Γιάννης Platano Δημοσ. 30 Μαΐου 2014 Μέλος Δημοσ. 30 Μαΐου 2014 Τελικα το ξαναεκανε χθες το αμαξι και αφαιρεσαν την "μπεκιερα" για ελεγχο και επισκευή ή αντικατασταση . Τωρα το αμαξι είναι με βενζινη μεχρι την Τριτη
madsc Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 Γιάννη μεταξύ μας, όταν ανάψει κάποιο λάθος σε FI όχημα, αποθηκεύεται στην ECU (εγκέφαλο τον λένε οι μάστορες εδώ) και μπορείς να το διαβάσεις με το επίσημο διαγνωστικό ή με συμβατό OBDΙΙ scanner. Μένει αποθηκευμένο μέχρι να σβηστεί από κάποιο διαγνωστικό. Το σβήσιμο γίνεται πάντα από ανθρώπινο χέρι, μόνο του δεν φεύγει. Αυτή είναι η πάγια συμπεριφορά σε ότι ECU έχω μιλήσει. Το πρόβλημα με τα αέρια σε ΜΕΚ δεν έχει να κάνει με την λίπανση. Η αμόλυβδη ούτως η άλλως δεν περιέχει λιπαντικά πρόσθετα όπως η παλιά super. Έχει να κάνει με πιο "ξερή" καύση, μη δίνοντας την δυνατότητα σε εσωτερικά μέρη του κινητήρα να ψυχθούν επαρκώς. Αυτό που δεν ξέρουν ή δεν θέλουν να λένε όσοι τοποθετούν αέρια είναι πως όσο ρυθμίζεται ο κινητήρας να καίει περισσότερη βενζίνα από αέριο ψύχωνται σωστότερα όλα αλλά δεν υπάρχει κάποια ουσιαστική οικονομία στο συνολικό κόστος μεταφοράς μας, αν συμπεριλάβουμε δηλ. το κόστος αγοράς/εγκατάστασης του συστήματος. Όσο ρυθμίζεται ο κινητήρας να καίει περισσότερο αέριο από βενζίνα ανεβαίνουν μεν τα kpl (χλμ/λίτρο) ταλαιπωρούνται δε περισσότερο πιστόνια, ελατήρια, βαλβίδες και τα συναφή από θερμοκρασίες, ελαττώνοντας το χρόνο ζωής τους, φέρνοντας πιο κοντά τη στιγμή που θα χρειαστεί ανακατασκευή το μοτέρ. Λάθη σε ECU μπορεί επίσης να δηλωθούν ανά περιπτώσεις. Όσο ζεσταίνει ο καιρός, το σενάριο επιδεινώνεται. Όσοι σκεφτήκατε μα καλά το σύστημα υδρόψυξης δεν κάνει δουλειά; Η απάντηση είναι απλά όχι σε αυτή την περίπτωση. Δεν επαρκεί για εκεί. Στο σενάριο της αμόλυβδης δεν γίνεται πλήρης καύση σχεδόν ποτέ. Κάποιο ποσοστό βενζίνας πάντα καίγεται, κάποιο ποσοστό ψύχει τον κινητήρα βγαίνοντας ακαύτο από τις βαλβίδες εξαγωγής ψύχοντας τις, για να "καεί" με τη σειρά του στον καταλύτη της εξάτμισης. Τα blow by αέρια που περνάνε κάτω από τα πιστόνια κάνουν -εν μέρη- την ίδια δουλειά για τα ελατήρια μέχρι να καταλήξουν στο φιλτροκούτι μέσω της PCV βαλβίδας, για μια δεύτερη ευκαιρεία στην καύση. Οπότε αν δεχτούμε πως ο μη αποδοτικός τρόπος καύσης της βενζίνας που όλοι κάνουμε προστατεύει καλύτερα τα μέρη του κινητήρα, ενώ το αέριο προσφέρει οικονομία στην κατανάλωση, η λύση αν θέλουμε να καίμε και αέριο είναι να βρούμε τα ποσοστά στο πόσο αέριο και στο πόσο βενζίνα θα καίγεται. Όπως καταλαβαίνετε η χρυσή τομή διαφέρει από όχημα σε όχημα, αν θέλουμε να προστατέψουμε και το όχημα και τη τσέπη μας. Ενναλακτικά, χρειαζόμαστε καλύτερο τρόπο ψύξης εσωτερικά του μοτέρ, αλλά αυτό είναι άλλη συζήτηση. /sc 4
iliasbass Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 σε αυτοκινητο με υγραεριο απο οτι θυμαμαι οταν πηγαινες πανω απο 3000 σαλ γυρναγε σε βενζινη, παρολο που ειχε λαδιερα απανω
Γιάννης Platano Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 Μέλος Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 σε αυτοκινητο με υγραεριο απο οτι θυμαμαι οταν πηγαινες πανω απο 3000 σαλ γυρναγε σε βενζινη, παρολο που ειχε λαδιερα απανω Γυρναει μονο σε βενζινη ή ψεκαζει και με βενζινη ???? Αν ηταν ετσι το 80% θα ηταν με βενζινη και όχι με υγραεριο
iliasbass Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 (επεξεργασμένο) για το θεμα της θερμοκρασιας αλλαζε σε βενζινη, το εβλεπα απο το μηχανημα οταν χρειαστηκε να πεταχτω μεχρι πατρα για μια δουλεια... τσεκαρε εδω τα εχω γραψει http://alfisti.gr/forum/showthread.php?t=14166&page=88 Επεξ/σία 2 Ιουνίου 2014 από iliasbass
Γιάννης Platano Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 Μέλος Δημοσ. 1 Ιουνίου 2014 για το θεμα της θερμοκρασιας αλλαζε σε βενζινη, το εβλεπα απο το μηχανημα οταν χρειαστηκε να πεταχτω μεχρι πατρα για μια δουλεια... τσεκαρε εδω τα εχω γραψει [link=http://alfisti.gr/forum/showthread.php?t=14166&page=88][/link] Δεν φαινεται το site
iliasbass Δημοσ. 2 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 2 Ιουνίου 2014 για το θεμα της θερμοκρασιας αλλαζε σε βενζινη, το εβλεπα απο το μηχανημα οταν χρειαστηκε να πεταχτω μεχρι πατρα για μια δουλεια... τσεκαρε εδω τα εχω γραψει http://alfisti.gr/forum/showthread.php?t=14166&page=88
De@th L0rd Δημοσ. 4 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2014 H λύση από ότι έχω ακούσει για την καλύτερη ψύξη των βαλβίδων στο υγραέριο, είναι ελαιωτήρας που ρίχνει ένα μικρό ποσοστό λαδιού όπως στις πνευματικές εγκαταστάσεις (αερόκλειδα κτλ)
Timour21 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 4 Ιουνίου 2014 H λύση από ότι έχω ακούσει για την καλύτερη ψύξη των βαλβίδων στο υγραέριο, είναι ελαιωτήρας που ρίχνει ένα μικρό ποσοστό λαδιού όπως στις πνευματικές εγκαταστάσεις (αερόκλειδα κτλ) Αν βάζανε λαδιέρα σε κάθε κύλινδρο, ίσως και να έκανε δουλειά, τα περισσότερα που έχω δει εγώ έχουν μια λαδιέρα πριν την εισαγωγή, η οποία στάζει το λάδι μέσα στην εισαγωγή (όσες εισαγωγές βγήκανε μπροστά μου, κολυμπούσαν στο λάδι) και αμφιβάλλω πολύ αν το λαδάκι που στάζει , μοιράζεται ισόποσα σε κάθε κύλινδρο. Ένας κύλινδρος θα πάρει πχ το 50% της ποσότητας, ο επόμενος (ο πιο δίπλα) θα πάρει 20% (τα νούμερα τυχαία - ως παράδειγμα), ο αμέσος επόμενος ένα 15% και ο τέταρτος αν φτάσει ένα 10% είναι ευχαριστημένος. Το υπόλοιπο 5% παραμένει στην εισαγωγή (μέχρι να την λύσεις - και να το βρεις μέσα). Γνωρίζω οτι η λαδιέρα ότι όφελος σου δίνει το γκάζι, όσον αφορά τα λιγότερα καυσαέρια, το στέλνει περίπατο και δεν είμαι σίγουρος για τις επιπτώσεις που έχει στον καταλύτη του αυτοκινήτου. Είναι πολύ καλύτερο για εμένα να ψεκάζεται και λίγη βενζίνη (πχ αναλογία 3ms βενζίνη 7ms αέριο) για ψύξη και λύπανση των βαλβίδων παρά το λάδι. 1
madsc Δημοσ. 5 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2014 Αυτό. Ρίχνοντας κ άλλους βαριούς υδρογονάνθρακες (λάδι) στον κύλινδρο, αλλάζεις τα δεδομένα της καύσης, και η όποια σχέση κόστος απόδοση είχες φτιάξει πάει περίπατο. ... Είναι πολύ καλύτερο για εμένα να ψεκάζεται και λίγη βενζίνη (πχ αναλογία 3ms βενζίνη 7ms αέριο) για ψύξη και λύπανση των βαλβίδων παρά το λάδι Δυστυχώς, η αναλογία που δουλεύει σωστά πρακτικά είναι σχεδόν ανάποδα. (80-20, 90-10) Οπότε αν τα βάλεις όλα κάτω, καταλαβαίνεις πόσο πραγματικά κάνεις οικονομία στην κατανάλωση και πόσο μακριά χρονικά μετατίθεται η απόσβεση. Γιάννη, έβγαλες άκρη τελικά; /sc
Timour21 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 5 Ιουνίου 2014 Δυστυχώς, η αναλογία που δουλεύει σωστά πρακτικά είναι σχεδόν ανάποδα. (80-20, 90-10) Οπότε αν τα βάλεις όλα κάτω, καταλαβαίνεις πόσο πραγματικά κάνεις οικονομία στην κατανάλωση και πόσο μακριά χρονικά μετατίθεται η απόσβεση. Εδώ θα διαφωνίσω. Υπάρχουν πολλές μάρκες (και πολλοί κινητήρες), και κάθε ένας απο αυτούς συμπεριφέρεται διαφορετικά. Η αναλογία που αναφέρεις ίσως να ταίριαζε πχ στον 1.6 της alfa 147, που οι βαλβίδες του είναι φτιαγμένες απο βούτυρο (βγαίνει και κωδικός με άλλες ποιο ενισχυμένες). Απο την άλλη, αν πάρουμε ως παράδειγμα τον 1.6 (Κ4Μ 760) του Renault Megane ΙΙ, θα δεις οτι η ίδια η renault το μόνο που προτείνει ως αλλαγή σε περίπτωση υγραεριοκίνησης είναι τα μπουζί (υριδίου στην διπλάσια σχεδόν τιμή). Κατά τα άλλα οι βαλβίδες και τα έδρανα είναι απο "τιτάνιο και μπετόν" -ατάκα μέγιστου χάρυ κλιν- οι αναλογίες με τις οποίες δουλεύει (εδώ και 4 χρόνια/ 100Κ χλμ) είναι 10/90 χειμώνα και 20/80 καλοκαίρι, και το αμαξι δεν έχει κάνει κιχ. Περιττό να πω οτι σε αυτά τα χλμ η απόσβεση έχει επιτευχθεί 3 φορές και πάμε για την 4η. Έχω και την περίπτωση του αδερφού μου, με ένα Suzuki Vitara (G16A) ο οποίος έχει κάνει 50Κ (και απόσβεση), δουλεύει αναλογία 20/80 χειμώνα και 30/70 καλοκαίρι, και περιμένει (έχοντας διαβάσει/ακούσει αντίστοιχες εμπειρίες μέσα απο το club) οτι στα 100Κ περίπου το καπάκι του θα τον αφήσει χρόνους. Τα έβαλε κάτω τα υπολόγισε, και είδε οτι ακόμα και να αντικαθιστά το καπάκι κάθε 100Κ, πάλι κερδισμένος είναι - συν οτι γουστάρει πολύ γιατί διπλασίασε την αυτονομία του αυτοκινήτου , σταμάτησε να κουβαλάει μπετόνια βενζίνης κάθε φορά που κάνανε βουνίσιες εξορμήσεις με το club-. Εκεί που θέλω να καταλήξω , είναι οτι ο καθένας σήμερα (με όπλο το internet) μπορεί να ψαχτεί (ακόμη και μέσα απο τα εκάστοτε club) και να μιλήσει με άτομα που το έχουνε κάνει σε αντίστοιχο αμάξι, να μάθουν αν και εφόσον βγάζει ζημιά (απο κάποιον που το έχει καιρό -γιατί στην αρχή όλα σωστά δουλεύουν), και απο εκεί να δει κατα πόσο τον συμφέρει να κάνει μια τέτοια μετατροπή ή όχι. Διαφορετικά μέταλλα, διαφορετικά κιτ, και διαφορετικές ρυθμίσεις, θα έχουν ποικίλα αποτελέσματα σε μια μετατροπή. Οπότε καλό είναι να βρούμε έναν σοβαρό μηχανικό, να κάνει καλή δουλειά (με καλά κιτ) και να γνωρίζει και τις ιδιοτροπίες του αυτοκινήτου που πάει να μετατρέψει, ώστε η μετατροπή να είναι όσον το δυνατόν πιο επιτυχημένη. 2
ermis1964 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2014 Δημοσ. 6 Ιουνίου 2014 Οι βλάβες πού παρουσιάζονται στούς εκ μετατροπής κινητήρες μέ υγραέριο εντοπίζονται στίς βαλβίδες εξαγωγής.Ολα τά προβλήματα στήν υγραεριοκίνηση ξεκινούν από τό εξής:Τό υγραέριο λόγω πολλών οκτανίων είναι βραδύκαυστο.Αυτό έχει ώς αποτέλεσμα,άν δέν ρυθμιστούν σωστά οι παράμετροι λειτουργίας τού κινητήρα μέ υγραέριο,νά συμβαίνει τό εξής:Λόγω τής βραδείας καύσης τού υγραερίου,όταν ανοίγει η βαλβίδα εξαγωγής,δέν εχει ολοκληρωθεί η καύση καί υπάρχει ακόμη φλόγα.Ετσι η βαλβίδα εξαγωγής,εκτίθεται καί σταδιακά καταστρέφεται "καίγεται",όπως λένε καί οι μηχανικοί.Άρα όλοι αυτοι πού μιλούν γιά "ψύξη" μέ διάφορες λαδιέρες καί ότι άλλο τούς έρθει στό κεφάλι,μάς δουλεύουν.Τώρα γιά τό άν συμφέρει νά καίς υγραέριο καί νά τρέχεις κάθε 15.000χλμ,νά ελέγχεις διάκενα βαλβιδων,κάθε 80.000 ή 100.000χλμ νά επισκευάζεις τόν κινητήρα (κυλινδροκεφαλή,βαλβίδες,έδρες),ο καθείς άς κάνει τούς υπολογισμούς του.Προσωπικά,χωρίς νά επενδύσω ούτε μιά δραχμή,κάνω οικονομία περί τά 20%.Απλά πατάω λιγότερο τό πεντάλ τής επιτάχυνσης 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα