Προς το περιεχόμενο

Σπάσιμο(;) διαφορικού σε Fiat Punto


subdee

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Πρόσφατα αναγκάστικα να κόψω απότομα ταχύτητα στο δρόμο (απο 125 στα 70 περίπου) με ένα Fiat Punto 2000 16v (6τάχυτο). Πάνω στον πανικό δεν πατήθηκαν ταυτόχρονα συμπλέκτης και φρένο, αλλά πρώτα το φρένο και μετά ο συμπλέκτης για να ρίξω ταχύτητα. Απο εκείνη τη στιγμή παρατήρησα περίεργη συμπεριφορά στο τιμόνι και ήχους. Πάω στον μηχανικό, το βάλαμε στο γερανό και παρατηρήσαμε ότι οι τροχοί δε γυρνάν ταυτόχρονα, σαν να μην πιάνουν τα δόντια στο διαφορικό.

 

Δεν το ψάξαμε παραπάνω γιατί έφευγε για διακοπές και περιμένω να γυρίσει άυριο να το λύσουμε να δούμε τι γίνεται. Η ερώτησή μου είναι η εξής: Είναι δυνατόν απο ένα απότομο φρενάρισμα να διαλύθηκε το διαφορικό; Ή υπήρχε παλιά πρόβλημα και απλά επιδεινώθηκε τώρα; Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο αλλάζει μόνο του το διαφορικό ή πάει μαζί με το σασμάν;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσφατα αναγκάστικα να κόψω απότομα ταχύτητα στο δρόμο (απο 125 στα 70 περίπου) με ένα Fiat Punto 2000 16v (6τάχυτο). Πάνω στον πανικό δεν πατήθηκαν ταυτόχρονα συμπλέκτης και φρένο, αλλά πρώτα το φρένο και μετά ο συμπλέκτης για να ρίξω ταχύτητα. Απο εκείνη τη στιγμή παρατήρησα περίεργη συμπεριφορά στο τιμόνι και ήχους. Πάω στον μηχανικό, το βάλαμε στο γερανό και παρατηρήσαμε ότι οι τροχοί δε γυρνάν ταυτόχρονα, σαν να μην πιάνουν τα δόντια στο διαφορικό.

 

Δεν το ψάξαμε παραπάνω γιατί έφευγε για διακοπές και περιμένω να γυρίσει άυριο να το λύσουμε να δούμε τι γίνεται. Η ερώτησή μου είναι η εξής: Είναι δυνατόν απο ένα απότομο φρενάρισμα να διαλύθηκε το διαφορικό; Ή υπήρχε παλιά πρόβλημα και απλά επιδεινώθηκε τώρα; Στο συγκεκριμένο αυτοκίνητο αλλάζει μόνο του το διαφορικό ή πάει μαζί με το σασμάν;

Το διαφορικο με το τιμονι δεν εχει καμια σχεση...

Κατι εχεις μπερδεψει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το διαφορικο με το τιμονι δεν εχει καμια σχεση...

Κατι εχεις μπερδεψει.

 

Δεν είπα ότι έχει σχέση. Είπα ότι είδα περίεργη συμπεριφορά. Αυτό πριν καταλάβουμε ότι το πρόβλημα ήταν στο διαφορικό. Μετά συνειδητοποίησα ότι η συμπεριφορά ήταν περίεργη μόνο στις στροφές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν είπα ότι έχει σχέση. Είπα ότι είδα περίεργη συμπεριφορά. Αυτό πριν καταλάβουμε ότι το πρόβλημα ήταν στο διαφορικό. Μετά συνειδητοποίησα ότι η συμπεριφορά ήταν περίεργη μόνο στις στροφές.

Απο αποτομο κατεβασμα το σασμαν γενικα ειναι πιθανο να την ακουσει.

φυσικα δεν καθεσαι να αλλαξεις μονο διαφορικο σε περιπτωση που φταιει αυτο.Πετας το σασμαν και βαζεις αλλο μεταχειρισμενο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πρόσφατα αναγκάστικα να κόψω απότομα ταχύτητα στο δρόμο (απο 125 στα 70 περίπου) με ένα Fiat Punto 2000 16v (6τάχυτο). Πάνω στον πανικό δεν πατήθηκαν ταυτόχρονα συμπλέκτης και φρένο, αλλά πρώτα το φρένο και μετά ο συμπλέκτης για να ρίξω ταχύτητα.

 

Δεν είμαι σίγουρος πως κατάλαβα, προσπάθησες να αλλάξεις (κατεβάσεις) ταχύτητα για να βοηθήσει στο φρενάρισμα χωρίς να έχεις πατήσει συμπλέκτη;

 

Άλλος λόγος να πατήσεις συγχρόνως συμπλέκτη με τόσα χιλιόμετρα δεν υπάρχει, σκέτο φρένο άλλη φορά.

Και κάνα αλάρμ για να προειδοποιήσεις τον από πίσω μη σου την φορέσει.

 

 

Btw μου φαίνεται απίθανο να βγει ζημιά στο διαφορικό από ένα φρενάρισμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Χμ, ίσως να μην το περιέγραψα καλά. Πηγαίνοντας στον αυτοκινητόδρομο με περίπου 125χ/ω, ξαφνικά ο μπροστινός μου σταμάτησε απότομα και ενώ είχα κρατήσει απόσταση αρκετή, αναγκάστικα και εγώ να κόψω απότομα. Για να κόψω, πάτησα μόνο φρένο χωρίς συμπλέκτη στιγμιαία, και μετά πάτησα και συμπλέκτη. Αφού βρήκα κενό απο αριστερά και είχα πέσει σε ταχύτητα γύρωα στα 80, πατημένος ο συμπλέκτης κατέβασα σε πέμπτη (είναι εξατάχυτο) και συνέχισα κανονικά την πορεία μου.

 

Αρχικά δεν άκουσα ή ένιωσα κάποιο θόρυβο, ωστόσο αργότερα σε αστικό δρόμο άρχισα να ακούω θορύβους και το τιμόνι δεν υπάκουγε σε στροφές. Επίσης στην επαναφορά του τιμονιού μετά τη στροφή, μου το πέταγε το τιμόνι.

 

Εν τέλει, το κατεβάσαμε χτες το σασμάν/διαφορικό, το ανοίξαμε, και είχε σπασμένα δόντια και στους πλανήτες/δορυφόρους του διαφορικού αλλά και στο σασμάν. Επίσης είχε διαλυθεί ένα πλαστικό κάλυμα που έχει στο εσωτερικό το διαφορικό το οποίο δεν ήξερα ότι υπάρχει. Μη έχοντας βρεί αξιόπιστο μεταχειρισμένο σασμαν (το οποίο ήταν και δύσκολο να βρώ λόγω 6τάχυτου), βρήκα επισκευασμένο και θα το βάλουμε σήμερα να δούμε.

 

Επιμένω να πιστεύω πως το πρόβλημα προϋπήρχε απο φθορά αλλά ο μηχανικός μου πιστεύει πως είναι απο το φρενάρισμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απίθανο μου ακούγεται να πάθει ζημιά το σασμάν αν ο κινητήρας γυρνάει σε νορμάλ στροφές με την επιλεγμένη ταχύτητα. Και εγώ νομίζω ότι δεν φταίει το φρενάρισμα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

φίλε δεν παίζει τέτοιο θέμα δεν έκανες ζημιά με το φρενάρισμα απλα υπήρχε και εμφανίστηκε λόγω του φρεναρίσματος εγω που το σκίζω στο βουνό το δικο μου έπρεπε να αλλάζω διαφορικα καθε μήνα αν το παμε ετσι

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μάλλον θα είχε φύγει κάνα δοντάκι και απλά έτυχε εκεί να εμφανιστεί το πρόβλημα

 

Εμένα από δοντάκι μου έσπασε το διαφορικό (το καβούκι του) ενώ πήγαινα με 40 στο χαλαρό και γέμισε ο τόπος βαλβολίνες

 

Κανονικά πρέπει να πιάνονται σε κάποιο μαγνητακι αυτά, αλλά από ότι φαίνεται δε πετυχαίνει πάντα

 

Το πρόβλημά σου σίγουρα προϋπήρχε αν δεν έκανες κάνα γενναίο κατέβασμα την ώρα του φρεναρίσματος

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

δηλ.καποιος σου εμαθε ότι όταν φρεναρεις απότομα πρεπει να πατας συμπλεκτη και φρενο?

στην ουσια αμα το κανεις αυτό δυσκολεύεις το φρεναρισμα του αυτοκινητου...

συμπλεκταρεις αφου απόφυγεις τον κινδυνο και κατεβάζεις ταχυτητα...

αλλιως αν και υπερβολή...

http://www.youtube.com/results?search_query=+Heel+%26+Toe+Downshift

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

δηλ.καποιος σου εμαθε ότι όταν φρεναρεις απότομα πρεπει να πατας συμπλεκτη και φρενο?

στην ουσια αμα το κανεις αυτό δυσκολεύεις το φρεναρισμα του αυτοκινητου...

συμπλεκταρεις αφου απόφυγεις τον κινδυνο και κατεβάζεις ταχυτητα...

αλλιως αν και υπερβολή...

http://www.youtube.com/results?search_query=+Heel+%26+Toe+Downshift

 

Προφανώς και δεν πατάμε συμπλέκτη σε κάθε φρενάρισμα, αλλά σε απότομο φρενάρισμο που ξέρεις ότι θα κόψεις απότομα ταχύτητα δεν πρέπει να πατήσεις και συμπλέκτη ώστε να μη σβήσει η μηχανή; Αν όχι άμεσα, τότε αμέσως μετά; Ο σκοπός δεν είναι να μπορείς να συνεχίσεις να έχεις τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση που χρειαστεί;

 

Τελικά είχατε δίκιο οι περισσότεροι όπως και εγώ.

Αφού το σκεφτήκαμε με λίγη ηρεμία το θέμα,  το πρόβλημα δεν εμφανίστηκε στο φρενάρισμα, το φρενάρισμα ούτε καν το επηρέασε. Το διαφορικό διαλύθηκε απο επανειλημμένο σφάλμα μου.

Σε διασταύρωση φεύγοντας απο το σπίτι μου, έχει σαμαράκι και μετα στρίβεις δεξιά. Πολλές φορές, κατεβαίνοντας το σαμαράκι και στρίβοντας δεξιά έφευγα λίγο απότομα, με αποτέλεσμα, όταν η μια ρόδα κατέβαινε να πατήσει στο οδόστρωμα, επειδή εδώ που είμαι η άσφαλτος δε γλιστράει καθόλου, έτρωγε όλο το ζόρι το διαφορικό. Ε δεν ήθελε και πολύ.

 

Καμιά φορά μου λέιπουν οι δρόμοι της Ελλάδας...

 

edit

Στο επισκευασμένο σασμαν που βάλαμε, δεν κουμπώνει η πέμπτη αν πας απο τετάρτη κατευθείαν. Πρέπει να κάνεις πως πας να βάλεις έκτη και μετά μπαίνει η πέμπτη. Απο έκτη σε πέμπτη δεν έχει θέμα. Και ερωτώ, είναι θέμα να δουλέψει λίγο για να στρώσει επειδή είναι "καινούργιο" ή υπάρχει πρόβλημα; Έχω ήδη ειδοποιήσει τον πωλητή όπου το πήρα και συμφωνήσαμε να το κυκλοφορήσω καμια βδομάδα να δούμε αν θα φτιάξει. Έχει εξάμηνη εγγύηση.

Επεξ/σία από subdee
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προφανώς και δεν πατάμε συμπλέκτη σε κάθε φρενάρισμα, αλλά σε απότομο φρενάρισμο που ξέρεις ότι θα κόψεις απότομα ταχύτητα δεν πρέπει να πατήσεις και συμπλέκτη ώστε να μη σβήσει η μηχανή; Αν όχι άμεσα, τότε αμέσως μετά; Ο σκοπός δεν είναι να μπορείς να συνεχίσεις να έχεις τον έλεγχο του οχήματος σε περίπτωση που χρειαστεί;

 

Τελικά είχατε δίκιο οι περισσότεροι όπως και εγώ.

Αφού το σκεφτήκαμε με λίγη ηρεμία το θέμα,  το πρόβλημα δεν εμφανίστηκε στο φρενάρισμα, το φρενάρισμα ούτε καν το επηρέασε. Το διαφορικό διαλύθηκε απο επανειλημμένο σφάλμα μου.

Σε διασταύρωση φεύγοντας απο το σπίτι μου, έχει σαμαράκι και μετα στρίβεις δεξιά. Πολλές φορές, κατεβαίνοντας το σαμαράκι και στρίβοντας δεξιά έφευγα λίγο απότομα, με αποτέλεσμα, όταν η μια ρόδα κατέβαινε να πατήσει στο οδόστρωμα, επειδή εδώ που είμαι η άσφαλτος δε γλιστράει καθόλου, έτρωγε όλο το ζόρι το διαφορικό. Ε δεν ήθελε και πολύ.

 

Καμιά φορά μου λέιπουν οι δρόμοι της Ελλάδας...

 

edit

Στο επισκευασμένο σασμαν που βάλαμε, δεν κουμπώνει η πέμπτη αν πας απο τετάρτη κατευθείαν. Πρέπει να κάνεις πως πας να βάλεις έκτη και μετά μπαίνει η πέμπτη. Απο έκτη σε πέμπτη δεν έχει θέμα. Και ερωτώ, είναι θέμα να δουλέψει λίγο για να στρώσει επειδή είναι "καινούργιο" ή υπάρχει πρόβλημα; Έχω ήδη ειδοποιήσει τον πωλητή όπου το πήρα και συμφωνήσαμε να το κυκλοφορήσω καμια βδομάδα να δούμε αν θα φτιάξει. Έχει εξάμηνη εγγύηση.

Εαν δεν εστρωσε με καινουριες βαλβολινες με το που το εβαλες οχι δεν θα στρωσει.Εχει προβλημα το συγχρονιζε της 5ης...Γιατι αμαξι μιλαμε?..Γιατι μαλλον ο προηγουμενος (που ειχε το σασμαν) το ελιωνε το εργαλειο :P....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...