Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Έχω στα χέρια μου έναν σχιστομάτη ΙΒΜ, ήτοι λενόβο, με απόδειξη αγοράς 25/11/2013.

Εφόσον έχει εγγύηση 12μηνο όπως λένε, πάω λεπόν στο οφίσιαλ σάιτ εκεί στο ουόρεντσι λούκαπ και τι να δω ?!!

 

 

Start Date: 2013-05-24
End Date: 2014-07-22
Warranty Type: 12C
Status: Expired
 
Τί κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;
Δημοσ.

Αυτό που κοιτάζεις εσύ είναι η αρχική μέρα που βγήκε από το εργοστάσιο.

Αν έχεις απόδειξη αγοράς, ισχύει για ένα αυτός από όταν αγοράστηκε.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Έχω στα χέρια μου έναν σχιστομάτη ΙΒΜ, ήτοι λενόβο, με απόδειξη αγοράς 25/11/2013.

Εφόσον έχει εγγύηση 12μηνο όπως λένε, πάω λεπόν στο οφίσιαλ σάιτ εκεί στο ουόρεντσι λούκαπ και τι να δω ?!!

 

 

Start Date: 2013-05-24
End Date: 2014-07-22
Warranty Type: 12C
Status: Expired
 
Τί κάνουμε σε αυτήν την περίπτωση;

 

 

 

Αυτό σημαίνει ότι αγόρασες μεταχειρισμένο μηχάνημα, γιατί κάποιος το έκανε registered 6 μήνες πριν το αγοράσεις.

 

Ενδεχόμενα να είναι και refurbished. Αυτό μπορείς να το διαπιστώσεις με την σύγκριση των SN του configuration του μηχανήματος, σε σχέση με αυτό των αρχείων της Lenovo.

 

Αν το πλήρωσες κανονικά και όχι σε τιμή ευκαιρίας, τότε:

 

1. Το καταγγέλεις στην Lenovo, τόσο στην Ελληνική αντιπροσωπεία όσο και στην ίδια την εταιρία, και ζητάς να σου δώσουν τα στοιχεία αυτού που έκανε registration το μηχάνημα καθώς και το configuration.

 

Στην Ελληνική αντιπροσωπεία καλό είναι να γίνει με εξώδικη επιστολή γιατί αλλιώς δεν ιδρώνει το αυτί τους.

 

Αντίθετα η ίδια η εταιρεία θα σταθεί στο πλευρό σου, γιατί θέλει να προστατεύει το brand name της από απατεώνες.

 

2. Το καταγγέλεις σε όσες οργανώσεις προστασίας καταναλωτή υπάρχουν στην Ελλάδα, και στην αρμόδια υπηρεσία του υφυπουργείου ανάπτυξης.

 

3. Καταθέτεις αγωγή εναντίον του καταστήματος που στο πούλησε. Οι οργανώσεις προστασίας καταναλωτή θα σε βοηθήσουν σε αυτό.

 

Προσοχή: Μην μιλήσεις με το κατάστημα και ζητήσεις αντικατάσταση πριν κάνεις όλα τα παραπάνω.

 

Αφού τα κάνεις, τότε ενημερώνεις το κατάστημα με εξώδικη επιστολή.

 

Να είσαι σίγουρος ότι θα κάνουν κωλοτούμπες για συμβιβασμό.

 

Μάλιστα, πέρα από την οικονομική και ηθική σου αποζημίωση, θα τους ζητήσεις και επί πλέον αμοιβή προκειμένου να μην δημοσιοποιήσεις το γεγονός (δέσμευση για εχεμύθεια).

 

Αν μάλιστα η απόδειξη αναφέρει και τον κωδικό προϊόντος και με βάση το λογιστικό σχέδιο της εταιρίας είναι κωδικός νέου προϊόντος, είναι επιπλέον φορολογικό αδίκημα.

 

Οπότε μια καταγγελία στον ΣΔΟΕ, θα τους στρώσει.

 

Προκειμένου να αποσύρεις την αγωγή και να στείλεις γράμμα ικανοποίησης στους φορείς των παρ. 1 και 2, πάρε τους τα σώβρακα.

 

Αν το χειριστείς έξυπνα, μόλις κονόμησες Hi-End laptop for free και όχι μόνο.

 

 

Αν πάλι το πήρες με σημαντική έκπτωση, την έκατσες.

 

Ο πωλητής μπορεί να ισχυριστεί ότι συμφώνησες σε αγορά refurbished προϊόντος με έκπτωση.

 

 

Κάτι αντίστοιχο μου συνέβη το 2005 με την αγορά ενός στερεοφωνικού συγκροτήματος QUAD, για το οποίο είχα σκάσει σχεδόν 5.000€.

 

Σε πληροφορώ ότι όχι μόνο αποζημιώθηκα με το παραπάνω, αλλά και το κατάστημα έκλεισε.

 

Οι απατεώνες πρέπει να φεύγουν από την αγορά.

 

Κάνουν αθέμιτο ανταγωνισμό σε τίμιες επιχειρήσεις που παλεύουν με τα δόντια να κρατηθούν.

 

 

Κάτι επίσης σημαντικό, είναι να μην τους δώσεις λαβή για να στραφούν νομικά εναντίον σου.

 

Μην κοινοποιήσεις δημόσια το όνομα του καταστήματος, γιατί μπορεί να σου κάνουν αγωγή για δυσφήμιση εφόσον δεν υπάρχει τελεσίδικη απόφαση από αρμόδιο δικαστήριο.

Επεξ/σία από Euclides
Δημοσ.

Φιλε Euclides το πηγες πολυ κατω το θεμα, χωρις λογο. Ουτε ο Σπιλμπεργκ τετοια σεναρια :P

Εχουμε και λεμε. Το παιδι μπηκε στο σαιτ της εταιριας και εβαλε τον σηριακο αριθμο που βρισκεται κατω απο το λαπτοπ του και του βγηκε το αποτελεσμα αυτο.

 

Τι σημαινει η ημερομηνια start date? Σαν start date οριζεται η ημερα που το λαπτοπ βγηκε για πρωτη φορα απο το εργοστασιο.

 

Γιατι το λαπτοπ εχει ως start date τον 5ο του 13 και τελειωνει τον 7ο του '14; Καποιος θα πει, αφου δινει η εταιρια 12 μηνες, πως στο παιδι δοθηκαν 14 μηνες: Ειναι απλο. Καθε εταιρια δινει στο καταστημα ενα διαστημα για να πωληθει το λαπτοπ με το σκεπτικο οτι δεν θα μεινει στις αποθηκες του εκαστοτε καταστηματος. Το λενοβο μου ειχε αγοραστει με 36 μηνες εγγυηση. Παρολα αυτα ηταν νεα παρτιδα απο το εργοστασιο και βασει σηριακου ειχα 38 μηνες εγγυηση και βασει αποδειξης 36μηνες.

Aν καποιος αγορασει ντελλ (τα οποια ως επι των πλειστων εχουν 24 μηνες εγγυηση), θα δει οτι αν ειναι νεα παρτιδα θα εχει 27 μηνες εγγυηση (η ντελλ δινει +3 μηνες στο καταστημα για να 'πουλησει' το λαπτοπ).

 

Τι γινεται σην περιπτωση οπως αυτη του παιδιου; Το παιδι το αγορασε πχ Δεκεμβρη του 13. Θα εχει εγγυηση, με την αποδειξη αγορας (!) μεχρι Δεκεμβρη του 14. Αν χασει την αποδειξη αγορας, και το καταστημα το ειχε ξεχασμενο σε καμια αποθηκη για μηνες, θα εχει εγγυηση μεχρι ποτε οριζει ο σηριακος.

 

Για να ειναι καλυμμενος καποιος ειναι απλο τι κανει. Δινω παραδειγμα. Αγορασα προχθες ενα hp για μια κοπελα. Το λαπτοπ εχει ως start date τον 11ο του 13. Βγηκε δηλαδη απο το εργοστασιο πριν απο 11 μηνες. Αν κρατηθει η αποδειξη αγορας θα εχει εγγυηση μεχρι τον Οκτωβρη του 14 μιας και αγοραστηκε Οκτωβρη του 13. Επειδη ομως θα χαθει η αποδειξη αγορας (κοπελα ειναι, στανταρ δεν θα την κρατησει) αν παθει κατι θα εχει ουσιαστικα εγγυηση, βασει σηριακου, για 1 μηνα μονο. Στην περιπτωση αυτην καλεις την Hp, dell, toshiba κλπ και τους λες οτι για παν ενδεχομενο θες να ενημερωθει η εγγυηση βασει σηριακου. Τους στελνεις στο μειλ τους την αποδειξη αγορας και πλεον το Hp που περιεγραψα παραπανω, εχει εγγυηση μεχρι..8 Οκτωβρη του '14! Οποτε τωρα ειτε χασεις αποδειξη ειτε οχι, θα εχεις εγγυηση κανονικοτατα.

 

 

 

*Φιλε Ευκλειδη, register αυτοματο κανουν τα macbook και εχεις εγγυηση απο οταν πρωτοανοιχτηκε. Στα υπολοιπα αν θες κανεις, αλλα θα πρεπει να σταλει η αποδειξη αγορας οπως ειπα παραπανω. Γιατι εγω μπορει να εχω το λαπτοπ 9 μηνες και σαν εξυπνος να κανω τοτε ρετζιστερ. Δεν σημαινει ομως οτι μολις τοτε θα εχω αγορασει το λαπτοπ. Για αυτο και χρειαζεται να σταλει το αποδεικτικο για να διασταυρωθουν τα στοιχεια αγορας.

 

Ελπιζω να εγινα κατανοητος. Ουτε στις πανελληνιες δεν ειχα γραψει τοσο στην εκθεση. :P

Δημοσ.

Κάνεις λάθος.

 

Είναι η ημερομηνία έναρξης εγγύησης αυτό που αναφέρεται και όχι η ημερομηνία παραγωγής.

 

Εν τοιαύτη περιπτώσει, μια ερώτηση στην Lenovo μπορεί να λύσει κάθε απορία.

 

Εγώ επαναλαμβάνω σε αντίστοιχη περίπτωση που μου έτυχε το 2005 με αγορά στερεοφωνικού, τους πήρα τα σώβρακα.

 

Οι απατεώνες που το παίζουν έξυπνοι και κάνουν αθέμιτο ανταγωνισμό σε σωστές επιχειρήσεις, πρέπει να κλείνουν.

 

Και το ζητούμενο δεν είναι αν ο πωλητής τον καλύπτει με εγγύηση ή όχι, αλλά η απατεωνιά να πουλάς μεταχειρισμένο μηχάνημα σαν καινούριο.

 

 

Αυτός π.χ. πουλάει refurbished Lenovo, που αν τα δεις δεν τα ξεχωρίζεις από καινούρια.

 

Σε καινούρια συσκευασία Lenovo μάλιστα.

 

https://www.medion.com/de/fabrikverkauf/lenovo_produkte.php

 

Τα πουλάει όμως στην μισή τιμή.

 

Από αυτόν έχω αγοράσει και εγώ Lenovo σε εξευτελιστική τιμή.

 

Το γνώριζα όμως.

 

Που ξέρω αν δεν κάνει κάτι τέτοιο και ο συγκεκριμένος πωλητής, αλλά να τα δίνει σαν καινούρια?

Δημοσ.

Αυτα που αναφερω παραπανω, απο την λενοβο και την hp μου τα εχουν πει.

Μολις το επιβεβαιωσει και το παιδι, κερνας καφε στο Ντορμουντ να δουμε τον Παπασταθοπουλο. :P

  • Like 1
Δημοσ.

Εγώ επαναλαμβάνω σε αντίστοιχη περίπτωση που μου έτυχε το 2005 με αγορά στερεοφωνικού, τους πήρα τα σώβρακα.

Άλλο να μπεις σε ολόκληρη τη διαδικασία που αναφέρεις για 5000€ & άλλο για 700€.

Ειδικά όταν δε ξέρεις αν θα δικαιωθείς & ακόμα & αυτό να γίνει, όταν πιθανόν βγεις οικονομικά ζημιωμένος από το κόστος των αγωγών & των εξώδικων .

Δημοσ.

Αν δικαιωθείς, τότε αποζημιώνεσαι για όλα τα έξοδα που έχεις κάνει.

 

Τέτοιες περιπτώσεις όμως σπάνια φτάνουν σε δικαστήρια.

 

Συνήθως γίνεται εξωδικαστικός συμβιβασμός, που πίστεψέ με είναι παραπάνω από ικανοποιητικός.

 

Ο πωλητής δεν ρισκάρει καταδικαστική απόφαση, γιατί στην περίπτωση αυτή θα έχει να αντιμετωπίσει και αγωγές από τον κατασκευαστή για ηθική βλάβη (προστασία του brand name).

 

Σε τέτοια περίπτωση, ρισκάρει πολλά.

Δημοσ.

Αν δικαιωθείς, τότε αποζημιώνεσαι για όλα τα έξοδα που έχεις κάνει.

 

Τέτοιες περιπτώσεις όμως σπάνια φτάνουν σε δικαστήρια.

 

Συνήθως γίνεται εξωδικαστικός συμβιβασμός, που πίστεψέ με είναι παραπάνω από ικανοποιητικός.

Ακριβώς επειδή πιθανώς θα πάει εξωδικαστικά είναι ρίσκο.

Διότι όταν το αρχικό ποσό που διεκδικείς (ή έστω το προϊόν) είναι μικρότερο από το κόστος των εξόδων, και το αποτέλεσμα είναι αβέβαιο, θα πρέπει ή να έχεις πολύ χρόνο & χρήμα στα χέρια σου ή τζαμπέ δικηγόρο για να κάνεις τέτοιες ενέργειες.

Καθόλου ρεαλιστικό στη περίπτωση μας μη γελιόμαστε. Ας μιλάμε ρεαλιστικά.

Δημοσ.

.. στείλε ένα απλό mail η fax την απόδειξη αγοράς στην lenovo και θα σου διορθώσουν την εγγύηση.

Ακριβώς το ίδιο μου είχε συμβεί με έναν HP εκτυπωτή και τον έκανα και RMA μετά.

Αν κάτι πάει στραβά σε καλύπτει το κατάστημα αν δεν σε καλύψει καταγγελία και απαίτηση 2 χρόνων εγγύηση μετά,αλλά το πρόβλημα 90% θα λυθεί με την πρώτη εκδοχή.

..και μην ξεχνάμε ότι εκ του νόμου το κατάστημα είναι υποχρεωμένο για την εκτέλεση της εγγύησης.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...