Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Διάβασα πολύ καλά τι γράφεις.

 

Οι συγκεκριμένες οδηγίες της ΕΕ που σου παρέθεσα όμως, το αναιρούν.

 

Δηλαδή ένα κατάστημα έχει το δικαίωμα να μην δίνει καν εμπορική εγγύηση σε ένα προιόν. Εν τούτοις όμως ο καταναλωτής έχει 2ετή Ευρωπαική Εγγύηση, την οποία υποχρεώνεται να του προσφέρει ο κατασκευαστής/το κατάστημα, που τον καλύπτει πλήρως.

 

Όπως το παράδειγμα που σου παρέθεσα, όπου το πιστολάκι λειτουργούσε κανονικά, χάλασε μετά το πέρας της εμπορικής εγγύησης και ο πωλητής ήταν ωστόσο υποχρεωμένος να το επισκευάσει, στα πλαίσια της διετούς εγγύησης της ΕΕ.

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

Κάτι δεν διαβάζεις σωστά:

 

Η οδηγία που παρέθεσες:

ΕΠΙΔΙΟΡΘΩΣΗ    ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ: Οι κανόνες της ΕΕ παρέχουν
στους καταναλωτές νομική προστασία σε περίπτωση αγοράς
ελαττωματικών προϊόντων ή προϊόντων που διαφέρουν από
τα προϊόντα της σχετικής διαφήμισης. Κάθε προϊόν που
πωλείται καλύπτεται από διετή εγγύηση. Εάν το προϊόν
σταματήσει να λειτουργεί ή χαλάσει κατά τη διάρκεια της
περιόδου εγγύησης εξαιτίας ελαττώματος που υπήρχε ήδη τη
στιγμή της πώλησής του, ο καταναλωτής έχει δικαίωμα να
ζητήσει την επιδιόρθωσή του.

 

Το κείμενο μου:

Η νομική εγγύηση λέει ότι εάν προϊόν που αγόρασες δεν έχει κάτι από αυτά που υποσχέθηκαν (π.χ. έχει Intel Core i3 αντί για i5 που διαφήμιζε / ή δεν έχει GPS όπως διαφήμιζε) ή είναι χαλασμένο την στιγμή που το παραλαμβάνεις (π.χ. το τρίτο slot μιας μητρικής δεν διαβάζει την RAM) τότε μπορείς μέσα σε 2 χρόνια να το γυρίσεις εκεί που το πήρες για τις νόμιμες ενέργειες.

Εάν το γυρίσεις τους πρώτους 6 μήνες ο νόμος δέχεται ως αξίωμα ότι το πρόβλημα υπήρχε εξαρχής, εάν το γυρίσεις μετά τους 6 μήνες θα πρέπει να αποδείξεις εσύ ότι υπήρχε την στιγμή που το παρέλαβες.

 

Λέω ακριβώς το ίδιο πράγμα. Πρέπει το πρόβλημα να υπήρχε εξ' αρχής κατά την παραλαβή. Αυτή είναι η νομική εγγύηση.

 

Η εμπορική εγγύηση σε καλύπτει σε περίπτωση που κάτι αρχικά λειτουργούσε αλλά εκ των υστέρων χαλάσει.

 

Που διαφωνούμε;

Δημοσ.

Δεν μπορείς να ορίσεις αν ένα ελάττωμα είναι απο την αρχή ή έγινε κατά τη χρήση, με σαφήνεια. Γι αυτό και δε μπορεί ή δεν πρέπει να ενδιαφέρει έναν καταναλωτή κάτι τέτοιο πόσο μάλλον να αποδείξει οτι υπήρχε κατά την παραλαβή. Δεν καλείται να γίνει Ηρακλής Πουαρό ο καταναλωτής, ούτε μπορεί να έχει γνώσεις ηλεκτρονικής/μηχανικής/κατασκευής προιόντος για να αποδείξει οτι προυπήρχε ελάτωμα, και ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που η ΕΕ προσπαθεί να καταστήσει τους νόμους κατα το δυνατόν σαφέστερους, με παραδείγματα κτλ.

 

Δηλαδή αγοράζω ένα πιστολάκι. Ένα εξάρτημά του είναι όμως ελαττωματικό, και παρότι αυτό δεν φαίνεται εξ' αρχής, κατά την πολύμηνη χρήση του προιόντος, το εξάρτημα αστοχεί και επιφέρει συνολικότερη δυσλειτουργία της συσκευής. Σε ένα κινητό για παράδειγμα, σε μια κάρτα γραφικών και γενικότερα σε συσκευές που μπορεί να επηρεαστεί η απαγωγή θερμότητας αυτό το φαινόμενο είναι σύνηθες ---> ο καταναλωτής δικαιούται 2ετή εγγύηση.

 

Γι αυτό και στο παράδειγμα που σου ανέφερα δε γίνεται πουθενά αναφορά για προϋπάρχον ελάττωμα κτλ.

 

Μια αληθινή ιστορία Η διάρκεια της διετούς εγγύησης δεν μπορεί να μειωθεί επειδή παρέχεται και συμπληρωματική εγγύηση

Η Κάρλα αγόρασε ένα πιστολάκι μαλλιών με εξάμηνη εγγύηση από τον πωλητή.

Όταν χάλασε μετά από οκτώ μήνες, το πήγε πίσω στο κατάστημα. Ο υπάλληλος του καταστήματος της είπε ότι η εγγύησή της είχε λήξει και ότι δεν δικαιούταν επιστροφή χρημάτων.

Η Κάρλα ορθώς του υπέδειξε ότι σύμφωνα με τη νομοθεσία της ΕΕ περί προστασίας των καταναλωτών, το προϊόν της καλυπτόταν από διετή εγγύηση και ότι η εξάμηνη εγγύηση από τον πωλητή αποτελούσε μόνο μια πρόσθετη υπηρεσία.

http://europa.eu/you...es/index_el.htm 

 

Υ.Γ. Αγοράζεις ένα γυάλινο τάπερ το οποίο ξέρεις και γνωρίζεις πως σου έχει παραδοθεί πλήρως λειτουργικό. Έχεις αποθηκεύσει φαγητό, τό 'χεις βάλει στο φούρνο, είναι λειτουργικότατο. Προφανώς, αν παρουσιάσει ζημιά μετά, θα είναι λόγω κακής χρήσης του και δε θα οφείλεται σε κατασκευαστικό ελάττωμα. Εκεί αποσκοπεί η διευκρίνιση που κάνει ο νόμος για ελάττωμα κατά την παράδοση (που όμως στα προιόντα τεχνολογίας δε μας αφορά καθώς δεν είναι τόσο απλά/εύκολο να ελεγχθούν όσο ένα τάπερ).

Δημοσ.

Δεν μπορείς να ορίσεις αν ένα ελάττωμα είναι απο την αρχή ή έγινε κατά τη χρήση, με σαφήνεια. Γι αυτό και δε μπορεί ή δεν πρέπει να ενδιαφέρει έναν καταναλωτή κάτι τέτοιο πόσο μάλλον να αποδείξει οτι υπήρχε κατά την παραλαβή. Δεν καλείται να γίνει Ηρακλής Πουαρό ο καταναλωτής, και ακριβώς αυτός είναι και ο λόγος που η ΕΕ προσπαθεί να καταστήσει τους νόμους κατα το δυνατόν σαφέστερους, με παραδείγματα κτλ.

 

Δηλαδή αγοράζω ένα πιστολάκι. Ένα εξάρτημά του είναι όμως ελαττωματικό, και παρότι αυτό δεν φαίνεται εξ' αρχής, κατά την πολύμηνη χρήση του προιόντος, το εξάρτημα αστοχεί και επιφέρει συνολικότερη δυσλειτουργία της συσκευής. Σε ένα κινητό για παράδειγμα, σε μια κάρτα γραφικών και γενικότερα σε συσκευές που μπορεί να επηρεαστεί η απαγωγή θερμότητας αυτό το φαινόμενο είναι σύνηθες ---> ο καταναλωτής δικαιούται 2ετή εγγύηση.

 

Γι αυτό και στο παράδειγμα που σου ανέφερα δε γίνεται πουθενά αναφορά για προϋπάρχον ελάττωμα κτλ.

 

Δεν θέλω να σε απογοητεύσω αλλά όπως διαβάζω τον ελληνικό νόμο είναι πολύ σαφής και τα συμπεράσματα σου που προέρχονται από "λογικά" άλματα δεν συνάδουν με αυτά.

 

Μακάρι να ήταν τα πράγματα όπως τα αναφέρεις αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να ερμηνεύουμε κάτι όπως το θέλουμε αλλά όπως είναι.

Αναιτιολόγητη Υπαναχώρηση - Επιστροφή Χρημάτων

                Στις αγορές από απόσταση (όπως οι διαδικτυακές), έχετε το δικαίωμα να υπαναχωρήσετε αναιτιολογήτως εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του προϊόντος επιστρέφοντας το προϊόντος στην αρχική του κατάσταση, χωρίς να επιβαρύνεστε με οποιαδήποτε δαπάνη εκτός από τα έξοδα επιστροφής. Όπως προβλέπει και ο νόμος, δε χρειάζεται να αιτιολογήσετε γιατί δε θέλετε το προϊόν. Ζητάτε μία αίτηση υπαναχώρησης από το κατάστημα, τη συμπληρώνετε και τη στέλνετε μαζί με το προϊόν (παράδειγμα αίτησης). Το κατάστημα είναι υποχρεωμένο να σας επιστρέψει τα χρήματά σας (δε δεχόμαστε πιστωτικό αν δε θέλουμε). Το κατάστημα πρέπει εντός 14 ημερών από την επιστροφή των προϊόντων (ή την αποστολή αποδεικτικού ότι τα στείλατε πίσω) να σας επιστρέψει τα χρήματά σας, με τον ίδιο τρόπο που τα εισέπραξε.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Εννοείται πως δε χρειάζεται να είναι σφραγισμένο το προϊόν (άλλωστε πως θα διαπιστώσετε ότι δε σας κάνει/χρειάζεται/ικανοποιεί αν είναι σφραγισμένο), αλλά θα πρέπει να επιστρέψετε ό,τι ακριβώς σας έστειλαν χωρίς να λείπει το παραμικρό.

 

Για την ορθότητα και εγκυρότητα του θέματος, θα πρέπει να διευκρινιστεί εάν μπορούμε να γυρίσουμε ανοικτό προϊόν.

 

Η παράγραφος 47 της οδηγίας 2011-83 αναφέρει:

 

Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. Στην περίπτωση αυτή, ο  καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών. Προκει­μένου να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών, ο καταναλωτής θα πρέπει να τα χειρίζεται και να τα εξετάζει με τον ίδιο τρόπο με τον οποίο θα του επιτρεπόταν να το πράξει σε κάποιο κατά­στημα. Παραδείγματος χάριν, ο  καταναλωτής θα πρέπει μόνο να δοκιμάσει κάποιο ρούχο και δεν θα πρέπει να του επιτραπεί να το φορέσει. Κατά συνέπεια, ο καταναλωτής θα πρέπει να χειρίζεται και να εξετάζει τα αγαθά με τη δέουσα προσοχή στη διάρκεια της περιόδου υπαναχώρησης. Οι υπο­χρεώσεις του καταναλωτή σε περίπτωση υπαναχώρησης δεν θα πρέπει να αποθαρρύνουν τον καταναλωτή από την

άσκηση του δικαιώματός του να υπαναχωρήσει.

 

Θα με άφηναν σε ένα κατάστημα να ανοίξω ένα laptop που έχει ταινία ασφαλείας; Πιθανότατα όχι. Άρα εάν ανοίξω την ταινία ασφαλείας, δεν μπορώ να το επιστρέψω; Πολύ ασαφές...

Δημοσ.

Εσύ δε παρέθεσες πως

 Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών.

 

 

Άρα επιτρέπεται ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει το αγαθό, σε σημείο που να μπορεί προσδιορίσει τη λειτουργία και τα χαρακτηριστικά του.

 

Είναι ξεκάθαρο.

 

Η ταινία ασφαλείας επιτρέπει στον καταναλωτή να πράξει τα παραπάνω, χωρίς να την αφαιρέσει?

Δημοσ.

Εδω αναφέρεται :

 

 

 

Προσοχή!

 

Σημειώστε ότι δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιήσετε τα εμπορεύματα που παραλάβατε προτού αποφασίσετε να υπαναχωρήσετε από την αγορά. Το δικαίωμα υπαναχώρησης σας δίνει τη δυνατότητα να ελέγξετε το προϊόν όπως θα το κάνατε σε ένα κατάστημα, και όχι να το χρησιμοποιήσετε ελεύθερα για 14 ημέρες.

Πρέπει να γνωρίζετε επίσης ότι ισχύουν ιδιαίτεροι κανόνες για το ψηφιακό περιεχόμενο (π.χ. την τηλεφόρτωση ή τη διαδικτυακή μετάδοση μουσικής ή βίντεο).

 

Και εξαιρεί ορισμένα προϊόντα. Η περίοδος "χάριτος" των 14 ημερών δεν ισχύει, μεταξύ άλλων, για τα εξής:

 

 

  • αεροπορικά και σιδηροδρομικά εισιτήρια καθώς και εισιτήρια συναυλιών και κρατήσεις ξενοδοχείων για συγκεκριμένες ημερομηνίες
  • τρόφιμα και ποτά που σας παραδίδονται τακτικά (όπως γαλακτοκομικά προϊόντα από τον γαλατά)
  • εμπορεύματα που αγοράζονται κατά παραγγελία ή σαφώς εξατομικευμένα είδη (π.χ. κοστούμι ραμμένο στα μέτρα σας)
  • σφραγισμένα μέσα καταχώρισης δεδομένων, όπως DVD, τα οποία αποσφραγίσατε μετά την παραλαβή τους.
 

 

 

Τα παραπάνω ισχύουν για αγορές μετά τις 13/6. Λέει "όπως θα το ελέγχατε σε ένα κατάστημα". Πλέον όλα τα καταστήματα έχουν εκθεσιακά κομμάτια, ακόμα και σε αυτά που δεν έχουν μπορείς να φωνάξεις έναν υπάλληλο και να του ζητήσεις να ανοίξεις το κουτί μπροστά του "να το δείς" (το έχω κάνει). Άρα εννοεί πως μπορείς να το επιστρέψεις ανοιχτό

 

Επίσης κάτι άλλο που οδηγεί στο ότι μπορείς να τα επιστρέψεις ανοιχτά είναι η τελευταία εξαίρεση, που αναφέρεται συγκεκριμένα στα σφραγισμένα DVD. 

Αν ο ευρωπαϊκός νόμος εννοούσε ότι πρέπει να τα επιστρέψεις σφραγισμένα, τότε δε θα υπήρχε η ανάγκη αυτής της εξαίρεσης

 

Αυτό που λέει είναι ότι μπορείς να τα ανοίξεις για να τα ελέγξεις, αλλά δε μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για 14 μέρες, λογικό. Γιατί τότε όλοι θα έπαιρναν ένα κινητό για 14 μέρες, θα το επέστρεφαν μετά για 14 μέρες από άλλο κατάστημα κτλ. Και θα είχαν τσάμπα κινητό για πάντα.

Δημοσ.

Δεν διακρίνεις μια ασάφεια?

 

Εάν πας σε κατάστημα που δεν έχει εκθεσιακά κομμάτια ή εάν ο υπάλληλος δεν σου ανοίξει κάποιο κομμάτι από συγκεκριμένο μοντέλο που θες, αυτό σημαίνει ότι στο συγκεκριμένο μαγαζί δεν θα μπορείς να επιστρέψεις ένα προϊόν που έχεις ανοίξει;


Εσύ δε παρέθεσες πως

 

Άρα επιτρέπεται ο καταναλωτής να χρησιμοποιήσει το αγαθό, σε σημείο που να μπορεί προσδιορίσει τη λειτουργία και τα χαρακτηριστικά του.

 

Είναι ξεκάθαρο.

 

Η ταινία ασφαλείας επιτρέπει στον καταναλωτή να πράξει τα παραπάνω, χωρίς να την αφαιρέσει?

 

Μην παραθέτεις μισά πράγματα.

 

Ορισμένοι καταναλωτές ασκούν το δικαίωμα υπαναχώρησης αφού έχουν χρησιμοποιήσει τα αγαθά σε βαθμό μεγαλύτερο από αυτόν που είναι αναγκαίος για να προσδιοριστούν η φύση, τα χαρακτηριστικά και η λειτουργία των αγαθών. Στην περίπτωση αυτή, ο  καταναλωτής δεν θα πρέπει να χάνει το δικαίωμα υπαναχώρησης, αλλά θα πρέπει να είναι υπεύθυνος για τυχόν μείωση της αξίας των αγαθών.

 

Σου λέω ότι μπορείς να το επιστρέψεις, αλλά σου λέω και ότι μπορεί να μην πάρεις όλα τα λεφτά σου.

Δημοσ.

Όχι, γιατί λέει όπως θα κάνατε σε ένα κατάστημα, όχι "στο κατάστημα από το οποίο αγοράσατε" (που μπορεί να μην έχει καν φυσική παρουσία, να είναι αποθήκη)

Δημοσ.

Άρα, εσύ δέχεσαι ως δεδομένο ότι όλα τα καταστήμα έχουν έκθεση, κάτι που όμως είναι λογικό συμπέρασμα και δεν αναφέρεται ρητώς στο νόμο.

 

Και μετά λέμε γιατί υπάρχουν παραθυράκια...

  • Moderators
Δημοσ.

1.  Φυσικα και μπορεις να επιστρεψεις μη σφραγισμενο προιον, δεν μπορω να καταλαβω για ποιο λογο δυσκολεύονται καποιοι να το κατανοησουν, με ή χωρις εισαγωγικα.  Θελει ο νομοθέτης να πει με απλα λογια ότι δεν μπορεις για παράδειγμα να το παρεις στις διακοπες σου, να το γεμισεις με αμμο, να το γεμισεις γρατζουνιες να το ριξεις και 1-2 φορες κατω ή οτιδήποτε άλλο και μετα να το επιστρεψεις.

Αν λοιπον δεν εχεις κανει κατι από τα παραπανω,  αλλα μια προσεκτικη δοκιμη/λειτουργια του, κανεις οποτε θελήσεις μεσα στις 14 ημερες υπαναχωρηση, ειτε αρεσει στο "χ" κατάστημα ειτε όχι. Και φυσικα θα σου δωσουν ΟΛΑ τα χρηματα σου. Οι καταχρηστικοι οροι που μπορει να αναφερουν ελαχιστα καταστήματα δεν είναι τροπος να αποδειχθεί κατι που δεν ισχυει. Υπαρχουν πολλα υποδείγματα εντυπου υπαναχώρησης που μιλουν απλα για "αρχικη κατασταση" που σημαινει απλα "όπως το πηρες", δηλαδή να μην το εχεις γρατζουνισει, να μην εχεις αφαιρεσει κατι κλπ, όχι να μην το εχεις ξεσφραγισει, λεξη που ΔΕΝ αναφέρεται στο εντυπο τους φυσικα.

 

2.  Με το θεμα που καταπιάνεται το τοπικ, εχουμε αρκετα τοπικ γεματα με διαμάχες των δυο πλευρων. Υπαρχουν πολλα και στο ινσομνια και αλλου, αυτό δεν προκειται να γινει άλλο ένα. Ο TS ηθελε απλα ένα feedback και επιθυμουσε να είναι ανοιχτο το τοπικ για καποιο χρονικο διαστημα. Όταν ικανοποιησει την αναγκη του αυτή για feedback το θεμα θα γινει όπως πρεπει να είναι ενας οδηγος.

  • Like 2
Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...