Προς το περιεχόμενο

PC Gaming (Συζήτηση)


Psycho_Warhead

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Απαντ. 13,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

  • Moderators

Ναι γι' αυτό τους δίνουν μόνο το 25%.

Από το παραπάνω άρθρο...

When another fan asked why Valve was getting a 75% cut of profits, Newell said that the cut is set by the game (each game sets its own share), and not by Valve.

Ίσως πρέπει να περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει με τα υπόλοιπα games, πριν βγάλουμε πάλι βιαστικά συμπεράσματα για την κακιά Valve. 

 

Το να μπορεί κάποιος να βγάλει mod επί πληρωμή είναι καλό κίνητρο πάντως για πολλές modding teams να τελειώσουν ό,τι ξεκινουν - και να έχουν original content. Για μένα έχει αρκετό ενδιαφέρον το πώς θα εξελιχθεί αυτό και πώς θα το ρυθμίσουν για να αποφύγουμε το σκουπιδότοπο. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δυστυχώς όμως η ποιότητα των ελεύθερων Mod θα πέσει έτσι.

Κρίμα που δεν μπορούν οι ανεξάρτητοι devs να βρουν άλλον τρόπο να χρηματοδοτούνται χωρίς να μπαίνουν στα χωράφια τους οι μεγάλες εταιρείες του χώρου.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Κρίμα που δεν μπορούν οι ανεξάρτητοι devs να βρουν άλλον τρόπο να χρηματοδοτούνται χωρίς να μπαίνουν στα χωράφια τους οι μεγάλες εταιρείες του χώρου.

Νομίζω ότι οι ανεξάρτητοι devs είναι πλέον σε πολύ καλύτερη κατάσταση όσο αφορά τις ευκαιρίες για χρηματοδότηση, από ό,τι πριν πες καμιά δεκαετία...

 

Υπάρχει το kickstarter (και λοιπές crowd funding πλατφόρμες), είναι σχετικά εύκολο να έχεις ένα widget και να δέχεσαι donations από paypal account, πολλές από τις σύγχρονες game engines έχουν αρκετά καλά free licenses, υπάρχει το early access (ok αυτό πάει ομολογουμένως μέσω Steam), και τέλος το episodic release μοντέλο έχει *σχετικά* πιάσει.

 

Τα (free) mods πάντα έπαιζαν σε σε ένα ευρύ φάσμα, από εξαιρετικές ολοκληρωμένες δουλειές ή έστω προσπάθειες, σε unoptimized προχειροδουλειές. Επίσης mod είναι και το total conversion, ή το remake ενός παλιού παιχνιδιού σε νέα engine (...), mod και το να περάσεις ένα νέο skin για τον χαρακτήρα του παιχνιδιού ή να φτιάξεις ένα level/ map - δεν απαιτούν όλα την ίδια δουλειά από τους developers. Αλλά καλώς ή κακώς όσο βασίζεσαι σε εργαλεία (game SDK) και έτοιμη μηχανή παιχνιδιού δεν μπορείς να έχεις την άνεση και να είσαι εντελώς ανεξάρτητος από την εταιρεία που ανέπτυξε το παιχνίδι (και τα εργαλεία για το modding). 

 

Θέλω να δω αν αυτό το νέο πρόγραμμα στο Steam θα είναι κίνητρο και για εταιρείες να δίνουν modding tools για τα παιχνίδια τους. Επίσης, θέλω να δω πόσο θα δουλέψει αυτό το μοντέλο για τα mods, γιατί όταν μπαίνουν τα λεφτά στη μέση αμέσως ανεβαίνουν οι απαιτήσεις σε ποιότητα, σε συμβατότητα με τα μηχανήματα που έχουν όσοι θα παίξουν το mod, σε optimizations, στον να μην υπάρχουν crashes κλπ. Δεν είναι ακριβώς η φάση "δείτε πόσο ρεαλιστικό κάνει το GTA IV το τάδε mod, αλλά θα παίζει στην πλειοψηφία από σύγχρονα μηχανήματα με ίσως 15 fps"...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Έλα τώρα πραιτοριανέ,είδαμε τι κακός χαμός έγινε με το που είπαν free-for-all και γιούργια στην μάσα.

Κλέψιμο αβέρτα μοντ άλλων, κατέβασμα πάρα πολλών από το nexus και η δειλή εμφάνιση των paywall .

Τα μοντ λειτουργούσαν για δεκαετίες μια χαρά ως ελεύθερο λογισμικό που έφτιαχναν στον ελεύθερο τους χρόνο οι παίκτες,τώρα θα "αναβαθμιστούν" σε third-party DLC αμφιβόλου ποιότητας και υποστήριξης για το "καλό" των modders και τα @@ μας κουνιούνται.

 

Προσωπικά χέστηκα για την steam,ποτέ δεν με άρεσε ιδιαίτερα ούτε την χρησιμοποιώ(προτιμώ να πάρω το παιχνίδι από αλλού ή απλά από τον θείο παρά από την steam),αλλά είναι ότι λόγω μεγέθους θα ακολουθήσουν και άλλοι τα ίδια και χειρότερα.

Ποτέ δεν θα δώσω χρήματα για κάτι που θα πρέπει να είναι τζάμπα,ήδη πλήρωσα για το παιχνίδι δεν υπάρχει περίπτωση να πληρώσω για το χόμπι του άλλου.Άλλο το donation φυσικά που είναι tip και όχι νταβατζιλίκι των εταιρειών σε δουλειά άλλου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Είναι μια οδός που μπορεί να ακολουθήσουν οι modders. Δεν σημαίνει ότι θα εξαφανιστούν οι υπόλοιπες ή ότι θα εκλείψουν τα δωρεάν mods. Επίσης πολλά mods τα έτρωγε η αφάνεια παρότι ήταν δωρεάν, άλλα σταματούσαν να τρέχουν μετά από κάποιο patch/update στο παιχνίδι, άλλα αντιμετώπιζαν θέματα με άδειες ή/και Cease & Desist επιστολές, άλλα έμεναν μισά ή στο proof of concept. Θέλω να πω ότι δεν είναι ρόδινα τα πράγματα με το modding (ενώ και το donation δεν λειτουργεί πρακτικά σαν λύση) ακόμα και πριν έρθει η Valve/Steam για να τα υποστηρίξει/ και να δοκιμάσει το μοντέλο επι πληρωμής.

 

Ούτε όσο ήταν ελεύθερα τα mods ήταν εξαιρετικής ποιότητας και ξαφνικά θα γίνουν *αμφιβόλου* τώρα. 

 

Το να έχεις επιλογές είναι κάτι καλό. Και ως mod developer και ως gamer. Κανείς δεν υποχρεώνει κανένα να αγοράσει κάτι και τα mods πάντα θα είναι non-canon (έως εντελώς άλλο content) για ένα game. Τώρα, αν εσύ προσωπικά δεν πρόκειται να αγοράσεις mod επι πληρωμή, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα το κάνουν άλλοι. Σε καμιά περίπτωση δεν βλέπω να έρχεται η παρακμή του modding εξαιτίας αυτής της νέας δυνατότητας. 

Το ότι θα γινόταν abuse στο σύστημα ήταν αναμενόμενο (πότε δεν έγινε κάτι τέτοιο; ). Επίσης είναι αναμενόμενο να υπάρξουν πολλά προβλήματα γιατί η modding κοινότητα κάθε άλλο παρά ομοιογενής είναι ως προς τους στόχους τους, τη δουλειά που θέλουν να κάνουν, το χρόνο που θα αφιερώσουν, το πόσο θα εκτιμήσουν το feedback κλπ. 

 

Πάντως, τo modding το βλέπεις ρομαντικά μόνο όσο είσαι έξω από αυτό. Αν ασχοληθείς σοβαρά, έρχεσαι αντιμέτωπος με διάφορες πραγματικότητες, εκ των οποίων μια, και ίσως η σοβαρότερη, είναι και το οικονομικό ζήτημα. 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

To τι assets έχουν χρησιμοποιηθεί σε ένα τιμολογημένο mod που έχουν αναπτυχθεί σε μη τιμολογημένα, και τι άδειες έχει πάρει ο καθένας για αυτό που προωθεί ως mod είναι μεγάλο θέμα. Ήδη υπάρχουν οι πρώτες τριβές στα Steam forums.

 

Προσωπικά είμαι πάρα πολύ επιφυλακτικός και δε συμφωνώ πλήρως με τον Praetorian.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Εντάξει, ως ένα βαθμό είναι αντανακλαστική αντίδραση (ενίοτε και λίγο trendy) το χώσιμο στην κακιά Steam. 

 

Mod σπανιότατα χρησιμοποιώ (για την ακρίβεια, το μόνο που με απασχόλησε σοβαρά ήταν το restoration project για το αισχρά σακατεμένο ενώ θα μπορούσε να είναι απλά επικό KotOR II) αλλά το early access που το έχω δει από κοντά σε πολλά project είναι πολύτιμο εργαλείο για τους μικρούς devs.

 

Και το πρόβλημα πολύ συχνά είναι η χρηματοδότηση. Όχι για να εισάγεις ένα ακόμη σπαθί στο Skyrim, αλλά για να ψάξεις στο παιχνίδι να βρεις πετσοκομένους διαλόγους, να αποκαταστήσεις σκηνές, να ανασυνθέσεις υλικό. Δεν είναι πάντοτε θέμα χρηματοδότησης, βέβαια, αλλά, εντάξει, όποιος δε θέλει, δεν πληρώνει. Mod είναι.

 

Και το Greenlight δέχτηκε επιθέσεις, τροποποιήθηκε, αλλά και πάλι είναι ένα χρήσιμο εργαλείο. Όχι μόνο για να περάσει στο Steam ένα παιχνίδι που αλλιώς θα βολόδερνε μεταξύ Desura και θείου (και το τι κλέψιμο έχουν φάει oi μικροί devs, κι όχι μόνο οι κλασικοί "κακοί" τύπου Ubisoft, δε λέγεται) αλλά και γιατί όταν ένα παιχνίδι εγκρίνεται σε σκάρτο δεκαήμερο, στέλνουν οι χρήστες και το κοινό ένα μήνυμα, αν όχι στους μεγάλους κακούς παραγωγούς, τουλάχιστον στους άλλους φιλόδοξους indie devs ότι "εδώ είμαστε, προχωρήστε και θα βρείτε στήριξη".

 

Οι επιλογές δεν είναι κακό. Ακόμη κι αν είναι μια κακή επιλογή, ανοιχτή σε εκμετάλλευση, προτιμώ να υπάρχει για να την απορρίψω, παρά να μην υπάρχει.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά δεν βλέπω με καθόλου καλό μάτι την όλη κίνηση. Μετά τα DLCs, τα microtransactions και τα season passes, μετατρέπουμε τώρα τα mods σε DLCs εξωτερικών συνεργατών.

 

Μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει Donate button με το κέρδος να πηγαίνει στον δημιουργό του mod.

 

Αυτό το ποσοστό που ζητά η Bethesda πραγματικά δεν μπορώ να το χωνέψω. Ουσιαστικά ζητάει από τους modders να την πληρώνουν από τον δικό τους κόπο επειδή της προσφέρουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της. Πραγματικά ότι νάναι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Προσωπικά δεν βλέπω με καθόλου καλό μάτι την όλη κίνηση. Μετά τα DLCs, τα microtransactions και τα season passes, μετατρέπουμε τώρα τα mods σε DLCs εξωτερικών συνεργατών.

 

Μπορούσε κάλλιστα να υπάρχει Donate button με το κέρδος να πηγαίνει στον δημιουργό του mod.

 

Αυτό το ποσοστό που ζητά η Bethesda πραγματικά δεν μπορώ να το χωνέψω. Ουσιαστικά ζητάει από τους modders να την πληρώνουν από τον δικό τους κόπο επειδή της προσφέρουν προστιθέμενη αξία στα προϊόντα της. Πραγματικά ότι νάναι.

Και τα DLC ήταν ότι νάναι και τα pre-order ήταν ότι-ναναι και τα micro-transaction ήταν ότι ναναι και τα λιγότερα πράγματα στα physical-copies ήταν ότι-ναι,αλλά όλα λειτούργησαν όπως ήθελαν οι μαρκετίστες επειδή υπάρχουν ηλίθιοι που πληρώνουν.Το γελοίο είναι ότι κάποιοι στα φόρουμ ακόμη μας λένε ότι γίνονται όλα για να προωθηθεί το gaming.

Πιθανότατα θα περάσει και αυτό και θα γ@μηθεί ακόμη περισσότερο η κατάσταση.

 

Το donate υπήρχε και υπάρχει κανονικά και εφαρμόστηκε με επιτυχία στο nexus,αλλά η απληστία του χοντρού και των μεγαλο-εταιρειών δεν έχει όρια.Όπως και η απύθμενη βλακεία των modder που τρέχουν για τα ψίχουλα που θα τους πετάξει ο ευλογημένος gaben..

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Super Moderators

Τα έχουμε ξαναπεί: τα pre-order δεν είναι εξ 'ορισμού "ό,τι να 'ναι". Είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στήριξης και η αξία του εξαρτάται από το πώς το χρησιμοποιεί ο καθένας. Έχω κάνει pre-order σε παιχνίδια για τα οποία είμαι περήφανος που τα στήριξα και ενίσχυσα έμπρακτα τους δημιουργούς του, αντί να ασκώ αφ 'υψηλού κριτική με λουφέ αντίγραφα.

 

Ούτε τα DLC είναι εξ ορισμού "ό,τι να 'ναι". Υπάρχουν DLC με βάθος και περιεχόμενο, και υπάρχουν DLC σαv το επαίσχυντο Prothean 1st day DLC του ME3 που ό,τι και να πεις είναι λίγο. Τα πάντα εξαρτώνται από τον ποιον έχεις απέναντί σου.

 

Το πραγματικά γελοίο της υπόθεσης είναι πως, ό,τι και να κάνει η Steam, είναι "κακό". Εξ ορισμού, περίπου.

 

Ειλικρινά δεν μπορώ να θυμηθώ ένα εργαλείο που να έβγαλε η Steam και να μην έγινε στόχος κριτικής. Το Greenlight τους ξινίζει γιατί "αφήνουν να μπαίνει στη βιβλιοθήκη του Steam ό,τι βλακεία υπάρχει". Λες και τους επέβαλε κανένας να αγοράσουν ό,τι εγκρίνεται μέσω Greenlight. Και το τραγικό της υπόθεσης είναι πως αυτή την παπάντζα την έλεγαν πολλές φορές άνθρωποι που σε άλλα νήματα κατηγορούσαν το Steam για ελιτισμό και πως στραγγαλίζει τους μικρούς. Τώρα που έχουν οι μικροί ένα εργαλείο να φανούν, τους χαλάσαμε την πχοιότητα μιας θεωρητικής "συνολικής" βιβλιοθήκης.

 

Το τι ακούστηκε (και ακούγεται) για το Early Access, δε λέγεται. Έχω παραδείγματα παιχνιδιών που έκαναν όχι απλά καλή, αλλά εξαιρετική δουλειά (Sunless Sea, Invisible Inc., Darkest Dungeon) και άλλα που δε θα μπορούσαν να υπάρξουν χωρίς το EA. Και πάλι αναθέματα, για ένα εργαλείο. Δε φταίει το εργαλείο αν ο άλλος κάνει κατάχρηση. Ούτε είναι λύση, για να μη βγάλει ο ένας πονηρίδης EA μια βλακεία και την παρατήσει εκεί στον αιώνα τον άπαντα, να μην έχει κανείς EA. 

 

Η κατάσταση, επομένως, δεν έχει "γαμηθεί" (και, όχι, το @ δε σώζει τίποτε, οπότε ή μη το γράφεις, ή γράψε το κανονικά). Έχει βελτιωθεί απείρως από τις εποχές που τρέχαμε σε όλη τη Θεσαλονίκη να βρούμε δισκέτα με το patch του X-Com που επανέφερε τις αόρατες βάσεις. Τα DLC εμπλουτίζουν τα παιχνίδια, τα mod δίνουν ευκαιρίες σε ανθρώπους όπως ο συμπατριώτης μας ο Darth Vader να ακουστούν, να αποδείξουν την αξία τους και να φτάσει η στιγμή να κάνουν τις δικές τους προσπάθειες (Ultimate General: Gettysburg -αν και το γιατί η CA δεν έδωσε στο συγκεκριμένο άνθρωπο γη και ύδωρ για να συμμαζέψει επίσημα την χρόνια προβληματική battle A.I. είναι ένα πολύ μεγάλο ερώτημα). 

 

Εντωμεταξύ, είναι τέτοια η ιδεοληψία ορισμένων που κάνουν λες και είναι υποχρεωτικό να χρεώνουν οι moders για τη δουλειά τους. Αν θέλουν βάζουν τιμή και αν τους εμπιστεύεσαι και αν θέλεις, δίνεις το ποσό που ζητάνε. Μην κάνουμε λες και μας επέβαλε η Steam jus primae noctis

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Και τα DLC ήταν ότι νάναι και τα pre-order ήταν ότι-ναναι και τα micro-transaction ήταν ότι ναναι και τα λιγότερα πράγματα στα physical-copies ήταν ότι-ναι,αλλά όλα λειτούργησαν όπως ήθελαν οι μαρκετίστες επειδή υπάρχουν ηλίθιοι που πληρώνουν.Το γελοίο είναι ότι κάποιοι στα φόρουμ ακόμη μας λένε ότι γίνονται όλα για να προωθηθεί το gaming.

Πιθανότατα θα περάσει και αυτό και θα γ@μηθεί ακόμη περισσότερο η κατάσταση.

 

Το donate υπήρχε και υπάρχει κανονικά και εφαρμόστηκε με επιτυχία στο nexus,αλλά η απληστία του χοντρού και των μεγαλο-εταιρειών δεν έχει όρια.Όπως και η απύθμενη βλακεία των modder που τρέχουν για τα ψίχουλα που θα τους πετάξει ο ευλογημένος gaben..

 

Τι νιχιλιστικές απόψεις είναι αυτές; Όσοι πληρώνουν είναι ηλίθιοι; Πάρα πολύ χαμηλό το επίπεδο, κρίμα. Και εκτός του ότι είναι πάτος το επίπεδο είναι και εκτός πραγματικότητας. Γιατί και καλά DLC's υπαρχουν και micro-transactions που βολεύουν υπάρχουν* και το Pillars of Eternity αν δεν υπήρχαν τα pre-orders δεν θα υφίστατο καν. Από 'κει και πέρα αν είσαι πορωμένος purist και βλέπεις τα πάντα στραβά, μάλλον πρέπει να διερρωτηθείς αν φταίνε τα πάντα ή αν φταίνε τα μάτια σου.

 

Στο θέμα μας: δεν έχω καταλήξει αν τα επί πληρωμή mods είναι κάτι θετικό ή κάτι αρνητικό. Από τη μία επειδή ασχολούμαι με τη mod-scene εδώ και χρόνια, χαίρομαι που θα βλέπω περισσότερα mods να ολοκληρώνονται. Από την άλλη επειδή έχω μάθει να σέβομαι να χρήματα που με κόπο βγάζω, όταν πληρώνω για κάτι απαιτώ να ανταποκρίνεται στα αυτονόητα. Και από τη στιγμή που θα πληρώνω και την Valve αλλά και τον publisher, εκτός από τον random modder, τότε οι απαιτήσεις μου αυξάνονται κατακόρυφα. Τι θα συμβαίνει όταν ένα mod δεν λειτουργεί σωστά η όταν δεν γίνεται update σωστά; O publisher θα φέρει ευθύνη, θα προσπαθεί να το διορθώσει ή τζάμπα θα τον πληρώνουμε;

 

 

*Εν τω μεταξύ τα ίδια επιχειρήματα που διατυπώνονται τώρα για τα DLC's και τα micro-transactions διατυπώνονταν τα παλιά τα χρόνια για τα expanisons. Είναι άπειρα τα παιχνίδια που γίνονταν πολύ καλύτερα με τα expansions τους και που εν τέλει μόνο καλό τους έκαναν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...