

Άρθρο 21 ν.2696/1999  Κανόνες για τους ελιγμούς των οχημάτων

    Ο οδηγός που προτίθεται να εκτελέσει ελιγμό, οφείλει προηγουμένως να βεβαιωθεί ότι μπορεί να το πράξει χωρίς κίνδυνο ή παρακώλυση των λοιπών χρηστών της οδού, οι οποίοι κινούνται πίσω, μπροστά ή πλάι του, ή ετοιμάζονται να τον προσπεράσουν, λαμβάνοντας υπόψη τη θέση την κατεύ8υνση και την ταχύτητά τους.

2. Πριν από κάθε ελιγμό, ο οδηγός υποχρεούται να καταστήσει έγκαιρα γνωστή την πρόθεσή του αυτή, χρησιμοποιώντας για το σκοπό αυτόν τους δείκτες κατεύθυνσης, αν δε αυτοί δεν λειτουργούν, υποχρεούται να δώσει τα ακόλουθα σήματα με το χέρι:
α) Έκταση του βραχίονα για στροφή προς την κατεύθυνση αυτού.
β) Κάμψη του βραχίονα προς τα πάνω για στροφή προς την αντίθετη πλευρά αυτού.
γ) Κάμψη του βραχίονα προς τα κάτω, για τον ελιγμό στάθμευσης.

    Η προειδοποίηση που δίνεται με τους δείκτες κατεύθυνσης επιβάλλεται να συνεχίζεται σε όλη τη διάρκεια του ελιγμού και να παύει όταν ολοκληρωθεί ο ελιγμός.

    Άρθρο 19 ν3542/.2007

Η παράγραφος 4 του άρθρου 21 αντικαθίσταται ως εξής:

4. Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρ θρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ. Αυτός που επιχειρεί στην οδό συνεχείς ή διακεκομμένους ελιγμούς και κίνηση που εγκυμονεί κίν− δυνο για τους λοιπούς χρήστες της οδού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο επτακοσίων (700,00) ευρώ και επί τόπου αφαίρεση της άδειας ικανότητας οδήγησης για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα.

Άρθρο 29 ν.2696/1999

Κίνηση οχημάτων σε αυτοκινητόδρομους,οδούς ταχείας κυκλοφορίας

1.Στους αυτοκινητόδρομους και στους οδούς ταχείας κυκλοφορίας,οι οποίες διακρίνονται απο τις ειδικές πινακίδες σήμανσης και στις οδούς εισόδου εξόδου εξ αυτών ,απαγορέυεται η κυκλοφορία πεζών,έφιππων,ζώων.ποδηλάτων,ζωήλατων οχημάτων και γενικά οχημάτων που δεν κινούνται με κινητήρα ως και μηχανοκίνητων οχημάτων τα οποία εξ υπολογισμού ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπορούν να αναπτύξουν σε οριζόντια οδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιομέτρων την ώρα.

Άρθρο 35 ν.2696/1999

Κανόνες χρήσης φώτων εντοπισμού θέσης

    Τη νύκτα και οποτεδήποτε η ορατότητα είναι ανεπαρκής, η παρουσία μηχανοκίνητων οχημάτων και των ρυμουλκούμενων οχημάτων που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση πρέπει να επισημαίνεται με τα μπρος και πίσω φώτα θέσης ή στάθμευσης.

Εξαιρούνται:
β) Τα δίτροχα ποδήλατα, δίτροχα μοτοποδήλατα ή δίτροχες μοτοσικλέτες χωρίς καλάθι, που βρίσκονται σε στάση ή στάθμευση στα άκρα του οδοστρώματος σε κατοικημένη περιοχή και δεν είναι εφοδιασμένα με συσσωρευτή (μπαταρία).

Άρθρο 39 ν.2696/1999

Συμπεριφορά των οδηγών προς τους πεζούς

1.Όλοι οι οδηγοί πρέπει να αποφέυγουν να συμπεριφέρονται με τρόπο που μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τους πεζούς.

3.δ) Οι πεζοί δεν πρέπει  να εμποδίζουν χωρίς λόγο να την κυκλοφορία των οχημάτων.

Άρθρο 40 ν.2696/1999

Ειδικοί κανόνες για τους οδηγούς ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων

    Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, απαγορεύεται:

α) Να ρυμουλκούνται από άλλο όχημα.
β) Να ρυμουλκούν ή ωθούν διάφορα αντικείμενα.
γ) Να μεταφέρουν αντικείμενα, τα οποία εμποδίζουν την οδήγηση του οχήματος τους ή εκθέτουν σε κίνδυνο τους λοιπούς χρήστες της οδού.
δ) Να κινούνται ανά δύο ή και πλείονες παράλληλα.
ε) Να σύρουν μαζί τους ζώα δεμένα με λουρί.
στ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει ακουστικά που έχουν συνδεθεί με φορητά ραδιόφωνα, μαγνητόφωνα και άλλες παρεμφερείς ηχητικές συσκευές. Από τη διάταξη αυτήν εξαιρούνται ακουστικά και κεφαλόφωνα ανοικτής ακρόασης φορητών συσκευών ραδιοεπικοινωνίας, που χρησιμοποιούνται για την επικοινωνία σε μικρή
απόσταση μεταξύ των οδηγών. Ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών ή μεταξύ των οδηγών των οχημάτων αυτών και σταθμών βάσης ή άλλων κινητών σταθμών ραδιοδικτύων, καθώς επίσης και μεταξύ των οδηγών εκπαιδευτικών μοτοποδηλάτων και μοτοσικλετών και των εκπαιδευτικών αυτοκινήτων κατά τις φάσεις της εκπαίδευσης ή της εξέτασης των υποψήφιων οδηγών.
ζ) Να χρησιμοποιούν εν κινήσει κινητό τηλέφωνο το οποίο δεν είναι τοποθετημένο σε ειδική θέση για ανοικτή ακρόαση.

2. Οι οδηγοί ποδηλάτων, μοτοποδηλάτων, μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων υποχρεούνται,όταν οδηγούν, να κρατούν το τιμόνι και με τα δύο τους χέρια, εκτός αν δίνουν σήμα σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κώδικα.

3. Οι οδηγοί ποδηλάτων υποχρεούνται να κατεβαίνουν από αυτά και να τα οδηγούν βαδίζοντας, όταν δημιουργείται εμπόδιο ή κίνδυνος για την κυκλοφορία των πεζών.

4. Οι οδηγοί ποδηλάτων και μοτοποδηλάτων απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες
στα οχήματά τους. Κατ` εξαίρεση, επιτρέπεται η μεταφορά ενός μόνο επιβάτη σε ποδήλατο που έχει δύο ζεύγη ποδοστροφάλων και διαθέτει, από κατασκευή, μόνιμο πρόσθετο κάθισμα, ως και σε μοτοποδήλατο, που διαθέτει, από κατασκευή, προσαρμοσμένο σταθερό πρόσθετο κάθισμα.
Οι οδηγοί μοτοσικλετών και τρίτροχων οχημάτων, επιτρέπεται να μεταφέρουν επιβάτη μόνο μέσα στα ειδικό καλάθι, αν υπάρχει για το σκοπό αυτόν και σε πρόσθετο κάθισμα, το οποίο είναι σταθερά προσαρμοσμένο, απόκατασκευή, πίσω ή δίπλα από τη θέση του οδηγού.

5. Σε οδούς, οι οποίες έχουν λωρίδα κυκλοφορίας για την κίνηση ποδηλάτων ή μοτοποδηλάτων, απαγορεύεται στους οδηγούς αυτών να χρησιμοποιούν το υπόλοιπο του οδοστρώματος.

Άρθρο 38 ν.3542/2007

Η παράγραφος 6 του άρθρου 40 αντικαθίσταται ως εξής:

    Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο ογδόντα (80,00) ευρώ, πλην των περιπτώσεων στ` και ζ της παραγράφου 1, όπου ο παραβάτης τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο εκατόν πενήντα (150,00) ευρώ και αφαίρεση επιτόπου της άδειας ικανότητας οδηγού για τριάντα (30) ημέρες, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τη διαδικασία του άρθρου 103 του παρόντος Κώδικα.”

    Άρθρο 42 ν.2696/1999 

Οδήγηση υπο την επίδραση οινοπνέυματος φαρμάκων ή τοξικών ουσιών

    1.Απαγορέυεται η οδήγηση κάθε ειδικού οχήματος σε οδηγό , ο οποίος βρίσκεται υπο την επίδραση οινοπνέυματος,τοξικών ουσιών ή φαρμάκων που σύμφωνα με τις τις οδηγίες χρήσης τους ενδέχεται να επηρεάζουν την ικανότητα του οδηγού.

Άρθρο 45 ν.2696/1999

1. Οι οδηγοί οχημάτων και πεζοί υποχρεούνται  να συμμορφώνονται στο σήμα στάσης το οποίο δίνουν τα  αστυνομικά όργανα που φορούν στολή.

Άρθρο 49 ν.2696/1999

Αγώνες στους οδούς και στις πίστες

Αγώνες ζωήλατων οχημάτων ,ζώων,ποδηλάτων,αυτοκινήτων,τρίτροχων οχημάτων,μοτοσικλετών και μοτοποδηλάτων στις δημόσιες ή ιδιωτικές οδούς και χώρους,επιτρέπεται να γίνουν μόνο ύστερα απο σχετική άδεια.

β)για τους αγώνες ποδηλάτων στις κατα τόπους Αστυνομικές Διευθύνσεις ή Διευθύνσεις Τροχαίας, μετά προηγούμενη αίτηση των ενδιαφερομένων και εισήγηση της Ε.Ο.Π.

Άρθρο 46 ν.3542/2007

1. Η παράγραφος 1 του άρθρου 52 αντικαθίσταται ως εξής:

1. Μέτρα που αφορούν στη ρύθμιση της κυκλοφορίας, στον καθορισμό των μονοδρόμων, ποδηλατοδρόμων και κατευθύνσεων της κυκλοφορίας, στην προτεραιότητα οδών, στην αλλαγή της διατομής του οδοστρώματος ή της οδού, στον προσδιορισμό και τη λειτουργία των χώρων στάθμευσης οχημάτων σε κοινόχρηστους χώ− ρους και γενικά στον καθορισμό χώρων στάθμευσης και στην επιβολή περιορισμών ή απαγορεύσεων κυκλο− φορίας ή στάθμευσης, λαμβάνονται με αποφάσεις του Νομαρχιακού ή Δημοτικού ή Κοινοτικού Συμβουλίου με βάση μελέτες, που έχουν εκπονηθεί από τις αρμόδιες Τεχνικές Υπηρεσίες των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοί− κησης. Οι αποφάσεις αυτές εγκρίνονται από τον Γενικό Γραμματέα Περιφέρειας.

Κατ’ εξαίρεση, τα μέτρα του προηγούμενου εδαφίου λαμβάνονται με βάση μελέτες που έχουν εκπονηθεί ή εγκριθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες κυκλοφορίας του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δη− μόσιων Έργων ή της Περιφέρειας, με αποφάσεις των κατά τόπους αρμόδιων Αστυνομικών Διευθύνσεων ή Διευθύνσεων Τροχαίας, όταν αυτά αφορούν:

Αρθρο 54 ν.2696/1999

Έλξη οχημάτων

1.Τα οδικά οχήματα εκτός απο τις μοτοσυκλέτες,τα μοτοποδήλατα και τα ποδήλατα ,επιτρέπεται να έλκουν άλλο όχημα.

Άρθρο 53 ν.3452/2007

Τροχοπέδηση Ποδηλάτων

Η παράγραφος 2 του άρθρου 59 αντικαθίσταται ως εξής:

1.Τα ποδήλατο επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με δύο συστήματα τροχοπέδησης, ανεξάρτητα μεταξύ τους, άμεσης και αποτελεσματικής ενέργειας, εκ των οποίων το μεν ένα θα επενεργεί στο μπροστινό, το δε άλλο στον πίσω τροχό.

2. Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, που δεν είναι εφοδιασμένο με σύστημα τροχοπέδησης, το οποίο να λειτουργεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο αυτό, τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.

Άρθρο 76 ν.2696/1999

Φώτα ποδηλάτων

    Τα ποδήλατα επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα λευκό ή κίτρινο φως μπροστά και ένα ερυθρό φως και αντανακλαστικό στοιχείο πίσω, ως και με έναν τουλάχιστον αντανακλαστήρα σε κάθε πλευρά. Ομοίως αντανακλαστικό στοιχείο κίτρινου χρώματος επιβάλλεται να τοποθετείται σε κάθε ποδομοχλό. Εξαιρούνται της υποχρέωσης να φέρουν τα ως άνω φώτα, εφόσον δεν κυκλοφορούν τη νύκτα, τα ποδήλατα των οποίων η διάμετρος τροχού δεν υπερβαίνει τα 500 χιλιοστά, τα αγωνιστικά και τα ορειβατικά ποδήλατα.

Άρθρο 70 ν.3452/2007

Η παράγραφος 2 του άρθρου 76 αντικαθίσταται ως εξής:

2.Αυτός που θέτει σε κυκλοφορία, καθώς και αυτός που οδηγεί ποδήλατο, το οποίο δεν είναι εφοδιασμένο με τα πιο πάνω προβλεπόμενα φώτα και αντανακλα στικά στοιχεία, που να λειτουργούν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο σαράντα (40,00) ευρώ.

Άρθρο 81 ν.2696/1999 ν.

Μηχανισμοί, εξαρτήματα και συσκευές οχημάτων

6. Τα ποδήλατα, εκτός από τα χρησιμοποιούμενα σε αθλητικούς αγώνες, επιβάλλεται να είναι εφοδιασμένα με ένα κουδούνι.

 

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή πιστεύεις οτι είναι καλύτερα χωρίς κράνος; ή είναι το ίδιο;

αυτο το πραγμα δεν λεγεται κρανος...πεπονι λεγετε και απλα υπαρχει για να λενε οτι φοραει καποιος κρανος.!!!!!!!

αν το πιάσεις στα χερια σου θα καταλαβεις.δες πως ακριβως ειναι και πως μπορει να προστατεψει καποιον αν παίσει με τα 30 χλμ που θα πηγαίνει η εστω να πεσει πανω σε καποιο αυτοκινητο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τα κρανη ποδηλατου ειναι κατασκευασμενα για να σε προστατευσουν αν πεσεις και χτυπησεις στο πεζοδρομιο ,στο τσιμεντο... ως εκει.Επισης ειτε δωσεις 30ευρω ειτε 200 αν ειναι εγκεκριμενα και τα δυο παρεχουν ακριβως την ιδια προστασια  μετα πληρωνεις αισθητικη, αερισμο του κεφαλιου βαρος αυτα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που κάθε κολώνα στο κεντρο της πόλης έχει και ένα κλειδωμενο ποδήλατο ενώ κοντά έχει πάρα πολλες μεταλλικες θέσεις κλειδωματος αδειες γιατι ο ελληναρας ποδηλατης παρκάρει όπου γουστάρει ειναι εξίσου γαιδουριά με τον καφρο αυτοκινητιστή που παρκαρει σε διαβάσεις και ράμπες. Ειδικά οταν τα πεζοδρόμια είναι πολυ στενά και π.χ. ενα παιδικό καροτσι δεν χωράει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που κάθε κολώνα στο κεντρο της πόλης έχει και ένα κλειδωμενο ποδήλατο ενώ κοντά έχει πάρα πολλες μεταλλικες θέσεις κλειδωματος αδειες γιατι ο ελληναρας ποδηλατης παρκάρει όπου γουστάρει ειναι εξίσου γαιδουριά με τον καφρο αυτοκινητιστή που παρκαρει σε διαβάσεις και ράμπες. Ειδικά οταν τα πεζοδρόμια είναι πολυ στενά και π.χ. ενα παιδικό καροτσι δεν χωράει.

Αν είχες ποδήλατο θα ήξερες ότι αυτές οι "θέσεις κλειδώματος" είναι με δύο βίδες στο έδαφος. Άρα το ποδήλατο των 400ε+ εξαρτάται από 2 βίδες

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αυτό που κάθε κολώνα στο κεντρο της πόλης έχει και ένα κλειδωμενο ποδήλατο ενώ κοντά έχει πάρα πολλες μεταλλικες θέσεις κλειδωματος αδειες γιατι ο ελληναρας ποδηλατης παρκάρει όπου γουστάρει ειναι εξίσου γαιδουριά με τον καφρο αυτοκινητιστή που παρκαρει σε διαβάσεις και ράμπες. Ειδικά οταν τα πεζοδρόμια είναι πολυ στενά και π.χ. ενα παιδικό καροτσι δεν χωράει.

 

τα ιδια χαλια με τα μηχανακια που παρκαρουν οπου βρουν, με τα σκατα των σκυλων, με τα ψυγεια απο τα περιπτερα, με τα τραπεζια απο τις καφετεριες και με ολα τα διαφημιστικα απο τα μαγαζια.

 

Και που να δεις τι πακετα τρωνε οι αναπηροι, με ή χωρις συνοδο

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...