Προς το περιεχόμενο

Linux


maou28

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δεν καταλαβαίνω την ερώτηση σου. Απλή χρήση θες να κάνεις, τι σε απασχολεί αυτό; Το οπενζούσε που είπες, 6 άνθρωποι είναι από πίσω. Υπάρχουν εταιρείες στην Ελλάδα που προσφέρουν υπηρεσίες με ελ/λακ.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τόσο οι ίδιες οι εταιρίες (Red Hat, SUSE και Canonical) πουλάνε πακέτα υποστήριξης (τηλεφωνικής ή μέσω chat ή μέσω email). Πριν μερικά χρόνια το περιοδικό Linux Format θυμάμαι είχε κάνει και συγκριτικό ανάμεσα στις εταιρίες και στην ποιότητα της υποστήριξης.

 

Επιπλέον μπορείς να αγοράσεις αυτήν την υπηρεσία και από ανεξάρτητους επαγγελματίες ή εταιρίες, είτε στην Ελλάδα (για υστήριξη στα ελληνικά ή και φυσική παρουσία) είτε στο εξωτερικό. Για ελληνικές εταιρίες ή επαγγελματίες προτείνω να ψάξει κανείς στις σελίδες του Hellug ή με κάποια ερώτηση στις λίστες του Hellug ή και κατευθείαν με κάποια μηχανή αναζήτησης.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απλα μία ερώτηση εκανα, στις διανομες των linux είναι καλυτερα να υπαρχει υποστηριξη απο ενα comminity ή από μια εταιρια; Δεν θελω ουτε να αγορασω ουτε τιποτα, αλλα μου ειπατε για να εχει καποιος υποστηριξη απο μια εταιρια πρεπει να πληρωσει, απλα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@maou28

Είναι διαφορετικό πράγμα η ανάπτυξη (development) μιας διανομής και διαφορετικό πράγμα η υποστήριξη (support) μιας διανομής.

 

Ως ανάπτυξη εννοούμε το στήσιμο της διανομής (πχ επιλογή συστήματος init, package manager, χτίσιμο πακέτων, repositories κτλ). Ό,τι δηλαδή έχει να κάνει με τις επιλογές και τη διαδικασία μέσω της οποίας αυτό που ονομάζουμε διανομή θα δουλεύει (όσο το δυνατόν χωρίς προβλήματα).

 

Την ανάπτυξη μιας διανομής μπορεί να την κάνει είτε μια εταιρεία (όπως πχ η Canonical με το Ubuntu ή η Red Hat) είτε μια ομάδα developers (που είναι διαφορετικό πράγμα από ένα το community - βλέπε παρακάτω) οι οποίοι όμως (συνήθως) δεν έχουν άμεσο οικονομικό όφελος (πχ ArchLinux και πρακτικά η πλειοψηφία των διανομών Linux). Είναι μάλιστα δυνατό μια ομάδα devs να πάρει έτοιμα πράγματα από μια εταιρεία και να αναπτύξει μια δική της διανομή πατώντας πάνω στην εταιρική. Οι διανομές αυτές ονομάζονται spin-offs και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το Kubuntu.

 

Ως υποστήριξη εννοούμε τη βοήθεια που λαμβάνει ο τελικός χρήστης για να εγκαταστήσει/παραμετροποιήσει/λειτουργήσει το σύστημά του. Στο πλαίσιο αυτό, δεν εννούμε μια ερώτηση σε ένα forum όπου μπορεί κάποιος να απαντήσει ή όχι. Εννοούμε την υποχρέωση που έχει κάποιος να σου προσφέρει βοήθεια εντός συγκεκριμένης προθεσμίας. Τέτοιου τύπου βοήθεια είναι πχ οι απαντήσεις στα ερωτήματά που έχεις κάνει τηλέφωνικά ή μέσω email ή ακόμα και ο ερχομός κάποιου ατόμου on site για να σου στήσει αυτό που θέλεις ή να φτιάξει κάτι που χάλασες.

 

Όπως καταλαβαίνεις η υποστήριξη δεν είναι κάτι που μπορεί να γίνει δωρεάν. Την υποστήριξη λοιπόν μιας διανομής μπορεί να την κάνει είτε η ίδια η εταιρεία που αναπτύσσει την διανομή είτε και οποιοσδήποτε άλλος, ο οποίος άλλος όμως, θα έχει φυσικά και αυτός την απαίτηση να πληρωθεί για τις υπηρεσίες του.* Πρακτικά όλες οι εταιρείες που αναπτύσσουν διανομές προσφέρουν support καθώς αυτό αποτελεί την βασική μορφή των εσόδων τους (βλ. πχ Red Hat).

 

Η κοινότητα (community) ειναι το σύνολο των χρηστών μιας διανομή. Ίσως να ειναι πιο ακριβές να πούμε ότι  είναι το σύνολο των χρηστών μιας διανομής που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν/εκτεθούν σε κάποιο από τα δημόσια κανάλια επικοινωνίας της διανομής (πχ IRC, mailing list κτλ), αλλά ο ακριβής ορισμός δεν έχει και τόση σημασία για αυτό που συζητάμε εδώ.

 

H κοινοτική υποστήριξη (community support) που αναφέρεις είναι η άτυπη βοήθεια που μπορείς να λάβεις σε διάφορα μέρη όπως forum, mailing lists, IRC, blogs, κοινότητες ανοικτού λογισμικού κτλ και την οποία την παρέχει η ίδια κοινότητα, δηλαδή οι υπόλοιποι χρήστες της διανομής σου. Τη βοήθεια όμως αυτή δεν είναι υποχρεωτικό ότι θα τη λάβεις. Μπορεί να κάνεις ερώτηση και να μην απαντήσει κανείς. Δεν έχει κανείς την υποχρέωση να ασχοληθεί με το πρόβλημά σου και για αυτό άλλωστε δεν υπάρχει και καμία χρηματική απαίτηση.

 

Με βάση τα παραπάνω, το ερώτημα «ποιος παρέχει καλύτερο support μια εταιρεία ή μια κοινότητα;» δεν έχει νόημα γιατί η κοινότητα δεν παρέχει support! Αν θες support θα πρέπει να πληρώσεις.

 

Το αν χρειάζεσαι support βέβαια είναι τελείως διαφορετική συζήτηση, αλλά αν τυχόν σε απασχολεί το θέμα, θα έβαζα στοίχημα ότι το 99% των χρηστών που χρησιμοποιούν Linux για Desktop θα σε διαβεβαιώσουν ότι δεν το χρειάζεσαι. Τα όποια προβλήματα συναντήσεις συνήθως θα μπορέσεις να τα λύσεις μέσω του community support. Αν όμως είσαι μια εταιρεία στην οποία οποιοδήποτε πρόβλημα προκύψει κοστίζει (πολλά) χρήματα, τότε ναι, η υποστήριξη όχι απλά έχει νόημα, είναι και απαραίτητη.

 

* Αλλος σε αυτό το πλαίσιο σημαίνει είτε τρίτη εταιρεία, δηλαδή διαφορετική εταιρεια από αυτή που αναπτύσσει τη διανομή είτε κάποιος ιδιώτης ελεύθερος επαγγελματίας που και αυτός στην τελική εταιρεία είναι.

Επεξ/σία από pmav99
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Pmav99, τα εξηγησες όλα πολύ ωραία και με έδωσες να καταλάβω την διαφορά, σ ευχαριστώ πάρα πολύ για τον χρόνο που αφιέρωσες για να μου απαντήσεις στο ερώτημα μου, αλλά και όλους τους υπόλοιπους. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...