Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

θα ήθελα να υπήρχε τρόπος να το δοκιμάσουμε πρώτα, έστω σε κάποιο κατάστημα.... να δούμε την εμπειρία.... εγώ δεν το έχω δει άρα δεν μπορώ να φανταστώ πως είναι

 

Ξερω internet cafe που το εχει παρει το DK2 και μπορεις να παιξεις και να το δοκιμασεις. Εχει και Logitech G27.

Αν σε ενδιαφερει στειλε μου ΠΜ να σου πω που ειναι, προκειται για καταστημα της αλυσιδας TheWeb.

  • Απαντ. 54
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Πες μας τα παντα!! :)

 

 

Από που να αρχίσω. Πραγματικά το πεδίο συζήτησης για αυτή την τεχνολογία είναι άπειρο.

 

Όσο μπορώ περιληπτικά:

 

Γενικά:

 

Το VR είναι η τεχνολογία με την πιο υποκειμενική εμπειρία χρήσης. Πραγματικά πρέπει να το δεις από κοντα και για αρκέτη ώρα για να βγάλεις προσωπικά συμπεράσματα. Το μόνο σίγουρα είναι ένα. Η τεχνολογία αυτή δεν προκειται για gimmick. Το αν θα γίνει mainsteam όπως τα smartphones και οι τηλεοράσεις και σε πόσο καιρό, θα το δούμε εν καιρώ. Πάντως το oculus rift ακόμα και έτσι να έμενε, όπως το DK2, έχει και το κοινό του και λόγο ύπαρξης σαν καταναλωτική συσκευή. Πόσο μάλλον οι επερχόμενες βελτιωμένες εκδόσεις.

Το VR ήρθε για να μείνει.

 

Για το DK2:

 

Το dk2 δεν ειναι καταναλωτική συσκευή. Δεν έχει καλά φινιρίσματα, έχει φθηνα πλαστικά που μυρίζουν πλαστικίλα, ενώ το περιμετρικό αφρολέξ μετά από μερική χρήση προκαλεί φαγούρα. Οι drivers της συσκευής είναι υπό ανάπτυξη, ασταθείς και κάθε 2-3 εβδομάδες αλλάζουν. Τα demo που κυκλοφορούν είναι λίγα και χαμηλής ποιότητας, αφού συνήθως οι δημιουργοί τους είναι χομπίστες ή indie developes και για τρέξουν σου βγάζουν την πίστη.

 

ΟΜΩΣ:

 

Η εμπειρία που προσφέρει αυτή η πρόχειρα συναρμολογημένη συσκευή είναι ανεπανάληπτη.

 

Ακόμα και απλά γραφικά που σε μια οθόνη φαίνονται πρωτόγονα, στο VR αποκτούν βάθος, καλύτερο από οποιαδήποτε 3d τεχνολογία εως τώρα, ενώ η αίσθηση της κλίμακας των αντικειμένων είναι η πραγματική. Ο εικονικός κόσμος του DK2, χαμηλής ανάλυσης ακόμα βέβαια, δεν είναι πάνω σε μία οθόνη υπό κλίμακα και εσυ ο παρατηρητής πίσω από ένα παράθυρο, αλλά είναι γύρω σου και εσύ μέσα σε αυτόν. Δύσκολα περιγράφεται η αίσθηση.

 

ΟΜΩΣ:

 

Ο ελέφαντας στο δωμάτιο για το VR λέγεται simulation sickness. Με το DK2 λύθηκαν πολλά ζητήματα προς αυτήν την κατεύθυνση. Positional tracking, low persistence οθόνη στα 75hz, προσφέρουν σχετικά άνετη εμπείρια για αρκετή ώρα. Η έκδοση CV1 του χρόνου θα διαθέτει οθόνη 90hz και ακόμα πιο στοιβαρο tracking. Η εμπειρία σε καθιστό περιβαλλον, που δεν μετακινεισαι πολύ, θα είναι ανετη για την συντριπτική πλειοψηφία του κοινού. Στον εικονικό κόσμο όμως θέλεις να μετακινείσαι περισσότερο από τα 2-3 βήματα του δωματίου σου. Τι γίνεται τότε?

 

Πιεζοντας τον μοχλο/πλήκτρο για να κινηθείς τα μάτια σου αντιλαμβάνονται κίνηση, οι αισθητήρες ισορροπίας σου όμως όχι, με αποτέλεσμα το στομάχι να γυρίζει. Ο βαθμός της ευαισθησίας σε αυτό το φαινόμενο ποικίλει. Βλέπω πχ. στο internet άτομα που βγάζουν όλο το half life 2 σε VR (λίγοι), ενώ εγώ δεν μπορώ να αντέξω ούτε 2 λεπτά. Ιδιαίτερα η περιστροφή γύρω από τον άξονα μου με σκοτώνει.Βεβαια συνεχώς συνηθίζω, όπως συνηθίζεται η ζαλάδα του αυτοκινήτου, αλλά δεν μπορώ να με φανταστώ να παίζω fps για ώρες σε VR. Θα δείξει.

 

Η πλατφόρμα της εικονικής πραγματικότητας έχει τους δικούς της κανόνες που δεν θα συμπίπτουν πάντα με αυτούς του παραδοσιακού gaming. Είμαστε ακόμα στην αρχή και όλοι αυτοί οι κανόνες εξελίσονται αυτήν την στιγμή που μιλάμε.

 

ΤΕΛΙΚΑ:

Το VR στην παρούσα μορφή έχει την ικανότητα να κάνει το πρωτόγονο τμήμα του εγκεφάλου μας να πιστέψει ότι αυτό που βλέπει είναι αληθινό, ακόμα και αν συνειδητά ξέρουμε ότι είναι εικονικό. Μπορεί να προκαλέσει αγνά συναισθήματα γαλήνης, διέγερσης, δέους, τρόμου, ανατριχίλας σε τέτοιο βαθμό και βάθος που καμία τεχνολογία εως τώρα δεν προσέγγισε. Αυτό που μπορεί να δώσει αυτή η τεχνολογία είναι πολύ περισσότερο από οποιαδήποτε μικρά ή μεγαλύτερα, επιλύσιμα ή άλυτα, προβλήματα που μπορεί να έχει.

 

 

Παρασύρθηκα παλι και έγραψα κατεβατό. :(

 

Να πω λίγο για τις απαιτήσεις σε hardware του oculus rift DK2. Στην ουσία απαιτεί από την κάρτα γραφικών να τρέξει τα γραφικά σε 1080p στα 75fps (βασικά λίγο παραπάνω, λόγω των παραμορφώσεων των φακών). Μπορεί να φαίνεται πολύ, όμως σε πρώτη φάση, η εντύπωση που κάνει το VR επιτρέπει να κάνουμε υποχωρήσεις στην ποιότητα της εικόνας. Παιχνίδια που στο medium μπορεί στην οθόνη να μην είναι αποδεκτά, στο VR μπορεί να προκαλούν μέχρι και δέος! Πάντως, προς το παρόν, με μια 7870xt παίζω άνετα το 95% των demo.

To CV1 θα απαιτεί πιθανώς 1440p στα 90fps και είναι λογικό για εντυπωσιακότερες εμπειρίες να χρειαστεί δυνατό μηχάνημα. Πολλές VR εμπειρίες παντως, όπως το VR cinema, δεν χρειάζονται πολλές απαιτήσεις. Υπάρχει πάντα και ο Carmack που μπορεί να κάνει κανένα θαύμα βελτιστοποίσης όπως έκανε στο note 4 με το gearVR.

 

Τσεκάρετε και το foveated rendering που όταν η τεχνολογία το επιτρέψει (2-3 χρόνια) θα ρίξει τις απαιτήσεις του VR πολλές κλίμακες κάτω.

 

Αυτά τα ολίγα.

  • Like 25
Δημοσ.

Είχα σχετική συζήτηση με φίλο, ότι έχουμε ακούσει πολλές υποσχέσεις από το 95, στην πράξη όμως 20 σχεδόν χρόνια μετά, τίποτα τόσο επαναστατικό δεν έχει συμβεί στα video games.

Οψόμεθα...

Δημοσ.

με το ίδιο σκεπτικό κακώς βγήκαν τα dx10,11,mantle κλπ έπρεπε να μείνουμε σε dx9 που έπαιζες και με core2duo/4850 τα πάντα φούλ.

αν είναι να κόψουμε τις εξελίξεις γιατί θα χρειαστεί μετά απο χρόνια να αναβαθμίσουμε τι τέλεια λογική..........

ειπα εγω πουθενα να κοψουμε τις εξελιξεις ;i feel troll blood running in your veins.Aυτο που λεω ειναι πως ισως να ειναι παρα πολλα τα 400$ για ενα περιφεριακο που δεν υποβοηθαει καθολου υπολογιστικα την ολη λειτουργια του VR

Δημοσ.

Η Μονή τεχνολογία που μπορεί πραγματικά να ισχυριστεί οτι φέρνει το next gen στο gaming.

..για αυτούς που ξεχνούν...tron.jpg..και ΟΧΙ δεν είναι το TRON!!!

(The lawnmower Man)

  • Like 1
Δημοσ.

Το DK2 είναι πραγματικά πολύ βελτιωμένο σε σχέση με το πρώτο. Το έχω εδώ και 1 μήνα και είμαι γενικά πολύ ικανοποιημένος. To positional tracking προσθέτει πάρα πολύ στην συνολική εμπειρία. Ακόμα όμως υπάρχουν αρκετά bugs, και ένα μεγάλο μειονέκτημα είναι ότι δεν υπάρχει preview στο μόνιτορ εκτός από μερικές εφαρμογές που δουλεύουν σωστά σε Direct to Rift Mode. Το πρόβλημα λύνεται με τον Open Broadcaster αλλά δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το PC.

 

Mέχρι στιγμής η καλύτερη εμπειρία είναι το Live for Speed το οποίο σε συνδυασμό με τον εξομειωτή κίνησης που έχουμε είναι ότι κοντινότερο σε αληθινή οδήγηση. Περιμένω βέβαια και Asseto Corsa το οποίο ήταν επίσης καταπληκτικό με το DK1.

 

Παράλληλα, έχουμε δοκιμάσει και το Half-Life VR με το Top Shot Elite Gun Controller σε συνδυασμό το πρωτότυπο ODS(Omni-Directional Surface) που αναπτύσσουμε και το οποίο παρέχει την δυνατότητα στον χρήστη να παίζει όρθιος χωρίς τον φόβο να πέσει ή να φύγει εκτός και να ξηλώσει όλα τα καλώδια. Η συγκεκριμένη εμπειρία ήταν απλώς απίστευτη και κάνει το παίξιμο με πληκτρολόγιο/ποντίκι να μοιάζει απολύτως παλαιολιθικό.

  • Like 2
  • Members
Δημοσ.

Έχω να παίξω παιχνίδι από την εποχή του FIFA 99, αλλά το oculus είναι τόσο εντυπωσιακό που είμαι κι εγώ από αυτούς που όταν κυκλοφορήσει θα το αγοράσω, γιατί μιλάμε για μια εντελώς νέα εμπειρία.

 

Πιστεύω μάλιστα ότι το αδικούμε λίγο όταν αναφερόμαστε σε αυτό μόνο στο πλαίσιο των παιχνιδιών. Θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για εικονικά ταξίδια (κάτι σαν oculus street view), εικονικές επισκέψεις σε μουσεία, εξομοιώσεις κάθε είδους (απο πτήση με αλεξίπτωτο μέχρι μαθήματα ανατομίας) ή ακόμη και να δημιουργήσει μια νέου τύπου κινηματογραφικη εμπειρία (για να μην αναφερθώ στις προοπτικές που ανοίγει στην πορνοβιομηχανια :P).

  • Like 6
Δημοσ.

Εχουμε που εχουμε ψηλοχαζεψει απ τα πολλα video games με αυτο θα aποβλακωθουμε

για τον εαυτό σου μίλα. εχουν ψηλοχαζεψει αυτοι που βαρανε 12ωρα πανω στο league of legends.

Δημοσ.

..για αυτούς που ξεχνούν...tron.jpg..και ΟΧΙ δεν είναι το TRON!!!

(The lawnmower Man)

 

ειχε βγει και παιχνιδι που βασιζοταν στην ταινια στις αρχες του 90, η επιτυχια του οποιου ξεκινησε ενα νεο ειδος παιχνιδιων τα οποια εξελισονταν σε VR κοσμους.

και νασου απο οτι φαινεται, συντομα αυτο το ειδος θα ξαναερθει στην μοδα.

 

επισης θεμα χρονου ειναι να συμβει και αυτο:

 

Δημοσ.

Έχω το DK2 εδώ και 2 εβδομάδες (το προπαρήγγειλα στα μέσα Απριλίου!). Ρωτήστε ότι θέλετε.

 

Το παρήγγειλες από το site τους και στο φέραν Ελλάδα? Εαν ναι, είχες κάνα θέμα με τελωνείο λόγω του ότι έρχεται από Αμερική?

Δημοσ.

όποτε έχετε χρόνο ρίξτε μια ματιά να μας λυθούν κάποιες απορίες

Ακόμα όμως υπάρχουν αρκετά bugs, και ένα μεγάλο μειονέκτημα είναι ότι δεν υπάρχει preview στο μόνιτορ εκτός από μερικές εφαρμογές που δουλεύουν σωστά σε Direct to Rift Mode. Το πρόβλημα λύνεται με τον Open Broadcaster αλλά δυσκολεύει ακόμα περισσότερο το PC.

κάποιος να κάνει μετάφραση των 'preview', 'direct', 'rift mode' γιατί δεν το χω

 

Έχω το DK2 εδώ και 2 εβδομάδες (το προπαρήγγειλα στα μέσα Απριλίου!). Ρωτήστε ότι θέλετε.

 

α) η συνδεσμολογία του ποια είναι γιατί δεν βρίσκω εικόνες; καταρχήν έχει εξωτερική μονάδα στην οποία συνδέεται η συσκευή όπως είχε αυτό της sony;

δλδ συσκευή > μονάδα(<ρεύμα) > κάρτα γραφικών;

 

για να συνδέσεις περισσότερες από μία συσκευές στον ίδιο υπολογιστή χρειάζεσαι και τα hmd και μια εξωτερική μονάδα για το καθένα και από μία έξοδο στην κάρτα γραφικών, σωστά;

 

β) ονομαστικά, τι ρυθμίσεις έχει ο χρήστης στα χέρια του για αυτή τη συσκευή; δλδ τι σετάρεις μόλις πιάσεις στα χέρια σου αυτό το προϊόν;

 

γ) με ενδιαφέρει πολύ κάποιος να μου περιγράψει την αίσθηση που λαμβάνει ο χρήστης

- σε ένα απλό desktop environment, έξω από games κτλ, σε ξερά windows πχ με μια εφαρμογή πχ photoshop ή οτιδήποτε, για να καταλάβω τις διαφορές

που χαλάει σε σχέση με την ίδια δουλειά σε μια οθόνη;

απλώς μοιάζει σαν να κάνεις την ίδια δουλειά σε μεγαλύτερη οθόνη; πως είναι;

- κι επίσης σε προβολή ταινίας που έχει γυριστεί εξαρχής στερεοσκοπικά (και όχι με '3d convertion'), πχ avatar, the hobbit κτλ σε σύγκριση με την προβολή στον κινηματογράφο (εφόσον πήγατε δλδ..) και σε σύγκριση με μια 3dtv (πάλι αν κι εφόσον το χετε κάνει κι αυτό)

πως αξιολογείτε το 3d impact σε αυτές τις διαφορετικές προβολές μεταξύ τους;

νομίζω πολύς κόσμος ενδιαφέρεται για ότι έχετε να πείτε για τις διαφορές πάνω σε αυτό το θέμα

 

δ) δεν βρίσκω πληροφορίες στο internet αλλά υποθέτω πως τα oculus δεν χρησιμοποιούν/θα χρησιμοποιήσουν τεχνολογία light field όπως θα κάνει η nvidia στο δικό της hmd σωστά;

-

ευχαριστώ, take your time αλλά αν μην μας ξεχάσετε αν ξέρετε τις απαντήσεις

 

edit: ε) μιας και βρήκαμε τόσο εύκολα άτομα που έχουν το oculus, μπας και είχε κανείς σας και αυτό της sony; θυμάμαι το είχαν πάρει και κάποιοι έλληνες - αν ναι πως συγκρίνονται αυτά τα δύο; είναι όπως τα λένε sony>oculus για video, oculus>sony για gaming;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...