Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σήμερα που πήγα να γεμίσω πετρέλαιο κι ενώ ο δείκτης ήταν λίγο κάτω από τη μέση(χωρητικότητα 45λ)στο βενζινάδικο πήρε 30 λίτρα!!!

Όταν ρώτησα τη κοπέλα πώς γίνεται να πήρε 30λ με το δείκτη στη μέση και ενώ παίρνει 45 μέγιστα, μου απάντησε ότι τα grande punto παίρνουν κάπου δεκα(!!!!) επιπλέον λίτρα με τον "αέρα".

Δεν το πολύ πιστεύω και ήθελα μια γνώμη παραπάνω. Το πρατήριο ήταν shell και βάζω πάντα vpower diesel.

Δημοσ.

δε ξέρω για το δικό σου αυτοκίνητο αλλά το δικό μου όντως παίρνει κάπου στα 10 λίτρα παραπάνω.

κι εγώ δε το πίστευα στην αρχή και νόμιζα ότι με κλέψανε.

αλλά πράγματι τα πήρε. 

κοίτα πόσα χιλιόμετρα θα σου βγάλει και θα καταλάβεις αν σε κλέψανε ή όχι.

Δημοσ.

δε ξέρω για το δικό σου αυτοκίνητο αλλά το δικό μου όντως παίρνει κάπου στα 10 λίτρα παραπάνω.

κι εγώ δε το πίστευα στην αρχή και νόμιζα ότι με κλέψανε.

αλλά πράγματι τα πήρε.

κοίτα πόσα χιλιόμετρα θα σου βγάλει και θα καταλάβεις αν σε κλέψανε ή όχι.

Το μηδενισα κατευθείαν για να δω πόσο θα βγάλει και της είπα :για να δούμε θα βγάλει πάνω από 1300 χλμ(με 50+ λίτρα τόσο πρέπει);
Δημοσ.

επισης για να ξερεις ποσο ακριβώς παίρνει καλό ειναι να το κρατάς πάντα γεμάτο (όταν παει στη μέση να ξαναγεμίζεις μεχρι τερμα)...

 

Το ξερω οτι ειναι κάπως σε αυτές τις εποχές ειναι δυσκολο αλλα εγω μονο ετσι εχω τον ελεγχο...

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

επισης για να ξερεις ποσο ακριβώς παίρνει καλό ειναι να το κρατάς πάντα γεμάτο (όταν παει στη μέση να ξαναγεμίζεις μεχρι τερμα)...

 

Το ξερω οτι ειναι κάπως σε αυτές τις εποχές ειναι δυσκολο αλλα εγω μονο ετσι εχω τον ελεγχο...

την πρωτη φορα που επισκευτηκα το εν λογω πρατήριο,το άφησα να στραγγίξει κυριολεκτικά,οπότε στο γέμισμα πηρε 44 λιτρα.Ε τότε θεώρησα οτι δεν κλέβει ιδιαίτερα,σήμερα ομως με μισή δεξαμενή.....Δλδ τη προηγούμενη,δεν είχε αέρα;

Επεξ/σία από trayban
Δημοσ.

δε ξερω πως ειναι και η δεξαμενή σου αλλα θα σου πω οτι σε πολλα αυτοκίνητα με 20€ π.χ. παει εως τη μεση αλλα για να γεμίσει θέλει συνολο 50-60 οποτε μην παίρνεις την ένδειξη του ταμπλώ τοις μετρητοίς...

 

Ας με επαληθεύσει και κάποιος ακομα εάν ισχύει, προσωπικά το εχω δει σε 2 κορεατικά και 2 γερμανικά - όλα μικρής κατηγορίας (στο Ε87 δε ξερω τι ισχυει παντα γεμάτο το εχω και ξέρω οτι ανα πάσα στιγμή κάνω 750+χλμ και με 20€ βγαζω 120-140χλμ εντος αττικής<-περιπου τοσα συμπληρώνω καθε τρίτη στο ντεποζιτο)

Δημοσ.

Δεν είναι αξιοπιστος ο δεικτης εκτος απο καποια πανακριβα αμαξια. Και οταν ειχαν κανει μετρηση ειχαν βαλει να παει σε δοχειο η βενζινη απο το ρεσερβουαρ.

Δημοσ.

Σε δεξαμενες με υγραεριο να δειτε τι γινεται !!!Δεν βγαζεις ακρη με τιποτα γιατι απλα ποτε δεν ξερεις ποσο εχει μεσα από την δεικτη που είναι κατι λαμπάκια εντελως αναξιοπιστα .

Δημοσ.

δε ξερω πως ειναι και η δεξαμενή σου αλλα θα σου πω οτι σε πολλα αυτοκίνητα με 20€ π.χ. παει εως τη μεση αλλα για να γεμίσει θέλει συνολο 50-60 οποτε μην παίρνεις την ένδειξη του ταμπλώ τοις μετρητοίς...

 

Ας με επαληθεύσει και κάποιος ακομα εάν ισχύει, προσωπικά το εχω δει σε 2 κορεατικά και 2 γερμανικά - όλα μικρής κατηγορίας (στο Ε87 δε ξερω τι ισχυει παντα γεμάτο το εχω και ξέρω οτι ανα πάσα στιγμή κάνω 750+χλμ και με 20€ βγαζω 120-140χλμ εντος αττικής<-περιπου τοσα συμπληρώνω καθε τρίτη στο ντεποζιτο)

την προηγούμενη εβδομάδα πήρε καμιά 40αρια λίτρα,έχοντας διανύσει 1000κατι χλμ.

σήμερα είχα διανύσει 560.

Δημοσ.

δε ξέρω αν συμβαίνει σε όλα τα αυτοκίνητα αλλά πιθανόν να συμβαίνει σε πολλά.

το ρεζερβουρ μπορεί να πάρει παραπάνω λίτρα απο τα επίσημα.

δηλαδή ένα 45λιτρων μπορεί να χωρέσει πχ 50-55 αν το ζορίσεις.

αυτό δεν το έγραφε ούτε στο βιβλιαράκι του αυτοκινήτου.

 

απλά όταν πας να το γεμίσεις όλα τα βενζινάδικα σου βάζουν μέχρι τα 45 περίπου και σταματάνε. (μόλις στρογγυλοποιηθεί και το ποσό.)

στο βενζινάδικο που πάω έχει τύχει μερικές φορές να με ρωτήσει ο υπάλληλος αν θέλω να κάνει εξαέρωση.

αν του πω όχι, σταματάει στα 45. ελάχιστες φορές του έχω πει ναι και τότε έφτασε τα 53-55 λίτρα.

όσες φορές το έχω κάνει έχει βγάλει και τα ανάλογα χιλιόμετρα.

 

έχω ακούσει όμως δεν είναι καλό να το κάνουμε γιατί μπορεί να δημιουργηθεί πρόβλημα. οπότε κι εγώ σταματάω στα 45.

 

αν θέλετε κάνετε μια δοκιμή, πηγαίνετε και πείτε να σας το γεμίσουν όσο πάει. απλά για να ξέρετε τι σας γίνεται.

 

αυτός είναι και ο λόγος που μερικοί βγαίνουν στα φόρουμ και γκρινιάζουν ότι τους έκλεψαν στο βενζινάδικο και αντι για 45 λίτρα τους βάλανε 50. και απειλούν με καταγγελίες.

φαντάζομαι έχετε διαβάσει παρόμοια περιστατικά. εδώ άλλοι το κάνουν θέμα για 2-3 λίτρα.

 

επίσης οι δείκτες της βενζίνης δεν είναι ζυγαριά ακριβείας.

δε μπορείτε με τίποτα να υπολογίσετε αν σας κλέψαν 2-3 λίτρα.

γιατί όπως είπα, αν ο μετρητής σταματήσει πχ στα 47€ ο βενζινάς θα το πιέσει για να στρογγυλοποιηθεί στα 50€. έτσι θα πάρει άλλα 2 λίτρα. όλοι το κάνουν αυτό.

 

και γι αυτούς που δεν ξέρουν.

δεν πάνε όλοι οι δείκτες αναλογικά.

δηλαδή μπορεί ο δέικτης να είναι στη μέση αλλά να έχει καταναλωθεί το 60% του καυσίμου και όχι το 50%.

επίσης όσοι έχουν υπολογιστή ταξιδίου και τους δείχνει τα χιλιόμετρα που απομένουν, να μη του δίνουν σημασία όταν γεμίζουν για΄τι αυτά που βγάζει είναι ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης μέχρι αυτή τη στιγμή.

δηλαδή μπορεί να γεμίσεις μια φορά και να σου δείχνει 700κμ υπόλοιπο και αν γεμίσεις μια άλλη και να σου δέιχνει 500κμ.

αυτό το αναφέρω γιατί έχω δει άτομο να ισχυρίζεται ότι τον κλέψανε επειδή ο μετρητής έδειξε λιγότερα κμ.

επίσης το χειμώνα καταναλώνουμε περισσότερο καύσιμο

Δημοσ.

Εντάξει όλα αυτά αλλά εγώ μίλησα για 10 λίτρα, τα δυο τρία λίτρα /γέμισμα, θα έλεγα ότι είναι το κλέψιμο της αντλίας.

Τις περισσότερες φορές που το "πιέζουν" να πάρει ένα δυο ευρώ παραπάνω για στρογγυλοποιηση, είναι κλοπή. Αέρας βγαίνει πιο πολύ παρά καύσιμο.

Ξέρω πώς πάνε οι ενδείξεις του υπολογιστή ταξιδιου γιαυτό και άλλωστε κρατάω αναλυτική κατάσταση καυσίμων και εξόδων στο carango pro.

Νομίζω ότι ο αέρας δεν κάνει καλό να γεμίζει στις δεξαμενές βενζίνης, λόγω συστολής-διαστολης κ υδρατμων.

Το πετρέλαιο είναι πιο σταθερό.

Δημοσ.

Όπως ειπώθηκε ο δείκτης καυσίμου στα οχήματα δεν είναι ζυγαριά ακριβείας και ούτε δουλεύει 100% αναλογικά. 

Το "είναι στη μέση" ο δείκτης καυσίμου δεν σημαίνει απαραίτητα ότι και το ντεπόζιτο είναι γεμάτο μέχρι τη μέση.

Αυτός ο τρόπος δεν αποτελεί μέτρηση, αλλά ένδειξη.

Για περισσότερες πληροφορίες ανατρέξτε στο manual του οχήματος σας. Δεν είναι όλα ίδια.

Για σωστή μέτρηση, αριθμημένο μπετόνι καυσίμου από παχύ υλικό, HDPE κατά προτίμηση, αν όχι μεταλλικό.

 

Δεύτερον υπάρχουν μικρές αποκλίσεις ανάλογα με τη δεξαμενή καυσίμου το σχήμα και την παλαιότητα της.

Όλες οι δεξαμενές "ανοίγουν" όσο γεμίζουν με καύσιμο με συνέπεια να χωράνε πάντα παραπάνω από το ονομαστικό, από ελάχιστα μέχρι αρκετά παραπάνω.

Τα ντεπόζιτα καυσίμου σε μηχανές είναι κατά κανόνα φτιαγμένα από 1-1,5mm σίδερο και στα αυτοκίνητα 1,5-2mm.  

Όσο γεμίζει μια δεξαμενή το σχήμα της τείνει να ξεχειλίσει. Σε μια τετράγωνη δεξαμενή δηλαδή το σχήμα της από έτσι |_| τείνει να γίνει έτσι (_). Όσο ανεβαίνει ο όγκος (άρα και το βάρος) του καυσίμου και λεπταίνουν τα τοιχώματα της δεξαμενής γίνεται εντονότερο αυτό το φαινόμενο. Σε μια δεξαμενή πετρελαίου καλοριφέρ πολυκατοικίας 4 τόνων με τοίχωμα λαμαρίνας 3-4mm π.χ. είναι μετρήσιμο σε ακέραιες μονάδες. 

 

Τρίτον υπάρχουν αποκλίσεις στον όγκο του καυσίμου από συστολές και διαστολές θερμοκρασίας. Άλλη θερμοκρασία έχει το ίδιο καύσιμο 5 μέτρα κάτω από τη γη στις δεξαμενές βενζινάδικου, άλλη θερμοκρασία στο ντεπόζιτο μας, Αύγουστο μεσημέρι στους 35C. Αυτό ισχύει σε όλα τα υγρά καύσιμα ακόμα και σε αντλία βενζινάδικου που είναι ρυθμισμένη 100% σωστά στο να μετράει λίτρα. Αυτό δίνει μεγάλη απόκλιση και αποτελεί μόνιμο πρόβλημα για τους μεταφορείς καυσίμου, τα βενζινάδικα, αλλά και για εμάς τους καταναλωτές.

 

Σε FI οχήματα π.χ. η τρόμπα καύσιμου που βρίσκεται μέσα στο ντεπόζιτο, ψύχεται από το καύσιμο και συγχρόνως το ζεσταίνει στους 30-50C κατά τη λειτουργία της. Αν μείνει ελάχιστη ποσότητα καυσίμου στο ντεπόζιτο ώστε να μπορέσει η τρόμπα να το ζεστάνει όλο αρκετά, τότε το όχημα κατά τη λειτουργία του μπορεί να μας δείξει ότι έχουμε παραπάνω καύσιμο απ' όσο πραγματικά έχουμε, και μόλις σβήσουμε και κρυώσει το ντεπόζιτο να μας δείξει μικρότερη (τη σωστή) ποσότητα.

Οι μετρήσεις έχουν να κάνουν με τις συνθήκες που παίρνεις την μέτρηση.

 

Αυτοί οι κανόνες διέπουν όλα τα οχήματα που χρησιμοποιούν ντεπόζιτα καυσίμου σε ατμοσφαιρική πίεση.

Οι διαφορές μεταξύ τους βρίσκονται στο "πόσο", όχι στο "αν" υπάρχουν αποκλίσεις.

Κατά κανόνα οι αποκλίσεις συνολικά, βρίσκονται σε μονοψήφιο ποσοστό επί τοις %.

Ένα ντεπόζιτο 40lt δηλαδή δεν πρόκειται να χωρέσει 60lt στην πράξη, όσο και αν τραβήξουμε το σενάριο.

 

Επειδή λοιπόν ο κόσμος δεν είναι τέλειος, πάντα θα υπάρχουν μικρές απόκλισεις προς τα πάνω στο πόσο χωράνε τα ντεπόζιτα μας από την ονομαστική τιμή τους, ανάλογα με την ποιότητας τους και τις συνθήκες μέτρησης.

 

 

΄Ενας άλλος σημαντικός παράγοντας για τη διαφορά lt που βλέπουμε είναι οι γνωστές σε όλους μας αντλίες καυσίμου στα βενζινάδικα, που τις προηγούμενες δεκαετίες τουλάχιστον τις είχαν ταράξει στα "πειράγματα" στη χώρα μας.  

Τεχνικά μιλώντας, η όποια αντλία έχει μια ακρίβεια επί τις % για τον όγκο του καυσίμου που περνάει από μέσα της. Δηλαδή όταν περνάνε 10 λίτρα συγκεκριμένου υγρού από μέσα της να παίρνουμε ένδειξη 10 λίτρων στην οθόνη μας. Αυτό ρυθμίζεται μέχρι να βρεθεί ο σωστός όγκος μετρικά, και διαφέρει σε απόλυτα νούμερα από βενζινάδικο σε βενζινάδικο, ακόμα και από αντλία σε αντλία. Νομικά μιλώντας υπάρχει μια μικρή απόκλιση που είναι αποδεκτή. 0,5%, 1%, 2%, 3% ; Δεν γνωρίζω πόσο είναι το νόμιμο επί του παρόντος. 

Αν τώρα μια αντλία είναι ρυθμισμένη -ή "ξερυθμισμένη" αν θέλετε- να δείχνει τα 100lt, 105, 115, ή 130lt μια χαρά μπορούμε να χωρέσουμε όσα "πλασματικά" λίτρα θέλουμε σε ντεπόζιτο δεδομένου όγκου.

Απλά αυτό δεν είναι φυσική απόκλιση, αλλά νομική.

 

 

Πρακτικά μιλώντας λοιπόν, επειδή ο κόσμος δεν είναι τέλειος, υπάρχουν μικρές ποσοστιαίες φυσικές αποκλίσεις,

και επειδή ο άνθρωπος δεν είναι τέλειος υπάρχουν και οι μεγάλες. ;)

 

 

 

/sc

  • Like 5
Δημοσ.

Μέχρι την Πέμπτη θα τα έχω κάνει τα χιλιόμετρα που απαιτούνται, για να δούμε πόσο ξεχείλωσε η δεξαμενή..

Δημοσ.

Τα ντεπόζιτα καυσίμου σε μηχανές είναι κατά κανόνα φτιαγμένα από 1-1,5mm σίδερο και στα αυτοκίνητα 1,5-2mm.

Στα σύγχρονα αυτοκίνητα, κατά κανόνα(μην πω σε όλα) είναι φτιαγμένα από πλαστικό.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...