Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα,

 

είμαι φοιτητής και σιγά σιγά τελειώνω τις σπουδές μου. Ψάχνοντας για πρακτική συνειδητοποίησα  μερικά πράγματα.

 

Ασχολούμαι κυρίως με το Desktop/Mobile Development και όχι τόσο με το Web Development. Η πρακτική που θα κάνω όμως έχει να κάνει με Web Development, τι ειρωνεία ε;

 

Το Web Development είναι κάτι μου ναι μεν έχω ασχοληθεί αλλά δεν το προτιμώ.

 

Δυστυχώς έχασα μια καλή θέση πάνω στο Desktop Programming γιατί καθυστέρησαν λίγο να μου απαντήσουν και ήδη είχα βρει άλλη εταιρεία (Web Development) και είχα κανονίσει συνάντηση. Δεν ήθελα να ξηγηθώ φούστηκα.
 

  • Να ξέρετε ότι θα δυσκολευτείτε αρκετά να βρείτε πρακτική σε Desktop Development. To 70% των θέσεων αφορούν το Web Development.
     
  • Να φροντίσετε να φτιάξετε βιογραφικό. Εγώ δεν είχα γιατί σκεφτόμουν "έλα μωρέ... κάτσε να πάρω το πτυχίο", και όμως! μου ζήτησαν βιογραφικό για -πρακτική-.
     
  • Όσο είστε φοιτητές να κάνετε εργασίες! Εμένα η 1η εταιρεία (Game Development)(που άργησαν να μου απαντήσουν στο 2ο email) μου ζήτησαν δείγματα. Ευτυχώς είχα κάνει ένα παιχνίδι στα πλαίσια μιας εργασίας.
     
  • Για να ξεχωρίσετε δεν φτάνει μόνο το πτυχίο σας. Πρέπει να έχετε δείγματα δουλειάς(hobby) και να κάνετε πιστοποιήσεις (Microsoft/Oracle πχ).
     
  • Το μεταπτυχιακό επιβάλλεται αν δεν θέλετε να είστε απλά ένας κλασικός Web Developer/ Desktop Programmer

 

Η αγορά είναι απαιτητική! θα πρέπει λοιπόν να εφοδιαστείτε κατάλληλα! και θα έχετε φουλ αυτοπεποίθηση ότι κάτι είστε και κανείς δεν μπορεί να σας απαξιώσει. 

 

Μην -καταντήσετε- ένας απλός προγραμματιστής γιατί ακόμα και σε αυτόν τον κλάδο που υποτίθεται ότι έχει ψωμί, θα δυσκολευτείτε!

  • Απαντ. 31
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Θα συμφωνήσω στα πρώτα 3 bullets, παρόλα αυτά οι πιστοποιήσεις και τα μεταπτυχιακά δεν λένε κάτι στο software development κατά την άποψη μου αν δεν έχεις hands on experience. Ισως αφού έχεις δουλεψει κάποια χρόνια και έχεις κατασταλάξει κάπου μπορείς να κάνεις ένα μεταπτυχιακό στο πεδίο ενδιαφέροντος σου. Ξέρω άτομα που έκαναν μεταπτυχιακά ενώ είχαν περάσει όλα τα μαθήματα με σκονάκια,αντιγραφή κτλ...

  • Like 3
Δημοσ.

Δε λένε ως και απολύτως τίποτα. Άσε καλύτερα να μιλήσουν γι' αυτά άνθρωποι που έχουν.

 

Για το τελευταίο bullet ειδικά η δική μου γνώμη είναι πως δε θα μπορούσε να απέχει περισσότερο από την αλήθεια.

  • Like 3
Δημοσ.

Την καλύτερη συμβουλή την είχε δώσει ο @defacer.

 

Μάθε λίγα πράγματα για πολλά αντικείμενα και πολλά πράγματα για ένα αντικείμενο

 

Ελπίζω να το πα σωστά :P

  • Like 2
Δημοσ.

Το μεταπτυχιακό, όταν έχει γίνει με τον σωστό τρόπο, σημαίνει πολλά.

Και είναι ένα μέσο για να μάθει κάποιος αρκετά πράγματα για πολλά αντικείμενα

και πολλά πράγματα για παραπάνω από ένα αντικείμενο.

 

Η κοινότοπη απόδειξη είναι στα βιογραφικά των διακεκριμμένων προγραμματιστών/συγγραφέων/επιστημόνων.

 

-

Δημοσ.

Την καλύτερη συμβουλή την είχε δώσει ο @defacer.

 

Και γω από κάπου αλλού το άκουσα αλλά δε θυμάμαι καν. Είναι πάντως από τα πράγματα που περιγράφουν πολύ εύγλωττα καταστάσεις.

 

Το μεταπτυχιακό, όταν έχει γίνει με τον σωστό τρόπο, σημαίνει πολλά.

Και είναι ένα μέσο για να μάθει κάποιος αρκετά πράγματα για πολλά αντικείμενα

και πολλά πράγματα για παραπάνω από ένα αντικείμενο.

 

Η κοινότοπη απόδειξη είναι στα βιογραφικά των διακεκριμμένων προγραμματιστών/συγγραφέων/επιστημόνων.

 

Το μεταπτυχιακό κλπ είναι ένα μέσο. Υπάρχουν όμως και άλλα μέσα, όπως π.χ. το κάτσε να ξεστραβωθείς μόνος σου, δε χρειάζεται και σφραγίδα.

 

Το περι βιογραφικών πραγματικά δεν καταλαβαίνω τι συμπέρασμα προσπαθεί να βγάλει. Π.χ. ο Hejlsberg και ο Carmack (god of programming if there ever was any) δεν έβγαλαν ούτε σχολή, πάει να πει κάτι αυτό;

 

Εδώ μιλάμε σε άγνωστο κοινό ευέλπιδων αποφοίτων, όχι σε επίδοξους επιστήμονες καριέρας. Κατά την άποψή μου όποιος μπορεί να βρει το δρόμο δε χρειάζεται συμβουλή για το αν θα κάνει μεταπτυχιακό ή όχι, και όποιος δε μπορεί αν πάει να το κάνει περιμένοντας πως έτσι κάτι θα γίνει μαύρο φίδι που τον έφαγε.

  • Like 2
Δημοσ.

Θα συμφωνήσω στα πρώτα 3 bullets, παρόλα αυτά οι πιστοποιήσεις και τα μεταπτυχιακά δεν λένε κάτι στο software development κατά την άποψη μου αν δεν έχεις hands on experience. Ισως αφού έχεις δουλεψει κάποια χρόνια και έχεις κατασταλάξει κάπου μπορείς να κάνεις ένα μεταπτυχιακό στο πεδίο ενδιαφέροντος σου. Ξέρω άτομα που έκαναν μεταπτυχιακά ενώ είχαν περάσει όλα τα μαθήματα με σκονάκια,αντιγραφή κτλ...

 

Φυσικά αυτό που μετράει είναι το τι ξέρεις, πες μου όμως, γίνεται κάποιος να έχει μεταπτυχιακό και πιστοποιήσεις και να μην ξέρει;

 

Επίσης, το να κάνεις απλά ένα μεταπτυχιακό δεν είναι και μεγάλη υπόθεση. Στο πανεπιστήμιο σε περνάνε με 5 για να σε ξεφορτωθούν και στο μεταπτυχιακό σε περνάνε γιατί πληρώνεις. 

Δημοσ.

 Στο πανεπιστήμιο σε περνάνε με 5 για να σε ξεφορτωθούν και στο μεταπτυχιακό σε περνάνε γιατί πληρώνεις. 

 

Μπα, τώρα με τη διαγραφή των αιωνίων και το χρονικό όριο για περάτωση σπουδών, ξέχασέ το.

Δημοσ.

Φυσικά αυτό που μετράει είναι το τι ξέρεις, πες μου όμως, γίνεται κάποιος να έχει μεταπτυχιακό και πιστοποιήσεις και να μην ξέρει;

 

Επίσης, το να κάνεις απλά ένα μεταπτυχιακό δεν είναι και μεγάλη υπόθεση. Στο πανεπιστήμιο σε περνάνε με 5 για να σε ξεφορτωθούν και στο μεταπτυχιακό σε περνάνε γιατί πληρώνεις.

   Και Doctora γινεται να εχει και να μην εχει ιδεα, οπως εγινε πριν απο λιγες μερες στην δουλεια μου, και πηρε ποδι ενα παλικαρι που ειχε και δεν ειχε ιδεα.

   Αλλωστε οι ακαδημαικες γνωσσεις ειναι παρα πολυ μακρια με τις επαγγελματικες, σε αλλους τομεις περισσοτερο, σε αλλες λιγοτερο. Δεν σου μαθαινει το πανεπιστημιο την δουλεια σου, μερικες γενικες γνωσεις σου δινει και εναν κριτικο τροπο σκεψης.

  • Like 2
Δημοσ.

Φυσικά αυτό που μετράει είναι το τι ξέρεις, πες μου όμως, γίνεται κάποιος να έχει μεταπτυχιακό και πιστοποιήσεις και να μην ξέρει;

 

Επίσης, το να κάνεις απλά ένα μεταπτυχιακό δεν είναι και μεγάλη υπόθεση. Στο πανεπιστήμιο σε περνάνε με 5 για να σε ξεφορτωθούν και στο μεταπτυχιακό σε περνάνε γιατί πληρώνεις.

Το δεύτερο που λες δεν αναιρεί το πρώτο ?

 

Όσον αφορά τις πιστοποιήσεις, άτομο από το έτος μου παρουσίαζε διπλωματική. Όσοι τον ήξεραν, ήξεραν ότι δεν είχε ιδέα από το αντικείμενο και θα ορκίζονταν ότι έκανε copy-paste και συρραφή από εδώ και από εκεί. Εκτός αυτού ήρθε ξενυχτισμένος - ψιλομεθυσμένος και βαριόταν να μιλήσει. Έγινε ολόκληρο θέμα γιατί οι καθηγητές ωρύονταν και του τα έσουραν, παρόλα αυτά όμως πήρε 10. Ο ένας καθηγητής του είπε μάλιστα μπροστά σε όλους μας ότι είναι αναγκασμένος να του βάλει 10 γιατί αυτόν ούτε τον ξέρουνε ούτε θα τον ξαναδούνε και ότι αυτός που κρίνεται είναι ουσιαστικά ο καθηγητής και αν έβαζε μικρότερο βαθμό θα ήταν μομφή προς τον τόσα χρόνια συνάδελφό του και φίλο του.

 

Θα μου πεις ότι τις διπλωματικές δεν τις δίνει σημασία κανείς και ότι η συζήτηση είναι για μεταπτυχιακά. Ωραία, ας δούμε ένα άλλο περιστατικό τότε. Το έχω ξανα-αναφέρει στο φόρουμ, ότι φίλος μου αναγκάστηκε από τον καθηγητή του να κάνει δύο διδακτορικά (στον ίδιο χρόνο φυσικά) επειδή ήταν ένας σκράπας φοιτητής που όμως ήταν γιος δημάρχου, βουλευτή κάτι τέτοιο, και δεν γινόταν να έχει μόνο ένα πτυχίο. Έπρεπε για το prestige να έχει διδακτορικό.

 

Κατάλαβε τώρα τι αξία έχουν οι "πιστοποιήσεις" αυτού του ανθρώπου. Δεν είναι φυσικά όλες οι περιπτώσεις έτσι. Υπάρχουν παιδιά που έχουν σκοτωθεί στη δουλειά για να βγάλουν το διδακτορικό και γνωρίζουν τις παραμικρές λεπτομέρειες στο αντικείμενό τους απλά το αναφέρω ως παράδειγμα ότι δεν μπορείς να κρίνεις τις γνώσεις κάποιου από το αν έχει μεταπτυχιακό. Καλό είναι να υπάρχει μεταπτυχιακό στο βιογραφικό σου αλλά δεν είναι το παν.

 

Αν δεν βαριέσαι, ψάξε να βρεις ένα παλιό blog post που σατίριζε τον τρόπο συνέντευξης και πρόσληψης προγραμματιστών χρησιμοποιώντας ως παρομοίωση την πρόσληψη ενός ζογκλέρ. Ρωτούσε ο υπεύθυνος τον ζογκλέρ "μπορείς να κάνεις αυτό", "έχεις μεταπτυχιακό", κτλ και στο τέλος του λέει προσλαμβάνεσαι. Έπειτα ο ζογκλέρ του λέει "μα δεν θέλεις να με δεις να κάνω κάτι?" και ο υπεύθυνος του απαντάει "δεν μου πέρασε από το μυαλό". Με λίγα λόγια, καλό και χρυσό το μεταπτυχιακό αλλά ακόμη καλύτερο να ξέρεις το αντικείμενο.

  • Like 3
Δημοσ.

Να συμπληρώσω ότι έχω από πάντα την εξής απορία:

 

Όλοι όσοι έχουν πάει σε μια σχολή ξέρουν πως μπορείς αν το βάλεις σκοπό να τη βγάλεις μαθαίνοντας ελάχιστα πράγματα που σε καμία περίπτωση δεν αντιστοιχούν στο υποτιθέμενο κύρος του πτυχίου που πήρες.

 

Για το μεταπτυχιακό δεν καταλαβαίνουμε πως ισχύει ακριβώς το ίδιο;

 

Πηγαίνοντάς το ένα βήμα παραπέρα, αν ο φρέσκος απόφοιτος το καταλαβαίνει αυτό μία φορά δεν είναι φανερό πως ο έμπειρος σοβαρός επαγγελματίας που θα σε προσλάβει¹ το καταλαβαίνει εκατόν μία; Και άρα ότι εκεί σημασία έχει το τι ξέρεις και τι εντύπωση αφήνεις (πράγματα τα οποία στο 99% των περιπτώσεων cannot be faked) και όχι το τι πτυχία γράφεις στο CV?

 

Μιλώντας από προσωπική εμπειρία πιστεύω πως δεν υπάρχει περίπτωση ("μία στο εκατομμύριο") να δεις δυο υποψηφίους που θα σου αφήσουν ακριβώς στον ίδιο βαθμό καλή εντύπωση (και πώς να είναι δυνατόν εξάλλου αφού η εντύπωση δε μετριέται σε κιλά, είναι σα να λέμε ότι τρώς δύο διαφορετικά φαγητά και μετά λες "μου άρεσαν ακριβώς το ίδιο"). Αν ο ένας αφήσει καλύτερη εντύπωση από τον άλλο τότε ο άλλος δεν πα να έχει και 5 διδακτορικά², ατύχησε.

 

 

 

¹ Αν αυτός που θα σε προσλάβει δεν είναι έμπειρος και σοβαρός επαγγελματίας έτσι κι αλλιώς τζάμπα μιλάμε, γιατί στο γραφείο της άρπα κόλας όλοι καταλαβαίνουμε πόσο τόπο πιάνουν τα ακαδημαϊκά προσόντα.

² Εννοείται πως μιλάμε για θέσεις όπου αυτά είναι "oh nice, good for you", όχι προαπαιτούμενα για τη δουλειά.

 

 

 

Τέλος το έχω πει και θα το ξαναπώ. Υπάρχουν δύο εργοδότες που όταν ήμουν μικρότερος ονειρευόμουν πώς θα ήταν να δούλευα γι' αυτούς. Ο ένας είναι η Blizzard. Ρίξτε μια ματιά στο careers site τους να δείτε τι λέει:

 

 

 

  • Education is ultimately secondary to talent and experience implementing your work, but classes can help you become a better engineer.
  • Consider learning about or getting accredited in Computer Science, AI, Game Design, Mathematics, or other relevant areas.
  • Learn engineering “best practices”—strive to understand how to use code libraries, how to comment code, how to write well-organized and readable classes and strings, and how (and how frequently) to communicate changes to your co-workers.
  • Become a proficient coder—as a Blizzard engineer, you’ll need to code on the fly and solve problems without the opportunity to do a tremendous amount of research or preparation. The more time you spend coding for yourself (and staying in daily practice), the more natural adapting to these situations will become.

 

 

 

Ρίξτε μια ματιά σε κάποιο job opening ("τυχαία" επέλεξα το Starcraft: Senior Software Engineer, Engine -- βαρύς αχός ακούγεται πολλά τουφέκια πέφτουν έτσι? καταλαβαίνουμε όλοι πως αυτή τη θέση δε θα την πάρει κανένας παπατζής). Δεν έχει στα απαιτούμενα ούτε καν πτυχίο. Μόνο στα "pluses" το ένα από τα 3 είναι "a degree in computer science, related field, or equivalent experience".

 

Δε θα το κουράσω περισσότερο, μυαλό έχετε σκεφτείτε μόνοι σας για μία τέτοια θέση που προφανώς δέχεται μόνο top talent αν θα μπορούσατε να βελτιώσετε τις πιθανότητές σας να την πάρετε περισσότερο κάνοντας μεταπτυχιακό ή κάνοντας κάτι άλλο. Και μετά κάντε και μια προσαρμογή του συμπεράσματος στις πιο "πεζές" ελληνικές (ή και ευρωπαϊκές) καταστάσεις.

 

Τέλος αν το έχει κανείς απορία, έχω μεταπτυχιακό (σε electronic engineering, με distinction). Δε μετανιώνω που το έκανα και χαλάλι τα 20Κ επειδή θεωρώ η εμπειρία εκείνης της χρονιάς μου άνοιξε τους ορίζοντες του τρόπου σκέψης (εξωτερικό γαρ). Αλλά η μόνη διαφορά που μου έκανε επαγγελματικά ήταν πως σαν ωρομίσθιος στο ΤΕΙ έπαιρνα 45 ευρώ τη βδομάδα επιπλέον.

  • Like 5
Δημοσ.

To μεταπτυχιακό είναι ένα τυπικό προσόν που όταν συνοδεύεται από ουσιαστικές γνώσεις και

προσωπική ασχολία δίνει σημαντικό πλεονέκτημα.

Και είναι πολύ πιο πιθανό να έχει περισσότερες ουσιαστικές γνώσεις κάποιος με μεταπτυχιακό παρά

κάποιος που δεν έχει.

 

Επιπλέον (και αυτό είναι σημαντικότερο), όσο πιο πολλά πράγματα έχει δει κάποιος στην διάρκεια των

σπουδών του,  τόσο μεγαλύτερη είναι η ικανότητά του  να αυτοεκπαιδεύεται και να προσαρμόζεται σε

διαφορετικούς τομείς. Το μεταπτυχιακό βοηθά σ' αυτό.

 

Επί προσωπικού έχω δύο μεταπτυχιακά και phD.

Έχω δει αμέτρητα πράγματα από πολλούς επιστημονικούς κλάδους, πολλά δεν τα θυμάμαι πλέον

διότι δεν τα ασχολούμαι. Αλλά ξέρω ότι "αυτό είναι εκεί", "η σημασία του είναι αυτή" και για να το

ξαναθυμηθώ ή/και να το χρησιμοποιήσω "θα κάνω αυτό".

Κάποιος άλλος χωρίς αυτό το υπόβαθρο έχει χαμηλότερη δυνατότητα κατανόησης και προσαρμογής

σε κάτι που δεν ξέρει και το να βρει λύση σε ένα πρόβλημα ένα βήμα έξω από την κοινοτοπία θα του

είναι δύσκολο. Τα παραδείγματα είναι άπειρα παντού γύρω μας - και μπορώ να αναφέρω πολλά από

τον κύκλο μου.

 

Οι ακαδημαϊκές γνώσεις καλλιεργούν το μυαλό και δίνουν τη βάση - το μεταπτυχιακό και το phD

συνεισφέρoυν σ' αυτό.

Οι επαγγελματικές γνώσεις έπονται και αποκτώνται τόσο πιο εύκολα όσο η βάση είναι βαθύτερη και

ευρύτερη.

 

-

Δημοσ.

To μεταπτυχιακό είναι ένα τυπικό προσόν που όταν συνοδεύεται από ουσιαστικές γνώσεις και

προσωπική ασχολία δίνει σημαντικό πλεονέκτημα.

Το theme της απάντησής μου είναι: αν έχεις τις ουσιαστικές γνώσεις και βάλεις προσωπική ασχολία -- πράγματα που και συ ο ίδιος σωστά λες ότι δε συμβαδίζουν απαραίτητα με τις σπουδές -- τότε το τυπικό προσόν τι ακριβώς προσφέρει; Και αν δεν προσφέρει, για ποιό λόγο να πληρώσει κανείς το τίμημα;

 

Και είναι πολύ πιο πιθανό να έχει περισσότερες ουσιαστικές γνώσεις κάποιος με μεταπτυχιακό παρά

κάποιος που δεν έχει.

Ανάλογα τον τομέα. Στο software engineering εμφατικά όχι. Απλά κάνεις λάθος.

 

Επιπλέον (και αυτό είναι σημαντικότερο), όσο πιο πολλά πράγματα έχει δει κάποιος στην διάρκεια των

σπουδών του,  τόσο μεγαλύτερη είναι η ικανότητά του  να αυτοεκπαιδεύεται και να προσαρμόζεται σε

διαφορετικούς τομείς. Το μεταπτυχιακό βοηθά σ' αυτό.

Συμφωνώ απολύτως αλλά όπως θα πω παρακάτω το θέμα είναι να δεις την κατάσταση συγκριτικά, όχι με απόλυτους όρους.

 

Επί προσωπικού έχω δύο μεταπτυχιακά και phD.

Έχω δει αμέτρητα πράγματα από πολλούς επιστημονικούς κλάδους, πολλά δεν τα θυμάμαι πλέον

διότι δεν τα ασχολούμαι. Αλλά ξέρω ότι "αυτό είναι εκεί", "η σημασία του είναι αυτή" και για να το

ξαναθυμηθώ ή/και να το χρησιμοποιήσω "θα κάνω αυτό".

Το θέμα είναι πως δε χρειάζεται να έχεις phD για να το κάνεις αυτό. Επίσης, απορία: ασχολείσαι επαγγελματικά με software engineering? Αν ναι και ταυτόχρονα τα πτυχία σου είναι σχετικά τότε σίγουρα αντιλαμβάνεσαι πως η όποια θέση έχεις αποτελεί μικροσκοπικό niche. Αν όχι: το μεταπτυχιακό είναι καλό. Αλλά το να λες στον επίδοξο engineer να κάνει μεταπτυχιακό είναι κακό, όχι απόλυτα αλλά συγκριτικά. Θα μπορούσε να κάνει άλλα πράγματα πιο χρήσιμα για την πορεία που έχει επιλέξει να ακολουθήσει.

 

Προσωπικά το μεταπτυχιακό ήταν καθοριστικό για να καταλάβω πως σίγουρα δε θέλω να κάνω ακαδημαϊκή καριέρα και πως επιπλέον σπουδές θα ήταν ξεκάθαρα επιζήμιες για τα μετέπειτα σχέδιά μου. Αυτό είναι που προσπαθώ να πω.

 

Κάποιος άλλος χωρίς αυτό το υπόβαθρο έχει χαμηλότερη δυνατότητα κατανόησης και προσαρμογής

σε κάτι που δεν ξέρει και το να βρει λύση σε ένα πρόβλημα ένα βήμα έξω από την κοινοτοπία θα του

είναι δύσκολο. Τα παραδείγματα είναι άπειρα παντού γύρω μας - και μπορώ να αναφέρω πολλά από

τον κύκλο μου.

Συμφωνώ αλλά και πάλι αρκεί να μελετήσεις, πράγμα που μπορείς να κάνεις πολύ πιο στοχευμένα και αποδοτικά μόνος σου. Δε χρειάζεται να πάρεις πτυχίο στο τέλος για να πιάσουν τόπο οι γνώσεις που αποκόμισες.

 

Οι ακαδημαϊκές γνώσεις καλλιεργούν το μυαλό και δίνουν τη βάση - το μεταπτυχιακό και το phD

συνεισφέρoυν σ' αυτό.

Οι επαγγελματικές γνώσεις έπονται και αποκτώνται τόσο πιο εύκολα όσο η βάση είναι βαθύτερη και

ευρύτερη.

Η εμπειρία επίσης προσφέρει βάση πάνω στην οποία χτίζει κανείς την εξέλιξή του. Δεν έχουμε να διαλέξουμε ανάμεσα στο καλό και στο τίποτα, αλλά ανάμεσα στο καλό και το καλύτερο γιατί κάθε λεπτό που περνά δεν επιστρέφει. Το τι είναι το καλύτερο ας το κρίνει ο καθένας για τον εαυτό του, αλλά δε μπορώ να προσυπογράψω την προσέγγισή σου με την οποία απλά απαριθμείς τα πλεονεκτήματα του καλού (ή, on principle, ακόμα και του καλύτερου).

  • Like 1
Δημοσ.

Η εμπειρία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις γνώσεις όταν πρόκειται για κάτι μη τετριμμένο, αυτό είναι το νόημα.

Όποιος δεν έχει ήδη την δυνατότητα κατανόησης (που υφίσταται με το ακαδημαϊκό υπόβαθρο διαφόρων επιπέδων),

δεν μπορεί να αυτοεκπαιδευτεί σε κάτι δύσκολο.

'Oσο ευρύτερες και υψηλότερες είναι οι ακαδημαϊκές γνώσεις,

τόσο πιο εύκολα μελετάς και αντιμετωπίζεις ένα μη κοινό πρόβλημα.

Μια ρουτίνα που υπολογίζει αριθμητικά ένα σύνηθες ολοκλήρωμα μπορούν να τη γράψουν όλοι,

να διαβάσουν και να κατανοήσουν τι πρέπει να κάνουν.

Αν όμως, όπως συχνά συμβαίνει στην πράξη,

το ολοκλήρωμα είναι ανώμαλο (cauchy PV) ή υπερανώμαλο (hadamard FP),

κανένας κοινός απόφοιτος δεν θα μπορεί να παρακολουθήσει την αντίστοιχη θεωρία και να "αυτοεκπαιδευτεί".

Το παράδειγμα είναι πραγματικό και τυπικό.

Τέτοιες γνώσεις δίνουν τα μεταπτυχιακά και τα phD - και αν φανούν σε μια συνέντευξη τίθεσαι άμεσα εκτός συναγωνισμού. 

 

Επί προσωπικού, εγώ πλέον δεν ασχολούμαι επαγγελματικά με ανάπτυξη λογισμικού.

Το έκανα για ένα διάστημα στο παρελθόν αλλά δεν με ενδιέφερε.

Συνάδελφοί μου που ασχολούνται και έχουν γραμματικά προσόντα αντίστοιχα με τα δικά μου ή περισσότερα,

πληρώνονται πιο πολύ κι απο τους βουλευτές (για εξωτερικό μιλάμε) - και τους φαίνεται και λίγο.

Τη δουλειά που κάνουν όμως (αριθμητικές τεχνικές FEM/BEM/MoM/FDTD, mesh generation, 

παραλληλία όλων αυτών κλπ)

δεν μπορεί να την μάθει κανένας κοινός προγραμματιστής, όση εμπειρία κι αν έχει

- και βέβαια τα γραμματικά τους προσόντα ήταν καθοριστικός παράγοντας για την πρόσληψή τους.

 

 

Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι η δική μου περίπτωση και των συναδέλφων μου δεν ανήκουν στον μέσο όρο

και συνεπώς δεν αποτελούμε εύστοχο παράδειγμα για σύγκριση.

Μιλώντας για τις συνήθεις περιπτώσεις, έχεις δίκιο σε όλα.

 

-

  • Like 1
Δημοσ.

Η εμπειρία δεν μπορεί να αντικαταστήσει τις γνώσεις όταν πρόκειται για κάτι μη τετριμμένο, αυτό είναι το νόημα.

Όποιος δεν έχει ήδη την δυνατότητα κατανόησης (που υφίσταται με το ακαδημαϊκό υπόβαθρο διαφόρων επιπέδων),

δεν μπορεί να αυτοεκπαιδευτεί σε κάτι δύσκολο.

'Oσο ευρύτερες και υψηλότερες είναι οι ακαδημαϊκές γνώσεις,

τόσο πιο εύκολα μελετάς και αντιμετωπίζεις ένα μη κοινό πρόβλημα.

Μια ρουτίνα που υπολογίζει αριθμητικά ένα σύνηθες ολοκλήρωμα μπορούν να τη γράψουν όλοι,

να διαβάσουν και να κατανοήσουν τι πρέπει να κάνουν.

Αν όμως, όπως συχνά συμβαίνει στην πράξη,

το ολοκλήρωμα είναι ανώμαλο (cauchy PV) ή υπερανώμαλο (hadamard FP),

κανένας κοινός απόφοιτος δεν θα μπορεί να παρακολουθήσει την αντίστοιχη θεωρία και να "αυτοεκπαιδευτεί".

Το παράδειγμα είναι πραγματικό και τυπικό.

Τέτοιες γνώσεις δίνουν τα μεταπτυχιακά και τα phD - και αν φανούν σε μια συνέντευξη τίθεσαι άμεσα εκτός συναγωνισμού. 

 

Επί προσωπικού, εγώ πλέον δεν ασχολούμαι επαγγελματικά με ανάπτυξη λογισμικού.

Το έκανα για ένα διάστημα στο παρελθόν αλλά δεν με ενδιέφερε.

Συνάδελφοί μου που ασχολούνται και έχουν γραμματικά προσόντα αντίστοιχα με τα δικά μου ή περισσότερα,

πληρώνονται πιο πολύ κι απο τους βουλευτές (για εξωτερικό μιλάμε) - και τους φαίνεται και λίγο.

Τη δουλειά που κάνουν όμως (αριθμητικές τεχνικές FEM/BEM/MoM/FDTD, mesh generation, 

παραλληλία όλων αυτών κλπ)

δεν μπορεί να την μάθει κανένας κοινός προγραμματιστής, όση εμπειρία κι αν έχει

- και βέβαια τα γραμματικά τους προσόντα ήταν καθοριστικός παράγοντας για την πρόσληψή τους.

 

 

Ωστόσο, είναι αλήθεια ότι η δική μου περίπτωση και των συναδέλφων μου δεν ανήκουν στον μέσο όρο

και συνεπώς δεν αποτελούμε εύστοχο παράδειγμα για σύγκριση.

Μιλώντας για τις συνήθεις περιπτώσεις, έχεις δίκιο σε όλα.

 

-

 Συγνωμη, εσυ θα γραφεις προγραμματα για να υπολογιζεις ολοκληρωματα?

  Αντε σας προγραμματιστης να ασχοληθεις με θεματα στατιστικης το πιο πολυπλοκο, που ειναι πολυ πιο απλα απο ολοκληρωματα. Σιγα λεω εγω να μην ασχοληθεις να λυσεις και προβληματα διαδοσης Ηλεκτρομαγνητικου κυματος σε αγωγημο μεσο. 

  Και στην τελικη να προγραμματιζεις με τετοιες αριθμητικες τεχνικες, με συγχωρεις, αλλα θα προτιμουσα να σταματισω να κανω αυτην την δουλεια παρα να κανω κατι τοσο εξαιρετικα μη ενδιαφερον. 

  Και εν τελη, δεν εχει σχεση καμια οι γνωσεις αυτες με το να σπουδασεις software engineer, ειναι βαρβατες σε εισαγωγικα μαθηματικες γνωσεις. Και 2 phd να εχει κανει καποιος, αμα δεν ειναι κοντα στα μαθηματικα μοντελα, δεν θα τα ξερει.

  Εν τελη,  το 'Oσο ευρύτερες και υψηλότερες είναι οι ακαδημαϊκές γνώσεις,

τόσο πιο εύκολα μελετάς και αντιμετωπίζεις ένα μη κοινό πρόβλημα που ανεφερες δεν ισχυει, γιατι και παλι ξερεις να προσσεγγιζεις καλυτερα θεματα που εχεις αντιμετωπισει. Με το phd, εμβαθυνεις σε ενα ΠΟΛΥ συγκεκριμενο κομματι της επιστημης σου, δεν μαθαινεις πολλα πραγματα για πολλα αντικειμενα, αλλα παρα πολλα για ενα πολυ συγκεκριμενο υποτομεα. 

  Δεν εχω σπουδασει software engineer, Ηλεκτρολογος Μηχανικος ειμαι, απλα ετυχε σε εισαγωγικα να δουλευω σαν software developer. Δεν θα αλλαζα τις σπουδες μου με τιποτα, παρολο που ωρες ωρες εχω καποια κενα σε εννοιες κυριως που δεν εχω διδαχθει, μιας και δεν ειναι κατι που δεν μπορω να το βρω και μαθω μονος μου. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...