Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
Just now, csontheline said:

Για τον απορροφητήρα λέω.
Δεν νομίζω ότι ακούγεται τρελός θόρυβος από τον σωλήνα εξαερισμού, τουλάχιστον στην δική μου περίπτωση.

Ελαστική/αφρώδη ταινία όπου ακουμπάει σε τοίχους και ντουλάπια.😀

  • Like 1
  • Απαντ. 243
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.
10 ώρες πριν, Thresh είπε

Αντιθέτως είδα αρκετά μεγάλη διαφορά όταν αλλάξα το ψυγείο ντουλάπα (Amana) του 1994 πρόπερσι με μια αντίστοιχη ντουλάπα LG (Class D, δεν πήγαινε πιο πάνω).

Εγώ άλλαξα ντουλάπα σάμσουνγκ του 2011 με ίδια μάρκα, του 2023, class C (ναι έχει και παραπάνω από D). Κατανάλωση στο 60%, με σημαντικά καλύτερη ψύξη.

  • Like 1
  • Super Moderators
Δημοσ.
Just now, patatasc said:

Εγώ άλλαξα ντουλάπα σάμσουνγκ του 2011 με ίδια μάρκα, του 2023, class C (ναι έχει και παραπάνω από D). Κατανάλωση στο 60%, με σημαντικά καλύτερη ψύξη.

2022 η δικιά μου. 😛

Δημοσ.

Σε απορροφητήρα με ανακύκλωση αέρα τι σωλήνα χρησιμοποιούμε pvc ή αλουμινίου?

Επίσης, πόσο πρέπει να είναι το ύψος του σωλήνα ?

Δεν με ενδιαφέρει ο θόρυβος παρά μόνο να τραβάει όσο το δυνατόν καλύτερα.

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 9/12/2024 στις 11:53 ΜΜ, ringboy είπε

Πριν αγορασετε καινουργιο απορροφητηρα, δειτε μηπως μπορειτε να αλαξετε  μοτερ.
Σε απορροφητηρα 30 !!!   ετων αλλαξα τα δυο μοτερ (δεκαδες μαγαζια με μοτερ ο σκρουτζ)
και  -γιατι οχι?-  εγινε καινουργιος.
Υπ' οψιν οτι στους απορροφητηρες με δυο μοτερ, αν χαλασει το ενα, ο απορροφητηρας
δεν λειτουργει καθολου.  Αυτο συμβαινει γιατι τα δυο μοτερ συνεργαζονται ωστε 
να εξωθουν με πιεση τον αερα προς την εξοδο.
Αν χαλασει το ενα, τοτε ο αερας απο την φτερωτη που  δουλευει βρισκει διεξοδο  ευκολοτερα   προς την φτερωτη   που δεν δουλευει και ο απορροφητηρας γινεται .....ανεμιστηρας.

Σοβαρά, μπράβο σου που τα κατάφερες μόνος σου αν δεν είσαι ειδικός. Θέλει πολύ δουλειά. Η αγορά ενός κινητήρα στα 30 ευρώ είναι περίπου στην μισή τιμή ενός αξιοπρεπούς ελεύθερου απορροφητήρα δύο κινητήρων στα 75 ευρώ και η αλλαγή απορροφητήρα μου φαίνεται πιο εύκολη από την αλλαγή δύο κινητήρων μέσα στα λάδια.

Το άλλο για την πολύ κακή λειτουργία του απορροφητήρα όταν δουλεύει ένας μόνο κινητήρας το έπαθα και επιβεβαιώνω! Ίσως σφράγισω πρόχειρα τον ένα κινητήρα μέχρι να αλλάξω τελείως τον απορροφητήρα.

Στις 11/12/2024 στις 11:04 ΜΜ, ababa641 είπε

Σε απορροφητήρα με ανακύκλωση αέρα τι σωλήνα χρησιμοποιούμε pvc ή αλουμινίου?

Επίσης, πόσο πρέπει να είναι το ύψος του σωλήνα ?

Δεν με ενδιαφέρει ο θόρυβος παρά μόνο να τραβάει όσο το δυνατόν καλύτερα.

 

Αν υπάρχει ανακύκλωση αέρα δεν υπάρχει σωλήνας εξαγωγής, εκτός αν καταλαβαίνω κάτι λάθος. Ο ίδιος ο απορροφητήρας έχει διακόπτη μάλιστα πολλές φορές για να περνά ο αέρας από το φίλτρο ενεργού άνθρακα.

Ο σωλήνας στην ανακύκλωση χρειάζεται για να είναι μακριά η εξαγωγή αέρα από την εισαγωγή αέρα, έστω και αν δεν υπάρχει τρύπα στον τοίχο για εξαγωγή;

Επεξ/σία από Krusty
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 10/12/2024 στις 11:20 ΜΜ, Thresh είπε

Δεν λέω ότι θα έχει πολλές kwh/annum διαφορά, αλλά κακά τα ψέματα έχει διαφορά , αλλιώς δεν θα υπήρχαν διαφορετικές ενεργειακές ταμπέλες σε μοντέλα.

Προφανώς βέβαια όσο καλύτερη η ενεργειακή κλάση τόσο ακριβότερος ο απορροφητήρας...

Είχα δει βιντεάκι που έλεγε ο μάστορας ότι το λάδι που κολλάει στην φτερωτή, χαμηλώνει την απόδοση λόγω βάρους και μπορεί να ανεβάσει και τον θόρυβο επειδή κάνει την φτερωτή κάπως ανισόρροπη.

Στις 11/12/2024 στις 2:55 ΜΜ, csontheline είπε

Για να μην περνάνε οι δονήσεις στα ντουλάπια/έπιπλα, υπάρχει κάποιος τρόπος στήριξης με απόσβεση; (σαν κρέμασμα πχ)

Εγώ που βρήκα ποιές πόρτες του ντουλαπιού κάναν θόρυβο από την δόνηση, τις έβαλα στρόγγυλα τσοχάκια στα σημεία που κλείνουν και χτυπάνε στο ξύλο. Τώρα αν ο απορροφητήρας είναι ελεύθερος που βιδώνεται στο κάτω μέρος του ντουλαπιού, θα μπορούσε να μπει ένα φύλλο βουτυλίου η σιλικόνης πάχους 4 ή 5 χιλιοστών ενδιάμεσα. Νομίζω έχω δει εσωτερικό αμορτισέρ κινητήρα ως ανταλλακτικό κάποιου απορροφητήρα.

https://fixpart.gr/proion/electrolux-aeg-4055357968-amortiser-aporrofitiras

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=butyl+sheet&_trksid=p2334524.m4084.l1313&_odkw=butyl

https://www.ebay.com/sch/i.html?_nkw=silicon+sheet&_trksid=p2332490.m4084.l1313

Επεξ/σία από Krusty
  • Like 2
Δημοσ.
Στις 15/12/2024 στις 1:52 ΜΜ, Krusty είπε

Σοβαρά, μπράβο σου που τα κατάφερες μόνος σου αν δεν είσαι ειδικός. Θέλει πολύ δουλειά. Η αγορά ενός κινητήρα στα 30 ευρώ είναι περίπου στην μισή τιμή ενός αξιοπρεπούς ελεύθερου απορροφητήρα δύο κινητήρων στα 75 ευρώ και η αλλαγή απορροφητήρα μου φαίνεται πιο εύκολη από την αλλαγή δύο κινητήρων μέσα στα λάδια.

Μη νομιζεις  οτι για να αλλαξω μοτερ χρειαστηκε να κατεβασω τον απορροφητηρα. Επι τοπου εγινε η δουλεια.  Ολη η ιστορια  ηταν 4 βιδες η καθε  φτερωτη (που παει μαζι με το μοτερ),  συν τις ηλεκτρικες συνδεσεις, ουτε μια ωρα   δουλεια.
Ουτε εγινε για θεμα οικονομιας η επισκευη.
Αν ητανε να κατεβασω τον απορροφητηρα, που ειναι και μεγαλο τσιβι,  θα αγοραζα καινουργιο, αν και σαν τον παλιο
που εχει και ραφακι για να αφηνω μικροπραγματα δεν υπαρχει πια.   (ειναι και ελληνικος)

Για τα λιπη βαζεις γαντια μιας χρησεως και καθαριζεις και τα υπολοιπα που θα βρεις μεσα στο μηχανημα.
Εννοειται οτι για να κανεις αυτου του ειδους την επισκευη πρεπει να ξερεις καποια πραγματα και απο
ηλεκτρολογικα και απο απορροφητηρες γενικα.   
Ας πουμε οσοι απορροφητηρες εχουν δυο μοτερ το ενα ειναι δεξιοστροφο και το αλλο αριστεροστροφο
και πρεπει να ξερεις που μπαινει το ενα και που το αλλο.

  • Like 1
Δημοσ.
Στις 15/12/2024 στις 1:52 ΜΜ, Krusty είπε

Αν υπάρχει ανακύκλωση αέρα δεν υπάρχει σωλήνας εξαγωγής, εκτός αν καταλαβαίνω κάτι λάθος. Ο ίδιος ο απορροφητήρας έχει διακόπτη μάλιστα πολλές φορές για να περνά ο αέρας από το φίλτρο ενεργού άνθρακα.

Ο σωλήνας στην ανακύκλωση χρειάζεται για να είναι μακριά η εξαγωγή αέρα από την εισαγωγή αέρα, έστω και αν δεν υπάρχει τρύπα στον τοίχο για εξαγωγή;

Σε απορροφητήρα τύπου καμινάδα έχει ένα σχεδιάγραμμα το οποίο δείχνει οτι όταν είναι στην επιλογή ανακύκλωσης χρειάζεται ένας σωλήνας περίπου στο μισό μέτρο. Να πω την αλήθεια δεν τραβάει σχεδόν καθόλου και δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει εξωτερική τρύπα γιατί η κουζίνα εκεί είναι προσωρινά.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 17/12/2024 στις 3:33 ΜΜ, ababa641 είπε

Σε απορροφητήρα τύπου καμινάδα έχει ένα σχεδιάγραμμα το οποίο δείχνει οτι όταν είναι στην επιλογή ανακύκλωσης χρειάζεται ένας σωλήνας περίπου στο μισό μέτρο. Να πω την αλήθεια δεν τραβάει σχεδόν καθόλου και δεν υπάρχει η δυνατότητα να γίνει εξωτερική τρύπα γιατί η κουζίνα εκεί είναι προσωρινά.

Εγώ έκανα  έλεγχο θορύβου με ανοιχτό και κλειστό το ντουλάπι όπου κλείνει τον εύκαμπτο σωλήνα εξαγωγής και δεν άκουσα διαφορά στον θόρυβο. Οντως όμως, επειδή ο εύκαμπτος είναι ελαφρύς τον είχα πιάσει μια φορά να ταλαντώνεται και να χτυπά στον σωλήνα υποδοχής του στον τοίχο. Τον τακτοποίησα αλλάζοντας λίγο την θέση του.

Στις 16/12/2024 στις 6:41 ΜΜ, ringboy είπε

Μη νομιζεις  οτι για να αλλαξω μοτερ χρειαστηκε να κατεβασω τον απορροφητηρα. Επι τοπου εγινε η δουλεια.  Ολη η ιστορια  ηταν 4 βιδες η καθε  φτερωτη (που παει μαζι με το μοτερ),  συν τις ηλεκτρικες συνδεσεις, ουτε μια ωρα   δουλεια.
Ουτε εγινε για θεμα οικονομιας η επισκευη.
Αν ητανε να κατεβασω τον απορροφητηρα, που ειναι και μεγαλο τσιβι,  θα αγοραζα καινουργιο, αν και σαν τον παλιο
που εχει και ραφακι για να αφηνω μικροπραγματα δεν υπαρχει πια.   (ειναι και ελληνικος)

Για τα λιπη βαζεις γαντια μιας χρησεως και καθαριζεις και τα υπολοιπα που θα βρεις μεσα στο μηχανημα.
Εννοειται οτι για να κανεις αυτου του ειδους την επισκευη πρεπει να ξερεις καποια πραγματα και απο
ηλεκτρολογικα και απο απορροφητηρες γενικα.   
Ας πουμε οσοι απορροφητηρες εχουν δυο μοτερ το ενα ειναι δεξιοστροφο και το αλλο αριστεροστροφο
και πρεπει να ξερεις που μπαινει το ενα και που το αλλο.

Επειδή είχα βρεθεί κι εγώ σε αυτό το δίλημμα, αποφάσισα να πάρω καινούργιο απορροφητήρα γιατί είχα κι άλλο πρόβλημα με σπασμένο διακόπτη. Επίσης στο μάτι μου φαινόταν ίδιος ο κινητήρας με τον παλιό, αλλά φοβόμουν μην δεν ταίριαζε και μετά ψαχνόμουν για επιστροφή. Τέλος τα Watts κάπως παίζουν από μοντέλο σε μοντέλο, αν και δεν είναι μεγάλο λάθος να διαφέρουν λίγο αν δεν βρούμε ακριβώς. Για να βρω την άλλη άκρη των καλωδίων του κινητήρα έπρεπε να ξεβιδώσω άλλη μια πλαστική μάσκα. Εκεί δεν ξέρω αν θα έβρισκα φίσες ή καλάι. Νομίζω από αυτήν την πλαστική μάσκα, επειδή δεν εφαρμόζει τέλεια πάνω, σαν να παρατηρώ διαρροή αέρα.

Στον κινητήρα του απορροφητήρα διάβασα, αν αντιστρέψουμε τον ρότορα ως προς τον στάτορα, από δεξιόστροφο πχ τον κάνουμε αριστερόστροφο! Άρα το έχουν προβλέψει αυτό από το εργοστάσιο.

Σε ψύκτρες πύργους επεξεργαστών υπολογιστών με διπλό ανεμιστήρα, είχα διαβάσει ότι και εκεί το ένα ανεμιστηράκι πρέπει να είναι αριστερόστροφο και το άλλο δεξιόστροφο για λόγους αεροδυναμικής, όπως στους απορροφητήρας. Άσχετα που φυσάνε και τα δύο προς την ίδια κατεύθυνση.

Για τους σκληροπυρινικούς πουλάνε και το ειδικά βερνικομένο καλώδιο χαλκού για την περιέλιξη στον ρότορα. Συνήθως από εκεί χαλάει ένας κινητήρας, με βλάβη στην μόνωση αυτού του magnet cable λόγω υγρασίας, ταλαντώσεων και θερμοκρασίας. Φθίρονται και τα ρουλεμάν βέβαια.

Αν καθάριζα εγώ την φτερωτή θα την άφηνα πρώτα μια μέρα να μουλιάσει σε υγρό πιάτων που διαλύει τα λίπη και μετά τρίψιμο με βούρτσα.

Άσχετο, παραπάνω είχα αναφέρει ότι ο συρόμενος διακόπτης με τις σκάλες απλώς δίνει την φάση στο κατάλληλο καλώδιο του κινητήρα. Η πλακέτα στον διακόπτη σχεδόν πάντα αποτελείται μόνο από τυπωμένους αγωγούς χαλκού. Έγραψα πριν ότι μπορεί να μπει φθηνός συμβατός διακόπτης με πατέντα και κατάλληλο κούμπωμα. Μερικοί με βραχυκυκλώματα πάνω στον συρόμενο διακόπτη θέσεων, υποκαθιστούν την πλακέτα. Αυτές οι πατέντες θέλουν προσοχή γιατί ο διακόπτης αυτός διαχειρίζεται 220V και όχι ρεύματα απλού σήματος. Παραθέτω σχετικές φώτο. Τέλος ο παρακάτω ηλικιωμένος τεχνικός αν και καλοπροαίρετος, προτίνει σαν έσχατη λύση τον διπλό διακόπτη για τα φώτα ως υποκατάστατο. Και μπορούμε λέει να θέτουμε έτσι μόνο τον ένα κινητήρα αν θέλουμε. Έτσι θα έχουμε την διαρροή αέρα προς τον άλλον κινητήρα που ανέφερες! Φυσικά δεν θα υπάρχουν σκάλες μς τον διακόπτη για τα φώτα.

 

Πλακέτα ελέγχου κινητήρων και φώτων.jpg

Συρόμενος διακόπτης.jpg

Επεξ/σία από Krusty
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν ειναι να μπαινεις σε διαδικασια καθαρισμου φτερωτης  ουτε να  ξεβιδωνεις μοτερ για αντιστροφη ροτορα γιατι  με ολα αυτα   η δουλεια γινεται  ασυμφορη απο πλευρας χρονου και βρωμιας, εκτος και αν εχει καποιος  διαθεση να ασχοληθει. Φτερωτη συν μοτερ μαζι τα πηρα, 25 ευρω το ενα,  50 τα δυο σετ,   μια ωρα το πολυ δουλεια,  και τελειωσε.

Η μασκα που λες,  δεν επικοινωνει με τους αεραγωγους, και  τα καλωδια εχουν παντου φισακια.

Τα αξονακια που λιπαινει ο κυρ Γιαννης στο βιντεο τα ειχα λιπανει αρκετες φορες κατα καιρους και δουλευαν
για δυο τρεις μηνες και μετα φρακαραν παλι  Αν παλιωσουν τα μοτερ κακα τα ψεματα δεν γινεται τιποτα.

Επισης ο απορροφητηρας μου  ευτυχως δεν εχει συρομενο διακοπτη αλλα ξεχωριστους  για το φως, για ον-οφ, και τρεις  αθανατους διακοπτες για τις ταχυτητες.  (Αυτος ειναι ενας ακομα λογος που τον κραταω και δεν τον παω στην ανακυκλωση)

Τελος καλο ειναι να αλλαζουμε συχνα τα φιλτρα, για να παρατεινουμε την ζωη της συσκευης.

 

Επεξ/σία από ringboy
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είχα βρέξει τα χέρια μου και αισθάνθηκα αέρα στους αρμούς της μάσκας. Ίσως και να ρουρφιώταν ο αέρας βέβαια και να μην ήταν διαρροή. Για να φτάνει το καλώδιο μέσα από την μάσκα έως τον κινητήρα υπάρχει μια επικοινωνία έστω και μικρή. Δεν ξέρω μέσα αν έχει κι άλλη τρύπα με τον θάλαμο αέρα.

Για την λίπανση γενικά όταν βάζω γράσσο λιθίου κρατάει πολύ περισσότερο από WD 40, αλλά το WD 40 διεισδύει παντού.

Μάσκα.jpg

Επεξ/σία από Krusty
Δημοσ.
2 ώρες πριν, cmaniac είπε

Το WD40 δεν είναι λιπαντικό.

It acts as a lubricant, rust preventive, penetrant ...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/WD-40

Τί να το κάνω το πολύ καλό γράσο Λιθίου αν δεν μπορεί να φτάσει μέσα σε πολλούς μηχανισμούς, ακόμα και σε μορφή σπρέι.

 

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, Krusty είπε

It acts as a lubricant, rust preventive, penetrant ...

https://en.m.wikipedia.org/wiki/WD-40

Τί να το κάνω το πολύ καλό γράσο Λιθίου αν δεν μπορεί να φτάσει μέσα σε πολλούς μηχανισμούς, ακόμα και σε μορφή σπρέι.

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Penetrating_oil

Penetrating oil, also known as penetrating fluid, is a low-viscosity oil. It can be used to free rusted mechanical parts (such as nuts and bolts) so that they can be removed, because it can penetrate into the narrow space between the threads of two parts. It can also be used as a cleaner; however, it should not be used as a general-purpose lubricant or a corrosion stopper. Using penetrating fluids as general-purpose lubricants is not advisable, because such oils are relatively volatile. As a result, much of the penetrating oil will evaporate in a short amount of time, leaving little residual lubricant.

Ανάλογα με το τι θέλεις να κάνεις υπάρχουν άλλα σπρέι (σιλικόνης, λευκού γράσσου, PTFE, βαζελίνης). Το WD-40 μπορεις να το χρησιμοποιήσεις για να λασκάρεις μια βίδα πχ, αλλά όχι με την ελπίδα ότι θα λιπάνει κάτι με διάρκεια.

  • Like 1
Δημοσ.

@cmaniac Στην πράξη έχεις δοκιμάσει κανένα από τα σπρέι που αναφέρεις που να διεισδύει; Εγώ αγόρασα σπρέι γράσου και το παράτησα μετά τις αποτυχίες που είχα στην διείσδυση.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...