Προς το περιεχόμενο

Μπαταρια αυτοκινητου / μικρες διαδρομες


Zein

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Mad βλέπω 2 motobatt που ταιριάζουν, αξίζει η δεύτερη το εξτρά 10ευρω μιας και έχω θέματα με συμπίεση-μίζα, ή είναι πολύ μικρή η διαφορά τους;

(αυτό το "made in China" είναι ανησυχητικό); :P

 

 

Μιας και λέμε για μπαταρίες, κάποιος φθηνός φορτιστής - συντηρητής αξίζει σαν επένδυση;

Τον χειμώνα π.χ, υπάρχει πιθανότητα να αφήσω την μηχανή 2-3 εβδομάδες ακίνητη, συνήθως τότε τις κλαίω τις μπαταρίες.

Το ίδιο συμβαίνει το καλοκαίρι με το αυτοκίνητο, μπορεί να μείνει ακίνητο και ένα-δυο μήνες.

 

Ένα τέτοιο θα τις έσωζε;

 

Το νούμερο που μας ενδιαφέρει στις μπαταρίες για μιζιές σε κινητήρα μεγάλης συμπίεσης είναι το CCA.

Η YTX14 έχει 240Α CCA και η YTX12 200Α, αλλά η πρώτη είναι και 15mm ψηλότερη. Θα χωρέσει καταρχήν;

Προσωπικά θα έπαιρνα την YTX12. Τα 40Α CCA είναι μικρή διαφορά στην πράξη ακόμα και αν χωράει.

 

Με το δεκάρικο που περισσεύει, την επόμενη φορά που θα ανοίξεις μίζα, τρίξε ελαφριά τον συλλέκτη της

με 1000-1500, καθάρισε τον και ανάμεσα στις πλάκες και βάλε καινούρια πιο μαλακά καρβουνάκια.

Αυτό θα έχει μεγαλύτερη διαφορά στην πράξη, ιδίως αν έχει χιλιόμετρα πάνω του το όχημα.  ;)

(Καθαρισμός και μετά λαδώματα/γρασαρίσματα μίζας τα θεωρώ αυτονόητα)

 

Περί Κίνας.

Το που φτιάχνεται κάτι είναι αδιάφορο τεχνικά. Το πως φτιάχνεται είναι που μετράει.

Τα εργοστάσια στην Κίνα μπορούν να κατασκευάσουν ότι ποιότητα παραγγείλει η κάθε εταιρεία.

 

Για όταν αφήνεις την μπαταρία χωρίς χρήση για καιρό, θες έναν αυτόματο trickle charger 1-2-3Α. Όχι παραπάνω.

Κατά προτίμηση με negative pulse desulfator. Θα βρεις 4-6 σταδίων σε ebay/alibaba από 30-40€.

 

Το βασικό στις SLI μπαταρίες (μπαταρίες auto/moto) για τη διάρκεια ζωή τους είναι να μην πέσει

η τάση τους κάτω από τα 11.8-12V, και να μην υπερφορτίζονται από το κύκλωμα φόρτισης του οχήματος. 

Και στις 2 περιπτώσεις ξεκινάνε και καταστρέφονται οι πλάκες τους.  

 

 

/sc

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 79
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Χωράει ναι, YTX14bs έχω και τώρα (της yuasa), και περισσεύει κι άλλο στο ύψος σίγουρα για ακόμα μεγαλύτερη, για το μήκος δεν είμαι σίγουρος πόση απόσταση αφήνει το πλαστικό..

To σκρούτζαρα YTX14bs + motobatt και μου έβγαλε αυτές τις δύο.

 

H εξτρά συμπίεση φοβάμαι πως προέκυψε από πατέντες που έχουν γίνει στην κεφαλή σε κάποια επισκευή, είχε φάει τον εκκεντροφόρο και το σινάφι του, δεν βρίσκαμε ανταλλακτικά (husqvarna ftw), παίξανε τόρνοι, μπήκαν κάποια πράγματα από husaberg πάνω, ούτε εγώ δεν ξέρω τι έχει γίνει ακριβώς, μπορεί να μην φταίνε οι μπαταρίες δηλαδή.

(πάντως πάει καλύτερα). :P

 

Θα μετρήσω ακριβώς πόσο χώρο έχει, και θα δω μήπως χωρέσει κάποια με ακόμα περισσότερα CCA αν δεν ξεφεύγει πολύ σε κόστος.

Την μίζα θα την έχω υπόψη μου για καθάρισμα.

 

 

Αυτός ο φορτιστής που λίνκαρα δεν κάνει; Μπορεί να φορτίσει με 1Α λέει, και έχει προστασία υπερφόρτωσης.

Μη μπλέξω με Κίνες και έρθουν σε ενάμιση μήνα..

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mad βλέπω 2 motobatt που ταιριάζουν, αξίζει η δεύτερη το εξτρά 10ευρω μιας και έχω θέματα με συμπίεση-μίζα, ή είναι πολύ μικρή η διαφορά τους;

(αυτό το "made in China" είναι ανησυχητικό); :P

 

 

Μιας και λέμε για μπαταρίες, κάποιος φθηνός φορτιστής - συντηρητής αξίζει σαν επένδυση;

Τον χειμώνα π.χ, υπάρχει πιθανότητα να αφήσω την μηχανή 2-3 εβδομάδες ακίνητη, συνήθως τότε τις κλαίω τις μπαταρίες.

Το ίδιο συμβαίνει το καλοκαίρι με το αυτοκίνητο, μπορεί να μείνει ακίνητο και ένα-δυο μήνες.

 

Ένα τέτοιο θα τις έσωζε;

ενώ αυτός είναι ένας φθηνός φορτιστής-συντηρητής θα έλεγα να έπαιρνες κάποιον που με την ίδια τιμή ή και χαμηλότερη ακόμη ,έχει μικροεπεξεργαστή και 3 στάδια φόρτισης. εάν δεν έχει μικροεπεξεργαστή είναι σύνηθες το φαινόμενο της υπερφόρτισης. π.χ. αυτός εδώ θα σε βοηθήσει περισσότερο.

http://www.homework.com.gr/showprod.php?id=2379

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

^Τον είδα και αυτόν ψάχνοντας, αλλά δεν λέει πόσο μεγάλες μπαταρίες μπορεί να φορτίσει, γιατί σκεφτόμουν να του βάλω και την μπαταρία του αυτοκινήτου κάποια στιγμή.

 

(αν και λέει αυτοκινήτου, δεν γράφει χωρητικότητα).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Βγαίνουμε offtopic, αλλά αν έχουν αλλάξει οι μοίρες στους εκκεντροφόρους και το νιώθεις πιο δυνατό, σημαίνει ότι τους έχουν "αγριέψει" και το μηχανάκι μόνο με αυτό, δουλεύει πιο κοντά στο στωικό μίγμα (στεγνώνει).

 

Αν δεν έχεις προσθέσει καύσιμο με κάποιο τρόπο (προγραμματισμός ECU, piggy-back, μεγαλύτερα μπεκ) τότε παίρνει λιγότερο πλούσιο μίγμα σε καύσιμο από αυτό που χρειάζεται σε κρύα εκκίνηση, γυρίζει παραπάνω στροφές η μίζα για

να πάρει μπροστά, οπότε λογικό να σου κλατάρει μπαταρίες πιο γρήγορα.

 

Μεγαλύτερη μπαταρία θα βοηθήσει αυτή την κατάσταση αλλά δεν θα την αντιστρέψει.

Για περισσότερα, σε κατάλληλο θέμα.

 

Για φορτιστή/συντηρητή χρειάζεσαι κάποιον μικρό σε A αλλά με στάδια φόρτισης και μικροεπεξεργαστή,

όπως ειπώθηκε παραπάνω. Τις εταιρείες με φορτιστές που δίνετε link δεν τις έχω δοκιμάσει, δεν έχω γνώμη.

 

 

/sc

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

offtopic: Με FCR δουλεύει, βενζίνες να φαν κι οι κότες, υπερπλούσιο είναι το μείγμα.

Αν τραβήξεις λίγο γκάζι (και με σβηστή την μηχανή), η αντλία του κατουράει βενζίνη μέσα.

Το κάνω συχνά σαν "τρικ" για να πάρει εύκολα μπρος.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Mad βλέπω 2 motobatt που ταιριάζουν, αξίζει η δεύτερη το εξτρά 10ευρω μιας και έχω θέματα με συμπίεση-μίζα, ή είναι πολύ μικρή η διαφορά τους;

(αυτό το "made in China" είναι ανησυχητικό); :P

 

 

Μιας και λέμε για μπαταρίες, κάποιος φθηνός φορτιστής - συντηρητής αξίζει σαν επένδυση;

Τον χειμώνα π.χ, υπάρχει πιθανότητα να αφήσω την μηχανή 2-3 εβδομάδες ακίνητη, συνήθως τότε τις κλαίω τις μπαταρίες.

Το ίδιο συμβαίνει το καλοκαίρι με το αυτοκίνητο, μπορεί να μείνει ακίνητο και ένα-δυο μήνες.

 

Ένα τέτοιο θα τις έσωζε;

 

20 ευρώ του lild τον έχω 4 χρόνια σε συνεχή λειτουργία...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Άμα εκεί που παρκάρεις έχει ήλιο δοκίμασε κάτι τέτοιο μπας και κάνεις δουλειά.

Σορρυ αλλά δε μπορώ να μη σχολιάσω. Σοβαρά κάνεις δουλειά με αυτό; Να πάρω 3-4 να φτιάξω υβριδικό αυτοκίνητο βρε αδερφε; 

 

Αλήθεια τώρα, με αυτό έχεις φορτίσει μπαταρία αυτοκινήτου; 

 

Πέρα από την πλάκα, ο φορτιστής του lidl θα παίξει την Δευτέρα στα 20€.

 

Να κάνω και λίγο hijack επειδή μου άρεσε η ιδέα του gdriver για το DIY μπαταρία με υγρά, θα ήθελα να ρωτήσω αν ξέρετε κάποιο κατάστημα που δε θα με βρίσει αν ζητήσω να πάρω μπαταρία με αυτό τον τρόπο. Είναι έτοιμη να ψωφίσει η δική μου. Έχω το αμάξι μεταχειρισμένο 3 χρόνια και δε ξέρω και πόσα χρόνια πριν την είχε πάνω ο άλλος. Μου έχει αδειάσει αρκετές φορές και την έχω ξαναφορτίσει. Το καλό είναι ότι το αμάξι παίρνει μπρος ακόμα και με 15-20 λεπτά φόρτισμα ή αν το βάλεις με καλώδια φορτίζει και μέσα στο 5λεπτο. Αλλά έτσι και δώσεις 2-3 μιζιές μονοκόματες έμεινες πάλι. Όπως επίσης και όταν έχει πολύ κρύο την δεύτερη μέρα δεν παίρνει άνετα και αν ζοριστεί λίγο να πάρει σίγουρα θα μείνω :P

Δε θυμάμαι τί μάρκα είναι αλλά είναι κλειστού τύπου και μάλιστα τύπου GEL αν έχω καταλάβει καλά... Τι διαφορά έχουν αυτές οι GEL σε σύγκριση με τα υγρά; Και μία άλλη απορία, έχω δει και μπαταρία με υγρά αλλά που τα καπάκια των υγρών είναι φιξ και δεν ανοίγουν. Κι αυτές κλειστού τύπου θεωρούνται; Δηλαδή έχουμε 3ων ειδών μπαταρίες; Υγρά ανοιχτού, υγρά κλειστού και gel?

 

Edit: τώρα που είδα αυτήν, νομίζω αυτή φοράω. Θα το κοιτάξω αύριο αλλά μου θυμίζει κάτι αυτό το αυτοκόλλητο και τα χρώματα! Το αμάξι είναι daihatsu charade του 1993. Αν είναι όμως να δώσω τόσα λεφτά για μπαταρία, καλύτερα να φτιάξω μία άλλη βάση να χωράει ποιο φαρδιά μπαταρία και να πάρω κάτι ποιο συνηθισμένο και φθηνότερο... (είναι πολύ στενή αυτή και πραγματικά δεν έχω ξαναδει τόσο στενή μπαταρία)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι για φόρτηση (όπως έγραψα και παραπάνω), είναι για να δώσει λίγο παραπάνω ρεύμα στην μπαταρία και να μην ξελιγωθεί όταν έχει χαμηλά volt (αν το παρκάρεις στον ήλιο βέβαια γιατί αλλιώς δεν έχει νόημα...). Για φόρτιση υπάρχουν φορτιστές... Την αφήνεις το βράδυ στο σπίτι και το πρωί είναι κομπλέ...

Το υβριδικό είναι άλλη φάση, δεν τροφοδοτείς μόνο μια μίζα + έναν συναγερμό με την μπαταρία, έχεις και τα μοτέρ που καίνε πολύ πράμα :P Άρα ανάβαλε το σχέδιο κατασκευής ηλιακού αυτοκινήτου για την ώρα :P

 

Edit: Και για τα νούμερα. Η μπαταρία πες είναι 40Ah, αυτό το πράγμα δίνει 200mA (πες 100 γιατί είναι Κινέζικο :P ) και δουλεύει απο τις 11 μέχρι τις 3 που φεύγεις απο την δουλειά, άρα σου αναπληρώνει πες 300mAh, δηλαδή 0,3Ah ή το 0.75% της μπαταρίας. Αυτό πες αντιστοιχεί στις απώλειες απο συναγερμό και μια μιζιά, παραπάνω δεν νομίζω :P Το θέμα είναι να μην αφήσει την μπαταρία όμως να πέσει πολύ κάτω και να καταστραφεί οχι να την γεμήσει... 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είναι για φόρτηση (όπως έγραψα και παραπάνω), είναι για να δώσει λίγο παραπάνω ρεύμα στην μπαταρία και να μην ξελιγωθεί όταν έχει χαμηλά volt (αν το παρκάρεις στον ήλιο βέβαια γιατί αλλιώς δεν έχει νόημα...).

Βασικά όταν η μπαταρία έχει χαμηλή τάση είναι ήδη άδεια...

 

Edit: Και για τα νούμερα. Η μπαταρία πες είναι 40Ah, αυτό το πράγμα δίνει 200mA (πες 100 γιατί είναι Κινέζικο :P ) και δουλεύει απο τις 11 μέχρι τις 3 που φεύγεις απο την δουλειά, άρα σου αναπληρώνει πες 300mAh, δηλαδή 0,3Ah ή το 0.75% της μπαταρίας. Αυτό πες αντιστοιχεί στις απώλειες απο συναγερμό και μια μιζιά, παραπάνω δεν νομίζω :P Το θέμα είναι να μην αφήσει την μπαταρία όμως να πέσει πολύ κάτω και να καταστραφεί οχι να την γεμήσει...

Τα νούμερα που γράφεις είναι εντελώς υποθετικά...

 

Αν θες πραγματικά νούμερα, ένας συγκεκριμένος επώνυμος φορτιστής(ctec MXS 3.8) που δίνει μέγιστο ρεύμα 3,8 ampere, και που φυσικά δίνει το μέγιστο ρεύμα 24/24, στα χαρακτηριστικά του γράφει πως μπορεί να συντηρήσει μπαταρία ως 130ah. Αυτό που πρότεινες εσύ πόσο μεγάλη μπαταρία μπορεί να συντηρήσει δεδομένου ότι βγάζει μέγιστο ρεύμα 200mah ΜΟΝΟ όταν έχει ηλιοφάνεια?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαμηλή τάση είπα όχι ανύπαρκτη... Όταν έχει πέσει πχ στο 10% της χωριτικότητας της τότε και τα 300mAh κάνουν διαφορά.

Τα νούμερα οχι, δεν είναι εντελώς υποθετικά, για βγάλε τα και εσύ, μπορεί να μου έχει ξεφύγει κάτι αλλά δεν μου έρχεται τώρα.

 

Αυτός που δίχνεις είναι φορτιστής πρίζας, και ξαναλέω γιατί μάλλον δεν το είδες, δεν γράφω για φόρτηση όταν η μπαταρία ψοφάει με αυτό, απλά για να μην πέφτει με τους συναγερμούς κτλπ όταν είναι ακίνητο για πολλές ώρες/μερες το αυτοκίνητο (ή αν θέλει πολύ μιζάρισμα για να πάρει) και αν θέλει συνέχεια φόρτηση η μπαταρία, για να την κρατάει λίγο παρπάνω, που είναι το παράξενο σε αυτό; Δεν λέω για αντικατάσταση του φορτιστή στο σπίτι όταν πέσει τελείως η μπαταρία, λέω για πρόσθετο στην περίπτωση που έχει μεγάλη κατανάλωση το όχημα, για να κρατιέται στα φυσιολογικά της την μπαταρία όσο πιο πολύ γίνεται.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το ανάποδο. Όταν είσαι στο κάτω 10% τότε θέλεις ρεύμα. Πολύ ρεύμα. Τα 300 mA ούτε που θα τη συγκινήσουν. 

 

Τέτοιο σκατοπανελάκι (μαζί με κάποιο ελεγκτή προφανώς, όχι να δίνει χύμα) θα έβαζα μόνο για trickle charging, για να την κρατάω πάντα ψηλά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάτι θα πάρει δεν μπορεί, που θα πάει το ρεύμα; Απώλειες στα καλώδια; Το οτι δεν ανεβαίνει εύκολα εκεί ναι, οκ, αλλά τα mAh θα ανεβαίνουν/μένουν σταθερά/ή πέφτουν πιο αργά τέλος πάντων. Όπως και να έχει, εγώ το έλεγα για μια κανονική μπαταρία, να την κρατάει όσο το δυνατόν στα ίσια της, άν το 10% είναι άδεια τότε οκ πάει για φορτιστή καπάκι, σιγά μην περιμένει να γεμίσει με τον ήλιο εκεί...

 

Άμα είναι να βάλεις και ελεγκτή πάει πολύ το μαλί :P Καλύτερα ξεμοντάρισμα κι ας αδειάζει κάθε 3μηνο :P 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χαμηλή τάση είπα όχι ανύπαρκτη... Όταν έχει πέσει πχ στο 10% της χωριτικότητας της τότε και τα 300mAh κάνουν διαφορά.

Μιλάς για πράγματα που δεν έχεις ιδέα... Οι συνηθισμένες μπαταρίες αυτοκινήτου(μολύβδου-θειικού οξέος) στα 12,8v είναι 100% και στα 11,4v είναι 0% φορτισμένες. Επίσης όπως είπαν και παραπάνω, όταν η μπαταρία είναι σχεδόν άδεια(κατά 10% φορτισμένη) χρειάζεται πολύ ρεύμα για να φορτίσει. Λίγο ρεύμα χρειάζεται μόνο για τη συντήρηση, δλδ για να κρατήσει το ποσοστό φόρτισης που ήδη έχει.

 

Τα νούμερα οχι, δεν είναι εντελώς υποθετικά, για βγάλε τα και εσύ, μπορεί να μου έχει ξεφύγει κάτι αλλά δεν μου έρχεται τώρα.

Εντελώς υποθετικά είναι. Εντελώς αυθαίρετα υποθέτεις ότι η κατανάλωση του συναγερμού μαζί με την κατανάλωση της μίζας για μια εκκίνηση αντιστοιχεί στο 0,75% της χωρητικότητας της μπαταρίας, δεν είναι έτσι όμως. Σε κάποιο βιβλίο με οδηγίες χρήσης ενός αυτοκινήτου είχα διαβάσει ότι κάθε εκκίνηση καταναλώνει κάπου 10% από τα αποθέματα της μπαταρίας, και χρειάζονται 5-7 χιλιόμετρα πορείας για να επαναφορτίσει πλήρως. Υπόψιν τα δυναμό των αυτοκινήτων δίνουν καμιά 30αριά αμπέρ!

 

Αυτός που δίχνεις είναι φορτιστής πρίζας, και ξαναλέω γιατί μάλλον δεν το είδες, δεν γράφω για φόρτηση όταν η μπαταρία ψοφάει με αυτό, απλά για να μην πέφτει με τους συναγερμούς κτλπ όταν είναι ακίνητο για πολλές ώρες/μερες το αυτοκίνητο (ή αν θέλει πολύ μιζάρισμα για να πάρει) και αν θέλει συνέχεια φόρτηση η μπαταρία, για να την κρατάει λίγο παρπάνω, που είναι το παράξενο σε αυτό; Δεν λέω για αντικατάσταση του φορτιστή στο σπίτι όταν πέσει τελείως η μπαταρία, λέω για πρόσθετο στην περίπτωση που έχει μεγάλη κατανάλωση το όχημα, για να κρατιέται στα φυσιολογικά της την μπαταρία όσο πιο πολύ γίνεται.

Ξέρω πολύ καλά τι είναι αυτό, φορτιστής/συντηρητής ρεύματος είναι. Μάλλον εσύ δεν είδες τι έγραψα, έγραψα για τις ικανότητες συντήρησης και όχι φόρτισης του συγκεκριμένου.

Κάτι θα πάρει δεν μπορεί, που θα πάει το ρεύμα; Απώλειες στα καλώδια; Το οτι δεν ανεβαίνει εύκολα εκεί ναι, οκ, αλλά τα mAh θα ανεβαίνουν/μένουν σταθερά/ή πέφτουν πιο αργά τέλος πάντων. Όπως και να έχει, εγώ το έλεγα για μια κανονική μπαταρία, να την κρατάει όσο το δυνατόν στα ίσια της, άν το 10% είναι άδεια τότε οκ πάει για φορτιστή καπάκι, σιγά μην περιμένει να γεμίσει με τον ήλιο εκεί...

 

Άμα είναι να βάλεις και ελεγκτή πάει πολύ το μαλί :P Καλύτερα ξεμοντάρισμα κι ας αδειάζει κάθε 3μηνο :P

Οι μπαταρίες έχουν την τάση να χάνουν σιγά σιγά την αποθηκευμένη ενέργεια μέχρι να αδειάσουν εντελώς, ειδικά οι μολύβδου-οξέως χάνουν περίπου 10% το μήνα. Με το παράδειγμα του συγκεκριμένου φορτιστή σου έδειξα ότι 3,8 αμπέρ σε 24ωρη βάση είναι αρκετά για να συντηρήσεις μια 140άρα μπαταρία, συνεπώς τα 200mah που δίνει το πανελάκι που έδειξες ΜΟΝΟ μερικές ώρες την ημέρα(και αν) δεν φτάνουν ούτε να συντηρήσουν μια μπαταρία 10 αμπερώρια! Πόσο μάλλον να την φορτίσουν(το να ανέβει το ποσοστό φόρτισης, φόρτιση είναι) ή και να καλύψουν ταυτόχρονα και την κατανάλωση του συναγερμού.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...