Προς το περιεχόμενο

Μπαταρια αυτοκινητου / μικρες διαδρομες


Zein

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δοκιμή σε τρίτο lidl (το οποίο είναι σχεδόν δίπλα από το μαγαζί που δουλεύω και δεν το είχα παρατηρήσει ποτέ) με επιτυχία.

Τελευταίο κομμάτι πρόλαβα!

 

Σώθηκε σίγουρα ένας κώλος, και ίσως 2 μπαταρίες. :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 79
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

να κάνω κι εγώ τις ερωτησούλες μου, μια και όπως φαίνεται μερικοί εδώ πέρα έχουν μαύρη ζώνη στις μπαταρίες και τους φορτιστές :)

 

-πήρα προχθές τον φορτιστή από τα λιντλ. Πριν από αυτόν είχα έναν παλιό, μια κουμούτσα 10 κιλά με ένα βολτόμετρο επάνω και ένα κουμπάκι επιλογής για power charge ή trickle charge. Τον έβαλα να φορτίσει μια μπαταρία που έχω να χρησιμοποιήσω (και να φορτίσω) από τον Οκτώβρη (την χρησιμοποιώ στο τροχόσπιτο για φωτισμό και για να φορτίζω κάνα κινητό κλπ). Η αρχική ένδειξη ήταν 12,8, σε 1-2 ώρες έφτασε στα 13,1 και πέρασε σε συντήρηση. Τώρα, 24 ώρες μετά, δείχνει 14,2 βολτ. Καλό είναι αυτό; Αυτό που μου φαίνεται περίεργο είναι ότι με τον παλιό φορτιστή η φόρτιση ξεκινούσε με μια μεγάλη τάση, 14-15 βολτ, η οποία έπεφτε όσο φορτιζοταν η μπαταρία, και κάποια στιγμή έφτανε κοντά στα 12 οπότε και η φόρτιση είχε ολοκληρωθεί (έτσι έλεγαν οι οδηγίες του τουλάχιστον).

 

-γενικά πώς περιμένω να εξελιχθεί η φόρτιση με τον φορτιστή αυτόν; Υπάρχει τρόπος να καταλάβουμε αν η μπαταρία είναι οκ, μέτρια ή για πέταμα;

 

-τέλος, μια μπαταρία που μένει αχρησιμοποίητη από Οκτώβριο ως Μάιο, τι είναι καλό να γίνεται για να ζήσει όσο γίνεται παραπάνω; Να την φορτίζω κάθε μερικούς μήνες; Κάποιος μου είπε ότι είναι καλό να μην εκφορτίζεται η μπαταρία μόνη της, αλλά να βάζω και κάτι επάνω που να καταναλώνει πού και πού, καμιά λάμπα για λίγες ώρες πχ και μετά να την φορτίζω. Ισχύει;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να κάνω κι εγώ τις ερωτησούλες μου, μια και όπως φαίνεται μερικοί εδώ πέρα έχουν μαύρη ζώνη στις μπαταρίες και τους φορτιστές :)

 

-πήρα προχθές τον φορτιστή από τα λιντλ. Πριν από αυτόν είχα έναν παλιό, μια κουμούτσα 10 κιλά με ένα βολτόμετρο επάνω και ένα κουμπάκι επιλογής για power charge ή trickle charge. Τον έβαλα να φορτίσει μια μπαταρία που έχω να χρησιμοποιήσω (και να φορτίσω) από τον Οκτώβρη (την χρησιμοποιώ στο τροχόσπιτο για φωτισμό και για να φορτίζω κάνα κινητό κλπ). Η αρχική ένδειξη ήταν 12,8, σε 1-2 ώρες έφτασε στα 13,1 και πέρασε σε συντήρηση. Τώρα, 24 ώρες μετά, δείχνει 14,2 βολτ. Καλό είναι αυτό; Αυτό που μου φαίνεται περίεργο είναι ότι με τον παλιό φορτιστή η φόρτιση ξεκινούσε με μια μεγάλη τάση, 14-15 βολτ, η οποία έπεφτε όσο φορτιζοταν η μπαταρία, και κάποια στιγμή έφτανε κοντά στα 12 οπότε και η φόρτιση είχε ολοκληρωθεί (έτσι έλεγαν οι οδηγίες του τουλάχιστον).

 

-γενικά πώς περιμένω να εξελιχθεί η φόρτιση με τον φορτιστή αυτόν; Υπάρχει τρόπος να καταλάβουμε αν η μπαταρία είναι οκ, μέτρια ή για πέταμα;

 

-τέλος, μια μπαταρία που μένει αχρησιμοποίητη από Οκτώβριο ως Μάιο, τι είναι καλό να γίνεται για να ζήσει όσο γίνεται παραπάνω; Να την φορτίζω κάθε μερικούς μήνες; Κάποιος μου είπε ότι είναι καλό να μην εκφορτίζεται η μπαταρία μόνη της, αλλά να βάζω και κάτι επάνω που να καταναλώνει πού και πού, καμιά λάμπα για λίγες ώρες πχ και μετά να την φορτίζω. Ισχύει;

 

-- Είναι φυσιολογικό, ξέχνα τον τρόπο που φόρτιζε η κουμούτσα. Ο φορτιστής του lidl είναι switching, φορτίζει εντελώς διαφορετικά

- Υπάρχει τρόπος, αν η μπαταρία ενώ είναι άδεια, με το που τη βάλεις στη φόρτιση σου βγάλει κατευθείαν ένδειξη "full" και περάσει σε συντήρηση τη πετάς

- Αν θες να την κρατήσεις την αφήνεις μόνιμα πάνω σε αυτόματο φορτιστή σαν του lidl.

 θα γράψω περισσότερα αύριο. Για τροχόσπιτο θα πάρεις μπαταρία deep cycle και όχι αυτοκινήτου...

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

να κάνω κι εγώ τις ερωτησούλες μου, μια και όπως φαίνεται μερικοί εδώ πέρα έχουν μαύρη ζώνη στις μπαταρίες και τους φορτιστές :)

 

-πήρα προχθές τον φορτιστή από τα λιντλ. Πριν από αυτόν είχα έναν παλιό, μια κουμούτσα 10 κιλά με ένα βολτόμετρο επάνω και ένα κουμπάκι επιλογής για power charge ή trickle charge. Τον έβαλα να φορτίσει μια μπαταρία που έχω να χρησιμοποιήσω (και να φορτίσω) από τον Οκτώβρη (την χρησιμοποιώ στο τροχόσπιτο για φωτισμό και για να φορτίζω κάνα κινητό κλπ). Η αρχική ένδειξη ήταν 12,8, σε 1-2 ώρες έφτασε στα 13,1 και πέρασε σε συντήρηση. Τώρα, 24 ώρες μετά, δείχνει 14,2 βολτ. Καλό είναι αυτό; Αυτό που μου φαίνεται περίεργο είναι ότι με τον παλιό φορτιστή η φόρτιση ξεκινούσε με μια μεγάλη τάση, 14-15 βολτ, η οποία έπεφτε όσο φορτιζοταν η μπαταρία, και κάποια στιγμή έφτανε κοντά στα 12 οπότε και η φόρτιση είχε ολοκληρωθεί (έτσι έλεγαν οι οδηγίες του τουλάχιστον).

 

-γενικά πώς περιμένω να εξελιχθεί η φόρτιση με τον φορτιστή αυτόν; Υπάρχει τρόπος να καταλάβουμε αν η μπαταρία είναι οκ, μέτρια ή για πέταμα;

 

-τέλος, μια μπαταρία που μένει αχρησιμοποίητη από Οκτώβριο ως Μάιο, τι είναι καλό να γίνεται για να ζήσει όσο γίνεται παραπάνω; Να την φορτίζω κάθε μερικούς μήνες; Κάποιος μου είπε ότι είναι καλό να μην εκφορτίζεται η μπαταρία μόνη της, αλλά να βάζω και κάτι επάνω που να καταναλώνει πού και πού, καμιά λάμπα για λίγες ώρες πχ και μετά να την φορτίζω. Ισχύει;

 

 

Οι μπαταρίες που έχεις είναι κλειστού τύπου ή έχουν καπάκια που ξεβιδώνουν κ συμπληρώνεις υγρά; Σε αυτές που συμπληρώνεις εκτός του ότι σώζονται σχετικά εύκολα σε σχέση με τις "μηδενικής συντήρησης", μπορείς να δείς και πιο λεπτομερώς την κατάσταση τις μπαταρίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έχουν καπάκια. Η μία είναι αυτοκινήτου και η άλλη μηχανής (παπακίου για την ακρίβεια :) )

 

Την πρώτη την είχα να φορτίζει 4 μέρες. Έφτασε μέχρι τα 14,4 βολτ. Δεν πρασίνισε ούτε για πλάκα εκείνο το ματάκι όμως :)

την μικρή την φορτίζω τώρα. Ξεκίνησε να φορτίζει και σε λίγα λεπτά σταμάτησε και πέρασε σε συντήρηση.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δοκιμή σε τρίτο lidl (το οποίο είναι σχεδόν δίπλα από το μαγαζί που δουλεύω και δεν το είχα παρατηρήσει ποτέ) με επιτυχία.

Τελευταίο κομμάτι πρόλαβα!

Σήμερα τυχαία είδα σε lidl 17 τεμάχια, και στο δίπλα ακριβώς ράφι πάνω από 40 τεμάχια από το παλιό μοντέλο(χωρίς lcd). Ίδια τιμή όλα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

έχουν καπάκια. Η μία είναι αυτοκινήτου και η άλλη μηχανής (παπακίου για την ακρίβεια :) )

 

Την πρώτη την είχα να φορτίζει 4 μέρες. Έφτασε μέχρι τα 14,4 βολτ. Δεν πρασίνισε ούτε για πλάκα εκείνο το ματάκι όμως :)

την μικρή την φορτίζω τώρα. Ξεκίνησε να φορτίζει και σε λίγα λεπτά σταμάτησε και πέρασε σε συντήρηση.

 

 

Δες τη στάθμη στη πρώτη και συμπλήρωσε αποσταγμένο (απιονισμένο) νερό ξαναβάλε τη στη διατήρηση-φορτιση μετά. Η του παπακίου αν είναι καμία YUASA made in indonesia δεν αξίζει το κόπο αν δεν κρατάει φορτίο, πάρε μια καινούρια 25 ευρώ μαζί με τον ηλεκτρολύτη κ έχει οδηγίες μέσα πως την ετοιμάζεις. Αν πάρεις μικρή καινούρια με καπάκια είναι άδεια κ έχει ξεχωριστά ηλεκτρολύτη (διάλυμα θειικού οξέος). Γαντάκια, γυαλάκια κ παλιά ρούχα, τη γεμίζεις την αφήνεις να ηρεμήσει κ να κρυώσει έπειτα από την αντίδραση, συμπληρώνεις κ βάζεις στη φόρτιση για 24 ώρες τουλάχιστον.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά να συμπληρώσω πως σε μπαταρίες υδροψύξεις, σίδερα

για αραίωση προτιμήστε απ-εσταγμένο νερό (χωρίς άλατα).

Το απ-ιονισμένο νερό (χωρίς ιόντα) είναι απλά "ξεφόρτιστο" νερό.

 

Ευχαριστούμε De@th .

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά να συμπληρώσω πως σε μπαταρίες υδροψύξεις, σίδερα

για αραίωση προτιμήστε απ-εσταγμένο νερό (χωρίς άλατα).

Το απ-ιονισμένο νερό (χωρίς ιόντα) είναι απλά "ξεφόρτιστο" νερό.

 

Ευχαριστούμε De@th .

 

 

/sc

 

ή αν εχουν καπου καποια ακρη ακόμα καλύτερα υπερκάθαρο...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλά να συμπληρώσω πως σε μπαταρίες υδροψύξεις, σίδερα

για αραίωση προτιμήστε απ-εσταγμένο νερό (χωρίς άλατα).

Το απ-ιονισμένο νερό (χωρίς ιόντα) είναι απλά "ξεφόρτιστο" νερό.

 

Ευχαριστούμε De@th .

 

 

/sc

 

 

Απεσταγμένο νερό στο εμπόριο δεν έχω δεί πουθενά, ούτε σε βενζινάδικα ούτε σε σουπερμάρκετ. Όλοι πουλάνε απιονισμένο ούτε κι αυτό έχει άλατα, μέταλλα και βρωμιές. Και τα δύο είναι πεντακάθαρα και είναι κατάλληλα για μπαταρίες αν όχι το απιονισμένο είναι ακόμη πιο καθαρό (θεωρητικά). Κυκλοφορεί αποκλειστικά σχεδόν το απιονισμένο επειδή είναι πιο φθηνό στην παραγωγή κ καλύτερο. Κάτι ακόμη, στις μπαταρίες τις δουλεμένες ΠΟΤΕ δε συμπληρώνουμε ηλεκτρολύτη, παρα μόνο νερό. Αν θέλουμε να καταστρέψουμε μια μπαταρία βάζουμε μέσα μεταλλικό νερό (πχ, ΙΟΛΗ, Δίρφυς). Πολύ πλάκα τη γ***ει σε ελάχιστο χρόνο τη μπαταρία...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν οι μπαταρίες όταν συμπληρώνουμε, χαλάνε κυρίως από τα άλατα.

 

Οι μαγαζάτορες μπορούν να λένε ότι θέλουν για να πουλήσουν.

Εσείς είναι εύκολο να βρείτε τί είναι το καθένα, και μόνοι σας.

 

Το απ-ιονισμένο νερό απλά φιλτράρεται από μπουκάλα (στήλη) με συγκεκριμένη άμμο (ρητίνη) για να του αφαιρεθούν τα ιόντα. Έχω μία τέτοια κάτω στο lab. Τα σωματίδια και τα άλατα που δεν θα κρατήσει η άμμος παραμένουν.

 

Το απ-εσταγμένο παράγεται από απόσταξη. Θερμότητα μέχρι εξάτμιση, συλλογή ατμού και ψύξη μέχρι υγροποίηση.  

Από στερεά σωματίδια, άλατα δεν μένει τίποτα. Είναι πιο ακριβό γιατί απαιτεί μεγαλύτερα ποσά ενέργειας για την παραγωγή του. Αυτό θέλουμε για μπαταρίες, σίδερα, και για όπου αλλού δεν θέλουμε άλατα.

 

Το υπερκάθαρο, αποστειρωμένο (χωρίς βακτήρια, μικρο-οργανισμούς κτλ) είναι ιδανικό για ζωντανούς οργανισμούς / νοσοκομειακή χρήση. Δεν μας ενδιαφέρει για οικιακή/καταναλωτική χρήση, ούτε προσφέρει κάτι παραπάνω σε μπαταρίες/σίδερα, από το απεσταγμένο.

 

Αυτά, προτιμήστε να τα αγοράζετε από μαγαζιά με χημικά που ξέρουν σε τι δοχεία και πως να τα αποθηκεύσουν.

Για Αθήνα κέντρο π.χ. ένας που ψωνίζω είναι ο http://www.manischemicals.gr/

 

 

 

/sc

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 εβδομάδες αργότερα...

Η μπαταρία της μηχανής φαίνεται να σώθηκε, του αυτοκινήτου όμως έκλασε χθες με τα κρύα.

Την είχα φορτίσει, το ματάκι δείχνει ακόμα πράσινο, αλλά την μίζα ζοριζόταν να την γυρίσει, μέχρι που έφτασε στο σημείο να μην την γυρνάει καν (δεν σκάει δλδ για να πάρει μπρος).

 

Το χρώμα στο ματάκι να υποθέσω πως δεν είναι ιδιαίτερα αξιόπιστη πληροφορία ε;

Κοιτάω για καινούρια ή να της δώσω άλλη μία ευκαιρία φόρτισης μόλις φτιάξει λίγο ο καιρός;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φόρτισε την για 12-24 ώρες με τον αυτόματο φορτιστή που πήρες. 4Α max δεν είναι αυτός; H μπαταρία 40-60Α;

Μέτρα μια φορά τάση χωρίς φορτίο σε 20-30 min αφού τη βγάλεις από την φόρτιση και άλλη μια σε 1-2 μέρες.

 

Τί νούμερα σου δίνει;

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To είχα κάνει όταν πήρα τον φορτιστή, το είχα αφήσει ένα 8ωρο περίπου.

Έχει 2 επιλογές, μία για φόρτιση μπαταρίας μηχανής, και μία για αυτοκινήτου. Δεν θυμάμαι ακριβώς πόσα A δίνει, την είχα φορτίσει πάντως με την επιλογή μπαταρίας αυτοκινήτου που έδινε πολλά περισσότερα.

 

Ακόμα και τότε η συμπεριφορά στο πώς γυρνάει την μίζα δεν είχε αλλάξει, πάλι δυσκολευόταν λίγο να κάνει το πρώτο "σκάσιμο".

 

Με ένα βολτόμετρο από αυτά που μπαίνουν στον αναπτήρα (δεν ξέρω πόσο αξιόπιστο είναι) έδειχνε 12.2V, όσα έδειχνε και ο φορτιστής, αλλά αυτό παίζει λίγο, αν βάλω 2-3 φορές μπρος (που το έκανα δοκιμαστικά) έπεφτε στα 11.6V π.χ..

 

Τώρα που πήγα και δοκίμασα, δείχνει 11V, μόλις γυρνάω το κλειδί στο σημείο που ανάβουν λαμπάκια δείχνει 10.4V και μόλις του δίνω μίζα απλά δεν την γυρνάει καν.

 

60ρα είναι η μπαταρία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To είχα κάνει όταν πήρα τον φορτιστή, το είχα αφήσει ένα 8ωρο περίπου.

Έχει 2 επιλογές, μία για φόρτιση μπαταρίας μηχανής, και μία για αυτοκινήτου. Δεν θυμάμαι ακριβώς πόσα A δίνει, την είχα φορτίσει πάντως με την επιλογή μπαταρίας αυτοκινήτου που έδινε πολλά περισσότερα.

 

Ακόμα και τότε η συμπεριφορά στο πώς γυρνάει την μίζα δεν είχε αλλάξει, πάλι δυσκολευόταν λίγο να κάνει το πρώτο "σκάσιμο".

 

Με ένα βολτόμετρο από αυτά που μπαίνουν στον αναπτήρα (δεν ξέρω πόσο αξιόπιστο είναι) έδειχνε 12.2V, όσα έδειχνε και ο φορτιστής, αλλά αυτό παίζει λίγο, αν βάλω 2-3 φορές μπρος (που το έκανα δοκιμαστικά) έπεφτε στα 11.6V π.χ..

 

Τώρα που πήγα και δοκίμασα, δείχνει 11V, μόλις γυρνάω το κλειδί στο σημείο που ανάβουν λαμπάκια δείχνει 10.4V και μόλις του δίνω μίζα απλά δεν την γυρνάει καν.

 

60ρα είναι η μπαταρία.

φίλε  μήν κουράζεσαι κ ελπίζεις αδικα η μπαταρία σου ετελείωσε ... τοποθέτησε μία νέα μπαταρία κ εισαι εντάξει . κ σέ εμένα εκανε ακριβως τα ιδια δέν γυρναγε την μιζα ,την φορτισα κ εδειχνε 12.55 volt μέ πρασινο ματακι τήν εβαλα στό αμαξι τζίφος εβαλα καινούργια κ ησύχασα

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...