Προς το περιεχόμενο

PC Gaming (Συζήτηση)


Psycho_Warhead

Προτεινόμενες αναρτήσεις

15-20 χρόνια μου φαίνονται λίγα. Δεν αρκεί να έχεις μεγάλες ταχύτητες για να είναι το μέλλον του gaming. Χρειάζεται να ύπαρχουν μεγάλοι servers σε τουλάχιστον όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου για να αποφύγεις το απελπιστικό lag.

 

Πέρα από αυτό νομίζω ο κόσμος υποτιμά την ταχύτητα που χρειάζεται για να έχεις streaming high quality video και audio σε αποδεκτή ανάλυση και συμπίεση.

 

Η τεχνολογία σπάνια αυξάνεται με γραμμικό ρυθμό. Οπότε το θεωρώ απίθανο να είναι σε 15-20 χρόνια οι ταχύτητες τόσο μεγαλύτερες από τις σημερινές, όσο οι σημερινές από τις dial-up.

 

Φυσικά και χρειάζονται παντού servers για χαμηλό lag. Δεν είπα πουθενά το αντίθετο.

 

Όσο για την πρόοδο της τεχνολογίας... να σου θυμίσω ότι πριν 15-20 χρόνια είχαμε 50 Kbps (56K), ενώ τώρα 50 Mbps (VDSL2);

 

Η G.Fast είναι DSL τεχνολογία που υπάρχει σήμερα και φτάνει 500 Mbps. Σε 20 χρόνια το 1 Gbps θα είναι το minimum και 10 Gbps οι high-end συνδέσεις.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 13,3k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Μια παρένθεση πάνω σε αυτό η τεχνολογία τα τελευταία 20 χρόνια έχει αυξηθεί πολύ πιο "απότομα" από γραμμικά. Κατα τα αλλα το μέλλον θα δείξει αν το streaming είναι το επόμενο βήμα και αν ναι, πότε θα είναι η norma

 

Ναι εννοείται. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι αν αυξανόταν γραμμικά θα ήταν best case scenario. Πρακτικά η ανάπτυξη είναι συνήθως με άλματα. Είχαμε 33kbps->56kbps->64kbps/128kbps->384kbps->512kbps->1mbps κτλπ. Αν δεις πόσα χρόνια πήρε για να πάμε από 24mbps σε 30/50mbps, δε θα έχεις και πολλές ελπίδες για εξωφρενικές ταχύτητες anytime soon.

 

Φυσικά και χρειάζονται παντού servers για χαμηλό lag. Δεν είπα πουθενά το αντίθετο.

 

Όσο για την πρόοδο της τεχνολογίας... να σου θυμίσω ότι πριν 15-20 χρόνια είχαμε 50 Kbps (56K), ενώ τώρα 50 Mbps (VDSL2);

 

Η G.Fast είναι DSL τεχνολογία που υπάρχει σήμερα και φτάνει 500 Mbps. Σε 20 χρόνια το 1 Gbps θα είναι το minimum και 10 Gbps οι high-end συνδέσεις.

 

Με ένα minimum standard των 1440p 60fps 32-bit color (που είναι πολύυυυυ κακό για 15-20 χρόνια απο τώρα) έχουμε πληροφορία ανά δευτερόλεπτο μόνο για την εικόνα 2560 x 1440 x 32 x 60 = 7077888000 bps ~ 7 gbps

 

Ακόμα και να θεωρήσουμε ότι σε 15-20 χρόνια θα είναι minimum το 1gbs όταν τώρα είναι average τα περίπου 6 mbps, χρειάζεσαι σοβαρό compression για να δουλέψει αυτό εκτός και αν είναι να παίζουμε σα να βλέπουμε βίντεο από youtube. Και αυτό λαμβάνοντας ανάλυση και fps που είναι αστεία για τόσα χρόνια στο μέλλον.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Είναι σήμερα το average τα 6 Mbps; Μήπως αναφέρεται στον random χρήστη που έχει Internet μόνο για το fb και όχι για τον απαιτητικό gamer που θέλει να στριμάρει και να έχει όσο μεγαλύτερη ταχύτητα και όσο χαμηλότερο latency γίνεται;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι το average είναι το γενικό. Δεν ξέρω αν υπάρχει κάποιο συγκεκριμένα για gamers, αλλά σκέψου ότι υπάρχει τεράστιο ποσοστό gamers που δεν τους νοιάζει η ταχύτητα. Δεν χρειάζεται καλή ταχύτητα το multiplayer. Πρακτικά λίγα πράγματα χρειάζονται ταχύτητα και έχουν σχέση με gaming. Το latency είναι πολύ πιο σημαντικό αλλά αυτό μπορείς να έχεις μια χαρά και με adsl 384 (ίσως και καλύτερο :P ).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά αν παίζεις παιχνίδια θες ταχύτητα, θες ενα παιχνιδι να κατέβει σε 1 ωρα και όχι και σε 5, θες patch update κτλ να κατεβαίνουν γρήγορα

 

Δεν είναι μόνο το καθώς παίζεις

 

Γενικά όποιος παίζει νομίζω ότι θέλει γρήγορη σύνδεση, γιατί έχει μάλλον να κάνει με τα μεγαλύτερα αρχεία από πολλούς άλλους χρήστες, ειδικά πλέον που έχουμε παιχνίδια δεκάδων gb και το θεμα δισκάκι είναι άγνωστη έννοια εδώ και χρόνια

 

Εγω και παιχνίδια που έχω σε δισκάκια πολλές φορές προτιμώ να τα κατεβάσει το steam παρα να κάθομαι να αλλάζω ενα ενα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καλά δεν αντιλέγω ότι είναι quality of life να έχεις μια καλή σύνδεση. Αλλά, επειδή το κηνυγάμε εμείς δεν σημαίνει ότι το κηνυγάει και η πλειοψηφεία του κόσμου. Η διαφορά μεταξύ γρήγορης και όχι σύνδεσης είναι ότι πλέον δεν χρειάζεται να παω για καμια βόλτα  (ή να πέσω για ύπνο) όσο κατεβάζω το παιχνίδι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ναι εννοείται. Αυτό που ήθελα να πω είναι ότι αν αυξανόταν γραμμικά θα ήταν best case scenario. Πρακτικά η ανάπτυξη είναι συνήθως με άλματα. Είχαμε 33kbps->56kbps->64kbps/128kbps->384kbps->512kbps->1mbps κτλπ. Αν δεις πόσα χρόνια πήρε για να πάμε από 24mbps σε 30/50mbps, δε θα έχεις και πολλές ελπίδες για εξωφρενικές ταχύτητες anytime soon.

 

 

Με ένα minimum standard των 1440p 60fps 32-bit color (που είναι πολύυυυυ κακό για 15-20 χρόνια απο τώρα) έχουμε πληροφορία ανά δευτερόλεπτο μόνο για την εικόνα 2560 x 1440 x 32 x 60 = 7077888000 bps ~ 7 gbps

 

Ακόμα και να θεωρήσουμε ότι σε 15-20 χρόνια θα είναι minimum το 1gbs όταν τώρα είναι average τα περίπου 6 mbps, χρειάζεσαι σοβαρό compression για να δουλέψει αυτό εκτός και αν είναι να παίζουμε σα να βλέπουμε βίντεο από youtube. Και αυτό λαμβάνοντας ανάλυση και fps που είναι αστεία για τόσα χρόνια στο μέλλον.

 

Το τωρινό compression είναι το H.264. To Η.265 ρίχνει το bitrate στο μισό για ίδια ποιότητα.

 

Ενδεικτικά (από PS4 Remote Play):

 

720p30 = 5 Mbps (τόσα ζητάει και το PS Now για PS3 games)

720p60 = 9-10 Mbps

1080p60 = 12-13 Mbps

 

Και ναι, θα είναι σαν να βλέπεις video από YouTube... αυτή είναι η έννοια του streaming. Στέλνεις input commands (ελάχιστο upload) και λαμβάνεις compressed video/audio.

 

1 Gbps φτάνει και περισσεύει και για 8K... μέχρι τότε μπορεί να έχουμε και Η.268

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Α  οκ, αν θεωρούμε το compression του youtube κάτι στο οποίο θα γυρίσει το gaming και θα το δεχτούμε κιολλας για ποιότητα τότε ναι είναι εφικτό σε 15-20 χρόνια, ισως και νωρίτερα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Α  οκ, αν θεωρούμε το compression του youtube κάτι στο οποίο θα γυρίσει το gaming και θα το δεχτούμε κιολλας για ποιότητα τότε ναι είναι εφικτό σε 15-20 χρόνια, ισως και νωρίτερα.

Εξαρταται με τι λεπτομερεια γραφικων θα παιζεις. Δεν θα με χαλαγε το compression του Youtube αν επαιζα κατι real time ray traced. Που θα ηταν αδυνατο να βγει με τωρινη καρτα γραφικων.

 

Αλλα ακομα και το medium του steam link μεσα στο σπιτι απο την αποσταση που παιζω ειναι σχετικα αποδεκτο απο εμενα. Πολλες φορες ξεχνιεμαι οτι streamaro.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Α  οκ, αν θεωρούμε το compression του youtube κάτι στο οποίο θα γυρίσει το gaming και θα το δεχτούμε κιολλας για ποιότητα τότε ναι είναι εφικτό σε 15-20 χρόνια, ισως και νωρίτερα.

 

Το bitrate θες να πεις. O αλγόριθμος συμπίεσης του YouTube (VP9) είναι άψογος.

 

Το Wii U gamepad κάνει streaming σε ανάλυση 480p με variable bitrate 40 (!!!) Mbps και το ανθρώπινο μάτι δεν μπορεί να το ξεχωρίσει από ασυμπίεστη εικόνα... το PS4 Pro σε 1080p60 δεν φτάνει ούτε 15 Mbps. Αμφότερα σε H.264.

 

Αυτό όπως καταλαβαίνεις είναι κάτι που αλλάζει εύκολα με μια ρύθμιση (εφόσον το υποστηρίζει το hardware), όμως το bandwidth κοστίζει (με εξαίρεση το σπιτικό LAN) και δεν έχουν όλοι τις ίδιες απαιτήσεις.

 

Έτσι και σήμερα άλλος παίζει σε 1050 και άλλος σε 1080... ενδεχομένως να σου δίνουν επιλογή για αυξημένο bitrate, με αυξημένο κόστος συνδρομής όμως.

 

Αυτό που θα έπρεπε να σε απασχολεί περισσότερο είναι ότι μιλάμε για κλειστά συστήματα (server blades) που δεν επιδέχονται τροποποιήσεων (από mods μέχρι cracks) όπως ένα κλασικό PC. Οριστική ταφόπλακα σε κάθε λογής «θείους». Θα είναι pre-configured έτοιμο για κατανάλωση (όπως μια κονσόλα), αλλά με ανάλυση/fps επιπέδου PC (βλ. GTX 1080). Best of both worlds κατά μια έννοια. Και φυσικά δεν θα ασχολείσαι με downloads και patches (αν και είμαι σίγουρος ότι τότε κάποιοι θα νοσταλγούν αυτές τις εποχές :P).

 

Καλώς ή κακώς τότε θα τελειώσει οριστικά το παραδοσιακό gaming και η ιδιοκτησία του hardware/software. Όλα θα είναι με ενοικίαση.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πράγματι κάποια στιγμή θα γίνει έτσι, αλλά θέλουμε κάμποσο καιρό ως τότε. Εδώ η M$ με το Store/UWP και τρώει ντοματιές για τους περιορισμούς και τα χάλια που έχει. Πάντως το μοντέλο που πάει να προωθήσει η NGreedia μ' αυτές τις τιμές θα αποτύχει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Δεν βλέπω με ποιόν τρόπο θα πεθάνει το παραδοσιακό pc gaming. Για να streamάρει κάποιος θα χρειάζεται κάπου στον κόσμο να υπάρχει στημένο ένα gaming pc. Τι θα μας σταματά από το να στήσουμε αυτό το gaming pc στο σπίτι μας; Θα σταματήσει να πωλείται H/W;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν βλέπω με ποιόν τρόπο θα πεθάνει το παραδοσιακό pc gaming. Για να streamάρει κάποιος θα χρειάζεται κάπου στον κόσμο να υπάρχει στημένο ένα gaming pc. Τι θα μας σταματά από το να στήσουμε αυτό το gaming pc στο σπίτι μας; Θα σταματήσει να πωλείται H/W;

 

Και βινύλιο πωλείται σήμερα, αλλά σε περιορισμένες ποσότητες και θεωρείται niche ενασχόληση...

 

Το 99,9% θα στραφεί στο cloud λόγω ευκολίας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

Και βινύλιο πωλείται σήμερα, αλλά σε περιορισμένες ποσότητες και θεωρείται niche ενασχόληση...

 

Το 99,9% θα στραφεί στο cloud λόγω ευκολίας.

 

Δεν ξέρω κατά πόσο είναι πιο εύκολο το cloud computing στο pc gaming απ' ότι το local gaming. Ειδικά στα competitive multiplayer games θα πρέπει να αναλυθεί περαιτέρω το ζήτημα. Στις κονσόλες το βλέπω να δουλεύει και μάλιστα σύντομα, αλλά στο pc δεν το βρίσκω και πολύ εφικτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...