Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

μαγνητικά φρένα τεχνολογίας maglev, όπως αυτα που χρόνια τώρα έχουν τα μαγνητικά υπερυψωμένα τρένα στην ιαπωνία...

 

υ.γ. Ειμαι φυσικός και έχω κάνει σχετική εργασία στο μαθημα εφαρμοσμένος μαγνητισμός, οπότε δεν έιναι τίποτα το ιδιαίτερο να το σταματήσεις, 

σαν φυσικος, σου εχω μια απορια. 

 

ποιο ειναι πιο ευκολο να σταματησει? 

 

ενα τρενο που ζυγισει, πχ 10 τονους και τρεχει με 500χλμ/ω, ή ενα οχημα που ζυγιζει  1 τονο και τρεχει με 1000χλμ/ω?

Δημοσ.

σαν φυσικος, σου εχω μια απορια. 

 

ποιο ειναι πιο ευκολο να σταματησει? 

 

ενα τρενο που ζυγισει, πχ 10 τονους και τρεχει με 500χλμ/ω, ή ενα οχημα που ζυγιζει  1 τονο και τρεχει με 1000χλμ/ω?

 

Η κινητική ενέργεια του πρώτου είναι περίπου διπλάσια από την κινητική ενέργεια του δεύτερου.

 

http://www.wolframalpha.com/input/?i=kinetic+energy+of+10000+kg+with+speed+500+km%2Fh

 

http://www.wolframalpha.com/input/?i=kinetic+energy+of+1000+kg+with+speed+1000+km%2Fh

 

Η ορμή του πρώτου είνια πενταπλάσια από την ορμή του δεύτερου.

 

Δεν καταλαβαίνω το νόημα του επιχειρήματος καθώς δεν έχει αναφερθεί ο τρόπος επιβράδυνσης. Προφανώς αν  θέλεις να το σταματήσεις με μαγνήτες πρέπει εσύ να δώσεις την ενέργεια που απαιτείται.

Εδώ το ελαφρύ όχημα χρειάζεται τη μισή ενέργεια για να σταματήσει. 

Αν είναι να σταματήσει λόγω της απώλειας ενέργειας από τριβή ολίσθησης με το έδαφος (άρα δύναμη πέδησης = βάρος επί το συντελεστή της τριβής) τότε το βαρύ τραίνο θα σταματήσει νωρίτερα παρόλο που έχει διπλάσια κινητική ενέργεια και πενταπλάσια ορμή.

 

Οπότε το συμπέρασμά σου είναι;

Δημοσ.

σαν φυσικος, σου εχω μια απορια. 

 

ποιο ειναι πιο ευκολο να σταματησει? 

 

ενα τρενο που ζυγισει, πχ 10 τονους και τρεχει με 500χλμ/ω, ή ενα οχημα που ζυγιζει  1 τονο και τρεχει με 1000χλμ/ω?

 θες να κανουμε εφαρμογή του νόμου της ορμής? Ωραία λοιπόν! (κανω τις μαζες σ κιλα και τα km σε m για αν απορεις)

1o Σώμα:  P=mu=10.000x500.000=5.000.000.000 kgm/s

2o Σώμα: P=mu=1.000x1.000.000=1.000.000.000 kgm/s

 

μάλλον όπως βλέπεις το 2ο λόγω υποπενταπλάσιας ορμής. Αλλά εδώ μιλάμε για περιορισμένες τριβές που επειτυγχάνονται με ηλεκτρομαγνητικές εγκαταστάσεις και εξοπλισμο.. Και πίστεψέ με τα μαγνητικά φρενα έινα πολυ περισσότερο ακριβή και άμεσα από ότι εχεις στο μυαλό σου.. Και όσον αφορά το θέμα του σταματήματος δεν θα πατάνε απότομα τα φρενα όπως έχετε όλοι στο μυαλό σας, αλλά θα γίνεται σταδιακή ελάττωση της ταχύτητας.. λογικό δεν έιναι? Τι νομίζετε ότι θα παει από την μέγιστη ταχύτητα στα 0 μέσα σε 2 δευτερόλεπτα? Δηλαδη ρε παιδιά σκεφτειται λίγο και μην ψαρώνετε

  • Like 3
Δημοσ.

 Τι νομίζετε ότι θα παει από την μέγιστη ταχύτητα στα 0 μέσα σε 2 δευτερόλεπτα? Δηλαδη ρε παιδιά σκεφτειται λίγο και μην ψαρώνετε

προφανώς και ναι......... όταν το hackaroun και θα θελήσουν να σκοτώσουν όλους τους επιβάτες..............

Δημοσ.

Πάντως εμένα προσωπικά από αυτά που ακούω και διαβάζω για τον τύπο, μου αρέσει. Καταρχήν είναι ανθρωπος που έχει μια φοβερή ιδέα την μετατρέπει σε project το οποίο ξεκινάει και ολοκληρώνει. Το πόσο καινοτόμα και επαναστατικά είναι το καταλαβαίνει κανείς απο τον πόλεμο που του κάνουν στην Αμερική με την Tesla.  Θεωρώ ότι είναι από τους πραγματικά μεγάλους εφευρέτες της εποχής μας και επιπλέον με βρίσκει απολύτως σύμφωνο σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη. 

Μακάρι να καταφέρει να ολοκληρώσει και το συγκεκριμένο project

Δημοσ.

μαρεσει που θεωρειται προβλημα πως θα σταματησει απο αυτη την ταχυτητα...αυτο ειναι το πιο ευκολο, αεροφρενο λεγεται και δεν χρειαζεται ουτε με μαγνητες να μπλεξεις ουτε με ορμες ουτε δε ξερω κ εγω με τι αλλο

Δημοσ.

μαρεσει που θεωρειται προβλημα πως θα σταματησει απο αυτη την ταχυτητα...αυτο ειναι το πιο ευκολο, αεροφρενο λεγεται και δεν χρειαζεται ουτε με μαγνητες να μπλεξεις ουτε με ορμες ουτε δε ξερω κ εγω με τι αλλο

 

Mε προλαβες.

Μονο εσυ σκεφτηκες τα αεροφρενα.

Τα αλλα "ελληνικα μυαλα" με τα πτυχια.... Μεχρι και με τυπους ασχοληθηκαn κι ετρεξαν να υπολογισουν jouls, ροπες, στροφορμες, Kcal.... 

 

Αυτη ειναι η παιδεια μας. Κατασκευασμενα παπαγαλακια. Χωρις πρακτικο μυαλο. Ετσι ειμαστε κι εμεις βεβαια. Κι εγω.

 

Πρεπει να σπουδασουμε αεροδυναμικη για να σκεφτουμε τα αεροφρενα. Φτουουουου μας!

Δημοσ.

μαρεσει που θεωρειται προβλημα πως θα σταματησει απο αυτη την ταχυτητα...αυτο ειναι το πιο ευκολο, αεροφρενο λεγεται και δεν χρειαζεται ουτε με μαγνητες να μπλεξεις ουτε με ορμες ουτε δε ξερω κ εγω με τι αλλο

 

 

Mε προλαβες.

Μονο εσυ σκεφτηκες τα αεροφρενα.

Τα αλλα "ελληνικα μυαλα" με τα πτυχια.... Μεχρι και με τυπους ασχοληθηκαn κι ετρεξαν να υπολογισουν jouls, ροπες, στροφορμες, Kcal.... 

 

Αυτη ειναι η παιδεια μας. Κατασκευασμενα παπαγαλακια. Χωρις πρακτικο μυαλο. Ετσι ειμαστε κι εμεις βεβαια. Κι εγω.

 

Πρεπει να σπουδασουμε αεροδυναμικη για να σκεφτουμε τα αεροφρενα. Φτουουουου μας!

 

 

Σωστά γιατί το Hyperloop θα έρχεται σε επαφή με τον ατμοσφαιρικό αέρα.

 

Τι θα είναι σε σχεδόν κενό αέρος;;

 

The Hyperloop resembles a vactrain system but operates at approximately one millibar of pressure.

Ευτυχώς τα ΕΛ μυαλά που δεν είναι παπαγαλάκια και με πρακτικό μυαλό θα βρουν τρόπο να το κάνουν να φρενάρει με αερόφρενο σε σχεδόν κενό αέρος. :rolleyes:

  • Like 1
Δημοσ.

Χωρίς να είμαι ειδικός από την πρώτη στιγμή που άκουσα για αυτό το πρότζεκτ κατέληξα ότι πρόκειται για μεγάλη πατάτα. Από αυτά που διαβάζω και βάση της απλής φυσικής που μάθαμε όλοι στο σχολείο το συγκεκριμένο εγχείρημα είναι μεν πραγματοποιήσιμο αλλά τόσο ακριβό  που καθίσταται κατασκευαστικά ασύμφορο.
Η όλη ιδέα βασίζετε στο ότι έχει αφαιρεθεί από την σήραγγα ο αέρας ώστε να μην υπάρχει αντίσταση. Άρα η σήραγγα θα πρέπει να κατασκευαστεί  με προδιαγραφές απόλυτης στεγανότητάς. Αυτό σημαίνει ότι στην περίπτωση που η σήραγγα είναι υπέργεια  θα πρέπει να αντέχει πέραν του βάρους του τρένου και των μηχανικών αντοχών που θα απαιτούνται για τόσο υψηλή ταχύτητα να αντέχει και την ατμοσφαιρική πίεση αφού θα πρέπει είναι τελείως κενή για να λειτουργήσει! Ακόμα και η παραμικρή ρωγμή θα δημιουργεί τεράστιο πρόβλημα. Όποιος έχει ασχοληθεί  με κατασκευές καταλαβαίνει πόσο ακριβό είναι να κατασκευάσεις μια τέτοια υπέργεια σήραγγα. Εάν είναι υπόγεια τότε τα πράγματα γίνονται ποιο εύκολα αλλά το κόστος ενός υπόγειου τούνελ είναι και αυτό τεράστιο και χρονοβόρο.
Πάμε τώρα στα οχήματα που θα χρησιμοποιούνται. Αφού θα κινούνται μέσα σε σήραγγα χωρίς αέρα θα πρέπει η ατμόσφαιρά τους να είναι τελείως τεχνητή και να είναι αυτά απολύτως στεγανά! Σε απλά ελληνικά θα πρέπει όλος ο συρμός να κατασκευαστεί με προδιαγραφές στεγανότητας διαστημοπλοίου!
Το κόστος θα είναι τεράστιο μόνο για κατασκευή, όχι για συντήρηση και κόστος λειτουργίας. Πείτε μου πως θα κάνει απόσβεση αυτό το πράγμα και με τι εισιτήριο τι στιγμή που οι αεροπορικές χαμηλού κόστους προσφέρουν μεταφορά επιβατών σε αποστάσεις 1000 χλμ. με 60 ευρώ.
Μάλλον κάποιοι τρώνε τα λεφτά του κυρίου Musk και δεν το έχει καταλάβει. Ή το ξέρει πολύ καλά και απλά ξοδεύει τα λεφτά του γιατί δεν έχει τι άλλο να κάνει!

  • 1 χρόνο αργότερα...
Δημοσ.

Σοβαρά τώρα, όλοι εσείς που μιλάτε για λεπτομέρειες από κατασκευή, μέχρι μάρκετινγκ, πιστεύετε ότι αυτός και η ομάδα του δεν τα έχουν σκεφτεί;

Δημοσ.

anax111

 

η στεγανότητα δεν  χρειάζεται να είναι απόλυτη στην σήραγγα , μπορούν με το 1% του αέρα να κάνουν δουλειά.

 

να μην σου πω ότι μπορεί η σήραγγα να είναι ανοικτή και να δουλεύουν μια τεράστια αντλία αέρα στην μια πλευρά

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...