Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Οι φακοί των επίγειων τηλεσκοπίων μπορεί να είναι τεράστιοι αλλά οι εικόνες που μας προσφέρουν πολλές φορές είναι παραμορφωμένες εξαιτίας της ατμόσφαιρας.Τα τηλεσκόπια σαν το Hubble δεν έχουν αυτό το πρόβλημα καθώς βρίσκονται σε δορυφορική τροχιά και δεν επηρεάζονται από την ατμόσφαιρα (σύννεφα, ρύπους κ.ά), συνεπώς μπορούν και προσφέρουν πολύ πιο καθαρές εικόνες.

Το πρόβλημα είναι ότι πρέπει να είναι μικρά σε μέγεθος προκειμένου να μπορούμε να τα εκτοξεύσουμε στο διάστημα, ενώ και η συντήρηση ή η επισκευή τους είναι επικίνδυνη και πολυέξοδη διαδικασία.

 

Τη λύση στο παραπάνω πρόβλημα μπορεί να δώσει το πρόγραμμα SOFIA (Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy) της NASA, με τη τοποθέτηση ενός τηλεσκοπίου (19-ton, γερμανικής κατασκευής) σε ένα Boeing 747 το οποίο θα πετάει στα 45.000 πόδια, αφήνοντας "από κάτω του" το 99% των υδρατμών της ατμόσφαιρας, που απορροφούν την υπέρυθρη ακτινοβολία.

 

Με αυτόν τον τρόπο οι αστρονόμοι του προγράμματος SOFIA θα μπορούν να ανιχνεύουν υπέρυθρα σήματα για να μελετήσουν μεταξύ άλλων τη χημεία διαστρικών αστεριών, την ατμόσφαιρα πλανητών, κομήτες κ.ά.

 

 

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε την ιστοσελίδα της NASA για την αποστολή της SOFIA.

 

Link.png Site: Engadget

Δημοσ.

Με ένα τηλεσκόπιο στο φεγγάρι, λύνεται το πρόβλημα. Για τα υπόλοιπα που δημιουργούνται δε ξέρω.

 

H συντήρηση και η επισκευή ενός τηλεσκοπίου στο φεγγάρι είναι εύκολη;

  • Like 4
Δημοσ.

Όποιος θέλει μπορείτε να ψάξει στο θείο το εξής ντοκυμανταίρ:

 

Discovery Mighty Planes Season 2 5of6 Sofia

  • Like 3
Δημοσ.

Ενδιαφέρουσα ιδέα. Αν και υποψιάζομαι οτι το κόστος θα είναι πολύ μεγάλο.

Δεν ήξερα οτι τα 747 μπορούν να φτάσουν στα 45χιλ πόδια πάντως. Ίσως να είναι κάποια τροποποιημένη έκδοση.

 

Με ένα τηλεσκόπιο στο φεγγάρι, λύνεται το πρόβλημα. Για τα υπόλοιπα που δημιουργούνται δε ξέρω.

 

Μόνο που αυτή η λύση έχει ελάχιστα πλεονεκτήματα σε σχέση με ενα τηλεσκόπιο σε τροχιά γύρω απο τη γή (και αυτά μόνο αν τοποθετηθεί στην "σκοτεινή" πλευρά της).

Αντιθέτως έχει ενα κάρο μειονεκτήματα.

Δημοσ.

Δεν ήξερα οτι τα 747 μπορούν να φτάσουν στα 45χιλ πόδια πάντως. Ίσως να είναι κάποια τροποποιημένη έκδοση.

κάποιες εκδόσεις 747 όπως η συγκεκριμένη που είναι πολύ παλιά αλλά και σύγχρονες μπορούν 

Δημοσ.

κάποιες εκδόσεις 747 όπως η συγκεκριμένη που είναι πολύ παλιά αλλά και σύγχρονες μπορούν 

τα περισσοτερα επιβατικα, σε μεγαλης διαρκειας πτησεις, φτανουν ή και ξεπερνουν τα 40.000 ποδια για οικονομια στα καυσιμα

  • Like 1
Δημοσ.

ως κεντραρει σε ενα αστερι ενω κινειται? Πεταει σε κυκλικη τροχια?

και πως κεντράρεις από την γη? (και αυτή κινείτε βλέπεις)

  • Like 1
Δημοσ.

και πως κεντράρεις από την γη? (και αυτή κινείτε βλέπεις)

το αεροπλάνο πετάει σε κυκλική τροχιά αναγκαστικά αφού μένει σε ορισμένα πόδια πάνω από το επίπεδο της θάλασσας.

τώρα το πως θα κεντράρει δεν νομίζω να είναι τρομερό πρόβλημα, πιο δύσκολα θα έχει επαφή στα 3000-4000 σε κάποιο βουνό λόγο τον καιρικών συνθηκών.

Δημοσ.

και πως κεντράρεις από την γη? (και αυτή κινείτε βλέπεις)

Με ρομποτικές βάσεις.

Για τα «απλά» τηλεσκοπία κάτι σαν το παρακάτω.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...