Προς το περιεχόμενο

Oculus Rift DK2 - Τα ξαναείδαμε όλα


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

μια απορια:

 

αυτα τα νεα VR headsets, Ocullus,Cardoard,κτλ, τι ακριβως καινουργιο προσφερουν και θεωρουνται επαναστατικα σε σχεση με τις υλοποιησεις του 90?

τι εχει αλλαξει απο τοτε και ετοιμαζεται αυτο το μεγαλο comeback της VR?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 54
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μεγαλύτερο field of view, μεγαλύτερη ανάλυση, ελάχιστο latency στο head tracking, λιγότερο βάρος, oled display, 3d compatibility μέσω drivers, ενώ παλιά έπρεπε το παιχνίδι να υποστηρίζει το 3d, καλύτεροι φακοί.

Και πάνω από ολά το κόστος για όλα αυτά μειώθηκε ΔΡΑΜΑΤΙΚΑ τα τελευταία 10 χρόνια.

Για αυτό και θα πάρεις το oculus στα 300 εύρω ενώ παλιά με 120 ευρώ έπερνες μόνο shutter glasses της κακιάς ώρας.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το παρήγγειλες από το site τους και στο φέραν Ελλάδα? Εαν ναι, είχες κάνα θέμα με τελωνείο λόγω του ότι έρχεται από Αμερική?

 

H Oculus έχει distribution centers σχεδόν σε κάθε ήπειρο. Στις ευρωπαικές χώρες τα DK2 στέλνονται από την Αγγλία. Οπότε τα προπληρώνεις όλα και δεν σε απασχολεί τίποτα. Από την στιγμή που θα στο στείλουν σε μια βδομάδα είναι σπίτι σου.

Το Συνολικό κόστος μαζί με φορους κτλ. είναι γύρω στα 370€.

 

Η διαδικασία είναι:

Προπαραγγέλνεις, σου παίρνουν 50$ (γύρω στα 36€) και όταν έρθει η σειρά σου να στο στείλουν σου παιρνουν και τα υπόλοιπα.

 

 

κάποιος να κάνει μετάφραση των 'preview', 'direct', 'rift mode' γιατί δεν το χω

 

Συνήθως για να τρέξουν τα demo σωστά, βάζεις το oculus rift σαν 2η οθόνη σε extended desktop και το demo τρέχει εκεί. Οπότε δεν μπορείς να βλέπεις στο κανονικό σου monitor την εικόνα που βλέπεις στο oculus rift.

Στο "direct to rift" mode θεωρητικά οι drivers του oculus rift στέλνουν κατευθειαν την εικόνα του παιχνιδιού εκεί, χωρίς να κάνεις extended desktops και αλλά τέτοια δύστροπα. Αυτό το mode δεν λειτουργεί στο 90% των περιπτώσεων ακόμα.

 

 

α) η συνδεσμολογία του ποια είναι γιατί δεν βρίσκω εικόνες; καταρχήν έχει εξωτερική μονάδα στην οποία συνδέεται η συσκευή όπως είχε αυτό της sony;

δλδ συσκευή > μονάδα(<ρεύμα) > κάρτα γραφικών;

 

για να συνδέσεις περισσότερες από μία συσκευές στον ίδιο υπολογιστή χρειάζεσαι και τα hmd και μια εξωτερική μονάδα για το καθένα και από μία έξοδο στην κάρτα γραφικών, σωστά;

 

Συνδέεις το oculus rift με usb και hdmi και την ir camera με usb και με το καλώδιο του rift (έχει πάνω του μια ειδική sync θύρα (σαν audio jack)).

Δεν υπάρχει break out box όπως στο dk1. Όλα τα ηλεκτρονικά είναι πάνω στο rift.

 

Υποστηρίζεται μόνο μία συσκευή ανά pc, οι drivers δεν επιτρέπουν περισσότερες συσκευές. Αλλωστε το oculus rift είναι απαιτητική συσκευή. Το pc πρέπει να είναι τέρας για να υποστηριξεί πάνω από ένα. Στο μέλλον μπορεί να υποστηρίζουν.

 

 

β) ονομαστικά, τι ρυθμίσεις έχει ο χρήστης στα χέρια του για αυτή τη συσκευή; δλδ τι σετάρεις μόλις πιάσεις στα χέρια σου αυτό το προϊόν;

 

Η συσκευή, θεωρητικά, είναι για developers, για άτομα που θα αφιερώσουν χρόνο για να το κάνουν να δουλέψει (και να συνεχίσει να δουλεύει).

Μόνο plug and play δεν είναι.

Εγώ το τρέχω σε διαφορετικό partition με άλλα windows για να είναι ασφαλη τα κανονικα windows που κάνω την δουλειά μου.

Πχ.Η τελευταια έκδοση των oculus rift drivers (0.4.2) μου τιναξε τους οδηγους της καρτας γραφικών στο αερα! (μεταφορικά πάντα :P).

 

 

γ) με ενδιαφέρει πολύ κάποιος να μου περιγράψει την αίσθηση που λαμβάνει ο χρήστης

- σε ένα απλό desktop environment, έξω από games κτλ, σε ξερά windows πχ με μια εφαρμογή πχ photoshop ή οτιδήποτε, για να καταλάβω τις διαφορές

που χαλάει σε σχέση με την ίδια δουλειά σε μια οθόνη;

απλώς μοιάζει σαν να κάνεις την ίδια δουλειά σε μεγαλύτερη οθόνη; πως είναι;

- κι επίσης σε προβολή ταινίας που έχει γυριστεί εξαρχής στερεοσκοπικά (και όχι με '3d convertion'), πχ avatar, the hobbit κτλ σε σύγκριση με την προβολή στον κινηματογράφο (εφόσον πήγατε δλδ..) και σε σύγκριση με μια 3dtv (πάλι αν κι εφόσον το χετε κάνει κι αυτό)

πως αξιολογείτε το 3d impact σε αυτές τις διαφορετικές προβολές μεταξύ τους;

νομίζω πολύς κόσμος ενδιαφέρεται για ότι έχετε να πείτε για τις διαφορές πάνω σε αυτό το θέμα

 

Για εφαρμογές εκτός του gaming (ή εμπειριών γενικότερα) το πρόβλημα είναι η χαμηλή ανάλυση. Το 1080p του DK2 καταλαμβάνει όλο το οπτικό σου πεδίο, οπότε μια εικονική οθόνη, ακόμα και τεράστια να είναι θα έχει ανάλυση μικρότερη από 1080p. Παραδοσιακή εργασία σε virtual desktop θα είναι εφικτή σε εκδόσεις με οθόνες από 4Κ και πάνω. Πάντως το VR είναι ένα εντελώς διαφορετικό μέσο και θα απαιτήσει εντελώς διαφορετικό interface. Είμαστε ακόμα στην αρχή, θα δούμε που θα πάει το θέμα όσον αφορά desktop εργασία σε εικονικό περιβάλλον.

 

Το στερεοσκοπικο 3d στο oculus rift είναι το καλύτερο που μπορείς να πάρεις. Καθε μάτι βλέπει απόλυτα διαφορετική εικόνα, δεν κοιτάς στο ίδιο μέσο και φίλτρα διαχωρίζουν την εικόνα, όπως σε cinema, tv. Απιστευτο βάθος.

Όμως και εδω υπάρχει το πρόβλημα της χαμηλής ανάλυσης. Όταν θα φτάσουμε στα 4Κ και πάνω, η ιδέα ότι θα μπορείς να έχεις μια φορητή 3d imax αίθουσα, θα κάνει το VR cinema το απόλυτο killer app για το VR.

Ο κινηματογράφος θα δεχθεί άλλο ένα χτύπημα με την διάδοση του VR. Έχει την δυνατότητα να αντικαταστήσει μέχρι και την ίδια την κινηματογραφική εμπειρία.

Χθες είχα κάτσει σε μια τεράστια άδεια κινηματογραφική αίθουσα με κάποιον άγνωστο από την άλλη πλευρά του πλανήτη και βλέπαμε ταινία. Σουρεαλιστικό!

 

 

δ) δεν βρίσκω πληροφορίες στο internet αλλά υποθέτω πως τα oculus δεν χρησιμοποιούν/θα χρησιμοποιήσουν τεχνολογία light field όπως θα κάνει η nvidia στο δικό της hmd σωστά;

Οι light field οθόνες θα κάνουν το VR να περάσει σε άλλη διάσταση και θα εξαφανίσουν και τα τελευταία του προβλήματα, αφού θα εξομοιώσουν πλήρως το πως βλέπουν τα μάτια μας την πραγματικότητα. Η τεχνολογία αυτή θέλει αρκετά χρόνια ακόμα να δώσει εμπορικά προιόντα υψηλής ανάλυσης. Πενταετία και πάντω.

Βολευόμαστε μέχρι τότε με τις oled οθόνες υψηλής ανάλυσης και ρυθμού ανανέωσης που διαθέτει και το oculus rift. Όταν η τεχνολογία θα γίνει διαθέσιμη και φθηνη νομίζω πως πρώτη και η ίδια η oculus (θα είναι κολοσσός ως τότε λογικά) θα την υιοθετήσει για το Oculus Rift 5!

 

 

edit: ε) μιας και βρήκαμε τόσο εύκολα άτομα που έχουν το oculus, μπας και είχε κανείς σας και αυτό της sony; θυμάμαι το είχαν πάρει και κάποιοι έλληνες - αν ναι πως συγκρίνονται αυτά τα δύο; είναι όπως τα λένε sony>oculus για video, oculus>sony για gaming;

 

Το project morpheus της sony απευθύνεται σε ειδικούς συνεργάτες της, δεν πωλείται στο κοινό.

Για αυτούς που θα αγοράσουν το note4 της samsung θα κυκλοφορήσει μια επιπλέον συμπαθητική πρόταση VR. Τσεκάρετέ την.

Επίσης όσοι έχετε nexus 4-5 (υποστηρίζει και άλλα android κινητά, γκουγκλάρετε) μπορείτε να παραγγείλετε (παμφθηνα, 2-3 ευρώ) καποιο google cardboard kit για να πάρετε μία πολύ μικρή γεύση για το τι περίπου είναι το VR στην παρούσα μορφή.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις

για τη sony αναφερόμουν στη σειρά hmz (βασικά δεν θα συζητούσαμε αν δεν είχαν βγει αυτά, πραγματικά στη sony χρωστάμε την επανεκκίνηση της αγοράς για τα head mount display)

κι αυτό που είχε βγάλει ο zeiss έχει κάποιο ενδιαφέρον γιατί ο άνθρωπος ξέρει δυο πράγματα παραπάνω από φακούς και μάτια αλλά δεν έχω βρει αξιόπιστες πληροφορίες, υποθέτω πως είναι πολύ ακριβό και φυσικά είναι μόνο για cinema experience αυστηρά (cool design όμως..)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ένα VR headset ειναι πολύ διαφορετικό "τέρας" από τα απλά head mount displays.

Απαιτεί υψηλοτερο τεχνολογικά hardware, κυριως πολύ υψηλότερο field of view (πάνω από 90 μοιρες σε σχεση με τα 45 ενος hmd) και οθονη με μεγαλο ρυθμο ανανέωσης (90hz και πάνω)

 

Τα απλά HMD δεν απαιτουν κανένα επιπλεον software για να λειτουργήσουν, ενω οι VR συσκευές απαιτούν περίπλοκους αλγόριθμους επεξεργασίας τρισδιάστατων γραφικών που δεν έχουν τελειοποιηθεί ακόμα

 

HMD υπάρχουν εδω και χρονια από τα φθηνοτερα που τα χρησιμοποιούν αερομοντελιστές, μέχρι τα πανάκριβα της sony και του zeiss.

 

Την επανεκκινηση της τεχνολογίας VR την χρωστάμε στην έκρηξη της αγοράς των smartphones τα τελευταία χρόνια που πίεσε τις εταιρίες να σμικρύνουν τα τσιπ και τους αισθητήρες και να αναπτύξουν μικρές οθόνες υψηλής ανάλυσης.

Επεξ/σία από Evangelos Anagnostou
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όντως το VR είναι επαναστατικό, τόσα χρόνια ή keyboard/mouse θα έχουμε ή controller, τώρα επιτέλους θα αλλάξει αυτό και προβλέπεται τρελό κάψιμο.Η εμπειρία θα 'ναι φανταστική ενώ συνέχεια θα το βελτιώνουν με αποτέλεσμα να σε πωρώνει όλο και περισσότερο, πάντως τα παιχνίδια τρόμου με VR δεν θα προτείνονται για όσους έχουν θέματα με τη καρδιά, αν και κάποιος που τώρα δεν έχει, ίσως αποκτήσει με το VR :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ένα VR headset ειναι πολύ διαφορετικό "τέρας" από τα απλά head mount displays.

 

Την επανεκκινηση της τεχνολογίας VR την χρωστάμε στην έκρηξη της αγοράς των smartphones τα τελευταία χρόνια που πίεσε τις εταιρίες να σμικρύνουν τα τσιπ και τους αισθητήρες και να αναπτύξουν μικρές οθόνες υψηλής ανάλυσης.

δεν είναι έτσι ακριβώς, τσιπ και οθόνες και αισθητήρες υπήρχαν και υπάρχουν στα εργοστάσια

το κλειδί στο αν θα βγουν αυτά σε κάποιο προϊόν και θα τα μάθεις εσύ κι εγώ είναι ακριβώς αυτό που έγραψες, η έκρηξη της αγοράς, δλδ το marketing ή το κόστος, και για αυτό λέω πως ξεκίνησε από τη sony

αν δεν υπήρχε η αγορά των απλών head mount display δεν θα υπήρχε καν σχεδιασμός για τα vr

αν η sony δεν έπαιρνε ένα τεράστιο ρίσκο (ή καλύτερα αν δεν έκανε marketing campaign όπως κάνουν τώρα με τα smart watch) να μαρκετάρει στην consumer αγορά συσκευές που κόστιζαν.. 900 ευρώ, και να δουν όλοι ότι κάνει πάταγο παρά το τεράστιο κόστος μόνο και μόνο λόγω της υψηλής ανάλυσης, τότε όπως έγραψα και πριν δεν θα συζητήσουμε καν τώρα

πριν από αυτό μην νομίζεις ότι θα επένδυε κανείς άλλος σε τέτοιου είδους display που τα είχαν ξεγραμμένα ακόμη κι αν μπορούσε να βγάλει το ίδιο προϊόν στο 1/3 της τιμής, γιατί το ρίσκο ήταν πολύ μεγάλο χωρίς να ξέρεις αν υπάρχει αγορά για το προϊόν

οι κατασκευαστές απλά δεν λειτουργούν έτσι

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το hmd της sony πάτωσε. Δεν ασκησε καμια επιρροη στην αναβίωση του vr.

 

Καμιά μεγαλη εταιρία δεν τόλμησε να λανσάρει vr συσκευή μετά το φιάσκο του vr της δεκαετίας του '90.

 

Το VR επανήλθε (ισως 2-3 χρονια πριν της ωρας του) εξαιτίας της άγνοιας κινδύνου ενός 22χρονου VR enthusiast (Palmer luckey,founder of oculus), της υποστήριξης του john carmack και της απρόβλεπτης επιτυχίας που ειχε η προσπαθεια στο kickstarter.

 

Η σονυ, αν και πειραματίζονταν νωριτερα σοβαρά με το VR, έτρεξε να ανέβει στο τρένο μετα την επιτυχία της oculus.

 

Η ιστορια της τεχνολογίας του vr ειναι από τις πιο περιπετειώδεις στην ιστορία της τεχνολογίας, με διάρκεια πανω από 2-3 δεκαετιες. Και η τρέλα ειναι υπό εξελιξη. Θα μπορέσει η 2η αναβίωση του vr να προσφέρει επιτελους αυτά που υποσχεται? Με ενδιαφέρον παρακολουθούμε τις εξελιξεις!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μακάρι να το φέρουν και τίποτα καταστήματα για παρουσίαση και να το δούμε και εμείς απο κοντά. :-)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 Γιατί πήγε καλά το hmd της sony;

το κόστος και η παραγωγή διαμορφώθηκαν σύμφωνα με διαδικασία προ παραγγελιών με συνεργάτες της sony που βασίστηκε σε πρωτότυπα περίπου όπως γίνεται τώρα και με το oculus, οπότε δεν ξέρω πως γίνεται να πάτωσε αφού οι αρχικές πωλήσεις βασίστηκαν στις αρχικές παραγγελίες..

είχε τις μεγαλύτερες πωλήσεις που είχε ποτέ τέτοια συσκευή πράγμα λογικό λόγω sony, κι αν θυμάμαι καλά αρκετά πιο μετά από την είσοδό του στην αγορά, τα ελάχιστα κομμάτια stock που είχαν βγει εξαντλήθηκαν σε αμερική και ευρώπη γιατί το buzz ήρθε καθυστερημένα και τελικά υπήρξε δεύτερη περίοδος προπαραγγελιών (δεν είμαι σίγουρος για αυτό γιατί στην ελλάδα δεν καλύφθηκαν οι παραγγελίες, δλδ τότε δεν ήρθαν άλλα κομμάτια ούτε αν τα είχες παραγγείλει)

αυτά τα γνωρίζω από την μία γιατί παρακολουθούσα τις εξελίξεις και από την άλλη γιατί είχα προσπαθήσει να παραγγείλει κι εγώ ένα και είχα μιλήσει δυο φορές με αυτόν που πήρε την παραγγελία

κατά τα άλλα μετά από reviews που βγήκαν αργότερα μου έκαναν εντύπωση όλα αυτά γιατί πέρα του πολύ μεγάλου κόστους αναδείχθηκαν τρομερά χρηστικά μειονεκτήματα λόγω κακού σχεδιασμού παρότι η εικόνα ήταν πολύ καλή

ακριβώς μετά βγήκε άλλη εταιρεία κολοσσός (intel? ibm?) με ειδήσεις ότι φτιάχναν hmd με υψηλές αναλύσεις κτλ αλλά σε vr πια, αλλά αυτό δεν βγήκε ποτέ ούτε βρήκα ποτέ χαραχτηρικά οπότε μάλλον ήταν μόνο marketing για να αντισταθμιστεί το ξώφαλτσο της sony

anyway δεν ξέρω γιατί το συζητάμε αυτό, από marketing ξέρω και είπα την αποψή μου ότι δεν θα υπήρχε oculus αν δεν είχε βγει αυτό της sony της οποίας τα προϊόντα γενικά αντιπαθώ κιόλας

τώρα θέλετε να πάτωσε, θέλετε να μην έχουν σχέση ο καθένας έχει την αποψή του δεν είμαστε και κλώνοι

εγώ απλώς το ανέφερα για να μας πει κάποιος πως συγκρίνεται κυρίως από άποψη εικόνας, γιατί με ενδιαφέρει περισσότερο η πλευρά του cinemizer, όχι για να κάνουμε αναδρομή γνώσεων

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κανενα νεο ρε παιδια για το ποτε στο πολυ περιπου θα βγαλουν το ck!!?? Ειμαι στο τσακ να παρω το dk2 αλλα απο την αλλη θα κλαιω εαν βγει σε κανενα 6μηνο...τι θα κανετε εσεις?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Περίμενε σε πρώτη φαση το επόμενο διήμερο, γινεται το oculus connect όπου θα ανακοινωθούν ορισμένα πράγματα παραπάνω, οχι πάντως συγκεκριμένες ημερομηνίες κατά πάσα πιθανότητα.

Οι πιθανότητες λένε για CV1 μετά το καλοκαίρι και έχε υπόψη ότι θα απαιτήσει επιπλέον μια γερή "επένδυση" και σε νεο pc/ αναβάθμιση.

Το σωστό vr αρχικά θα ειναι σχετικά ακριβό σπορ.

 

Το dk2 ειναι για να αναπτύξεις εφαρμογές ή/και να πάρεις μια ολοκληρωμένη ιδέα του τι ειναι το vr απο πρωτο χέρι. Αν έχεις κάποιο φίλο που μοιράζεται το ίδιο πάθος με εσένα προτείνω και την απο κοινού αγορα. Έτσι κι αλλιώς το περιορισμένο υλικό που υπαρχει για το dk2 επιτρέπει την περιστασιακή χρήση μεταξυ 2 και παραπάνω φίλων.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τι απαραιτητες γνωσεις χρειαζεσαι για να αναπτυξεις εφαρμογες η παιχνιδια (οχι κατι εξεζητημενο) πανω στο Oculus?

γενικα καποιος για να πειραματιστει πανω σε αυτο το interface και να εξερευνησει τις δυνατοτητες και πιθανες εφαρμογες του , τι ακριβως χρειαζεται περαν απο το ιδιο το hardware?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν έχω ιδέα από αναπτυξη βιντεοπαιχνιδιών. Πάντως οι δύο μηχανές γραφικών που υποστηρίζουν το oculus rift είναι η Unity 4 pro, και η unreal engine 4, με την τελευταία να είναι και παμφθηνη ($20 τον μήνα και διακόπτεις την συνδρομή όποτε θέλεις με την εφαρμογή να είναι λειτουργική για πάντα χωρίς βέβαια τις επόμενες αναβαθμίσεις). Υπάρχουν και δεκάδες tutorials για αυτά τα προγράμματα. Όρεξη και χρόνο να έχεις.

 

Η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών βέβαια δεν είναι εύκολο πράγμα, πόσο μάλλον όταν μιλάμε για εφαρμογή της σε πειραματική τεχνολογία όπως το VR, όπου όπως βλέπω ακόμα και μεγάλοι και έμπειροι δημιουργοί τα βρίσκουν σκουρα. Πχ. βγάζουν ένα demo το οποίο μετά την επόμενη αναβάθμιση των οδηγών του oculus rift παύει να λειτουργεί χωρίς να ξέρει κανείς το γιατί!

Τα παιχνίδια σε VR απαιτούν και μεγάλη βελτιστοποίηση, αφού μερικά fps λιγότερα στην οθόνη περνούν απαρατήρητα, στο VR όμως κάνουν την διαφορά ανάμεσα σε μια άνετη εμπειρία και σε βασανιστήριο ζαλάδας!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...