Προς το περιεχόμενο

Total War: Warhammer


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Δες εδώ


Total War: WARHAMMER – Official Specifications

All systems perform differently. The framerates below are based on PCs using the quoted specs with fresh OS installs, no major background programs running, and should be taken as a guide rather than an absolute. Total War: WARHAMMER is still in development and undergoing optimisation and compatibility testing and these specs are subject to change.

PC Minimum Specifications:

[Expected around 15-25 FPS on campaign map and in a 1v1, 20 units vs 20 units battle, default graphics preset set to “Low”]

  • Operating System: Windows 7 64Bit
  • Processor: Intel® Core™ 2 Duo 3.0Ghz
  • RAM: 3GB*
  • Hard Drive: 35 GB
  • Video Card: (DirectX 11) AMD Radeon HD 5770 1024MB | NVIDIA GTS 450 1024MB | Intel HD4000 @720P

(*)PC integrated graphics chipsets require 4GB ram, e.g. Intel HD series

PC Recommended Specifications:

[Expected around 45-55 FPS on campaign map and in a 1v1, 20 units vs 20 units battle, default graphics preset set to “High”]

  • Operating System: Windows 7/8.1/10 64Bit
  • Processor: Intel® Core™ i5-4570 3.20GHz
  • RAM: 8 GB
  • Hard Drive: 35 GB
  • Video Card: (DirectX 11) AMD Radeon R9 270X 2048MB | NVIDIA GeForce GTX 760 2048MB @1080P

PC 60fps+ Specifications:

[Expected 60 FPS+ on campaign map and in a 1v1, 20 units vs 20 units battle, default graphics preset set to “Ultra”]

  • Operating System: Windows 7/8.1/10 64Bit
  • Processor: Intel® Core™ i7-4790K 4.0 GHz
  • RAM: 8 GB
  • Hard Drive: 35 GB
  • Video Card: (DirectX 11) AMD Fury X or Nvidia GTX 980 @1080p

Για όσους δεν είδαν το ανακοινωθέν, τον Φεβρουάριο θα βγει η Bretonnia DLC δωρεάν για όλους.

  • 1 μήνα μετά...
  • Απαντ. 177
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το παιχνίδι ήταν τρομερό πριν το DLC τον Wood Elves. Το οποίο έχει τελείως καταστρέψει την ισορροπία που είχε αρχικά, κάνοντας τα campaign των Beastmen & Empire τελείως unplayable σε legendary πλέον.

 

Και αυτά δεν είναι Wood Elves, αλλά Dark Elves, κάνοντας συμμαχία με Chaos 9 στα 10 παιχνίδια.

 

Μπουυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυυ

 

 

Ενημέρωση : Για όσους δεν θέλουν τα WE ως ΑΙ faction μέχρι να φτιαχτούν τα προβλήματα, ανοίχτε το Steam.

Δεξί click στο game και Properties.

 

Στο Beta tab, επιλέχτε το Update 4 ή όποιο άλλο θέλετε..

Επεξ/σία από Apoll
  • Like 1
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ.

Το πήρα χθες από το humblebundle και έπαιξα λίγο. Πλάκα έχει αλλά είναι μερικά πράγματα που δεν καταλαβαίνω.

Πχ παίζω ως empire (δεν ξέρω τίποτα από warhammer και έκανα αμπεμπαμπλομ για το τι θα παίξω και έκατσε empire) όλα καλά ως το turn 14 που έρχονται κάτι beastmen. Έχω έναν λίγο στρατό στην πόλη γιατί ο μεγάλο είναι μπροστά σε άλλη μάχη, μου κάνουν ντου 2 beastmen και αντί να γίνει μάχη όπως σε όλα τα total war εντός της πόλης με βγάζει έξω σε βουνά και λαγκάδια όπου φυσικά και χάνω κατά κράτος! 

Έτσι είναι το game ή μου έκατσε καμιά πατατιά; Αν είναι έτσι πάει για uninstall χωρίς δεύτερη σκέψη!

Και το άλλο που είδα, πχ στο Rome II & Atilla(αλλά και στα άλλα τα πιο παλιά)  όταν μου κάνουν ντου πρέπει αυτοί να έρθουν να με νικήσουν μέσα σε Χ χρόνο (έχω βάλει μαξ 20 λεπτά) αλλιώς κερδίζω. Σε αυτό μια φορά με έβγαλε σε ένα καλό σημείο που είχα το υψόμετρο και ένα πέρασμα μόνο που μπορούσα να τους κρατήσω πίσω και αυτοί δεν ήρθαν ποτέ, πέρασαν τα 20 λεπτά και έχασα! Σε μάχη που ο εχθρός ξεκίνησε! Πείτε μου ότι έπεσα σε bug και ότι έτυχε (και τις 30 φορές που έκανα reload) 


Προσθήκη δεν πάει να είμαι encamped? δεν πάει να είμαι σε normal stance? πάντα μα πάντα μου κάνουν ντου και είναι ambush...wtf?

Δημοσ.

Προσθήκη δεν πάει να είμαι encamped? δεν πάει να είμαι σε normal stance? πάντα μα πάντα μου κάνουν ντου και είναι ambush...wtf?

 

Αν η πόλη δεν είχε τείχη φυσικά και σε μάγκωσαν στα ανοιχτά με κάτι καλύβες στην άκρη του χάρτη.

Εξ ού και είναι rule of thumb όλες οι συνοριακές πόλεις με τείχη. ΟΛΕΣ, καμίας εξαιρουμένης και όσο το δυνατόν πιο γρήγορα είναι διαθέσιμο.

 

Και αν δεν έχεις πολλούς στρατούς όταν έρχονται οι Chaos (αργότερα), οπωσδήποτε ΟΛΕΣ οι πόλεις με τείχη (και πρωτεύουσες) και μερικούς ήρωες σε αποστάσεις ώστε να ενισχύσουν τις πόλεις. Ενώ ποτέ autoresolve ακόμα και αν σου τα ρίχνουν με υπεράριθμους.

 

---------------------------------------------------------------------------------------

 

Bretonnia (free) DLC official video

 

Και ένα lets play video το οποίο δείχνει πόσο τρομερή δουλειά έκαναν για την Bretonnia και τους μηχανισμούς.

Ναι τα traits κλπ από το Rome 1 και Medieval 2 είναι πίσω!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

  • Like 3
  • Super Moderators
Δημοσ.

Bretonnia, πρέπει να επιστρέψω στο παιχνίδι :)

 

Τω καιρώ εκείνω που δούλεψα στη Games Workshop, έπαιζα για σπάσιμο στους Άγγλους συνέχεια τους Bretonnians, κι είχα πάρει κάτι επικές νίκες με το ιππικό τους.

Δημοσ.

Bretonnia, πρέπει να επιστρέψω στο παιχνίδι :)

 

Τω καιρώ εκείνω που δούλεψα στη Games Workshop, έπαιζα για σπάσιμο στους Άγγλους συνέχεια τους Bretonnians, κι είχα πάρει κάτι επικές νίκες με το ιππικό τους.

 

Bretonnia ήταν ο δεύτερο στρατός που έπαιζα συνέχεια μετά τους Lizardmen για 18 χρόνια που έπαιζα WHFB. (1996-2014).

Πάρα πολλοί ιππότες βαμμένοι, και 5 κουτιά ιππότες ακόμα στα sprue τους. (κάποτε θα έρθει η ώρα τους).

 

--------------------------------------------------------------------------

 

Patch notes για το επερχόμενο Update.

 

 

 

 

 

 

ind our patch notes for the Bretonnia Update below!

 

BRETONNIA UPDATE

Included with the Bretonnia launch is a host of updates, tweaks, fixes and improvements for Total War: WARHAMMER and the Assembly Kit Beta.

 

 

HIGHLIGHTS

• The chivalrous knights of Bretonnia have a renewed purpose, with new Lords, units and desire to defend their borders and punish their foes. All players will experience a change in the campaign map, with Bretonnia in opposition. Bretonnia is also available for free as a Free-LC download, visit this page to download them: http://store.steampowered.com/app/534330/

• The powerful vampire lord Isabella has now entered the fray, joining forces with her beloved Vlad in the new Von Carstein faction. Players will find them formidable in opposition, and you can download Isabella to play as for Free from this page: http://store.steampowered.com/app/455041/

• We are deploying our multiplayer drop-hack exploit fix in two stages. This update begins stage 1: we now determine when it happens and analyse the resulting data. Players will receive a message whenever they leave a battle through an unconventional exit. Stage 2 will follow in a future update.

• In line with their lore, the Wood Elves are now more isolationist in character, with periodic bursts of aggression.

• Campaign AI recruitment logic improved.

• Further autoresolver improvements.

• Added loads of Quest Battle maps to the Quick Battle map pool.

• The Assembly kit has been updated with ‘Terry’ a powerful tool used to create custom maps for multiplayer and campaign. We’ve also published a map maker’s best-practice guide for you to make the most of it! Read it here.

 

 

ASSEMBLY KIT BETA

Created ‘Best Practice’ guide for map-making with the TERRY tool, to help modders eliminate terrain quirks and design more polished and functional maps. You can view the guide on our Wiki here.

Assembly Kit BETA will now also work on Windows 7.

Battle Camera Mode has been added to the TERRY tool in the Assembly Kit, and enabled by default. This camera mode behaves in the same way as the in-game camera.

Grass is now being generated properly for tiles in the TERRY tool.

Camera bounds tool has been removed.

 

 

GENERAL

Total War: WARHAMMER will now exit more cleanly. There were previously rare cases where the process would still be running in the background after quitting the game.

Fixed a bug causing the game to crash with very large numbers of men in a unit.

Fixed a memory leak when minimising the game with ALT + TAB in the DX12 BETA.

Fixed a campaign crash caused by the sound manager.

Fixed a crash that occurred when the UI Scaling setting was set above 100% on 4K Monitors.

Redesigned front-end UI to clean up Faction Select screen and clarify the distinction between DLC and Free-LC.

 

CAMPAIGN

Improvements to Campaign AI recruitment logic.

Rebalanced AI recruitment costs.

Improved the HP/unit consistency in the auto-resolver.

Rule Change: In Campaign, If a faction loses a battle and the only surviving unit is their last general, the general is killed.

Characters who run out of Action Points / movement will grey out more consistently on the Campaign map.

Fixed a small memory leak in the Campaign UI.

Greenskins Rebel armies now use less skirmishers.

Reduced number of Flagellants recruited by the AI.

Fixed a blocker in Wurrzag's Squiggly Beast Quest Chain (where Stage 3.1 would not fire).

Reduced the accuracy of the Campaign AI assessment of player movement extents to improve game balance on lower difficulty settings.

Dwarfs can now make grudges against Wood Elves in Campaign.

Improved the use of "He" and "She" gender pronouns throughout the campaign text in English.

There will now be a "Legendary Lord Available" event popup in multiplayer campaign.

Added effects to Wurrzag's Fury of Da Prophet skill.

Recruit Regiments of Renown Button is no longer selectable in the Grand Campaign when there are no RoR Units available for recruitment.

Hidden HP for enemies will no longer be visible when targeting their army with a hero, then viewing the assault unit panel.

The effects of the Mystifying Miasma spell overcast is now clearer.

When a hero embedded within an army levels up during the End Turn cycle, the army's lord no longer triggers a selection VO event

 

 

BATTLE

Improved performance on the Beast Path Battle maps.

Siege towers/Gates are now working correctly in a Marienberg siege battle.

The Battle AI can no longer use the Awakening of the Wood spell to target flying units.

Using the Raise Dead spell during the deployment phase as a defender can no longer raise the zombies far away near the attackers.

Necromancer no longer loses his Crumbling and Disintegrating abilities when the Corpse Cart (Unholy Lodestone) is added.

Lord of Undeath ability can no longer be used on settlement walls.

Fixed instances where the camera could move inside the terrain and objects in the Lost Vault of King Lunn land map.

Fixed camera clipping issues on the Council of Beasts battle map.

Glade Lords are no longer counted as heroes in Quick Battle mode.

Sisters of the Thorn rider animations have been improved.

The Hammer of Sigmar VFX no longer flicker off during animations, when he is on a mount.

Improved Khazrak’s attack animations in battle when mounted on his Beast Chariot.

The Gorebull's Axe will no longer be misaligned to his hand when swapping between some animations in battle.

 

REALM OF THE WOOD ELVES

Changed Wood Elves campaign behaviour to be isolationist with occasional bursts of aggression, better reflecting the lore.

Added 2 more defensive siege battle maps for the Wood Elves faction, also available in Custom Battle Mode.

Fixed a very rare crash in the End Turn Cycle in the Season of Revelations campaign in Realm of the Wood Elves.

Re-balanced the ‘Sword of Death 2’ Quest Battle in Realm of the Wood Elves DLC.

Improved the supporting AI battle tactics in the ‘Silver Spire’ Quest Battle in Realm of the Wood Elves.

Orion, The King In The Woods, has issued a proclamation throughout Athel loren denying his resemblance to Mel Gibson.

Selecting the Provincial bonus on the Chapter 4 bonus objective, ‘Foresting Growth’, now moves the camera to assist the player to find the desired province’s location.

The ‘To Steed or Not to Steed…’ mission will now give the objectives on the Mission Failed message to show why it failed.

The Red Duke's El Syf ability will no longer work on Treemen (only Lords and Heroes).

Fixed Orion's ‘Cloak of Isha stage 2’ Quest Battle chain in Realm of the Wood Elves.

Morghur will no longer request peace with Wood Elves in the Season of Revelations campaign.

 

 

CALL OF THE BEASTMEN

Added a Skills Tree icon for the Gorebull’s Foe-Seeker ability.

Reduced Morghur’s resilience in combat by decreasing his magic resistance to 20%.

 

 

USABILITY

Post-battle stats are now available for second/ally enemies on the post-battle loading screens.

More replay desynchronizations have been fixed.

The Red Duke can no longer gain titles after his name.

Vala-Azril-Ungol Achievement will now unlock as expected.

Unbinding ability on summoned units now has a unique icon, in the unit details panel during battles.

 

 

GENERAL BALANCING

Swarm of Flies ability added to Vampire characters when mounted on Zombie Dragons.

Arachnarok Queen spiderling summons are now less powerful.

Reduced the cost-effectiveness of the Raise Dead summon spell.

The Life Bloom spell has been reduced from 10 HP/second for 10 seconds to 4 HP when it triggers

 

 

UNIT BALANCING

 

GREENSKINS

 

Trolls

+ 10 Armour

+ 37 HP (Per entity

 

Savage Orcs

+ 10% Physical Resistance

+ 3 Charge Bonus

+ 2 Melee Defence

 

Savage Orc Big ‘Uns

+ 10% Physical Resistance

+ 3 Charge Bonus

+ 2 Melee Defence

 

Savage Orc Boar Boyz

+ 10% Physical Resistance

+ 4 Charge Bonus

+ 2 Melee Defence

 

Savage Orc Boar Boy Big Uns

+ 10% Physical Resistance

+ 4 Charge Bonus

+ 2 Melee Defence

 

Savage Orc Arrer Boyz

+ 10% Physical Resistance

 

Forest Goblin Spider Riders Archers/Deff Kreepers

+ 1 AP Missile Damage

- 1 Missile Damage

- 50 Cost

 

Goblin Wolf Chariots/Teef Robbers

+ 1 projectiles per shot

 

 

EMPIRE

 

Karl Franz (Deathclaw)

+ 125 Multiplayer Cost

 

Karl Franz (All Variants)

+ 99 Multiplayer Cost

 

Amber Wizard (Warhorse)

+ 18 Charge Bonus

 

Amber Wizard (Barded Warhorse)

+ 18 Charge Bonus

 

Amber Wizard (Griffon)

- 30 Charge Bonus

 

Knights of the Blazing Sun

+ 100 Cost

 

Reiksguard/Zintler’s Reiksguard

- 100 Cost

 

 

DWARFS

 

Organ Gun

+ 10 AP Missile Damage

+ 5 Missile Damage

 

Flame Cannon

- 150 detonation force

 

Gyrobomber

+ 1 projectile spread

- 3 seconds reload time

 

Irondrakes

+ 342 HP

 

Gob-Lobber

+ 100 Cost

 

 

WARRIORS OF CHAOS

 

Marauder Horsemen (Throwing Axes)

- 50 Cost

 

Chosen (Halberds)

+ 5 Weapon Damage

+ 1 AP Weapon Damage

 

Archaon the Everchosen (Dorgar)

+ 86HP

 

Archaon the Everchosen

+ 20 Armour

 

Chaos Trolls

+ 37 HP Per entity

 

Chaos Trolls (Armoured)

+ 10 Armour

+ 37 HP Per entity

 

 

BEASTMEN

 

Beastlord (Chariot)

- 400 Cost

+ 15 Charge Bonus

+ 1 collision Attacks Max Targets

- 0.2 Seconds Melee Attack Interval

+ 246 HP

 

Beastlord

Increased Entity Size

- 250 Cost

- 30 Armour

+ 15 Charge Bonus

+ 10 Weapon Damage

+ 10 Armour Piercing Weapon Damage

 

Khazrak

Added Vanguard Deployment

+ 10 Charge Bonus

- 150 Cost

- 20 Armour

- 0.2 Seconds Melee Attack Interval

 

Khazrak (Chariot)

- 200 Cost

+ 15 Charge Bonus

+ 1 collision Attacks Max Targets

 

Bray Shaman

+ 35 Weapon Strength

+ 35 Armour-Piercing Weapon Strength

- 100 Multiplayer Cost

 

Bray-Shaman (Razorgor Chariot)

- 50 Multiplayer Cost

 

Malagor the Dark Omen

+ 40 Weapon Strength

+ 35 Armour-Piercing Weapon Strength

+ 10 Charge Bonus

 

Bestigor

Increased Entity Size

+ 6 Speed

+ 4 Charge Speed

+ 2 Weapon Damage

+ 2 Charge Bonus

 

Gor Herd (Dual Weapons)

+ 1 AP Weapon Damage

+ 5 Weapon Damage

+ 4 Charge Bonus

 

Cygor

+ 750 HP

 

Ungor Spearmen Herd (Shields)

+ 5 Leadership

- 3 Charge Bonus

 

Ungor (All units)

+ 30 Mass

 

Ungor Herd

+ 2 Weapon Damage

 

Centigors (All)

Add hide in woods

 

 

VAMPIRE COUNTS

 

Hexwraiths

+ 10 Charge Bonus

 

Helman Ghorst (All Variants)

- 200 Multiplayer Cost

 

Helman Ghorst (Corpse Cart)

+ 150 Multiplayer Cost

 

Sternsmen

+ 100 cost

 

Mannfred von Carstein (Zombie Dragon)

+ 75 cost

 

Vlad von Carstein

+ 200 cost (multiplayer)

+ 500 cost (campaign)

 

Vampire Lord (Zombie Dragon)

+ 75 cost

 

Red Duke (Zombie Dragon)

+ 75 cost

 

Mortis Engine/Claw of Nagash

- 788 HP

 

Terrorgheist

+ 5 Leadership

+ 1 max splash attacks

 

Varghulf

+ 5 Leadership

 

Black Coach

+ 20 Weapon Strength

+ 20 Armour-Piercing Weapon Strength

 

 

WOOD ELVES

 

Eternal Guard

+ 25 Cost

 

Eternal Guard (Shields)

+ 50 Cost

 

Wildwood Rangers

- 5 AP Weapon Damage

 

Glade Guard (All)

- 10m Range

 

Deepwood Scouts/Deepwood Scouts w/ Swift Shiver Shards

+ 15 Entities

+ 2 Ammo

+ 10m Range

- 2 AP Missile Damage

- 2 Missile Damage

 

Waywatchers

+ 2 Ammo

Increased Marksmanship

+ 8 Speed

 

ABILITY CHANGES

Armour effect values for spells and abilities changed from 15/30 to 30/60. Also increased duration for these abilities.

Refreshed ability costs, durations and recharge times.

Spell power costs tweaked to better match strength.

45m radius reduced to 40m radius, 60m radius reduced to 55m radius.

Slightly increased likelihood of magic missiles hitting their target.

Reduced movement speed for upgraded vortex spells with extended duration by 25%.

Balancing pass on passives to better match strength with cost.

Lore of the Wild and Lore of Beasts recharge times made consistent with other Lores of Magic.

Flock of Doom has been made less effective.

Fixed consistency issues with initial recharge not always being applied for abilities without a recharge condition.

 

Full ability change list:

https://forums.totalwar.com/discussion/191508/patch-6-full-ability-balance-change-list/p1?new=1

 

MP ABILITIES – CHARACTER UPGRADES

Fixed Empire Captain on Barded Warhorse getting free abilities and no items.

Frenzy, Primal Fury, Lady’s Blessing, Regeneration, Vigour Mortis, Unholy Lodestone, Balefire, Bloodroar, Swarm of Flies turned into always selected innate abilities and ability costs added to unit cost.

 

QUEST BATTLE MAP POOL ADDITIONS

Added the following to the Quick Battle Map pool: Altdorf Outskirts, Barrier Idols, Battle of the Cairns, Bloodpine Woods, Broken Leg Gully, Death Pass, Devastation of Ostermark, Excavation Site, High Pass, Kelp and Koldust, Lost Vault of King Lunn, Mouth of the Pass, Mushroom Cave, The Ashenhall, The Lost Idol, The Silver Spire, Void of Hel Fenn, Warpstone Mine.

 

 

 

https://forums.totalwar.com/discussion/191504/bretonnia-update-patch-notes/

Δημοσ.

Για όσους έχουν TW Access λογαριασμό, μπορούν να τσιμπήσουν τον κωδικό για να ενεργοποιήσουν την Bretonnia από σήμερα

 

Ιδού μερικές φώτο

 

Bretonnia1_zpsjamxqan1.png

Bretonnia2_zpskspv2yj4.png

Bretonnia3_zpsj5vzcham.png

 

Πάω για ολονυχτία......

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ρε παιδιά, ΔΕΝ ΕΧΕΙ FORMATIONS ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ?? WTF???

 

Εγώ χωρίς formation abilities (π.χ. shield wall, phalanx, wedge, κλπ) δεν ζω! Γιατί το κάναν αυτό, θα ήταν 2x πιο απολαυστικά τα formations σε fantasy setting...

Επεξ/σία από Gilmaru
Δημοσ.

Ρε παιδιά, ΔΕΝ ΕΧΕΙ FORMATIONS ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ?? WTF??? -_-

 

Εγώ χωρίς formation abilities (π.χ. shield wall, phalanx, wedge, κλπ) δεν ζω! Γιατί το κάναν αυτό, θα ήταν 2x πιο απολαυστικά τα formations σε fantasy setting...

 

Τα παράπονά σου στην GW. :)

Δημοσ.

Τα παράπονά σου στην GW. :)

 

Α έχει να κάνει με το Warhammer franchise η επιλογή? Χαζομάρα αν είναι έτσι.. 

 

Δεν έχω παίξει αρκετά το παιχνίδι για να έχω ολοκληρωμένη άποψη ακόμη, αλλά βλέπω ένα dumbing down σε πρώτη φάση σε κάποια πράγματα και δεν μ' αρέσει. Το γεγονός ότι δεν έχει formations abilities με έχει ξενερώσει τρελά και το technology tree μου φαίνεται πολύ φτωχό και απλοϊκό.

 

Και η φάση είναι ότι κοιτάω threads στα total war forums και οι μισοί που γράφουν εκεί πέρα είναι σε φάση "καλύτερα, λιγότερα κουμπιά για μένα να πατάω". :-(  Τι στο καλό παίζουν TW τότε, lol.

Δημοσ.

Α έχει να κάνει με το Warhammer franchise η επιλογή? Χαζομάρα αν είναι έτσι.. 

 

Δεν έχω παίξει αρκετά το παιχνίδι για να έχω ολοκληρωμένη άποψη ακόμη, αλλά βλέπω ένα dumbing down σε πρώτη φάση σε κάποια πράγματα και δεν μ' αρέσει. Το γεγονός ότι δεν έχει formations abilities με έχει ξενερώσει τρελά και το technology tree μου φαίνεται πολύ φτωχό και απλοϊκό.

 

Και η φάση είναι ότι κοιτάω threads στα total war forums και οι μισοί που γράφουν εκεί πέρα είναι σε φάση "καλύτερα, λιγότερα κουμπιά για μένα να πατάω". :-(  Τι στο καλό παίζουν TW τότε, lol.

Σε πολλά όντως είναι dumb down,σε άλλα όπως τα creature/μαγικά, είναι πολύ καλά σχεδιασμένο.

Όντως οι περισσότερες επιλογές έχουν εξαφανιστεί και αυτό φαίνεται, αλλά ο λαός δεν νοιάζεται και το γουστάρουν λόγω Warhammer franchise.

Ένας από αυτούς είμαι και εγώ που το αγόρασα(το πρώτο της σειράς εδώ και πολλά χρόνια) μόνο και μόνο για το ότι ήταν warhammer fantasy.

Δυστυχώς πρέπει να κοιτάξεις αλλού για περισσότερο πολύπλοκο gameplay,βασικά σε παλαιότερα TW με mods.

Δημοσ.

Κι εγώ το ευχαριστιέμαι ακριβώς για τον λόγo ότι είναι fantasy και είμαι σίγουρος ότι θα μου αρέσει ακόμη περισσότερο όσο παίζω, αλλά είναι κρίμα γιατί θα μπορούσε να ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον. Όσο περισσότερο παίζω, τόσο περισσότερες απλουστεύσεις βλέπω σε total war core mechanics. 

 

Και πραγματικά αναρωτιέμαι ποιον θα χάλαγε να βλέπει μεγάλα φανταστικά πλάσματα όπως γίγαντες και Trolls να επιτίθονται σε ένα pike phalanx formation ή ένα shield wall ή να βλέπει τους Grail, Demigryph και Pegasus Knights να κάνουν charge σε wedge formation ή τους ιπποτοξότες των ξωτικών να ρίχνουν σχηματίζοντας cantabrian circle και τόσα άλλα.

 

Αυτά περιμένεις από ένα fantasy strategy game. Προσωπικά εγώ θα έβαζα ακόμη παραπάνω για το epicness της όλης υπόθεσης, όχι να τα βγάλω..WTF?

Δημοσ.

Κι εγώ το ευχαριστιέμαι ακριβώς για τον λόγo ότι είναι fantasy και είμαι σίγουρος ότι θα μου αρέσει ακόμη περισσότερο όσο παίζω, αλλά είναι κρίμα γιατί θα μπορούσε να ήταν πολύ πιο ενδιαφέρον. Όσο περισσότερο παίζω, τόσο περισσότερες απλουστεύσεις βλέπω σε total war core mechanics. 

 

Και πραγματικά αναρωτιέμαι ποιον θα χάλαγε να βλέπει μεγάλα φανταστικά πλάσματα όπως γίγαντες και Trolls να επιτίθονται σε ένα pike phalanx formation ή ένα shield wall ή να βλέπει τους Grail, Demigryph και Pegasus Knights να κάνουν charge σε wedge formation ή τους ιπποτοξότες των ξωτικών να ρίχνουν σχηματίζοντας cantabrian circle και τόσα άλλα.

 

Αυτά περιμένεις από ένα fantasy strategy game. Προσωπικά εγώ θα έβαζα ακόμη παραπάνω για το epicness της όλης υπόθεσης, όχι να τα βγάλω..WTF?

Τα TW από δεκαετίας έχουν μια σταθερή πορεία προς το arcade-απλοποίηση, αυτό είναι γνωστό.

Αυτό το ξέρουμε και το περιμένουμε και προσωπικά δεν αγόρασα παιχνίδι από εποχής Empire λόγω αυτού(και των άθλιων bugs σε κάθε πρώτη έκδοση),εκτός φυσικά από τώρα που το πήρα σε bundle με δώδεκα ντόλαρς(καλή τιμή για ότι προσφέρει).

Δυστυχώς δείχνει ότι η σειρά πουλάει καλά με τέτοια απλοποίηση και φυσικά άλλο που δεν θέλουν.

Όπως είπα πριν δες κάτι παλαιότερο εάν θέλεις καλό gameplay στους στρατούς.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...