Προς το περιεχόμενο

ND φιλτρο


Προτεινόμενες αναρτήσεις

Bλεποντας όλες τις φωτογραφίες του τυπου με την φωτό που έστειλες ειναι κατα 99% επαγγελματίας και ο εξοπλισμός του ειναι 5ψήφιας αξίας.... οπότε μην απογοητευεσαι και πολύ αν δεν τραβάς τέτοιες φωτογραφίες

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 46
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

ναι ενταξει το ξερω..απλα θελω να πλησιασω οσο περισσοτερο γινεται!

αν θες ριξε μια ματια στο photostream μου https://www.flickr.com/photos/tasts2014/

Επεξ/σία από dexter white
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ας τα παρουμε απο την αρχη γιατι διαβαζα το topic και καπου χαθηκαμε νομιζω. 2

 

Υπαρχουν 2 ειδη φιλτρων nd τα ολοκληρα και τα graduated (soft,hard). Τα πρωτα οπως λεει και η λεξη κοβουν φως απο ολη την εικονα ενω τα 2α σε καποιο τμημα της.

 

Απο εκει και περα υπαρχουν παλι διαφοροι τυποι οπως βιδωτα (hoya, b+w) και τα αλλα που ειναι με την ειδικη βαση τους μιας και εχουν τσαμακια να μπαινουν μπροστα στην μηχανη (cokin, lee, hi tech). Σε ολα αυτα υπαρχουν διαφορετικες σειρες ανα ποιοτητα καθως και στο ποσα στοπ σου κοβει το καθε φιλτρο.

 

Για να δεις τι χρειαζεσαι θα πρεπει να πας στο σημειο που θες να φωτογραφισεις να παρεις μια ενδεικτικη φωτομετρηση, να δεις τι χρονο θες να πετυχεις και να επιλεξεις το αναλογο φιλτρακι που κοβει τα στοπ που θες. Ενδεικτικα εγω με 2 nd φιλτρα που κοβουν 13 στοπ περιπου καταφερα να εχω χρονο εκθεσης περιπου 1 λεπτο σε αυτην την φωτογραφια (οπου γινοταν ανετα ο διπλασιος αν εριχνα το iso στο 100). Ο καιρος στην συγκεκριμενη ηταν συννεφιασμενος και η φωτογραφια τραβηχτηκε περιπου στις 5 το απογευμα, οπως βλεπεις και εσυ για περισσοτερο χρονο θα χρειαστεις να ξοδεψεις καποια χρηματα μιας και 1 μονο μικρο φιλτρακι δεν κανει δουλεια.

 

Τα nd φιλτρα για εμενα ειναι επενδυση και καλο θα ηταν να παρεις καποιο καλο σετ απο την αρχη, επισης σημαντικο ειναι να μην παρεις φιλτρα στην διαμετρο που εχει τωρα ο φακος σου. Φαντασου για παραδειγμα στο μελλον να παρεις καποιον καλυτερο φακο, οπου σχεδον ολοι οι φακοι ειναι απο 58mm και πανω. Αρα αυτοματα τα φιλτρα που εχεις πληρωσει θα σου ειναι αχρηστα οποτε δες την διαμετρο των φακων που ισως παρεις στο μελλον και παρτα σε αυτην την διασταση οπου θα τα προσαρμοσεις με καποιο step up ring.

 

Τελος καλο θα ηταν να μην κανουμε τα πραγματα δυσκολα, φυσικα και μπορεις να παρεις και εσυ αυτες τις φωτογραφιες αρκει να ξερεις να δουλευεις την μηχανη σου, να πας εκει την καταλληλη ωρα και να μαθεις να επεξεργαζεσαι σωστα τις φωτογραφιες σου.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

 

Τελος καλο θα ηταν να μην κανουμε τα πραγματα δυσκολα, φυσικα και μπορεις να παρεις και εσυ αυτες τις φωτογραφιες αρκει να ξερεις να δουλευεις την μηχανη σου, να πας εκει την καταλληλη ωρα και να μαθεις να επεξεργαζεσαι σωστα τις φωτογραφιες σου.

 

Δεν κάνουμε τα πράγματα δύσκολα όταν τα λέμε όπως είναι...Δεν ειναι θέμα εξοπλίσμού, ο συγκεκριμένος που έδειξε ειναι αρκετά καλός, πιθανόν και επαγγελματίας.... έχει καλές γωνίες, σωστή φωτομέτρηση, πολύ καλό κάδρο κτλπ. Αυτά ειναι θέμα εμπειρίας, δεν μπορεί κάποιος νέος στον χώρο να τα κάνει έτσι ευκολα...και ειναι λογικό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

snik αυτα ακριβως ειχα κτλβει οσον αφορα την διαφορα σε nd k nd grad...νομιζω προτιμω nd, οσο για την εμπειρια ενοειται οτι την αποκταω σταδιακα...για τις καταλληλες ωρες που λες δν νμιζω να μ παρει πολυ για να τις βρω..τωρα το φιλτρο π εγραψα λες δλδ να μν το παρω επδ ειναι στο μεγεθος του τωρινου μ φακου και αν αλλαξω θα μου ειναι αχρηστο?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Koίτα στο ebay έχει κάποια κινέζικα απο 3 εως 15 ευρώ για τον κιτ φακό

Μπορείς να παιξεις με αυτά και όταν πάρεις καλό φακό παιρνεις και καλά φίλτρα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μπες στο ebay και παρηγγειλε για αρχη ενα variable nd fotga 52mm στα ~στα 10 ευρω για να καταλαβεις τι παιζει.

 

Δεν προκειτε να δεις μειωση της ποιοτητας(λογω απειριας) και ουτε φαινομενα color cast που εχουν τα περισσοτερα τριπλα σετακια(nd 2,4,8) του ebay

Ειναι αρκετα τιμιο για τα χρηματα του με μειονεκτημα ομως οτι δεν μπορεις να χρησιμοποιησεις τα 9 stop σε ευρυγωνιο γιατι εμφανιζετε ενα μοτιβο "σταυρου".

Μεχρι τα 7 stop θα εισαι οκ στα 18mm.Με αυτο θα εχεις το max της εκθεσης που σου δινει η nikon χωρις τηλεχειρηστηριο=30sec το απογευμα με το μεγιστο διαφραγμα σου.

 

 

Πιστεψε με,το τελευταιο που θα σε νοιαζει στην αρχη ειναι η μειωση του IQ λογο του φθηνου nd.

 

Διαβασε,παιδεψου,βρες σημεια,βρες σωστα καδρα,βρες χρονο να πηγαινεις οταν υπαρχει σωστο φως και ενδιαφερων ουρανος.

 

Αυτα ειναι τα δυσκολα και αποτελουν το 70% μιας οποιαδηποτε φωτογραφιας. Κατεκτησε τα και μετα ασχολεισου με το υπολοιπο 30% του εξοπλισμου...

 

 

Υ.Γ Τα b+w ειναι αρκετα καλα,τα καλυτερα για μερικους.Αλλα δεν επενδυεις σε 52αρη thread για αυτο παρε αυτο που προτεινω παραπανω. 

 

Υ.Γ2 Εαν θελεις να επενδυσεις καπου αρχικα,ας το κανεις στο τριποδο.Δωσε οσα περισσοτερα μπορεις.Σκεψου τι μεγεθος χρειαζεσε και ποσο θα σε ενοχλει ο ογκος/βαρος του.

 

Στο συγκεκριμενο θεμα εχω ριξει απειρο διαβασμα και εχω καταφερει να κανω 2 λαθος αγορες.Το πρωτο σταθερο με μεγαλο υψος,αλλα δυσχρηστο στην λειτουργια(εχει panhead) /μεταφορα και το δευτερο πιο μικρο και ασταθες απο οτι θα το ηθελα.

Προφανως και κανενα απο τα 2 δεν ειναι της κατηγοριας του "20ευρου".

 

Πλεων σκεφτομαι να τα πουλησω και τα 2 και να παω σε καλυτερο.

Επεξ/σία από @topos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απο τριποδο επειδη μεχρι τωρα χρησιμοποιουσα ενος θειου μου, ηταν να παραλαβω αυριο ενα με 8,5 ευρω :P λες επειδη ειναι τοσο φθηνο να ειναι ασταθες?

Οσο για nd οταν λες λογω απειριας δεν θα μειωθει η ποιοτητα τι εννοεις, το αντιθετο δεν θα επρεπε να συμβαινει?
Η ποιοτητα πιστεψε με με απασχολει πολυ, βγαζω ωαιες φωτογραφιες, οι οποιες ομως με χαλανε πολυ λογω της ποιοτητας που εχουν... γι αυτο και σκεφτομουν για αγορα νεου φακου απο τωρα(να ανοιξω εδω το θεμα ή οχι?)
Ευχαριστω για τις συμβουλες!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Απο τριποδο επειδη μεχρι τωρα χρησιμοποιουσα ενος θειου μου, ηταν να παραλαβω αυριο ενα με 8,5 ευρω :P λες επειδη ειναι τοσο φθηνο να ειναι ασταθες?

Οσο για nd οταν λες λογω απειριας δεν θα μειωθει η ποιοτητα τι εννοεις, το αντιθετο δεν θα επρεπε να συμβαινει?

Η ποιοτητα πιστεψε με με απασχολει πολυ, βγαζω ωαιες φωτογραφιες, οι οποιες ομως με χαλανε πολυ λογω της ποιοτητας που εχουν... γι αυτο και σκεφτομουν για αγορα νεου φακου απο τωρα(να ανοιξω εδω το θεμα ή οχι?)

Ευχαριστω για τις συμβουλες!

 

Λογω απειριας δεν θα αντιληφθεις εσυ την διαφορα.

Για ανεβασε καμια δικη σου να δουμε τι εννοεις ακριβως με τα "προβληματα" που εχεις με την ποιοτητα..

Επεξ/σία από @topos
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Aνέβασε στο flickr αν μπορείς το exif data. 

 

Στην δικιά μου οθόνη τουλάχιστον η οποία ειναι calibrαρισμένη οι περισσότερες φωτογραφίες σου ειναι τουλάχιστον μισό stop underexposed. Όταν δεν έχεις σωστό exposure η φωτογραφία σου θα βγάλει περισσότερο κόκκο.

 

Επίσης ποιότητα μπορεί να χάνεις άμα έχεις υψηλά ISO. H 3200 σου καλό θα είναι να μην πηγαίνει πάνω απο τα 800 ISO

 

Ποιότητα επίσης θα χάσεις άμα κουνηθεί έστω και λίγο το τρίποδο σου (άρα θές καλο τρίποδο και remote shutter release)

 

Ποιότητα θα κερδίσεις όσο πιο κλειστό διάφραγμα έχεις (f 8, f11 , f16 κτλπ)

 

Άμα τραβήξουμε ακριβώς την ίδια φωτογραφία τοπίου εγώ με την Mk II και τον 17-40L και εσυ με την 3200 και τον 18-55, και ειναι τεχνικά σωστές , η διαφορά στην ποιότητα θα φαίνεται μόνο με 100% crop

 

Μην σε απασχολεί ακόμα ο φακός, βελτίωσε πρώτα την τεχνική σου και αργότερα τα σκάς για έναν ΚΑΛΟ φακό

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Λογω απειριας δεν θα αντιληφθεις εσυ την διαφορα.

Για ανεβασε καμια δικη σου να δουμε τι εννοεις ακριβως με τα "προβληματα" που εχεις με την ποιοτητα..

Εξηγησε μου εσυ και αν δεν καταλαβω καλως...

Νομιζω πως μαθαινω αρκετα γρηγορα, τοσο σε photographing οσο και σε photoshoping και εχω αρκετη παρατηρητικοτητα ωστε να ξεχωριζω εικονες υψηλης ποιοτητας και να κατανοω οτι με τον φακο μου(ή ακομα και με την καμερα μου) οτι και να κανω δεν μπορω να βγαλω τετοιες...για παραδειγμα μια δικη μου φωτο ειναι αυτη https://www.flickr.com/photos/tasts2014/13904708798/  και θα ηθελα να μοιαζει καπως με αυτη σε ποιοτητα

  The beautiful city silhouette of Bergen, Norway [Explored - thank you all!!]

Aνέβασε στο flickr αν μπορείς το exif data. 

 

Στην δικιά μου οθόνη τουλάχιστον η οποία ειναι calibrαρισμένη οι περισσότερες φωτογραφίες σου ειναι τουλάχιστον μισό stop underexposed. Όταν δεν έχεις σωστό exposure η φωτογραφία σου θα βγάλει περισσότερο κόκκο.

 

Επίσης ποιότητα μπορεί να χάνεις άμα έχεις υψηλά ISO. H 3200 σου καλό θα είναι να μην πηγαίνει πάνω απο τα 800 ISO

 

Ποιότητα επίσης θα χάσεις άμα κουνηθεί έστω και λίγο το τρίποδο σου (άρα θές καλο τρίποδο και remote shutter release)

 

Ποιότητα θα κερδίσεις όσο πιο κλειστό διάφραγμα έχεις (f 8, f11 , f16 κτλπ)

 

Άμα τραβήξουμε ακριβώς την ίδια φωτογραφία τοπίου εγώ με την Mk II και τον 17-40L και εσυ με την 3200 και τον 18-55, και ειναι τεχνικά σωστές , η διαφορά στην ποιότητα θα φαίνεται μόνο με 100% crop

 

Μην σε απασχολεί ακόμα ο φακός, βελτίωσε πρώτα την τεχνική σου και αργότερα τα σκάς για έναν ΚΑΛΟ φακό

1)Τι εννοεις με το σωστο exposure? συνηθως δεν το πειραζω και πολυ οταν τις επεξεργαζομαι

2)iso δεν χρησιμοποιω σχεδον καθολου και αν χρησιμοποιησω δεν ξεπερνω το 800

3)το ξερω αυτο με το τριποδο και αυτο ειναι το αγχος μου με το τριποδο που θα παρω γι αυτο ρωταω

4)αυτο με το διαφραγμα δεν το ηξερα, ευχαριστω

 

ουσιαστικα περιμενω απαντηση στο (1), ευχαριστω again :)

Επεξ/σία από dexter white
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η συγκεκριμένη που έδειξες έχει σωστή έκθεση, η δικιά σου ειναι υποφωτισμένη οπως και οι περισσότερες. Την έκθεση την καθορίζεις εσυ απο την μηχανή, άμα την πειράξεις πολύ στην επεξεργασία χαλάει η ποιότητα της εικόνας

 

Η συγκεκριμένη φωτογραφία που έδειξες τραβήχτηκε με την παρακάτω λογική

 

Η Φωτογραφική μηχανή ουσιαστικά αυτο που κάνει ειναι να γράφει το φώς. Τρείς παράγοντες καθορίζουν το πόσο φώς θα μπεί στον αισθητήρα

 

1) Η ταχύτητα κλειστρου

2) Το διάφραγμα του φακού

3) Το Iso

 

Κάθε ένα απο αυτά έχει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά

 

1) Η ταχύτητα κλείστρου ελέγχει το πόση ώρα θα μείνει το κλείστρο ανοικτό.

Σε κινούμενα θέματα χρειαζόμαστε μεγάλη ταχύτητα για να πιάσουμε την κίνηση. Σε ακίνητα πάλι θέματα και με την βοήθεια του τριποδου μπορούμε να αφήσουμε οση ώρα μας επιτρέπει η μηχανή το κλείστρο ανοιχτό για να γράφει το φώς. 

Το κλείστρο χρησιμοποιεί το υπάρχων φώς (στην συγκεκριμένη φωτό τα τζάμια και τα φώτα στους δρόμους) για να φωτίσει όλη την φωτογραφία. Άμα δεν υπάρχει φώς ήδη στο θέμα μας , δεν θα γράψει σχεδόν τιποτα

 

2) Το διάφραγμα εξαρτάται απο τον φακό. Το διαφραγμα καθορίζει το βάθος πεδίου και όσο πιο ανοιχτό ειναι (δηλαδή μικρό το νουμερο f) τόσο πιο πολύ φώς μπαινει απο τον φακό

Το βάθος πεδίου καθορίζει πόσο μέρος της φωτογραφίας θα ειναι εστιασμένο...Όσο μεγαλύτερο το F τόσο μεγαλύτερο μέρος της φωτογραφίας μας θα ειναι εστιασμένο....Δηλαδή ουσιαστικά για τοπία θές μεγάλο f (κλειστό διάφραγμα δηλαδή)

 

3) Το iso ουσιαστικά φωτίζει όλο το θέμα μας , αλλα χαλάει και την ποιότητα όσο ανεβαίνουμε..

 

 

Ξέροντας αυτά η συγκεκριμένη έβαλε μικρό σχετικά ISO για μην έχει απώλειες στην ποιότητα, Έβαλε πολύ κλειστό διάφραγμα για να έχει σχεδόν όλη την εικόνα της εστιασμένη...και το κυριότερο η ταχύτητα κλείστρου ήταν ουσιαστικά η κύρια πηγή φωτός της. Άφησε το κλείστρο όσο τον δυνατόν περισσότερο γινόταν ανοιχτό για να γράφει τα φώτα της πόλης και να φωτίσει όλο το θέμα της με αυτα...

 

και πήρε αυτο το εφέ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Σε φωτογραφία τοπίου αν δεν επεξεργάζεσαι τις φωτογραφίες μην περιμενεις να πάρεις αποτέλεσμα σαν αυτό που "ζηλεύεις". Τραβάς raw και μετά επεξεργάζεσαι. Η επεξεργασία με μάσκες φωτεινότητας, τονισμός συγκεκριμένων χρωμάτων και διαφορα άλλα είναι μέρος της διαδικασίας ωσπου να φτάσεις να παρουσιάσες μια φωτογραφια πια

Εννοείτε και όλα αυτά που αναφέρει ο Rush για τεχνική και φωτομέτρηση

Επεξ/σία από TAKE5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η συγκεκριμένη που έδειξες έχει σωστή έκθεση, η δικιά σου ειναι υποφωτισμένη οπως και οι περισσότερες. Την έκθεση την καθορίζεις εσυ απο την μηχανή, άμα την πειράξεις πολύ στην επεξεργασία χαλάει η ποιότητα της εικόνας

 

Η συγκεκριμένη φωτογραφία που έδειξες τραβήχτηκε με την παρακάτω λογική

 

Η Φωτογραφική μηχανή ουσιαστικά αυτο που κάνει ειναι να γράφει το φώς. Τρείς παράγοντες καθορίζουν το πόσο φώς θα μπεί στον αισθητήρα

 

1) Η ταχύτητα κλειστρου

2) Το διάφραγμα του φακού

3) Το Iso

 

Κάθε ένα απο αυτά έχει κάποια μοναδικά χαρακτηριστικά

 

1) Η ταχύτητα κλείστρου ελέγχει το πόση ώρα θα μείνει το κλείστρο ανοικτό.

Σε κινούμενα θέματα χρειαζόμαστε μεγάλη ταχύτητα για να πιάσουμε την κίνηση. Σε ακίνητα πάλι θέματα και με την βοήθεια του τριποδου μπορούμε να αφήσουμε οση ώρα μας επιτρέπει η μηχανή το κλείστρο ανοιχτό για να γράφει το φώς. 

Το κλείστρο χρησιμοποιεί το υπάρχων φώς (στην συγκεκριμένη φωτό τα τζάμια και τα φώτα στους δρόμους) για να φωτίσει όλη την φωτογραφία. Άμα δεν υπάρχει φώς ήδη στο θέμα μας , δεν θα γράψει σχεδόν τιποτα

 

2) Το διάφραγμα εξαρτάται απο τον φακό. Το διαφραγμα καθορίζει το βάθος πεδίου και όσο πιο ανοιχτό ειναι (δηλαδή μικρό το νουμερο f) τόσο πιο πολύ φώς μπαινει απο τον φακό

Το βάθος πεδίου καθορίζει πόσο μέρος της φωτογραφίας θα ειναι εστιασμένο...Όσο μεγαλύτερο το F τόσο μεγαλύτερο μέρος της φωτογραφίας μας θα ειναι εστιασμένο....Δηλαδή ουσιαστικά για τοπία θές μεγάλο f (κλειστό διάφραγμα δηλαδή)

 

3) Το iso ουσιαστικά φωτίζει όλο το θέμα μας , αλλα χαλάει και την ποιότητα όσο ανεβαίνουμε..

 

 

Ξέροντας αυτά η συγκεκριμένη έβαλε μικρό σχετικά ISO για μην έχει απώλειες στην ποιότητα, Έβαλε πολύ κλειστό διάφραγμα για να έχει σχεδόν όλη την εικόνα της εστιασμένη...και το κυριότερο η ταχύτητα κλείστρου ήταν ουσιαστικά η κύρια πηγή φωτός της. Άφησε το κλείστρο όσο τον δυνατόν περισσότερο γινόταν ανοιχτό για να γράφει τα φώτα της πόλης και να φωτίσει όλο το θέμα της με αυτα...

 

και πήρε αυτο το εφέ

βασικα τα γνωριζω και τα 3, δεν ειμαι τοσο αρχαριος, απλα στην συγκεκριμενη φωτο νομιζω(υστερα απ αυτο που μ ειπες για το διαφραγμα στο προηγουμενο σχολιο) οτι φταιει το f26 και τα κανα 2" λιγοτερης εκθεσης

 

 

Σε φωτογραφία τοπίου αν δεν επεξεργάζεσαι τις φωτογραφίες μην περιμενεις να πάρεις αποτέλεσμα σαν αυτό που "ζηλεύεις". Τραβάς raw και μετά επεξεργάζεσαι. Η επεξεργασία με μάσκες φωτεινότητας, τονισμός συγκεκριμένων χρωμάτων και διαφορα άλλα είναι μέρος της διαδικασίας ωσπου να φτάσεις να παρουσιάσες μια φωτογραφια πια

Εννοείτε και όλα αυτά που αναφέρει ο Rush για τεχνική και φωτομέτρηση

Εννοειται και το γνωριζω και δεν υπαρχει γενικα φωτο που να μην επεξεργαζομαι, ισως να μην ειμαι ακομα τοσο καλος στην επεξεργασια αλλα με τον καιρο βελτιωνομαι...αυτο που ηθελα να μαθω εδω και καιρο ειναι για τα αρχεια raw, δεν εχω αντιληφθει ακομα την διαφορα τους με jpeg...

Επεξ/σία από dexter white
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...