Προς το περιεχόμενο

αλλαγή ελαστικών μπρος-πισω


_chris_

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν αλλάζουμε τα μπροστά με τα πίσω ΠΟΤΕ. Αυτό είναι απαράβατος κανόνας. Το μόνο που μπορείς να κάνεις είναι να βάλεις τα πίσω εμπρός και να αγοράσεις μόνο πίσω λάστιχα (αλλάζω έτσι εδώ και χρόνια, αγοράζω 2 στο μέσο της ζωής των πίσω ελαστικών), το λένε κι οι κατασκευαστές αυτό. Καινούργια λάστιχα πρώτα πίσω μετά εμπρός.

Ολοσωστος ο φιλος...Η 2 πισω καινουρια (σε προσθιοκινητα) η και τα 4...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 89
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Το owner's manual του αυτοκινήτου μου, άλλα λέει πάντως.


Η Michelin επίσης, άλλα λέει http://www.michelinman.com/tires-101/tire-care/tire-maintenance/tire-rotation.page?REDR=1


Η Goodyear επίσης...http://www.goodyear.com/en-US/services/tire-rotation


H Bridgestone επίσης...http://www.bridgestone.com.au/tyres/passenger/care/rotation.aspx


Ακόμα και οι έμποροι ελαστικών που θέλουν να πουλήσουν....http://elastika-lampropoulos.gr/enalelastikon.html

post-124366-0-13113500-1423683202_thumb.jpg

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κι εγώ από επαγγελματίες έχω ακούσει ότι τα αλλάζουμε στο μέσο περίπου της ζωής τους. Τα δικά μου τα άλλαξα μπρος πίσω στα δύο χρόνια όπως μου είχε πει αυτός που μου τα έβαλε και όπως συμφώνησε και η αντιπροσωπεία. Όλοι αυτοί κάνουν λάθος;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ολοσωστος ο φιλος...Η 2 πισω καινουρια (σε προσθιοκινητα) η και τα 4...

Όχι μόνο σε μπρος κίνηση και σε πίσω κίνηση ισχύει αυτό.

 

Το owner's manual του αυτοκινήτου μου, άλλα λέει πάντως.

Η Michelin επίσης, άλλα λέει http://www.michelinman.com/tires-101/tire-care/tire-maintenance/tire-rotation.page?REDR=1

Η Goodyear επίσης...http://www.goodyear.com/en-US/services/tire-rotation

H Bridgestone επίσης...http://www.bridgestone.com.au/tyres/passenger/care/rotation.aspx

Ακόμα και οι έμποροι ελαστικών που θέλουν να πουλήσουν....http://elastika-lampropoulos.gr/enalelastikon.html

Η Michelin δεν λέει αυτό, έχω λινκάρει και στο πιο πάνω ποστ μου. Εσύ μιλάς για rotation που πρέπει να γίνεται με κάθε αλλαγή λαδιών περίπου (5-7000 χλμ) Εδώ μιλάμε για το μέσο της ζωής των ελαστικών. Άλλο 5000 άλλο 20-30 χιλιάδες χλμ.

 

Κι εγώ από επαγγελματίες έχω ακούσει ότι τα αλλάζουμε στο μέσο περίπου της ζωής τους. Τα δικά μου τα άλλαξα μπρος πίσω στα δύο χρόνια όπως μου είχε πει αυτός που μου τα έβαλε και όπως συμφώνησε και η αντιπροσωπεία. Όλοι αυτοί κάνουν λάθος;

Ναι, αν στο είπαν έτσι, όλοι λάθος. Ή θα κάνεις rotation συνέχεια ή θα το κάνεις όπως προτείνουν οι κατασκευαστές. Το γιατί είναι απλό: Μπες σε μια βρεγμένη πλατεία με τρίτη στις 3-4000 στροφές, κι άσε το γκάζι καθώς στρίβεις. Οι πίσω τροχοί θα συνεχίσουν να γυρνάνε ελεύθερα ενώ  οι μπροστά θα φρενάρουν και θα πετάξεις κώλο. Που θα ήθελες να έχεις περισσότερη πρόσφυση, μπροστά ή πίσω;

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όχι μόνο σε μπρος κίνηση και σε πίσω κίνηση ισχύει αυτό.

 

Η Michelin δεν λέει αυτό, έχω λινκάρει και στο πιο πάνω ποστ μου. Εσύ μιλάς για rotation που πρέπει να γίνεται με κάθε αλλαγή λαδιών περίπου (5-7000 χλμ) Εδώ μιλάμε για το μέσο της ζωής των ελαστικών. Άλλο 5000 άλλο 20-30 χιλιάδες χλμ.

 

Ναι, αν στο είπαν έτσι, όλοι λάθος. Ή θα κάνεις rotation συνέχεια ή θα το κάνεις όπως προτείνουν οι κατασκευαστές. Το γιατί είναι απλό: Μπες σε μια βρεγμένη πλατεία με τρίτη στις 3-4000 στροφές, κι άσε το γκάζι καθώς στρίβεις. Οι πίσω τροχοί θα συνεχίσουν να γυρνάνε ελεύθερα ενώ  οι μπροστά θα φρενάρουν και θα πετάξεις κώλο. Που θα ήθελες να έχεις περισσότερη πρόσφυση, μπροστά ή πίσω;

Έτσι μου το είπαν (και αυτό ήξερα και από παλιά δηλαδή). Τι να πω, θα το ψάξω καλύτερα! Έτσι κι αλλιώς κοντεύει η αλλαγή και των 4 με καινούργια αφού συμπληρώνω 40 χιλιάδες χιλιόμετρα από όταν τα άλλαξα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν μπεις με 4k στροφές σε βρεγμένη πλατεία, ή άσχετος από οδήγηση είσαι ή θέλεις να κάνεις καμιά μπάντα....

 

Κάπου το μπερδεύετε όμως το θέμα. Άλλο το αντικαθιστώ τα τελειωμένα λάστιχά μου, και άλλο τα μερικώς φαγωμένα να τα αλλάξω μεταξύ τους.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το owner's manual του αυτοκινήτου μου, άλλα λέει πάντως.

Η Michelin επίσης, άλλα λέει http://www.michelinman.com/tires-101/tire-care/tire-maintenance/tire-rotation.page?REDR=1

Η Goodyear επίσης...http://www.goodyear.com/en-US/services/tire-rotation

H Bridgestone επίσης...http://www.bridgestone.com.au/tyres/passenger/care/rotation.aspx

Ακόμα και οι έμποροι ελαστικών που θέλουν να πουλήσουν....http://elastika-lampropoulos.gr/enalelastikon.html

Πες τα γιατι ακουγονται διάφορες ανακρίβειες. Τα μπροσθιοκίνητα απο κατασκευής είναι είτε ουδέτερα ειτε υποστρέφουν, μετα απο 2-3 χρόνια η υποστροφή αυτή γίνεται ακόμα ποιο έντονη. Αλλάζοντας τα μπρός πίσω επανέρχεται κάπως η ουδέτερη συμπεριφορα. Σε μπροσθιοκίνητο αμα βάλουμε ενα ζευγαρί μόνο, βάζουμε τα καινούρια μπροστα γιατι εκεί είναι η κίνηση αλλά και εκει πιάνει το φρένο κατα 80%, απορώ που το βρήκατε μερικοι οτι αλλάζουμε τα πισω πρώτα.....

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πες τα γιατι ακουγονται διάφορες ανακρίβειες. Τα μπροσθιοκίνητα απο κατασκευής είναι είτε ουδέτερα ειτε υποστρέφουν, μετα απο 2-3 χρόνια η υποστροφή αυτή γίνεται ακόμα ποιο έντονη. Αλλάζοντας τα μπρός πίσω επανέρχεται κάπως η ουδέτερη συμπεριφορα. Σε μπροσθιοκίνητο αμα βάλουμε ενα ζευγαρί μόνο, βάζουμε τα καινούρια μπροστα γιατι εκεί είναι η κίνηση αλλά και εκει πιάνει το φρένο κατα 80%, απορώ που το βρήκατε μερικοι οτι αλλάζουμε τα πισω πρώτα.....

Εδώ είσαι,

δεν έχει σημασία που είναι η κίνηση και το γεγονός πως νομίζεις πως επειδή φρενάρεις με τους μπροστά τροχούς  πρέπει να βάζεις τα νέα ελαστικά εμπρός δείχνει πως δεν έχεις καταλάβει πως λειτουργεί η κίνηση του αυτοκινήτου. Τώρα αν σου πω πως εργάζομαι σε μια από τις μεγάλες βιομηχανίες ελαστικών στην Γαλλία κι έχω παρακολουθήσει σεμινάρια από ανθρώπους που μελετούν και σχεδιάζουν τα ελαστικά αυτά μάλλον δεν σημαίνει κάτι, στο ιντερνετ είμαστε, αλλά παρακολούθησε το βίντεο.

Αν μπεις με 4k στροφές σε βρεγμένη πλατεία, ή άσχετος από οδήγηση είσαι ή θέλεις να κάνεις καμιά μπάντα....

 

Κάπου το μπερδεύετε όμως το θέμα. Άλλο το αντικαθιστώ τα τελειωμένα λάστιχά μου, και άλλο τα μερικώς φαγωμένα να τα αλλάξω μεταξύ τους.

Δεν έχει σημασία με πόσες στροφές θα μπεις στην πλατεία (δεδομένου πως η ταχύτητά σου αντιστοιχεί στην διάμετρο της πλατείας) αν δεν αφήσεις το γκάζι. Την πρόσφυση θα την χάσεις στους πίσω τροχούς έτσι κι αλλιώς απλά θα το αντιληφθείς όταν αλλάξεις τον λόγο περιστροφής των εμπρός και των πίσω ελαστικών. Το έδωσα το παράδειγμα για να αντιληφθεί πως ακόμη κι αν το αυτοκίνητο έχει εμπρος κίνηση, οι πίσω τροχοί αν δεν έχουν καλύτερη/ίση πρόσφυση με τους εμπρός θα συνεχίσουν να γυρίζουν και θα χάσεις τον έλεγχο.

 

υποστροφή>υπερστροφή

 

Συμπέρασμα: Καινούργια ελαστικά = πάντα πίσω πρώτα, Rotation= Με κάθε αλλαγή λαδιών, αλλιώς ποτέ χωρίς καινούργια πίσω.

 

Εκτός αν σου το είπε ο λαστιχάς σου και θες να βγάλεις κανα χαρτζηλίκι.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά, για να χάσεις το πίσω μέρος, θα πρέπει να έχεις σχετικά μεγάλη ταχύτητα για την καμπή της στροφής (να είσαι κοντά στο όριο) και να  αφήσεις το γκάζι ή να πατήσεις φρένο. Δηλαδή πρέπει να είναι λίγο σπορτίβικη η οδήγησή σου ή να το "κυνηγάς" λίγο το θέμα.

 

Στην πλειονότητα των οδηγών, που είναι απλά για να πάνε απο το Α στο Β σημείο, δεν νομίζω ότι θα μπουν με τόση φόρα σε μια στροφή ώστε να δημιουργήσουν θέμα αποσταθεροποίησης της ουράς, ειδικά για αυτούς που κινούνται στα όρια της πόλης.

 

frenzy μιας και δήλωσες την ιδιότητά σου, τότε τα γραφόμενά σου έχουν άλλη βαρύτητα.

 

Βέβαια, το καλύτερο είναι να αλλάζουμε πάντα όλη την 4άδα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά, για να χάσεις το πίσω μέρος, θα πρέπει να έχεις σχετικά μεγάλη ταχύτητα για την καμπή της στροφής (να είσαι κοντά στο όριο) και να  αφήσεις το γκάζι ή να πατήσεις φρένο. Δηλαδή πρέπει να είναι λίγο σπορτίβικη η οδήγησή σου ή να το "κυνηγάς" λίγο το θέμα.

 

Στην πλειονότητα των οδηγών, που είναι απλά για να πάνε απο το Α στο Β σημείο, δεν νομίζω ότι θα μπουν με τόση φόρα σε μια στροφή ώστε να δημιουργήσουν θέμα αποσταθεροποίησης της ουράς, ειδικά για αυτούς που κινούνται στα όρια της πόλης.

 

frenzy μιας και δήλωσες την ιδιότητά σου, τότε τα γραφόμενά σου έχουν άλλη βαρύτητα.

 

Βέβαια, το καλύτερο είναι να αλλάζουμε πάντα όλη την 4άδα.

Επειδή μικρός έκανα πολλές μαλακίες με το αυτοκίνητο (ευτυχώς ήμουν πάντα κωλόφαρδος) δεν χρειάζεται πολλή ταχύτητα για να πετάξεις κώλο έτσι, στις στροφές και την πρόσφυση είναι το θέμα, αν είναι πολλές θα έχεις υποστροφή αν είναι λίγες  δεν θα χάσεις πρόσφυση πίσω. Αλλά η ιδιότητά μου δεν έχει πολλή σχέση με αυτά, ο τομέας μου ασχολείται με την βελτίωση της απόδοσης και της ασφάλειας των εργατών. Απλά επειδή είμαι στην βιομηχανία αυτή είμαι υποχρεωμένος να παρακολουθω αυτά τα σεμινάρια, ανεξαρτήτως κλάδου όπως και όλοι οι εργαζόμενοι. Απλώς τα μεταφέρω εδώ.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Frenzy ωραιο το βιντεο, προφανως και δεν το ειχα υποψιν οτι οι ιδιοι οι κατασκευαστες προτείνουν να πάνε πισω τα καινουρια. Στο βίντεο αναφέρεται σε υδρολισθιση στην βροχη. Στην Ελλάδα η συνθήκες οδήγησης υπο βροχη είναι λίγες, οπότε τι κάνει ο μέσος οδηγός που δεν έχει φράγκα να αλλάξει και τα 4; Βάζει τα καινούρια πίσω και οδηγάει με τα παλια μπροστά, έχοντας εντονότερη υποστροφή και  χειρότερο φρενάρισμα στο 90% των χλμ που κάνει ή τα βάζει μπροστά και προσέχει περισσοτερο στο 10% των περιπτώσεων;

Απο την άλλη λές οτι οδηγάς Γαλλία, σε μια χώρα που οι δρόμοι είναι γυαλόχαρτο και φθείρουν αρκετα τα ελαστικά, στην Ελλάδα που οι φοβεροί μας δρόμοι δεν φθείρουν τα λάστιχα αλλάζουν κάπως οι συνθήκες. Όσες φορές άλλαξα λάστιχα το έκανα λόγω χρονικού ορίου και σκληρότητας και οχι λόγω μη επαρκούς πέλματος (μονο τα Sport contact 2 καταφεραν να φθαρουν μεχρι τον δείκτη)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στην Ελλάδα έχουμε το πρόβλημα με τους δρόμους γυαλί (μέσα στην πόλη) όπου με τις πρώτες ζέστες είναι σαν να οδηγείς σε βρεγμένο δρόμο, όντως.

 

Το πρόβλημα με το σκεπτικό που αναφέρεις είναι πως δεν έχει μεγάλη διαφορά στο φρενάρισμα μεταξύ ημιφθαρμένου και νέου ελαστικού. Οι αυλακώσεις είναι βαθύτερες και αυτές  είναι για την υδρολίσθηση κυρίως. Οπότε στο 10% κινδυνεύεις να σκοτωθείς (υδρολίσθηση συμβαίνει χωρίς να καταλάβεις τι έγινε, αφού έχει αρχίσει πριν καν ακόμη χάσεις τον έλεγχο)  ενώ στο 90% στην χειρότερη να φας κανένα προφυλακτήρα. Οι διαφορές αυτές στο φρενάρισμα μεταξύ νέου και ημιφθαρμένου μάλιστα γίνονται αμελητέες όταν πάρεις υπ'οψιν την πίεση των ελαστικών που κατά ένα μεγάλο ποσοστό την αγνοούμε.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εξαρτάται αν μιλάμε για λάστιχα φθαρμένα απο την χρήση ή λάστιχα 4ετίας που έχουν σκληρύνει. Προσωπικά συνήθως είμαι στο 2ο, τελευταία φορα άλλαξα τα 2 μπροστινα στην 3ετία επειδή έκαναν θόρυβο και έβαλα καινούρια μπροστα ενω τα πίσω είχαν αρκετό προφίλ. Τον επόμενο χρόνο έβαλα πάλι καινούρια μπροστά και τα 1 ετους πίσω, ελπίζω με το καλο σε 2-3 χρόνια να τα αλλάξω πάλι και τα 4 μαζί και οχι ζευγάρι. Δεν ξέρω αν κάνω λάθος αλλα θέλω να πιστεύω πως μου εξασφαλίζει τον καλυτερο συνδιασμο ασφάλειας σε όλες τις συνθήκες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μισό λεπτό, πάμε από την αρχή διότι υπάρχει σύγχυση. Ο topic starter ρωτάει αν μπορεί να φέρει τα πίσω ελαστικά του, εμπρός. Δεν είπε ότι είναι για πέταμα.

Οι κατασκευαστές των αυτοκινήτων προτείνουν και στα 10.000 μέχρι και 15.000χλμ διασταύρωση ελαστικών μπρος πίσω. Όχι σε κάθε αλλαγή λαδιών 5000-7000χλμ Frenzy .

Ο βουλκανιζατεράς από την άλλη βλέπει την κατάσταση όλων των ελαστικών , εκτιμά και συμφωνεί να γίνει η διασταύρωση. Ας υποθέσουμε ότι κάνει λάθος.

Ταυτόχρονα δέχομαι το σκεπτικό σου Frenzy το οποίο είναι ολόσωστο, ΑΛΛΑ ποιός τρελός ή σκάρτος (σίγουρα παράνομος) οδηγός θα φέρει το αυτοκίνητο του εκτός ορίων ώστε να πετάξει κώλο ή μούρη ;; Δηλαδή να είμαστε και λίγο ρεαλιστές.
Άσε που σε καταστάσεις οριακές, ειδοποιεί πρώτα η ανάρτηση ( π.χ έντονη κλίση), βοηθούν και οι αντιστρεπτικές και τελευταία έρχεται η ολίσθηση.  

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν ξέρω που οδηγάτε και τι αυτοκίνητο έχετε όσοι λέτε πως είναι δύσκολο να πετάξεις κώλο ή μούρη στο αυτοκίνητο.

Για πλάκα συμβαίνει, και το προκαλούν πολλοί παράγοντες πέρα από τον οδηγό, όπως το οδόστρωμα, η κλίση της στροφής, το βάρος του αυτοκινήτου κλπ.

 

Έχω χάσει χάσει κώλο μπόλικες φορές με 30 και 40 km/h, έχοντας σκληρά ελαστικά (όχι όμως σε κακή κατάσταση), σε βρεγμένο δρόμο με ανάποδη κλίση. Μπορώ να σας υποδείξω και τα σημεία που το έπαθα στην Αθήνα, όταν ξαναπεράσετε από εκεί με ίδιες συνθήκες να δοκιμάσετε την τύχη σας.

Στα μπροστινοκίνητα αυτοκίνητα μάλιστα, αν δεν είσαι αυτός, δεν προλαβαίνεις να τα επαναφέρεις, όση εμπειρία κι αν νομίζεις πως κουβαλάς.

(οι περισσότεροι ενστικτωδώς φρενάρουν μάλιστα).

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...