Psycho_Warhead Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2015 Μέλος Share Δημοσ. 16 Σεπτεμβρίου 2015 Unreal Engine 4.9 – The Legend of Zelda: Ocarina of Time – Dark Young Link DX12 Tech Demo Available 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Psycho_Warhead Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2015 Μέλος Share Δημοσ. 17 Σεπτεμβρίου 2015 Wow.. Unreal Engine 4 – Infiltrator Tech Demo Now Available To Everyone Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Θρασύμαχος Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Το θέμα δεν είναι αν κατεβάζεις το patch ή το παιχνίδι, αν θες internet για την ενεργοποίηση έστω ή μονίμως για να παίξεις.Το θέμα είναι ότι αγοράζοντας "retail" έκδοση παίρνεις απλώς έναν κωδικό για να ενεργοποιήσεις την ψηφιακή έκδοση της αντίστοιχης ψηφιακής πλατφόρμας που, ανάλογα την περίπτωση, θα συνοδεύεται στην πλουσιότερη βασική εκδοχή του από ένα dvd με τα απαραίτητα αρχεία του παιχνιδιού και ένα φυλλάδιο προειδοποίησης για επιλιπτική κρίση.Δεν παίρνεις retail έκδοση που την κάνεις ό,τι θέλεις όπως 15 χρόνια πριν.Αυτό δεν καταλαβαίνει ο κόσμος και εξακολουθεί να βαυκαλίζεται με βασικά πράγματα που έπρεπε να έχει αφομοιώσει χρόνια τώρα.Δεν παίρνεις retail στα 45€ εξοικονομώντας χρήματα από ενδεχόμενη μελλοντική πώληση του παιχνιδιού.Επί της ουσίας δε μπορείς να το πουλήσεις το digital εκτυπωμένο σε dvd που αγόρασες νομίζοντας ότι πήρες retail. Aυτό. Με κάποιες εξαιρέσεις, όπως π.χ. τα Witcher όπου όντως αυτό που αγόρασες είναι ένα αυτόνομο παιχνίδι το οποίο μπορείς απλά να το εγκαταστήσεις και να το παίξεις, οι σημερινές φυσικές εκδόσεις παιχνιδιών για υπολογιστές είναι ένα ιστορικό κατάλοιπο. Οι δίσκοι που συνοδεύουν αυτόν τον κωδικό, η θήκη και το εγχειρίδιο δεν έχουν λόγο ύπαρξης, είναι απλά σπατάλη πλαστικού και χαρτιού. Δεν έχεις τα αρχεία του παιχνιδιού γιατί τα δεδομένα που περιέχονται στη φυσική έκδοση δεν επαρκούν για να εγκαταστήσεις και να παίξεις το παιχνίδι. Χωρίς να αρνιέμαι τα οφέλη της ψηφιοποίησης της αγοράς ηλεκτρονικών παιχνιδιών στους υπολογιστές, το βρίσκω κάπως στενάχωρο. Όχι τόσο για τη γοητεία των όμορφων θηκών, των πολυσέλιδων εγχειριδίων. Και στο παρελθόν αλλά και τώρα ένα παιχνίδι είναι μια σειρά από μπιτ. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η εξάρτηση από μια υπηρεσία. Παρά τη γενική εντύπωση που υπάρχει (και για την οποία φταίνε και οι πισάδες πολύ), το να παίζω παιχνίδια σε πισί δεν έχει να κάνει με εντυπωσιακά γραφικά και γενικότερα ανώτερο τεχνικό τομέα. Ο ανώτερος τεχνικός τομέας είναι παραπροϊόν και όχι η ουσία. Η ουσία του πισί είναι οι επιλογές που είναι διαθέσιμες στον χρήστη αλλά και αυτές που ο χρήστης δημιουργεί για τον εαυτό του, είναι η ελευθερία πάνω στο μηχάνημά σου. Αυτό που έκανε η Βαλβ με το Στιμ είναι να δημιουργήσει μια εικονική κονσόλα την οποία είναι απαραίτητο να έχεις για να παίξεις την πλειονότητα των παιχνιδιών που βγαίνουν για Η/Υ και σιγά σιγά ακολούθησαν και άλλες εταιρείες με τις επιλογές του χρήστη να περιορίζονται στο ποια εικονική κονσόλα θα επιλέξει. Μια πλασματική επιλογή αφού πρακτικά δεν έχει νόημα να έχεις πισί αν δεν έχεις Στιμ εκτός και αν σηκώσεις πειρατική σημαία. Αν για οποιονδήποτε λόγο αποφασίσει να σου διαγράψει τον λογαριασμό σου στην υπηρεσία της η εταιρεία ή χρεωκοπήσει ή κάτι άλλο, χάνεις τη δυνατότητα να παίξεις τα παιχνίδια σου. Το Στιμ επιβλήθηκε μέσω της επιθετικής οικονομικής πολιτικής του και μετέτρεψε το πισί γκέιμινγκ σε Στιμ γκέιμινγκ. Ο πισάς μάλιστα έχει λιγότερα δικαιώματα πάνω στο παιχνίδι που έχει αγοράσει από ότι ένας χρήστης κονσόλας όπου παραδοσιακά έχεις μια πλήρως ελεγχόμενη από τον κατασκευαστή εμπειρία. Είμαστε κονσολάδες και δεν το ξέρουμε. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators Malthador Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Moderators Share Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Αυτό που έκανε η Βαλβ με το Στιμ είναι να δημιουργήσει μια εικονική κονσόλα την οποία είναι απαραίτητο να έχεις για να παίξεις την πλειονότητα των παιχνιδιών που βγαίνουν για Η/Υ και σιγά σιγά ακολούθησαν και άλλες εταιρείες με τις επιλογές του χρήστη να περιορίζονται στο ποια εικονική κονσόλα θα επιλέξει. Είσαι πολύ άδικος. Δεν μπορείς να εξετάζεις το Steam απλώς σαν μία DRM πλατφόρμα. Η Valve με το Steam ουσιαστήκε έσωσε το pc gaming, εκτός κι αν ξεχνάμε πολύ γρήγορα. Και εκτός του ότι έσωσε το pc gaming στην ολότητά του, σώζει και την τσέπη μας σε κάθε sale. Αλλά έστω. Θυσίασες μία κάποια ελευθερία και ως αντάλλαγμα πήρες 2-3 άλλα πράγματα. Θεωρείς ότι δεν άξιζε; Θα προτιμούσες ας πούμε το μοντέλο των κονσολών ξέρω 'γω; Να είχε κάθε νέα κυκλοφορία 60 ευρώ αντί για 30; Θα προτιμούσες να είχες την ελευθερία σου μεν, αλλά να είχες και την -χαμηλότερη- ποιότητα/ποσότητα τίτλων των κονσολών αντί για τους τίτλους που έχεις τώρα στο πισί; 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Θρασύμαχος Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Είσαι πολύ άδικος. Δεν μπορείς να εξετάζεις το Steam απλώς σαν μία DRM πλατφόρμα. Η Valve με το Steam ουσιαστήκε έσωσε το pc gaming, εκτός κι αν ξεχνάμε πολύ γρήγορα. Και εκτός του ότι έσωσε το pc gaming στην ολότητά του, σώζει και την τσέπη μας σε κάθε sale. Αλλά έστω. Θυσίασες μία κάποια ελευθερία και ως αντάλλαγμα πήρες 2-3 άλλα πράγματα. Θεωρείς ότι δεν άξιζε; Θα προτιμούσες ας πούμε το μοντέλο των κονσολών ξέρω 'γω; Να είχε κάθε νέα κυκλοφορία 60 ευρώ αντί για 30; Θα προτιμούσες να είχες την ελευθερία σου μεν, αλλά να είχες και την -χαμηλότερη- ποιότητα/ποσότητα τίτλων των κονσολών αντί για τους τίτλους που έχεις τώρα στο πισί; Δεν έσωσε κανένα πισί γκέιμινγκ. Το οικειοποιήθηκε και επιβάλλει την υπηρεσία της για τη συντριπτική πλειονότητα των παιχνιδιών που κυκλοφορούν για Η/Υ. Παιχνιδάρες έβγαιναν και την προ Στιμ εποχή, παιχνιδάρες βγαίνουν και τώρα. Με μια επιφανειακή εξέταση των πραγμάτων, πράγματι το Στιμ συμφέρει τον καταναλωτή εξαιτίας των προσφορών και των εκπτώσεών του. Υπάρχουν δύο παράμετροι εδώ όμως. Η πρώτη είναι πως όχι μόνο το Στιμ αλλά η ψηφιακή διανομή γενικότερα έθεσε τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να πλημμυρίζει ο εκδότης το παιχνίδι του με DLC κατακερματίζοντάς το και στην πραγματικότητα αυξάνοντας το κόστος του. Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει με το Στιμ αλλά με την εκμετάλλευση από τις εταιρείες της γενικότερης σημερινής τεχνολογικής πραγματικότητας και με την αδιαφορία των καταναλωτών για τα συμφέροντά τους. Παρ' όλα αυτά, η πλατφόρμα Στιμ είναι από τα κύρια (αν όχι το κυριότερο) μέσα υλοποίησης αυτού του μοντέλου αγοράς. Η δεύτερη παράμετρος είναι πως οι εκπτώσεις δημιουργούν πλασματικές ανάγκες. Σκέφτεσαι να αγοράσεις κάτι μόνο και μόνο επειδή αισθάνεσαι πως αν δεν το κάνεις θα χάσεις μια ευκαιρία για κάτι πολύ συμφέρον. Οι περισσότερες βιβλιοθήκες παιχνιδιών χρηστών στο Στιμ είναι πολυπληθέστατες αλλά ζήτημα είναι αν αυτοί οι χρήστες έχουν παίξει τα μισά από αυτά που έχουν αγοράσει και μάλιστα αρκετές ώρες. Παρ' όλα αυτά, για τον εγκρατή χρήστη που ξέρει τι θέλει, το Στιμ μπορεί να του έρχεται οικονομικότερο. Βέβαια, δεν αγοράζει παιχνίδια, αγοράζει το δικαίωμα να τα παίξει. Και δεν θεωρώ πως άξιζε, όχι. Για ποιο λόγο υπάρχει το δίλημμα ή Στιμ ή μοντέλο κονσολών; Κατ' αρχάς, το αν τα κονσολάδικα παιχνίδια είναι καλύτερα ή όχι από αυτά για πισί είναι μη θέμα, πρόκειται περί γούστου. Σαβούρα υπάρχει και στις δύο πλατφόρμες και στα πισί παίζει να 'ναι και πολυπληθέστερη (πλειονότητα φθηνών τίτλων στο Στιμ). Όσο αφορά την τιμή των νέων τίτλων, οι περισσότεροι λεγόμενοι ΑΑΑ είναι στα 50 ευρώ στο Στιμ, για να τους αγοράσεις φθηνότερους πρέπει να ψάχνεις κλειδιά σε αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας ιστότοπους σε Ρωσίες, Ινδοκίνες κτλ. Καμιά εταιρεία δεν νοιάζεται για τα συμφέροντα του καταναλωτή, καμιά δεν μπαίνει σε μια αγορά για την ψυχή της μάνας της. Η Σιντί Πρόγιεκτ δεν ενδιαφέρεται για τον πισά και το πισί γκέιμινγκ, ενδιαφέρεται να βγάλει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί και μόνο αυτό. Η Βαλβ δεν νοιάζεται να σώσει τα πισί, νοιάζεται να βγάλει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί και μόνο αυτό. Το φιλικό προς το χρήστη προφίλ μιας εταιρείας είναι μέρος της κερδοσκοπικής στρατηγικής της και τίποτα παραπάνω. Το να θέλει να κάνει τα πισί μια εταιρεία τσιφλίκι της δεν συμφέρει κανέναν πισά. Είμαι άδικος; Σιγά μην πούμε και ευχαριστώ σε μια εταιρεία που ακολουθεί μονοπωλιακές τακτικές. Σφάξε με πασά μου ν' αγιάσω. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators Malthador Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Moderators Share Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Δεν θα μπω καν στη διαδικασία να υπερασπιστώ την Valve και τους σκοπούς της. Κατ' αρχάς δεν είμαι υπάλληλός της και κατά δεύτερον ποσώς με ενδιαφέρει το πόσα χρήματα θα έχει κερδοφορία ανά οικονικομικό έτος. Αυτό που με ενδιαφέρει και που με επηρεάζει είναι οι τακτικές που ακολουθεί και αρά αυτές και μόνο ενδιαφέρομαι να κρίνω. Ξαναλέω, η Valve έσωσε το pc gaming, έστω και με το να το οικειοποιηθεί. Ή μάλλον, σώθηκε ακριβώς λόγω του ότι το οικειοποιήθηκε. Υπάρχουν άπειρα άρθρα που το αναλύουν το θέμα. Αυτό στο οποίο εγώ καταλήγω (με βάση τις δικές μου απόψεις και με κριτήριο το δικό μου γούστο) είναι ότι ως gamer τη δεδομένη στιγμή είμαι πολύ πιο κερδισμένος από το pc gaming παρά από το console gaming, τόσο σε ποιότητα (για τα δικά μου δεδομένα) και σε ποικιλία, όσο και οικονομικώς. Αν δεν υπήρχε το Steam δεν θα υπήρχε το Pillars of Eternity, ούτε το Wasteland 2 (οι λόγοι είναι προφανείς, αν θες τους αναλύουμε). Ομοίως, αν δεν υπήρχε το Steam δεν θα μπορούσα να αγοράζω μισοτιμής κλειδιά από Ρωσία. Εν τέλει, επιχειρηματολογώ λέγοντας ότι αγοράζω φθηνά και μου ανταπαντάς: - στο Steam υπάρχουν DLC (λες και στις κονσόλες δεν υπάρχουν DLC, παρόλο που δεν υπάρχει Steam, τέσπα). Πρώτον, γιατί θεωρείς a priori ότι το DLC είναι κάτι κακό από τη μάνα του και δεύτερον πώς θεώρεις έστω και στο ελάχιστο υπεύθυνο το μέσο για τις επιλογές του developer/publisher; Είναι ελαφρώς εξωπραγματικό. - σου δημιουργεί πλαστές ανάγκες στα sales. Εντάξει, δεν είμαι μπαμπάς του κάθε δεκάχρονου που αγοράζει χωρίς να έχει ανάγκη, ούτε σε αυτό μπορώ να κατηγόρησω το Steam. Εξίσου εξωπραγματικό. - αγοράζεις δικαίωμα, όχι το παιχνίδι. Ναι, συμφωνώ, εδώ έγκειται και η διαφορά μας. Στο αν αξίζει να υπαναχωρείς από το δικαίωμα αγοράς προκειμένου να κερδίζεις άλλα πράγματα. Εγώ θεωρώ πως είμαι κερδισμένος, εσύ προφανώς όχι. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
BigBOSS Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Θρασυμαχε σιγα, αν υποθετικά στο χειροτερο σενάριο μετά απο 30 χρονια χρεωκοπήσει η valve και χάσεις τα παιχνίδια σου που έχεις λιώσει και πολλά εκ των οποίων πήρες σε πολύ χαμηλές τιμες θα σε πειράξει; αυτη την λογική την βρισκω τελειως παράλογη Δεν έσωσε κανένα πισί γκέιμινγκ. Το οικειοποιήθηκε και επιβάλλει την υπηρεσία της για τη συντριπτική πλειονότητα των παιχνιδιών που κυκλοφορούν για Η/Υ. Παιχνιδάρες έβγαιναν και την προ Στιμ εποχή, παιχνιδάρες βγαίνουν και τώρα. αν δεν υπήρχε το steam και το ρευμα που δημιοργησε η Valve υπερ του pc gaming θα σου έλεγα εγώ αν έβλεπες ποτε στα pc Μetal Gear Solid V ή Dark Souls. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Fulgore Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 18 Σεπτεμβρίου 2015 Δεν έσωσε κανένα πισί γκέιμινγκ. Το οικειοποιήθηκε και επιβάλλει την υπηρεσία της για τη συντριπτική πλειονότητα των παιχνιδιών που κυκλοφορούν για Η/Υ. Παιχνιδάρες έβγαιναν και την προ Στιμ εποχή, παιχνιδάρες βγαίνουν και τώρα. Με μια επιφανειακή εξέταση των πραγμάτων, πράγματι το Στιμ συμφέρει τον καταναλωτή εξαιτίας των προσφορών και των εκπτώσεών του. Υπάρχουν δύο παράμετροι εδώ όμως. Η πρώτη είναι πως όχι μόνο το Στιμ αλλά η ψηφιακή διανομή γενικότερα έθεσε τις κατάλληλες προϋποθέσεις ώστε να μπορεί να πλημμυρίζει ο εκδότης το παιχνίδι του με DLC κατακερματίζοντάς το και στην πραγματικότητα αυξάνοντας το κόστος του. Αυτό βέβαια δεν έχει να κάνει με το Στιμ αλλά με την εκμετάλλευση από τις εταιρείες της γενικότερης σημερινής τεχνολογικής πραγματικότητας και με την αδιαφορία των καταναλωτών για τα συμφέροντά τους. Παρ' όλα αυτά, η πλατφόρμα Στιμ είναι από τα κύρια (αν όχι το κυριότερο) μέσα υλοποίησης αυτού του μοντέλου αγοράς. Η δεύτερη παράμετρος είναι πως οι εκπτώσεις δημιουργούν πλασματικές ανάγκες. Σκέφτεσαι να αγοράσεις κάτι μόνο και μόνο επειδή αισθάνεσαι πως αν δεν το κάνεις θα χάσεις μια ευκαιρία για κάτι πολύ συμφέρον. Οι περισσότερες βιβλιοθήκες παιχνιδιών χρηστών στο Στιμ είναι πολυπληθέστατες αλλά ζήτημα είναι αν αυτοί οι χρήστες έχουν παίξει τα μισά από αυτά που έχουν αγοράσει και μάλιστα αρκετές ώρες. Παρ' όλα αυτά, για τον εγκρατή χρήστη που ξέρει τι θέλει, το Στιμ μπορεί να του έρχεται οικονομικότερο. Βέβαια, δεν αγοράζει παιχνίδια, αγοράζει το δικαίωμα να τα παίξει. Και δεν θεωρώ πως άξιζε, όχι. Για ποιο λόγο υπάρχει το δίλημμα ή Στιμ ή μοντέλο κονσολών; Κατ' αρχάς, το αν τα κονσολάδικα παιχνίδια είναι καλύτερα ή όχι από αυτά για πισί είναι μη θέμα, πρόκειται περί γούστου. Σαβούρα υπάρχει και στις δύο πλατφόρμες και στα πισί παίζει να 'ναι και πολυπληθέστερη (πλειονότητα φθηνών τίτλων στο Στιμ). Όσο αφορά την τιμή των νέων τίτλων, οι περισσότεροι λεγόμενοι ΑΑΑ είναι στα 50 ευρώ στο Στιμ, για να τους αγοράσεις φθηνότερους πρέπει να ψάχνεις κλειδιά σε αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας ιστότοπους σε Ρωσίες, Ινδοκίνες κτλ. Καμιά εταιρεία δεν νοιάζεται για τα συμφέροντα του καταναλωτή, καμιά δεν μπαίνει σε μια αγορά για την ψυχή της μάνας της. Η Σιντί Πρόγιεκτ δεν ενδιαφέρεται για τον πισά και το πισί γκέιμινγκ, ενδιαφέρεται να βγάλει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί και μόνο αυτό. Η Βαλβ δεν νοιάζεται να σώσει τα πισί, νοιάζεται να βγάλει όσα περισσότερα χρήματα μπορεί και μόνο αυτό. Το φιλικό προς το χρήστη προφίλ μιας εταιρείας είναι μέρος της κερδοσκοπικής στρατηγικής της και τίποτα παραπάνω. Το να θέλει να κάνει τα πισί μια εταιρεία τσιφλίκι της δεν συμφέρει κανέναν πισά. Είμαι άδικος; Σιγά μην πούμε και ευχαριστώ σε μια εταιρεία που ακολουθεί μονοπωλιακές τακτικές. Σφάξε με πασά μου ν' αγιάσω. Αν η εταιρια ομως δεν νοιαζεται για το τι θελει ο καταναλωτης/πελατης της(αντιθετο του Marketing btw)τοτε αν κανει τα του κεφαλιου της θα παει η ζημια συννεφο. Τα ειδαμε και με την Capcom και τις τελευταιες επιλογες της τι επιπτωσεις ειχαν στις πωλησεις της,αλλα και με την Square Enix με τα FF XIII(που εμενα προσωπικα το XIII και το XIII-2 μου αρεσαν αλλα καμια σχεση με τα προηγουμενα παιχνιδια). Καταλαβαινω το παραπανω να ισχυει για εταιριες τυπου Ubisoft,Activision,EA κλπ που και αυτες οπως εχεις δει φαγανε χοντρο κραξιμο με αυτα που πηγανε να περασουμε(κλασσικο παραδειγμα Dead Space 3 σε σχεση με τα προηγουμενα,αθλιες τελειως πωλησεις που κοψανε της σειρα)αλλα και γενικα εχει αλλαξει τελειως. ΕΠισης για την CD Project red προσφερε σαν συνολο κατι που ελαχιστες αλλες εταιριες εχουν προσφερει μεχρι σημερα και αυτο το βλεπεις απο το User score στο αμφιλεγομενο Metacritic http://www.metacritic.com/game/pc/the-witcher-3-wild-hunt3400σχολια παρακαλω. Οσο για το Steam εμας μας ενδιαφερει το τελικο αποτελεσμα(κοινως η ποιοτητα της υπηρεσιας και το σημαντικοτερο το κοστος/τιμες)και σε γενικες γραμμες για αυτα που μας προσφερει ναι εχει σωσει οχι μονο το Pc gaming(χρειαζεται να αναφερω το ΚΟΡΥΦΑΙΟ REFUND που τους εκανε μαγκες με το Batman)??? Εχεις δει εσυ πχ στις κονσολες να γινεται refund των χρηματων οπως παλια αν το παιχνιδι ηταν broken??? Εγω πχ γιατι εβλεπα τοσο κοσμο στις κονσολες να κραζει το Lords Of the fallen οταν ειχε πρωτο βγει που σε καποιους επαιζε το παιχνιδι και σε καποιους αλλους καθολου??? Και παει λεγοντας. Κοινως μερικα πραγματα που αναφερεις περι εταιριων και κερδους ειναι σωστα γιατι ετσι ειναι τα πραγματα αλλα σε μερικα αλλα υπερβαλεις χωρις λογο. Και αυτο φενεται απο το τελευταιο που γραφεις. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Millennium Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 VR PORTAL - Aperture Robot Repair Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Θρασύμαχος Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Δεν θα μπω καν στη διαδικασία να υπερασπιστώ την Valve και τους σκοπούς της. Κατ' αρχάς δεν είμαι υπάλληλός της και κατά δεύτερον ποσώς με ενδιαφέρει το πόσα χρήματα θα έχει κερδοφορία ανά οικονικομικό έτος. Αυτό που με ενδιαφέρει και που με επηρεάζει είναι οι τακτικές που ακολουθεί και αρά αυτές και μόνο ενδιαφέρομαι να κρίνω. Βασικά, σε ενδιαφέρει και σε επηρεάζει η κερδοφορία της. Από την οικονομική επιβίωση της Βαλβ εξαρτάται το αν μπορείς να παίζεις ή όχι τα παιχνίδια σου. Ξαναλέω, η Valve έσωσε το pc gaming, έστω και με το να το οικειοποιηθεί. Ή μάλλον, σώθηκε ακριβώς λόγω του ότι το οικειοποιήθηκε. Υπάρχουν άπειρα άρθρα που το αναλύουν το θέμα. Ακόμα και αν δεχθούμε για χάρη της κουβέντας πως το πισί γκέιμινγκ πέθαινε, όχι, δεν το έσωσε η Βαλβ. Η ουσία του πισί γκέιμινγκ είναι η ελευθερία πάνω στο μηχάνημά σου. Το Στιμ δεν προσφέρει κάτι τέτοιο. Είναι μια εικονική κονσόλα κάτι που δεν είναι από μόνο του βέβαια αρνητικό. Το αρνητικό είναι πως η παρουσία του στην αγορά κατέστρεψε το πισί γκέιμινγκ γιατί δεν έχεις πια τον έλεγχο του μηχανήματός σου. Δεν είναι επιλογή το Στιμ αν θες να πάρεις ένα παιχνίδι σε Η/Υ, είναι αναγκαιότητα. Αυτό στο οποίο εγώ καταλήγω (με βάση τις δικές μου απόψεις και με κριτήριο το δικό μου γούστο) είναι ότι ως gamer τη δεδομένη στιγμή είμαι πολύ πιο κερδισμένος από το pc gaming παρά από το console gaming, τόσο σε ποιότητα (για τα δικά μου δεδομένα) και σε ποικιλία, όσο και οικονομικώς. Αν δεν υπήρχε το Steam δεν θα υπήρχε το Pillars of Eternity, ούτε το Wasteland 2 (οι λόγοι είναι προφανείς, αν θες τους αναλύουμε). Ομοίως, αν δεν υπήρχε το Steam δεν θα μπορούσα να αγοράζω μισοτιμής κλειδιά από Ρωσία. Από το ότι είμαι άδικος πάμε στο ότι είναι θέμα προσωπικού γούστου. Απλά θεωρείς πως σε συμφέρει μια κονσόλα έναντι άλλων. Απόλυτα θεμιτό. Εν τέλει, επιχειρηματολογώ λέγοντας ότι αγοράζω φθηνά και μου ανταπαντάς: - στο Steam υπάρχουν DLC (λες και στις κονσόλες δεν υπάρχουν DLC, παρόλο που δεν υπάρχει Steam, τέσπα). Πρώτον, γιατί θεωρείς a priori ότι το DLC είναι κάτι κακό από τη μάνα του και δεύτερον πώς θεώρεις έστω και στο ελάχιστο υπεύθυνο το μέσο για τις επιλογές του developer/publisher; Είναι ελαφρώς εξωπραγματικό. Αν διάβαζες προσεκτικότερα τι έγραψα στο προηγούμενο μήνυμά μου θα έβλεπες πως δεν θεωρώ αξιωματικά ότι το DLC είναι κάτι κακό. Στον κατακερματισμό ενός παιχνιδιού και στην πώληση κάθε κομματιού ξεχωριστά που οδηγεί στην έμμεση αύξηση κατά πολύ της τιμής του αναφέρομαι. Το μέσο είναι αντικειμενικά υπεύθυνο γιατί αν δεν υπήρχε, δεν θα μπορούσε ένας εκδότης να κάνει τέτοια καταχρηστική εκμετάλλευση των DLC. Δεν λέω πως δεν έχει ευθύνη ο εκδότης. - σου δημιουργεί πλαστές ανάγκες στα sales. Εντάξει, δεν είμαι μπαμπάς του κάθε δεκάχρονου που αγοράζει χωρίς να έχει ανάγκη, ούτε σε αυτό μπορώ να κατηγόρησω το Steam. Εξίσου εξωπραγματικό. Καθόλου εξωπραγματικό. Εξωπραγματικό είναι να νομίζεις πως τέτοιες καταναλωτικές συμπεριφορές περιορίζονται μόνο σε ευκατάστατα δεκάχρονα. - αγοράζεις δικαίωμα, όχι το παιχνίδι. Ναι, συμφωνώ, εδώ έγκειται και η διαφορά μας. Στο αν αξίζει να υπαναχωρείς από το δικαίωμα αγοράς προκειμένου να κερδίζεις άλλα πράγματα. Εγώ θεωρώ πως είμαι κερδισμένος, εσύ προφανώς όχι. Η διαφορά μας είναι και εδώ, όχι μόνο εδώ. Δεν έχει νόημα να συζητήσουμε για το αν συμφέρει να έχεις έναν νταβατζή πάνω από το κεφάλι σου αν αυτό σε κάνει να γλιτώνεις 10-20 ευρώ από κάθε παιχνίδι γιατί το αν αξίζει ή όχι είναι πια δευτερεύον και η συζήτηση πάνω σε αυτό δεν έχει βάση εφόσον δεν έχεις την επιλογή να αποποιείσαι ή όχι κάθε φορά το συγκεκριμένο σου δικαίωμα. Το έχεις αποποιηθεί ήδη εκ των προτέρων. Τα όρια μέσα στα οποία μπορεί να κινηθεί ο πισάς έχουν τεθεί γι' αυτόν και η προσφορά είναι "take it or leave it". BigBOSS Θρασυμαχε σιγα, αν υποθετικά στο χειροτερο σενάριο μετά απο 30 χρονια χρεωκοπήσει η valve και χάσεις τα παιχνίδια σου που έχεις λιώσει και πολλά εκ των οποίων πήρες σε πολύ χαμηλές τιμες θα σε πειράξει; αυτη την λογική την βρισκω τελειως παράλογη Το χρονικό διάστημα είναι τελείως αυθαίρετο, μια εταιρεία μπορεί να χρεοκοπήσει πολύ πιο σύντομα. Ούτως ή άλλως αυτό είναι μια συνέπεια του προβλήματος, όχι το ίδιο το πρόβλημα που είναι πως δεν έχεις πια δυνατότητα να κατέχεις τα παιχνίδια σου και η αναλγησία σε τέτοιες μονοπωλιακές τακτικές. αν δεν υπήρχε το steam και το ρευμα που δημιοργησε η Valve υπερ του pc gaming θα σου έλεγα εγώ αν έβλεπες ποτε στα pc Μetal Gear Solid V ή Dark Souls. Προσωπικά, δεν με ενδιαφέρουν καθόλου οι δύο αυτές σειρές αλλά, ναι, έστω πως δεν ερχόταν στους Η/Υ ένα παιχνίδι που γούσταρα πολύ. Αυτό δεν είναι κατά τη γνώμη μου ελαφρυντικό για το Στιμ, δεν θα έπαιζα ένα παιχνίδι. Σιγά. Fulgore Αν η εταιρια ομως δεν νοιαζεται για το τι θελει ο καταναλωτης/πελατης της(αντιθετο του Marketing btw)τοτε αν κανει τα του κεφαλιου της θα παει η ζημια συννεφο. Τα ειδαμε και με την Capcom και τις τελευταιες επιλογες της τι επιπτωσεις ειχαν στις πωλησεις της,αλλα και με την Square Enix με τα FF XIII(που εμενα προσωπικα το XIII και το XIII-2 μου αρεσαν αλλα καμια σχεση με τα προηγουμενα παιχνιδια). Καταλαβαινω το παραπανω να ισχυει για εταιριες τυπου Ubisoft,Activision,EA κλπ που και αυτες οπως εχεις δει φαγανε χοντρο κραξιμο με αυτα που πηγανε να περασουμε(κλασσικο παραδειγμα Dead Space 3 σε σχεση με τα προηγουμενα,αθλιες τελειως πωλησεις που κοψανε της σειρα)αλλα και γενικα εχει αλλαξει τελειως. ΕΠισης για την CD Project red προσφερε σαν συνολο κατι που ελαχιστες αλλες εταιριες εχουν προσφερει μεχρι σημερα και αυτο το βλεπεις απο το User score στο αμφιλεγομενο Metacritic http://www.metacriti...her-3-wild-hunt3400σχολια παρακαλω. Οσο για το Steam εμας μας ενδιαφερει το τελικο αποτελεσμα(κοινως η ποιοτητα της υπηρεσιας και το σημαντικοτερο το κοστος/τιμες)και σε γενικες γραμμες για αυτα που μας προσφερει ναι εχει σωσει οχι μονο το Pc gaming(χρειαζεται να αναφερω το ΚΟΡΥΦΑΙΟ REFUND που τους εκανε μαγκες με το Batman)??? Εχεις δει εσυ πχ στις κονσολες να γινεται refund των χρηματων οπως παλια αν το παιχνιδι ηταν broken??? Εγω πχ γιατι εβλεπα τοσο κοσμο στις κονσολες να κραζει το Lords Of the fallen οταν ειχε πρωτο βγει που σε καποιους επαιζε το παιχνιδι και σε καποιους αλλους καθολου??? Και παει λεγοντας. Κοινως μερικα πραγματα που αναφερεις περι εταιριων και κερδους ειναι σωστα γιατι ετσι ειναι τα πραγματα αλλα σε μερικα αλλα υπερβαλεις χωρις λογο. Και αυτο φενεται απο το τελευταιο που γραφεις. Μια εταιρεία νοιάζεται για το τι θέλει ο καταναλωτής μόνο στα πλαίσια της αύξησης του κέρδους της. Και άλλο πράγμα οι επιθυμίες του καταναλωτή οι οποίες σε μεγάλο βαθμό κατασκευάζονται από το μηχανισμό μάρκετινγκ και άλλο τα συμφέροντά του. Ανεξάρτητα από το πόσο επιτυχημένες αποδειχθούν οι πολιτικές μιας εταιρείας, όλες, και της ΕΑ και της Σιντί, έχουν σκοπό το κέρδος. Η Σιντί πολύ απλά βρήκε ένα κενό στην αγορά, την απουσία μιας εταιρείας που "τιμά το πισί γκέιμινγκ", και αυτοπλασαρίστηκε ως τέτοια γιατί κάτι τέτοιο την συνέφερε οικονομικά. Όταν πια πατήσει στέρεα στην αγορά και δεν έχει ανάγκη άλλο αυτό το προφίλ της, όταν οι ασύμφορες για τον καταναλωτή οικονομικές πολιτικές της θα υπολογιστεί πως θα της αποφέρουν περισσότερα έσοδα από το φιλικό προφίλ της, θα γίνει σαν την ΕΑ. Δες π.χ. πως ήταν η ίδια η ΕΑ πριν από 20 και βάλε χρόνια. Η επιστροφή χρημάτων του Στιμ είναι ισχυρό όπλο, το είχα γράψει τις προάλλες στο νήμα του Μπάτμαν. Είναι θλιβερό όμως πως αντιμετωπίζεται ως προνόμιο ένα βασικό κεκτημένο καταναλωτικό δικαίωμα. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators Malthador Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Moderators Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 (επεξεργασμένο) Ακόμα και αν δεχθούμε για χάρη της κουβέντας πως το πισί γκέιμινγκ πέθαινε, όχι, δεν το έσωσε η Βαλβ. Η ουσία του πισί γκέιμινγκ είναι η ελευθερία πάνω στο μηχάνημά σου. Το Στιμ δεν προσφέρει κάτι τέτοιο. Είναι μια εικονική κονσόλα κάτι που δεν είναι από μόνο του βέβαια αρνητικό. Το αρνητικό είναι πως η παρουσία του στην αγορά κατέστρεψε το πισί γκέιμινγκ γιατί δεν έχεις πια τον έλεγχο του μηχανήματός σου. Δεν είναι επιλογή το Στιμ αν θες να πάρεις ένα παιχνίδι σε Η/Υ, είναι αναγκαιότητα. Θα απαντήσω μόνο σε αυτό γιατί τα υπόλοιπα είναι θέμα προσωπικού γούστου και δεν βγάζουμε άκρη όπως είναι προφάνες. Η ουσία και η επιτυχία του πίσι γκέιμινγκ έγκειται αποκλειστικά στις πωλήσεις και όχι σε φιλοσοφικές αναζητήσεις περί ελευθερίας. Δεν υπάρχει ελευθερία σε εταιρείες που είναι χτισμένες πάνω σε κεφαλαιοκρατικά μοντέλα και άρα ξεκινάμε με αυτό δεδομένο. Προφανώς και η κάθε εταιρεία θα κοιτάξει το κέρδος της και για αυτό «ευθύνεται» αποκλειστικά και μόνο η εταιρεία, όχι το μέσο (Steam) που της το κάνει πιο εύκολο. Από εκεί και πέρα μπορείς να δεις τις πωλήσεις στα πίσι γκέιμς πριν και μετά την έλευση του Steam (και όταν λέω «έλευση» εννοώ από το 2007 και μετά που δούλευε σαν ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό κατάστημα). Αν δεν μπορείς να δεχτείς ούτε ότι το Steam boostαρε σε εξωφρενικό βαθμό τις πωλήσεις των πίσι γκέιμς και άρα το «έσωσε» με αυτόν τον τρόπο, τότε δεν έχω κάτι άλλο να προσθέσω, καθείς με τις απόψεις του. Επεξ/σία 19 Σεπτεμβρίου 2015 από Malthador Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Θρασύμαχος Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Ναι, είναι προφανές πως δίνουμε εντελώς διαφορετική ερμηνεία στην έννοια "σώζω" για την συγκεκριμένη περίπτωση. Δεν έχω κανένα πρόβλημα να συμφωνήσουμε πως διαφωνούμε, άλλωστε την αρχική μου θέση υπερασπίζω απλά. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
noFEARgr Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 η καθε εταιρια κοιταει το κερδος της αυτη ειναι η δουλεια της . το θεμα ειναι να μην κερδιζει μονο αυτη αλλα και ο καταναλωτης . στην περιπτωση με το steam η κατασταση ειναι win-win και για τις δυο πλευρες. και ναι το steam βοηθησε πολλα παιχνιδια . σκεφτητε ποσα υπηρχαν στο greenlight που αν δεν υπηρχε το steam δεν θα εβγαιναν ποτε. ποσα Indie παιχνιδια που δεν εχουν χρηματα για να διαφημηστουν και να εχου το παιχνιδι τους σε φυσικη μορφη βγηκαν χαρις στο steam . Επισης εχω διαβασει ( δεν θυμαμαι που αλλα με μια αναζητηση στο google θα βρειτε την απαντηση ) οτι αν ερθει η ωρα και κλεισει εχουν ηδη προνοησει και τα παιχνιδια δεν θα χρειαζονται να συνδεονται με το steam για να παιξεις . προφανως ομως πριν κλεισουν οι server θα πρεπει να τα κατεβασουμε και να τα αποθηκευσουμε καπου . Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
firepc Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 this just in "Η Κonami εγκαταλείπει την παραγωγή ΑΑΑ τίτλων" Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Moderators Praetorian Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Moderators Share Δημοσ. 19 Σεπτεμβρίου 2015 Ένα πολύ καλό άρθρο-συνέντευξη του Rock Paper Shotgun (που για να πω και τον πόνο μου, θα ήθελα να έχουν περισσότερα τέτοια άρθρα εκεί), για τη διαδικασία που ακολουθούν στο GOG.com (CD Projekt Red) για να φέρουν στην πλατφόρμα διανομής τους παλιούς τίτλους για PC (και όχι μόνο) με συνεχή υποστήριξη για σύγχρονα λειτουργικά, και για τα προβλήματα -κάποιες φορές ανυπέρβλητα- που αντιμετωπίζουν από DRMs ή τυχαία/ανεξήγητα crashes. Το άρθρο έχει και κάποια ενδιαφέροντα links σε σχετικά άρθρα, όπως αυτό του Ars Technica για την μελλοντική υποστήριξη σύγχρονων παιχνιδιών που έχουν always online DRM ή άλλες πιο περίπλοκες μορφές, και το άρθρο του Eurogamer για την πρόσφατη μεταφορά μιας μεγάλης λίστας παιχνιδιών DOS στο Internet Archive - όπου είναι διαθέσιμα για να παίξει κανείς από web browser με emulation - και το τι πιθανόν να συνεπάγεται αυτό για τους developers/ τη βιομηχανία PC games. http://www.rockpapershotgun.com/2015/09/16/how-gog-com-save-and-restore-classic-videogames/ 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις